Taapero on alkanut vihata pukemista ja rattaissa istumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Poika on nyt 1v. 7 kk, ja noin parisen viikkoa sitten alkoi vastustaa pukemista ihan kaikin voimin. Pukeminen on ihan kamalaa, lapsi jäykistyy joka kerta kaarelle lattialle, ja huutaa naama punaisena. Mikään ei auta, jos odottaa vähän aikaa kunnes rauhoittuu, sama alkaa heti ku pukeminen jatkuu.

Ei myöskään enää voi sietää rattaissa istumista kun lähdetään kaupungille asioille, kauppaan tms., huutaa ihan koko ajan, rauhoittuu vähäksi aikaa ainoastaan jos näkee kuormureita, isoja pakettiautoja tms.

Ei tuota voi vielä kävelemäänkään laskea kuin ihan tässä talon lähistöllä, kun säntäilee minne sattuu, ja asutaan H:gin kantakaupungin alueella.

Joka päivä sama juttu. Rattaiden lisäksi huutaa myös auton turvaistuimessa jopa koko matkan ajan, eikä rauhoitu millään.

On kestänyt tosiaan vasta noin pari viikkoa, sitä ennen tykkäsi lähteä ulos, sekä istua rattaissa ja autossa, eikä huutanut kuin väsyneenä vähän aikaa.

Uhmastako tällainen voi johtua, ja onko/onko ollut muilla samanlaista?

Mulla on 1v5kk, joka rakastaa kenkien, sukkien lapasten jne. pukemista - paitsi jos ollaan lähdössä ulos. Leikkinä pukeminen on ok, mutta haalarin ilmaantuessa näkyviin, lapsi juoksee karkuun ja kiinni otettaessa huutaa, potkii, rimpuilee ja huitoo. Kun viimeinenkin haalarinneppi on kiinni ja ulko-ovi aukeaa, poika on taas kuin Hangon keksi.

Ei ihan noin rajuna, mutta kuullostaa uhmalta. Meillä poika alistuu kohtaloonsa aina kun hetken on autossa tai vaunuissa istunut ja karjunut. :D Pukeminen on hankalaa eikä tunnu vielä täällä ainakaan helpottavan. Koita pitää vaan puolesi ja jatka rutiineja. Toivottavasti poika oppii että tietyt asiat on vain tehtävä. Sillä olisi varmaan parempaa tekemsitä kuten kotona leikkiminen. ;)

meillä on myös kohta kolmevuotiaalla ollut toi vaihe joku kaksi vuotta jo :D
siis talvivaatteet on niin kauheet,ei koskaan suostu laittaa kunnolla niitä.aina itkee ja aamuisin on vaikeeta lähteä tarhaan ja meinaan aina myöhästyä kun lapsi alkaa hankalaksi.

Ei ihan noin rajuna, mutta kuullostaa uhmalta. Meillä poika alistuu kohtaloonsa aina kun hetken on autossa tai vaunuissa istunut ja karjunut. :D Pukeminen on hankalaa eikä tunnu vielä täällä ainakaan helpottavan. Koita pitää vaan puolesi ja jatka rutiineja. Toivottavasti poika oppii että tietyt asiat on vain tehtävä. Sillä olisi varmaan parempaa tekemsitä kuten kotona leikkiminen. ;)

Meilläkin poika aiemmin alistui kohtaloonsa noin 5 minuutissa, =) mutta nyt viimeiset päivät on huutanut ihan koko ajan, tänään koko ajan kun käytiin torilla ja kaupassa, ja toissapäivänä autossa huusi koko meno-ja tulomatkan, noin 25 min. suuntaansa. Olin pojan kanssa takapenkillä, pelleilin ja annoin leluja mitä on autossa poikaa varten, heitteli kaikki pois ja vaan karjui. Ja tosiaan nyt sama rattaissakin.

meillä on myös kohta kolmevuotiaalla ollut toi vaihe joku kaksi vuotta jo :D
siis talvivaatteet on niin kauheet,ei koskaan suostu laittaa kunnolla niitä.aina itkee ja aamuisin on vaikeeta lähteä tarhaan ja meinaan aina myöhästyä kun lapsi alkaa hankalaksi.

Joo uskon että voi johtua aika pitkälti talvivaatteista koko homma. Varsinkin kypärämyssyä vihaa ihan yli kaiken, ja koittaa repiä sitä pois koko ajan.

En ole eläissäni ehdottanut kenellekään moista, mutta olisivatko valjaat ihan mahdoton ajatuskin? Jos lapsi tahtoisi kävellä välillä itsekin, niillä säilyisi kuitenkin se elintärkeä kontakti. Meillä vähät rähinät, mitä on reissussa tullut, on saatu kuitattua sillä, että lapsi sai jaloitella pätkän. Täällä syrjäkylillä se on kohtuullisen turvallistakin, oli valjaita tai ei.

Meilläkin poika aiemmin alistui kohtaloonsa noin 5 minuutissa, =) mutta nyt viimeiset päivät on huutanut ihan koko ajan, tänään koko ajan kun käytiin torilla ja kaupassa, ja toissapäivänä autossa huusi koko meno-ja tulomatkan, noin 25 min. suuntaansa. Olin pojan kanssa takapenkillä, pelleilin ja annoin leluja mitä on autossa poikaa varten, heitteli kaikki pois ja vaan karjui. Ja tosiaan nyt sama rattaissakin.

Onkohan tuo meilläkin sit edessä :( Tsemppiä teille jaksamiseen. Aika toivoton olo tulee kun lapsi vaan huuta eikä millään rauhoitu.

Sitähän se välillä noiden kanssa on. Jättäisin lapsen karjumiset autossa ihan huomiotta, laantuvat ehkä nopeimmin. Ei se lapsi huutoonsa kuole, ja kyllä maailmaan huutoa mahtuu, on mun periaate. =) Meillä esikoinen yleensä lauhtui ulos päästessä niin että oli taas iloinen itsensä, ja minä kiehuin. Pikkusisko ei ole ihan niin lyhytkestoista sorttia, mutta hiljenee yleensä kun keksii jotain kivaa tekemistä. Mutta lapset on erilaisia...

Mulla on 1v5kk, joka rakastaa kenkien, sukkien lapasten jne. pukemista - paitsi jos ollaan lähdössä ulos. Leikkinä pukeminen on ok, mutta haalarin ilmaantuessa näkyviin, lapsi juoksee karkuun ja kiinni otettaessa huutaa, potkii, rimpuilee ja huitoo. Kun viimeinenkin haalarinneppi on kiinni ja ulko-ovi aukeaa, poika on taas kuin Hangon keksi.
Ihan kuin mä olisin kirjoittanut, neidin ikä 1.v. 2kk :)

En ole eläissäni ehdottanut kenellekään moista, mutta olisivatko valjaat ihan mahdoton ajatuskin? Jos lapsi tahtoisi kävellä välillä itsekin, niillä säilyisi kuitenkin se elintärkeä kontakti. Meillä vähät rähinät, mitä on reissussa tullut, on saatu kuitattua sillä, että lapsi sai jaloitella pätkän. Täällä syrjäkylillä se on kohtuullisen turvallistakin, oli valjaita tai ei.

Olen nähnyt myynnissä sellaisia valjasreppuja, eläinreppu jotka on samalla valjaat. Sellaisille voisi nyt oikeasti olla käyttöä, täytynee laittaa joulupukille kirje, jos ehtisi vielä. =)

Opetat hänet pitämään rattaista kiinni tai kädestä, kun kävelette kaupungilla. Ei siinä sen kummempaa. Helpompaa näillä keleillä jättääkin rattaat kotiin. Ja joo, tiedän mistä puhun, olen kahden taaperon kanssakin liikkunut keskustassa ongelmitta. Meillä molemmat lapset opetettu siihen, että jos napsautan sormiani, on otettava minua kädestä kiinni. Toiminut hyvin.

Opetat hänet pitämään rattaista kiinni tai kädestä, kun kävelette kaupungilla. Ei siinä sen kummempaa. Helpompaa näillä keleillä jättääkin rattaat kotiin. Ja joo, tiedän mistä puhun, olen kahden taaperon kanssakin liikkunut keskustassa ongelmitta. Meillä molemmat lapset opetettu siihen, että jos napsautan sormiani, on otettava minua kädestä kiinni. Toiminut hyvin.

Kävelymatkaa tulee aika paljon, kun tohon missä on lähimmt kaupat ja apteekit tms. on matkaa vähän vajaa kilsa. Ja tiet aurattu huonosti. Mutta vois kokeilla, osaa pitää rattaista kiinni jotenkuten , välillä saattaa tosin pyllähdellä istumaan tms. ja säntäillä, mutta jos laittais lisäksi valjaat niin ei ainakaan autojen eteen pääsis säntäämään.

Yhteistyössä