H
"hukassa"
Vieras
Melkein 2-vuotias uhmis on käymässä ihan mahdottomaksi. Huutoa ja raivoamista riittää ja kaikessa pistää vastaan(pukeminen, ulos meno, sisälle tulo, ei halua hissiin ym.) minkä kerkeää. Lapsen kanssa ei voi käydä missään, koska ei suostu istumaan rattaissa(pitää laittaa vyöt kiinni -> huuto) eikä suostu kävelemään siihen suuntaan mihin ollaan menossa, eikä tottele mitään esim. kaupassa. Olen niin väsynyt "väkisellä" tekemiseen, koska lapsella on alkaa olla todella paljon voimaa ja hänellä esimerkiksi vaatteiden laittaminen väkisin päälle on todella raskasta varsinkin kun sen tekee useita kertoja päivässä ja aina sama show ja tätä on jatkunut jo melkein vuoden.
Muutaman kerran on käytetty "jäähyä" eli jos lapsi ei suostu esim. pukemaan niin pistetään penkille istumaan niin kauaksi aikaa että tulee pukemaan.. On toiminut (ehkä uutuuden viehätyksessä?) muutaman kerran suht. nopeasti, mutta itselle tulee jotenkin kauhea olo jos joka asiasta tulee sellaista "pahan ja pelon" kautta opetusta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan..
Lapsi on vielä pieni, mutta kasvaa koko ajan ja meno on käynyt jo nyt aika mahdottomaksi. Kehumme ja rakastamme lastamme niin paljon kun suonkin mahdollista, mutta haluaisimme lapsen käytökseen vähitellen jotain tolkkua ja keinoja kasvattaa kovapäistä ja temperamenttista lasta oikeaan suuntaan. Tuntuu että olen ihan hukassa
Muutaman kerran on käytetty "jäähyä" eli jos lapsi ei suostu esim. pukemaan niin pistetään penkille istumaan niin kauaksi aikaa että tulee pukemaan.. On toiminut (ehkä uutuuden viehätyksessä?) muutaman kerran suht. nopeasti, mutta itselle tulee jotenkin kauhea olo jos joka asiasta tulee sellaista "pahan ja pelon" kautta opetusta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan..
Lapsi on vielä pieni, mutta kasvaa koko ajan ja meno on käynyt jo nyt aika mahdottomaksi. Kehumme ja rakastamme lastamme niin paljon kun suonkin mahdollista, mutta haluaisimme lapsen käytökseen vähitellen jotain tolkkua ja keinoja kasvattaa kovapäistä ja temperamenttista lasta oikeaan suuntaan. Tuntuu että olen ihan hukassa