täälläkun on niitä äidinkielen tietäjä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä...

Vieras
niin olen törmännyt vain täällä sellaiseen ihme juttuun kuin esim: minä(kin)

tässä(kin) mikä ihme tuo (), ihan ihme kirjoitusta? täällä palstalla olen vasta tälläiseen törmännyt... en kyllä muista että koulussa, olisi tuollaita opetettu. vai onko tämä joku nuoremman polven juttu... taas..

kertokee tyhmälle...

Mitenhän tuon selittäisi... Suluissa kerrotaan ikään kuin asia, joka liittyy asiaan, jota ei välttämättä tarvitse ekrtoa, mutta se selventää ehkäpä kyseistä asiaa. Minä(kin) tarkoittaa mielestäni, että muutkin ovat kenties samaa mieltä ko. asiasta. Ja tässä(kin) tarkoittaa, että jossain muussakin yhteydessä ko. asiasta on mainittu.

mites tuo liittyy ekrtoa=kertoa ?olen törmännyt tuollaiseenkin että kysymys merkki suluissa...

ennen en ole törmännyt niin joku kaksplus oma juttu... kun jos kirjoittaa minäkin niin eikös sekin jo tarkoita että muutkin myös minä.. siihen enää tarvita sulkuja samoin tässäkin..

eli muussakin aiheessa on mainittu, ei enää sulkuja tarvitsisi tohon...

nyt miun sepostus on sekava... ehee

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
mites tuo liittyy ekrtoa=kertoa ?olen törmännyt tuollaiseenkin että kysymys merkki suluissa...

ennen en ole törmännyt niin joku kaksplus oma juttu... kun jos kirjoittaa minäkin niin eikös sekin jo tarkoita että muutkin myös minä.. siihen enää tarvita sulkuja samoin tässäkin..

eli muussakin aiheessa on mainittu, ei enää sulkuja tarvitsisi tohon...

nyt miun sepostus on sekava... ehee

No kun minä tein kirjoitusvirheen tuolla yllä. :D Ja korjasin sen sitten muka. Tai selvensin. Ja tuosta sulkukäytännöstä, niin onhan se turhaa, mutta joskus käytän itsekin, jos näen sen hyväksi. En ehkäpä juuri noin, mutta muuten.

Yhteistyössä