Täällä monasti ihmetellään kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
ihmiset asuu eri osoitteissa ja kuitenkin ovat yhdessä. Syy on tämä, ensinnäkin muakin rangastaisiin eläkkeen pienennyksellä jos muuttaisin mieheni kanssa yhteen asumaan. Se on vaan niin väärin. Sen ymmärrän jos/kun asumistuki pienenee kun kaks aikuista muuttaa saman katon alle ja lapsilisän yh-korotus poistuisi mutta että eläkekin pienenisi vielä niin sitä en tajua. Tää on vissiin sitte halvempaa yhteiskunnalle näin että rakastamat ihmiset pitää asua omissa asunnoissaan ja maksaa kahteen asuntoon asumistukea kun sitä voisi maksaa yhteenkin (mies työttömänä tällä hetkellä). Mun mielestä olis ihanneratkaisu tää että kumppanit vois muuttaa yhteen asumaan ja ainoastaan asumistuki pienenisi ja yh-korotus poistuisi mutta eläkettä maksettaisiin saman verran kuin tähänkin asti. Tiedän että nyt tulee paskaa niskaan aika moneltakin mutta tää on pointti tähän asiaan ja monet varmaan aattelevat tän samalla lailla kuin mäkin.

Ei multa ainakaan. Mulla menis tuon miehenpuolikkaan tulojen takia a)työkkärit (työttömänä + raskaana), b) lapsilisän yh-korotus ja c)asumistuki... Me ei millään kolmisin (mulla 8v poika) pärjättäis miehen palkalla,ellei tuo tekis ympäripyöreitä päiviä töissä. Mulla ois tuloja vain elatustuki (minimi) ja lapsilisän perusosa... Sillä ei oikein juhlita kun vuokra ois jo puolet miehen palkasta...

Yhteistyössä