tää on lapsipalsta ja aika monta aloitusta siitä miten saa lapset hätistettyä pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juu

Vieras
Ikävää että lapsia on nykyään liikaa lapsiperheiden kansoittamilla alueilla.

omassa lapsuudessa lapset olivat tasaisemmin sijoittuneet. nykyään on paljon lapsettomia ihmisiä omilla alueillaan, kun taas lapsiperheelliset tekevät nykyään monta lasta ja kasautuvat kaikki samoihin paikkoihin.

joten joillakin alueilla on paljon lapsia ja joillakin asuinalueilla ei ollenkaan.

kun lapsia on liikaa väsyy normaali ihminen jatkuvaan liikennöintiin

Ymmärrän vallan hyvin, mikä siinä riepoo. Me ei onneksi asuta sellaisella alueella, jossa asia on ongelma. Mutta tiiän sen voivan olla iso ongelma. Parilla tuttavaperheellä näin on ja uuden talon myyntiä harkitaan vakavasti.

Syynä joka paikkaan laukkaava lapsilauma. Leikitään tiellä, kuljetaan pitkin nurmikoita, oiotaan ja asutaan isosti ja äänekkäästi joka paikassa. Asiasta on turha sanoa, koska näiden lasten vanhemmat ei välitä asiasta. Pyöriä lainataan, leluja lainataan, tramppa on kansoitettu ja leikitään laumana tiellä. Autojen pitää kuulemma varoa, koska alueella on lapsia. No joo, totta kai autot varoo, mutta tiellä ei leikitä. Piste. Omia on turha ojentaa, koska 34 muuta toimii ihan toisin.

Järkyttävää.

Minäkin ymmärrän mistä on kyse.
Mielestäni ongelma on osaltaan se ettää uusilla alueilla pienet tontit ja silti lapsia tehdään nykyään paljon/perhe. eli lapsia on todella paljon. paljon enemmän kuin omassa lapsuudessa jolloin suuret ikäluokat eivät tehneet paljon lapsia.

nykyään ne jotka tekevät lapsia tekevät monta. ja sitten on alueet joissa asuu lapsettomia pareja.

on väsyttävää kun ajellaan tiellä isolla joukolla aamusta iltaan sotketaan tallotaan ym.

Huh huh! Mun mielestä siinä vaiheessa pitää muuttaa perämetsään, jos ahdistaa lasten kulkeminen pihojen poikki. Meillä on tosi vähän lapsia aluella. Minua melkein harmittaa se. Pari kertaa naapurissa on ollut lastenlapset leikkimässä ja ovat tulleet vahingossa meidän pihalle. Huusin tytöille, että saa leikkiä vapaasti meidänkin pihalla. En ole niin nöpönuuka

Meitä oli pari-kolmekymmentä lapsuuden kerrostalon pihalla kesäisin etenkin. Juostiin ja huudettiin ja oltiin varmaan riesana. Ihmiset eivät hyysänneet lapsia niin paljon silloin. Aikuiset teki aikuisten juttuja, ja karjui jos riekuttiin ikkunan alla, mutta en muista, että meidän touhut olis aikuisia haitanneet. Olivat vaan tyytyväisiä kun omat penskat oli nurkista pois muutaman tunnin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minäkin ymmärrän mistä on kyse.
Mielestäni ongelma on osaltaan se ettää uusilla alueilla pienet tontit ja silti lapsia tehdään nykyään paljon/perhe. eli lapsia on todella paljon. paljon enemmän kuin omassa lapsuudessa jolloin suuret ikäluokat eivät tehneet paljon lapsia.

nykyään ne jotka tekevät lapsia tekevät monta. ja sitten on alueet joissa asuu lapsettomia pareja.

on väsyttävää kun ajellaan tiellä isolla joukolla aamusta iltaan sotketaan tallotaan ym.

Tuo varmaan alkoi toisella tuttavaperheellä siitä alunperin, että hirveän moni rakensi yhtäaikaa. Ei aitoja, ei istutuksia, pelkkää hiekkaa ja lääniä juosta ja touhuta. Sitten raksat muuttui kodeiksi ja sama ralli jatkui. Pihat "jäi" yhteisiksi. Tähän osaltaan vaikutti varmasti monen perheen huoleton asenne alkaneeseen ongelmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi hyvänen aika:
Huh huh! Mun mielestä siinä vaiheessa pitää muuttaa perämetsään, jos ahdistaa lasten kulkeminen pihojen poikki. Meillä on tosi vähän lapsia aluella. Minua melkein harmittaa se. Pari kertaa naapurissa on ollut lastenlapset leikkimässä ja ovat tulleet vahingossa meidän pihalle. Huusin tytöille, että saa leikkiä vapaasti meidänkin pihalla. En ole niin nöpönuuka

Sanoo hän, joka ei tiedä, mistä oon kyse. Ei mullakaan lapset haittaa, mutta mietippä, jos teillä on vaikka vieraita pihalla ja teidän pihaan tulee 10 lasta kinuamaan lettuja ja makkaraa, koska niin saa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Sanoo hän, joka ei tiedä, mistä oon kyse. Ei mullakaan lapset haittaa, mutta mietippä, jos teillä on vaikka vieraita pihalla ja teidän pihaan tulee 10 lasta kinuamaan lettuja ja makkaraa, koska niin saa tehdä.

Pakko myöntää, että tuossa on pointtia...

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Pakko myöntää, että tuossa on pointtia...

Ja saat etsiä teidän pyöriä naapurien pihoilta. Ja leluja naapurien autotallista. Ja vanhemmat ei jaksa välittää. "Jaa Iiroko otti sen, meillä on varmaan samantyyppinen..." Silti mitään ei koskaan palautella. Kaikki on tavallaan alistuneita, että näin tehdään, lapset on lapsia.

Tuo ois hirveää. Sen verran olen sitä sivusta seurannut ja kuunnellut. Minä nostaisin metelin, mutta varmaan aika turhaan.

Onko muita kerrostalon kasvatteja, jotka husivat pihalla kurkku suorana, että "äiti tuu ikkunaan täällä huutaa Liisa"?

Mahtoi olla toooosi kiva niille 50 muulle perheelle.

Yhteistyössä