Tää on jotain niin kauheeta :(. Mihin paeta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sirionful
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No paapomalla sitä saa tuollaisia peräkammarin neitejä, jotka ei "halua köyhäillä" ja pitää voida harrastaa muttei tehdä mitään itse asian eteen. Mt-ongelmainen osaa värittää kivasti lapsuuttaan ja voi kauheeta jos sisaren lapset nyt ovat hoidossa mummulassa. Ei voi elääkään kuin hiljaisessa hotellissa..
Elukoita pidetään silloin kun niistä voi itse huolehtia ja elättää ne, kuten lapsetkin. No onnea vaan.. Ehkä olisi ensin parasta hoidattaa itsensä kuin nyt vain notkut ns.helpoimmassa vaihtoedossa ja kehtaat viel valittaa. Nice.. ottaskohan munkin porukat lorvaileen kotia jos vähän elämä kolhii?

No paapomalla sitä saa tuollaisia peräkammarin neitejä, jotka ei "halua köyhäillä" ja pitää voida harrastaa muttei tehdä mitään itse asian eteen. Mt-ongelmainen osaa värittää kivasti lapsuuttaan ja voi kauheeta jos sisaren lapset nyt ovat hoidossa mummulassa. Ei voi elääkään kuin hiljaisessa hotellissa..
Elukoita pidetään silloin kun niistä voi itse huolehtia ja elättää ne, kuten lapsetkin. No onnea vaan.. Ehkä olisi ensin parasta hoidattaa itsensä kuin nyt vain notkut ns.helpoimmassa vaihtoedossa ja kehtaat viel valittaa. Nice.. ottaskohan munkin porukat lorvaileen kotia jos vähän elämä kolhii?

En oikein osaa muuta sanoa, kuin että miksi helvetissä tunnet KATEUTTA sairaita ihmisiä kohtaan??? Luulis olevan parempiakin kateuden kohteita. Luuletko sä, että mä olen osani ja kaikki sairauteni valinnut, häh? Mulla olis lahjoja vaikka mihin työhön, mutta en KYKENE niitä tekemään. Menisit itseesi ja häpeäisit.

En oikein osaa muuta sanoa, kuin että miksi helvetissä tunnet KATEUTTA sairaita ihmisiä kohtaan??? Luulis olevan parempiakin kateuden kohteita. Luuletko sä, että mä olen osani ja kaikki sairauteni valinnut, häh? Mulla olis lahjoja vaikka mihin työhön, mutta en KYKENE niitä tekemään. Menisit itseesi ja häpeäisit.

Mistä sinä tuon kateuden tuohon keksit? Aika suoria sanoja nuo toki olivat, mutta niissä mitään kateutta ollut.

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta haluan vain ilmaista sympatiani. On varmaan kamalaa saa uusinta omasta lapsuudestaan tuolla lailla :( Sinuna olisin ehkä varannut sen hotellihuoneen tai keksinyt jotain tekemistä koko päiväksi jossain muualla. Kotona asumisessa ei ole mielestäni mitään haittaa, jos se hyödyttää tai ilahduttaa molempia osapuolia. Aina ei voi olla hyvä päivä, jos useimmiten on, niin ei siinä mitään.

Mistä sinä tuon kateuden tuohon keksit? Aika suoria sanoja nuo toki olivat, mutta niissä mitään kateutta ollut.

No sitähän se sairaiden vihaaminen on. Kateutta, kun toiset pääsevät MUKA niin helpolla ja itse joutuu vääntämään töitä "niska limassa". On se niin kauheeta, että täällä Suomessa meistä sairaista pyritään pitämään edes jonkunnäköistä huolta. Ehkä munkin ois ollu parempi syntyä johonki kehitysmaahan, niin olisin kuollu pois jo ajat sitten.

No sitähän se sairaiden vihaaminen on. Kateutta, kun toiset pääsevät MUKA niin helpolla ja itse joutuu vääntämään töitä "niska limassa". On se niin kauheeta, että täällä Suomessa meistä sairaista pyritään pitämään edes jonkunnäköistä huolta. Ehkä munkin ois ollu parempi syntyä johonki kehitysmaahan, niin olisin kuollu pois jo ajat sitten.

No eikä ole. Yleensä se on ärtymystä, kun tuntee että toiset narisee turhista. Sitä en sano, että nariset turhasta, en ollenkaan, mutta sinä haluat tulkita tuon kateudeksi, kai se sitten jollain lailla tuntuu vähemmän pahalta saada kateudeksi tulkitut haukut, kun vain puhtaat ärtymyshaukut.

[QUOTE="Kukkanen";29392269]En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta haluan vain ilmaista sympatiani. On varmaan kamalaa saa uusinta omasta lapsuudestaan tuolla lailla :( Sinuna olisin ehkä varannut sen hotellihuoneen tai keksinyt jotain tekemistä koko päiväksi jossain muualla. Kotona asumisessa ei ole mielestäni mitään haittaa, jos se hyödyttää tai ilahduttaa molempia osapuolia. Aina ei voi olla hyvä päivä, jos useimmiten on, niin ei siinä mitään.[/QUOTE]

Kiitos sympatiasta! Harkitsen sitä hotellia edelleen, koska äiti heräsi jo ja sanoi heti kättelyssä, ettei juuri saanut nukuttua ja tulee olemaan tosi raskas päivä tänään sen vuoksi. Meinaa kireää pinnaa ja on kyllä huono merkki. No kiva, että edes joku on sitämieltä, ettei mun täällä asuminen oo pelkästään huono asia.

Viimeksi muokattu:
Kiitos sympatiasta! Harkitsen sitä hotellia edelleen, koska äiti heräsi jo ja sanoi heti kättelyssä, ettei juuri saanut nukuttua ja tulee olemaan tosi raskas päivä tänään sen vuoksi. Meinaa kireää pinnaa ja on kyllä huono merkki. No kiva, että edes joku on sitämieltä, ettei mun täällä asuminen oo pelkästään huono asia.

Se on melkeinpä kiellettyä nykyään, että täysi-ikäiset sukulaiset asuvat keskenään, vaikka siitä hyötyisivät molemmat osapuolet. Minun veljeni tyttö asuu meidän luonamme erinäisistä syistä. Hän maksaa asumisestaan ja me autamme häntä käytännön asioissa jos jotain apua tarvitsee. Kaikki on kyllä mennyt tosi hyvin.

Ap:lla on kurja tilenne, mutta mulla käy sääliksi ne lapset. Raukat on ihan oman onnensa nojassa, kun kukan ei pidä huolta. :(

Miksi sun äiti ottaa lapset hoitoon, jos ei kerran kiinnosta ollenkaan? Tietääkö sun sisarus, kuinka hänen lapsiaan "hoidetaan"? Vai eikö sekään piittaa? Suututtaa niiden lasten puolesta. :mad:

Jatkuvan kikatuksen, naurun, kiljumisen, huutamisen ja juoksemisen määrästä päätellen lapset viihtyvät ihan hyvin keskenään, joten en olisi turhan huolissani heistä niin kauan ku äitiltä ei mee niihin hermot. Leluja täällä kyllä on, millä voivat keskenään leikkiä. Ja kyllä äitiäkin siinä vaiheessa kiinnostaa edes vähän, jos tv:stä ei tule sillä hetkellä mitään, mutta äiti on kyllä varsinainen tv:n suurkuluttaja.

En tiedä tietääkö niiden vanhemmat vai ei. Halusivat saada vähän keskinäistä omaa aikaa ja shoppailurauhan. Varmasti jos lapset jälkikäteen hirveesti valittaisivat visiitistä, niin harkitsisivat tänne tuomista vähän tarkemmin.

Viimeksi muokattu:
:O

Kaikenlaisia sitä ksns tää palsta sisältää. Mitä ihmettä teet lapsipalstalla jos sulla ei oo niitä etkä ees tykkää niistä? :O

Koska täällä käy tosi paljon ihmisiä ja täältä saa usein hyviä vastauksia. Riittääkö? Useimmat lapsiketjut jätänkin lukematta, mutta täällä on kyllä tosi paljon muitakin aiheita käsitteleviä ketjua, jotka kiinnostaa.

netti on täynnä keskustelupalstoja,kai nyt löytys joku muukin.

Keskustelu on lapsiaiheinen ja vaikka ei olisikaan, niin miksi olet savustamassa ap:ta pois täältä? Kirjoitatko samalla lailla niille, jotka aloittavat seksi/ulkonäkö/sisustuskeskusten tai minkä muun tahansa täällä? Kyllä täällä saa kirjoitella kuka haluaa, jos hyvä tuuri sattuu käymään, täältä löytyy fiksuja äitejä ja isiä, jotka osaavat auttaa :)

[QUOTE="yykaakoo";29392353]Keskustelu on lapsiaiheinen ja vaikka ei olisikaan, niin miksi olet savustamassa ap:ta pois täältä? Kirjoitatko samalla lailla niille, jotka aloittavat seksi/ulkonäkö/sisustuskeskusten tai minkä muun tahansa täällä? Kyllä täällä saa kirjoitella kuka haluaa, jos hyvä tuuri sattuu käymään, täältä löytyy fiksuja äitejä ja isiä, jotka osaavat auttaa :)[/QUOTE]

Näinpä, sitäpaitsi kyllä mäkin yritän täällä auttaa esim. muita mt-ongelmaisia uskaltamaan hakea apua jne. Sitäpaitsi on mussa sisällä myös ihminen, johon sairaudet ei vaikuta, niin muutkin aiheet kiinnostaa. Jos tästä on mulle apua, niin onko se keneltäkään muulta pois, vaikka en olekaan itse äiti? Sitäpaitsi sanoinhan alussa, että lapset on mulle muuten ok, en vain ollenkaan kestä yhdistelmää mun äiti + lapset.

Sä olet ap se sama, joka joulun alla kyseli, miten oppia pitämään itsestään huolta? Vrk-rytmi sekaisin mm. Mitenkäs nyt? Nukuitko viime yönä? Jos et, niin eipä ole kiva päivä tulossa. Väsyneenä kun kaikki risoo entistä enemmän.

En tiedä, miten sua neuvoa. Ei kai sua voi lasten kans pakottaa olemaan, kun et sä ole heitä hoitoon ottanut, mutta suosittelisin kuitenkin kokeilemaan. Tiedä vaikka unohtus se omakin kurjuus hetkeksi, jos keksitte jotain kivaa.

Ja jos (kun) vastaat tähän, ettei voi/pysty/halua ku oon niin sairas, ni onkohan sun paikka enää sit kotona? Ja ei, en ole kateellinen.

[QUOTE="mari";29392387]Sä olet ap se sama, joka joulun alla kyseli, miten oppia pitämään itsestään huolta? Vrk-rytmi sekaisin mm. Mitenkäs nyt? Nukuitko viime yönä? Jos et, niin eipä ole kiva päivä tulossa. Väsyneenä kun kaikki risoo entistä enemmän.

En tiedä, miten sua neuvoa. Ei kai sua voi lasten kans pakottaa olemaan, kun et sä ole heitä hoitoon ottanut, mutta suosittelisin kuitenkin kokeilemaan. Tiedä vaikka unohtus se omakin kurjuus hetkeksi, jos keksitte jotain kivaa.

Ja jos (kun) vastaat tähän, ettei voi/pysty/halua ku oon niin sairas, ni onkohan sun paikka enää sit kotona? Ja ei, en ole kateellinen.[/QUOTE]

Kyllä olen se sama :ashamed:... Noh tällä hetkellä pidän vähän paremmin huolta itsestäni mielestäni. Olen herännyt eilen klo 15 iltapäivällä ja valvonut siitä asti, joten rytmissä ei hirveästi kehumista, mutta juuri nyt ei harmita ollenkaan, että valvoin taas koko yön.

Jos haluan leikkiä jonkun kanssa, niin leikin mielummin omien koirieni kanssa ja sitä teenkin. Lapsista sitä on hauska seurata. Kykenen siihen silloin kun omat vanhempansa ovat paikalla myös. Osastopaikkoja karsitaan kokoajan. Edes itsemurhaa yrittäneitä ei välttämättä voida ottaa sisään yksinkertaisesti, koska osastot ovat jo ihan täynnä. On mullekin muutaman kerran sanottu, että sori vaan, mutta täyttä on. Siihen tuettuun asumiseen puolestaan pitää erikseen hakea ja odottaa vapautuvaa paikkaa ja siihen voi mennä tosi pitkäänkin.

Olisko sun mahdollista kertoa rehellisesti lasten vanhemmille, millaista näiden oleminen mummolassa on ja mitä se aiheuttaa sulle? Sori vaan, mutta sympatiani on noiden pienten puolella. Mielenterveyspotilaan seuraan en omiani antaisi.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Kyllä olen se sama :ashamed:... Noh tällä hetkellä pidän vähän paremmin huolta itsestäni mielestäni. Olen herännyt eilen klo 15 iltapäivällä ja valvonut siitä asti, joten rytmissä ei hirveästi kehumista, mutta juuri nyt ei harmita ollenkaan, että valvoin taas koko yön.

Jos haluan leikkiä jonkun kanssa, niin leikin mielummin omien koirieni kanssa ja sitä teenkin. Lapsista sitä on hauska seurata. Kykenen siihen silloin kun omat vanhempansa ovat paikalla myös. Osastopaikkoja karsitaan kokoajan. Edes itsemurhaa yrittäneitä ei välttämättä voida ottaa sisään yksinkertaisesti, koska osastot ovat jo ihan täynnä. On mullekin muutaman kerran sanottu, että sori vaan, mutta täyttä on. Siihen tuettuun asumiseen puolestaan pitää erikseen hakea ja odottaa vapautuvaa paikkaa ja siihen voi mennä tosi pitkäänkin.

Ehkä kannattais aloittaa tuosta vuorokausirytmin rukkaamisesta. Tiesitkö että tuollainen rytmi itsesssään lisää ja ylläpitää masennusoireita? Löytäisitkö sieltä jotain päivätoimintakeskusta tms jossa kävisit parina tai kolmena päivänä viikossa, se vois vähän auttaa vrk rytmin ylläpitämisessä. Ei tuollaisessa oo mitään järkeä että valvoo yöt ja nukkuu päivät. Lisäksi se ennenpitkää vaikuttaa terveyteesi. Olet alttiimpi esim diabetekselle, sydäntaudeille ja syövälle.

Miten kuvittelit myöhemmässä elämässä selviytyväsi jos on noin hankalaa? Mä en usko ollenkaan että sulla mitään oikeita ongelmia edes on, kunhan vaan urputat kyllästyneisyyttäsi siihen kun ei ole rahkeita työhön eikä mihinkään muuhunkaan. Olet vain laiska sekä saamaton, et muuta.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja alat hoitamaan asiasi siihen malliin että äitisi saisi elää omassa kodissaan rauhassa. Olet aikuinen(?) ihminen ja miksi ihmeessä et ole jo omillasi, ollut jo ajat sitten?

[QUOTE="vieras.";29392456]Miten kuvittelit myöhemmässä elämässä selviytyväsi jos on noin hankalaa? Mä en usko ollenkaan että sulla mitään oikeita ongelmia edes on, kunhan vaan urputat kyllästyneisyyttäsi siihen kun ei ole rahkeita työhön eikä mihinkään muuhunkaan. Olet vain laiska sekä saamaton, et muuta.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja alat hoitamaan asiasi siihen malliin että äitisi saisi elää omassa kodissaan rauhassa. Olet aikuinen(?) ihminen ja miksi ihmeessä et ole jo omillasi, ollut jo ajat sitten?[/QUOTE]

Mä kans luulen että omilleen muuttaminen tekis terää asiassa. Joo, ehkä et voisi elää niin leveästi kuin nyt mutta mielestäni se olisi pieni hinta itsenäisyydestä. Samalla kun opit uusia taitoja ja huomaat että pärjäät sittenkin, niin voisi mielialakin kohentua. Ja muutenkin, jos nyt asut kotona hamaan tulevaisuuteen niin mikä sinua kohtaa sitten kun äitisi tulee vanhaksi ja kuolee? MIten pärjäät sitten? Itselläni on lähipiirissä eräs tällänen tapaus joka asui peräkammarin poikana isänsä kanssa ja kun isä kuoli niin oli tyyppi ihan pulassa. Ei osaa ees pyykkikonetta laittaa päälle ja on ihan orpona. Mun mielestä olis parempi totutella omaan elämään, vaikka sitten niin että äitis kävisi sua auttamassa tai joku kodinhoitaja tms. Tai jos löytyy tuettu asuminen.