Tää maailmantuska on ihan kauheeta

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Ottakaa tää pois multa! |O

Liekö tää hormonitoiminta sitten, mutta mua ahdistaa nyt ihan suunnattomasti...
-ympäristön tila, eikä suinkaan siksi, että me ihmiset täältä ehkä hävitään, vaan siksi, että me kuspäät tuhoamme jotain noin mahdottoman hienoa systeemiä kuin luonto
-ruokakauppojen tonneittain roskiin heittämä käyttökelpoinen ruoka
(eikä sen takia, että jossain podetaan nälkää edes, vaan siksi, että siinä menee niin paljon materiaalia ja energiaa hukkaan ja jätemäärä kasvaa)

Helvetti soikoon |O Ja siis ihan totta, nämä ahdistavat mua nyt aivan ... tolkuttomasti.

Tervetuloa kerhoon... Ei auta muu kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen omalla kohdalla ja todenteolla alkaa katsoa peiliin mitä sitä itse tekee asioiden eteen. Sitten kun omat elämäntavat on mahdollisimman vähän kuormittavat niin sitten erilaisten järjestöjen ym. kautta vaikuttamaan isompiin asioihin.

Mitä sinä teet asioiden eteen? Ajatko autoa? Millaisia kauppoja kannatat käymällä niissä ostoksilla? Mitä muita kulutusvalintoja olet tehnyt pienentääksesi energiankulutusta, syntyvän jätteen määrää yms.

Ei se "ekoelämä" sitä tuskaa tietysti poista mutta on ainakin omalta kohdalta puhtaampi omatunto. Kamalaahan tämä on... :/

:hug:

kuule samassa veneessä ollaan ja mie en oo ees raskaana jotenka en voi hormoneja syyttää :'( |O

tuohon ku lisää vielä kaikenlaisen syyttömiin ihmisiin, ja varsinkin lapsiin kohdistuvan väkivallan niin a vot!

Laittakaa asiat isompaan mittakaavaan, niin tuska helpottaa. Maailmankaikkeuden tai edes galaksimme mittakaavassa maapallon kohtalolla ei ole juurikaan väliä. Ja pelkän maapallon mittakaavassa elämä on ollut maapallolla varsin lyhyen aikaa.

No jotenkin lohdullista tietää, että meitä on muitakin. Kun siis... Sepä se kai onkin, kun ei voi tehdä oikein mitään konkreettista. Ja jostain syystä mua huolettaa nyt vaan pirusti tämän luonnon tila :|

Jaan huolesi. mua on auttanut, kun olen opetellut ajattelemaan, että voin tehdä vain sen minkä yksi ihminen voi, en voi muuttaa koko maailmaa. Teen oman osuuteni parhaan kykyni mukaan ja se riittää, en pysty pelastamaan koko maailmaa.
Olen miettinyt mitkä asiat on tärkeimpiä maailmassa jatkon kannalta ja siihen on löytynyt helppo vastaus: pitää hyvää huolta itsestä ja lähimmäisistä, antaa aikaa läheisille ja huolehtia heikoimmista.

Yhteistyössä