Tää köyhän elämä on niin vaikeaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Se kun ei ole kunnon töitä ja niitä on tosi vaikea saada.

Sain nyt työn joka on myyntiä provisiopalkalla. No, sitä varten piti hankkia auto + siihen tietty vakuutukset yms, bensat jne, ihan jumalaton kuluerä johon en olisi pystynyt ilman muutaman sukulaisen apua, enhän olisi saanut esim. autolainaa ilman takaajia.

Tietysti sit menee heti työttömyystuki... No nyt en siis saa sitä elokuulle - enkä saa mistään mitään muutakaan, eka palkka tulee syyskuun lopussa ja se tulee tällä myynnillä olemaan pienempi kuin mitä työttömyystuki, joten en kata sillä edes bensoja yms. kuluja autosta.

Lisäksi jouduin ostamaan farkut (50e) työhousuiksi ja firman paidan (toinen 50e). Meikkejä yms. yms.... Ja kampaajalla pitäisi käydä kun en ole käynyt 2 vuoteen, eihän kukaan osta tämmöiseltä homssulilta mitään!

Tätä työtä pitäisi tehdä nyt joku aika että saisin sitten siitä työkokemusta ja ehkä paremman paikan, vaikka ihan päivätyön jostain... Oon raatanut niska limassa pari viikkoa nyt ja tuntuu pahalle kun tiedän että teen sitä turhaan kun sillä ei tienaa.

Miksi tää elämä on niin vaikeaa, olen tämän aamun itkenyt sitä mistä saan 20 e bensaan kun teen ainakin kaksi työmatkaa tällä viikolla, se ehkä just riittäisi bensaan...

Millä myö eletään kun tämä työ vie kaikki rahat :( Sanon suoraan että tekisi mieli ottaa vakuutus ja ampua sitten itseni niin perhe eläisi sitten sillä rahalle edes jonkun aikaa!

Mies + 4 lasta mulla elätettävänä...

Olisko sinua nyt vedätetty ja kunnolla, miksi joudut työvaatteista siis tuosta firman paidasta maksamaan?? Eikö teillä ole aluksi mitään takuupalkkaa, niin kuin useimiten on, ennen kuin pääsee työhön kiinni?

Mä aloitan tänään työn 4h/päivä. Ei hääppöstä mutta kuitenkin vähän enemmän kuin työttömyyskorvaus. Onneksi ei tule kuluja, pyörällä pääsen töihin ja normaalit vaatteeni kelpaavat:farkut/suorat housut, hame ,paita, villatakki, tunika.
Hiukseni olen pitänyt itse kuosissa ja meikannut päivittäin, työttömänäkin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisko sinua nyt vedätetty ja kunnolla, miksi joudut työvaatteista siis tuosta firman paidasta maksamaan?? Eikö teillä ole aluksi mitään takuupalkkaa, niin kuin useimiten on, ennen kuin pääsee työhön kiinni?

Ei ole takuupalkkaa, pelkkä provisio eli itse vaikuttaa omaan palkkaansa.
Minäkin olen ollut 5v. työtön ja kotona, ajattelin että nyt reipastun ja parannan itse meidän elämänlaatua, täälläkin ihmiset aina sanoo kaikille työttömille että menkää töihin... Nyt sitten sain meidät ojasta allikkoon, huononsin entisestään meidän elämän laatua.

Niin ja jos soskuun menee, laittavat heti ensimmäiseksi myymään auton --> en saa siitä mitä itse maksoin --> jään hitosti velkaa eikä pysty tekemään tätä työtä enää.

Kuullostaa pahalta. Yleensä on hyvin vaikeaa hankkia edes lisäansioita provisio myynnillä, saati kunnon palkkaa :(
Toivottavasti et mennyt ojasta allikkoon kun aloitit tuon. :/
Saatko minkäänlaista pohjapalkaa edes?

Työvaatteista ei myöskään pitäisi joutua maksamaan.
Haluaisitko kertoa firman nimen? :/

No ensimmäinen sääntö: ÄLÄ IKINÄ MAKSA FIRMAN PAIDOISTA!

Toinen sääntö, katso, että työ noudattaa jonkinmoisen liittojen säädöksiä ja siten myös siellä on jonkinmoinen takuu/alkupalkka, jolla pääset töissä alkuun, eikä voi jääd pelkästään "tappiolle". Eli jos maksat bensat töistä, niin ehdottomasti sun pitää se myös saada itsellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Helpotusta:
eikös sulle kohta tule monta sataa lapsilisiä?

Niin joo tosiaan, mutta sillähän maksetaan vuokraa ja saa ostettua jopa vähän ruokaa, jota 4 lasta syö aika paljon...

Eiköhän noin surkeassa tilanteessa saa asumistukea, ja eikö se mieskin jotain saa? meillä 4 hengen ruokalasku 500-600 kuussa..

Muista myös se et jos ajat työpäivän sisällä työajoja (esim. jos teet esittelyjä eri paikoissa saman päivän aikana) niin niistä pitää saada kilometrikorvaukset! Ja ne on tietty verotonta tuloa. Ja jos työnantaja edellyttää tiettyjen vaatteiden käyttöä työpaikalla, ne on työnantajan hankittava.

[/quote]

Eiköhän noin surkeassa tilanteessa saa asumistukea, ja eikö se mieskin jotain saa? meillä 4 hengen ruokalasku 500-600 kuussa..[/quote]

Meillä puolestaan 5 hengen ruokalasku 500- korkeintaan 600 kuussa, sisältää pesuaineet yms tarpeelliset... Kun ei rahat enempään riitä...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Sanon suoraan että tekisi mieli ottaa vakuutus ja ampua sitten itseni niin perhe eläisi sitten sillä rahalle edes jonkun aikaa!

Mies + 4 lasta mulla elätettävänä...

Siitä vakuutuksesta ei sitten ole kyllä mitään hyötyä jos itsesi tapat - henkivakuutuksesta ei korvata mitään jos tekee itsemurhan!

Alkuperäinen kirjoittaja Määä:
Ja puhelinetu täytyy olla, jos joudut soittelemaan firman asioissa

No ei sitäkään, varmasti tulossa ihan mieletön puhelinlasku :(

En uskalla kertoa firman nimeä kun saan tosi mojovat sakot jos jään kiinni, jouduin allekirjoittamaan tosi tiukan sopimuksen...
En ole itse kuullut ikinä ko. firmasta mitään huonoa joten mulle oli iso yllätys miten paljon töitä joutuu tekemään ilman että pääsee edes omilleen :(

Minkä pitusta päivää teet, minkä verran sulle tulee työtunteja viikossa? Jos teen max 30h/vko, niin sulla on mahdollista hakea soviteltua päivärahaa, jollon kela huomioi tietyn prosentin sun palkasta ja laskee päivärahan määrän. Et siis kokonaan menetä työttömyysetuutta, vaan sitä säädellään sun tulojen mukaan. Hakemusta palauttaessa sulla pitää olla työnantalta palkkalaskelma tai -todistus, josta ilmenee palkka ja tehtyjen tuntien määrä. Laskelma on mahsollista saada jo ennen palkan maksua, joten palkkapäivää ei tarvi odotella voidakseen hakea työttömyysetuutta.

Aika kusetukselta kyllä kuulostaa, jos oot joutunu työpaidastakin maksamaaa. Kilometrikorvaukset sun kuuluu saada, jos työhön kuuluu paikasta toiseen siirtymistä, samoin työhön liittyvistä puhelinkuluista.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Minkä pitusta päivää teet, minkä verran sulle tulee työtunteja viikossa? Jos teen max 30h/vko, niin sulla on mahdollista hakea soviteltua päivärahaa, jollon kela huomioi tietyn prosentin sun palkasta ja laskee päivärahan määrän. Et siis kokonaan menetä työttömyysetuutta, vaan sitä säädellään sun tulojen mukaan. Hakemusta palauttaessa sulla pitää olla työnantalta palkkalaskelma tai -todistus, josta ilmenee palkka ja tehtyjen tuntien määrä. Laskelma on mahsollista saada jo ennen palkan maksua, joten palkkapäivää ei tarvi odotella voidakseen hakea työttömyysetuutta.

Aika kusetukselta kyllä kuulostaa, jos oot joutunu työpaidastakin maksamaaa. Kilometrikorvaukset sun kuuluu saada, jos työhön kuuluu paikasta toiseen siirtymistä, samoin työhön liittyvistä puhelinkuluista.

Teen kyllä yli tuon kevyesti, ja olen töissä ikään kuin koko ajan, asiakkaiden täytyy saada minut kiinni 24/7, eilisenkin olin koko päivän töissä ja tänään aamupäivä vapaata, sitten koko ilta taas töissä...
Paperitöissä jo pelkästään menee joka päivä aika tavalla aikaa, eilen tein tilauksia vielä puoliltaöin.
Lisäksi olen joutunut tietty hankkimaan mm. väritulostimen jne, pelkkää rahanmenoa, argh...

Ei työkkäri pakottanut, halusin itse tehdä töitä ja olin valmis tekemään ihan mitä vaan paskaduunia että saan perheeni tulotason nousuun...
Olisi kannattanut mennä ennemmin vaikka puhelinmmyjäksi, ei sentään olisi tarvinnut tehdä näitä hankintoja, siivoojanakin olisi parempi. olisi edes työaika!

Pakko ei ole työvaatteita hankkia mutta kyllähän järkikin sanoo että ei voi mennä reikäisissä verkkareissa ja miehen vanhassa t-paidassa asikkaiden luo, firma suosittelee työasun hankintaa, pakkohan se ei ole mutta haastattelussa jo kysyttiin että oletko valmis sen ostamaan ja ajattelin että vaatteet on ostettava joka tapauksessa eli sama ostaa firman..

Voi itku :'(

En uskalla nimeä firmalle kertoa kun jos jään kiinni saan tosi isot sakot, voin sen verran paljastaa että tosi monella teistä on meidän tuotteita ja on hyvämaineinen firma, mulle oli todella yllätys missä oloissa me myyjät ollaan ja olisi teillenkin jos kuulisitte mikä firma :/

Yhteistyössä