Syytä suuttua?

Meillä on tällainen tilanne, eli olen kummitätinä kahdelle lapselle 1- ja 3- vuotiaille. Heidän äitinsä on aika juhlivaa tyyppiä ja usein rahat kuluvat johonkin aivan muuhun kuin ruokaan, vuokraas ym.
Nyt hän sitten kertoi että on jättänyt viimekuun vuokran maksamatta ja pyysi meidän perhettä maksamaan kun "Sulla on se mieskin joka teiät elättää ja mulla ei oo ketään, ja sä oot kuitenkin noitten lasten kummi niin onhan se tavallaan sun velvollisuus"
Meillä itsellämme on 2 poikaa, 2v ja toinen 1kk ja asuntolainan sekä laskujen jälkeen meiltä ei jää niin paljon tähteeksi että pystyisimme hänen vuokraansa maksamaan. Sanoin tämän hänelle, ja hän ehdotti että jättäisimme lainalyhennyksen maksamatta. Kun tästä kieltäydyin, hän sanoi ettei minulla ole enää asiaa tulla hänen lapsiaan katsomaan koska en hoida kummitädin velvollisuuksia ja olen takinkääntäjä.

Olin ihan ihmeissäni, minun mielestäni ei ole syytä suuttua tuosta. \|O \|O
 
Ei todellakaan ole sun velvollisuutesi maksella kenenkään muun laskuja kuin teidän omianne. Ja oikeasti tuo kummilastesi äitikin sen tajuaa. Taitaa nyt olla vaan niin isossa pulassa, että on helpompi syytellä muita, kuin ruveta omia asioita nätisti selvittämään.
 
Nimetön
No jopas oli röyhkeä mamma!! :eek: Siis ei kummilla eikä kellään muullakaan perheen ulkoupuolisella ole mitään velvollisuuksia (edes moraaliselta kannalta ajateltuna) maksaa yhtään mitään, etenkään tuossa tilanteessa!!
 
Ohhoh

Olipa aika kohtuuton pyyntö mielestäni..eihän sun tarvii hänen vuokriaan maksamaan, etenkin jos tän rouvan oma moka ettei itellä rahat riitä..
Voisit melkeen sanoo että miettis eka ite menojaan ja mikä on tärkeintä..et mihin tarvii jäädä rahaa ja mihin ei niinkään.
 
johan on ihme tapaus.en ole viel tähänpäivään mennessä kuullu että kummin velvollisuuksiin kuuluu kummilapsen perheen vuokran maksu.
turhaan kaveris tosta suuttuu ennemmin siul ois syytä suutahtaa kun edes tollasta ehottelee.
 
Kyllä minä toteaisin, että minulla ei kummina mitään velvollisuutta laskuja maksella, kristillisestä kasvatuksesta voidaan keskustella...

Varmaan tarjoutuisin syöttämään niitä lapsia aina joskus kotonani, että edes ruokaa saisivat - mutta jos ei äidille kelpaa, niin sitten ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:56 öhmökömmiäinen kirjoitti:
johan on ihme tapaus.en ole viel tähänpäivään mennessä kuullu että kummin velvollisuuksiin kuuluu kummilapsen perheen vuokran maksu.
turhaan kaveris tosta suuttuu ennemmin siul ois syytä suutahtaa kun edes tollasta ehottelee.
:wave:
no jopas kun ei oo itse tullut haetuksi lasten kummeilta rahaa meen lyhennyksiin niin jäis omiin turhuuksiin enemmän :whistle:
 
odess a harmaana
Ohhoh, tosi röyhkeää! Ei kummin tehtävä ole materialistinen, aivan muut arvot mittaavat hyvää kummisuhdetta.
Joku mainitsi että voiko tuollaista edes olla ja vastaan että voi, minultakin on pyydetty rahallista apua vedoten kummiuteen. Itse en kehtaisi pyytää, kyllä jokainen aikuinen ihminen hoitaa itse omat laskunsa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:52 Ritu kirjoitti:
"Sulla on se mieskin joka teiät elättää ja mulla ei oo ketään, ja sä oot kuitenkin noitten lasten kummi niin onhan se tavallaan sun velvollisuus"
siiiiiis TÄH? :eek: :eek: :eek: :eek:
mistä lähtien kummin velvollisuuksiin on kuulun kummilasten vanhempien vuokran maksaminen???
 
vai että kummitädin velvollisuus maksaa toisen vuokra :LOL:
anteeksi vaan mutta voi luoja!
miten edes kehtaa sanoa noin.
emmä varsinaisesti tuosta suuttuisi, mutta... huhu, en tiedä mitä sanoa. luulenpa että saat vielä tavata kummilapsiasi kun tilanne rauhottuu.


 
Kiesus!!!! Kun jotkut vanhemmat rupeaa esittämään tuollaisia vaatimuksia lasten kummeille, niin on aika lopettaa koko kummisysteemi (luulis jo kirkonkin tuon jo ymmärtäneen).

Järkyttävän röyhkeää! Ei tarvitse ihmetellä jos tulevaisuudessa kukaan ei suostu kenenkään lapsen kummiksi.
 

Yhteistyössä