Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

Lillemi Minä en ole vielä syöttänyt meidän tytölle välipaloja ollenkaan. Aamu- ja iltapuuron seassa annan jotain hedelmä- tai marjasosetta. Jos antaisin välipaloja niin tuntuisi, että koko ajan pitäisi syödä..Ja toivon, että tytön paino ei hirveästi nousisi, kun mennään niin yläkäyrillä.
Tänään tein kääretorttua ja minä hölmä menin sitten antamaan tytölle sitä kananmuna-sokerivaahtoa nokareen maistiaiseksi, niin siitähän tuli allerginen reaktio.:( Hui että..en sen vertaa tajunnu, etti nyt raakaa kananmunaa kannata pikkuiselle antaa :ashamed: Kasvoihin tuli sellaisia punaisia laikkuja ja toinen silmä vähän turposi. No onneksi ei mitään sen vakavampaa..Täytyy kyllä olla avrovaisempi ja miettiä ensin kunnolla, mitä uskaltaa syöttää. Onko teidän vauvoille tullut mitään [/b]allergisia reaktioita?

Pikkutoiveen tyttöhän on hyvin kasvanut :) Saman painoinen kuin meidän neiti, mutta pitempi! Meillä kans tyttö oppinut paljon uusia äänteitä ja kiljuu myös silloin tällöin..

Tyttö vaikuttaa nyt jo niin isolta, kun osaa itse istua lattialla ja penkoa lelukoriaan. Olen huomannut, että viihtyy nykyisin hyvin istumassa ja leikkimmässä lattialla..paremmin kuin mahallaan ollessaan.

 
Minäkään en ole aiemmin syöttänyt aamupalaa enkä välipalaa kiinteänä, koska tuota painoa on tosiaan 9,4 kg ja pituutta lultavasti alle 70 cm. Mutta nyt tyttö on alkanut pulautella maitoaterioiden jälkeen sen verran paljon, että ajattelin antaa ainakin välipalan kiinteänä.
 
Voih :hug: Elmin tyttö osaa jo istua ja leikkiä...ei pitäisi tosiaankaan verrata muihin vauveleihin omaa, mutta kun väkisinkin tulee niin tehtyä ja mä olen vielä tosi malttamatonta sorttia, niin ei yhtään jaksaisi odotella toisen kehittymistä :attn: Noh...tulee varmasti sekin päivä vielä kun huokaisee, että ois nyt vähän aikaa vielä paikoillaan viihtynyt... ;)

Mites, tehtäiskö ihan vertailun vuoksi taulukko, mihin tulis, että mitä kenenkin vauvat osaa...siis ihan vaikka näin;

Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta)


ja kopsais ton ja jatkais oman vauvelin tiedoilla....innostuukos kukaan?
:wave:
 
Me ollaan Pikkutoive molemmat samassa veneessä. Molemmat odottaa malttamattomina, että vauva oppisi uusia asioita, kun muiden osaa jo. :D Mut kyllä ne taidot meidänkin vaaveille vielä tulee. =)

Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta)
Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita

Niin, meidänkin tyttö kyllä istuu jo hyvin, mutta en ole huomannut hänen viihtyvän istualtaan itsekseen yhtään sen paremmin kuin mahallaan. Koko ajan tarvis seuraa. Ollaankohan me opetettu hänet siihen?

Tämä viikko on varsinkin ollut mahdoton. Koko ajan kitisee ja kaikki huonosti. Mulla on kova flunssa, jospa hänelläkin on vähän kipeä olo tai jotain.
 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta)
Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita
Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Meillä hieman paremmin nykyisin viihtyy lelujen kanssa lattialla. Mutta on myös välillä sellaisia päiviä/kausia ettei viihdy oikein muualla kuin sylissä ja silloinkin vaatien aktiviteettia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Desa74:
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta) ,ei hampaita
Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita
Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Meillä hieman paremmin nykyisin viihtyy lelujen kanssa lattialla. Mutta on myös välillä sellaisia päiviä/kausia ettei viihdy oikein muualla kuin sylissä ja silloinkin vaatien aktiviteettia.
Muoks* lisäsin ei hampaita**

Ja kiva kun ootte lähtenyt mukaan tähän juttuun...musta on kiva seurata muiden samanikäisten vauvojen kehitystä :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lillemi:
Me ollaan Pikkutoive molemmat samassa veneessä. Molemmat odottaa malttamattomina, että vauva oppisi uusia asioita, kun muiden osaa jo. :D Mut kyllä ne taidot meidänkin vaaveille vielä tulee. =)

Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta)
Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita

Niin, meidänkin tyttö kyllä istuu jo hyvin, mutta en ole huomannut hänen viihtyvän istualtaan itsekseen yhtään sen paremmin kuin mahallaan. Koko ajan tarvis seuraa. Ollaankohan me opetettu hänet siihen?

Tämä viikko on varsinkin ollut mahdoton. Koko ajan kitisee ja kaikki huonosti. Mulla on kova flunssa, jospa hänelläkin on vähän kipeä olo tai jotain.
Voiphan se olla että on kipiä tai sitten tekee niitä hampuleita :hug:
Tsemppiä kitinöihin...onneksi ne on ohimeneviä kausia :heart:

 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita
Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita
Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.
Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta.

Lillemi Me syödään aamulla puuroa
päivällä lihasosetta
iltapäivällä hedelmä/marjasosetta
päivällisellä pelkkää tissiä (oon ihan just, ehkä huomenna ottamassa tähän kasvisaterian)
illalla puuroa

Mutta nyt ei kerkeä enempi kirjottelemaan. Meni niin kauan lukea kaikki jutut =)
 
Nyt jos kerkeis kirjottaa vielä tän päivän kuulumisia =)
Pikkutoiveen vauva onkin pitkä =) Meillähän 6kk neuvolassa pituutta oli 66.5cm. Ja seki oli päin peetä mitattu. Taitaa olla lyhyempi. En kerenny edes kunnolla ottaa päästä kiinni ja laittaa lankkuun kiinni, kun täti oli jo mitannu. Ekaks sai saman 65cm ku edelliselläkin kerralla ja nyt ton 66.5cm. On vähän täti turhan nopsa liikkeissään. Mun mielestä se niitten vaakakin näytti mitä sattuu :D No joo.... Samapa tuo.

Mutta tähän päivään. Viime yö meni aivan hulinaksi. Tytsy itki ja kiukkus ja sitten oli muuten vaan hereillä. Sain itte unta noin 2h. JEE! No aamusta heti hirmu migreeni, ei kiva. Oli pakko herättää kuudelta ukkokin ylös tekemään tytön aamuhommat ja antamaan puurot, kun ei ite kyenny kivulta mihinkään suuntaan. Onneks sain päivällä särkylääkkeen avulla nukuttua pari tuntia.
Tytsyn kiukku se vaan jatku koko päivän. Välillä huuto oli jo korvia särkevä. Kattelin etuylähampaita, että ei näy ei... Ja mietin että mikä ihme huudatuttaa noin kovin. Ei oo allergiaoireita näkyvissä eikä muutakaan näkyvää. Sitten ajattelin vielä kerran että kurkkaan suuhun ja piru, sieltähän kurkkas jo vähän hammas, se olikin yläetuhampaiden viereinen hammas, en ollu tajunnu ollenkaan että se vois tulla :LOL: No hyvä että selvis. Annettiin kipulääkettä ja tyttö menikin siitä sitten tyytyväisempänä päikkäreille. Kiukkus kyllä aika paljon illallakin, mutta huomattavasti vähemmän. Ja nyt ainakin nukkuu tyytyväisenä yöuniaan. Toivottavasti yökin menis paremmin, kun hammas on jo kuitenkin vähän läpi.
Niin, en oo tainnu aikasemmin mainita, että meille tuli alaetuhampaat 4kk ja 4½kk ikäisenä. Ei olis tarvinnu vielä tulla kyllä yhtään hammasta, mutta minkäs teet =)

Pää on edelleen vähän pipi. Käytiin äsken saunassa ja nyt "nauhalta" kattomaan House, että pääsee tänään nukkumaankin.
 
Saara09: Voi teidän tyttö-parkaa, kun on niin kovat kivut hampaista. :hug:

Meillä ei ole niin pahaa kiukkuamista kuin Saaralla, mutta koko ajan kaikki on huonosti. Nyt vähän hengityksestä kuulee, että nenä on hiukan tukkoinen, mutta muita flunssan merkkejä ei ole. Eilen jo oikein toivoin, että tytöllä olisi kuumetta, jotta kitinän syy selviäisi, mutta ei. Vilkuilen joka päivä suuhun, josko hampaita näkysi, mutta niistäkään ei ole tietoa. Meidän vauvalle on muuten ihan oikeasti povattu hampaiden tuloa jo neuvolassakin 1 kk:n ikäisestä lähtien eli yhteensä jo 6 kk:n ajan. Hän on siitä asti hinkannut niin paljon hampaitaan, kuolaa ja vie ihan kaikki suuhunsa ja puree lujaa. Silti yhtäkään hammasta ei ole vielä puhjennut. Välillä, kun annan iltamaitoa pullosta, puoli unessakin hän vie välillä peukun suuhun, hieroo vähän ikeniään ja jatkaa syömistä. :heart: Nämä pari päivää tyttö on ollut tyytyväinen vain nukkuessaan ja syödessään. Silloin hiljenee. :D
 
Täällä olisi uusi keskusteluun liittyvä äiti :) Itse olen nyt huhtikuussa täyttänyt 20 vuotta ja viime vuonna menin naimisiin mieheni kanssa (saman ikäinen) Meille syntyi ihana poika 10.09.2009 klo 17:30 :) Nyt hänellä onkin ikää jo 7,5kk :) Tasaista kasvua on ollut syntymästä asti ja nyt istuu tuetta, nousee konttausasentoon, pyörii ja menee akselinsa ympäri helposti :) Syö monipuolisesti ja alaikeneen nyt vasta tulossa kaksi hammasta. Yöt nukkuu ihan hyvin, nyt tuo hampaiden tulo vain hieman häiritsee nukkumista. :)
 
Heippa Malinanne ja tervetuloa. Lisäilen sut listaan =)
Sulla kuulostaa olevan helppo vauva =)

Nyt on meillä hammas riittävästi läpi ja elämä taas hymyilee. Saas nähä kauan, kun yleensähän nuo hampaat tulee pareittain. En sitten tiedä että onko seuraavaksi tulossa vastapari, eli toiselle puolelle yläetuhampaita. Nyt ku tuo hammas kasvaa, niin on varmaan huvittavan näkönen, kun etuhampaita ei ylhäällä ole :LOL: No eiköhän nuo kaikki tule aikanaan.

Saarahan on enemmän tykänny kokoajan kieriä kuin ryömiä, tänään on nyt ollu ihan ihme päivä kun on ryöminy hirmu vauhtia vaikka minne.. Kokoajan saa olla jostain loukosta pelastamassa tai kieltämässä.

Käytiin tuossa päivälenkillä ja samalla vähän ulkona keinumassa. Tytsyllä oli taas niin pirun hauskaa, kun isi anto "paljon" vauhtia keinussa. Me odotellaan että päästäis hiekkalaatikolle jo. Mutta kun meillä on ongelma... Kun ei tuttiakaan syö, niin minkä tulpan mä laitan suuhun, että kourase käteen hiekkaa ja työnnä sitä suuhun :LOL:

No joo... Eipä tässä taas ihmeellisempiä =)
 
Pakko tulla vielä avautumaan...
Tänään ei oo syöminen onnistunu millään tasolla. Meillä on kaikki ruuat vaan kaukalossa, lattialla, seinissä, verhoissa jne.... Mitään ei suussa. Kaikki joko a) pärisytetään pois tai b) näytetään kieltä, jolloin ruoka tippuu suusta. Syötiin äsken meijän normi 1,5dl iltapuuro, joka ennen meni kepeesti 5 minsassa, nyt puolen tunnin aikana suuhun ei menny mitään, mutta koko keittiö on sen näkönen että syöty on .... Sama on ollu tänään kaikilla ruuilla ihan aamupuurosta lähtien. Eli tissillä on tää päivä pääosin menty. Saas nähä mimmonen yö tulee, kun on "vähän" ruokavajetta tytöllä. Toivottavasti huomenna on parempi päivä. Aluks mua nauratti, mutta nyt iltapuurolla ei naurattanu enää ollenkaan.... Pakkohan sitä ois tytsyn jotain syödäkkin vissiin...

MUOKS!
Ei olis eilen illalla pitäny valittaa noin vähäpätöisestä asiasta kuin syöminen... Eilen ei tytsy menny illalla sitten millään nukkumaan. Oli väsyny jo 19:45 ja siitä kiukkus sitten 22:30 saakka. Sain tytsyn laitettua sänkyyn 22:45 ja ite suoraan nukkumaan. Klo 23:30 (eli 45min myöhemmin) hirmunen huuto taas. Annoin kipulääkettä ajatuksella että jos tulis hampaan vastapari nyt. En tiedä helpottiko vai ei, mutta jossain kohtaa nukahti uudestaan, kunnes taas klo 2:00 huuto oli kova. Ja sitten klo 4 huuto oli taas kova... Ja seiskalta sitten ylös. Mikähän lie. Toivottavasti ens yö on parempi.
 
Kylläpä on nyt Saara09 perhettä koeteltu...eikös se migreeni ois riittänyt...siihen vielä pikkusen hampaat ja noi syömis ja nukkumisongelmat... :hug: Voimahalit täältä sinne! :heart:

Ihan kauhulla odotan, että mites tuo meitin likka sitten mahtaa reagoida kun ne hampaat alkaa sieltä ikenestä nousta... :|

Tuli Saara, mieleen, että onkos teillä jo sitä vierastamis/eroahdistus meininkiä ollut havaittavissa? Kun olen ymmärtänyt, että nuo yöunetkin saattaa mennä ihan sekaisin, kun haluaa tarkistella vaan pitkin yötä että onkos se äiti siinä maisemissa varmasti...jne :attn:
Se on varmasti rankka vaihe se..SITÄ ODOTELLESSA :x

Malinallelle tervetuloa! :hug:

Meillä ollut viime päivät aikamoista kitinää ja narinaa tuon pimun oleminen...oisko ne hampaat sieltä vihdoin tulossa...?? :eek: Jotenkin tosi rasittavaa, kun ei oikein ole viihtynyt missään muualla kuin sylissä tai nukkumassa :D

Eilen illalla oli aivan ihanaa, kun toinen sylissä ollessa ruvenut laittamaan päätä minun rintaa vasten...niin siihen sitten nukahti vähän kuin varkain...en raaskinut toista siitä sänkyyn siirtää, vaan nukkui puolen h iltatirsat mun sylissä.... :heart: :)

Näillä mennään...;)
 
dad
Heips kaikille!

Täällä on poitsu viidettä päivää kovassa kuumeessa. Perjantaina korvat tarkistettu kun imeminen oli huonoa ( pisin kieltäytyminen tissistä johtui viimeksikin juuri korvatulehduksesta). Mutta sitten alkoi nenä vuotaa ja imeminen vaan huonontui. Täytyy tehdä puolentunnin esivalmistelut, että imeminen onnistuu ( keittosuolatipat, nenätipat, imeminen ja kohoasento) Eilen otettiin crp, mutta kun se normaali on kyseessä virustauti. Täytyy sitten vaan helpottaa kuumetta ja kipua lääkkeillä.

Kahteen yöhön on tullut yhteensä nukuttua n. 3h, että olo on sen mukainen. Olen nukkunut istuen poika sylissä. Kohoasento on ainoa, missä pojan edes vähäksi ajaksi saa rauhoittumaan, muuten on aika itkuinen. Ilmeisesti sai taudin isoveljeltään, joka oli kanssa 5 päivää kuumeessa. Jälleen kerran alkaa arvostamaan sitä, että on saanut nukkua.

En nyt ehdi enenpää kun tissitykseen valmistautuminen odottaa. Mutta toivon, että kaikkien muiden vauvat saisivat olla terveinä.
 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta.

Nostin tämän tähän, jotta muutkin voivat lisätä tietoja vauveleistaan..
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dad:
Heips kaikille!

Täällä on poitsu viidettä päivää kovassa kuumeessa. Perjantaina korvat tarkistettu kun imeminen oli huonoa ( pisin kieltäytyminen tissistä johtui viimeksikin juuri korvatulehduksesta). Mutta sitten alkoi nenä vuotaa ja imeminen vaan huonontui. Täytyy tehdä puolentunnin esivalmistelut, että imeminen onnistuu ( keittosuolatipat, nenätipat, imeminen ja kohoasento) Eilen otettiin crp, mutta kun se normaali on kyseessä virustauti. Täytyy sitten vaan helpottaa kuumetta ja kipua lääkkeillä.

Kahteen yöhön on tullut yhteensä nukuttua n. 3h, että olo on sen mukainen. Olen nukkunut istuen poika sylissä. Kohoasento on ainoa, missä pojan edes vähäksi ajaksi saa rauhoittumaan, muuten on aika itkuinen. Ilmeisesti sai taudin isoveljeltään, joka oli kanssa 5 päivää kuumeessa. Jälleen kerran alkaa arvostamaan sitä, että on saanut nukkua.

En nyt ehdi enenpää kun tissitykseen valmistautuminen odottaa. Mutta toivon, että kaikkien muiden vauvat saisivat olla terveinä.
:heart: JAKSUJA SINNE :hug:
 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita.

Ollaan täällä vietetty tyttöjen viikonloppua =) Isi on mökkeilemässä ja tänään tulee kotia. Hyvin on mennyt ja aika kulunut meillä. Eilen saunottiin kahdestaan neidin kanssa, kävi jopa kolme kertaa lauteilla istumassa ja otettiin vaan ihan pienen pienet löylyt :) Tyttö oli aika innoissaan, mutta ehkä vähän pelkäsi kiukaan sihinää..Siiten istui ammeessa ihan itse (vettä vähän pohjalla) ja leikki kumiankoillaan ja piti itse ammeen reunoista kiinni..On kyllä niin Topakka emännän alku meillä :heart:

Tänään kummitäti kävi kylässä ja käytiin katsomassa koskenlaskua ja pitkällä metsälenkilllä. Olipas kyllä reipasta!

Saaralle tsemppiä tytön hoitamiseen ja Dadille jaksamisia ja paranemisia pojalle :hug:

Pitää alkaa tekemään tytölle ruokaa. Ostin eilen broilerin lihaa ja ajattelin siitä keitellä jotain hyvää mössöä :)
 
Haleja :hug: dadille

pikkutoive Meillä alko vierastus vähän ennen 5kk ikää. Ja on siitä lähtien ollu paha kokoajan. Vieraitten syliin ei voi mennä jne. Toisinaan riittää että joku häntä kattoo, ni tulee kova huuto.
Ja eroahdistus alko reilu viikko sitten. Mä en saa mennä edes nurkan taakse, en hänen selän taakse, en minnekkään. Heti alkaa kova huuto. Ei riitä että hihkun "täällä mä oon" vaan huuto alkaa samantein kun ei mua näe. Meillä tuntuu tulevan nää kaikki vähän etuajassa, mutta toivon myös että lähtee pois etuajassa.

Käytiin äsken kattomassa sitä serkun pikkuvauvaa joka on nyt viikon ikänen. Voi kun siitä lähti pikkunen itku... Ja ihana oli :heart:
Ei mun oo koskaan ollu noi pieni mukamas :LOL:
Toisella oli vähän masuvaivoja ja öisin syö kuulemma useamman tunnin, jopa aamuviiteen saakka vaan syö ja syö... Huoh. Onneks nuo ajat on jo takana.
 
Pikkutoive tyttö, 7kk tasan, ei konttaa, ei ryömi, eikä istu (tuetta), ei hampaita

Lillemi tyttö, tasan 7 kk, ei kontaa, ei ryömi, istuu tuetta, ei hampaita

Desa74 tyttö, 7kk 1vko, konttaa pieniä matkoja, ei ryömi, ei istu(tuetta), hampaita 3 neljäs puhkeamassa.

Saara09 tyttö, 6kk 3vk, ryömii, kierii, on konttausasennossa, istuu tuetta, 3 hammasta.

Elmi tyttö 7 kk 1 vko, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei
hampaita.

Malinalle poika 7,5kk, on konttausasennossa, istuu tuetta, ei hampaita

Muoks**
 
Elmin innoittamana laittelen meittin löylyttelykuulumisia ihan kuvankin kera.... :wave:





Meillä ollaan saunottu jo varmaan ihan 6 viikkoisesta lähtien...noin kerran viikossa...typy nauttii ihan selkeesti ja oikein tärisee innosta jo pukuhuoneessa...nauraa kihertää ja kiljuu saunassa...löylyä ei juurikaan heitetä...jotakuinkin ehkä noin desin verran koko saunassaoloajan....ja sen jälkeen nukkuu kuin tukki... ;) Lämpimästi suositellen... :)

Tuosta Bumbosta piti vielä sanomani, että eri hyvä keksintö...ainakin saunassa ja kylpyhuoneen puolella...varsinkin kun ja jos menee yksin saunomaan likan kanssa...on paikka mihin toisen tyrkkää, jos ei vielä osaa istua... :D
 
Päivää!

Siis onkohan tää huhtikuu vauvojen virallinen kitinäkuukausi??! :LOL: Tuntuu, että täälläkin monien vauvoilla on asiat huonosti.

Meillä jatkuu edelleen se sama, että mikään ei ole hyvin. Eilen illalla nukkumaanmenokin oli ihan kamalaa. Tyttö on nukahtanut itsekseen jo yli 2 kk:n ajan omaan sänkyynsä illalla, mutta eilen taisteltiin tunti. Nukutimme häntä syliin, mutta tyttö heräsi heti, kun alettiin laittaa sänkyyn. Heti, kun poistuin huoneesta, alkoi kova hätäitku. Kun tulin takaisin, tyttö hymyili, minkä jälkeen alkoi kitinä. Annoimme hänelle särkylääkkeenkin, kun ajattelimme, jos jokin paikka sattuu. Lopulta hän nukahti isin syliin. Toivoin niiiiiin paljon aamulla, että nyt se ensimmäinen hammas olisi puhjennut, mutta ei. Tyttö on ihan pikkuisen tukkoinen, mutta ei kipeämpi. Pari kuukautta sitten, kun tytöllä oli paha rs-virus, hän ei ollu lainkaan näin kiukkuinen.

En tiedä voiko tämä olla jotain eroahdistusta. Meilläkin meinaan tyttö on alkanut ilmoittamaan itkulla heti, jos poistun huoneesta ja hän jää hetkeksi yksin. Aika raskasta.

Hassua, että kun yksi ilta menee huonosti, alkaa heti ajatella, että nyt lapsi ei enää nukahda ikinä yksin yms. :D
 
Se on jännä kun nykyään yksikin vähän huonompi ilta tai päivä on maailmanloppu :D No ei vaineskaan. Meillä taas eilen mentiin vasta kympiltä illalla nukkumaan. Vetäs iltapäikkärit 17:30-18 ni siinähän se oli taas. Eli ei meijän tytsy kyllä saa vetästä enää iltaisin noita unia. Ku hyvä että jaksaa itte valvoa niin pitkään ku toinen haluais.

Meillä on tosiaan hirvee nyt tuo eroahdistus. Mies jäi nukuttamaan eilen tyttöä ja mä lähdin koiran kanssa iltalenkille. Niin jumakekki kun tulin 20min päästä takaisin niin huuto oli aivan hirveä, kuulu rappukäytävään saakka. Ja kun otin pikkusen syliin ni huuto loppu sillä sekunnilla siihen paikkaan.
Nyt on kyllä vaan tehtävä niin, että ukko saa ruveta enemmän olemaan tytön kanssa ja pistämään häntä nukkumaan.

Pitäis mennä ostaa jo 74 koon vaatteita. Tuntuu nuo 68 jäävän nyt pieniksi (vihdoin). Mutta höh... Rahaahan tulee vasta kuun vaihteessa, joten sinne on odotettava. Ei huolta kuitenkaan, ei meijän tyttö alasti ole :D Kyllä sillä jonkin verran on noita 74 koon vaatteita jo hankittu. Mutta lisää pitäis saada, ettei tartte joka toinen päivä hurrutella koneessa tytön vaatteita.

Saara on nyt aamupäikkäreillä (vieläkin)... Ja kun herää niin koetetaan syödä jotain ja sitten lähdetään kattomaan mummua ja sieltä varastosta hiekkalaatikko leluja ja mennään istumaan hiekkalaatikolle ja keinumaan.

Mä en muista että oonko puhunu, kun Saaralla on nykyään semmonen ongelma että pulauttelee 1-2h ruokailun jälkeen... No tosiaan nythän tuo ruokakaan ei enää maistu. Ei tunnu mitään menevän alas. Eilen dipattiin maissunaksuja puurolla, ni sai edes jotain suuhun. Soitin tänään tk:hon, mutta ei saatu aikaa lääkärille. Oli kaikki ajat jo klo 9 aamulla menny, ja käski soittaa huomenna uudestaan jos lääkärille huomenna vielä halutaan. No kattellaan. Neuvolaan soitin viikko sitten ja kysyin että mikäs juttu tää pulauttellu on, niin anto ohjeeksi antaa maitohappobakteeritippoja. Nyt ollaan siitä lähtien annettu rela tippoja, muttei oo auttanu.... No ei tässä auta nyt kun kärvistellä ja koettaa työntää jotain suuhun.
 

Yhteistyössä