syysvauvasta 2008 haavelijat

meillä on reilu 2kk ikäinen poika ja olemme ajatelleet että seuraava voisi tulla piankin. Sopiva ajankohta olisi syksy 2008, mutta esikko on tarvinnut hieman avitusta alulle panossa ni mitään ei voi tarkkaan suunnitella. Ehkäisyä emme kuitenkaan ole aloittaneet... =)
 
minä jo kuvittelin olevani täysin yksin tällä foorumilla haaveeni kanssa =)
me ajattelimme aloitella yrittämistä loppuvuodesta, jos vaikka tärppäisi, mutta lapset tulevat sitten kun tulevet ei niille voi kalenteria lykätä käteen..toivon vaan että tulee, ettei jää tulematta.
 
Täällä myös yksi vauvahaaveilija ilmoittautuu :)
Meillä tytöt 2v2kk ja 7kk ja kolmas lapsi olisi "kuumeilun alla". Yritys olisi tarkoitus aloittaa loppuvuodesta tai ensi vuoden alusta.

Eli kyllä meitä muitakin kuumeilijoita löytyy! Kirjoitelkaa ihmeessä itsestänne lisää niin pidetään ketjua yllä ;)
 
virallisesti tosta loppukesä/syysvauvasta haaveilen..nytteki jo mutta sitten varmaa alkaa ihan "oikea yrittäminen". Nyt on vaa niin että tulee ehkä jos tulee..ehkäsyä käytetään välillä, välillä ei.. Haluisin niin kovasti jo jättää kondomit sun muut ja saada oman lapsen. Mutta koulu vielä kesken..Siksi juuti tuo ajankohta olis hyvä.. :)
 
Minkä ikäisiä te muut olette? Monesko lapsi olisi haaveissa? (osalla noihin vastaus löytyykin ;) ) Itse olen 25, täytän syksyllä 26. Ja tosiaan toisesta lapsesta haaveilen mieheni kanssa. =) Minusta tuntuu että mulla on krooninen vauvakuume, kun nyt jo kuumeilen seuraavaa ja ensimmäinenkin on vasta reilu 2kk.
:kieh:
 
Mammukka81
Mahtuuko mukaan :wave: ...Täällä olisi yksi krooninen kuumeilija lisää. Taustoista sen verran, että olen 26-vuotias ja esikko on pian 6kk. Mitään ehkäisyä ei käytetä, mutta imetän vielä eikä menkoista ole tietoakaan. Ja tämä meidänkin esikko tarvi hiukka avitusta että saatiin alulle, joten oon varautunut siihen ettei toista lasta tehdä vaan se saadaan jos niin suodaan...

Mutta toivoisin, että menkat alkaisivat viimeistään loppuvuodesta ja säännöllistyisivät suht nopsaan, niin päästäisiin tositoimiin ja syysvauvasta haaveilemaan :heart: . Vaikka pääasia on, niinkuin iitintiltu tossa edellä sanoi, että toivottavasti tulee, ajankohdasta ei niin väliä.
 
Täällä yksi 2008 syysvauvasta haaveilija myös :attn:

Minulla ikää vähän päälle 30 v. ja yksi tytär ennestään (9 vee, eli iso neiti jo =) ). Yritys olisi tarkoitus aloittaa viimeistään vuodenvaihteen aikoihin, mutta luultavasti käydää vähän aiemmin yritykseen. Yrityksen aloitus pelottaa (ja ne pettymykset), koska edellisestä raskaudesta jo niin kauan aikaa...
 
Moi taas,

taustoja voisin vähän kertoa...eli minä 26v ja mies saman ikäinen. Ehkäisynä tällä hetkellä rengas jota käytän varmaankin vielä muutaman kuukauden. Menkat ovat olleet aina epäsäännölliset mutta kaksi kertaa on jo tärpännyt siitäkin huolimatta. Ensimmäinen tärppäsi 4kk yrityksen jälkeen ja toinen 6kk yrittämisen aloittamisesta.

Kolmannen lapsen saaminen muuttaa omasta mielestäni enemmän ihan käytännön asioista (auto, asumisjärjestelyt jne) ja näitä juttuja onkin tullut tässä pähkäiltyä. Joskus ajattelen itsekseni että olenko aivan hullu kun haluan lisää lapsia, tekemistä kun on jo nyt aivan liikaa...mutta en mahda vauvakuumeelleni mitään, se vain on koko ajan jossain "piilossa" kunnes se pulpahtaa pintaan niin kuin taas kävi

:) Mieheni kanssa olemme keskustelleet että 3-4 lasta olisi kiva, jos vain siunaantuu. Luulin vain että tällä kertaa odottaisimme seuraavan yrityksen aloittamista ainakin kaksi vuotta mutta niin se vain taitaa mennä että toivomme kolmatta lasta jo aikaisemmin!
 
Pitää ilmoittautua uudelleen, koska oli pakko vaihtaa nimimerkki LaaLaa:sta HooWeeksi. LaaLaa:n nimellä on myös jonkun toisen kirjoittamia juttuja, en tiedä kuinka se on mahdollista :/

Eli:

Täällä yksi 2008 syysvauvasta haaveilija myös.

Minulla ikää vähän päälle 30 v. ja yksi tytär ennestään (9 vee, eli iso neiti jo ). Yritys olisi tarkoitus aloittaa viimeistään vuodenvaihteen aikoihin, mutta luultavasti käydää vähän aiemmin yritykseen. Yrityksen aloitus pelottaa (ja ne pettymykset), koska edellisestä raskaudesta jo niin kauan aikaa...

Eilen juuri mietittiin miehen kanssa että vauva olisi äärettömän tervetullut ensi vuoden syksyllä, joten jätetään ehkäisy pois loka-marraskuussa. Ihanaa on jotain odotettavaa! Toisaalta haluaisin käydä yritykseen heti, koska raskautumisessa voi kestää kauan. Sitä kun ei tiedä.
 
Täällä myös yks haaveilija lisää.. Taidan olla nuorin ketjussa tähän mennessä:) Ennestään ei ole lapsia, joten esikoisesta tässä haaveillaan. kondomit olis tarkotus varmaan siinä marraskuun tienoilla jättää pois..!
 
Millaista ehkäisyä te muut syysvauvasta 08 haaveilijat käytätte nyt? Muutama onkin jo tässä ketjussa maininnut asiasta, mutta kertokaahan te muutkin :)

Meillä käytössä kondomit, sillä otin Mirena-kierukan pois viime kuussa viiden vuoden käytön jälkeen. Olin ihan varma että kierto ei starttaa normaalisti mutta toisin kävin, menkat alkoi hyvin täsmällisesti.
 
Meillä ei minkäänlaista ehkäisyä ole käytössä, kuten jo aiemmin kerroinkin. Tähän syynä se, etä esikoista ei ihan helpolla saatu ja avitusta pikkuisen tarvittiin. Mulla on ensimmäisen menkat jo tulleet synnytyksen jälkeen ja seuraavia tässä odotellaan. Toivottavasti nyt olisivat säännöllisemmät kuin ennen raskautta.
 
Mammukka81
Miranda-81, meillä taitaa olla aika samanlaiset tilanteet...mullakin siis tavittiin hiukan avitusta tuohon esikoisen saantiin, kierrot oli ihan sekaisin e-pillerien jälkeen. Teroluteja söin ja aika oli jo gynen polille jatkotutkimuksia varten kun sitten plussasinkin :heart: 9kk siitä kun pilsut oli lopetettu. Ideaalimaailmassa toi syksy 2008 ois loistava ajankohta saada toinen vauveli, muttei mekään olla ehkäisyä aloitettu (tyttö syntyi 1/2007), kun tässä projektissa saattaa vierähtää tovi jos toinenkin. Menkat ei ole mulla vielä alkaneet, toivon vaan että alkaisivat pikkuhiljaa ja kierrot ei olis mitään mammuttimaisen pitkiä ja/tai epäsäännöllisiä. Ja endoepäilykin on olemassa, sitä tosin ei silloin keritty alkaa tutkimaan.

Niin, ja samanikäisiäkin ollaan ja ilmeisesti samalla alalla...
.
 
Mammukka81 tosiaan samankaltainen tilanne taitaapi olla... Meillä tärppäsi 15:sta yrityskierrolla. Apuna oli Clomifen + Metformiini. Eli lääkärin mielestä mulla olisi PCO, mutta hieman epäselväksi asia jäi, koska ei ollut ihan selvät oireet. Terolutitkin minulla olivat aikaisemmin, mutta niistä ei ollut kunnon apua, ni ne jätettiin hyvin pian pois. Minulla oli myös endometrioosi epäily. Olin juuri menossa tähystystutkimukseen sen vuoksi, kun tulin raskaaksi eli se asia jäi epäselväksi.
Mukava kun jollain on samantapaisia kokemuksia.
Meidän poika syntyi 4/2007.
 
elikkä täytin juuri sen maagisen 30vee ja kovasti kuumeilen toista..
käytämme kondomia, koska muu ehkäisy ei minulle sovi, eli paljoa ei ole vaihtoehtoja =)

ja kun en tiedä, että alkaisiko sitä tjottailemaan vaiko vasta syssymmällä oikeen virallisesti ns kertaheitolla kumit nurkkaan- mentaliteetilla.
kun en ole aikaisemmin edes vauvakuumetta potenut, ja se on nyt ihan yhtäkkiä iskenyt kimppuun kuin yleinen syyttäjä :LOL:
 
jansky: ikä on vaan ikävä numero, joka pilkistelee siellä jossain passin nurkassa..ei se tällä keskustelupalstalla mitään merkitse, ikärajaa kun ei ole ;)
ainoa vaatimus lienee tuo vauvakuume =) ellei joku sitten keksi parempia :LOL:
 
Juu, samaa mieltä minäkin että samassa veneessä tässä ollaan eikä ikä ole kuin numero. Meillä kaikilla on varmasti samanlainen tunne kun omasta vauvasta haaveillaan :heart:

Kiva kun meitä on täällä useampikin kuumeilija. Sitä kun ei vielä halua kellekään kertoa että kuume on (taas) päällä, on kiva kun saa purkaa ajatuksia tänne teidän muiden kanssa :)

Mistä päin olette? Me asustellaan täällä savossa, aivan Kuopion liepeillä pienessä kylässä. Maalla siis asustellaan =)
 
Heips

Mulla kans samanlaisia haaveita.. eli poika nyt 6kk ja tytöstä haaveilen kovasti =) Ens vuosi mulla vierähtää vielä opintojen parissa joten se syksy2008 olis hyvä ajankohta. Vielä kun uskaltais miehelle kertoo :/
 
Minä haaveilen salaa pojasta, meillä kun on jo kaksi tyttöä. Mieskin on vitsaillut, että pitäähän se poika taloon saada! Vaikka eihän sillä asialla nyt väliä ole.

Taataa, joko olet uskaltanut kertoa haaveilusta miehellesi? Meillä ollut nyt asian tiimoilta hiljaisempaa vaikka kyllähän se yrittämisen aloittaminen on mielessä usein -elleipä ihan päivittäin :)
 
No on meillä ollut miehen kanssa puhetta että olis kiva saada pojalle pikkusisko mutta aluksi puhuimme että vasta parin vuoden kuluttua alettais yrittään toista. Nyt mä sitten tulin toisiin ajatuksiin ja vähän hirvittää mitä mies tuumaa aikataulun nopeuttamisesta.. ja kyllä itseänikin hirvittää miten mun opintojen käy, saanko ne valmiiksi syksyyn mennessä. Mutta eipä tolle kuumeelle mitään voi.. ;)
 
täällä välillä vauvakuume nousee niin kovaksi, että olisin valmis heti aloittamaan tosissaan yrityksen. :kieh: Miehellekin olen tuosta puhunut. Onneksi hän palauttaa minut aina maanpinnalle ja sanoo, että odotetaan nyt ainakin kesän yli, ni esikoinen kasvaa muutaman kuukauden. Mies on sellanen järjellä aajttelija, vaikka haluaakin kovin kakkosta myös. Minä taas enemmän elän hetkessä ja tunteella. Miten teidän muiden miehet suhtautuvat tähän vauvakuumeeseen? :)
 

Yhteistyössä