**Syysunelmasta 2008 -haaveilevat (vol. 2)**

Nyt seuraa vuodatusta: Eli en vielä tiedä saako mut nyt heti alkuunsa poistaa listoilta. meillä on vissiin parisuhde kohta lopussa, niin eipä sitä kierukkaa uskalla poistattaa. Eilen tuli viimeinen niitti, kun mies päätti hieman valaista mulle ajatuksiaan.. No aloitetaan alusta, teen todella raskasta työtä 9 tuntia päivässä, sen jälkeen pesen pyykkiä, siivoan ja yleensäkin yritän antaa lapselle huomiota.. Ruuanlaitto jää viikolla vähemmälle, koska en vain jaksa! Lapselle nyt huolehdin jonkinlaisen lämpimän aterian aina. Mies sitten vaatii että joka päivä pitäisi olla ihan kunnon päivällinen, vaikka itse on töissä illan. Eli kävisi kotona syömässä. Periaatteessa järkevää, juu. Mutta eniten tässä risoo että mies ei tee muuta kun käy töissä. Ei puhettakaan että tekisi mitään kotitöitä. minä kun luulin että kotityöt menee tasan kun minäkin käyn töissä.. :ashamed: Ei tämä nyt kuulosta niin pahalle, kun luen sen kirjoitettuna. Mutta, mutta, en jaksa tätä varmaan enää, kun tuntuu ettei mies arvosta mun tekemisiä ollenkaan.. :snotty:

En odota että kukaan mitään kommentoi, mun oli vaan pakko saada eritellä ajatuksia ja ilmoittaa että meidän vauvayritys ei sitten vissiin alakaan. Ei tähän kaaokseen kannata vauvaa tehdä. olisi vaan ollut niin kiva kuumeilla teidän kanssa. :) nyt otan itseäni niskasta ja lopetan tämän vollottamisen..
:wave: kaikille ja onnea vauvaprojektiin!!
 
voi minime :hug: jospa se vilä teillä asiat paranee ja kuumeilu sit jatkuu.. jos puhutte kunnolla asian.. tai kirjoitat kirjeen ja kerrot miehellesi kaikki ajatuksesi.. se voi olla joskus helpompaa kuin kasvotuste4n sanominen..

JJ-t pidetään peukkuja =) kuulostaa hyvälle..

miracle ei kiva että kone hajos.. meillä on kaks (tai oikeastaan enemmänkin) konetta.. mulla läppäri ja ukolla oma kone plus sellaset millä se tekee kaikkea mahdollista en enää pysy ees mukana niissä.. kyl se on helpompaa kun on kaksi :D

d.b kai se oli ovis eilen vaik testi ei mitää näyttäny eile eikä tänä aamuna.. ois kyl pitäny aloittaa aikasemmi testaa ku tuliki aikasemmi koko ovis.. siis ovislimat oli eilen ja nyt on nännit jo pikkusne kosketus arat.. et oireet on sen puolella et ovis oli.. vaik testi ei näytä.. hmm.. kellää ollu noin?
 
nyt minime keskustelet sen miehes kans! Ei tuo oo mistään kotosi et sä tekisit kaiken ja se vaa tulis valmiiseen pöytään istumaan! Ei käy laatuun! Juttelet siitä ja sanot et on tultava muutos! Ja kerrot miltä susta tuntuu, kerrot samat asiat mitä tännekin sanoit! Ja katsot vasta sit et mitä se on mieltä ja mitä se esim erosta on mieltä jos sitä mieltä itse olet että ero on ratkaisu jos mikään ei muutu. Ei naisen tarvitse tuollaiseen alistua! Ulkopuolisen korvaan mulle ainaski kuulostaa vaa siltä et sulle olis iha sama vaiks olisit yksin lapsen kanssa, ainoo ero ois se et ei ois ruikutusta miehen osalta ja saisit yksinhuoltaja korotuksen.. kerro jos asia on toisin! Haluaisin kuulla niin jos keksis jonkin ratkaisun!=) Mut tsemppiä sulle!! ja :hug:

Luru en oikeen voikaan, tai voin sinällään mut sit pitäs aina men kouluun tekee sitä työtä eikä konetta ois kotona olleskaa ni en pääsis tännekää olleskaa :eek: se se vasta kamalaa oiskin ko ei vois teirä juttuja lueskella ja omia höpinöit tänne lisäillä :D
 
buffo: :hug:

suikku: millo siis testailit ovista kun oviksenhan se testi näyttää paria pvää ennen ovista, siis sen LH:n nousuhuipun, tosin sekään ei sit välttämät itse oviksesta kerrokaan mut vain siitä et ovis on mahollinen 24-48h päästä..
 
miracle ilmeisesti testasin liian myöhään ku eilen oli ja eilen illal vast kokeilin ja tänä aamuna.. siis testihän kaiketi voi näyttää jo tyhjää? oireet kumminki on sen puolella et oli eilen..

pitäs ruveta siivoo.. ei jaksa.. pää kipee.. blaah.. pakko se on ottaa niskasta kii ja vaan tehdä.. ette muuten usko mitä mein karvanen lapsi teki :headwall: :LOL:
 
Khimaira
suikku no,. mitä se karvamussu teki :saint: ?

on: testi selkee nega (tänään dpo10) et jään odottelemaan menkkoja+gynen käyntiä :snotty:
Eipä yhtään vetuta, eipä :headwall: Tällä kerralla vielä oviksen bongasin testillä+ pupuiltiinkin "oikeaan" aikaan :ashamed:
 
Luru :hug: on se typerää kun ei onnista.. hermot ja toivo siinä meinaa mennä.. gynellä varmaa selkenee asiat.. laitan kuvan kun olen saanut siivottua että mitä se mussu teki.. saatte sitten nähdä ja nauraa :D

nyt takas siivoomaa..
 
:wave: Hei kaikille! :)

Leivoin äsken suklaapiirakkaa. :p Meillon tiistaina 2v kihlapäivä, sitä varten piti leipoo. Maanantaina ei välttämättä ehi, eikä huomena ku oon menossa kaverille pitkän matkan päähän, ja laskiaispulliaki pitäis jossain välissä ehtiä. Niitä en kyllä tänää enää jaksa.

Luru Sinäkö se kyselit fiiliksistä..? Ei täälä oikeen mitään. Oon ottanu rennosti. :D Ei oo oireita oikein mihinkään suuntaan, ei missään tunnu mitään. Ainoastaan lämmöt korkealla, vähän vilunen olin eilen ainaki, ja iltasin taas posket helottaa. Et eipä tästä kyllä mitään osaa sanoo!

Ressata en tosiaan oo osannu. Jotenki semmonen että mähän en tälle alistu, vaan nautin elämästä. Nyt on ollu mulle töitäki raksalla, että senkään puolesta ei oo ehtiny miettiä vauva-asioita, ja se on hyvä vaan. Pitkästä aikaa taas semmonen tasaisen hyvä olo, arjen tasaista onnellisuutta. Ihana tehä kaikenlaisia asioita! Vielä kun tuo mieskin välillä joutas ottaa lomaa raksalta, ni vois yhdessäki jotain tehä. Kun eihän tuo illan päälle enää mitään jaksa, lähteä mihinkään.

Eilen päätty meijän selibaatti. :p Ja millä tavalla.....uuuuhhh.. :p ;)

Pitäs varmaan käydä heittään hölkkälenkki! On niin ihana ilmaki. Kävis raksalla ukkoa kahtoon, siitähän tulis n. 8km lenkki. :) Vielä on vaan maha täynnä piirakkaa ja muuta. :D

ps. Ei kannata odottaa että mä vielä viikkoon testiä tekisin. ;) Perjantaina ehkä pitäs menkkojen tulla, sunnuntaina aikaisintaan testaan jos aihetta. ;)
 
Ja miracle osui ihan naulan kantaan tuossa yh-asiassa. Mä todellakin olen välillä ajatellu et mun ois helpompi olla yh, niin ei tartteis siivota kun omat ja lapsen jäljet, eikä tarvis oottakaan että joku arvostais mun tekemisiä. Jos nyt ees sitä tarkoitit? :/ kai mun pitää sen miehen kans yrittää pitää jonkinlainen rakentava keskustelu, seki tuntuu niin turhalta koska se viime kädessä kuitenkin myötäilee mua mutta mikään ei kuitenkaan muutu. Se ymmärtää mitä tatkoitan muttei osaa/halua tehdä kotitöitä.. Raivostuttava tilanne! :attn:

Luru lude:Ensinnäkin :hug: , olin ihan varma että oot pieniin päin. Toisaalta.. Sähän testasit aika aikaisin? Sehän voi muuttua!db!! :)
suikku: Mikä karvanen lapsi? Mullon jääny jotain väliin!! :LOL:
 
minime nii just sitä tarkoitin et jos oisit yh ni oisko iha yhtä tyhjän kans olla sit taasen miehen kans.. eli punnitse senkin kannalta et mitä mieheltä saat.. koska hellyyttä ja seksiä ny voi saada muiltakin miehiltä, tosin se on miehessä hienoa jos hellyyttä antaa usein ku jotkut miehet sit lopettaa ja hellyyttäkin saa suunnilleen hakea ja kysellä... mut siis jos mietit et mitä mieheltä saat ja mitä jäisit kaipaamaan jos ny eroaisit hänestä ni mitä se olis? painaako vaakakupis enempi huonot vai hyvät asiat ja jos huonoja on enempi kuin hyviä niin onko hyvät asiat miten tärkeitä ja välttämättömiä asioita, eli voisitko toisesta suhteesta saada myös niitä?

Koeta ajatella realistisesti mut myös siten et ei kannata iha hepposin perustein myöskään erota.. et kannattaa lasten takia ees yrittää saada homma toimimaan jos ei muuten. Mut ennen kaikkea mieti hyviä puolia miehessä ja keskustele sen kans et mitä toivoisit suhteessa muuttuvan. Ja ennen kaikkee muista se et muutos lähtee itsestä. Esim jos hellyyttä ei ole niin sen tulee lähtee myös itsestä et annat hellyyttä ja yrität miestä saada mukaan.. sit jos ei vaan oma panostuskaan auta ni sit on jo aika tuhoon tuomittua koska toista ei juuri muuttaa voi, sen kuiteski pitää lähteä miehestä itsestään.. vaikka ees keskustelujen kautta.. Mut tsemppiä!!! :hug:
 
Ihana kun jaksat vastailla mun jaarituksiin, miracle! :hug: Aika paljon oon punninnut asioita. Onhan miehessä toki hyvätkin puolensa, saan hellyyttä ihan riittävästi, mitä nyt miehen työt estää aikas paljon. Se on töissä enemmän kuin laki sallii, jos näin voi sanoa. Eli tosi pitkää päivää/yötä, työntekijäpulasta johtuen. Mutta onhan sillä sitä vapaatakin välillä. Silloin voisi minuakin auttaa ja keventää mun työtaakkaa. Omalta osaltani olen kyllä tätämiehen saamattomuutta edesauttanut sen verran, että olen alusta asti tehnyt itse kaiken kun en huolinut hänen apuaan. Ruokaa tämä mies ei taas osaa tehdä, kun ei ole kukaan opettanut.. Nyt kyllä päätin sanoa hänelle että pakko on tulla muutos, hän voi pienilläkin asioilla auttaa, esim. viemällä roskat, viemällä OMAT vaatteet pyykkikoriin, tyhjentämällä/täyttämällä astianpesukonetta.. Ei ole musta isoja asioita, vaikka paljon töitä tekisi muuten! Ärsyttää kun kaikki jää kuin p...a p.erseestä, miehen jäljiltä.. :whistle: no, tänään yritän keskustella asiallisesti, katsotaan mitä sanoo.. Tulen vaikka sitten kertomaan.
 
minime juu ei mittään, koitan aina tsempata ja auttaa jos vaa ossaan :) Ja pitää sun jutella noista et se jottai tekis.. opeta sille ruoan laittoakin.. munkaa mies ei hirmuse hyvä ollu mielestään ruokaa laittamaan ku ei ollu muuta tehnä ikinä ko vain makaronilaatikkoo suunnillee ni sit opetin sille ja oon opettanu suht moniakin ruokia ni useinkin se oma-aloitteisesti sanoo et jos hän tekis ruoan et sä saat levätä ja kahtoo telkkua esim :) se on tosi huomaavainen ja nytki laittaa tuol pyykkejä ko mä vaa palstailen.. hyi mua :D tosin kyl mä tein ruoan ja siivosin keittiön tasoja et oon mä jottai sentää tehny :) mut tosissaan pittää jutella sun sen miehes kans et jos muutos siten saatais aikasiks ja just selkokielel sanot yksityiskohtasesti mitä toivot sen parantavan käytöksessään ja kyselet vaiks et onko esmeks sen mielestä kaikki hyvin suhteessa.. jos sanoo et on ni sit johdattelet sitä et entäs tämä ja tämä juttu.. ja sit just vaiks kyselet et no millon se vois sit vähentää työntekoa jne.. :) Mut tuuhan sit sanomaan mitä juttelitto ja tulleeko muutosta yms :)
 
Khimaira
Pitää ihan ekana kommentoida suikku :LOL: Aivan ihana karvamussu!! Niin lutuinen :heart:
Meidän koira tuli kerran ovella vastaan keppi suussa. Mä ihmettelin että mistä se on kepin saanut! Noh- se oli paloitellut meidän 1,5m korkean limoviikunan sopivankokoisiksi kepukoiksi :saint: Olohuoneessa oli ihan pikkuisen vaan multaa :snotty: Ihania nämä karvakasat :D

Ihana asenne sulla Orion =) Mieki haluun samanlaisen "huolettomuuden" ja rentouden :snotty: Hyvää kannatti vissiin odottaa :saint: :whistle: :p

minime Teillähän homma on kuin meillä :snotty: Tulin tänään aamuvuorosta, niin kämppä oli kuin pommi- keittiö täynnä likaisia astioita ja lattialla jopa liiskaantunut vanukaspurkin kansi :snotty: :ashamed: Olen punninnut asioita ja tullut siihen lopputulokseen, että kyllä meillä on niin paljon hyvääkin, ettei kannata erota. Jospa se siitä :hug:
Olet oikeassa tuossa testausasiassakin- ehkä oli liian aikaista :/ Ei mulla ole aiemminkaan näkynyt näin ajoissa...Nyt kun asennoidun niin etten ole raskaana, niin sitä mukavampi yllärihän se olisi jossakin vaiheessa :whistle:
 
mäki koitan täs kierros ja seuraavissa olla miettimättä nii paljon et oisko raskautunu, hitsin vaikeaa se vain sattuu olemaan.. Mut jos sitä vaiks vaa miettis mitä kaikkee kivaa täs on ko lapsia ei viel ole ja kerkee olla miehenki kans viel iha kaksistaan jne.. jostai ne hyvät asiat pittää keksiä ko uskosin et mul mennee viel jokunen tovi enne ko raskaudun ko ne pillerit varmaa sekotti kierron..
 
En mä sitte päässytkään kunnon lenkille, kun rupes sataan räntää niin mähän kastuin. Piti palata puolimatkasta takas. :|

Mä oon ollu kyllä yliahkera tänään. Ainaki verrattuna siihe mitä oon tässä viime aikoina ollu. :D Leivoin sen piirakan, tiskasin (käsin), siistin pöydät, taittelin pinon maitopurkkeja, perkkasin lehtiroskat, tein salaattia (aina ei jaksa rueta pilkkomaan..), nyt pyörii 2. koneellinen pyykkiä ja lakanat vedin jo sängystä veke. Tavallisena päivänä oisin korkeintaan ehkä tiskannu. :ashamed: Siivotaki oisin vielä jaksanu, mutta ei sille oo nyt oikeen tarvetta.

Luru No passaa ollaki nyt rennompi asenne, ku kuukausi tolkulla ollu ihan hermona. :D En ilmeisesti jaksanu enää ressata.
Tsemppiä sinne, toivottavasti kaikki selkenee mitä on meneillään. :)
 
|O Mä kirjoitin pitkät sepustukset ja vastailin kaikille.. Ja ne HÄVIS! En nyt millään jaksa niitä uudestaan kirjoittaa. Mutta miehen kanssa saatiin asiat selväksi ja mies oli täysin mun puolella ja hyväksyi uudet tehtävänsä! ;) Ei tarvii mua poistaa vielä listoilta, poistatan kierukan heti kun pääsen lekuriin tai ehdin siis. Nyt heippa kaikille! Kirjoittelen paremmalla ajalla enemmän.. :wave:
 
Tää mein kone sekoilee nyt ihan kunnolla..
Miracle:Juu niinhän se, mä tahdon olla vähän enemmän mököttävää sorttia, mies taas mielellään keskustelis.. Ymmärsinkö oikein että yritätte esikkoa? Onhan sulla sitten sekin hyvä puoli, että saat rauhassa lepäillä kun tuut raskaaksi! ;) Kun tuolla mietit noita positiivia puolia tässä touhussa.. :whistle:
 

Yhteistyössä