**Syysunelmasta 2008 -haaveilevat (vol. 2)**

Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
ARCATHA:me otettiin 120 000 euron uus laina nyt kun ostettiin tää meijän nykynen kolmio. siihen pankki sano heti että takaajia ei edes tarvita. mä tienaan bruttona 1550 e/kk ja mies 1700 e/kk eli hyvin vähän!! maksetaan lainaa pois 800 e/kk lainaaika on 25 vuotta. se on varmaan siinäkin se pulma että jos ette pysty maksaan paljoa sitä pois! menoja omassa kämpässä on enemmän: jos vuokraa maksais 600 e, niin lainaa 800 e + 200 yhtiövastike sit meillä vielä auton rahotus 200 e/ kk ja kaikki muut laskut ja menot päälle...sitä kannattaa siis laskeskella budjettia, että kuinka paljon sitä pystyy maksamaan...me pärjätään ihan hyvin näilläkin huonohkoilla tuloilla...että semmosta :saint:
Mie uskosin että meilläkin vaikutti se että lyhennetään tuota lainaa 1100 euroa kuussa, eli ei laina-aika sitten veny ihan tajuttoman pitkäksi. Ja se tietysti että tehtiin itse sellanen tosi yksityiskohtanen budjetti, mikä sitten esiteltiin pankissa. Meillä tuohon lainaan on yhdistetty vielä autolaina eli talon osuus on n. 190 000. Ja mein tulot on yhteensä n. 4000 euroa brutto.

Arcatha En enää muista mikä teidän työtilanne oli mut kylläpä oudolta kuulostaa että ette lainaa saa :/ Meillä mies oli vakipaikassa ja minä kotihoidontuella ja juostiin isossa kaupungissa myös monessa pankissa ja suunnilleen nauroivat meidän pihalle,lähinnä sen takia että tarvittiin lainaa heidän mielestään "liian" vähän :| Oltiin siis rakentamassa omaa ja kaikki oli tarkoitus tehdä itse ja niin myös tehtiin sitten lopulta "liian" halvalla ja laina saatiin pienemmän kunnan osuuspankista mistä sitten tonttikin ostettiin =)

Ja me siis asutaan 100 neliön omakotitalossa,alakerta vasta valmiina mutta yläkertaa olisi tarkoitus ensi kesänä yrittää rakentaa, varsinkin jos sitten syksyksi saisimme perheenlisäystä niin lisä tila olisi tervetullutta vaikka tähän alaskin kyllä mahdutaan mutta ihanahan se olisi saada lisää huoneita ;)

Viikonloppua jännityksellä odottelen,toivottavasti täti ei kylään tule :whistle: Olisipa kyllä ihana synttärilahja perjantaina testata plussa :heart:
Mutta katsellaan,aika yllättynyt olen jos plussa tulisi kun ei sitä miestä paljon kotona ole näkynyt ;)

Olen minäkin yksi testaamiseen hurahtanut B)

Tuli sellainen olo, että testaan nyt vielä kerran sitä ovista :LOL:

Nytpä ei sitten plussaa enää tullutkaan, vaikka viisi tuntia väliä, että nyt taitaa olla ovis ohi.. jos tuo digitaalinen näyttää niin, että h-hetkeen on aikaa 24-36h, niin ajoituksen puolesta olisi vaikka voinutkin tärpätä, mutta saa nähdä kuinka käy.. :whistle:

Heh, olen minäkin yksi.. :LOL:

Me asustellaan vuokralla ainakin vielä n. 60 neliön kaksiossa, ollaan ajateltu, että vauva mahtuisi tänne ihan hyvin :) toivottavasti vain sellainen joskus suotaisi.

Osaako kukaan sanoa, että mistä voi johtua että ovulaatiotestit näyttää negatiivista, mutta muuten kaikki ovulaatio-oireet on päällä? Kumpaa mun tulee uskoa, omaa kehoa vai testejä. Eilen oli aivan selvät ovislimat, kuin olla ja vain voi ja molemmin puolin alamahaa on vihlonut. En keksi muuta syytä kuin ovis, mutta testit näyttää negaa.. :/ on tää kans kun ei enää tiedä mihin uskoa..

mä kyl uskoisin ennemmin testejä kuin kehoa koska mielikin saattaa helposti ne oireet keksiä.. ainaski mul keksii helpostiki ties mitä oireita riippuen siitä mihi haluan uskoa :LOL:

Tein just mokkapaloja :) ny on uunissa, sit vain se "päällysteen" teko ja avot!! Sit ois valmis ko vähä nomparellei sekaa :) njamskis!! :D

Mies kävi kaupas ja toi nomparellei sun muuta mutta myös foolihappotabletteja ja ny sit syön niitäkin :) Mihis niide oletettavasti pitikään auttaa??

voihan ny hemmetin hemmetti ko meikäläine jumiutu taas liiaksi konee ääree ni se mokkapalojen pohja ni siit tul iha hoono :D Ei ny iha palanu mut liian kuivaks kyl tuli mu mielest... ääh.. no, ei voi mitäää.. tyhmästä päästä kärsii koko makeannälkä :kieh:

Khimaira
Meille muuten sanoivat pankista, että ilman vakipaikkoja on ihan turha yrittää saada euroakaan :/ Mä siis lähis, että on tuota pätkätyötä tiedossa...Ja todella- vuokraa maksetaan 700e/kk, ei saada asumistukeakaan :snotty:

tikruliini - mukavaa kuulla et oot saanu ajan jo tälle viikolle, lupaaviltahan nuo sinun olosi raskautta ajatellen kuulostavat.. ;) peukut pystyssä!! :heart:
emiliina - minäkin uskoisin ennemmin testejä, kun nykyään niin kovin herkkiä ovat, testailehan vielä nyt parina päivänä niin ehkäpäs alkaa muuttua plussaksi!

asuntokeskusteluun - me asustellaan tällä hetkellä 60 neliön kerrostalokaksiossa, maaliskuun lopulla on tarkoitus päästä muuttamaan sinne omaan omakotitaloon, jossa sitten onki reilut 190 neliötä, joten tilan ei kyllä pitäsi heti kesken loppua :heart: nyt elelläänkin ihanaa aikaa kun saa valita kaikkia sisäpinnotteita; laattoja, maaleja, tapetteja, ihanaa! :D meijänkin tontti on maalaismaisemissa rauhallisella paikalla, takana metsää ja kalliota, sivuilla metsää ja edessä kaurapeltoa! tonttikin on reilut puoli hehtaaria ja puustoa on, joten voijaan huoletta "hilipasta saunaan jälkeen munasillaan ulos tuulettuun" :LOL:
muutoin täällä olot jatkuneet aivan normaalina, huomenna onkin sit jo kp 27, vähän alkaa kyllä jänskätyttämään.. :heart:

haavis - täälläkin on tänään koko iltapäivä iltaan asti leivottu :D huomenna tulloo molempien vanhemmat kaffelle, joten tein sit oikein enemmänkin tarjottavaa, kinuskitäytekakkua, appelsiinijuustokakkua ja savuporopiirasta, vitsit miten ne jo huhuilee mua tuolla keittiössä.. :LOL:

:headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O kävi sit saamarin tv-lupatarkasta illalla ovella ja arvatkaa kellä ei oo ollu lupaa moneen moneen vuoteen?! .luulin ett neidit tulee ku rinkutti niin pirusti kelloa.ukko meni avaamaan ja ei sen takia katsonut ees ovisilmästä ku oltiin varmoja että tytöt tulee.
ukko sit esitteli siinä itsensä ja oli kysyny ett onks tv-lupa hankittu (telkkari huusi täysillä olkkarissa vaikka se ei kyl nähny sit ovelta mut kuuli kyllä). ukko sano että kait meillä on... :xmas: niin tv-lupaäijä oli sanonu että just tässä osotteessa ei ole tv-lupaa (näkevät kai jostain koneelta ja tulevat sit rinkuttelemaan niitten ovia) :LOL: :LOL: ukko vaan siihen että no ei meillä sit oo... :LOL: ja se on ollu pitkään korjuullakin ja nyt vasta saatu se kuukausi sitten
:whistle: :whistle:
äijä kirjotti lapun josta huomisesta eteenpäin lupa ja todennäkösesti joudutaan nyt maksamaan 100eur tarkastusmaksun, sekä tuolta "kuukaudelta" takautuvasti kaksinkertaisena maksut jotka ovat vähintään 60eur + sitten kilahtaa normi-maksu :headwall: :headwall: :headwall: ei v*ttu ett sapettaa!!!
mä oisin vaan vetäny oven kiinni nokan eestä ku sillä ei ole asiaa kynnyksen yli.ens kerran ois tullu poliisien kans niin mä oisin jo piilottanu telkkarin ;)
ei oo aikasemmin käyny oventakana vaikka meillä ei oo ollu varmaan viiteen vuoteen lupaa :whistle: :whistle:

Khimaira
Tiesittekö muuten että nämä nykyiset digiboxit ja -telkut saa vissiin kohta heittää roskikseen??? Samoin dvd-ym.laitteet, kunha teräväpiirtolähetykset alkavat |O NÄin ainakin luki lehdessä...Että kyllä tulee telkun katselulle hintaa- enne tosiaan riitti "vain" se lupamaksu :/

mä en kyl ton takia koskaa avaa ovee ainaskaa telkku auki enkä muuteskaa päästä kotiin kettään koska mähä en tv-lupaa maksa ku en ylen kanavia kahto.. muuteski iha törkeetä et pitäs maksaa jostakin mitä ei edes käytä. Ja jos sille oisitte sanona (siis jos ny oisitte sit vain jääny kii et enää ei ois voinu kieltää) ni oisitte sanonu vaa et no just hankittii tai muuta vastaavaa ni ei siit ois mitään ylimääräsiä maksuja tullu.

Alkuperäinen kirjoittaja haavekuva:
mä en kyl ton takia koskaa avaa ovee ainaskaa telkku auki enkä muuteskaa päästä kotiin kettään koska mähä en tv-lupaa maksa ku en ylen kanavia kahto.. muuteski iha törkeetä et pitäs maksaa jostakin mitä ei edes käytä. Ja jos sille oisitte sanona (siis jos ny oisitte sit vain jääny kii et enää ei ois voinu kieltää) ni oisitte sanonu vaa et no just hankittii tai muuta vastaavaa ni ei siit ois mitään ylimääräsiä maksuja tullu.

eipästä siinä hätäpäissään varmaan ukkokaan keksiny.... mä oon kyl joskus miettiny hyviä syitä mitä sepustan jos se ois mun oven aukasusta seissy ovella.
meillä on kyl vähä paha kun meijän likat juoksee heti salamana ovelle jos se soi ja samoten meijän 3vee juoksee huudon kans ovelle että hän avaa. kiva karjuu naama punasena täällä ett: et aukase sitä oveeeeee..... älöytön pentujen älämölö kuuluu täältä ja nuorin vuosikas huutaa kurkkusuorana,heh

no kyl mä digihomman uskoin ko se ny on vaa nii persuuksist tää nykyne maalimanmeno.. tai sit jos se jostai kumman syyst meniski läpi se ehotus et joutus ottaa siihe boxiin jonku maksukortin joka ois samahintane ko tv-maksu ni ei sit kukkaa kahtois telkkuu ilma lupaa.. Mut sit ne joutus hirmu ison kasan taas maksaa uusia boxeja ihmisille.. ja taas ihme jätettä tulis turhaan.. iha ihme meininkii nykysi.. ei kykene ymmärtään..

Mä en oo ikinä tavannu tv-lupatarkastajaa. Onkohan ne ihan tavallisia ihmisiä vai jotain avaruusolioita? :xmas:
Veli oli kerran ku tvlupatarkastaja oli tullu oven taakse kyseleen että onko tv:tä (tms), oli sanonut että no ei oo (ihan niinkuin asia olikin). Tarkastaja kysyi että saako tulla tarkistaan onko, ja veli oli vastannu että saa tulla. Tarkastaja siihen että joo selvä, ja lähti veke. :D

no voihan sen avata mut eihä sitä äijää tarvihe sisälle päästää.. meil ei oo käynä koskaan (tai no kamun kans ko asuin yhes ni sillo kävi ja sil kamul oli viel semmone tietty kaapisto missä se telkku oli hyvin piilos eli sai luukun kii ni ei telkkuu näkyny missää ni silti se järkevänä likkana myöns et juu on meil telkku, tosin en mä sitä maksanu ko se ei mun telkku ollu enkä kyl ois maksanu muuteskaa ko mä en sitä ois kyl myöntäny)...

Kerra mulle o soitettu et no onkos tv-lupaa ja sanoin et no eipäs kuule ole ko ei ole telkkuakaan et pistäkäähä se paksuun kalloonne. Se jälkee ei oo soitellu :LOL: mä en vaa näe siin mitää väärää et tommoses valehtelisin koska mä kummiski haluun maksaa siittä mitä käytän ja jos maikkarit sun muut on mainoksilla eläviä kanavia ni siittä mä en ala maksaa et joku kuppanen yle niist mu rahoista hyötyis.. :p

Yhteistyössä