**Syysunelmasta 2008 -haaveilevat (vol. 2)**

Me asutaan omassa(siis vielä pankin...) rivarissa,kolmiossa 87,5 nelijöö.
Muuttaa aijotaan sit kun saadaan auto maksettua.

Tänne vaan ei oo vieläkään täti tullut kylään :/
Että ei tässä mitään raskautumista tarvi ees ootella |O
Kierto on niin sekasin,että ovikset sun muut tuntuu niin kaukaisilta asioilta.
Saatan jäädä taustaileen ainaki hetkeks.
Palajan sit kun on jotain mitä jännätä.
Sinne naistentautien polille sain ajan 19.2.
Että enköhän mä viimeistään sitten tuu kertoon mitä ne siel sanoo.
Mut älkää heivakko mua pihalle :snotty:

Moron :wave:
 
Joo, mulla menossa 1 yk, kp 8/30-34(noin) ja synnäri olisi KOKS.

Ja asuntona meillä on "pankin" talo, jossa 4 mh ja n.130 neliöö... kyllä tähän mahtuisi vielä vaikka se toivomamme nelonenkin tulisi:) Nyt vissiin pikkuhiljaa nukkumaan - huomenna taas yksi kouluun ja toinen eskariin... pienin jää äidin vapaapäivän iloksi kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emunen:
Tyhmäkö lien, mutta en oo ennen kuullut kolmikerroksisesta kerrossängystä, mistä semmosia saa ja kuinka korkea se on?
ton meijän on tehny puuseppä.ei oo hirveesti tavallista korkeempi,alin sänky lähtee aika matalalta. (sellanen litteä sängynaluslaatikko mahtuu just sinne. ylimmällä sängyllä mahtuu neiti hyvin istumaan

 
Eipä ole juurikaan tullu tässä kierrossa kirjoitettua mut ilmoitan nyt vaan et kiertopäivä 31 muuttui tänään kiertopäivä yhdeksi. Elikkä mulle saa päivittää listaan kp 1/30-35 (toi on ihan hyvä ku neljä viimeistä kiertoa on ollut tolta väliltä) ja yk 3.
Ärsyttää kun on niin malttamaton olo..tahtois jo niin raskautua ja saada sen pienen nyytin :heart:
Hyvin oviksen tunnen, tässä kierrossa se oli kp 18, tosin juuri sinä päivänä ei touhuttu ku oli jouluaatto mut edellisen illan simpat olis kyl voineet tehdä tehtävänsä :kieh:
Toivottavasti tämä kierto tois odotetun tuloksen.
Hirmuisesti plussaonnea teille kaikille toivottelen! :)

Mitäs nippaskonsteja te käytätte edistääksenne raskaaksituloa?
Itse nyt tuon greippimehun juonnin aloitin, ja jos vaikka sitä ulkoilua lisäis.
Miten on, mitä vitamiineja syötte? :) Ja tuosta foolista on ollut puhetta, tablettejako ne on ja minkäs hintaisia? Mitä merkkiä? :ashamed:

Ei kai se auta ku alkaa taas odottamaan ovista parin-kolmen viikon päähän saapuvaksi..onneksi nuo kaksi leikki-ikäistä pitävät äidin päivät kiireisinä :D

Tässä kierrossa lupaan kirjoitella pikkaisen ahkerammin ku nuo jouluhöösäykset saatu alta pois.

Hyvää yötä kaikille!

Ja jee, huomenna jo kiertopäivä 2 :D Siitä se lähtee!
 
Meil on reilun 60 neliön kolmio, ja tuntuu ettei me mahuta kahestaankaan tänne. :eek: No, kyllä vauva mahtuis, mutta kun kasvais isommaksi niin ahtaaksipa kävis. Meillä on näitä treenivälineitä tässä jonkin verran viemässä tilaa, ja miehen soittopelejä.
Noo....kesällä asutaan sitte omassa talossa, jossa neliöitä päälle 200. Luulis mahtuvan. :xmas: :xmas:

Ja sillon ku minä olin 3v ja alle, niin asuttiin sillon kolmiossa. Isä, äiti ja 6 lasta. 4 lasta toisessa makuuhuoneessa, 2 lasta ja vanhemmat toisessa. En tiedä miten isoja huoneet oli, ihan kai normaalikokoisia. Ei varmaan passannu olla juuri ylimääräistä roinaa..
 
Asunto keskusteluun osallistuakseni..niin me hommattiin omakotitalo(-06) jossa 120 neliöö, jotta lapset mahtuu telmimään =) Tällä hetkellä kirmaa vain yksi muksu, mutta lisää toivotaan tulevan jonain päivänä. Ainakin kämppään mahtuis. Muuten kiva kun on tilaa, mut siivous päivänä toivois pienempää asuntoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emunen:
Tyhmäkö lien, mutta en oo ennen kuullut kolmikerroksisesta kerrossängystä, mistä semmosia saa ja kuinka korkea se on?
Tästä tuli mieleen että joskus sisarusten kans oltiin aika ahtaalla kun kaikki asui vielä kotona, niin 2 siskoni kanssa oltiin yhessä makuuhuoneessa, normaali kerrossänky + vuodevaatelaatikko. Pikkusiskoparka sai aina illan tullen vetää omansa kerrossängyn alta. :D
 
Hakaneula Jos ihan pelkkää foolihappoa haluat (ettei monivitamiinia, joissa lähes kaikissa on foolihappoa) niin suosittelen Bio-Folin (tai jotain sinnepäin), olikohan siinä 180 pilleriä ja maksaa ehkä jotain reilun 5?. Et ei todellakaan kallista ole!!
 
Minä popsin vaikka ja mitä. Monivitamiinia, foolihappoa, jättihelokkikapseleita, tyrniöljykapseleita, nokkospuristetta (rautaa), omega3:sta...vieläköhän jottain. Sit käytän soijaa (aiemmin en oo käyttäny). Teen soijajauhoista litkun ja juon sen. Eipähän ainakaan maistu niin pahalle ku hunaja-omenaviinietikkalitku jota viime kierrossa lipitin. Juu ja greippimehua lipitän tässä kierrossa kans... Hullu mikä hullu mutta eipä noista oo tuntunu ainakaan haittaa vielä olevan. Tyrniöljykapselit on jopa saattanu auttaa mun limakalvoille...näkeepä sitte ultrassa onko vaikutus kohdun limakalvoilla asti.
 
jokaisella omat konstit/keinot raskaaksi tulon edistämiseksi . Itse aion seuraavaksi kokeilla vyöhyketerapiaa, lähinna ton kierron lyhentämiseksi jne. Saa nähdä toimiiko. Muutama tuttu kyllä kehunu sen avulla tulleensa raskaaksi ja kierron tasoittuneen, mut nähtäväksi jää toimiiko mulla. :D
 
Khimaira
Huomenta!

Minä en syö/ juo mitään edistääkseni raskaaksituloa :/ Pitäisiköhän..

Ninnurainen jaksuja :hug:

Ai niin: ipapii meidän pojullahan se oli jo synttärit-3.1. =) Minä päivänä teillä?
 

eli ovis oli ja meni jo vaikka tän mukaan se olisi vasta tulossa :p
eli onkohan se sit niin ett mulla tulee lyhyempi kiertokin tässä kuussa....mulla on kierto lyhentynyt joka kerta viimesten 3 kierron ajan (alussahan se olikin huimat 60päivää)
 
Luru Lude, meidän synttärit oli 28.12, vitsi kun lapsi muuttui samalla jo tosi isoksi, ainakin äidin silmissä. Nyt oliskin sitten opeteltava kuivaksi, eroon tutista ja lopettava viimeisetkin tuttupulloilut... =)

mites tikruliinin lääkäriasiat?utelias...

Minä itte: päiviä rupeaisi olemaan kasassa mutta vähän epäilyttää.....
 
Lueskelin tuota asuntokeskustelua.. Täällä Bangkokissa kun asustellaan niin ei hirveästi ole tilaa tai omaa rauhaa.. Toista vuotta asutaan miehen kanssa pienessä huoneessa johon ei kirjoituspöydän ja sängyn lisäksi paljon muuta mahdu. Täällä tosin ei ihmiset yleensäkkään asu kovin väljästi. Itseä alkaa tämä asuminen kyllä hiukan ahdistamaan. Haaveilen omakotitalosta sitten, kun palataan Suomeen. Oon ihan koukussa etuovi.com:iin! :p
 
Tikruliini, joko olet ollut yhteydessä lääkäriin tai terveydenhoitajaan? Tulethan sitten kertomaan meillekin!

Asuntoasioita. Arcatha, oletteko kysyneet tarjousta myös muista pankeista? Ostettava asunto takasi ainakin ennen 70% lainasta, joten jäljelle jää 30%, jolle tarvitsisi jonkin toisen vakuuden. Me otimme aikoinaan 15% valtion takauksen, jonka lisäksi emme tarvinneet muuta, koska meillä oli jonkin verrran säästöjä. Jos tarvitsette vielä lopulle 15%:lle takauksen, eivätkö vanhempanne takaisi sitä? Kysehän on silloin jo aika pienestä summasta ja takauksen voi purkaa, kun lainaa on saatu sen verran maksettua.

Me asumme tällä hetkellä 66 neliön kerrostalokolmiossa ja kyllä tähän toinenkin lapsi mahtuisi. Olemme kuitenkin muuttamassa tässä keväällä 100 neliön rivitaloneliöön.
 
luru lude kiitos vastauksesta :) alkaa vaan epätoivo hiipiä mutta eihän tässä nyt niin kauaa ole edes vielä yritetty jotta pitäs malttaa mielensä :ashamed:
RD meillä toisen kissan nimi myös Mikki, on maatiainen mustaharmaa raidallinen ja toinen on mustavalkoinen maatiainen (vähän niinkuin latz-kissa) ja nimeltään Wäinö :)
Arcatha onnittelut oviksesta :hug:
 
Luru Lude en minäkään syönyt/juonut mitään, mikä edistäisi raskaaksi tuloa.. just soitin neuwolaan ja sain jo tälle wiikolle ajan! :) meillä asutaan 59neliön kaksiossa (riwari), nyt ollaan ajateltu, että jos tämä toinen pienokaisemme saapuu tähän maailmaan niin muutetaan isompaan, ollaankin jo katseltu ja omaa asuntoa mielessä mietitty.. :whistle:
 
Ihanan rauhallista olla kotona kun pojilla alkoi koulu tänään. Ollaan saatu pikkuneidin kanssa olla ihan rauhassa, nukuttiin oikein aamupäivä unetkin. :)

Arcathalle tuosta lainajutusta vielä. Myö ainakin saatiin tuollaisesta pikkuisesta Osuuspankista meidän taloon laina ilman takaajia, asunto on tuon 70 % vakuutena, ja lopuille piti olla vaan takasinmaksu turva. Lainaa on n. 200 000. Ja siis meillä mies on vakityössä ja minä osa-aikaisena. Eikä ole tosiaankaan mitkään huipputulot meillä. Käytiin tosi pitkän aikaa eri pankkeja läpi, ja melkein jokaisessa oli tuo takausjuttu ongelma, samalla tavalle kun teilläkin. Että sinnikkäästi vaan kyselemään, kyllä työ sen lainan vielä saatte.

Omaa napaa sen verran, että eipä tainnu meillä tärpätä tästä kierrosta. On kyllä ollut vaikka mitä oireita (paha olo, rinnoista vuotaa maitoa, väsyttää, omituista nippailua), mutta en sitten malttanu vaan oli pakko testata lauantaina ja negahan sieltä tuli. Luulisin että tuolla Aconin herkällä testillä pitäisi jo jotain silloin näkyä, edes joku haamu.
 
mä kyllä ihmettelen kuinka ne ei pankista lainaa anna!! ensiasunnon ostajia jos ootte niin valtion pitäis taata! meillä tarjottiin tätä mutta porukat tuli sitten takaamaan ja takaussumma oli vaan joku 20 000 euroa ja se makseettiin ekana pois..nykyään pankeilla on niin kova kilpailu asuntolainoista että ihmettelen suuresti! paitsi jos haette jotain todella suurta summaa!
 
Minä en ole syönyt tai juonut mitään raskautta edistääkseni. En oikein usko tuollaiseen. :snotty:

Mulla oli eilen maha tosi turvoksissa koko päivän. Näytin aivan raskaana olevalta. :eek: Illalla sitten vähän jomotteli alavatsaan. Olikohan tuo ovista vai mitä lie? Mulla ei kyllä yleensä ovis tee tuollaista...

*muoks*

Niin ja eilen oli kp 14. Ovis ois ollu minusta aika aikaisin, kun kierrot ovat venyneet melkein 40 päivän mittaisiksi. Kummallista... :|
 

Yhteistyössä