Syysmasut 2013

Täälläkin on tuo ristiriitaisuus ollut tuttua, ehkä vain vähän eri tavalla... Meillä siis lastenisä on kieltänyt kokonaan raskauden, ainakin näin alkuun. On vähän alkanut näyttää myöntymisen merkkejä, katseli nt-ultrakuviakin... Isäni suoraan ehdotti keskeytystä. Vaikka toinen lapsi kyseessä. Kyllä sitä itsekin on suoraan sanoen miettinyt tilannetta monelta kantilta, mutta tänään on mieli kummasti keventynyt, kun rv on huimat 12+0, eikä enää tarvitse selitellä kenellekään. Päätös on nyt lopullisesti tehty. :)

Meillä muuten oli nt-ultra tiistaina, ja laskettuaikakin varmistui. Pikkuista odotellaan saapuvaksi 11.9. Kaikki oli hienosti, eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Perussairauteni vuoksi käyn kaikki ultrat lääkärillä, ja hän määräsikin pahoinvointiini suppoja. Onko muilla noista kokemuksia, että miten toimivat?

Sekin on mieltä askarruttanut, että löytyyköhän täältä uudelleensynnyttäjiä, joilla edellinen synnytys on ollut syystä tai toisesta epäsäännöllinen? Meillä esikko autettiin ulos imukupilla, oli isokokoinenkin, ja tuo nyt huolettaa... Kätilö kyllä lupaili synnytystapa-arviota, mutta lääkäri taas oli sitä mieltä, että jos pelottaa hae pelko-sektio... Sitä, että miten muilla tuollaista on hoidettu?

Emma-Ria 12+0
 
Rv 18+1 ja masu pienessä kasvussa :D omasta mielestä näytän vaan lähinnä lihavalta! ehkä se kohta sellaseksi söpöksi vauvamasuksi muuttuu ;)

Ohilukien huomasin kun joku sanoi että haikeutta on ilmassa... niin on täälläkin!
Dokaamista ei oo ikävä mutta kyllä silleen harmittaa että enään ei kutsuta iltaa viettämään kun ei juo....
Ystävän synttäreille laivalle ei herunu kutsua kun sano vain että "kutsuisin kyllä muuten sut mutta haluan sinne mukaan sellasta porukkaa joka oikeesti pystyy dokaa ja bilettää mun kaa"... No joo. ei ehkä laivalle huvittais kaikenmaailman känniläisiä mennä kattelee mutta kyllä se vähän kirpas että raskauden takia tollee leikataan vaan pois... Ikää siis on nyt 24 (tänää vuonna vielä 25) että kyllä tässä on saanu rellestääkin. :)

Pahoinvointi onneksi loppui siinä rv 13 tienoilla! Nyt on sellanen olo että hetkonen, oonkohan mä sittenkään raskaana! :D Ensimmäisiä potkuja odotellaan jo innolla ;)
Jotain pientä on jo tuntunut mutta kun en osaa varmaksi sanoa kun esikoista todella ootellaan niin mikä on sitä liikettä ja mikä mahan myllerrystä :) Tänään tuntui kaksi sellasta hmm... Vähän ku olis elohiiri ollu mahassa mutta se oli vaan sellanen yksittäinen "nippasu". Ja hetken päästä toinen samanlainen! Tää vaan on arvailua kun en osaa erottaa. :p

Joko teillä muilla tuntuu liikkeitä? :)
 
j.j
Täällä ollaan rv 16+5 ja mulla on nyt kans parin päivän aikana muutaman kerran tuntunu tuo ns elohiiri! =) Mää kans mietin vähä väliä että oonkohan mää raskaana.. :D
Masu on alkanu kasvaan jo kivasti. Tosi kovasti sellanen poika olo. En oo koskaan ollu mikään makeen ystävä, mutta nyt en voi ees aatella makiaa, hyi! :D Suolasta vaan tekis koko ajan mieli! Rakenneultraa kovasti oottelen, vielä ois neljä viikkoa aikaa. Onneksi reilu viikon päästä pääsee taas neuvolaan kuunteleen sydänääniä niin tuntuuki taas että oikiasti oottaa! :D Ootteko hommannu jo vauvalle tarvikkeita? Jos, niin mitä?
Cuppy, mua kans tympii ku ei kaverit kysele enää viikonloppusin iltaa istuun, ku ei juo. Sitte ku soittaa ite ja kysyy voiko tulla käymään, nii sanotaan et "no mitä sä täälä ku et sä voi ees juoda". Sitte toki jos kuskia tarvitaan, niin kylläpä kummasti soitellaan!
 
Joo kuskiksi aina kelpaa kyllä! Ja kyllähän mä oonki kuskinhommissa sillon harvoin ku siihenkää hommaan vaivaudutaan kutsumaan... Ehkä kaikkein eniten ärsyttää että bestis jolla on lapsi niin ei kysy mukaan kun ovat lähdössä toisten kaa bailaa! Tietty vois tästäki asiasta sanoa ja varmaan ymmärtäiskin mun pienoisen ärtymyksen...

Mulla onneksi enää pari vkoa rakenneultraan! :) Kovasti haluisin jo päästä katsomaan että miten mahassa voidaan! Viimeksi kaksi vkoa sitten oli neuvola ja siellä pääsi kuulemaan sydänääniä! On se kyllä mahtavaa kuulla sitä elämää kun tuntea ei vielä pysty. ^_^ Nyt vaan tuntuu että siitä sydänäänistä on jo ikuisuus ja haluisin vaan LISÄÄÄ! ;D
Me ei olla ainakaan vielä hankittu mitään tarvikkeita! Paitsi auto! xD mut sekään ei varsinaisesti lasta varten oo mutta helpottaa sitten elämää lapsen kanssa! Pinnasänky on tavallaan ehkä kans skumminki sit hankittu... Saan ystävältä lainaksi pinnasänkyä! Ollaan ainakin toistaseksi sitä mieltä että yksi lapsi riittää niin sen takia lainataan tai ostetaan käytettynä (kumminkin hyväkuntoisina) suurimman osan tarvikkeista! Facebookissa kun on ainakin Lahden alueella ostetaan/myydään/vaihdetaan-palsta pelkästään lastentarvikkeille niin sieltä luulis löytävän! Autoon istuinta ainakin tarvitaan... Jösses ku oon niin uusi näissä asioissa että nyt ku aloin miettii ni tuli paniikki että mitähän kaikkea sitä tarvitaankaan! :O
PANIIKKI! :D
 
j.j
Joo määki haluan aina vaan uudestaan ja uudestaan kuulla ne sydänäänet! :D
Siis meillä on hommattuna jo kaikki muut paitsi vaunut! :D Saanu kavereilta. :)
Oon niin malttamaton että oon ite ostanu jo vähä vaatteitaki! :D
 
Minulla on laskettu aika 15.9. Vatsa kasvaa, alussa tuntui että ihan liian hitaasti, mutta nyt on parin viikon aikana todella tuntunut että lapsi kasvaa ja kehittyy ja mahakin kasvaa. Housuista joista pari viikkoa sitten meni nappi kiinni ihan helposti, täytyy nyt pitää ylintä auki. Hassua sanoisin.

Olen itse tuntenut lapsen liikkeet jo tosi varhaisesta vaiheesta. Se on ihan mahdollista, sanoi neuvolantäti ja monet muutkin. Se on ollut ihanaa. Nyt on tuntunut että lapsi on tosi aktiivinen ja oikeasti kasvaa.

Alkuraskaus oli hankalaa kun suhde isään on vaikea ja suhde loppunut, mutta nyt mennään näillä, ja olo on koko ajan parempi. Vauva on tällä hetkellä elämässäni tärkeintä ja rakkaus huimaa. Pienen pieni..

Ai niin! Oon itse esim. tanssinut ja laulanut lapselle ja on ollut selkeästi olo että lapsi jo kuulee puheeni. On tuntunut ihanalta jutella vauvalle, tuntuu että se jo vuorovaikuttaa. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Viikot mulla nyt 19+3 tai jotain sellaista.
 
Mä oon tuntenu nyt n. viikon verran liikkeitä, kovin eläväinen kaveri tuolla on. Monta kertaa päivässä myllertää edestakas :) Viikkoja nyt 18+4. Viime torstaina oli kaks todella kovaa potkua, säikähdin iha ittekki :D
 
  • Tykkää
Reactions: j.j
j.j
Mää tunsin ekat liikkeet 16+ jotaki, eli ei linnie välttämättä enää kauaa mee :)
Mutta toisin sitte mun kaverilla, se tunsi ekat liikkeet, sellaset tosi hennot vasta 20+ jotaki. Vaihtelee paljo!
 
Tunsin jossain 14 viikon tienoilla ainakin liikkeitä. Ne olivat ihan pieniä, mutta tunsin että siellä oli paljon liikettä. Se on kai harvinaisempaa, mutta ihan mahdollista. Luulen että voi vaikuttaa se että olen joitain vuosia meditoinut aikaisemmin ja keskittymistä voi olla aika paljon. Nyt on viikot n. 20 ja olen koko tämän ajan tuntenut aika selkeästi vauvan ja liikkeet. Joskus kun on kiireisempää niin unohtuu, sitten taas tuntuu kun vauva lähtee liikkeelle ja huhhuh! Joskus taas on olo että jos on liian passiivinen niin vauva tarvitsee liikettä ja alan tanssia tai tehdä jotain jumppaliikkeitä ja lapsikin tykkää. :)
 

Yhteistyössä