Helmikuiset 2012

Hihii! En malttanut, pakko oli tulla kurkistelemaan tänne :) Olen aiemmissa raskauksissa kirjoitellut vauvan sivuille mutta ne on nykyään kai aika hiljaiset, palsta on kuitenkin upea vertaistuki niin ajattelin heti alusta pomppia mukaan ja toivottavasti loppuun asti mennään :)

Eilen plussasin, la kai 20 tai 18 helmikuuta. Perheeseen kuuluu mun ja miehen lisäksi 3 lasta eli neljäs pieni murunen olisi tulossa <3
 
Öttiskä: Neuvolan täti poisti multa kierrukan ja sanoi, että punoitusta on. Sanoi myös, että kannattaa käydä papakokeessa, koska raskauden aikaiset tulehdukset saattavat aiheuttaa keskenmenoja.

Tässä tohtori.fi -sivuilta:

Bakteerivaginoosi on yleinen emättimen tulehdus, jonka tiedetään lisäävän ennenaikaisen synnytyksen ja kuudennentoista raskausviikon jälkeisen keskenmenon vaaraa. Brittitutkimuksen mukaan riskirajaa tulisi kuitenkin laskea, sillä keskenmenon vaara saattaa olla suurempi jo kolmannentoista raskausviikon jälkeen. Sen sijaan bakteerivaginoosista ei ole haittaa aivan alkuraskaudessa. Tutkimuksessa yritettiin myös selvittää klamydiatulehduksen ja keskenmenojen yhteyttä, mutta tutkituista naisista liian harva sairasti klamydiaa, jotta tulokset olisivat olleet luotettavia. Tapausten vähyys viittaa kuitenkin siihen, että klamydiatulehduksen käytännön merkitys on pieni.
 
hiiva monilla kiusaa läpi raskauden aina silloin tällöin. toivottavasti kenellekkään ei kovin pahaa riesaa siintä tule! mulla ollut jokaisessa raskaudessa plussauksen tienoilla virtsis(muuten ei onneksi olekaan!), saas nähdä kun vkl:na tuntui vähän kurjalta mutta ajattelin sen johtuvan uimisesta.
 
Plussa tänään ja la olis 17.2.12 eli tänään 4+3
ja tätä lasta onkin odotettu tosiaan, aiemmat lapset kaksoset 10v.
Etovaa oloa koko päivän ajan, huimausta ja väsymystä ja turvotusta ei muita oireita.
Kaksosia kun aloin odottaa ei mulla ollu etovaa oloa lainkaan, joten tää on ihan uus juttu mulle, enkä tykkää.
 
Heippa hei. Ilmoittaudun mukaan 19.2 olis laskettu aika laskurin mukaan. Kotona on 7kk poika jo odottelemassa sisarusta.

Hei kuulkaas. Oliskiko paha jos aloitan uuden pinon ja teen listaa. Pitäis vaan käydä kaikki nää aikaisemmat viestit läpi ensin :)
 
Hiivatulehdus on ihan eri juttu kuin bakteerivaginoosi. Hiivatulehdus on hyvin yleinen raskauden aikana ja toisia vaivaa usemmankin kerran raskauden aikana. Apteekista saa ilman reseptiä lääkkeet hiivatulehdukseen. Puikkojakin saa käyttää raskauden aikana, mutta ilman asetinta...
Neuvolasta varmasti saa lisää tietoa ja hyvät hoito ja ennaltaehkäisy neuvot.
Mä ainakin meinaan hyödyntää neuvolaa ihan tosissani ja kysyn ihan kaikki tyhmätkin kysymykset, joita mieleen tulee... :D Heillä on kuitenkin ammattitaitoa ja pitkä kokemus raskaanaolevista ja heidän vaivoista. Ens viikolla ois itellä eka neuvola ja nyt jo kysymyksiä hirmuisesti mielessä... ;)
 
Täälläki odotellaa ekaa neuvolaa joka tosin vasta ensi kuussa.
Raskausoireet muuttuneet hieman. Viime viikon alamaha särky on loppunut ja nyt vihlasee vain harvakseltaan. Pahoinvointiakaa ei vielä ole, mitä ton ekan pojan aikaan oli. Toivottavasti tälläkertaa selviisi ilman pahoinvointia. Vessassa pissillä juokseminenki on harventunut. Oikeastaa oireita ei tällähetkellä paljoakaa ole. Turvotus ehkä pahinta.
Riikkunen, poika 11/09 ja maha-asukas 5+4
 
Undine, eihän se itse vauvamasu vielä näykään, mutta monilla on alussa tosi kovaakin turvotusta. Mulla näytti masu viime raskaudessa ja nyt tässäkin raskaudessa jo näin alussa ihan siltä kuin olisin tyyliin neljännellä kuulla menossa jo. Sitten se turvotus jossain vaiheessa laskee ja se oikea vauvamaha pullahtaa esiin. Sekin mulla alkoi näkyä ekassa raskaudessa toosi aikaisin eli varmaankin näkyy sitten tässä tokassa jo vielä aiemmin.

Audrina ja pieni5+5
 
Joo turvotus vatsassa on kyllä aika huimaa ja varsinkin jos syö niin maha turpoaa kuin pullataikina :D Yrittää sit töissä olla vatsa sisässä.. Mulla on rinnat tullut todella kipeiks, illalla varsinkin on todella pinkeät ja (nekin) turvonneet.. :D
 
Tää vatsan turvotus on ihan hirvee!! :O Sais loppua jo... :) Kovasti toki odotan raskausvatsaa, mutta sitte myöhemmin, kun vielä ei haluis kenellekkään kertoo... Jos tää ei vaikka jatkukkaan...
Eilen kävi avokin äiti kylässä nopeesti. Kun se lähti kotiin, niin mies sanoi, että vähän se kyl vilkas tota sun mahaa.... :whistle: :|
 
Heipä hei vaan kaikille!!Tänään viikkoja tasaan 7+0 POKS!!soitin Tyksiin ja varasin ajan tuohon 12 viikon ultraan!!Sain ajan sinne 19.7!!Sain tietoa näistä vatsakivuista sen että kätilö sanoi että jos ei ole veristä vuotoa,niin mun olis syytä unohtaa kivut ja nauttia raskaudesta!!Todennäköisesti johtuu mun kivut ummetuksesta ja ilmavaivoista!!Kyllä kait tämä tästä!!

terv.Miita1969 + Lilliputti 7+0
 
Minäkin uskallan kaikesta huolimatta näpytellä tähän pinoon, laskettu aika on siinä 25.2.2012 paikkeilla. Takana varhainen keskenmeno ja nyt meneillään viikot 4+3.
Jännittää niin paljon, että vaikea nauttia raskaudesta. Plussa tuli vahvana jo kp 26/29 ja oireet todella vahvat. Tämä on kolmas koettu alkuraskaus ja kaikissa pahoinvointi on ollu tosi, tosi rajua ihan alusta saakka. Se vie kyllä voimia mut kyllä sen kestää. Esikoisesta 24h pahoinvointi kesti 7kk ja sekin on jo jäänyt jotenki unholaan.
Kun vaan saisi siihen malliin, että pieni ihminen tulisi meidän perheeseen..voi että mua jännittää. Itkuttaa ja ilostuttaa vuorotellen. Joka vessakäynnillä pitää tarkkailla papereita että tuleeko suhrua. Huhhuh..Kun sais jotain aikanappia painettua ja tietäisi et onnistuuko tämä.

Tää tunne, tää on ihan sanoinkuvaamatonta. Sisällä kasvaa uusi ihminen. Mä jotenki ajattelin, että tää ois ehkä jotenki rauhallisemmin otettava tunne kun on ennestään jo lapsi mut ei vaan ole. Mä sekoan tähän onnellisuuteen ja samalla pelkään taas keskenmenoa.
Sitä piti vielä sanoa, että en uskalla vielä edes neuvolaan ottaa yhteyttä. Muistan, miten esikoisesta olin linjoilla jo heti plussan jälkeen. Mut nyt mietin et turhaanpa tässä hötkyilen.
 
Viimeksi muokattu:
Nonii, nyt on mieli huonona. Viikkoja sain tällä erää 6+2 ja eilen alkoi vuoto. Tänään on jo runsasta ja hyytymiä mukana. Eli keskenpä menee taas. Enpä tiedä miten tästä jaksaa kolmatta kertaa yritellä? Pääsin jo niin hienoon ja pelottomaan tilaan toin edellisen km:n kanssa et olin oikein ylpee itestäni että pystyin nauttimaan raskaudesta. Pyh.
 

Yhteistyössä