???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

SYYSMASSUT 2007 - - - Päivitetty 28.5.2007

31.8/1.9
PippuriMamma, 25v, 2.lapsi, TYKS (poika)


1.9.
Maarja, 22v, 1.lapsi, SATKS (?)
Zennia, 31v, 2.lapsi, LKS (?)


2.9.
balik, 28v, 2.lapsi, KOS (tyttö)
Mila76, 30v, 3.lapsi, TAYS (?)
Louisa, ?v, 1.lapsi, ? (?)
Heidi-79, 27v, 1.lapsi, PS (?)
Ainoska, 30v, 1.lapsi, SEKS (?)
Mam84, ?v, 2.lapsi, VAS (?)


3.9.
alizia83, 24v, 2+3.lapsi, TYKS (tyttö+poika)
Bella25, ?v, 1.lapsi (?)
syd.toiv.täynnä, 23v, 3.lapsi, PKKS (?)
Miinuska, 28v, 2.lapsi, MKS (?)


4.9.
Rosmariini, 33v, 2.lapsi, TAYS (?)
Jode, ?v, 2.lapsi, HYKS NKL (?)
Emmaliina, 23v, 3.lapsi, TYKS (poika)
Marsu81, ?v, 2.lapsi, KAKS (?)
Halinalle81, 26v, 1.lapsi, SKS (poika)


5.9.
Neiti Neponen, 23v, 2.lapsi, KOS (?)
mammuskainen, ?v, 2.lapsi, ? (?)
minttu-82, 25v, 2.lapsi, K-PKS (?)
mobic, 22v, 1.lapsi, LKS (?)
baby2003, 23v, 2.lapsi, HYKS NKL (tyttö)
saralia, ?v, 2.lapsi, PHKS (?)


6.9.
Lilia, 29v, 1.lapsi, SEKS (poika)
Pörriäinen, ?v, ?lapsi, ? (?)
Pia84, ?v, 1.lapsi, TYKS (poika)
Paveliina, 23v, 1.lapsi, TYKS (?)
stormer, ?v, 3.lapsi, TAYS (?)
Inka85, 21v, 1.lapsi, KOS (poika)
Hanna1982, ?v, 1.lapsi, KOS (?)


7.9.
Lilja, ?v, 2.lapsi, ? (?)
Susku, 20v, 1.lapsi, SKS (?)
Junnu, ?v, 1.lapsi (?)
RäpäRällä, 28v, 3.lapsi, SATKS (poika)
miikku78, 28v, 1.lapsi, PHKS (?)


8.9.
Jaalius, ?v, 2.lapsi, KOS (?)
miiuli77, ?v, 1.lapsi, KOS (?)
MN1, 23v, 1.lapsi, NKL (?)
äippä23, 23v, 2.lapsi, KASS (?)


9.9.
TheSimpsons, 24v, 3.lapsi, PHKS (?)
Matkustaja, ?v, 1.lapsi, ? (?)
Brazil15, 25v, 1.lapsi, KYS (tyttö)
Hippo, ?v, ?lapsi, ? (?)
Laa, 21v, 1.lapsi, KOKS (tyttö)
Aali, ?v, ?lapsi, ? (?)


10.9.
pulla, ?v, 1.lapsi, ? (tyttö)
m85, ?v, 1.lapsi, ? (?)
Hannis, 25v, 1.lapsi, PHKS (tyttö)


11.9.
Superheppuli, 31v, 2.lapsi, TAYS (poika)
Miimari-84, 23v, 3.lapsi, OYS (tyttö)
Päde, 33v, 1.lapsi, OYS (?)
Hantta06, 32v, 3.lapsi, HYS (?)
MamMam, 28v, 2.lapsi, TAYS (tyttö)


12.9.
Hanna, ?v, 2.lapsi, TAYS (?)
LittlePeople, ?v, 4.lapsi, ? (?)
Bluedrama 18v, 1.lapsi, KYS (?)
Möörwa, 25v, 3.lapsi, LUS (?)


13.9.
rosku, ?v, 3.lapsi, TAYS (?)
Miia, ?v, ?lapsi, ? (?)
Lumikki, 25v, 2.lapsi, K-HKS (?)


14.9.
janita, ?v, 2.lapsi, KOKS (?)
umayya,26v, 2.lapsi, PHKS (?)
heinävaavi, ?v, 2.lapsi, KYS (?)
roosakaisa, 30v, 2.lapsi, PKKS (?)
Hassuliini, 28v, 2.lapsi, KOKS (?)
Tinka, 28v, 2.lapsi, TYKS (poika)
Aku, 23v, 1.lapsi, KOS (?)


15.9.
Minna84, 22v, 2.lapsi, ? (?)
äippä81, 25v, 3.lapsi, MKS (poika)
jee, ?v, ?lapsi, ? (?)
meja, 24v, 1.lapsi, JS (tyttö)
ruska, 23v, 1.lapsi, TAYS (?)
äiti84, ?v, 2.lapsi, MKS (?)
levinia, 37v, 5.lapsi, ulkomailla (tyttö)


16.9.
Cassy, 23v, 1.lapsi, VKS (?)
Pilvi81, 25v, 1.lapsi, ? (poika)
Ansu, 28v, 3.lapsi, KOKS (?)
Kieku ja Kaiku, 29v, 3.lapsi, KOKS (?)
suvis, 26v, 1.lapsi, KOKS (?)


17.9.
pikkuvaimo, 25v, 1.lapsi, ? (?)
Swiss, 28v, 2.lapsi, TAYS/VAS (?)
äiti vm70, ?v, 3.lapsi, K-HKS (?)
Mamu82, 25v, 4.lapsi, K-HKS (?)


18.9.
madison78, ?v, 1.lapsi, KAKS (?)
Villipilli,29v, 1.lapsi, ? (?)
Apilanlehti, ?v, 4.lapsi, K-PKS (?)
baabaa 22v, 2.lapsi, KOS (?)


19.9.
kanelityttö, ?v, ?lapsi, ? (?)


20.9.
Eden, 27v, 1.lapsi, ? (?)
Miia83, 24v, 2.lapsi, PHKS (?)
tättähäärä, ?v, 2.lapsi, SEKS (?)
Joe80, 27v, 1.lapsi, PKKS (?)
Begemot, ?v, 2. lapsi, TYKS (?)
Syyspönö, ?v, 4.lapsi, STKS (?)


21.9.
Niiskuneiti82, 25v, 2.lapsi, TYKS (poika)
minnajajoel, 21v, 2.lapsi, TAYS (poika)
serveri, ?v, 4.lapsi, K-HKS (tyttö)
jubetassuli-85, ?v, 3.lapsi, ? (?)
Tiku, 24v, 1.lapsi, TAYS (?)


22.9.
taru23, ?v, 1.lapsi, LS (?)
venlae, ?v, ?lapsi, ? (?)
Syysmami, ?v, ?lapsi, ? (?)
Elisa, 28v, 1.lapsi, KOS (?)


23.9.
Eloveena, 24v, 1.lapsi, VKS (?)
poikax3, 30v, 4.lapsi, KAKS (?)
äityli75, 32v, 1.lapsi, JS (poika)
Päivi75, 31v, 3+4.lapsi, OYS (tyttö+tyttö)
kastehelmi-69, 38v, 2.lapsi, Vammalan aluesairaala (?)


24.9.
Piutsuli, ?v, 3.lapsi, K-HKS (?)
Piika, 32v, 1.lapsi, KOS (?)
nanna 80, 27v, 2.lapsi, TAYS (tyttö)
Malluliini, ?v, 2.lapsi, SEKS (?)
Äisky81, ?v, 2.lapsi, LS (?)
Annmari76, ?v, 1.lapsi, KOS (?)
vivis, 34v, 3.lapsi, K-SKS (?)


25.9.
Miranda74, ?v, 1.lapsi, NKL (?)
Päivän-Säde, ?v, 2.lapsi, ? (?)


26.9.
MarttaB, 23v, 1.lapsi, K-SKS (poika)
tup, 27v, 1.lapsi, JS (poika)
veskarityttö, ?v, 1.lapsi, KOKS (?)
anu85, ?v, 3.lapsi, LKS (?)


27.9.
mammuska, ?v, ?lapsi, SEKS(?)
Elwi,29v, 1.lapsi, KOS (?)


29.9.
Hyrripurri, ?v, 1.lapsi, ? (?)
tiksu, 26v, 1.lapsi, PKKS (?)
minttu, 26v, 1.lapsi, ? (?)
pilke82, 24v, 2.lapsi, SATKS (?)


30.9.
hyttiäinen, 28v, 5.lapsi, Jyväskylä (poika)
Hapsuli, ?v, 1.lapsi, ? (?)
mame2, 24v, 2.lapsi, ? (?)


Ilman LA:ta
MammA1, ?v, 1.lapsi, KYS (?)

Tyttöjä: 15
Poikia: 18
<br><br>
 
Hyvää toukokuun ensimmäistä päivää kaikille! Aatelkaa taas yks kuukausi lähempänä! =) Umayya oli ollut nopea kun oli jo uuden ketjun kerennyt aloittaa. =)

Poitsu ja koira tulee tänään mummolasta, LUOJAN KIITOS! On niin kauhee ikävä. Eilen oltiin ukkelin kaa ulkona syömässä ja istuttiin iltaa sitten yhellä tuttavapariskunnalla, parin muun kaveripariskunnan kans. Sen jälkeen tultiin kotia maattiin keskellä olohuoneen lattiaa peittojen alla ja kuunneltiin musiikkia yömyöhään. Meikäläisen mielialavaihtelut taas pääsi valloilleen ja siinähän piti muutaman tovin verran itkeä tirrauttaa, kaikesta mahdollisesta. Tää on ihan kauheeta, ei esikoista oottaessa ollu mitään tämmöstä. Nyt tuntuu että kaikki on koko ajan huonosti ja kuvittelen koko ajan kaikkee pahaa... :ashamed: , Vaikka ei mitään syytä ees oo. Noh nyt ukkeli vielä vetää sikeitä, antaa nyt kerrankin nukkua, ku saa. Kohta pitää ruveta valmisteleen vappulounasta, ku poitsu ja mummu ja paappa tulee, tortilloja ja kaikkee näpsittävää aattelin iltapäiväks tehä. Ja tietty pitää päivällä käydä kaupungissa jätskillä, vaikka mittari näyttää +2! :LOL:

Olo on ihan hyvä, varsinkin ku aattelee että töitä jäljellä enää max 2kk!!!!!!!!!

minttu-82 ja TaimiMainio 21+6
 
Kiva että nyt on jo toukokuun pino tehtynä :D , eipä kuulkaas syysmammat ole enää montaa kuukautta kun siirrytään täältä odotuspuolelta poijes!

Vappu tuli juhlittua hieman sokerin merkeissä, eli hyvää on syöty kunnolla ja varmaankin vaikeutan tällä taas jatkoa, mutta pitää kai räpiköidä sitten takaisin pinnalle että saisi tuon painon pysymään toivotussa.

Meillä on ongelma täällä pihalla kun jotkut tytöt kiusaa muita päivittäin ja vaikka heidän vanhemmilleen on asiasta huomautettu, kuten myös tietty ko. tytöille, ei mitään muutosta ole tullut.
Joskus vetää meidän tytön itku niin vihaseksi että tekis mieli mennä antamaan selkään noille vintiöille, mutta eihän niin voi tehdä...

Aamusella taas kävin pihalla nuhtelemassa noita tyttöjä ja melkein itselle itku tuli kun niille paasasin... joten nopeasti kotiin vaan ettei itku purskahda siinä tilanteessa kun minun pitää olla jämerä. Hempatin hormonit!

vali vali vali...

:LOL:
 
Aurinkoista vappupäivää syysmasulit :wave:
Rouvana täällä kirjoitellaan, häät olivat lauantaina =)
Nyt voi sitten keskittyä kokonaan tälle massupuolelle ja siis vauvajuttuihin kun häät ovat saatu vietettyä.

Torstaina koin maailman ihanimman tunteen massussa kun vauveli ilmoitti ensimmäisillä liikkeillä äidilleen. Nyt on sitten päivittäin, enimmäkseen iltaisin saatu tuntea potkuja. Tänään tuntui jo niin vahvasti, että masun päältä tuntui omaan käteen hentoinen potku.
Isukki innolla aina tunnustelee massua kun ilmoitan, että siellä taas liikuskellaan, mutta vielä ei ole isukin käteen asti tuntuneet liikkeet masun päältä
:heart:
Ensi viikon maanantaina olisi rakenne ultra ja mikäli siellä ei sukupuolta kerrota niin ajattelin varata ajan heti femedaan 4D ultraan.

Päivittäjälle muuten korjauksia kohdalleni eli
Elwi, 29v la 27.9.07 synnärinä KOS

Mutta nyt pitää rientää kotiaskareiden pariin. Ne ovat jääneet vähän taka-alalle muutamiksi päiviksi kun oli hääjärjestelyjä niin paljon.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Rouva Elwi ja papuli 18+5
 
pääseekös sinne listalle myös =)

Begemot, 2. lapsi, TYKS ja 20.9.

kiitus :wave:


pirun jännää muuten. en päässy kirjautumaan joten REKISTERÖIDYIN uudelleen. Ja kas kummaa, rohviiliin tuli silti vanhat jutut joita en todella ole ny laittanu... eikä edes herjannut että nimimerkki olis käytössä.. että eikai noin voi tehdä kenen tahansa nimimerkille..<br><br>
 
Hyvää toukokuun alkua massut!

Vappu sitten tuli ja meni. Kylmä taas oli, vaihteeks. Käytiin tänään esikoiselle hakemassa torilta vappupallo (ihan törkeen kallis, mutta ihana possu). Ei vissiin olis sitä reissua taas pitäny mennä tekemään. Pojalla oli jo aamulla vähän lämpöä, mutta jakso olla oma ittensä ni ajateltiin pikaseen sitte vaan käydä ostamassa pallo ja sitte kotiin. No kun kotiin päästiin oli sälli sitten ihan muissa maalmoissa. Kuume oli noussu jo 39 eikä tuntunu alas menevän supoilla. Soitettiin päivystykseen ja nyrpeen muijan kans juteltuamme päätettiin mennä Pulssiin lääkärille. Eihän siellä tietenkää taas mitään löytyny. Ja siihen hetkeen sitte oli supot ehtiny vaikuttaa ja jätkä oli tyytyväinen ja reipas. Ei siis ollenkaan semmonen apaattinen mitä muuten oli kotona ollu. Murunen sitte on koko päivän nukkunu ja ainoo mitä oikeestaan on jutellu on sanonu, että halitaan. Kuume nousi pahimmillaan melkeen 41 ja käytiin vielä uudestaan sitte lääkärissä, ihan päivystyksessä täl kertaa ja nyt sitte löyty korvatulehdus. Antibioottia ja Pronaxenia saatiin. No onneks nyt on sitte ainaki tujumpaa kuumelääkettä ni pieni saa ehkä nukuttua paremmin. Se on vaan kauheeta kun toinen on ihan tulikuuma ja silti tahtois peittoa päälle ja on ihan ko palelis koko ajan. No isin sylissä on tänään viihtyny ja isi lupas mennä hänen huoneeseen yöks. Lisäks on myös oksennellu muutaman kerran eikä syöny juur mitään. Lapsen sairastaminen on niiiiiiin inhottavaa. Kun ei saa pientä terveeksi vaikka miten tahtois...

Oma olo on melko jees. Selkä väliin lyö ihan jumiin ja särkee edelleen koko ajan. Mielialavaihtelut on vähentyny ja ehkä tuo mieskin jaksaa mua taas. :D

Ja tosiaan hienoa, et uus pino oli jo alotettu. Vitsi kun ollaan jo pitkällä. Kohta on maaginen kolmekymmentä täynnä.. Mulle se on maaginen. Siinä kohtaa ollaan ihan oikeesti voiton puolella. :) Vaikka siihen onki vielä mulla 8vko...Äkkiä se menee. Ja sillon päästään vielä ultraanki ni on jotain mitä odottaa. Menee aika nopeesti.

Ja kyllä taitaa muuten tää meidän Vusseli olla samaa luokkaa eloisuudessa ja liikehtimisessä kuin tuo esikoinen kun väliin on niin liikekannalla ettei mitään määrää. Että niin pieni jaksaakin touhuta niin paljon. No kivaa se vielä tässä vaiheessa on. Odotan niitä ihania kylkiluihin ripustautumisia ja navasta ulospyrkimisiä.. :D

Emmaliina ja Vusseli
 
Onnellista ja pitkää avioliittoa Elwi! :flower:

Vappu tuli...ja meni :) Kotona ollessa...

Samperi, kun alkaa mulla vaivoja olemaan :( Selkä ja lonkat vihottelevat kilpaa ja supparit tulivat takaisin, saattaa loppu työjakso mennä pipariksi. En edes miehelle ole uskaltanut nyt suppareista mainita vaikka näkeehän tuo itse, että kärvistelen välillä. Oli ma liian kova työpäivä ja se kostautui ihan reippaalla masukivulla joka ei ole hellittänyt vieläkään. Sen uskoisin menevän ohi kyllä itsestään. Sattuu kohdun ympärille nimittäin :(

Muuten on olo jo ihan ok. Virus on selätetty!!

Mies toi mulle ihan muuten vaan aivan IHANAN enkelin kun oli la/su poissa. Läks kaverinsa kanssa, kun tarvitsi vähän vapaata...milloinkohan mä saan vapaata...siis vapaata ihan yksin?! Kaipaisin TODELLA edes paria päivää ihan yksin jossakin... No, en natise, onhan mulla muuten täällä kaikki niin hyvin kun vain voi olla...luulisin.

Sotatila erään nimeltä mainitsemattoman kanssa on liian hiljaisessa vaiheessa, jotain on tulossa.. sen oikein aistii!! No katsellaan kun muuta ei tähän hätään voi.

Mun sisko ja vanhemmat muisti mua nimpparina!! Siis mä en ole niitä vuosiin viettänyt ja voi että piristi!!! Sain siskolta laukun, varvaskengät(rakastan varvaskenkiä, muuta en kesällä käyttäisikään), suklaata ja Nalle Puh- kännykorun :D Äiskä ja Isukki anto mulle suklaata ja JLO:n Glow- hajuveden :) Miten voikin lahjat noin piristää????? Niin ja se ihana teko mieheltä: Siivosi yksin täällä, mä sain vaan olla ja tein ruoan!

Jaaha, pitäisi varmaan käväistä suihkun puolella, viime yö oli NIIN KÖKKÖ, että jos vaikka suihku auttaisi... Toivossa on hyvä elää :)

AI NIIN!! Annoin miehelleni ihan muuten vaan lahjaksi kirjan: Baby Blues: Näin Ultraäänessä Elviksen ja tuo luki sen eilen loppuun ja hekotti sitten koko illan sen ääressä ja luki suunnilleen kaikki mulle ääneen :D Kun sain luettua niin totesi vaan: "Näitä lisää" :LOL:
Mä haen tänään Myllystä Uusi Vauva- huoltajan opas- kirjan. Mulle tulee postista Isukki ja Vaavi- paidat ja yksi oikein retro leikki-puku... Aika hyvällä mallilla tämä isyyspakkauksen kerääminen jo! Ai niin ja hoitolaukkukin tulee, läysin VIHDOINKIN juuri sellaisen minkä haluan. Olkoon sitten käytetty :) Eipä ainakaan ollut hinnalla pilattu. Kauniin tumman vihreä kuten vaunutkin tulevat olemaan ja sen mallinen mihin Innan kanssa ihastuin!

Oho..nyt pitää ihan oikeasti mennä!!!

Mukavaa päivää kaikille!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 22+4 tai 5
 
Moi kaikille,

ihan uutena ilmoittautuisin, jos joukkoon vaan vielä mahtuu. :)

Odotan siis kolmatta ja neljättä vauvaa, laskettu aika on 23.9.07. Perheeseen kuuluu ennestään kaksi lasta, 13 ja 8 vuotiaat tyttäret ja nyt on identtiset kaksostytöt tulossa. Melkoinen naisvalta luvassa meidän perheeseen. :LOL:

Mukavaa toukokuuta kaikille syysmassuille!

Päivi rv 19+3

Päivi75, 31v.................23.9.....3+4.lapsi..........OYS
 
Tänään neuvolaan.
Puntarilla käynti ottaa pattiin. Tällä kertaa myös jännitän, mitä kamalaa löytyy pissasta (ei välttämättä mitään, mutta mistä sitä ikinä tietää...) Oon miettinyt, että milloin sinne sokerirasitustestiin pitää mennä. Kai siitäkin on puhetta tänään, hope so.

Eilen illalla ei meinannut nukahtamisesta tulla mitään, kun pikkuinen monotti niin mojovasti. Iiiisoja muksauksia ja muljahduksia, töks töks töks, taukoamatta.

:LOL: ihanaa


Onnea Elwille naimisiinmenon johdosta! :flower:

Tervetuloa mukaan Päivi75 ja muut uudet syysmassut (jos teitä on, en ole ehtinyt lukea kovin tarkasti)!

Maarja ja vauva 22+4
 
Neuvolakuulumiset:

-paineet hyvät 119/64
-hb 119 --> rautakuurille
-Pikkasen valkuaista pissassa ---> pitäis muistaa juoda vettä :ashamed:
-Painoa nyt 64,4kg = +100g/vko
-Kohdunpohjankorkeus 18cm, on siis tasoittunut jo huimasti!
-vyötärönympäryys 88,5cm

Kaikki siis neuvolassa ihan ok! Sydänääniä ei vaan meinannut saada laskettua, kun vauva päätti pitää oikeen kunnon jumppatuokion just sillon! :D

Olo on mitä mainioin, edelleen jatkuvaa päänsärkyä lukuunottamatta... Ärsyttää vaan kun täytyy kohtapuoliin töihin lähteä. 10 vkoa olis töitä vielä jäljellä... odotan sitä lomaa jo niin innolla, et kohta rupeen laskee tunteja siihen! :LOL:

Möörwa ja papu rv 21
 
Hyvää toukokuun alkua kaikille syysmassuille! :wave:

Päivittäjälle: Mulle tuli 22.4 täyteen 25 vuotta! :)

Tänne ei kuulu mitään uutta, joten säästän teidät turhilta höpinöiltä :whistle:

Hyviä vointeja kaikille! :hug:

-Niiskuneiti ja Helmi 19+5- Puoliväli lähestyy...! ;)
 
Pakko saada aika kulumaan täältä taustalta..

Ylihuomenna rakenneultra, oon ihan täpinöissäni :saint: Miehen kans oli puhetta, et ton ultran jälkeen aletaan sitten tekeen hankintoja :heart:

Kertokaas muute te, joilla kokemusta/tietämystä, tästä perin puhki kolutusta aiheesta eli vaunuista Lueskellut netistä vaikka mitä vaunujuttuja, muttei ole sattunu viel silmään yhtään selkokielistä vinkkiä, millaiset vaunut olisi ns. parhaat. Joten jos arvot rouvat(Elwille onnittelut ;) ) ja neidit, jos mitenkään kehtaatte, ni lyhyt yhteenveto hyvistä vaunuista, siis mitä ominaisuuksia otettava huomioon, kiitos :flower:

Omasta navasta sen verran, että fiksu kaveri mesuaa täsä masussa :LOL: Ymmärtää "käskyt": anna isille potkut ja anna mami nukkuu nyt :D
Pelottaa mennä ens tiistaina neuvolan vaa'alle. Varmaan uudella kymmenluvulla ollaan, vaikka se tarkkottaakin kohdallani +5-6kg lähtöpainosta :) (tuntuu kuiten kauhean isolta nousulta).

Tulen kertomaan sitte, mitä ultrassa näkyi (tuntuu ainakin itestä kivalta kirjoitella, vaikkei ketään kiinnostaiskaan :p )

Päivänjatkeita jos ei hermon jatkeita piisaa.. ;)

mobic ja masukaveri 22 tasan :heart:
 
Terveisiä rakenneultrasta! Kaikki on masussa hyvin, kehitys vastaa viikkoja. Vauva oli vaan itsepäisellä tuulella ja istui kuin tatti välillä ultraajaa pois potkaisten ;) Eli sukupuolesta ei ole mitään tietoa. Eivät tosin täällä sitä mielellään kerrokkaan, yllätyksenä tuli viimeksikin. Tällä kertaa ei ole vielä mitenkään erityisesti tyttö- tai poikaolokaan..

Supistuksia on nyt ollut päivittäin, ei kipeitä onneksi. Silti vähän huolestuttaa kohdunsuun tilanne, täytyy ensi viikolla neuvolakäynnillä mainita. Kun viimeksi supistukset alkoivat vasta ihan viimeisellä kuukaudella..eivät tosin silloinkaan kohdunsuuta aukaisseet.

Lumisateisin terveisin

Hassuliini rv. 20+5
 
Elwille onnittelut naimisiin menosta :flower:

Te, ketkä kärsitten epäsäännöllisen säännöllisestä päänsärystä, niin mitä teille on siitä neuvolassa sanottu? Mulla ei juurikaan ennen raskautta ole päätä särkenyt, mut nyt tämä on melkein päivittäistä, välillä vie voimat ihan kokonaan! Et onko tämä ihan normaalia?? No ensviikolla mulla on neuvola, niin pitääpä silloin sitten puhua tästä..

Täälläkin alkaa vauvan liikkeet tuntumaan jo aikas selvästi, IIIHANAA!! :heart: Kyllä näitä on odotettukkin =) . Jotenkin niin ihanaa, kun voi itse nyt vähän liikkeistä seurata, että onko masuasukilla kaikki ok! Liikkeet ovat kylläkin vaimeampia, kuin esikoisesta, mut silloin istukka olikin takana.

Selkä reistailee ihan sairaasti! Onneksi meillä on erittäin omatoiminen tyttä 1v9kk, joka iste riisuu vaatteitaan ym. ym., eli sen takia ei pahemmin tarvitse kyykistellä =) . Myös housuvaippoja olen pelkästään alkanut sillä käyttään, kun ne saa puettua tytön seistessä, ei rasita niin paljoa mun selkää.. Tukivyö mulla on päivittäin käytössä, mut tänään aamulla ei ollut, kun lähintytön kans ulkoileen (heitin tukivyön aamulla pesuun), ja kyllä nyt tuntuu selässä!! Oiskos teillä hyviä vinkkejä alaselkäkipuihin[/b]? Tämä kipu on myös aika voimakkaasti lonkkien seudula, eli olisikohan sitten osittain liitoskipujakin..

Mun tekis mieli hirveesti alkaa laittaan vauvalle kaikkia juttuja jo valmiiksi, mutta ehken kuiteskaan ihan vielä ;) . Odottelen sitä rv 24 täyttyväksi, se kun mulla on sellainen raja, että jos vauva sen jälkeen syntyy, niin sillä on mahdollisuudet säilyä hengissä.

Mitäs, onkos täällä synnytyspelkoisia? Mulla esikoisen synnytys oli... kamala. Sen vois melkein ihan näin sanoa. Synnytys päättyi siis kiireelliseen sektioon 1h50min ponnistusvaiheen jälkeen. Jäi aikas kammo siitä ja vastaavaa en usko pystyväni edes kokemaan uudelleen, jos aion terveiden kirjoissa säilyä ;) . Neuvolassa olen siitä puhunut ja todennäköisesti sitten ensviikolla laittaa lähetteen pelkopolille. Tällä hetkellä ainakin ajatuksissa, etten voisi ajatellakaan alatiesynnytyksen yrittämistä, niin HUOM! yrittämistä. Kokemuksesta tiedän, että se varmasti jäisi mulla siihen yrittämiseen, kun tulisi vanhat muistikuvat tapahtuneista mieleen ja iskisi paniikki siinä vaiheessa..

Nonii, tulipas sepostettua =) Mut olis kiva kuulla, että millaisia ajatuksia muilla on synnytyksestä varsinkin te, keillä on taustalla myös joitakin pelkoja.

MamMam ja pikkanen rv 21+1
 
Täällä myös yks synnytyspelkoinen. Esikon synnytys oli kauhea mm meinasin joutua hätäsektioon mutta lopulta tyttö tuli alakautta.
Neuvolassa yritin puhua mutta eipä neuvolan tätiä pal kiinnostanut..sano vaan et kyllä se siitä..joo pitänee uudestaa ottaa aiheeks ens käynnil..
En edus uskalla ajatella että synnyttäisin alakautta..
Toivon todella että neuvolassa ottaisivat todesta ja laittais pelkopolille..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:07 saralia kirjoitti:
Täällä myös yks synnytyspelkoinen. Esikon synnytys oli kauhea mm meinasin joutua hätäsektioon mutta lopulta tyttö tuli alakautta.
Neuvolassa yritin puhua mutta eipä neuvolan tätiä pal kiinnostanut..sano vaan et kyllä se siitä..joo pitänee uudestaa ottaa aiheeks ens käynnil..
En edus uskalla ajatella että synnyttäisin alakautta..
Toivon todella että neuvolassa ottaisivat todesta ja laittais pelkopolille..
Ota puheeksi neuvolassa ja vaadi lähete pelkopolille. Se on niiden tehtävä sinne se lähete laittaa, jos odottaja niin haluaa. Mulla oli esikoisen raskaudessa kamala terkka, joka ei ottanut pelkojani yhtään tosissaan. silloin siis jo synnytystä pekäsin. Hän lähinnä vähätteli minua ja pelkojani. Ja ensimmäistä odottaessani en edes osannut pitää sillain puoliani, kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä. Nyt on vähän enemmän tietoa ja kokemusta, niin puoleni tulen tässä asiassa pitämään! Niin ja sit siinä kävikin niin, että kohdalleni osui vielä se -kaikki menee pieleen- synnytys :( .
 
Tulin lukasemaan, mitä muille kuuluupi.. Tänne kun ei ihmeempiä ja olo on mitä mainion. Tässä koneella en edelleenkään jaksa kauan aina istua ja siksi käyn vain lukemassa, enkä koskaan kirjoittele mtn :whistle:

Huomenna on rakenneultra ja se onkin tänään saanut potkujen lisäksi mahaan perhosia. Ihana taas nähdä, kuinka tuolla masussa on kasvettu ja muutenkin. Toivottavasti nähdään vilkaisu myös, kumpiko siellä asustaa. Ensimmäistä kun odotan, en voi sanoa olotilasta kumpaako veikkaan. Itse kallistun poikapuolelle..

Potkut siis tuntuu ja välillä illalla kovastikin. Minä olen yrittänyt saada niitä tuntumaan mahan läpi käteen, mutta taitaa vähän minua kiusata tuo pikkuinen, koska aina lopettaa silloin. Mutta kun isänsä illalla pitää kättään masulla niin alkaa sellainen potkiminen, että.. Eli isin pikuinen siellä selkeästi on! :heart:
 
Neuvolakuulumisia

Verenpaine 114/70
Painoa tullut lisää yhteensä 2,4kg (muutos/vko +410g)
Kohdunpohjan korkeus 22cm (yläkäyrillä mennään)
Pissa puhdas
Nykerön syke vaihteli välillä 142-160
Hemoglobiini jäi mittaamatta

Nyt on Kelan tukipaperit keittiön pöydällä odottamassa. Katsellaan niitä kun jaksellaan. Saatiin ikiomaksi DVD-opas raskaudesta, synnytyksestä ja vanhemmuudesta, tosi kiva yllätys! =)

 
Huh, nyt on muutto ohi! Ihanaa kun ei tarvinnut tällä kertaa kantaa mitään painavia, vaikka joitakin kyllä kannoin....ja sain kyl nivuset ja jalat kipeex... :ashamed: Oli kiva toimia "työnjohtajana"! :LOL:

Nyt muuten huomaa että pienessäkin rasituksessa tai kävelyssä tulee nivuset kipeex...onx muilla samaa? Tuntuu et ei edes kovin pitkiä kävelymatkoja pysty käveleen, kun jo nivuset kipeytyy ja jalat väsyy...

Profiilissa uusi masukuva viikolta 21+

Brazil + nuppuinen 22+2
 

Yhteistyössä