SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Muutamaan päivään en käynyt lukemassa ja nyt ei ole toivoakaan että muistaisin ketä olen jo onnitellut kun uusia ihmisiä on syntynyt niin paljon.

Eilen oli neuvola, kaikki ok, täti vaan taas säikähti että lapsi on heittänyt kuperkeikan perätilaan kun ei meinannut löytää päätä. Vaan siellähän se taas oli, syvällä lantiossa. Täällä aina vaan epäsäännöllisiä supistuksia, mutta ei kipeitä. Eli odotellaan ihan rauhassa.

Minna ja Nilvi 38 + 4
 
PIIJAStakesin syntymärekisteri vuodelta 2003:
alle rv37 synytyksiä 5,1%
37 synnytyksiä 4,7%
38 synnytyksiä 13%
39 synnytyksiä 24,8%
40 synnytyksiä 28.4
41 synnytyksiä 19%
42 synnytyksiä 4,6%
yli 42 synnytyksiä 0,1%
Onnea vauvautuneille!!
Eilen tuli kauheat mankkamaiset jomotukset, mutta sitten kipu loppui kuin seinään eikä enää mitään.Nyt on vain näitä tylsiä kivuttomia harjoitussuppareita.Alan kohta epäillä., olikohan se sittenkään limatulppa, joka irtosi viikko sitten..
:(
 
Piipaa onko sulle sanottu että sairaalaan pitää soittaa ennenkun tulee. Mulla ne sano neuvolassa, että pitää soittaa ennenkun menee, että jos niillä on ruuhkaa niin joutuu lähtemään Hesaan, koska siellä Hyas:ssa on se remppa....toivotaan ettei niin käy
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hantta06:
Piipaa onko sulle sanottu että sairaalaan pitää soittaa ennenkun tulee. Mulla ne sano neuvolassa, että pitää soittaa ennenkun menee, että jos niillä on ruuhkaa niin joutuu lähtemään Hesaan, koska siellä Hyas:ssa on se remppa....toivotaan ettei niin käy
Juu sanoi. Antoivat numeron suoraan synnytyssaliin mihin pitäisi soitella. Siellä pitäisi nyt olla lisää huoneita käytössä kun remontti etenee. En kylläkään tiedä millä vauhdilla niitä huoneita tulee... Ovat yhdistaneet synnytyksen ja jonkun toisen osaston (naistentauti tai joku varmaan ), joten nyt on sitten "vaarana" joutua jopa 4 hengen huoneeseen. Toivottavasti ei tarvi, joku kahden hengen huone voisi olla kiva niin olisi kaveri huoneessa mutta sen suurempaan en välttämättä haluaisi... No, yrittävät kuulema jakaa niitä huoneita niin ettei niitä täysiä 4 hengen huoneita juuri tulisi.
 
Elikkäs 3.9. (rv 39+5) klo 05.33 syntyi suloinen pörröpäämme! Pojan mitat 4090 g ja 53,5 cm eli varsin miehiset mitat!Synnytys sujui hyvin ja henkisesti olisin jo valmis uuteen koitokseen!

Onnittelut myös kaikille jo vauvansa saaneille!

:flower: ja tsemppiä vielä odottaville!

 
sydan toivoa täynnä, emmaliina, zennia ja Lilia :flower: :flower: :flower: :flower: !! Huh, muistinkohan kaikki?

Omaa napulia; Kasassa siis yhä.
Neuvola tänään:
Pissa puhdas
Paino +700, yht. 24.4 kg :whistle: :whistle:
Vauvan sykekäyrä 120-150 ja liikkeet hyvät.
Verenpaine tasaantunut viime kerrasta; 116/79
Sf sama k. jo 4 vkoa eli 38
Rt, vaavi ei ihan vieläkään kiinnittynyt!
Se ei siis halua koskaan ulos! Laittoi lähetteen ä-polille, katsotaan ottavatko milloin mut sinne yliaikaiskontrolliin vaiko suoraan käynnistykseen.
Se on ainakin varma että ensi viikon neuvola on viimeinen, tosin th taas sanoi ettei me varmaan nähdä, mutta mä olen ihan varma että nähdään kyllä...:headwall:
Menkkamaiset jomotukset ja alakerran kivuliaat kolotukset vaivana, muttei muuta merkkiä. Lähdettiin miehen kanssa edellisiltana "kävelylle" (tavoitteena korttelin ympäri) kun jo piti kääntyä kotiin 100 metrin jälkeen kun alakertaa sattui niin pirusti ja virtsarakko oli haljeta! Mies joutuu pukkaamaan mua pyllystä kun nousen autosta ja tarviin nojatukivälinettä jos tarvii kontiltaan nousta ylös...Mä olen ihan romu :LOL:

No, max. 1½ vkoa enää...
Suppareista haaveillen,

Junnu ja peanut 40+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Junnu:
...
Rt, vaavi ei ihan vieläkään kiinnittynyt!
Se ei siis halua koskaan ulos! Laittoi lähetteen ä-polille, katsotaan ottavatko milloin mut sinne yliaikaiskontrolliin vaiko suoraan käynnistykseen.
Se on ainakin varma että ensi viikon neuvola on viimeinen, tosin th taas sanoi ettei me varmaan nähdä, mutta mä olen ihan varma että nähdään kyllä...:headwall:

Junnu ja peanut 40+4
Ei kannata stressata tuota kiinnittymistä kun ei se mitään tarkoita... mulla on ollut kiinnittyneenä jo useamman viikon, muistaakseni rv 36 ja silti ollaan vielä yhdessä koossa ;) Otat vaan rennosti, sillä mitään et voi asialle kuitenkaan tehdä :hug:

Yleensä kyllä yliaikakontrolliin ensin ja sitten vasta käynnistys... vaikka saattavat olla samana päivänäkin, mutta tarkastukseen mennään ;)

balik 41+2
 
Neuvolassa käyty ja rv 38+2, painoa tullut +500g(olisko syynä vkl synttärijuhlat),verenpaine 130/90(käynnistyykö synnytys piakkoin? terkka ei osannut antaa varmaa vastausta),sf-mitta 37cm, rt , :heart:-syke +, liikkeet ++ ja turvotus +/-. Onnex torstaina on sairaalaan meno arviota varten. Katsotaan ottaavatko sisälle vai miten eteenpäin mennään. Ihan mielellään voisin vaikka jäädä sille tielle ja saada nyytin kainaloon, mut katsotaan. Saattaahan se lähtö tulla ennen torstaitakin...Neuvolan jälkeen alkoi taas närästys. :headwall: :x

Vkl ollaan menossa mummolaan yökylään, jos en sitä ennen "poksahda" ja ei se haittaa vaik lähtö tulis mummolasta, kun se on lähempänä sairaalaa. Olispa muksuillekkin hoitajat valmiina :D .(matkaa sairaalaan olis mummolasta n.10km ja kotoa se olis n.60km).
Terkka antoi kummiskin ens viikoksi ajan, vaik ei oo tietoa tarvitaanko sitä. Katsotaan... ;)

Mut nyt lähen pötköttelemään, ennenkuin täytyy lähteä viemään esikko sählyharkkoihin. :wave:

Poikax3
 
Vera-84
Tulee aika vauhdilla näköjään nyt noita vauvoja sieltä.

Kysyin tänään terkkarilta siitä kiinnittymistä ja niinkuin elwi sanoikin, niin juuri niin se on. Terkkari heilutteli sitä päätä, ja hyvinhän se liikkui. Että ei vieläkään ole kiinnittynyt, mutta en jaksa sellaisesta stressata. Olen laihtunut 5:ssä päivässä 400 grammaa. Eli periaatteessa pysynyt samana. Kiva kun toi paino pysyy aikalailla samoissa lukemissa,ni ehken mä sitten saakaan sitä 20 kiloa...Nyt tullut n.14 kg. Mahakin pysynyt saman kokosena. Et ehkei se kasvakaan siellä enää...kyl sen pitäis.

Oli muuten hyvä se tieto se vuoden 2003 taulukko niistä syntyneistä. Niinhän sitä sanotaan että +- kaksi tai yksi viikkoa lasketusta ajasta syntyy kaikkein eniten. Olen sanonut asukilleni että tulis la:na eli 27.9 kun se on vanhempien hääpäivä.
Nyt rv 37+5
 
Täällä supistelee aika kovaan ja säännöllisesti mutta ajattelin pysyä kotona kunnes ovat niin kipeitä, että taju lähtee kun eilen tosiaan oltiin siellä kättärillä käymässä.
Tuli mieleen jokos baby2003 on hakemassa vauvaansa??

:heart: 40+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja balik:
Alkuperäinen kirjoittaja Junnu:
...
Rt, vaavi ei ihan vieläkään kiinnittynyt!
Se ei siis halua koskaan ulos! Laittoi lähetteen ä-polille, katsotaan ottavatko milloin mut sinne yliaikaiskontrolliin vaiko suoraan käynnistykseen.
Se on ainakin varma että ensi viikon neuvola on viimeinen, tosin th taas sanoi ettei me varmaan nähdä, mutta mä olen ihan varma että nähdään kyllä...:headwall:

Junnu ja peanut 40+4
Ei kannata stressata tuota kiinnittymistä kun ei se mitään tarkoita... mulla on ollut kiinnittyneenä jo useamman viikon, muistaakseni rv 36 ja silti ollaan vielä yhdessä koossa ;) Otat vaan rennosti, sillä mitään et voi asialle kuitenkaan tehdä :hug:

Yleensä kyllä yliaikakontrolliin ensin ja sitten vasta käynnistys... vaikka saattavat olla samana päivänäkin, mutta tarkastukseen mennään ;)

balik 41+2
Joo en mä siitä huolestukaan tosta kiinnittymisestä, sehän voin tapahtua vasta kun vedet menee. Sanoin th:llekin että vihellellen tää loppuaika varmaan menee -mitä sitä muutakaan voi :LOL: :LOL: Katsoi mua kyllä vähän kieroon...

Mietin tossa yliaikakontrollissa vaan lähinnä sitä, että arpovatko mulle ajan vasta kun on n. 2 vkoa yli ja käynnistelevät samalla vai ya-kontrolli esim. alkuviikkoon ja siellä annetaan aika loppuviikolle kontrolliin. No sen näkee sitten.

Lähtösäteitä myös sulle balik!
:hug:

Junnu 40+4
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: :heart: . Nyt en enää pysy laskuissa ketä oon jo onnitellut :ashamed:

Täällä ei juuri mitään tuntemuksia, välillä supistelee, muttei kipeästi. Oon niin asennoitunut, että hyvinkin saattaa mennä vielä kolmekin viikkoa. Meillä on ainakin painotettu sitä, että raskaus on "yliajalla" vasta kestettyään 42 vkoa. Sitten vasta yliaikaiskontrollia ja käynnistysharkintaa.

Oon jopa saanut tänään ikkunat pestyä. Pitäis vaihtaa olkkariin verhot, mutten taida uskaltaa alkaa urheilemaan nyt, kun oon yksin kotona.
Huomenna neuvolaan, laittelenpas sitten kuulumisia.
-pilvi ja vauva 39+2-
 
Junnu:
Mietin tossa yliaikakontrollissa vaan lähinnä sitä, että arpovatko mulle ajan vasta kun on n. 2 vkoa yli ja käynnistelevät samalla vai ya-kontrolli esim. alkuviikkoon ja siellä annetaan aika loppuviikolle kontrolliin. No sen näkee sitten.


Täällä annetaan ya-kontrolliaika 41+5 ja käynnistetään 42+1. Mulle se menee kontrolli perjantaina ja käynnistetään sit maanataina... Kysyin neuvolasta et käynnistävätkö Kättärillä viikonlopux niin sanoi että " juu ´u, on se sairaala auki silloinkin ;) "

Itse muuten joudun ajan varaamaan sinne... mun mielestä oli outoa!
 
Onnea Lilia! :flower:

Meillä oli tänään kontrolliultra. Ultraaja oli hiukkasen tympeä täti, ei ollenkaan selittänyt meille, mitä teki, mitä monitorissa näkyi ja mitä näkymästä pääteli. Joka tapauksessa, virtaukset olivat kunnossa, joten siitä ei tarvitse nyt huolehtia. Juniorin painoarvio oli 2400g, eli pikkanen sintti se on :) . Syntymäpainoarvio on siis edelleen siellä kolmen kilon korvilla. Ensi viikon torstaina on uusi ultra, katsotaan, miten Juniori on kasvanut. Vaikka menisi yliaikaiseksi tämä raskaus, niin ei kyllä siitäkään huolimatta vauva ehdi kovin suureksi kasvaa.

Anoppi pääsikin sitten tänään toteuttamaan itseään ja ostamaan pikkuisia vaatteita... meillä siis on 60 senttisiä vaatteita kaappi täynnä, mutta 50 senttisiä vain pari, joten sanoimme miehen äidille, että nyt saat ostaa vaatteita, jos siltä tuntuu :D anoppi kun on harmitellut, kun olemme sanoneet, että vaatteita ei tervitse ostaa, kun niitä on kaappi täynnä. Tänään sitten saimme muutaman bodyn ja varmaan tulossa on pari potkaria ja paitaa, sen verran innostuneelta anoppi vaikutti. Onhan ne lastenvaatteet söpöjä :heart:

tiksu ja uffe-juniori (37+5)
 
Alkuperäinen kirjoittaja balik:
Junnu:
Mietin tossa yliaikakontrollissa vaan lähinnä sitä, että arpovatko mulle ajan vasta kun on n. 2 vkoa yli ja käynnistelevät samalla vai ya-kontrolli esim. alkuviikkoon ja siellä annetaan aika loppuviikolle kontrolliin. No sen näkee sitten.


Täällä annetaan ya-kontrolliaika 41+5 ja käynnistetään 42+1. Mulle se menee kontrolli perjantaina ja käynnistetään sit maanataina... Kysyin neuvolasta et käynnistävätkö Kättärillä viikonlopux niin sanoi että " juu ´u, on se sairaala auki silloinkin ;) "

Itse muuten joudun ajan varaamaan sinne... mun mielestä oli outoa!
Joo Taysissa käynnistetään myös päivästä riippumatta. Aika outoa on kyllä että itse jouduit varaamaan ajan, meillä tulee kutsu kotiin. No toivotaan kuitenkin vielä että ymmärtäisivät tulla pihalle ilman käynnistelyjä kumpainenkin.... :whistle: =)
 

Yhteistyössä