SYYSMASSUT '07 elokuussa

Hanikselle hyvää synttäriä, itelä tulee huomenna 26vee täyteen ja kun vanhin muksukin on jo kuus niin olo tuntuu ihan "seniililtä"- heh, no ei nyt ihan mut kuitenkin.

Kiitokset kaikille hengessä mukana kärsiville olo on tosiaan ollut todella tukala ja helpotusta ei todennäköisesti ennen synnytystä tule. Supistelee pitkin päivää jos jotain tekee mut ne on sellasia vain tukalan tuntuisia mutta illat menee sitten levätessä ja silloin tulee suppareita myös jonkin verran jotka sitten ovatkin todella kipeitä ja pitkiä- onneks ei hirveen säännöllisiä ja loppuvat aina. Perjantaina on seuraava äippäpolin aika jolloin tietää sit taas enemmän ja näkee vaavin ja saa painoarvion kun sen paino on ollut pienen puoleinen (pääasia on että se on kuitenkin noussut tasaisesti) joten ei meidän pikkupojasta sitten onneksi jättiläistä tulekkaan.

Eilen soittelin neuvolaan tilanteesta ja terkka arvioi että päivistä olisi kiinni synnytykseen lähtö joten kyllähän se on ruennut jonkin verran mietityttämään.

Jaksamista muillekkin penninvenyttäjille, tiedän tunteen. Vaikka ollaan oltu koko kesä molemmat töissä niin rahaa ei silti ole ollut yhtään kun on maksettu rästilaskuja pois ja sitten kun oon ollut kk sairaslomalla niin kelan rahoillehan sitä sitten piti jäädä :headwall: :headwall: ja muutoinkin voisin tehdä sille laitokselle jotain....kun oon saanu tapella jo kk ajan kaikista päätöksistä kun ei menaa onnistua, no, nyt on pikku hiljaa kaikki kondiksessa.

Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille, ei olis enää pitkä aika.

(esikkoa odotaville vinkki: mun esikko syntyi jo rv36+ joten ei se aina veny yli esikon kohdalla)


äippä ja poju 33+4
 
Niin se vain elokuukin pyörähti käyntiin! Ja samalla äitiysloma kesäloman jatkoksi. Eipä enää kovin kauaa jäljellä tätä odotusta!

Justiin kävin viimeisessä lekurin tarkastuksessa. Pikkuinen oli raivotarjonnassa eikä vielä ole laskeutunut kovin alhaalle. kohdunsuu oli kiinni ja kaulaa jäljellä 2cm. Painoarvioksi lääkäri sanoi reilun 3 kiloa...Paineet, pissa ja muut arvot oli kaikki normaaleja. Painoa tullut parissa viikossa 100 g eli ei paljon mitään

Täällä on keskusteltu kummeista.Meillä vielä hieman epäselvää ketä pyydetään, mutta ehdolla ystäväpariskunta ja miehen veli. Katotaan nyt keihin päädytään.

Räpärällä nimiehdotuksia pojalle; mieleeni tuli Eetu ja Veeti

Eipä muuta kun kaikille hyviä vointeja ja jaksamisia! Minä lähden pakkaushommiin, lähdetään mökille... :wave:
 
Lilia, tänään mullakin oli viimeinen neuvolalääkäri =)
Ja kun perlos kysyi aiheesta, niin minulla siis rv nyt 35+4
Olisin tavallaan toivonut tätä viimeistä lääkäriä viikon pari myöhemmäksi. Olisi ollut silloin jo kiva kuulla, että "tämähän on jo sormelle auki!" tai "syntyy ihan pian!" Nyt vaan sanottiin, että "pehmeä on mutta kiinni 2 sentiltä, ei synny ainakaan ihan heti." Höööh... Mutta niin kai tässä vaiheessa pitääkin olla eli kaikki hyvin ;)

Painoa oli tullut viikossa 1,4 kg :eek:
Mulla oli siis neuvola viime viikolla ja silloin vaaka näytti paljon kiltimpiä lukemia. Heitteleekö mun paino todellakin näin radikaalisti vai onko tässä kyse jostain loppuraskauden levähdyksestä? Th kehotti seuraamaan painoa kotona ja ensi viikolla soittamaan, jos näyttää että se vaan nousee nousemistaan. Tähän mennessä lisälastia tullut maltilliset 7,7 kg että kyllä reilun kilon viikkotahti vähän hirvittää kun ei turvotustakaan ole yhtään.

RäpäRällä
Jos toivot, että pojan nimi sointuisi tyttöjen nimien kanssa, niin mulla tulee mieleen kaikenlaisten suosikkinimien lisäksi vaan Anselmi ja Aulis. Eri asia, tykkääkö niistä kukaan :ashamed:

äippä81
Onnea synttäreiden johdosta! :flower:
Minä jo mallasin vuosiluvut tuolta listasta uusiksi ettei pääse unohtumaan ;)
 
Minäkin ilmoittaudun syysmassuihin. Olen 29v 4-v tytsyn äippä ja seuraavan odotetaan syntyvän 24.9 Taysissa. Sairaslomalla olen ollut viikkokausia supistelujen vuoksi, välillä yrittänyt töihin paluuta, mutta heikolla menestyksellä. Vielä pitäisi yrittää muutama viikko pysyä yhtenä kappaleena... ;)

t.Chevitar 32+2
 
Mulla vimonen neuvolalääkäri viikolla 36 (35+5).

RäpäRällä: Elis?

Kuinka pitkään saa muuten käydä uimassa? Vai onko vaan ihan olon mukaan? Kun meillä vuosikortti ja alkais elokuun lopulla, mietin vaan että uskaltaako vielä? :/

äityli75 ja eemeli 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli75:
Mulla vimonen neuvolalääkäri viikolla 36 (35+5).

RäpäRällä: Elis?

Kuinka pitkään saa muuten käydä uimassa? Vai onko vaan ihan olon mukaan? Kun meillä vuosikortti ja alkais elokuun lopulla, mietin vaan että uskaltaako vielä? :/

äityli75 ja eemeli 32+3
Niin kauan uskaltaa käyä uimassa kun ei paikat ole vielä auki.Tai jos on ollut useasti virtsatie tulehduksia niin kannattaa välttää.Mutta jos paikat on kiinni ja jaksaa uida niin antaa mennä :D
 
Mulla ei oo taas mitään kummempaa sanottavaa niin tulin tuon toivottamaan ja sitten kaikille hyviä vointeja ja yrittäkää kestää! =)
Eritoten Pippurimamma ja Äippä81!Ja ne joilla on ollut synttärit(Hannisko?) ja ketä muita niitä oli,onneksi olkoon niin sitä ollaan taas yhellä vuodella vanhempia :D Ja ehkä viisaampia? :D
 
Räpärällä: Samu

Äippä81 ja Hannis :flower:

Minulla lääkärineuvola ensi viikon perjantaina, jolloin siis 36+5. Tuntuu ihan sopivalta ajalta mennä, ei liian myöhään ja toisaalta ei liian aikaisinkaan.
Nyt on ensimmäinen koneellinen pyykkiä pesty vauvaa varten. Hurjan paljon tuohon yhteen koneelliseen mahtuikin! Tulisi vain paremmat kelit niin saisi kuivatella pihalla (tulisi raikkaampi tuoksu).
Onko täällä kuinka moni ajatellut kestoilla? Me hankittiin joitakin kestovaippoja tuttujen kautta ja niitä olisi tarkoitus kokeilla ja osaksi käyttääkin Kullannupulla.
Mut nyt taas haalareiden neulomisen kimppuun.
Morjens kaikille!

Ainoska ja Kullannuppu 35+3
 
Kiva kun tulit mukaan odottamaan, Chevitar :wave:

Uimisesta
Siitä en tiedä, onko raskausviikkoihin nähden jotain suosituksia tai peräti kieltoja, mutta itse en enää kuukauteen ole käynyt uimassa - rupeaa vetämään jaloista suonta niin maan perkuleesti jo ekalla vedolla!
Kylpylässä kävin rv 31 ja silloin ongelmana oli iso maha ja allas täynnä riehakkaita lapsia -yhdistelmä.
Itse en enää uisi ainakaan järvessä/meressä, kun uutisten mukaan levää taas liikkeellä.

Ainoska
Me kestoillaan! Tai ainakin ollaan ajateltu :ashamed: varastosta löytyy myös kertiksiä, että on sitten molempi parempi ja aikaa rauhassa perehtyä asiaan.
 
olen vähän aikaa seuraillut sivusta näitä syysmassujen sivuja ja täällä tuntuu olevan oikein lämmin ja mukava ilmapiiri =)

[/b]Uimisesta
olen saanut sen verran tietoa, että jos on kovasti supistellut niin sitä ei suositella, kylmä vesi voi aiheuttaa supisteluja lisää. Kylpylöitä ei myöskään suositellla, jos on ollut supistusherkkyyttä, koska kylpylöissä on bakteereja sun muuta. Tällaisen ohjeistuksen sain alkukesästä, koska tuota supistusvaivaa on itsellä riittänyt yllin kyllin. Silloin oli tietysti raskausviikkojakin vähemmän, että en tiedä kuinka pitkälle uiminen on suositeltavaa raskausviikkoihin nähden, todennäköisesti sille ei suurempia esteitä ole, jos raskaus on edennyt normaalisti ja paikat on tiukasti kiinni?

Onko joillakin loppuraskaudessa lääkärinkäyntikin vielä? Meilläpäin on uudelleensynnyttäjillä vain 2 lääkärin tarkastusta, n.14rv ja n.28rv, supistelujen vuoksi olen joutunut ravaamaan päivystyksessä, kun neuvolalääkärille on ollut turha yrittää saada aikaa. Onpa siinä tullut sitten nähtyä monenmoista lääkäriä, kun on liki joka kerta ollut eri päivystävä...
 
:wave:

Ihanaa tänään käytiin ostamassa vauvalle pinnasänky :heart:,sellainen brio moon lux mistä saa laidan laskettua.... mulla on niin kipeä selkä aina että siks halusin just sellaisen sängyn mistä saa laidan laskettua niin ja lisäksi pyörätkin ostettiin.. =)

Niin en malttanu oottaa et mies kasaa sen illalla niin aloinpa sitten ite kasailemaan ;) hyvä tuli! :D Vaikka lopussa meinas hermot mennä just sen säädettävän laidan kanssa kun oli kuuma |O :LOL:

Esikoisellakin alkoi taas päiväkoti ...on kiva että se saa touhuta siellä kun ei musta enään ole paljon mihinkään kun on kuin mikäkin ryhävalas :D ja supistaa 24h |O

Mukavaa odotusta kaikille ja tervetuloa kaikki uudet :wave: =)



baby2003 + pikku masuprinsessa 35+0 :eek: :heart:
 

Olen tiiviisti seurannut taustalla syysmasujen kuulumisia mutta vasta nyt sitten saan aikaiseksi hypätä remmiin.

Esikoistani odottelen ja raskaus on sujunut suht hyvin, mitä nyt alussa oksensin kaiken ulos mitä sisään sain :eek: ja selkä meinasi puolessa välissä raskautta heittäytyä hankalaksi.
Nyt on viikko 35 menossa ja aivan hysteerinen NÄRÄSTYS! Aikaisemmin sanoin, että närästää kun röyhtäytti mutta enhän minä ole tiennyt mitään närästyksestä :) aivan kamala polte ruokatorvessa ja oksennus ongelma palannut (Iltaisin).

:heart: Vauva on masussa varsin aktiivinen aina aamuisin ja iltaisin. Päivällä tuntuu nukkuvan ja yöt antanut tähän asti nukkua hyvin .. kiitos siitä rakkaalle =)

Pelottaako teitä synnytys. Minua hieman pelottaa. Ei kipu tai sellainen vaan kaikenmaailman komplikaatiot yms asiat hirvittää. Mitä jos jotain menee vikaan. Neuvolan täti vaan sano, et älä mieti. Jep!No minähän en mieti :eek:

Meillä on tavarat hankittu ja jokapäivä kauppareissulla ostan jonkun vauva tavaran, ei tunnu niin suurelta summalta jos ostais kaikki purnukat ja putelit kerrallaan.

Kukakohan meistä saa ensimmäisenä vaavin syliin..... :heart:

Kaikille vointeja....

Miiuli ja pötkötti 34+4
 
minulta taitaa puuttua ikä tuolta listasta eli 26 vuotias olen.

minulla on ilmenny ongelma kissojeni kanssa, meillä on siis kaksi aivan ihanaa leikattua tyttö kissaa... siis ne on yleensä aivan ihania, mutta jostain kumman syystä ne on ihastunu vaunuihin nukkuma paikkana, toisen oon jo saanu "opetettua" että jos haluaa minun pysyvän sopusana niin se ei mee lähellekkään koppaa mutta nyt toinen on kekannu kuin ihana sinne olis käpertyä ja vaikka olen ottanu kopan irti ja laittanu kyljelleen erilliseen huoneeseen jossa vähä korjailen sitä niin eiköhän kun ovi oli unohtunu auki niin menny tämä toinen siihen reunan päälle nukkuun... :kieh:
no nyt se kissa on sitte mulle suuttunu, (pitkävihainen luonne) ko menin sille ärähtään. Saa nyt nähä tuleeko se huomenna ees syömään, ja sitteki sitä saa hyvitellä... ihania nuo elukat ko niillä on omat luonteensa, kumpa vaan ei ilmenis sitte mustasukkasuutta kun vauva vie kaiken ajan (nämä veijarin on ollu semmosia vauvoja, oikeen kunnon perheen jäseniä)

niin onko kukaan kokeillu niitä kissan karkotteita, jos vaikka alapuolelle pohjaan ruiskasis jo nyt ennen ko vaavi on maailmassa niin oppiskohan nuo?

minä ehdin jo ihmetellä että mihin ne kuuluisat raskauden aiheuttaman mielialan vaihtelut on multa jääny... no tänään sitä tuliki sitte urakalla, eilen mies sano jotain mistä pahotin mieleni niin tänään oon sitte ollu aivan maassa ja itkiä tihruuttanu :ashamed:

en uskalla ees aatella mitä siitä seuraa jos mies sitte sanooki että ei hän kerkiä synnytykseen jäädä... pelottaa ajatus että joutus oleen aivan uudessa tilanteessa yksin ilman miehen tukea. No koitanki unohtaa koko synnytyksen vielä. Minua ite synnytyksessä ei pelota kipu vaan se että osaisin "saattaa" vauvan terveenä tähän maailmaan.

Nimistä: ei olla suunniteltu mitään muuta varmaa kuin hätäkastenimet. JOs se on tyttö niin haluan että se saa miehen mummun toisen nimen.

vaan eipä muuta, koitetaan pyörähdellä eteenpäin

Nökö rv 33

 
Se kääntö tosiaan ei ollut ollenkaan kamala. Eilen oli kyllä masu todella kipeä ja tänäänkin tuntuu olevan, mutta vauva liikehtii kunnolla niin ei huolta. Suppareita ei ole tullunna kuin muutama joten kivaa :) Eli tuskin tässä synnyttämään päästään vielä hetkeen. Henkisesti olisin kyllä täysin valmis jo... Kätilötkin sanoivat, että hyvin voisi jo tupsahtaa maailmaan ja saatiimpa vielä kehoitus harrastaa paljon seksiä kypsyttämään entuudestaan kypsiä paikkoja :LOL:
Mun masu poksahtelee tyhmästi, ei sillä tavalla kuin vesien mennessä vaan ilma jää jumiin ja aina välillä kuuluu pöff kun joku kupla pääsee jonnekin karkuun. Mulla tosiaan vaivana jumiutuva ilma...ei kivaa ollenkaan!
Tuli tossa mieleen, että mulla on tällä samalla nickillä ircissä kuvia, löytyy jopa kaikki kolme tyttöä ja mies sieltä jos joku haluaa kurkkimassa käydä :)

RäpäRälläkös se nimiasiaa mietti... Emman ja Seelan kanssa mun mielestä sopisi hyvin: Joona, Juusa, Leevi, Nooa (kuten MamMam ehdotti), Osmo(on aikas vanha nimi kyllä...)...

Nyt taustalle taas...

Vointeja kaikille! :hug:

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 35+6
 
=) Ihanaa, siis eilen sain sen edellispäivään sokerirasituksen tuloksen ja sokeritulokset olivat kunnossa. Paasto oli 4,2 ja muut mulla menikin pikkasen ohi kun olin niin helpottunut! Pelkäsin oikeesti pahinta mitä naapuri puhu....
Tänään tarttee sit soitella tonne äippäpolill et saa taas sen kontrolliajan 36 vkolle jospa se vaavin vartalomitta alkais tasottuu ja tulee oikeel käyrälle...
Sit mun viimenen saikkupätkänikin onnistu niin et ei tarttenut mennä edes lääkäriin eli lekuri kirjotti suoraan näkemättä tän loppuajan eli kysees oli enää 4-12.8 ja neuvolasta lupasivat jopa postittaa sen mulle kotiin ettei sen takii tartte lähtee ajaa 20km suuntaansa.

Vointeja kaikille!
Jaana ja pikkanen masuasukki 33+3
 
Tervetuloa Chevitar!

Miiuli 77 Luulen että kaikki täällä jonkin asteista synnytyspelkoa kokee. Itselläni ei ole mitään pelkoa komplikaatioista, ei edes esikoista synnyttäessä, mutta tällä kertaa kipu pelottaa ihan kamalasti. Olen hyvin kipuherkkä ja tiedän jo millaista kipua synnytys voi olla jos on oikein herkkä. Onneksi kaikki eivät ole näin herkkiä ;) myös lapsen suuri koko pelottaa... tai oikeastaan ponnistusvaihe.

PippuriMamma Pitimän käydä sitten heti katsastaa sun irc-gallerias :D
Itse en ole siellä samalla nicillä vaan lalaa^^

Täällä muuten kaikki ok. Normaali vaivat ovat edelleen, mutta uni on jotenkin ollut yhtenäisempää kuin tuossa jokin aika sitten. Kahteen yöhön en ole edes herännyt vessaan :D
Närästykseen auttaa edelleen hyvin Rennie :heart:


 
Elokuuta kaikille :wave:
Eilen tuli käytyä neuvolassa, oma neuvolantäti oli palannut lomalta.
-RR 108/70
-Hb 122
-pissa puhdas, ei turovotusta
-sf 31 (kuinkahan iso vauvasta mahtaa tulla, ite kun olen alle 160 cm)
-vauvan syke 148 ja liikkeet ++
-vauva oli kääntynyt pää alaspäin ja kuulemma selkä on masua vasten, olinkin ihmetellyt kun liikkeet ovat kovin hentoisia mutta tuo selitti asiaa.
-painoa 350g/vko (kymmenen kilo alkaa lähenemään)
Uusi käynti sitten parin viikonpäästä.
Onko kellään ollut närästystä? Mulla alkoi oikeastaan juuri neuvolakäynnin jälkeen ja nuo närästykset tulevat aina kun on menossa nukkumaan, tosi inhottavaa.
Vielä pitäisi kolme viikkoa töissä jaksaa, henkisesti olen jo valmis jäämään kotiin..

Hapsuli (31+4)
 
Huomenta kaikille uusille ja vanhoille syysmasuille!

Täällä näköjään kaikki vielä yhdessä kasassa! Pippurimammallakin kääntö onnistui, hyvä homma!
Minäkin vielä ihmetyksekseni jakaantumaton, vaikka saikku alkoi jo rv18+2. Näin pitkään en ikinä olekaan ollut raskaana, kun edellinen raskaus päättyi 34+1 ja sitä edellinen 12+jotain. Supistuksia on edelleen tiuhaan tahtiin ja maha on aivan täynnä poikaa, joten hankalaa on, mutta ei ole enää kauan.

Lääkärissä olen käynyt 9 kertaa, ja vielä on ainakin 2 kertaa, ensi viikolla ja seuraavalla. Niistä viimeinen rv37+2. Tarkkailevat nyt sitä kuinka Onnin kasvu edistyy.
äippä81 kuinka pieni teidän vauva on? Ja kuinka pieni itse olet?
Ristiäiset haluttiin pitää mun anopilla, mutta sille ei ilmeisesti käy. Se on kai niin närkästynyt siitä, ettei lapselle tule sama uskonto kuin itselleen. Meillä ei viitti pitää, kun on niin pieni olkkari, ettei kaikki mahdu samaan aikaan huoneeseen. Pitää keksiä joku muu paikka.
Kummeiksi tulee mun vanhemmat. Eli mummi voi olla kummi siinä missä isosiskokin (kuten äitivm70:lla).
Ja nimi on Onni niin kuin tähänkin asti. Päätetty jo vuosia sitten, ei se siitä enää muutu.
Kestoillaan täälläkin ainakin osittain. Eilen taittelin sideharsoja vaipoiksi 30 kpl. Totesin, että noi valmiit kestovaipat on tosi hitaita kuivumaan. Onneksi niitä ei tullut ostettua montaa kpl. Äiti toi tuliaisiksi kuorivaippoja, Imsevimsejä. Ei sitten saatu kumpikaan aikaiseksi ommella niitä itte.
Mites äitivm70 äitis suhtautuu mummiuteensa nyt? Joko se on lakannut ihmettelemästä että vielä pitää tässä iässä vauva tehdä?
Ja Emmaliina, ootko päässy juttelemaan asioista jonkun kanssa? Jos auttais olemaan turhia huolehtimatta, kun ootte saanu vauvan kotiin. Tällä kertaa kaikki menee hyvin, jookos!

Jaksuja kaikille!

Jode ja Onni-poika 35+2
 
Tää on ehkä tyhmä kysymys, mutku en tajuu niit kestoja? Siis miten toimii?
Äippäpakkaukses oli yhet ja myös ohjeet, mut ei vaan mee jakeluun.
Kiinnostusta ois niitten käyttöön kyllä kovasti.
Eli voisko joku selventää...?
Monet puhuu harsoista, laitetaanko ne niitten lisäks mitä äippäpakkaukses oli vai harso vaan ja se kuori? Aargh, tuskin on vaikeeta mutku ei nyt ymmärrä :ashamed:

Paljonko niit kannattais hommata? Harsoja meil on tosi paljon. Miten ne tulis taitella...?

Innokas mutta epätoivoinen
äityli75 ja eemeli 32+4
 
Äityli75! Äitiyspakkauksessa oli kestovaippaopas, sen takakannessa on ohje harson taitteluun. Oli tosi helppo, mäkin jopa opin sen hetkessä. Mä ajattelin käyttää pääasiassa harsoja, kun ne kuivuu niin nopeesti. Eli taittele harso kuvan mukaan, sen päälle (sen pötkökohdan) voi laittaa semmosen kuivaliinan. Harson päälle tulee sitten se kuorivaippa, eli se joka ei päästä kosteutta ulkopuolelle. Mä ajattelin kokeilla pysyykö se harso paremmin paikallaan, jos pukee sen päälle tavalliset pikkuhousut ennen kuorivaippaa.
Sitten kun vauva on isompi, voi ehkä olla tarpeen paksumpi vaippavarustus, eli pakkauksen kestovaipan sisään vielä harsoa, niin on enemmän imua. Vai mitä sanoo viisaammat, eli ne joilla on jo kokemusta!?
Näin mä tän homman oon kuitenkin käsittänyt.
Eikä meillä ihan kokokestoilijoiks aleta, ainakin reissuun lähtiessä otan kertavaipat käyttöön, samoin ehkä yöllä. Älä ota sitä vakavasti!
Jode ja Onni
 
Minäkin pähkäilin kestovaippojen parissa jonkin tovin ennen kuin aloin tajuta...

Eli vaippa on koottava itse (ellei kyseessä ole all-in-one -versio, joka huom! kuivuu pesun jälkeen hitaammin)
Ensin taitellaan harso (eli vaipan kosteutta imevä osa) ohjeen mukaan, jolloin siitä tulee semmonen "pötkylä".
Pötkylän päälle voi vielä tarpeen mukaan kääriä lisäimun, esimerkiksi kuivaliinan.
Sitten esille housuvaippa eli kuorivaippa eli vaippapäällinen, johon "pötkylä" asetellaan.
Voilá, siinä on vaippa joka siis vauvalle laitetaan kuin mikä tahansa kertakäyttövaippa ikään!


Muun muassa näiltä sivuilta löytyy enemmän infoa:

http://www.vaippatalo.fi/kauppa/?p=p_19
http://dreamnappy.com/


Jo pelkkä nettikaupoissa kahlaaminen saattaa avartaa tietoutta kestovaippojen suhteen (tietää esimerkiksi, miltä harso näyttää )

Mun piti oikeasti lähteä ihan perusteista liikkeelle. Meni jokin tovi, ennen kuin esimerkiksi tajusin, mitä kuorella tarkoitetaan. Kuori kuulosti niin hassulta, siitä tuli vaan puun kaarna mieleen :LOL:




Maarja ja vaava 35+5

 
Tervehdys kaikille! :wave:

PippuriMamma: Heh, teillä on aika hyvä nimimaku, ollaan nimittäin meinattu antaa sama nimi meidän vauvalle :D (jos siis ennuste pitää paikkansa) Mitäs olette suunnitelleet toiseksi nimeksi?

Tervetuloa jälleen kaikille uusille syysmassuille! :)

Äippä81: Synttärionnea!!! :flower:

Äiti vm70: Hienoa että sokeriarvot olivat kunnossa! =)

Tänne ei kummempia kuulu... :)

-Niiskuneiti ja Helmi 32+6-
 

Yhteistyössä