***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Nunnunannulle voimia kovasti arkeen:hug:

mulla on noi mukelot syntyneet tyttö 02/2000 ja sitte pojat 02/2007, 09/2008 ja 08/2010 eli syysmussukka on toiseksi nuorin. mutta kyllä näiden kaa vilskettä riittää:whistle: Tytöstä onneksi apuakin kovasti ja hienosti pojat on pikkuveljen vastaan ottaneet. Välillä vaan haluavat hoitaa vähän liiankin innokkaasti.:rolleyes:

Suhvelillakin jo kivasti viikkoja:heart: nauti masuajasta... itsellä jo välillä haikee olo, kun ei sitä masua enää ookaan vaikka loppuaika olikin yhtä tuskaa sen mahan kanssa:kieh:
 
Paljon Onnea Katjuskalle ja perheelle! :flower:
Täällä jo omaa nyyttiä kovasti odotellaan syntyväksi :)

nunnunannulle kovasti voimia arjen pyöritykseen :hug: kuulostaa rankalta ja sitä varmasti onkin. Toivotaan, että helpottaa kuitenkin jossain vaiheessa.

Mukavaa syksyä kaikille ja onnittelut tosiaan 2-vuotiaille :heart:

mp ja poikanen + massu 38+1
 
Tulinpas minäkin käymään täällä.....
Nunnunannulle kovasti voimia.

Onnea Katjuskalle vauvelista!

Meillä Matilda ei vaan nuku öitään, ei oo vielä koskaan nukkunut. Se on "hieman" rasittavaa... Matilda on vallanisin tyttö :O

Ja meidänkin perhe kasvoi tuossa menneenä viikonloppuna ja seitsemäs lapsemme syntyi sunnuntaina 29.8, pieni poika tulla tupsahti maailmaan :heart: mitoin 3610g ja 51 cm

Mukavaa alkusyksyä kaikille!
 
Ensi torstaina on 2v-neuvola ja synttärit parin vkon päästä. Poika on aika normin kokoinen, veikkaisin 86cm ja 13,5kg.
Piti tulla vielä nuo neuvolaterveiset kertomaan, kun huvittaa, miten hyvin veikkasin poitsun koon :D
Hän oli viime viikolla siis 86,5cm pitkä ja 13,5kg!

Pitäisikö meidän alkaa siirtyä tuonne leikki-ikäisten puolelle vai kuuluutaanko me tänne vielä seuraava vuosi ja sitten vasta leikki-ikäisiin?
 
Onnea myös sinulle miiak:heart::flower:

suhveli Tuolla leikki-ikäisissä mun mielestä enemmän juttua yli 3 vuotiaista, niin siks edellisen pinon jota pidän siellä myös, niin siirsin sinne vasta sitte kun muksut täyttivät sen 3 vuotta. Mutta ihan miten porukka haluaa.=)

meillä vietettiin eilen 2 v. synttäreitä. Iso poika jo.:heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Onnea vauvauutisista!

Hieman myöhässä laittelen Sisun 2v mittoja: 90,5cm ja 12,4kg. Eli hoikka poika on edelleen. Tosin herran syömistahdilla en yhtään ihmettele.. Pikkuveli 7kk alkaa syödä jo isompia annoksia kuin hän :) Edelleen on siis tosi pieniruokainen ja aika huono syömään. Nyt vasta muutaman viikon suostunut syömään yhtään mitään ite. Pottailua ei suostu kokeilemaan edelleenkään. Nämä molemmat selvästi alkoivat takkuilemaan pikkuveljen syntymän jälkeen, joten yritetään rauhallisesti ajan kanssa. Puhua pälättää kyllä aivan valtavasti ja neuvolatäti olikin sitä mieltä, että ei kannata näistä syömisistä ja pottailuista huolestua kun puhuu niin paljon ja selkeästi. Ei kuulema voi kaikkea oppia samaan aikaan. Hauskoja kommentteja herralta tulee, esim. synttäri-iltana vieraiden lähdettyä tiivisti päivän: "kaikki vieraat tuli, sitten syötiin keksiä" :-D Ärrät ja ässätkin tulee yllättävän hyvin riippuen tietty sanasta. Edelleen on mahdoton touhuumaan, mut nyt osaa ja malttaa jo vähän rauhoittuakin välillä kirjaa lukemaan tai dvd:tä katsomaan.

Arki alkaa jo pikkasen helpottaa näiden kahden pojan kanssa ja äitikin päässyt jopa vähän yksinään kotoa välillä liikenteeseen, salille tai kauppaan.

Hyvää alkavaa talvea kaikille!

Zucchero + Sisu 2v + pikkuveli 7kk
 
Heippatirallaa!!!

Olin jo unohtanut koko pinon!:ashamed: Hurjalla tahdilla syntynyt uusia vauveleitakin maailmaan; Onnittelut kaikille uusista perheenlisäyksistä!!!
Nää sivutkin on muuttunu täällä kaksplussalla ihan tykkänään sitten viime näkemän...:whistle:
Meille kuuluu oikein hyvää ja 2 vuotisneuvola mitat tuossa kk sitten olivat 88cm&14kg
Tasaisesti menee nollakäyrällä:D
Mulla on vuosi vielä iltakoulua ja Ranja on edelleen päivät mun kanssa kotona ja esikoinen lähti eskariin elokuussa ja on siis aamupvät siellä ja muuten meidän kanssa kotona. Olen viihtynyt enemmän kuin hyvin! Ranja on ihan älyttömän touhukas ja itsenäinen tapaus. Päivät menee nopeasti ja puistoillessa enimmäkseen. Olen kyllä nauttinut tästä kotona olemisesta niin paljon enemmän nyt kuin esikoisen kanssa. Meillä on aika tiivis ja mukava porukka siellä puistossa ja illat menee sitten koulukavereitten kanssa joka on mukavaa vastapainoa kotona olemiselle.
Ranja nukkuu edelleen pitkät päikkärit suunnilleen 13-15.30 ja yöt 21-7.30. Ja terveenäkin ollaan oltu! (kop kop)
2-vuotiskuvassa käytin tyttöä ja ihan kunnon pippalotkin pidettiin kummeille ja sukulaisille.
Neiti puhuu täysin sujuvasti ja ymmärrettävästi kuin "aikuinen" konsanaan-jotenkin huvittavaa kun on kuitenkin vielä niin pieni! Komentelee sujuvasti muita ja on hyvin topakka emännän alku.
Haaveilen siitä että Ranja pysyisi kotihoidossa vielä ainakin reilun vuoden joten olisi sen 3 1/2 kun menee päivähoitoon. Saapi nähdä kuinka käy! Kun ei ole mitään tietoa tulevasta työpaikasta, uusille siis tiedoksi että vaihdoin ammattia ja opiskelen uuteen joten en palaa vanhaan duuniin enää..
Mukavaa loppu syksyä ja alkavaa talvea kaikille!:heart:

Terkuin Jouskari & Ranja 2v. 1kk reilu
 
Ellenistä tuli isosisko 23.9 kun meille syntyi poikavauva (3260g ja 50cm). Synntys oli raju ja nopea ja tästä syystä aika ikävä. Arki on alkanut sujua hyvin, mutta mustasukkaisuutta on kyllä havaittavissa. Masukivut pitävät vauvaa hereillä niin, että omat unet ovat aika vähäiset. Eiköhän tämä kuitenkin taas ajan kanssa helpota :whistle:

Me emme vielä ole käyneet 2v neuvolassa, koska se on vasta marraskuun alkupuolella samaan aikaan kun vauvan 6vko neuvola. Laitan sen jälkeen mittoja.

Tiinuliini, Ellen 2v ja Okko 1kk
 
Mooooi!

Mitästä tänne kuuluu pitkästä aikaa??
Tulee käytyä aina silloin tällöin kurkkaamassa josko tänne olis joku kirjoittanu kuulumisia, aika hilijaista on :xmas:

Onnea vauvautuneille kaikille :flower:

Meillä on kaikki ihan mallillaan, itse nyt koulutuksessa joka kestää 05/11 asti ja poika on samassa hoitopaikassa kuin oli kesälläkin ja alkujärkytysten jälkeen on tosi hyvin mennyt siellä olo, nyt menee suoraan leikkimään kun vien aamulla :cool:.

Nyt on sitten eka kertaa yökylässä mummilassa :| itse ihan sydän syrjällään ikävästä :rolleyes:
kun tuossa Itsenäisyyspäivän tienoissa olis max. kolmen yön hoito-pompsi...niin nyt kokkeillaan miten menee, jospa sitä itekki sitten osais rentoutua ja olla vähän aikaa pois meiän pikku-ukon luota.

Poika on oikein reipas edelleen, laittaa nyt kovasti sanoja peräkkäin ja kovasti lauseilla puhelee =)'
Muutenki tullut tarkkuutta lisää (vaikka on kyllä aina ollut hyvin tarkka, ja mikään ei jää huomaamatta), pistää merkille kaiken, lenkilläkin kun käydään ja monesti sitten itekki kävelee niin tarkkaan kattoo reitin missä mennään ja "osaa kotiin".

Talvesta ja lumesta on hirveen innoissaan!! Autot edelleen kiinnostaa, palapelejä rakentelee, tv:stä kattoo pikku kakkosen ja pikku rattoria. Nyt vasta kesällä kiinnostui tuosta telekkarista ennen ei kyllä oo kiinnittäny siihen huomiota.

Mutta mutta, Ihanaa Joulun Odotusta Kaikille Syysmassukoille ja tenaville!!!! :xmas::xmas:

Lumisin pakkasterkuin Hille+poika
 
Heippa!

Meilläkin poitsusta tuli vihdoin isoveli 5.11. pienelle pikkuveljelle :heart:

Nyt opetellaan toista viikkoa arkea kahden lapsosen kanssa. Haasteita löytyy, ne tuntuu tulevan enemmän kuitenkin äidin päästä.. eli riittääkö tuolle taaperolle vain kotona olo riittäväksi aktiviteetiksi? Stressaan hirveästi, kun nyt en ole päässyt hänen kanssaan ulos ja muutenkin ollaan vaan kotona nyt paljolti... niin riittääkö se tosiaan? ihan tyytyväiseltähän tuo vaikuttaa kyllä. on vaan ylipäänsä niin vilkas ja yliaktiivinen lapsi, että välillä toki meinaa hyppiä seinille kun liikaa ollaan kotona.

Hohhoi, mutta pian on joulu! Mukavaa alkavaa talvea kaikille ja kirjotelkaahan kuulumisia!

suhveli ja poitsu 2v2kk ja pikkuveikka 12vrk
 
Suhveli onnea kovasti.

Kyllä 2v:lle riittää kotona olo aktiviteetiksi. Kohta voitte myös ulkoilla vauvan kanssa kunnolla, joten silloin isoveli pääsee purkamaan suurimmat aktiivisuutensa pihalle. Meillä ainakin vauva nukkuu hyvin aamupäivällä unet vaunuissa ja itse leikin Ellenin kanssa puistossa. Nyt kun pikkuveli on 8vko niin huomaan, että arki alkaa sujua kahden pienen kanssa. Alku oli aika kaaosta ja rytmin hakemista. Paljon jaksamista ja ihania vauvantuoksuisia päiviä.

2v neuvolassa kävimme vasta maanantaina. Ellen pinosi tornin, jossa oli 16 palaa, höpötti pitkät tarinat kuvakirjasta, teki hienosti palapelin ja potki palloa terveydenhoitajan kanssa. Kaikki kehityksessä siis niin kuin pitääkin tässä vaiheessa olla. Pituutta neidillä oli 90,5 cm ja painoa tasan 13 kg.

Tiinuliini, Ellen ja pikkuveli
 
Heippa!

En ole ehtinyt vielä tänne ilmoitella, meillekin syntyi toinen poika 30.8. (38+4). Synnytys oli nopea, sairaalassa ruuhkaa, joten luomuna mentiin. Synnytyskokemus oli kuitenkin positiivinen. Kun taas synnytyksen jälkeen mun kohtu ei palautunut, vaan keräsi verta ja hyytymiä. Loppujen lopuksi menetin verta tosi paljon, ja sainkin verensiirtona sitten aikamoisen läjän verta ja nesteytystä! Loppuosan olisin voinut jättää kokematta :/
Vauva on aika vaativa ja imetyksen kanssa alkutaistelu oli kova. Nyt kuitenkin homma toimii ja vaavi kasvaa hyvin :)

Meillä esikoinen oli 2 v-neuvolassa 86,5cm ja 11,5kg. Omalla käyrällään kasvaa ja teki kaikki pyydettävät temputkin :D

Onnittelut muillekin vauvan saaneille ja kaikille mukavaa joulunodotusta :wave:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille:heart:

Kiirettä pitää täällä näiden kaikkien mussukoiden kanssa.=) En yhtään muista olenko Nemonkaan 2 v. mittoja tänne laittanut, mutta nyt en niitä kyllä muista. Tais olla pituutta noin 91 cm ja painoa piirun verran vajaa 13 kg. Laitan tarkemmat mitat vaikka joskus sitte kun on neuvolakortti esillä. Puhe vielä aika epäselvää, joten sitä seuraillaan sitte 2,5 vuotis neuvolassa.
 
Heippa!

Onnea vauvaantuneille. :flower:
Mulla lapsiluku täynnä. En toivo muuta kun saisin kasvatettua tosta tytöst' kunnon kansalaisen ja sitten vielä elää sitä omaa elämääkin.
Mä taistelen oikeesti väsymyksen kanssa ihan tosissani,eikä kukaan mun läheinen ymmärrä,miten voin olla näin väsynyt kun mulla kaiket päivät "omaa aikaa" kun Annu tarhassa. No Annu on taas tän syksyn sairastellu kiitettävästi ja välillä en vaan oo raaskinnut viedä sitä päikkyyn ja ollaan tehty jotain kivaa. Sitten toi mun lääkitys väsyttää ihan törkeesti,ja kyllä mä olen sitä mieltä,että vaikka yh olenkin,kyllä mun täytyy joskus saada nukkua ihan rauhassa ja tehdä kiireettä niitä omia juttuja...ym eli ladata niitä akkuja.
Äitini sanoo että itseppä olet itsesui tuohon tilaan järkännyt,että mäs ainoin ettei tollasen ihmisen kanssa kannata ruveta lapsia tekemään,mut niin väitettiin ,että kyllä pärjätään. Joo mullahan on enneustajan lahjoja ja tiesin että Annun isä retkahtaa??? Haluaisin kannustusta siitä,kuinka hyvin on mennyt,enkä tomosta jatkuvaa nälvimistä.
Mullahan on tukiperhe. Paperit tehtiin toukouussa ja annu on ollut siä syyskuun ekana viikonloppuna silleen et hakivat tarhasta ja toivat la klo 11 takaisin. Sitten tuli selitysten kirjo. Nyt Annun pitäisi joululomalla mennä sinne,mutta eivät ole vieläkään ottaneet mitään yhteyttä. Onneksi meillä on tammikuussa palaveri ja haluan kyllä ton suhteen lopettaa,vaikka täällä onkin 136 lapsen jono tukiperheisiin. Mullahan ei oo oikein ketään,joka Annua oottaisi yöksi. eli oon aika yksin.
Mutta mä rakastan tota mun ihanuutta niin paljon,että kaikki nää sairaudet ym kestän kun on Annu. Ilman sitä varmaan hajoaisin.
Sorry tämmöinen valituskirje,mutta jonnekin oli pakko purkaa.
Nyt sisko soitti ja lähdetään shoppaan.
Joulunodotusta kaikille.
 
Moikkelis!!

Mitästä tänne kuuluu?!

Meillä alakaa vissiin uhma käymään päälle tuolle pikku isännälle...joka asiassa pittää inttää vastaan, ja nyt enevässä määrin on sitä: minä ite, minä haluan, ei saa auttaa...ja inkutetaan ihan joka asiassa... :rolleyes:
Terveenä ollaan pysytty muuten mutta nuhasena vähän väliä ja on pientä yskää, useammin kuin koskaan aikaisemmin, johtuen varmaan hoidossa olosta..siellähän ne räkätaudit mukavasti pääsee elämään :)

Mä oon siellä kurssilla ja toukokuussa olis valmistuminen, näytöt kauhistuttaa jotka on sitten työharjottelun päätteeksi keväällä...mutta jospa niistä selvitään ehin nahoin.

Poika oli tuossa itsenäisyyspäivän aikaan ihan ensimmäistä kertaa elämänsä aikana yökylässä mummilassa ja hyvin meni, joutui olemaan het 3 yötä..ja äipälle taisi olla kauheempi kuin pojalle..

Aurinkoista kevään jatkoa ja kirjoitelkaahan kuulumisia! Niitä olis mukava lukea :cool:

T. Hille+poika 2v5kk(ko? jo)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans aika uhmakas kaveri. Oli asia mikä vaan niin yleensä vastaus on ei, eikä, eipäs.:D
Puhetta on nyt alkanut tulla ihan kivasti vähitellen. Sanoja tulee jatkuvasti lisää ja lauseitakin tulee. Meillä on tossa maaliskuussa neuvola just tuon puheen seurannan takia, mutta tosiaan on nyt mun mielestä edistynyt tosi paljon tän puolen vuoden aikana.

Kotosalla edelleen ollaan tän poikakolmikon kanssa ja päivissä riittää kyllä tohinaa ja mekkalaa ihan riittävästi. Isommat ottaa yhteen useamman kerran päivässä milloin missäkin asiassa ja pieninkin,joka nyt tulee puolen vuoden, niin on alkanut näyttää,että löytyy sitä luonnetta hänestäkin.:kieh:

Suht terveenä ollaan oltu täälläkin. Mitä nyt jotain pientä mahapöpöä ja flunssaa.

Nopsaan tää aika kuluu ja muksut kasvaa.:heart:
 
Piiiitkästä aikaa tervehdys myös meiltä! 2v neuvolassa Jimi oli 19 kg ja 96cm, nyt 20 kg ja käyttää 104 tai 110 cm vaatteita eli 3-4 -vuotiaaksi aina luullaan. Puhe alkoi nopeasti kehittyä syksyllä ja nyt jo pitkiä selvityksiä sekä tulee että vaaditaan.

Talvella on opeteltu hiukkasen hiihtoa ja luistelua, kova on tahto vaan lyhyt pinna. Uimassa ja temppuratajumpissa käydään myös ahkeraan ja se on sitä, minne joka päivä pitäis päästä. Tämä kaveri ei viihdy sisätiloissa ilman rajua liikuntaa, kohta jää jo äiti kakkoseksi painisessioissa.

Olin tammikuun loppuun päivätyössä vuoden pätkän ja se oli elämäni tähän asti raskain sessio, Jimi sairasteli tiuhaan koko syksyn, infektioastma, eli joka flunssasta päädytään spiroille Mehiläiseen ja kotiintuomisina kortisonit sun muut. Inhalaattorit eivät ole vielä jatkuvassa käytössä, mutta katsellaan... Onnemme on taas kerran kiittelemäni vakuutus, jonka ansiosta päästään aina suoraan lasten astmoihin erikoistuneelle Michessonille (laitan nimen, koska jos muilla samoja ongelmia, se on ihan guru, siis Hki-Mehiläinen).

Pidin toisen jakson hoitovapaata nyt kevättalvella ja ensi viikolla palaan vuorotöihin ja Jimi siis aloittaa vuoropäiväkodissa, nyt treenit menossa, on ainakin alkumetreillä asiallisempi paikka, kuin se päiväpäiväkoti, jossa kokeilimme vuosi sitten viikon. Lopputuloksena siis otin Jimin sieltä pois ja panin yksitisesti palkatulle hoitotädille, jossa hoitokavereina oli kaksi saman ikäistä tyttöä. Se oli lapsen kannalta ihana vuosi, hoitotätiä ikävoidään yhä päivittäin. Saattaa olla että saan hänet hoitamaan lasta vielä silloin tällöin, ettei yöhoitoa tarvittaisi niin paljon, kuin työvuoroni edellyttäisivät.

Yh:n elämä ei ole ruusuilla tanssimista, kun ei koskaan arjessa ole hengähdystuokiota, mutta en sitä silti vaihtaisi ukon kanssa tappeluun tai luuserimiehen ohella elättämiseen!

Aurinkoista kevättä kaikille, kyllä nää lumet kai joskus sulaa ;)
 
Moi syysmassukat ja mussukat! :)

Täällä elo on vilkasta kahden pienen pojan kanssa. Esikoinen puhua pälpättää taukoamatta varsinkin iltaisin kun isi on kotona. Pikkuveljeä on alettu välillä kiusaamaan, kun pikkuveikka on siihen alkanut reagoimaan.. mutta myös ihania naurunhetkiä mahtuu paljon, kun veljekset löytävät yhteisen sävelen :) ja aina on jälleennäkeminen iloinen kun pikkuveli herää päikkäreiltä <3 hassua, miten pienenä ne lapset alkavat toisistaan jo innostumaan, nuorempi tuli siis meillä viime vkolla puli vuotta.

Esikoisen mielipuuhaa on olla hiekkalaatikolla, lastata kuorma-autoa kaivinkoneella, kerta toisensa perään. Muutimme kolmisen vkoa sitten omaan kotiin ja nyt tuo ulkona olo onnistuu paremmin, kun on oma piha, missä puuhailla.

Kesä tulee meillä olemaan juhlien täyteinen, pari kaveria menevät naimisiin ja me miehen kanssa molemmat osallistutaan myös poltatreihin.. ja loppukesällä sanomme vihdoin myös toisillemme tahdon, joten omatkin polttarit on edessä...kai :D kiireistä aikaa siis, mutta kaikesta selvitään kun ei liikaa ressaa :) niin, ja kyllähän mulla alkaa jo taas vauvakuumetta pukkaamaan..mutta jarrutella nyt täytyy, ainakin vuoden verran... :)

suhveli ja pojat
 
Jouskari kuittaa että hengissä ollaan!:wave:
Kesäloma alkoi ja jäätiin kotiin koko kolmikko seuraavaksi 2 ja 1/2 kk:D Esikoinen aloittaa koulutiensä elokuussa ja Ranja sai pph paikan tästä ihan läheltä jonka aloittaa sitten syyskuussa 3v. täyttäessään:heart: aloitellaan osa-aikaisena ensin 3pvää vkossa. Tyttö on kyllä niin reipas ja omatoiminen että ihan hyvin olisi voinut mennä suoraan päiväkotiin. Mutta ensisijaisesti nämä pienet saavat aina pph-paikan. Mä olen ahertanut koulun kimpussa koko talven ja kevään ja viittä vaille olen uuteen ammattiin. Vielä yksi näyttö ensi alkutalvesta niin sitten saan paperit. Ranja tosiaan riisuu ja pukee itse ja vaipatkin jäivät jo joulun aikoihin sekä päivä että yövaippa. Ei pysy menossa enää mukana kun aika rientää. Yhdessä vaiheessa oli yöt aika levottomia ja selvästi näki painajaisia kun öisin huuteli itsekseen. Päiväunille laittoa protestoi myös ajoittain mutta menee kuitenkin ja nukkuu 1-2 tuntia edelleen n. 13-15. Käyttää vaatekokoa 98cm tällä hetkellä. Pituudesta ja painosta ei ole mitään hajua :ashamed: Ykkös juttu on musiikki ja kaikenlainen esittäminen ja esiintyminen. Ja kauhee kysely ikä päällä. "Miksi, miksi, miksi?????":D Se mitä päälle puetaan ja miten tukka laitetaan on hyvin hyvin tärkeää! Ja kynsilakkaa tulee aina pummaamaan:heart:
Tulevana kesänä Ranja pääse ekan kerran lentokoneeseen ja aurinkorannalle kun lähdetään Espanjaan. Oikein mukavaa ja helteistä kesää kaikille "tutuille", kiva että joku vielä muistaa ja jaksaa tännekkin päivittää kuulumisiaan!

Terkuin Jouskari&Ranjuskainen 2v. 9kk
 

Yhteistyössä