Tervehdys taas pitkästä aikaa!
Jimillä on huomenna 1,5 v neuvola, jonka varasin 2 kk sitten
ikää on kyllä hiukan vajaa 1v 9 kk, painoa arvioisin olevan n. 16 kg ja pituutta 90 cm, iso ja vahva jäpikkä, luullaan häntä jatkuvasti 3-vuotiaaksi.
Tämä mamma on saanut omia lomia kiitettävästi, Jimi äidilläni hoidossa: lapissa huhtikuussa 4 pv, sitten Tallinnassa pitkä viikonloppu ja kesäkuun lopussa suunnitelmissa 4 pv Krakovassa, muuten ei tällasta yh-arkea oikein jaksaskaan, hirveesti piristää mieltä pikku breikit!
Arki on aika haastavaa tuollaisen touhu-Petterin kanssa, hoidossa on yksit kolmiperhepäivähoidossa 8.30-17.30 arkisin ja siitä jäämme suoraan ulos yleensä n. kl 20 asti, väkipakolla sissän eli päivässä Jimi ulkoilee n. 6 tuntia ja se on minimi, että saa energiat purettua, muuten on kämppä aikamoisessa kaaoksessa...
Sanoja on tullut vähän lisää, mm. vettä, voi ei, tu tuut tarkoittaa junaa. Kaikki moottoripelit kiinostaa yli kaiken oli sitten kyseessä sähkövatkain tai rekka-auto. Kaikkiruokainen on ja itse syö, suuttuu yleensä jos yrittää auttaa. Potalle tai pöntölle ie suostu mun kanssa, hoidossa kylläkin. Vellipullon annan yhä iltaisin, muuten jättänyt pullon pois.
Kevään valo huononsi unia, niin että harvoin saan ennen kl 22 nukkumaan, aamuisin välillä oli herätys jo klo 6, mutta nyt taas nukkuis yli klo 8 ja tietty ainakin työaamuina kun pitää kello olla soittamassa...
Toissa viikolla oli kova kröhä ja käytin korvalääkärillä, putket oli tukossa ja irtoamassa, ne siis kesti 11 kk, nyt katsellaan vähän eteenpäin, mutta aika matalalla kyynyksellä lähdetää uusiin putkiin, koska niiden ansiosta vuoden sisällä kaksi kertaa vähän flunssaa nuhan kanssa eikä kertaakaan korvatulehdusta.
Meidän oma hoitaja saattaa lopettaa elokuussa opiskeluiden takia ja olen anonut päiväkotipaikkaa, vastausta ei olla saatu, muutetaan elokuun alussa tilavampaan rivariin Pohjois-Helsinkiin ja siellä kuulemma kaikki päiväkodit on täynnä, ekana jonossa ne joita kuljetettu jo yli vuosi muille alueille ja tokana sisarukset eli ei kauheesti toiveita annettu. Miueluiten jatkaisin ainakin vuoden vaihteesee vielä yksityisesä hoidossa se on niin leppoisa ympäristö ja yksilöillinen hoito on aika eri kokemus kuin meidän viikon kokemukset ainakin osoittivat lähipäiväkodista. No siellä oli 1-7 vuotiaat samassa ryhmässä ja se oli aika kaoottista menoa. Uuden alueen päiväkodeissa yritetään pienten ja isojen ryhmät pitää erillään, mikä on mun mielestä toimivampi juttu. Sitten on tiestysti yksityisä päiväkoteja vielä olemassa, mutta en ole vielä niitä ehtinyt selvitellä.
Kolmipyörä on jo otettu käyttöön ja just on alkamassa tajuta sen logiikkaa, muuten huristelee kovaa vauhtia ulkona potkumopolla ja sisällä formulapotkuautolla. Mielellään kiipeäisi kaikkialle, mm. IKEAn varasto-osasto oli ihan hitti, kun isoja pahvilaatikkovuoria.
Mutta nyt taitaa unimatti kutsua, laitan mitat huomenna jos kerkiän... taitaa olla tän porukan isoin lapsi anyway...