***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Huomenta!!
Täällä ollaan herätty jo 6.lta ja ekat "päikkäritkin" sisällä vaunuissa jo nukuttu, huh..toivottavasti neiti ei enää aikaista tota heräämistään, muuten menis mut kun joutuu vielä yöllä heräilemään syöttöön ja tutin laittoon, niin jää itsellä unet aika vähäisiksi....niin ja muutenkin tuntuu päivä sit tooooosiiii pitkältä :D

Nikin emo toivottavasti joku syy tuohon löytyisi. Neuvolassa kyllä seurataan ja mäkätetään liikaa niiden käyrien perusteella, en tiedä kuinka paljon tuo -15 sitten meinaa, mutta toiset vauvat menee siellä alakäyrillä vaikka miten söis....mutta toivotaan että tilanteeseen löytyisi jokin syy, niin sais asian hoidettua kuntoon ja poika alkaisi syömään ja nukkumaan :hug:

Me ostettiin eilen se tripp trapp syöttötuoli ja ei voi muuta kuin kehua sitä!!! Todella tukeva istuin sen baby setin kanssa. Mielummin kyllä syötän vielä sitterissä, koska tossa syöttötuolissa se on niin sottaisaa puuhaa, kuola ja ruoka valuu pitkin vaatteita ja neiti pyörii siinä kuin mikäkin..noh, harjoittelua vaatii, jotenkin vaan ottaa ton helpomman tavan,sitterin käyttöön... :whistle:

Neiti täyttää su. 6kk ja luvattiin tarjota kakkukahvit mummuille ja pappoille :D

Täällä on hampaat puhjennut molempiin alakulmiin, muista ei tietoakaan...ja osataan kääntyä jo molempiin suuntiin, ryömitä ei vielä.

Kevään alkuja kaikille!! :heart:

jkoo + Nella su. 6kk!!!!! :heart:
 
Nikin emo, toivottavasti syy pojun huonoon syömiseen ja painonkehitykseen selviää :hug: . Pituudesta ja painosta vielä sen verran, että itse olen kanssa aika pitkä (175) ja olin koulussa aina luokan pisin tyttö. Ei mua varsinaisesti pituudesta kiusattu, mutta tavallaan sitä tuli hävettyä. Sen verran traumaa taisi jäädä, että nykyisin hieman sorran metrinmittoja eli lyhyitä ihmisiä :ashamed: :kieh: . No joo, en mitenkään pilkkaa tai inhoa, mutta kuittailen tutuille jalkapalleille kuitenkin ;) :D . Kumma, että mulla vielä on niin paljon lyhyitä kavereita, että näytetään aina majakalta ja perävaunulta, kun jossain kuljetaan :LOL: .

Siskoni puolestaan oli lapsena kovin laiha ja lopulta kyllästyi ainaiseen "kun oot tollanen kauhee luuviulu" -juttuun ja rupes surutta nimittelemään nimittelijöitä läskibassoiksi :LOL: .
 
Eli lomatervehdys. Kamaaala, kun te ootte kirjoitelleet reilun viikon aikana! Meni koko poitsun aamu-uniaika niitä lukiessa, eikä riittänytkään. Nyt poikanen juttelee tuossa lattialla ja äippä jatkaa nettipörinöitä. Huonoon on mennyt hänenkin elämänsä.

Poikanen on luonnostaan maalimanmatkaaja ja hyvä niin! Yhtään emme näytä siltä, että reissussa olisimme käyneet, koska kelit oli melko pilviset ja sateiset, joten se n. puolitoista päivää aurinkoa ei vielä saanut rusketusta aikaiseksi. Muilta osin reissu oli oikein onnistunut ja mukava! Onneksi on tiedossa heti kesäkuussa uutta reissua.

Poikanen alkoi vetää paljon parempia yöunia reissussa -tai siis ainahan hän on hyvin nukkunut, mutta kun sitä tissiä pitää saada 2-3h välein- ja ilokseni on jatkanut samaa rataa kaksi kotiyötäkin! 1-2 yösyöttöä, jee! Jännä juttu on se, että minua ikään kuin väsyttää enempi nyt, kun saan pidempiä unipätkiä nukkua.

Reissussa oppi hän muitakin juttuja, kuten pepun nostelun ja suorille käsille nousun ja pöydän rummuttamisen kädellä ja pomppimisen! Poikanenhan ei ole osannut pomppia lainkaan! Sylissäkin, kun on pompotellut, hää on pitänyt koivet tikkusuorina, mutta nyt koukistuu ja pompoteltava on alvariinsa. Ja jokeltelu on muuttunut. Siihen on tullut sellaista oikean keskustelun tyyppistä nuottia. Ihan niin kuin aikuinen selittäisi jotain juttua.
Istuminen ei ole vielä ajankohtaista hällä. 3kk ikäisestä saakka on punkenut sylissä istumaan, mutta ilman tukea ei vielä luonnistu. Hampaita ei myöskään näy, vaikka oireita on ollut jo 3kk ajan.

Matkarattaista osaan tämän reissun jälkeen sanoa sen verran, että hyviä ominaisuuksia mielestäni ovat helppo kasaaminen, keveys, pieneen tilaan taittuminen sekä säilytystila. Myös selkänojan makuuasentoon saaminen on hyvä juttu. Meidän käytettynä ostetut Teutoniat eivät täyttäneet kaikkia kriteerejä, mutta hyvin luonnistui reissu silti. Joku kirjotteli, jotta 200? vasta saap hyvät matkikset. Totta sekin, mutta toisaalta monet kalliimmat matkikset alkaa olla kooltaa ja käytettävyydeltään normirattaiden tyyppisiä. Tahdon, jotta matkikset on matkikset, muutoin raahaisin normirattaita mukanani.

Sairastelijoille
tsemppiä! Hyvä, että Mitzyn tilanne jo hyvä!

Nyt tarttee poikanen apetta. Hei vaan hei!
 
Moi.

Kakkanäyte on otettu ja lähetetty eteenpäin, huoh. Yöllä eikä tänään vielä oo tullu ripulia, toiv. sitä ei enää tuliskaan.
Nikinemo: Minni on kanssa erittäin pienipainoinen..on varmaan jo yli 70 cm ja painoa hädin tuskin 7 kiloo. Lihasoseita sun muita ei suostu syömään kun lusikan tunkee suuhun niin neiti avaa sen jälkeen suun auki siis isoksi ja antaa ruuan pyöriä siinä kielellä ennen ku sylkäsee pois. Hedelmäsoseita ei oikein myöskään syö, mutta eilen kokeilin kuningatar sosetta ja uppos melkein koko purkki tosin puolet oli päällä mutta kuitenkin =) Luulen et noi vähän happamat uppoo paremmin ku makeet. Edelleen vellit on ykkönen sitä saattaa mennä kaksinkin desiä.

Meillä ei liikuta mihinkään ja inhotaan ylikaiken mahallaan oloa. Kun edes lähestyy mahalla maata ni alkaa kitisee. Kyljelleen menee sekä potkii niin paljon edelleen et tavallaan vähän liikkuu sen johdosta.

Matkarattaista voin sanoa sen verran että olis hyvä olla 4 pyörää vaan ja niin et etupyörät liikkuu ja ne saa lukittua bugaboo beet näytii käteviltä ja meni pieneen tilaan. Thaimaassa kun kadut on mitä on niin olis ollu ihanaa päästä liikkumaan kunnolla. Noi Britax Yanis rattaat oli ihan ok mut alko natisee (ärsyttävää). Mietin niitten bugaboo bee rattaiden ostoa...niihin saa lisäks sellasen uv kuomun koko rattaiden ylle, arvatkaa olisko ollu kätevä tuolla reissussa pentele sen sijaan et peittelee kaiken maailman rievuilla rattaita

:kieh:

Tapaamisesta: käviskö ens viikolla vaikka ti??????

Nappisilmä & Minni
 
tervehdystä pinoon :wave:

matkaratas-ongelma on meillä ratkaistu ja ostettiin tuollaiset mamas&papas ziko frankiet. sitten ei muuta kun matkaa katselemaan B)

täällä on tuo nukkuminen alkanut toden teolla luistamaan paremmin. yöllä syömään herätään enää 1-2 kertaa JOS OLLENKAAN! päiväunethan oli ennen laatua 30min, niin nyt saattaa mennä jopa 1-2h unosia ainakin yhdet. eilen päätti iltasella nukkua 2,5h ja minä jo pelkäsin että yöunet menee siinä, mutta onneksi nukahti kiltisti ja heräsi vain kerran. olen nyt huomannut saman kuin lizard että tuntee itsensä jostain syystä väsyneemmäksi kun on nukkunut paremmin, onpa outoa!

liikuta/käännytä ei edelleenkään... kävin tällä viikolla ekaa kertaa vauva-kerhossa jossa oli alle 1-vuotiaita vauveleita. siellä oli mm. 8kk vauva joka ei kääntynyt vieläkään. helpottavaa kun ei meidän jäpikkä ollut ainoa joka paikallaan makaili lattialla muiden syöksyessä lelujen kimppuun :whistle:

koulukiusaamisesta on täälläkin saatu oma osansa. sen takia että olin niin laiha, kun harrastin aktiivisesti balettia ja voimistelua. yläasteella haukuttiin laudaksi kun ei ollut rintavarustusta lainkaan :LOL: ja ala-asteella terkkari epäili, ettei mun äiti anna mulle ruokaa kotona!! Hehhee, kaikenlaista sitä on.

Nyt pitäis alkaa peseen pyykkiä ja pakkailemaan, mies lähtee sinne työmatkalle maanantaina ja me lähdetään mun äidin helmoihin kahdeksi viikoksi hoitoon :D
 
Tervetuloa uusille!

Tapaaminen, ensi viikolla sopii meille tiistaina, siis 17.3.2009 ja olisiko kello 13.00 hyvä? Meillä kun on se esikon tarhasta hakeminen aina edessä.

Piipiäinen voi herätä kohta, on päikkäreillä partsilla ja ovet sisälle on auki. Olen yrittänyt siivota koko päivän mutta eipä se näy tässä kaaoksessa mitenkään. Puolikas musta jätesäkki on taas täyttynyt roskista. Viimeksi vein sellaisen pois alkuviikosta. Silti tuntuu, että tavaraa on ihan liikaa ja vaikka kuinka yrittää pitää itsensä ajantasalla lukemalla lehdet niin niitä kertyy ja kertyy ja sitten kaikki muu 'kama' kuten lumihiutaleiden hituleet ja askartelut.

Askarteluista pilttipurkeista.. syksyllä hillopurkkeina, tuikkualustoina, parveke/pihakynttelikköinä, kukkapurkkeina (nyt multiin siemeniä ja pääsiäisen aikaan voi viedä kukkatervehdyksenä), pihapenkin reunuksina väärinpäin maahan kaivettuna, 'kuumaisema-asetelmana' täytettynä koristehiekalla ja oksanpalasella, 'lumisadepallona' kun sisään laittaa jonkun vettä kestävän esineen ja vettä sekä näitä kimallehileitä, jne jne. Jos säästätte muutamia pieniä ja isoja purkkeja ja sitten lasten syntymäpäivillä askartelette kavereiden kanssa, vesiväripurkkeina, 1v synttäreillä täytetään ne maitorahka-karamelliväri seoksella ja pistetään lapset kylppäriin tekemään nakuna taidetta ja sitten pestään kaikki kerralla.. Olisiko tuossa jotain käyttökelpoisia ideoita? Ongelmahan on siinä, miten saada uusiokäytetty pilttipurkki häivytettyä järkevästi. Mutta ehkä näin keväällä tuo kukkapurkki voi olla järkevää. Tietty isommat purkit sitten kynätelineeksi ja kaiken pikkutavaran säilytykseen, sellaisen mitä ei saa joutua alle 3v suuhun. Olisi sitten joku paikka mihin laittaa kaikki nämä aarrekivet, klemmarit, nuppineulat yms.

Meillä on esikon synttärit tulossa ja tosiaan mietin, että miten ne saadaan hoidettua. Hän haluaa koko lapsiryhmän hoidosta tänne ja jos bileet on päivällä saatais lasten mukana varmaan hoitajatkin meille. Pitää vaan saada kämppä turvalliseksi siihen mennessä. Ei vain oman väen suhteen vaan myös noiden vieraidenkin.. Ja toivoa että yksi hoitaja riittää aina paria huonetta kohti. Meillä kun on kellarissa liukumäki niin siellä pitää varmaan olla yhden ihmisen. Siellä on myös kaikki työkalut niin ettei pienimmät ota vasaraa ja ala paukutella ikkunoita rikki kun isommat laskee mäkeä.. Se on oikeasti ulkoliukumäki mutta kun ei ole muuta paikkaa sille talveksi niin se viedään kellariin kodinhoitohuoneeseen..

Mutta nyt takaisin siivoamaan.

Hexa ja uinuva Piiperö (6,5kk), jolle maistui melkein teelusikallinen puuroa aamulla ja päivällä meni puolikas teelusikallinen peruna-porkkana sosetta.
 
Nopeesti neuvolakuulumiset...

paino 10790g ja pituus 72cm. Kasvaa edelleen omalla käyrällä tasaisesti ja neuvolatätien mielestä on tosi reipas ikäisekseen, eli "pikkuvanha" =)...

Tohon nukkumiseen sen verran, et mä aloin viikko sitten käyttää yöllä korvatulppia nukkuessa.
Neiti ähki yöllä->minä havahduin->neiti vaistos mun heräämisen-> heräs/vinku tuttia->laitoin tutin jne, kierrettä oli pari viikkoo n.5 kertaa yössä jatkunu, kunnes aattelin et laitan tulpat korviin. Nyt viikon aikana ollaan kaikki nukuttu yöt TODELLA hyvin, ja viimeset neljä yötä ilman syömistä (tähän asti syötiin 5-6välillä aamulla).
Joten omalla kohdalla nukun niin pitkään tulpat korvissa ennenku yläkerran remppa on valmis ja saadaan sekä likalle et meille omat makkarit sinne.
Ja kyl sen sit kuulee jos sillä oikee hätä on, ainakin meiän likasta lähtee sen verran ääntä... =D

Palailen paremmalla ajalla, nyt neiti naamalleen...

Liiko ja Anni 6kk 1pvä

Niin ja tervetuloa sanzkuli!!! :wave:

Ja :hug: kaikille enemmän ja vähemmän sairaille!!!
 
Heipat

AAAARRRGGGGGGHHHHH..mä niin luulin et ollaan selättämässä tää ripuli, mut vielä mitä tänään on 7 kertaa ripuloinu :( 10 päivää sais riitttää mun mielestä. Mitä mieltä muuten olette marjasoseiden kunten mustikan ja kuningatar antamisesta kun on tota ripulia???? Voikohan vaikuttaa jotenkin???

Minkähän takia aina on pakko marista kaikista asioista...tän taudin jälkeen lupaan olla yltiö positiivinen :D :D

Nappisilmä ja Minni viikon vajaa 6 kk
 
Nikin emo - hyppykiikku on tilattu Oulusta, tais olla Baby Style nettikaupan nimi, merkki on Pomeliina ja hinta 29e plus 6e postik. Kiinnitin sen omaviritteisesti yläkerran portaisiin, niin että kiersin vahvan koirantalutusköyden porrasaskelman yli ja tein solmun ja kiipeilykoukun (palokoukkuna se myytiin Anttilassa) laitoin tähän lenkkiin ja sit kiikun siihen koukkuun roikkumaan. Hyppykiikun mukana on ruuvikiinnitys, mutta sellaista ruuvia ei medän kattoihin voi kiinnittää, vaati aikamoisen porauksen...

Hienoa jos Nikin kaikkien syömisvaikeuksien ja vatsanpurujen syy selvis? Kysyinkö mä kerran sulta näistä allaergiatesteistä, en ole ihan varma, mut ainakin mielessä kävi, et voisko olla jotain sen suuntasta...?

Nappis hyvä, että vaavi tutkitaan varmuuden vuoksi!!!

Liiko - kiitos kun taas piristit päivää lapsesi mitoilla ;) ! Meillä tosin mörssäri lienee päässy hieman laihtuun sairastamisen vuoksi, joten saattaa olla että 7 kk neuvolassa pysytään vielä 9-kerhossa sittenkin! Sairaalassa 6kk ja 1 vko painoa oli 9 350kg ja pituus noin 70cm. Ja voi taivahan talikynttilät noin 3 erittäin terveen päivän jälkeen taas nokka tuhisee ja nenäfrida tuli takas käyttöön. Meil on to rs-jälkitarkastus ja sit ratkee päästäänkö lähteen la reissuun Kanarialle, plääh aika tiukille menee... ei o oikein fiilistä valmistella matkaa, kun ei tiedä toteutuuko se ollenkaan...
 
nappisilmä meillä ainakin tuo sose aiheuttaa ripulia, ilmeisesti se mustikka siinä.mutta sehän on niin yksilöllistä...ootko kokeillu vadelma-päärynäsosetta?tai sitä vauvajogurttia?ne uppoo meidän kaverille joka myöskin söis tota kuningatarta mutta ei viitti sen ripulin takia paljoo antaa..

Liiko huh, sulla saakin kädet treeniä kun nostelet neitiä ;)

tervetuloa mukaan kirjotteleen Sanzkuli!

täällähän monet nyt on ruvennut nukkumaan...missäs ne meidän unenlahjat viipyy!?

Lizard tervetuloa takas!

väpä meillä onkin sit hyvä pituusjakauma huono äiti-yhdistyksessä, mä oon se metrinmitta :D huikeat 162cm!millanen se Dominion on?
meillä herätään 7-8 maissa, 9-9.30 lähetään puistoon niin Eeti nukkuu sit vaunuissa, joskus 30min joskus 1h. sit menee 12.30 päikkäreille (samaan aikaan kun isompi että kamala äiti saa taas surffata netissä :D) ja nukkuu 1-2h.Sit ottaa vielä 16 jälkeen tunnin unet, ja 20.30 nukkumaan. (taas molemmat samaan aikaan, hitto mä oon kyl mukavuudenhalunen :D)

et rytmi on kuitenkin kunnossa ja päivästä toiseen samalainen, sen ei luulis yöuniin vaikuttavan...toki toi hampaantulo ja nuha voi nyt vaikuttaa mutta kun meno on jatkunut samana vaik kui kauan...katotaan nyt sit illalla kuin käy, raaskinko olla antamatta tissiä.

nyt tekis hirveesti mieli maanantaina ostaa liput kornin keikalle kun osuu vielä mun synttäripäivälle, mut hitto kun jouduin säästöillä maksaan vuokran..meillä siis hiukan raha-huolia noiden miehen lomautusten takia.Sossukin anteliaasti anto 200e tonnin laskuja varten..no, onneks oli säästöt niin ei jäänyt vuokra ja vakuutusmaksut maksamatta.
mistähän sais äkkiä revittyä rahaa..

jaksuja vielä sairastelijoille ja muille univajeisille!
d. ja Eeti 6kk 1vko
 
Aurinkoista päivää! B)

Hehkutan silläkin uhalla että tämä ei toistu: viime yönä herättiin vaan 2 kertaa!!!! :D Tai oikeestaan kolme, mut eka oli vain pieni inahdus, josta selvittiin nopeasti tutilla :) Ilmeisesti oman osansa teki oleskelu höyryhuoneeksi muutetussa kylppärissä just ennen nukkumaanmenoa. Näin vähän heräilyjä on ollut viimeksi joskus ennen joulua.. Pidän sormet ja varpaat ristissä, et tästä ne yöunet alkais paranemaan.

Käytin pojan lääkärissä perjantaina ihan varoiksi, kun kuiva yskä vähän lisääntyi ja alkoi olla myös aika tukkoinen unien jälkeen. Kaikki puhdasta, ei mitään hälyyttävää siis. Seurataan tilannetta ja jos tulee muutoksia, mennään uudestaan näytille. Enemmänkin siis jälleen äidin tyynnyttely-reissu :heart: Edelleen toi kuiva yskä vaivaa vähän nukkumaan mennessä ja tänäkin aamuna oli nenä aika tukossa. Mutta muuten ok, ei kuumetta tms.

Sain muuten torstaina päivällä nukuttua ruhtinaalliset 2 tuntia. Äitini tuli päivystämään itkaria ja meikäläinen nukkui kuin pieni porsas korvatulpilla varustautuneena. Olo oli todellakin kuin uudestisyntyneellä noiden unien jälkeen!

Hexalla oli heti todella kunnioitettava määrä askartelu-ideoita! Oon itse kyllä niin surkea ideoimaan mitään askartelua ja taitaa olla hää- ja ristiäiskutsut mun ainoa askarteluni viimeiseen 20 vuoteen... :ashamed:

Sanzkulille tervetuloa joukkoon!

Upea aurinoinen ilma ulkona, mut oma olo on 6 päivän antibioottien jälkeen vieläkin jotenkin tosi huono. Tuntuu, ettei tämä tauti ole helpottanut ollenkaan. Täytyy varmaan mennä alkuviikosta uudella lääkärikäynnille, jos ei siihen mennessä ole mitään tapahtunut. Nyt on meillä muuten mieskin hirveässä flunssassa. Että nessuja kuluu tässä osoitteessa oikein urakalla. :/

Hyvää viikonlopun jatkoa!

Zucchero + Sisu lähes 6kk
 
Huomenta!!

Meillä ollaan jo ekoilla päikkäreillä, nyt kun viimeinenki yösyöttö jäi pois niin sit yöunetkii lyheni et herätään jo kuuden jälkeen... :kieh:

dd, kyl juu lihaksisto pysyy kunnossa, ei paljon tartte salilla käydä kun muutaman kerran viikkoon harrastaa kotona vauvajumppaa tuon mörssärin kanssa!

Mitzy, mukavaa jos nää meidän mitat piristää! Onhan tuo melkonen pakkaus ikäisekseen, mut toisaalta ihan jees ettei "mee rikki" kun käsittelee.

Ollaan huomattu, et kaikki kieputukset ja "heittelyt" on ihan pop. Neiti nauraa ihan hervottomana kun sitä "rääkkää"...
Likka on muutaman kerran menny mahaltaan selälleen, selältään mennään mahalleen ihan hetkessä! Sit pyöritään mahallaan rinkiä hitaasti mutta varmasti... Onneks ei vielä tuon enempää liiku!! Kissojen ja koiran perään kyl olis hirvee hinku päästä!!

Täytyy olla tyytyväinen kun meillä ei likka oo ollu kipeenä. 3kk:n iässä oli nuha mikä kesti 2 päivää, muuta ei oo ollu :ashamed:. Sitä oonki monta kertaa miettiny et mitenhän mulle käy kun likka tulee kipeeks, oon varmaan ihan hysteerinen ja istun varmuuden vuoks 24/7 terkkarin odotushuoneessa... :$

Meillä ois tänään -08 syntyneiden juhla, täällä kunta järkkää kakkukaffet perheille. Ihan jees keksintö!!

Nyt aamukahville!!

Liiko ja Anni 6kk 3pv :)
 
Liiko - no tuosta pojan painosta olin minäkin pelkästään iloinen sairauden aikana, sai antaa lääkkeitä kunnon annokset ja vaikka syönti huonontui noin viikoksi, niin ei ihan heti kuihdu pois noilla mitoilla.
 
Jos hetken ehtisi kirjoittamaan. Nikin emolle varsinkin. Kun tuo esikko oli niin pienipainoinen ja taidettiin olla alkuun siinä -30% käyrällä ja pitkään -20% käyrällä. Nikin mitathan on ihan mahtavia ja varsinkin tuo pituus on upeaa. Proteiini kasvattaa pituutta ja rasva painoa. Noin periaatteessa. Eli teille on varmaan tullut myös tuo kehoitus lisätä ruokaöljyä tippa soseeseen. Usein sitä lapset kyllä yökkivät mutta lähellä yhtä vuotta kannattaa kokeilla voita. :) Sitä eivät lääkärit tai hoitajat saa suositella mutta kun heiltä kysyy niin vastaus on 'kyllähän se lapsille paremmin maistuu' nimittäin se ruoka jos siinä on voisilmä.
Pituudesta mua ei ole koskaan kiusattu, vaikka olen ollut luokkani toiseksi pisin lukioon asti. Ja pisin oli mua vuoden ja päivän vanhempi tyttö.
Ja painosta, jos painoa ei saa tarpeeksi pitää ottaa nämä nykysuositukset ja tehdä juuri päinvastoin ja sillä tavalla voi juuri ja juuri saada pidettyä painon normaalissa. Terveysintoilijat saa sitten repiä siitä varoituksensa kun oma isäni siis on 94v ja äitikin melkein yhtä vanha ja heidän ruokailutottumuksensa ovat meille suoraa periytyneet voineen päivineen, meillä ei ole kolesterolia tai ylipainoa miehen kanssa ja ufotko sitten meidän lapsille periyttäisivät alttiuden sydän- ja verisuonitauteihin? Vaikka kuinka postimiestä yritettäisiin syyttää niin silti mieluimmin tökkään lapselle käteen voilla voidellun leivän, jossa on päällä metukkaa, kinkkua tai mustaleima emmentaalia. Äsh, tästä jaksan kyllä jauhaa. :LOL:
Edelleen kun odotellaan, että milloin päästään 8 kg yli Piipiäisen painossa. En tiedä onnistuisiko 8kk neuvolassa.

Saatiin menemään eilen kaksi teelusikallista Peruna-Porkkana sosetta! Ja yö menikin vain kahdella syötöllä edellisten öiden viiden syötön sijaan. Pitää tänään kokeilla lihasosetta, jos vaikka se maistuisi ja seuraavakin yö olisi mukava.

Askarteluista: Ne on kyllä ihan ehdottomia. En saa esikkoa muuten rauhoittumaan kuin aktivoimalla askarteluja.. Joulun alla tehdään kartongista koristeita piparkakkumuottien avulla (niitä voi tehdä muutenkin jos on satunnaisia ajankohtaisia muotteja, vaikka muumit tai nalle puhit), kangasta painetaan, piirretään, leikataan jne jne jne. Tietty nyt kun menen töihin jää puuhat miehelle ja siksi meillä onkin 'touhupussi', jossa on lapselle sopivia tehtäviä ja toimintoja ja ohjeita isälle kirjallisesti. Sieltä saa poimia lapun ja sen perustella tulee sitten puuha. Vaikka soseella maalaaminen (nyt jää hyvin näitä jämiä) tai lukeminen tai laulaminen tai tai tai.. saadaan purettua lasten energiaa ja miehen ei tarvitse miettiä mitä he tekevät. Ja kun sujauttaa tehtäviin mukaan uuden puuhan keksimisen tulee muitakin juttuja, kuin näitä omia ideoita.

Mutta nyt pitää mennä puuhaamaan pentujen kanssa..

Hexa ja Iipi-Piipi 6,5kk
 
Keväistä maaliskuista sunnuntaita kaikille! Ihanaa, kun alkaa jo olla merkkejä keväästä! Itelleni riittää, että kuulee veden tippuvan räystäistä :)

Mutta niin... mun vauva on nyt lopullisesti kasvanut pois pikkuvauvan nimikkeestään.. :'( hän nimittäin lähti yks kaks yllättäen ryömimään viime tiistaina, tasan 6kk päivänään! Oli ihan hirvittävän kiukkuinen ja huonotuulinen pari päivää ennen sitä, suuttui heti, kun lelu lattialla lipsahti ulottumattomaan. Hän sitten ratkaisi asian niin, että kai se on parempi opetella menemään sen lelun luo :D ryömiminen ei ole vielä kovin määrätietoista, ei esim. tajua, että sillä tavoin voi kulkea paikasta toiseen. mutta jos näkee lelun metrin päässä, niin sinne menee ihan oikealla taktiikalla :)

Yksikseen istuminen lattialla on meidän poitsulla vielä hamaa tulevaisuutta. ei kyllä ilman kunnon tukea onnistu. syöttötuolissakin on vähän niin ja näin.. mieluiten syötetään vielä sitterissä. Nukkuminen meillä jatkuu edelleen huonona...mutta tähän alkaa kummasti tottumaan..samoin kamalaan peilikuvaansa aamuisin, kun silmänaluset on mustat leukaan saakka. on se rankkaa, kun tarttee vissiin hankkia valokynä niitä peittelemään, enkä ole vielä ees ehtinyt täyttää 25 vuotta :D

Tiistaina mekin mennään neuvolaan taas, joten tulen sitten vaikka ilmottelemaan strategiset mitat.. veikkaan, että aika lähellä Liikon neidin mittoja ollaan, niin kuin tähänkin saakka :)

Oli taas kovin omanapainen juttu, pahoittelen :ashamed:
 
Sunnuntaita pinoon

Käytiin tuossa yön yli reissulla Vilhon 3 kk nuorempaa serkkupoikaa morjenstamassa. Oli se aika pieni ja hento veijari meidän jötikkään verrattuna :heart: , vaikka pitkä poika onkin. Mutta se on kyllä törkeetä, että se pikkujätkä veteli taas viime yönä 10 unta putkeen :eek: kun Vilho tyytyi 6,5 mikä tietysti sekin on erinomaisesti. Sun, dd, ei ehkä ollut hyvä lukea tuota äsköistä juttua ;) . Kyllä ne teitinkin unet paranee, jos ei ennemmin (mitä tietysti toivotaan), niin sitten myöhemmin!

dd:lle vielä, että hyvä homma, jotta meissä löytyisi tuota majakka ja perävaunuainesta :D . Mulla taitaa lyhyin kaveri olla 154 senttinen. Dominion on sellainen peli, jossa rakennetaan itelleen korttipakkaa, jolla sitten pelataan ja se, jolla on eniten valtakuntaa (pisteitä) lopussa, voittaa. Hankala selittää! Kuitenkin simppeli, helppo oppia, aina erilainen ja koukuttava peli kyseessä, käy tutustumassa vaikka lautapelit.fi -sivulla. Toivottavasti saat rahat Korniin lainaksi jostain! Minä en kestä Kornia kuunnella koko levyllistä keikasta puhumattakaan, siitä tulee niin aggressiivinen olo että tekis mieli ruveta tappelemaan, jos pari biisiä enemmmän tulee kuunneltua :kieh: .

Hexa, nyt alat vaan tytsälle tarjota kunnon itäsuomalaisia pöperöitä eli lihaa, voita ja pottua, niin eiköhän ala kelvata! Jos on sukuunsa tullut, niin luulisi maistuvan enemmänkin kuin lusikallisen verran! Nimimerkillä itsekin voiperunalla kasvanut... Tää ruokailuaihe on sellainen, mistä minäkin aina välillä intoudun paasaamaan. En käsitä kevyttuotteita, joissa aidot ainesosat on korvattu keinotekoisilla, en vain käsitä, kuinka ne voivat olla terveellisiä... kuka ihme pistää leivälleen Keijua tai Floraa, kun saatavilla on Oivariinia (meillä edelleen Voimariini ;)... ) tai voita?

Liikon mussukasta oli söpöläinen kuva :heart: .

Zuccherolle onnittelut läpimurrosta rikkonaisten öiden suhteen! Jatkakaa samaan malliin :)!

Nyt meen potemaan flunssaa. Iski se tauti sitten minuunkin, vaikka yleensä oon kipeä vain n. 5 vuoden välein... johtuu terveellisestä ruokavaliostani ;) :LOL: .

väpä ja Vilhotusvilhotus, 6 kk ja 5 päivää :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja väpä:
kuka ihme pistää leivälleen Keijua tai Floraa, kun saatavilla on Oivariinia (meillä edelleen Voimariini ;)... ) tai voita?
Meillä käytetään Floraa, ei missään nimessä terveyssyistä vaan sen takia että se on hinnaltaan halvempaa kuin Oivariini ja voi (Keiju ois toki vielä halvempaa mutta se maistuu oudolle) ;). Heti kun rikastutaan ja lakataan köyhtymästä niin varmasti vaihdan Oivariiniin =)
 
Moikat pitkäästä aikaa kaikille syyskuisen mussukan omaaville!

Niihu yksäriä sulle, viimeinkin....

Täällä käyn monta kertaa päivässä lukemassa kuulumisia ja silti en saa aikaiseksi kirjoittaa itse mitään. Noh, jos vaikka yritän parantaa tapani!

Luin ihastuneena jo plussakuulumisiakin täältä. Ihanaa! Onnea plussanneille! :flower:
Itse kärsin vauvakuumeesta (todennäköisesti joku kroonista laatua oleva), vaikka tiedän ettei vauvautuminen onnistu, kuin miestä vaihtamalla meidän perheessä enää. Tuli niks naks ukolle...

Omanapaisesti tällä kertaa vauhdissa:
Meillä Nappula kääntyy selältä massulleen, ei muuta. Hän potee paraikaa toista flunssaansa. Nyt onneksi näyttää siltä, että ilman kuumetta, kun ensimmäinen oli kuumeen kera. Ukeli tekee kolmatta ja neljättä hammastaan ja tänään oli ihan hirveää kipuitkua, johon annoin 2 kpl 60mg suppoa yöksi. Enkä ihmettele kipua yhtään, kun yläleuan ien oli ihan turvonnut ja sinisen-punaisen-valkoinen (jos voitte tuon näyn kuvitella...).
Poika saunoo meidän kanssa jo kovasti ja tykkää. Soseita syödäänhyvällä halulla aamupäivisin ja iltapäivisin, puuroa aamuin illoin ja iltapäivällä vielä välipalaakin. Korvikkeeseen siirryttiin noin 6 viikkoa sitten täyspainoisesti, kun ekan nuha-kuumeen aikana ei enää huolinut rintaa.
Hurjasti on tullut eloa ja uutta ilmeikkyyttä pikkumieheen ihan muutaman päivän aikana ja nyt voi liittyä äitikaartiin, joka on TÄYSIN 6-kuisen vauvansa pauloissa! Ja meillä kuultiin myös ensimmäinen sanakin tuossa viiko sitten, kun leikkipeitolla yksin ollessaan Nappula huuteli "Äitiii.......Äitiiii"! Ja minä liikutus-itkua pidätellen vessassa ihan onnesta soikeana, että minua nyt tarvitaan juuri tuolla!
Jutteleeko muiden pikkuiset jo?
Päivää olen alkanut kuukausi sitten rytmittää ihan selkeästi ja se on auttanut poikaa nukkumaan parempia päiväunia. Ja nyt voi oikeasti vain laittaa minimiehen sänkyynsä ja hän nukahtaa päiväunille viidessä minuutissa. Öisestä ruokailusta pitäisi vielä päästä eroon, mutta nytkin tuli tämä nuha juuri, kun olin aikeissa pulloannoksen antamisen lopettaa yöllä.... Joku jo olikin onnistunut moisessa hommassa. :flower:

Nyt palaan lueskelemaan kuulumisianne ja koetan aloittaa uuden, paremman elämänja tulla enemmän mukaan keskusteluun. Täältä kuitenkin saa sitä tukea ja näkökulmaa hommiin!
Kiitos, että olette olemassa!

Hauskaa ja toimeikasta viikkoa meille kaikille!
Mamitus2 ja Nappula 6kk+21 tuntia
 
Huomenta huomenta

Takana helvetillinen yö, heräilyä tunnin välein ja itsellä flunssa päällä, joten en saanut senkään takia nukuttua, mutta kyllä se varmaan taas tästä suttaantuu.

Sanzkuli unohtui viimeksi toivottaa tervetulleeksi joten hoidan sen nyt: tervetuloa keskustelemaan :) !

Niihu, olinpa törkeä, kun en tullut noissa leviteasioissa hintaa ollenkaan ajatelleeksi :ashamed: :ashamed: . Itse ostin tosi köyhinä opiskeluaikonakin aina Oivariinia tai jos ei ollut rahaa, niin sitten en käyttänyt rasvoja. En tullut ollenkaan ajatelleeksi, että ehkä joku joutuu taloussyistä ostamaan jotain kissanrasvaa. Pitääkin seuraavaksi kaupassa katsoa, millainen ero kilohinnoissa on.

Mamitus2, kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Meilläkin on jo käyty saunassa istuksimassa, mutta ei poika siellä kauaa viihdy. Minä muuten olen sellainen epäilevä Tuomas, että en meinaa uskoa, että vasta puolivuotiaan suusta tulee sanoja! Voisiko olla mahdollista, että äiti kuvittelee :whistle: ? Siskollani on juuri vuoden täyttänyt kummilapsi, joka äitinsä mukaan jo puhuu, mutta siskoni ei saanut kuulemma mistään sanasta selvää. Sanokaa nyt viisaammat: Onko mahdollista, että puolivuotias käyttää selkeitä sanoja? Meilläkin kyllä jutellaan, mutta enimmäkseen vielä erilaisia vokaaliyhdistelmiä.

Nyt menen petiin potemaan tautia :snotty: .

väpä ja Vilho Vilholainen, 6 kk ja 6 päivää :heart:
 
Väpä Tuota puhumista minäkin ihmettelen, sillä ei poika mielestäni vielä oikeasti edes tajua muodostavansa sanaa, joka jotain merkitsee. Hassuahan tässä on se, että itse tosiaan olin siellä vessassa ja mies pojan lähellä keittiössä, niin tuo ukkoseni mulle siitä huusi, että "kuulitko, kun sua huudetaan?" Todennäköisesti oli joku äänteiden kokeilu menollaan ja minullehan sopii oikein hyvin, että muodostellaan äiti-sanaa! :D :D :D

6kk neuvola muuten takana ja herrajestas, että oli ukko kasvanut pituutta! 71,4cm oli nyt, kun reilu kuukausi sitten on ollut 67,2cm. Täti sanoikin, että alkaa huomaamaan pojalla olevan pitkät vanhemmat. Painoa oli 8150g, viisikuisena oli 7810g. Sitä vähän pohdittiin, että on paino lähtenyt tippumaan... Pulautellaan nimenomaan sitä maitoa nimittäin aika tavalla :( .

Mutta nyt ruokkimaan "punttivaltosta", että saadaan massaa takaisin.
Hauskaa maanantaita kaikille!

mamitus2 ja pitkulainen Nappula
 
väpä ääää, mä en ala noita yöunia!(nyt sitten sait säkin kärsiä huonon yön, johtukohan se mun kateudesta :ashamed: )eikä muuten onnistunu meidän yövierotuksetkaan..ei mun kestä hermo huudattaa.No, viime yönä ei herännyt kun 5 kertaa, edistystä sekin!
Mä olen kyllä kova Korn-fani, tosin muutenkin musiikkimaku menee tonne raskaampaan suuntaan..juur fiilistelin vanhaa Slipknottia ja ai että.Ehkä mää on semmonen kiukkune akka muutenkin niin sopii tuo musiikkikin :D
Esikoinenkin on kova mossaan, harmi että tukka leikattiin jo lyhyeks.
Munkin piti juur laittaa et meillä syödään kans flooraa, hinnan takia.Mä oon se äiti joka syynää kaupassa joka tuotteen ja ottaa sen halvimman.Mies sanoo häpeevänsä kun mä pihistelen aina ruuista.Muusta sit en niinkään..nimimerkillä taas ostin 50e vaippoja..jotenkin ristiriitanen olen kun ruoka tars saada ilmaseks mut muuhun voi sit tuhlata :D

Nyt kyllä hyppään väpän epäilevään leiriin tässäkin asiassa..en oo meinaan koskaan kuullut et 6kk puhuis.vaikka sen olen kyllä kuullut kun 8kk sanoo äiti!enkä sitäkään meinannut uskoa ennen kun kuulin!meillä ei tuo esikoinen ainakaan puhunut kun vasta lähempänä 1v ja sillonkin oli sanat luokkaa "äiti, auto, pappa". ja mamma oli maito.

mä en muuten oo vielä vienyt saunaan, pitäs kokeilla seuraavaks kun mennään papalle..

nyt täytyy lähtee viemään huutis-paketteja postiin, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä