***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Matkarattaat on meilläkin hankinnassa kuukauden sisällä ennen reisuun lähtöä, kertokaa lisäävinkkejä mitkä olis hyviks havaittu! Tai varsinkin, jos on jotain negat. kokemuksia. Näyttää, että malleja on todella runsaasti, apua... Meillä kriteerit on: 1.Niissä pitää saada hyvä nukkuma-asento, koska 3-4h päiväunet on totottu nukkuun vaunuissa ulkosalla ja yritän pitää saman linjan Teneriffan reissun ajan (onneks vaan 2 h aikaeroa). 2. Niidne pitäis olla suht kevyet ja 3. Helposti niks naks kasaan menevät.

Kantorinkka
on toinen hankinta - onko jollakin kokemuksia? Partiokaupoissa näyttäs olevan 133e (norm 169e) Deuterin Kid I. Onko kukaan tuttu tämän kanssa. Meillä on myös kaks lapin reissua tänä keväänä ja ajattelin yrittää murtsikkaa vauva selässä. Tosin hällä on jo painoa nyt n. 8 kg että meilkeinpä täyspakkaus siitä taitaa tulla. Toisaalta tuolla rinkalla saattaa olla käyttöä myös lentokentillä ym. Hexa kun sanoi, että rintareppu on tosi kätevä, ehkä ruo rinkka ajais saman asian. Mellä on Baby Björn rintareppu, jossa Jimi just ja just viihtyy, mutta alkaa olla mun hartioille jo liian raskas. Sit meillä on myös Ergo-reppu, mutta se on vähän isommille. Molemmat siis kaverilta second handina.

Vielä Hexa ja muut, jotka olette jo lennelleet vauvan kanssa, onko korvien kanssa ollut ongelmia?
Se on oikeestaan ainoa asia, joka mua matkailussa pelottaa... Kun kävin Riikassa (yksin) pari viikkoa sitten SÄÄLIN koneessa nousun ja laskun aikana parkuvia vauvoja NIIN PALJON... aikaisemmin en ole asiaan juuri kiinnittänyt huomiota, mutta nyt kun ajattelin omaani vastaavassa tilanteessa iiiiik... Tuosta pullon antamisesta nousun ja laskun aikana Hexa jo opastikin....

ONNITTELUT KEHÄKUKKA!!! Huiii näin pian... (Ite en osaa edes kuvitella vastaavaa tilannetta... koko ajan on uutta tämänkin vaavelin kanssa)
 
Hups, Kehäkukka, onnea!

Nappisilmä:
Jos listaisin kokemuksia huimalla yhden isomman lapsen kokemuksella näistä matkarattaista. Eli eli, meillä esikolla oli käytössä sateenvarjorattaat, ABC, suurimmat, mitä markkinoilta löytyi sateenvarjomallisena. Niillä ei yksinomaisesti mieluusti liiku eli paremmat vaunut on kivat olla jos kävelee 10 km päivittäisiä lenkkejä, mutta kyllä noitakin päivän työntää vaikka kahdella kädellä. Noiden 'halpis' rattaiden etuna on ollut käyttöikä eli ne olivat vielä noin 4v lapsella ainoina rattaina reissussa kun käytiin rapakon takana. Ne saatiin silloin kätevästi koneeseen ja ne odottivat koneen ulkopuolella kun tultiin välilaskupaikkaan. Jalkaremmi kyllä on hajonnut vuosien kuluessa mutta sekin korjattiin nippusiteillä. Kun esikko oli pieni (1,4v) ne olivat meillä Prahassa ja Barcelonassa ja hyvin hän nukkui niissä päikkäreitä. Tosin Prahassa oli sitten untuvamakuupussi (Ticket To Heavenilla on 116 cm kokoinen pussi) lämmikkeenä. Sateenvarjo-tyyppiset rattaat ollaan saatu mukaan sisälle jopa business-luokan vaatekaappiin laitettuna jos on ollut vaihto tiedossa.
Nuoremmalle lapselle hankittiin sitten ne Britaxin Yanis rattaat, jotta kaukalo saadaan siihen kiinni. Kätevää varsinkin kauppakeskuksissa. Esikoinenkin on niissä nukkunut, vaikka vähän ahtaat ovat isolle lapselle (turvakaari pitää irrottaa). Sähän olit aika pitkä? Mutta et niin epäsuhtainen kuin minä, eikö siitä ollut puhetta viimeksi? Kannattaa kokeilla työntää rattaita sillä meillä ne ABC on mulle just sopivalla korkeudella ja Britaxit on miehelle hyvällä korkeudella mutta mulle liian matalat.

Jos matkalle lähtisimme vain yksien vaunujen kanssa niin isommalle lapselle ottaisimme vain juoksurattaat. Meidän 3-pyöräisissä juoksurattaissa on irrotettavat pyörät ja rattaat saa pieneen pakettiin mahtumaan (levyksi). Niitä ei kuitenkaan saa makuuasentoon, eli vasta noin 2v iästä eteenpäin ne ovat hyvät rattaat.

Nyt pitää mennä.. nukutuspalvelus kutsuu. Yksi nukkuu pihalla ja toinen pitäis nukuttaa sisälle..
 
Kehäkukka oikein paljon onnea, ihana uutinen :heart:

Tulin juuri salilta, jo toinen kerta "treeniä" tällä viikolla. Kyllä sitä joitain lihaksia vielä on, vaikka ehdinkin jo epäillä niiden kaikkien hävinneen :whistle:

Nyt en ehdi muuta kommentoimaan, Ellenin iloinen ääni kuuluu parvekkeen suunnasta. Siis sinne matka...

 
Kehäkukalle valtavasti onnea :heart: :flower: :D

Tissittelyaika on meillä sellaiset 5-20 min

Viime yönä syötiin hurjasta tankkaamisesta huolimatta 01 ja 04 ja 06 ja tossa neljän jälkeen ei sit meinattukaan enää nukahtaa ollenkaan vaan leikittiin tutilla :kieh:

Nyt ei enempää, kun pötkylä on sylissä :wave:
 
Meillä siis on quinnyn zappit jotka saadaan kaukaloon kiinni mutta kun niitä ei saa makuuasentoon...kävin huuto netistä huutamassa britax yanis matkarattaat sellaset harmaat kun olivat hyväkuntoisen näköiset ja 69 ? halvemmat kuin uudet samanlaiset. Uusina olisin halunnut mustat ja siinä ei nyt sen kuumuuden kannalta ole mitään järkeä =) ja en tiedä kuink paljon niille on sitten käyttöä reissun jälkeen joten ehkä ihan hyvä et on käytetyt, mikäli saan ne siis itselleni!!
 
Toi Minnin tukka on kyllä niin ihana :heart: Nätti tyttö muutenkin, harmi kun Ada ei oo poika ni ei voi heti morsianehdokkaaks ehdotella :D

Kiitos tsemppailuista, Ada on edelleen nuhanen :( Panadolia oon joutunut joka ilta antamaan kerran kun on mennyt niin itkuseks ja siitä sitten taas niin tukkoon ettei meinaa henki kulkea. Hyvin ollaan kuitenkin selvitty! Onneks itse olen selvinnyt ainakin toistaiseks terveenä, isäntä kun onnistui nappaamaan saman pöpön ja on ollut ihan sänky-kuntoinen.

kehäkukalle kovasti onnea vauvaplussasta :heart:
itse en vielä halua tommosia uutisia vaikka kyllä vauvakuumetta onkin! Töihin ois tarkoitus palata 1.9, kakkonen jääköön myöhemmäksi haaveeksi jollei nyt ihan väkisin rupea tulemaan :D


Nikin emolla oli menossa kovat muutto-sessiot, jaksuja sinne!

Tissittely ajasta olitte puhuneet ja täällä tissillä viihdytään varmaan noin 2-10min, riippuen neidin keskittymiskyvystä...

Rattaista olitte puhelleet, vaikkakin matkarattaista niin pakko hehkuttaa että just pistin tilaukseen mustat Quinnyn Freestyle Comfort 3XL:t :heart:
http://www.mypram.de/cosmoshop/pix/a/z/2008108/b0.jpg

En malta oottaa että saatais ne! Tilaus lähti saksaan ja omat yhdistelmät myytiin jo viime viikolla, vaikka lainarattaat onkin käytössä niin en tykkää niistä yhtään, joten saisivat tulla nopsaan... Tarkoitus olis tilata niihin vielä tollanen Bunker Lodger lämpöpussi, onko jollain kokemuksia sellaisesta? Näyttivät ainakin kaupassa aivan ihanilta!

Nyt kuuluu taas kitinä olkkarista joten maitomeijeriksi käy kutsu... jaksuja mammoille tulevaan uuteen viikkoon :flower:

Tini+Ada 5kk+1vk +3pv
 
argh tinii oon kade noista rattaista!saitteko halvemmalla saksasta?mä oon niitä himoinnu mut kun on nii kalliit ja liian pitkät meidän hissiin.

kehäkukka suuret onnittelut!ja tsemppaukset jaksamiseen jo näin etukäteen :D

meillä on matkiksina ollut quinny buzzit ja emma bmx rattaat, molempia voin kehua.X-landeritkin oli melkein kun matkikset ratas-osan kans.nyt meillä ei ookaan kun nuo brio racet jotka toimii myös matkiksina, kylpylässä osoittivat toimivuutensa ja eetikin nukkui niissä suht hyvin vaikkei selkänojaa saakaan ihan alas asti.

mä oon nyt kai se vastarannan kiiski tässä neuvola-keskustelussa koska mä oon aina ollut enemmän kun tyytyväinen, apua oon saanut vaivaan kun vaivaan ja esikoista on syynätty enemmän kun tarpeeks vaikka en oo kun vihjannut et jotain vois olla vikana.
mutta kait nääkin niin riippuu tädeistä ja käytännöistä.Muun muassa esikoisen kasvupysähdyksen aikana oli täti konsultoinut erikoislääkäriä, ihan kysymättä.

katjuska mahtavaa etten joudu yksin kärsimään :D ootko keksinyt miks se sinne tulee hyörimään?meillä ei onneks oo mitenkä väkivaltainen vaikka joskus kovasti pussailee..

saaramanta mekin on koitettu tota päikkäreiden rajotusta, rasittaa älyttömästi kun toisen täytyy aamuyöstä alkaa riekkua...

me siis kotiuduttiin nyt kylpylästä ja voi jeesus että meni taas hermo mun äitiin...ei siis tulla muutenkaan toimeen ja nyt meni kyllä kuppi nurin.mentiin sinne juhliin mun isän synttäreitä ja silti kaikki piti tehdä hänen päänsä mukaan, piittamatta lasten rytmeistä tai siitä mitä isä haluis.vitun rasittava akka, ei voi muuta sanoo.ja ärsyttää koska se osaa kyllä olla ihan mukavakin...
mutta siis, äiti ei tahtonut eemua heidän huoneeseen (vaikka isä olisi halunnut ja pyysi lupaa jo noin kuukausi sitten eli todella ootti että sais pojan ns. yökylään) joten jäi sitten multakin unet saamatta..ekana yönä 3h yöunet ja tokana 5h.Kotonakin oon saanut paremmin nukuttua.
mutta se siitä valivalista :D

eeti kalvaa kans koko ajan jotain ja sylissä pitäis olla.osaispa jo istua ite niin ei tarvis pitää aina sylissä.Mulle laitetaan ens viikolla kierukka, ei siis vauvoja tänne!parin kuukauden päästä alkaa jo työssäoppiminen, ei yhtään huvittais laittaa poikia hoitoon vaikka menevätkin vaan papalle.

nyt käy kutsu, hauskaa sunnuntain jatkoa!
d. ja eeti 4kk 2vk +3pv(kyl määki si laitan tarkkaa ikää :D)
 
daydreams itseasiassa super halvalla!

mypram.de kaupasta hintaa alennuksineen tuli 285eur(hinta sis toimitus) ja toimitus kahdessa viikossa! Tämä todellakin on halvin mahdollinen kauppa, sillä olen varmasti kolunnut kaikki Saksan ja Hollannin lastentarvikeliikkeen läpi netissä viimeisen viikon aikana :D
Mustia oli vaikea metsästää sillä ne oli monesta paikasta yhtäkkiä loppu mutta vihdoin löyty!
Miehelläkin alkoi jo loppumaan hermo vaunuetsintöihin kun oon kaikki illat vaan kolunnut koneella läpi nettiä :p

Just käytiin perjantaina Lastentarvikkeessa Varistossa kattomassa kyseiset menopelit paikan päällä ja tosi hyviltä vaikutti! Hinta siellä oli tarjouksessa 399 :LOL:

 
DD:lle pikaseen...että eipä siinä kai muuta syytä oo, kun haluu vaan tulla isin ja äitin viereen, kun yöllä omassa huoneessaan herää... Nukkuis ees sitte eikä alkais mesoomaan ja hyörimään :kieh: No joskus onneks nukkuukin =) mutta kyllä meidän sängyssä suht ahdas tunnelma välillä on, kun molemmat pojat siellä heiluu ja hyörii...Nemokin kun ei enää vaan paikoillaan oo, niin tulee välillä osumaa vähän joka puolelta :LOL: ja kääntää päätä minne vaan, niin aina joku roikkuu hiuksissa kiinni :LOL: Välillä tulee aika surkuhupaisa olo noista öistä sitte kun ne oikein pieleen menee. :xmas:

Onneks nyt pääsit kotiin lepäilemään, kun ei kylpyläreissukaan sit mennyt ihan niin kuin oli suunniteltu ;) jooh...ehkä sitä joskus tosiaan saa vielä lepäilläkin :D

Katjuska ja Nemo n. 4kk 3vko
 
Tänään kolmatta kertaa tällä areenalla ;) no kerrankin tuntuu, et jotenkaan ei ole muuta tekemistä...

DD - mitä teidän pikkuset tykkäs kylpylässä olosta? Mekin oltiin viime viikolla Nokian Edenissä pari tuntia ja Jimi kyl hiukan aristeli ehkä, mutta ei halunnut oikein näyttää pelkoaan vaan polskutteli urhoollisesti jaloilla. Käsillä kuitenkin yritti pitää minusta kiinni. Varasin toisenkin parin päivän kylpyläreissun kun ajattelin, että ehkä olis hyvä saada vesielementti kunnolla tutuksi ennen Kanariaa.

Meillä oli muutenkin vauhtiviikko, sillä kävimme myös lastenoopperassa ja muskarissa. Ooppera oli vähän liian pelottava, mutta muskarissa alkaa vauva viihtymään entistä enemmän ja yrittää herättää muiden usein selvästi ujompien ikätoverittensa huomiota.

Nyt tulikin äkkilähtö iltapuuron syöttöön, hyvät yöt!
 
Enpä ole tainnut kirjoitella kertaakaan poikasen syntymän jälkeen. Ainakaan tälle palstalle. Silloin tällöin olen pikaisesti kurkistellut teidän kuulumisia ja nyt kun tulin kurkkaamaan, nin huomasin Kehäkukan ilouutisen! Piti tulla onnittelemaan: siis ONNEA!!! :flower:

 
Iltaa!

Kehäkukalle onnittelut!Hui-rohkeaa =) :flower:

Mulla on flunssa ohi ja jumpat jatkuu..paino on pudonnut tammikuun aikana n.2 kiloa herkuttomuuden ansiosta-yes!!!

(vaan saas nähä mitä helmikuussa sit tapahtuu...jojo ilmiö???)

Nappisilmä pääsee aurinkoon-ihanaa!!!

Ihanaa ku te puhutte noista rattaista/vaunuista täällä ihan tohkeissaan-ite en tajua niistä mitään ja meillä on noi briot(novat tai joku??) ja ollu samat molemmilla lapsilla...muita vaunuja en ees omista ja esikko lakkas käyttämästä niitä jo alle 3 vuotiaana.

Oli 2v.9kk ku oltiin Kreetalla ni turhaa raahattiin kaverilta lainatut matkarattaat mukaan-ei istunut niissä metriäkään vaan käveli niin kuin me muutkin :D

Ja
DD kertoo sitten kaikki "yksityiskohdat" kierukan laitosta,joohan??

Outoa mulle sanoivat että papa pitää ottaa ennen kierukan laittoa ja taas ennen papan ottoa pitää tulla yhdet kk ennenku se voidaan asentaa.

Enkä mä muutenkaan aatellu sitä laittaa ku vasta imetyksen loputtua(joka ei varmaan lopu ikinä ku en saa tätä pullosta syömään...)

Ja sit jos laitan sen just kesän korvalla ja sit tulee jotain tiputtelua ni onko sit koko kesä "pilalla"... :/

Eikä täällä kyllä muutenkaan oo peittoja pöllytelty ku vaivaiset 2(!)krt. neidin syntymän jälkeen....että eipä ole ehkäisylle tarvettakaan... :ashamed: ukko lähtee varmaan kohta vieraisiin...en tajua miksei huvita/kiinnosta/jaksa t:entinen seksihurjastelija... :whistle:

Tissittely kestää varmaan semmosen 10min. ja molemmat rinnat samalla kertaa.

Soseita koklattu kerran päärynää ja kerran sitä pottua ja porkkanaa uudelleen-ei uponnut eli sylkee pois.

Kieli on edelleen keltainen...Dee-tippoihin siirrytty männävkolla ja sitruunalla "huuhdeltu" raukan kieltä-ei tehoa!En tajua...mitä lieneekään.

Yöt menneet nyt eka pätkä 4 tuntia ja toka pätkä 3-ihan jees jos pysyy näin ja mitään muutoksia en oo tehny paitsi se d-vitamiinin vaihto.

Sitä haluaisi niin kiihkeästi löytää jonkun "syyn" tai "selityksen" tohon yöheräilyyn mutta mä uskon kyllä vahvasti että näin pienet nukkuu yönsä sitten kun ovat siihen valmiita.

Niin kuin me aikuisetkin ollaan yksilöitä ni noi vauvatkin on.Joku nukkuu koko yönsä heräämättä vastasyntyneestä saakka(niinku meidän esikko) ja joku syö edelleen 6-7kk 2-3 krt. yössä ja heräileeki siinä välissä monta kertaa-kaikki tämä on normaalia...

Mä en ainakaan jaksa enää ressaa asiasta-johan se vauvaki sen vaistoo, vaan mennään pvä kerrallaan ja katotaan miten homma etenee... :D

Väsymys vaan on sietämätöntä ja huoli(joskus liikakin)vauvasta on kova...

Mutta kerkee sitä eläkkeellä sit nukkua/levätä! :LOL:

Munkin täytyy kehua meidän neuvolaa ihana täti ja paikka ja on ollut tosi ymmärtäväinen ja alansa ammattilainen-en voi valittaa!

Ja niin oli esikonki aikainen täti!

Vielä piti kysymäni että ottaako kaikkien muiden imettävien vauvat pullostakin jos tarvis??

Mä en tajua MILLÄ MÄ SAAN NEIDIN HIFFAAMAAN TON PULLON???

Totta kai oon iki onnellinen että imetys onnistui ja maitoa riittää..mutta mutta olisi ihan tarpeellista osata syödä tosta pullostakin...vai?? :/

Meillä "möngitään"/osoitetaan jonkinlaisia ryömimisliikkeitä ja sinne minne neidin jättää(lattialle) ei se aina siellä ole vaan toista metriä kauempana...Ja voi niitä riemunhihkumisia kun tajuaa että pääsee liikkumaan ominavuin!

(mä luulen että tää lähtee kävelemään aikaisin-saas nähdä!)

Esikko lähti pikkasen vajaa 11kk ilman tukia :D

Täälläkin osoitetaan kiinnostusta muitten syömiseen ja katsotaan tarkkaan mihin se äidin lusikka oikeen häviää...

Samoin "piilo-leikki" on kaikista paras!Äiti häviää piiloon ja takas-piiloon ja takas ainakin sataviiskyt kertaa päivän aikana!

Mä oon jäänyt ihan koukkuun noihin hää-ohjelmiin ja myötäelän ja parun aina kun tulee se kirkko-osuus...pitäisi hankkia jostain elämä!

No ei nyt oon kyl tosi paljon ollu menossa,kavereilla ja kävin duunissa leikkaa jo hiuksia(oman ukon kylläkin) nii et neiti istu kaukalossa ja seurasi tarkkaan mitä oikeen puuhasin.

Kävi siinä pari asiakastakin jo kyselemässä oonko jo palannut töihin(!?)joo oon...en vaan saanut lastenhoitajaa joten otan vauvan aina mukaan... :whistle:

No jos ei kuitenkaan!

Pitäs lähtee nukkumaan....palataan!

Jouskari&neiti 4,5kk :heart:
 
Pikaseen ennen kerhoreissulle lähtöä.
Ensinnä Kehäkukalle onnittelut! Hyvin se menee, mulla myös ykkösen ja kakkosen ja kakkosen ja kolmosen välissä vain 1v3kk ikäerot.

Ja Jouskari mulla onkans ongelma, ettei pullo kelpaa. saataiisiin kaikkia lapsia hoitoonkin, mutta kun ei tuo Matilda juo mitään pullosta, ei korviketta, ei velliä, ei äidinmaitoa, ei mitään....

Ja menoksi....mukavaa alkanutta viikkoa!
 
|O |O |O !!! Kehäkukka |O |O |O !!! Ei kun siis... ONNEA oikein paljon :flower: :D .

Nikin emon olisi vain pitänyt ruveta puhumaan niitä isäjuttuja sille kaupassa olleelle pojalle ;) . Oispahan hyvä tarina kerrottavaksi :D .

Dd:lle tervetuloa takaisin kylpylästäja ikävää, että reissu ei osoittautunutkaan lepolomaksi :/ . Harmi, että et saanut sitten lomallakaan levättyä kunnolla... Mun äiti soitteli taas eilen (edelleen soittaa lähes joka päivä) ja painotti (kuten joka kerta), että jos teillä vain on jotain menoa, niin hän tulee kyllä Vilhoa hoitamaan ukin kanssa tai yksin vaikka koko viikonlopuksi :) . No, onneksi tässä on tulossa sählyturnausta ja kaverin häitä helmikuussa, niin on sitten lapsenvahti varattuna :D . Niin, ja meillä siis juodaan pullosta oikein mielellään.

Jouskari: olen käsittänyt, että kaikki lapset eivät vain kertakaikkiaan suostu ikinä juomaan pullosta :ashamed: . Mitään kikkakolmosia en osaa neuvoa. Olit muuten melkoisen romaanin saanut aikaiseksi :D !

Nikin emo, meiltä myös terveisiä Mikkoselle, sillä elokuun alussa suuntana on työpaikka :) . Tosin meillä tuo isukki jää sitten lapsen kanssa vuodeksi kotiin, jos vain talous suinkin sen kestää ja kestäähän se, jos en joka päivä täälta netistä puolta maailmaa tilailisi :whistle: ...

Täälläkin ollaan nyt hieman kipeänä, mutta sairastaja on nelijalkainen ystävämme :ashamed: . Nuoremmalla koiralla ei ole nyt pariin viikkon oikein pysynyt ruoka sisällä, vaan lähes aina tulee oksennus. Olen yrittänyt pienillä annoksilla piimää ja puuroa saada mahaa pelittämään, mutta kaipa tästä pitää lääkäriin soitella. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa. Eilen tuli muuten karmea dokkari koirien jalostamisesta :x . Osalla kasvattajista ei ole mitään etiikkaa :kieh: :'( .

Meillä taisi mennä nyt rytmi sekaisin, sillä poika nukahti äsken mun syliini, vaikka tarkoitus oli käydä syömään ja nukkumaan vasta sen jälkeen. Heräsikin kyllä aamulla taas tuntia liian aikaisin, joten ehkä univaje syynä tähän torkahdukseen. Nyt pitäisi vain keksiä, että miten saada taas rytmistä kiinni!

Yöllä meillä on nukuttu nyt pari viimeistä settiä tosi hyvin, Klo 22/22.30 - 03.30/04.30! Molempina öinä olen itse herännyt jo ennen poikaa puolen kolmen aikoihin, mutta nukahtanut kyllä saman tien uudelleen. Toivottavasti tahti jatkuu samana.

Mun sisko ja sen avokki kävivät eilen pelailemassa lautapelejä sunnuntain ratoksi :D . Oli kyllä tosi piristävää! Vilhokin seuraili pelejä ihan tyytyväisenä, kun pääsi pöydän ääreen, lattialla yksin ei silloin viihtynyt yhtään. Selvä pelimies :D . Meillä tuota pelattavaa riittääkin, kun pelejä on jo varmaan yli 100 :eek: ! Täyttävät mun Aku Ankka -kokoelmani kanssa melko suuren osan Vilhon tulevasta huoneesta, mutta jospa se poika johonkin mahtuisi :whistle: ...

Nyt lopetan, eihän näitä horinoita jaksa kukaan lukea! Viikonalkuja :wave: .

väpä ja Vilho, 4 ja puoli kk vai miten se nyt oli :heart:
 
Huomenia!

Valtavasti onnea Kehäkukalle :flower: !!

Oon lähössä tänään ajeleskimaan pojan kanssa mun äiteen luo...joten olen nettipimennossa jonki aikaa :D , kyllähän sitä on taas kynsille lyöty ku ei pääse nettiin :whistle: ...ehkä tämä pieni tauko tekee ihan hyvää :saint:

Imuaika: Miten se menikään se mainos...maailman nopein kansa...poika vetäsee 2min-5min masun täyteen...

Tuttipullo: Välillä syödään helposti pullosta välillä taas ei millään...se nyt on millä päällä sattuu olemaan...


meillä on hankaluuksia päiväunille menossa...ei millään muka joutais unille :headwall: ! Kyllä kait 4.5kk tarvii vielä päikkärit?! Eiku kätisee ja vääntelee...ulos kyl nukahtaa helposti vaunuilemassa ja autoon...mutta ei jaksais aina lähteä autolla ajelee... :eek: toisilla ongelmia yöunissa täällä päikkäreissä...yöt nukkuu oikein kiltisti...yhdellä syötöllä...

Mutta mukavaa viikkoa! Palaillaan astialle! :wave:

Hille+poitsu 4kk+n.4vko
 
Haudi!

Neiti nukkuu vihdoin ja viimein, pari sanaa siis tänne... =)

KEHÄKUKALLE PALJON ONNEA!!! ihanaa, lisää vauvoja!!

Naapurit kävi eilen, heillä on pojat 3 ja 5v ja kolmas syntyy toukokuussa. Anni oli ihan ihmeissään kun pojilla oli vauhtia hirveesti, toinen kilju ja sätki peiton päällä lattialla minkä kerkes. Ja välin meni hermot ku ei päässy perään...

Jouskari onnea painon pudotuksesta, kaks kiloa on aikas hyvin, ite oon käyny lenkillä 6xviikossa reilun kuukauden, oon kattonu mitä suuhuni laitan, mm. sokerin käytön minimoinu, enkä syö esim mitään leivoksia tai vaaleita vehnäjauhoja tms... SILTI PAINOA TULLU KOLME KILOA LISÄÄ, prkl, voitte kuvitella että ottaa kupoliin!!!
No, kaippa tuo tuosta joskus lähtee, isäntä ehdotti eilen et jospa alettais (vihdoin ja viimein) käymään yhdessä salilla. Tyttö vaan anopille hoitoon siks aikaa ja sinne siis hikoilemaan. Isännän pitäs saada itteensä lisää kiloja ja mun pois...

Hoitoon viemisestä on ollu kans puhetta, meillä neiti lähtee todennäköisesti elokuussa hoitoon, pakkorasti varmaan lähtee sillon töihin ite kun pakkaa nuo asunto- ja autolainat päällensä.
Ja ilmeisesti pääsen taasen koulutukseen työpaikan puolesta heti sillon. Näin ainaki pomon puheista rivien välistä luin tossa joulun tienoilla kun oltiin yhteyksissä.

Hille tosta päikkäreille menosta, meillä on hieman samaa vikaa havaittavissa, tänäänkin huudettiin vissii puol tuntia ennenku nukahti.

Ai niin! Eilen illalla isäntä teki iltatoimet (pesut, syötöt, nukuttaminen) eka kertaa alusta loppuun asti ja onnistui tosi hyvin!! Voitte uskoo että oli ikionnellinen iskä kun tyttö nukahti, neiti kun ei ennen oo nukahtanu kuin mun kanssa. :)

Paljon muuten teillä syö lapset vuorokauden aikana? Siis lähinnä tää koskee soseet-vellit-korvike-linjaa, ku ei taida tississä olla millilitramittaa...=)

Meiän neiti syö kiinteitä n 3dl ja saman verran velliä. Maitoa menee vaihtelevasti 5-8dl, sitä en niin oo mittaillu...

Vesi asiaa oli kans, meillä sanottiin neuvolassa et vettä saa juottaa niin paljon ku juo muun ruuan/maidon ohella. Eikä vettä tartte enää keittää kun syödään kiinteitä, siis kun ollaan kunnallisessa vedessä. Kaivovesi on eri asia...

tulipahan taasen juttuva, nyt auttamaan yläkerran rempassa isäntää.
(Saadaan sekä meille että neidille oma huone sinne, jipii!! loppuu tuo ääretön tavarapaljous pienessä makuuhuoneessa!!)

-Liiko ja Anni 4kk 2viikkova-
 
terppa vaan kaikille =)

kehäkukka isosti onnea!!! :flower: itsekkin miettinyt että milloinkas sitä uskaltaisi uudestaan raskautua =)


jouskari vaikkakin siitä pikkukakkosesta haaveillaan niin ei kyllä meilläkään synnytyksen jälkeen oo ollu peittojen heiluttelua kuin muutamia kertoja, on vaan tuo nukkuminen jotenkin aina tuntunut kiinnostavammalta ajatukselta :whistle:
imetys + pullo tuossa kun päästiin kunnolla imettämään ilman lisämaitoja vuodenvaihteen jälkeen, kokeilin pullosta antaa rintamaitoa -> ei se enää onnistunutkaan! Siis ennen söi kyllä, mutta nyt näyttää se taito unohtuneen :headwall:

4kk-neuvolassa juu tänään käytiin, sieltä terveiset:
6820g (6180g)
63,5cm (61cm)
Hyvin siis kasvaa pelkällä rintamaidolla ja terkka oli sitä mieltä, että ainakin 5kk saakka vois vaan imettää ja alkaa sitten vasta maistattamaan soseita. Mies haluaa testata illalla vellin antoa parempien yöunien toivossa... ostin siis purkin maissivelliä
kysymys: voinko notkistaa valmista velliä omalla maidolla esim. 20ml velliä ja 80ml maitoa? vai lappaanko lusikalla suoraan suuhun ja imetystä päälle?

toinen kysymys onko kukaan yrittänyt vieroittaa yötissittelyä (siis usein heräilijät joilla ei nälkä ole ja nukahtaa tissi suussa uudestaan) antamalla vettä vauvalle?

Noista yöheräämisistä terkka meinas, että vauva vaan tarkistelee onko äiti vieressä...

vastauksista kiitollinen,
meripihka ja poitsu 4kk
 
mitzy isovelihän on oikee vesipeto, pienen matkan ui jo ihan itse kellukkeilla.tyyliin metrin altaan reunalta papan syliin,mutta tosi hienosti silti kun aattelee että tuo on vasta 2v 7kk.Pikkuveli oli aluks vähän hölmistynyt mut sit hullaantu polskutteleen!Kurjasti vaan oli niin kylmää vettä (30asteista) ettei voinut kauaa olla.

katjuska juu kyl itteeki välillä naurattaa kun toinen on toisessa kainalossa ja toinen toisessa...eemuhan siirty sänkynsä kans jo meidän huoneeseen mut ei sekään auttanut.tekis kyllä mieli häätää se pois kun ei se kerta mitää auttanut.

tinii voi hitto kun ovat nii pitkät...täytyy kattoo niitä sit sieltä kun muutetaan, nyt tosiaan meidän hissiin eivät mahtuis.

jouskari mä kerron sit!multa se papa otettiinkin kyllä, oli tosiaan niitä solumuutoksia mut nyt reagoivat lääkitykseen niin uskaltavat sen laittaa.Sit vaan täytyy viedä huomenna pissaa labraan että tekevät raskaustestin ja sit keskiviikkona laitetaan.Eikä tosiaan mitää menkkoja tarvii ootella...mä haluan kyllä imettää pitkään jos eeti huolii enkä jaksais sitä aikaa mitää kortsua käyttää..viimeks ei menkat alkanu kun vasta imetyksen vähetessä.
mullakin muuten halut vähentyny hurjasti, ei viimeks muuttunu halut lainkaan, nyt mennään kerta viikossa linjaa...(siis onhan sekin tietty aika hyvin mutta ei kuitenka sama kun ennen...)

meillä ei esikoinen hiffannut pulloa ikinä, nyt kun on sinnikkäästi yritetty niin kuulemma sillon kun oon koulussa vähän lussuttaa maitoa pullosta kun on pakko, eli kun ei muutakaan saa.

meripihka mä oon kyllä tuttia tarjonnut ja pulloakin yöllä mutta ei ne kelpaa, tissi sen olla pitää.ja syökin kyllä vaikka herää 2h välein, kait se siitä sit vähenee...

meidän esikoinen syö välillä niitä kaupan muksu valmispuuroja ja eilen siltä sit jäi sitä syömättä, mulla oli eeti siinä sylissä ja kokeilin sille sit antaa...ja se ois syöny vaikka kuin!aluks vähän pyöritteli sitä suussa mut sit alkokin maistua...söi varmaan 10 lusikallista ja rupes poraan kun puuro loppu!
nyt annoin sille ruusunmarjasosetta ja sitäkin se ois vetäny vaikka kuin!puol purkkia söi ja ois vetäny vieläkin mut en uskaltanu antaa...täytyy siis ruveta jo antamaan vähän sosetta kun noin tykkäs!

me mennää huomenna vauvajumppaan, saa nähä tykkääkö tuo..
d. ja eeti 4kk ja 3vko
 
Vau, ompas ollut vilkasta keskustelua palstalla, sai jonkin aikaa lukea... :)

Kehäkukalle paljon onnea! Tosi hieno juttu. Itselle tuli pieni haikeus, kun niin sen kolmosen haluisi... täytyy nyt vaan saada tuo mies suostuteltua hyvällä, kun ei pahallakaan haluaisi...

Neuvola on meillä myös toiminut ihan hyvin. On ihana nuorekas neuvolatäti ollut esikoisesta asti sama, ja todella on mielestäni pätevä ja hyvä. Esikon aikana kun oli enemmän kysyttävää ja näitä "oksenteluongelmia", koliikkia sun muuta, niin saatiin kyllä kaikki apu! :) Täytyisi varmaan muistaa kiittää useammin... :ashamed:

Väpä, sullepas on pelejä kertynyt. Onko jotain mitä suosittelet, justiinsa jos pelaajia on enemmänkin kuin kaksi? Saatiin joululahjaksi tuommonen Cluzzle jutska (muovailuvahoilla arvuuttelua) ja se on kyllä ollut todella hauska, ollaan saatu kaveriporukalla jo monet kunnon naurut :D

Matkarattaista minäkään en ymmärrä kyllä tuon taivaallista... Esikko oli kauhian ketterä flikka, joten hän on kävellyt jo noin 2,5v pidemmätkin matkat kun ei vaan ole suostunut rattaissa istumaan. En tiedä miten tän kuopuksen kohdalla nyt on, mutta katotaan jos pärjättäis näillä yhdistelmillä...

Hyvä että muillakin on nuo imutteluajat tuollasia lyhyehköjä, kun olen itsekin miettinyt saako tyttö tarpeeksi maitoa kun imuttelee juuri sen 5-15 min. vaihdellen... Olen järkeistänyt sen niin, että varmasti itkisi enemmän jos nälkää näkisi.

Tuttipulloa en ole vieläkään saanut tyttöä ottamaan, toivon että mentäisiin sitten suoraan nokkamukiin.

Meillä on alkanut tämä päiväunille nukuttaminen vaikeutumaan. Kestää myös todella kauan, että saan neidin nukahtamaan. Sen lisäksi on erittäin herkkäuninen kun nukkuu päiväunia (yöllä ei niinkään herää), melkein 10 min. välein saa olla hyssyttelemässä.

Hoitoon en ole viemässä tätä tyttöä vielä toviin. Haluan nyt nauttia tästä vauva-ajasta oikeen kunnolla, kun esikon aikana en osannut...

Mutta nyt täytyy alkaa viihdyttään neitiä...

Terv. Romi ja Lumi
 
Moikka!

Viime kerran jälkeen onkin tullut reilusti tekstiä. Oon yrittänyt pätkissä lukea juttuja ja nyt koitan muistaa jotain kommentoidakin.

Kehäkukalle ihan ensin hirmuisesti onnea!! :flower: Eilen katselin kans kuvia Sisusta heti syntymän jälkeen ja pieni haikeus iski.... Mut jos vielä hetken odottais.

Huokasin kans helpotuksesta kuten Romi, kun luin että muillakin noi imetysajat on melko lyhyitä. Meillä mennään kans n.2-10min yleensä, joskus harvoin joku 15-20 minsaa. Mutta tyytyväisenä aina irrottaa kuitenkin, et eiköhän saa sit kuitenkin tarpeeks.

Tuttipullohan meillä on ollut koko ajan käytössä ja varsinkin iltaisin menee ukolle huomattavasti paremmin pullo kuin tissi.

Jouskarille onnittelut painonpudotuksesta! :flower: Ja Liikolla mieletön itsekuri, josta vaan ite haaveilen... Huomenna olis tällä emännällä eka viikko painonvartijoita takana ja eka punnitus, katotaan miten ämmän käy! |O

Meripihka: oon antanut nyt viikon ajan tota maissivelliä ihan alusta saakka sellaisenaan. On tosi "juoksevaa" et sen puoleen ei tarvii maidolla notkistaa. Tulee vellitutista hyvin ulos.

Yritän olla ajattelematta elokuun alkua, jolloin pitäis palata töihin ja laittaa Sisu hoitoon. Yhtään en haluais niin aikaisin laittaa, mut eipä kai noita asunto- ja autolainoja kukaan mun puolestakaan tule maksamaan - vai? ;) Nyt jo mies saa hoitaa suurimman osan tän talouden kuluista, kun ei näillä tuloilla hirveesti juhlita. Mut katotaan jos joku ihme tapahtuis (esim. uusi raskaus ;) ) et vois vielä jäädä kotiin.

Päiväunirytmi taitaa meillä olla muuttumassa. Kohta pari viikkoa on ollut niin, että nukutaan enää 30 min aamupäivällä ja sit 4-4,5h ulkona ja that´s it. Aikaisemmin oli siis noiden lisäks vielä 30 min illalla, nyt ainoastaan jos lähdetään vaunuilemaan tai ollaan autolla liikenteessä, mut sisällä ei millään. Pari päivää on kuitenkin jääneet myös noi aamupäivän puolen tunnin torkut pois, eli ainoat unet on noi pitkät päikkärit. En nyt tiedä, pitäiskö laittaa sit jo aamupäivällä ulos, et nukkuis jonkun aikaa silloin ja toisille unille sit vielä iltapäivästä. Onko muilla tullut päikkärirytmiin muutoksia? Soseita syödään siis ennen noita pitkiä unia, n. klo 12.

Nyt ollaan muuten viikon verran syöty soseita, alkuun pelkkää pottua ja pari päivää maisteltu porkkanaa, mistä tykätään! Missä vaiheessa ootte alkanu antaa soseita kaks kertaa päivässä? Oon ymmärtäny, et esim. hedelmäsoseita vois antaa sit unien jälkeen.

Muutoin mennään edelleen 1,5-2 h välein herätyksillä yöt ja eletään toivossa, et jossain vaiheessa unipätkät pitenis!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! B)

Zucchero + Sisu 4kk1vko
 
Voi että kun muistaisin mitä kaikkea piti kommentoida, oli vaikka mitä,mutta mitään en muista.
Nappikselleihanaa lomaa, näin muistin aikana toivotan. Ja vauvauutisia...HUI :heart: ja Onnea tietenkin tosi paljon!
2-3 kertaa yöheräämiset on täysin normaalia, eikä edes paljon tän ikäisille vauvoille!! Jotkut vauvathan heräilevät tuon määrän 1-vuotiaaksi asti...(pliis poikaseni, älä ole sellainen vauva..) Aika monet vauvat heräävät tunnin parin välein ja sit on semmoisia vauvoja, että he herävät 15min-tunnin välein....Meillä yhä herillään tiuhaan, niin että musta alkaa nyt oikeesti tuntumaan, että OLEN LOPPU. Tämä muutto on tässä nyt vähän liikaa. Eilen tuntui että pää oikeesti räjähtää. No, se minusta.
Vaunuista en tiedä muuta, kuin että mulla on kallis maku. Mulla ei ole itseeni varaa :LOL: eli en ole toteuttanut itseäni vaan ostanut toimivat näppärät pienet vaunut seittemällä kympillä, sellaiset joita en ikinä olis valinnut! Olisin valinnut valkoiset nahkavankkurit, reilut 800e. Matkarattaat ovat Gracon Miraget, ne oli halvat ja kyl ne eteenpäin kulkee.
Mitzy on ihailtavan aktiivinen. Mun pitäs kans lopettaa itseni sääliminen ja alkaa suunnitella vauvan kans menoja. Mietin vaan itteeni ja kuinka haluaisin omaan urheiluharrastukseeni enkä ikinä sinne pääse. Enkä pääse mihinkään muuallekkaan, en edes roskapussia viemään yksin. Voi että kun olis mummo jolle soittaa. Tarvisin ihan vähän omaa aikaa, vaikka kaks tuntia viikossa.
Mikä on pisin aika, jonka olette olleet erossa vauvasta?
Väpä Ihanaa että sun kananmunasi jää kotiin hoitaan lasta.
Hillen vaavi on yhtä nopee tissi-imuri kuin tää mun villikissa
...josta puheen ollen, hän on nyt kaksi kertaa kääntynyt mahalta selälleen.Kyljelleen kääntyy selältä jatkuvasti myös.Bataattisosetta pyörittelee suussaan ja sylkäisee vek.Tuttipullon kans alkanut leikkiä silleen, että ottaa tutin ikenien väliin, imuttaa suun täyteen ja purskauttaa sit kaiken ulos :eek: nykii ikenillä sitä tuttia ja huutelee samalla...ei o visiin nälkä. vasen tissi nyt boikotissa toista tai kolmatta päivää......TAAS. kiitos cora vinkistä, saan välil syömään huijaamalla tuolta kainalon alta.....

mä yritän pystyä oleen tän vuoden kotona.en mitenkään raaskis laittaa hoitoon alle 1-v.eipä näillä yhden ihmisen tuloilla paljoo juhlita, mut melkeen yhtä köyhä oon kun palaan töihin ja maksan hoitomaksut. eli köyhyys on kohtalona joka tapauksessa.helvetin masentavaa.

pullosta----eiks vois hörpyttää mukista jos ei pullo kelpaa? en tiedä siis asiast mittään, tuli vaan mieleen että tuommoisesta olen kuullut. Tai kokeilkaa sitä tommee tippee pulloa? pitäs olla nisämäinen tutti...Niksu vetelee neljästä erilaisesta pullosta...mut vasen tissi ei käy |O
 
No nyt tuo näyttää kuin onnittelisin Nappisilmää vauvauutisista....tarkoitus oli siis onnitella Kehäkukkaa tietenkin.
Mut toihan saattoi olla enne; kun Nappisilmä tulee Thaimaasta niin ehkä tulee samanmoisia uutisia =)
N34 ja Niki 3kkplus3vk
 

Yhteistyössä