***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Moro!

Pari päivää oltu taustailemassa ja huh, miten paljon tekstiä! On mukamas ollut niin kovasti muutakin tekemistä, etten ole ehtinyt kirjoittelmaan... :kieh:

Miialle iso :hug: ja jaksamista korvatulehduskierteeseen.

Vauvakuumeetta
ei varsinaisesti vielä ole, mut alunperinkin oli suunnitelmissa useampi kuin yksi lapsi ja nyt oon alkanut vähän jo puhumaan, et sit seuraava lapsi kun tulee... Mut eipä tässä vuositolkulla passaa aikailla, kun ikääkin on jo 34 vee... Toisaalta olis kiva, et Sisu sais leikkikaverin pian, mut toisaalta tuntuu, et haluis keskittyä vaan tohon yhteen vielä ainakin hetken. Ja kaikista kivointa olis tietty kun nää raskauskilot häviäis ensin ihan vaan laihdutus-lehtiä lukemalla! :LOL: :LOL: :LOL:

Meillä on annettu nyt kolmena iltana maissivelliä iltasyötöllä. Kahtena ekana iltana 100 ml ja maitoa päälle, eilen sitten annettiin niin paljon kuin jaksoi syödä ja 160 ml menikin. Annoin kyllä tota velliä ihan sellaisenaan enkä sekoitellut maitoon. Eipä vaan ole ollut toivottua vaikutusta yöuniin, eli 2 h välein herätään edelleen. :( Täytyy vaan kärsivällisesti yrittää jatkaa, jospa tämä tästä jossain vaiheessa... Tänään maisteltiin myös päivällä perunaa pari lusikallista ja alun irvistyksen jälkeen meni ihan hyvin! Vellin antamisen jälkeen on muuten kakkakin muuttunut kiinteämmäksi, eikä ole enää ihan niin vetistä.

Eilen pääsin käymään kampaajalla ja tulevassa kaason roolissani makutuomarina hääpuku-ostoksilla. Olipa mukavaa päästä välilä vähän itsekseen ihan muihin ympyröihin ja puheenaiheisiin - vaikka ukkeli onkin huippujätkä :heart:

Mukavaa viikon jatkoa!

Zucchero + Sisu, eilen 4 kk synttärit!
 
Eilisen neuvolakuulumisia meiltä (suluissa 4kk mitat)

paino 8275g (7265g)
pituus 66cm (63cm)
päänympärys 43,7cm (42,5cm)

Eli tasasesti kasvaa poika, aikalailla keskikäyrällä taisi olla kun täti siltä koneen näytöltä käyrää esitteli.
Noista velleistäkin oli puhe ja neukku suositteli ihan oikeaa puuroa iltaruualle, kun vellit on kuulemma semmosia "liruja" että niistä ei vastaavaa hyötyä ole. Eilen illalla kokeiltiin mutta ilta ja yö meni enimäkseen kiukutellessa rokotuksen jälkeen, kun niin huonosti nukuttiin. Vauvauintikaan ei poikaa jaksanut eilen innostaa, taisi olla kankku kipeä.
Jospa tänään olis otollisempi maaperä puurolle :) . Kaurapuuroa hyvin haudutettuna, täti suositteli, kun on vatsaystävällistä, ja sitä ajateltiin kokeilla. Jos en jaksa itse keitellä niin sitten pitää katella kaupasta jokin valmispuurojauhe.



 
Mitenkä te muuten laskette, että mikä on "yöunien" aika, tarkoitan että jos sanotaan että vauva on herännyt yön aikana esim 2 kertaa, niin loppuuko yö esim klo 6 aamulla teidän laskuissanne? Tarkoitan että jos vauva nukkuu vaikkapas klo 23-09, niin lasketteko klo 6-9 väliset heräilyt "yöunien aikana heräämisiksi"? Vai onko yöunien aikana heräilyt ajoitukseltaan herätyksiä ennen aamu kuutta tai muuta tiettyä kellon aikaa? Vai ajatteletteko että "yöunet" ovat tietyn tuntimääräiset unet riippumatta kellon ajasta ja esim näiden 8-12 tunnin aikana heräämiset ovat yöheräämisiä?


Mulla on tästä oma käsitys ollut....tänään sain kuulla "asiantuntijalta" ihan erilaisen näkemyksen,,,ois mielenkiintoista kuulla teidän ajatuksenne että miten te ootte tämän asian ajatellu ennenkuin kerron mitä hän sanoi.
 
Nikin emo meillä uniajaksi luetaan se yhtäjaksoinen uni elikkä esim 22-06 jonka jälkeen syödään ja sit vielä pienet unet tonne 9 asti.

Täällä muuten on huomattu et lähtee erilaisia ääniä, paras on sellanen höhöttävä nauru... ja se tulee yleensä sielun kyllyydestä, ai että meillä on iskän kanssa välin hauskaa... :LOL:
 
Nikin emo mä lasken yöunien ajaksi sen ajan ennen kun vauva nousee ylös!eli yö alkaa kun 22.30 ukolta menee taju, herää yöllä parin tunnin välein, aamuyöllä yleensä herää 5, 7 ja 8.30 ei sitten enää tissittelyn jälkeen nukahdakaan eli siihen loppuu hänen yö.oikeestihan se aamu kait alkais jo tosta klo 5 heräämisestä ja mä heräänkin sillon kun esikoinen herää viimeistään puol 6, mutta eihän se mikkää aamu sille vauvalle oo kun se jatkaa uniaan.ja jos laskisin yöuniks yhtäjaksoisen unen niin eihän sitä olis kun se eka 2h..

raskauskuumetta olis mutta kauhun hetkiä koettiin miehen kans kun vitsillä tein kaappiin jääneen raskaustestin.ruvettiin sit aatteleen et mitä jos...ja ei todellakaan nyt haluta enempää.mä haluisin sit myöhemmin kyllä vielä kolmosen mutta en nyt, se sotkis mun koulusuunnitelmatkin totaalisesti.saati miten sitä sit jaksais...joten ei kiitos nyt meille!saatiin onneks onnenkiljasta kun oli testi negatiivinen(mies vielä koitti pelotella että jos oot sittenkin..sitä sitten hihiteltiin kun viimeks plussaa toivottiin lähes vuosi ja nyt ois melkein itkun paikka jos olis plussa)

plää, mun täytyis lähtee ettiin itelleni uikkareita ja esikoiselle kellukkeita, mennään sinne kylpylään viikonloppuna.mulla on kyllä toi vanhakin uikkari mutta ei toi takamus oo ihan siihen pienentyny...
joten kaupoille siis!
d. ja eeti 4kk ja 2vko
 
Nikin emo, minä lasken yöunen pituuden samalla tavalla kuin dd eli sitten kun ei enää nukahda, niin on herännyt yöunilta... Viime yö menikin niin, että jätkä taintui unille klo 22.30, söi klo 02.30 ja sitten kun olin rupeemassa toiselle syötölle, niin huomasinkin, että kello onkin jo 06.30 :eek: , kun yleensä on syöty viiden maissa. No syötin pojan, mutta eihän se enää siitä nukkumaan ruvennut, vaan seurusteli reilun tunnin, ennen kuin nukahti seuraavalle syötölle kahdeksi tunniksi. Katotaan nyt, mitä tää tekee meidän päivärytmille...

Mun ystävälleni syntyi eilen toinen tyttö :heart: . Vauvakuumetta ei silti todellakaan ole ilmassa, kunhan nyt ensin selviäis tän yhden kanssa... Niin, ja toinen kaveri sai pari viikkoa sitten kuudennen lapsensa :eek: , hurjaa...

Nyt alkaa kitinä lattialla kohota niihin sfääreihin, että pitää yrittää laittaa jäpälä vielä unille. Palaillaan.

väpä ja Vilho, 4 kk ja risat :heart:
 
nikin emo Minäkin lasken yöunet samaan tapaan dd:n kanssa. Viime yö olikin sitten mielenkiintoinen, ja poika olisi halunnut ihan väkisin alkaa valvomaan ensimmäisen syönnin jälkeen! Silloinkaan ei hänellä mielestäni oikein nälkä ollut.. mentiin sitten pojan kanssa sohvalle makoilemaan peittojen kanssa että isäntä saisi pikkasen unta. Varmaan tunnin siinä tapitteli sitten hereillä ja kokeili josko alkaisin hänen kanssaa juttelemaan :whistle: Onneksi sen tunnin jälkeen tissi kelpasi ja nukahti siihen kainaloon, siinä sitten nukuttiinkin siihen kunnes mies lähti töihin..
Täällä koetaan nyt pikkasen painostusta kiinteiden/vellien sun muiden aloittamiseen pidempien yöunien toivossa. Olisinkin siis kysynyt, että onko täällä kukaan konkreettisesti huomannut parannusta unien suhteen soseiden syönnin aloituksesta???? dior olikin puuroa antanut ja unet pidentyneet sitten sillä!
Mun ystävälläni on kaksoset ja hän on vetänyt kaurapuuro-hiutaleet ensin sauvasekoittimella pienemmiksi ja sen jälkeen vasta keittänyt puuron.
Joo siis haluaisin täysimettää sinne 6kk saakka...

Mitäs muuta... maanantaina olisi se neuvola ja sielläkin kyselen sitten oman maidon riittävyydestä yms. Nyt lyö pää ihan tyhjää.. hyvin kukuttu yö takana :|
 
Ukkeli tainnutettu päikkäreille ja itsellä maha täynnä, niin jaksaa vähän raapustellakin. :D

Ihmeiden aika ei ole ohi! Viime yönä nukuttiin klo 22-08 kahdella syötöllä ekaa kertaa yli kuukauteen. Jeeee! :D Alkaa elämä hymyilemään äidillekin ;) Eka syöttörupeama tosin kesti reilun tunnin, kun ensin syötiin, sit ähistiin, vaihdettiin vaippa, kakattiin puhtaaseen vaippaan, vaihdettiin taas vaippaa ja kunnes uni taas löytyi... Mutta silti. Eilen laitoin iltasyötölle sitten puolet velliä ja puolet maitoa ja tota sekoitusta menikin about 180 ml. Eilen päivällä otettin myös pari lusikallista pottua, kuten myös tänään. Eli Meripihka: jos viime yö ei ollut vaan poikkeus, niin meillä tuntuis ainakin toi perunan ja vellin aloittaminen auttavan yöuniin. Siis reilu kuukausi tätä ennen menty 1,5-2 tunnin syötöillä yötä päivää. Mutta meillekin neuvolantäti sanoi, et ei se kiinteiden aloitus välttämättä auta... Ja jos haluut täysimettää 6 kk, niin sehän on vaan tosi hienoa! Mulla alkoi vaan oma nuppi (ja kaiken äksyilyn jälkeen varmaan miehenkin...) kiristämään nukkumattomien öiden jäljiltä, varsinkin kun päikkäritkin oli samaan aikaan niin levotonta aikaa etten saanut sitten päivälläkään nukuttua.

Myös äiti on täällä ryhdistäytynyt ja kävi eilen ilmoittamassa itsensä Painonvartijoihin :saint: Oon ennenkin siellä saanut painoa pudotettua, eli mulle ihan toimiva juttu. Tartteen ehkä tsemppaukseen jonkun nolausmomentin astuessani vaa´alle kaikkine kiloineni tuntemattomien ihmisten edessä :LOL:

Nyt lumitöihin!

Zucchero + Sisu 4kk 2pvä :heart:
 
Neuvolakuulumisia täältä

eli niin sanottu 4kk neuvola vaikka Nemo onkin jo 4,5kk
pituutta 67,1cm ja painoa 7170g...ja ihan kivasti kasvaa =) Nyt oli tullut painoa vähän suhteessa enemmän kuin pituutta, mutta aiemmin se oli toisin päin, joten tasaisesti kasvaa.
Korvan taustat meillä taas vähän renklaa ja lääkäri sanoikin, että sais olla hörökorvat, niin ei ois tätäkään ongelmaa. :whistle: No hyvät korvat nuo on vaikka meneekin päätä myöden ja liimautuu sinne välillä sit turhankin tiiviisti...pitää vaan muistaa puhdistella ahkerasti sieltä korvanlehden takaa.

Yösyöttö ajatuksesta, niin itse lasken yösyötöksi ne mitkä syödään 21-06-07.30 kun tolla välillä meillä yleensä nukutaan siis herää kuuden ja puol kasin välillä. Ja viime yönä söi 00.00 ja 03.00, niin ne lasken yösyötöiksi ja toi aamunen on jo aamusyöttö. =) vaikeesti selitetty :whistle:

mutta joo..nyt odottamaan koululaista koulusta ja ukkoa töistä :wave:

Katjuska ja Nemo sen 4,5kk :heart:
 
Moikkelis!

On tääki...jos ei oo tulipalopakkaset niin sitten sataa lunta...miksei se voi olla siinä välimaastossa? Eli ei satais lunta mut olis sellaset kivat lupsakat ilmat :headwall: niin, miten niin ihmisellä pitää olla joku asia aina valitettavana :D

Miian Matildalle pikaiset parantumiset ja ne korvatulehdukset nakataan kuikkaan!!!! Ootko miettiny olisko homeopaatti-hoidosta ( eikäkö..eiku niin...on osteopaatti ja homeopaatti? vai miten se oli? ) apua? Olen jostain kuullut tai lukenu et olisi joillekin olleet jollain lailla avuksi...taitaa olla vaan aika hintavaa....


Nikinemo: Mää lasken yöuniksi esim. viime yön 21.30-6.30 ja yöllä syötiin klo 02.30 eli yhdellä syötöllä mentiin ja aamusyötöksi puol seittemän syötön..jonka jälkeen jesse nukahti viel pariksi tunniksi...( eri katonnan mukaan poika olisi nukkunut 21.30-09.00 ja syönyt kaks kertaa yöllä |O )....en jaksa pähkäillä enempää...meen sekasi :LOL: ja sekös nyt niin outoa olisi :D

Me alotettiin nyt maistelemaan bataattisosetta...pottu kun pistää puistelemaan ja suun tiukasti kiinni...Bataatti sentään maistui oikein hyvältä eilen kun maisteltiin...
Poika on nykyään vähän väliä tissillä päivän mittaan...taitaa nälkä kappasta...joten senkin takia nyt ihan säännöllisesti alan kiinteitä maistattelemaan...
Velliä en taida antaa lainkaan...on niin monta mieltä siitäkin...taidan siirtyä sitten kun tarvis niin suoraan puuroon...eikös velli nyt aja melkein saman asian kuin korvikemaito(?).

Onko teillä helppo leikata vauvanne kynnet? Meillä poika tormaa kyllä niin äkäsesti kiinni käteen ja saksiin kun yrittää leikata...pittää kait nukkuessa leikata sit...
Muutenkin on joka asiaan tarttumassa...peittoon ja lakanaan ja omiin sormiin ja leluihin ja siis aivan kaikkeen...ja kaikki viedään tietenki suuhun :D
Aamullaki kun ruukaan antaa deetipat lusikalla niin monesti on lentäny vitamiinit lakanalle ja ittensä päälle kun tarttuu niin äkäsesti lusikkaan ja sit on suu auki ku linnunpojalla...on vissiin hyvän makuiset tipat =)

Onkos teille muuten jääny mitään tapaa päälle raskausajasta? Mulle on ainaki jääny tuon rapakummun ( siis masun ) silittely :D ... joo ja monesti muka varonkin sitä ettei kolaha mihinkään B). Ja useasti käsi lepää masun päällä niinkuin raskausaikanakin... :xmas:

Juuu...niin...nawi: sulla täytyy ruveta miestäs taivuttelemaan neljänteen lapseen! Ku sulla on jo nimikin valmiina :D ja eihän sitä paritonta määrää voi lapsia olla :whistle:

jospas tästä nostais pyllyn penkistä ja yrittäis saaha jotain aikaseksi tänään...taaskaan ehtiny mittään tekemään! miten se tuo päivä niin äkkiä menee :headwall:

terkuin hille&jesse 4kk+2vko
 
Hille meillä onnistuu kynsien leikkaus suht hyvin ainaki toistaseks... saas nähdä nyt kun taas kehuu niin seuraavalla kerralla menee ihan pelleilyks!!

Onko muilla havaittavissa "pystyynpyrkimistä"? Meiän neiti on tossa selällään leikkimatolla (2 kaarta, missä roikkuu lelut), ottaa kahdesta lelusta kiinni ja vetää itseään ylös sellaseen puoli-istuvaan asentoon. Sit sellasta "vieterilelua" mikä roikkuu siinä kaaressa niin vetelee kuin paraskin. Aika sissi, viime viikolla ei ko lelu liikahtanu mihinkään! huimaa tuo kehitysvauhti!

zucchero mä en oo niin rohkee että lähtisin itteni julkisesti nolaamaan mihinkään painonvartijoihin. :LOL: Sen sijaan oon tehny itelleni liikuntapäiväkirjan, mihin merkkaan lenkit, jumpat yms. ja kattelen vähän mitä suuhuni laitan. Sit mulla roikkuu tavoitefarkut ja paita "seinällä". Niitä kun kattelee niin antaa kummasti potkua lähteä lenkille... :D

Jaaha, ruuanlaittoon tieni käy...

Liiko ja Anni 4kk 1vko
 
Hei,meil Jonna nukkuu 4-5tuntia yhtä jaksoisesti ku käy iltasel nukkuu.20-21aikaan.
Ja sit jos juo maitoa ni sit herää2-3tunnin välein,mut velillä+maidol nukkuu yhtäjaksoisesti ain aamu yöhön tohon 05.00 saakka,ja sit maitoo ja jälleen nukutaan ainakin 9-10 saakka ja loppu päivä hyväl tuuril sit 16saakka hereil kunnes tunnin unet.....
jonna vasta 3kk
 
Meripihka, meillä ei ainakaan ole ollut noilla kiinteillä mitään pidentävää vaikutusta yöuneen. Pitää ehkä kohta vetäistä puurot kehiin, niin josko tokenis... Tänään otettiin taas uusi maku maisteluun eli mangoa poika veteli hyvällä halulla.

Zuccherolle tsemppiä laihdutukseen! Mulla vaan koko ajan lykkääntyy tää uuden elämän aloittaminen :whistle: ... mies on sen sijaan saanut omalle kummun häivyttämiselleen ihan hyvän lähdön, näyttää jo selvästi komeemmalta ;) . Sanoinkin, että otan sen sitten kiinni, kunhan se on ensin 20 kiloo tiputtanut... mulla kun on kuitenkin selkeesti vähemmän tuota pudotettavaa.

Hillelle tiedoksi, että en oikein osaa sanoa, kuinka vaikeeta jätkän kynsien leikkaaminen on, sillä leikkaan ne aina silloin kun jätkä on puoliunessa tissillä :whistle: . Oikein hyvin on sujunut :D . Muutoin tuo kaveri on niin kova viuhtomaan, että saatan vaikka leikata vahingossa sormen, jos yritän siinä saksien kanssa säätää.

Liiko, täällä pyritään pystyyn ihan urakalla! Poika tekee kovasti vatsalihasharjoituksia ja yrittää kammeta pelkin vatsalihaksin selältään istumaan... Ja jos istuu sylissä, niin pyrkii seisomaan. Aina pyrkimässä johonkin...

Hille, jos nyt kerran säitä toivomaan ruvetaan, niin tänne pari astetta pakkasta, aurinkoa päiviin ja tuuli pois kiitos :D .

Meillä on ollut tänään ihana päivä :heart: . On nukuttu hyvin ja Vilho on jaksanut seurustella ja höpötellä oikein iloisena! Viihtyi jopa tunnin lattialla itsekseen ja antoi äidin katsoa Emmerdalen rauhassa :D . Toivottavasti loppuilta sujuu yhtä mallikkaasti ja yöllä saadaan hyvin nukuttua.

Mutta nyt pannukakku uuniin ennen kuin ukko tulee sählystä! Ja voishan tuon jätkän kylvettääkin, kun taitaa kaulapoimut olla sen verran maitopuklissa, että tekis pieni pesu ihan hyvää. Huomenna varmaan taas lisää :wave: . Hyviä yöunia kaikille!

väpä ja Vilho, 4 kk ja risat :heart:
 
Iltaa!

Yöunista mä lasken niin että yöunet loppuu kun lopullisesti tuolta makkarista herätään. Eli viime yökin meni sitten 21.30-n. 9, syöttömääriä tulee sitten 3, vaikka syötöt lasken siihen aamu 6 asti, sen jälkeen syö jo aamumaitoaan...viime yönä söi 00, 4.30 ja sitten siinä 6.30 aikaan,mutta ton aamun viimisen syönnin jälkeenkin nukahtaa siihen syliin,joten ei ole vielä tarpeeksi saanut unta. Selitinkö vähän vaikeesti...unet lasken miten tuolla nukutaan lopullisesti aamulla, mutta syötöt vaan siihen 6 asti..joten 2 kertaa yleensä syö yöllä.
Tänään neiti nukahti jo 20.00,katotaas nyt sitten miten syötöt menee...ennen meilläkin mentiin yöunille 22-23, mut nyt on alkanut jäämään yöunilleen jo 20-21,no kiva että saa vähän enemmän omaa aikaa tässä illalla.

ÄÄh,mä oon kauheessa flunsassa ja päivät on aika raskaita kun pitäs niin seurustella ja leikkiä neidin kanssa...toivotaan et menis ohi pian tää räkätauti!! :snotty:

Kuinkas pitkiä pätkiä teidän pikkuiset hääräilee päikkäreiden välillä?
Meillä touhutaan n.2 tuntia ja sitten taas paupimaan :)

Mutta nyt huilimaan.... :p

jkoo + Nella 4kk+6pvä
 
Niki kans tekee just kuin Vilho :heart: , pyrkii suoraan ylös vatsalihaksillaan......ei voi nauramatta katsoo,kun pojan laskee kenttään, niin pää ja jalat pysyy ylhäällä. sitterissä kans kenottaa pää ja jalat ilmassa ja punkee ylös. tulee muuten sitteristä ja turvakaukalosta yli laitojen, eli kiinni köytettävä.silleen me jumpataan, että kun makaa maassa, annan kädet ja Niki nostaa ittensä ekana istuun ja siitä seisaalleen.ja jestas kun näyttää onnelliselta kun saa seisoa.
Mä olen kans aatellu niin, että kun ukkeli nukkuu esim klo 23-09, niin tällä välillä tehdyt ruokailut ovat "yösyöttöjä. ihan kuin jos ukkeli nukkuisi vaikkapas 21-06,niin silloin tuolla välillä syönnit ois yösyöttöjä. vaan ei, sanoi tää asiantuntija, esimerkkinä oli sellainen yö, että Niki oli nukahtanut 23.45, tissiä 01.30, 03.00, 5,6 ja 7 josta nukkui yhdeksään. Eli mun laskuissa yösyöttöjä 5. mutta kuulemma edes tuo aamu kuuden syöttö ei ole yösyöttö. Eli tuo kyseinen yö on tämän ihmisen mukaan menty kolmella yösyötöllä. eli meillähän siis menee hyvin :eek: vain 2-3 yösyöttöä.
mä kyllä yhä edelleen olen sitä mieltä, että se aika,n.9-12h, jonka vauva nukkuu yhtäjaksoisesti herätäkseen vain syömään, on vauvan yöunet, ja niiden aikana tehdyt syötöt ovat yösyöttöjä. mutta olen siis väärässä, jos tätä asiantuntijaa on uskominen. No aivan sama tietenkin koko tää asia.....
viime yö meni näin: 23.40 nukahti,03 tissiä,04.30 nannia,06.30tissiä,8.30tissiä ja heräsi 10. eli aika mukavasti.paitsi että mä en saanut unta 4.30 jälkeen vasta kuin joskus aamusta, tunnin ehin sit nukkua. yritän antaa öisin kerran tuota nannia, jos se pidentäs unipätkää...noh, viime yönä nannin jälkeen 2h unipätkä.
täällä ruokailujen aikaan arvotaan tissi-pullo-tissi-pullo....Niki tappelee vuoronperään molempien kans. joskus kun ajattelen antaa suosiolla suoraan pulloa välttääkseni tissiraivarit,niin poika huutaakin pullolle ja rauhottuu vain tissille. ja kun yritän tissiä ekana,tappelee usein niin, että pulloon on tartuttava....tää syöminen on meillä kyllä niin sekasin.no nyt panen ylös kaikki unet ja ruokailut ja ruokailujen yritykset,ja sit taas tän "asiantuntijan" kans käydään läpi nää meidän kuviot vikon ajalta. tuo on kyllä hyvä, näkee ittekkin näiden päivien ja öiden kulun,kun merkkaa ylös.
 
Siis näkeekö kenenkää muun vauva painajasia? tai en mä muutakaan sanaa keksi kuvaamaan, Wäinö siis parina yönä kuluneen viikon aikana on uikuttanu,inissy ja huutanu mut ei ite herää, annan sormen käteen tai silitän ja hyssytän ni loppuu vain alkaakseen taas... käsi pinnojen välissä nukkunu sit ja aamulla toisella kädellä repiny itteni irti sieltä kun on verenkierto tyystin tyrehtyny kädessä.. mut siis asiaan näkeekö kenenkää vaavi tolleen unia, on niiiiiin sydäntä riipasevan surkeeta ininää..
 
Terve!

Meillä ei puuro auttanut yöuniin, kahden tunnin välein söi silti. Nyt on ollut taas ihan täysimetyksellä kun tuli kipeäksi silloin ei kiinteät maistu yhtään. Ja vaikka saa vain äidinmaitoa niin silti syöntiväli on saman kaksi tuntia kuin puuron kanssa. Ja on meinaan tarkka, ei ole mitään 2.5 h tuntia tai 2h15min vaan ihan tasan tarkkaan kaksi tuntia, parin minutin heitoilla. Tarkka pimu.

Mutta tissiraivarit on tullu nyt kehiin. Ei ole ollut moista kellään muilla viidellä lapsista, nälkä on ja huutaa vaan ja rimpuilee tissillä jamikään muukaan ei silloin kelpaa.

Meillä kans istuttais vaan ja könytään sängyssäkin ylöspäin. Mihin lie kiire.

Eilen tyhjensin kaapista kaks isoa pussia vaatteitajotka kävi jo Matildalla pieneksi. Nyt on siis käytössä 68cm vaatteet. Huusin huutiksesta edulliseti ihanan ja ison paketin 68cm vaatteita.

On niin ihanaa kun tuli lunta, lapsetkin viihtyy ulkona ja eilen ostettiin kaikille sukset, joilta ne vielä puuttui.

Eipä kummempia, päivän touhuihin.

Miia ja Matilda 4kk2vkoa
 
Morjens

Yö sujui yllättävän kivasti! Nukkumaan vasta klo 22.30, mutta ei kitinöitä välillä, vaan heräsi syömään vasta puoli neljältä :D ! Ja sitten seitsemältä heräsi yöuniltaan. Taas jäivät nuo yöunet aika lyhyiksi... Pitäis varmaan yrittää jommasta kummasta päästä pidentää unipätkää. Yhdellä syötöllä kuitenkin selvittiin :) .

Nawi, kuulostaa just samanlaiselta kuin meidän pojan nukkumiset yleensä! Kysyin tätä neuvolassakin, mutta eivät osanneet siihen mitään sanoa sen kummempaa, kuin että taitaa pojalla olla jo noin pienenä varsin vilkas sielunelämä :/ . Meillä unihuutoon auttaa tutti ja sylittely... Ja siis poika ei tosiaan edes herää, vaan huutaa unissaan. Viime yö meni kuitenkin poikkeuksellisen hienosti.

Nikin emolla tuntuu kanssa olevan tuo piltti varsinainen persoona! Muista sitten kertoa, mitä asiantuntijalla oli sanottavaa teidän syömisistä ja nukkumisista.

Valveilla Vilho jaksaa olla maksimissaan pari tuntia, sitten ottaa jo pienet nokoset usein syönnin yhteydessä. Eilen poika näytti vain parhaita puoliaan ja oli aivan ihana naureskelija koko illan :heart: . Kunpa tänään sujuisi yhtä kivasti.

Päivän puuhiin täältä liukenee hänkin.

väpä ja Vilho, 4 kk ja pari viikkoa :heart:
 
Painajaisia on taidettu nähdä täälläkin muutamia kertoja, viimeksi eilen. Poika nukahti yöunille jo klo 20. ja heräsi parin tunnin päästä huutamaan kovaa ja korkealta. Silmät oli ummessa, eikä auttanut muu kuin syli. Siihen rauhottui ja kun laskin takaisin omaan sänkyyn niin välittömästi alkoi itkuhuuto uudestaan. Oli todella erilaisen kuuloista kuin mikään muu itku. Vajaan tunnin sitä kesti, rauhoittui lopulta meidän sänkyyn, jossa menikin sitten koko yö. Aamuyöllä tuli samanlainen "kohtaus". Silmät kiinni huusi, reppana.

Yöunien pituuden olen minäkin laskenut samalla lailla, eli kun ei enää uni tule vaan noustaan sängystä. Tänään noin 08.30. Onneksi isä oli kotona ja mä sain jatkaa unia, aina 10.30 asti! Luksusta! Koitan öisin seurata kellosta moneltako syö, mutta autuaasti olen aamulla ajat jo unohtanut. :snotty: Täytyy varmaan ruveta pitämään kirjaa, kuten Nikin emo. Jos selviäisi mikä tuo rytmi todellisuudessa on. Kuvittelen kuitenkin, että noin 3 syöttöä...

Nyt suihkuun! =)
 
Tänän pääs itku.Ei liity vauvaan vaan asuntoon. Avaimen saa 30pv, muuttaa saa KLO 16 ALKAEN, ovet siihen asti lukossa, ja KOKO TALO muuttaa samaan aikaan. Hissit ovat pois käytöstä koko viikonlopun. Koko talo on siis remontoitu, vanhojen asukkaiden pitää olla evakkoasunnoista pois ma-aamuun mennessä. Ja me uudet siellä katolla siis muutetaan silloin myös kaikki. En enää tidä miten tämä tehdään.
Olin sopinut kaiken; muuttoauto klo 13 perjantaina, muuttajat,kodinhoitaja Nkin kans 13-16 ja ystävä hoitamassa 16-18. Nämä sovin koska avain luvattiin pe 30pv tai to 29pv. Luulin että jos kerran avaimen saa perjantaina aamusta, niin muuttaa saa tietenkin heti kun avain on kädessä.
Ystävätkin on työssäkäyviä ihmisiä, ei niitäkään vois tälleen pomputtaa ja käykö heille taas udet muuttoajat. Mun huonekalut on niin painavia, että ei niitä kukaan jaksa portaita viidenteen. Täyspuuta, jotain helvetin maailman toiseksi painavinta laatua.
Laajsalon kiinteistöt eivät perustele, sanovat vain että "johtuu urakoitsijasta". soitin Helsingin asuntotuotantotoimistonjohtajalle, ei apua. Soitan vielä Laajasalon kiinteistöjen johtajalle. Tuskin auttaa. ja sitten soitan vielä rakennuttajan edustajalle. Mutta kukaan ei ota vastuuta. Eikö tämmönen ole jo epäinhimillistä? No, Herra Johtaja kovin kehui asuntoamme, hän oli sentään päässyt sitä katsomaan! On se kivaa että on mahtavan hieno asunto! Vielä JOS siihen asuntoon pääsisi jonain päivänä sisälle, ja vieläpä huonekaujen kera. En niinku jaksa.
 
painajaisia tai unia ylipäänsä nähdään täälläkin. Tänään aamusta naurahti unissaan! Viime yö meni meilläkin aika ok, yöunille meni tosin vasta 00.00 ja 3 aikaan sitten heräsi ääntelemään ja tuli sellainen uni-itkukin, en noussut sängystä ollenkaan ja nukahti sitten pian itekseen. 4 aikaan heräsi kun hesari tuli, mutta nukahti taas nopsaa itekseen ja 6.15 syötiin, eli periaatteessa juu yhdellä syötöllä =)

unikirjaa täälläkin pidetään, mutta ei vielä oikein ole havaittavissa selkeää rytmiä. Päikkärit on lyhyitä, 30minsaa, ja niiden välissä ollaan hereillä 1,5-2h.

ylös täälläkin pungerretaan koko ajan! Sitteristä, sylistä, mistä vaan. Kaveri on innoissaan kun pystyyn pääsee :D

Jahas ja sit taas hommiin :wave:
 
Voi helvetti mitä meininkiä Nikin emo :eek: |O :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: ! Ei ole todellista tuollainen! Kyllä on taas järjen riemuvoitto koko touhu. Vihaksi pistää täällä :kieh: . Ilmoita nyt ihmeessä herra johtajalle, että tulee itse kantamaan niitä kamoja! En kyllä oikeasti voi käsittää, missä on ihmisten järki...?
 
Voi Nikin emo parkaa. Tuo on suorastaan epäinhimillistä. Varsinkin kun lastenhoitajaa ei oikein saa klo 16:n jälkeen.. No toivottavasti saatte kamat edes pihalle talon eteen kannettua ja lakanoita päälle lumelta suojaamaan ja klo 16.00 nostatte sisään jos aiemmin ette pääse. Voi nimittäin olla, että siellä on yksi jos toinenkin auto tuomassa tavaraa pihaan muuttohetkenä.

Meillä esikoinen on kovassa kuumeessa ollut. Antibiootit tuntuu auttavan. Mutta yö on mennyt vuorotellen lastenhuoneen lattialla ja sitten taas omaan sänkyyn imettämään kun toisesta huoneesta kuuluu komento ja sitten taas kuuluu toisesta huoneesta esikon itkuinen ääni..
 
Moikka!

Kotiuduttiin vauvan värikylpy infosta. Vaikuttaa todella hienolta kurssilta. Käytetään muunmuassa väreinä myös ruoka-aineita, kuten mangoa ja porkkanaa. Ensi viikolla siis alkaa itse "maalaus", vauva saa myös kuulemma tehdä ihan mitä itse haluaa väreillä. Siksi myös mukaan omat ja vauvan vaihtovaatteet ja pyyhkeet (ihanaa, pyykkiä lisää) :D Täytyy ensiviikolla siis katsella uudestaan suosittelenko, mut täytyy sanoa että on se erikoisemmasta päästä kursseja mitä lasten kanssa on tullut tehtyä...

Nikin emolle voimia, toivottavasti saat jonkun järjen tuohon hommaan.

Kynsien leikkuusta: leikkaan kynnet aina kylvyn jälkeen, jotta ne on sellaset vähän pehmeemmät. Joskus neiti on ihan vauhko ja heiluttaa käsiään, että jää leikkaamatta... täytyy sanoa, että ainakin pari kertaa olen joutunut luovuttamaan :ashamed:

Olen kanssa laskenut yösyötöt noin kuin dd ja monet muut. Itsekin yrittänyt katsoa kellosta aikoja jolloin syödään, mutta kumma kyllä aamulla en tosiaan minäkään ole niistä enää perillä... Jotenkin olen alkanut itsestä huomaamaan, että alkaa nuo lyhyet unet vaikuttamaan. Jotenkin välillä ihan pökertynyt olo, ja sitä "imetysdementiaa"... Noh, toivo elää parempien yöunien vuoksi :D

Unia ei nähdä, ainakaan kovin selkeäeleisesti. Välillä kyllä hymyilee ja lussuttaa (niinkuin tissi oisi suussa)... niin suloisesti :) Mutta ei mitään huutoa kyllä kuulu, ja jos huutaa se päätyy isoon PAUKKUUN :LOL:

Valveilla ollaan vaihtelevasti, aamulla yleensä vain noin tunti jaksetaan olla hereillä. Aamupäikkärien jälkeen, ehkä se kaksi tuntia. Iltapäiväpäikkäreiden jälkeen ollaankin koko ilta melkein valveilla, sillon tällön nyt mitä torkahdetaan.

Ylös koitetaan jos on jostain mistä ottaa kiinni ja punnertaa. Kohta jo varmaan lähtee liikkeelle, on se kumma kuinka aika juoksee...

Eilen maisteltiin sosetta (bataattia), kyllä se siitä varmaan lähtee. Oli vähän epävarmaa tuo lusikasta otto (ihmeteltiin mikä tällänen nyt oikeen on) :D

Minä olen nyt virallisesti luovuttanut tuon tutin yrityksen tuolle neitille, kun ei kerran näytä kelpaavan :kieh: Tuntuu kummalta, kun esikko oli ylin tutin ystävä... Noh katsotaan mitä tästä tulee vai tuleeko yhtikäs mitään :LOL:

Täytyy tästä lähteä tuonne musiikkiopistoon viemään esikkoa. Kaikille kivaa illan jatkoa ja tarvitseville :hug: !

Terv. Romi ja Lumi
 
argh kuinka hävettää myöntää, mut mä oon niin kade kaikille joiden jälkikasvu nukkuu.meillä esikoinen taas herännyt joka aamu klo 4-5 eli mun yöt on tosi mahtavia...nukkuun pääsee 23, sit herätys 2, 4 (jolloin esikoinen samalla pönkee toiseen kainaloon), sit se hullu jääkin siihen pyörimään ja hyörimään, potalle tarvis päästä ja eetiä kiusata ja äitin lukea jne...kunnes karjun poikaa omaan sänkyynsä.Joskus nukahtaa uudestaan mutta yleensä ei.siinä sitten 5 maissa noustaan ja eeti jää nukkumaan, herää 7 syömään ja lopullisesti herää 8.30.

nikin emo Kuin raivostuttava systeemi!!!!mäkin olisin kyllä itkenyt...ja mikä ihmeen asiantuntija sulla siellä on!mä oon sen kans kyl ihan eri mieltä.

nyt täytyy mennä nukkuun ja lukea huomenna uudestaan, piti vaan tulla kertomaan että lääkehoito tepsii, mun solumuutokset on vähentynyt eikä luultavasti tarvii leikata.Ens viikolla on tarkastus ja samalla laitetaan kierukka jos näyttää hyvältä.

nyt nukkuu, huomiseen mussut!
 

Yhteistyössä