***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Hexa mä oon laittanut UFF-laatikkoon ne vaatteet joita en halua säilyttää enkä kehtaa myydä.osan oon antanut ton kirppis-puolen kautta pois jo esikoisen ollessa pieni, mut ne vaatteet oli kyllä ihan puhtaita..ei vaan ihan muodin mukasia :)

coralaitat vaan joulumusan soimaan niin siinä se :) mä ainakin lohduttaudun sillä että ei tuo vielä sitä tajua.esikoisen takia piti jotain laittaa ja tehä mutta en kans nyt paljoo jaksanu panostaa...

jouskari millastas oli baarissa?tunsitko ittes ihan ulkopuoliseks?mua jo jännittää kuin mun käy, ehän mää osaa enää ees tanssia!

oli kyllä nii kaamee yö taas et huhhuh...eeti nukahti 22.30 maissa, ja heräili taas mukavasti kello 1.00,3.00, 4.00 ja esikoinen heräs 4.40!!!vittuperkelesaatana.
eikä millään nukkunut takas, hyöräs ja pyöri vaan tuolla makkarissa.puol kuus sit tultiin pois sieltä kun ei se voinut sit enää nukahtaa.Hitto ku korpee.
onneks miehellä alkaa tän päivän jälkeen parin viikon loma, jos vaikka sais sit ees päikkäreitä.

nyt täytyy alkaa valmistautua lääkäriin, mulla on koepalan otto, onneks pappa tulee mukaan nii ei tarvii poikia ottaa sinne huoneeseen mukaan.

mukavaa joulunodotusta :xmas:
 
refluksilapset on sen yahoogroupin nimi, jossa refluksista juttua löytyy. Googlaamalla löytyy ohjeet mukaan liittymiseen.
Meillä siis eilen 3 oksua loppujen lopuks ja aina oli vaatteiden ja lakanoiden vaihto.


 
Moikka, tulin nyt tänne lukemaan näitä kun en ennen näillä foorumeilla käynyt, sillon tällön suomi24 odotys, synnytys, vaiva 0-12kk ja teini äidit ja isät kävin seurailemas :D

Mulla synty 17.9.08 poika 54cm 4240g
3kk 66.3cm 8070g ja aloitettiin kiinteet + velli

Nyt nukkuu ilta yhestätoista aamu kymmeneen yhteentoista ilman yhtäkään heräämistä :D Melkoinen nukkuja ja vielä päivälläkin vetää päikkäreitä :kieh: Nyt taas tarvis lähtee herättämään ku nukkunu taas koht 10tuntii putkeen :D

Niin ja meillä kääntynyt jo selältään mahalleen ja mahaltaan selälleen... =) Ja poika "puhuu" kuin papupata koko ajan kuuluu waawin kieltä, nykysin ei edes aamulla herää itkuun kun pojan jokelteluun :D Tai itse olen jo hereillä ennen kuin tuo poika herää sen verran paljon nukkuu :D Hihihi
 
Morientes

Voi harmi dd, ettei telsusta ollutkaan apua :( . Meilläkään ei nukuta juuri tuota kahta tuntia pidempää pätkää, mutta onneksi on siis vain tuo yksi kakara. Nukuttamisessa on muuten havaittu hirmu hyväksi vanha kunnon keinutuoli. Jätkä simahtaa alta aikayksikön varsinkin illalla... Kun vielä saatais vähän pidemmäksi noita unipätkiä. Tervetuloa bändäriksi dd :D , mutta kaipa susta sais ihan kelpo basistinkin ;) !

Ja Katjuska ilman muuta lauluhommiin! Mä tykkään kanssa kovasti laulaa, mutta se ei ole hirveän kaunista kuultavaa...

Ai niin dd, siitä wii fitistä piti sanoa, että kiva se on minun mielestäni! Pitäisi vain aktivoitua, ja päättää, että joka päivä ainakin sen puoli tuntia pelaisi ja kävisi punnituksessa ainakin. On vain niin paljon muutakin tekemistä, kuten roikkua täällä netissä :D ...

Reduliinalle tervetuloa kirjoittelemaan.

Laihdutuksesta vielä, että ei oikein suju... tulee mätettyä suklaata kohtuuttomasti... mutta uusi vuosi, vanhat kujeet vai miten se meni ;) :whistle: ...

Jaahas, pitäis varmaan siivoilla, vaikka huomenna suunnataankin joulun viettoon Imatralle. Jännityksellä odotan myös, kun ukko kohta tulee koirien kanssa lekurista... että selvisivätkö puhtain paperein, kun toisen turkkia ei ole jaksettu harjata ja näyttää siksi ehkä hieman rakilta :whistle: ... jotta ottivatko huostaan koko elukan :D . No, toivottavasti tulee yhtä monta tyyppiä takaisin kuin lähtikin.

Päivänjatkoja kaikille.

väpä ja Vilho, 3 kk ja melkein kaksi viikkoa :heart:
 
Ai niin, unohtui kertoa, että käytiin eilen katsomassa parin päivän ikäistä serkkupoikaa, kyllä se oli PIENI ja Vilho näytti aivan jättiläiseltä! On se ihme, miten nopeasti nää vauvat kasvaa ja kehittyy. Jännä seurata!

se sama
 
Päivää!

Meillä poikkeuksellisesti vasta nyt menty pitkille päikkäreille. Pari päivää ollu masukipuja ja ruokahaluttomuutta rotan vahvistuksen jälkeen. Tänään vuorossa sit uneliaisuutta ja herättiinkin vasta klo 10! Aamupäivän pikkutirsatkin kesti poikkeuksellisesti lähes tunnin ja siks näille pitkille unille meno venähtikin. Ruokahalu on onneks jo palannut ja ilman hirveetä huutoa syötiin pitkästä aikaa. Onko muuten muita, joilla ongelmia imetyksen kanssa? Meillä siis tällä hetkellä mennään vielä täysimetyksellä ja touhu on ehkä välillä melko stressaavaa. Sisu syö kyllä välillä tosi hyvin , mut aika usein on suoraa huutoa ja tutin kanssa saan huijattua tissille. Viime viikolla suostui syömään esim. vain makuuasennossa. Iltaisin kun on jo uninen, on melko turhaa edes yrittää tissille, suostuu syömään vaan pullosta pumpattua maitoa. Temperamenttia tuntuu löytyvän sen verran, et jos ei tissistä heti tuu maitoa, saa hirmu raivarit. Yöt meneekin yleensä ihan hyvin.

Meillä kans pungetaan kovasti ylöspäin. En oo varsinaisesti istuttanut, mutta kun on sylissä, niin ite punnertaa ylöspäin. Uus kiva juttu on myös hyppyyttäminen. Nyt ollaan pari päivää hyppyytetty niin paljon kuin vaan on jaksettu ja Sisu on aivan innoissaan. Tietty tehdään niin, et kannatellaan tosi paljon, ettei painoa tuu jaloille. Ostettiinkin jo pari viikkoa sit hyppykiikku, jossa suositusikä oli 4 kk. Ehkäpä saadaan se kohta käyttöön :)

Meillä kans vietetään stressitöntä joulua = aattona mun vanhemmille, joulupäivänä miehen isän luo ja tapaninpäivä vaan kotona kolmistaan. Oon kyl laittanut joulukoristeet ja muut, kuusi otetaan huomenna sisään ja kinkun paistoa uuden kodin leivinuunissa olis tarkoitus treenata -hui! Enpä ole sitten eläissäni mitään leivinuunissa paistanut, et katotaan mitä tulee. B)

Päivänjatkoja!

Zucchero + Sisu 3 kk 3pvä
 
Iltaa!

MEILLE TULI TÄNÄÄN EKA HAMMAS!!! Aamupäivällä sitä ei vielä suussa tuntunut, mutta tuossa klo:14 jo tuntui ja näkyi!
Toivottavasti ei poika pure minua, kun innoissaan nappaa tissistä kiinni!!!

Soseista ja maistelemisesta olitte keskustelleet. Meillä syödään jo perunaa, porkkanaa ja maissia hyvällä halulla.
Meillä tämä veitikka tuntuu syövän ihan mitä vaan ja mielellään koko ajan...
Ajattelin tuossa jouluna maistattaa riisivelliä, kun joulunahan syödään sitä!
Hedelmäsoseet jätän suosiolla tuonnemmaksi, sillä nyt pitää saada miehen maha täytyeen kunnon ruoalla!

Rauhaisaa joulua kaikille ja iloista uuden vuoden alkua!
Tämä tyttö siirtyy pesueineen nyt nettipimentoon kolmeksi viikoksi!

Mamitus ja Nappula 3kk+1vko
 
Kauheeta kun ei ole yhtään ehtinyt mitään kirjottelemaan piiiiiitkääääään aikaan, silloin tällöin sentään ehtinyt jotain lueskella :ashamed:

Meillä poika sai nimekseen Aapeli viime kuun puolella. Kaikki hyvin ja kasvaa kohisten! Jouluaattona on hänellä 3kk synttärit :heart:

Kirjoittelen paremmalla ajalla enempi kuulumisia, nyt vaan kaikille oikein makoisaa joulua ja onnekasta uutta vuotta!!!

T. Meripihka ja Aapeli (Huomenna tasan 3kk)
 
Yritin äkkiä silmäillä kirjoituksia...aika haipakkaa pitänyt.Mummolassa ollaan, mut siltikään ei omaa aikaa ole. Noh, saunoa saa ja syödä rauhassa ja onhan noi jonkun kävelylenkin tehny vaunujen kans, ...siis yhden :eek: ja silloin kävin jouluostoksilla. Itte oon sitten tuolla pakkasessa pukkaillut kerran päivässä.Olen vähän kipeenä,flunssaa.ja täällä on niin perkeleen pimeetä, että ei viitsi tuonne ulos lähtä.
Nappisilmä, Niki on 63cm ja 5800 ja meille ei ole alipainosta ikinä sanottu...no onhan tuo sentti tietenkin aika iso ero. Saisitkohan sä sit antaa jotain lisäruokaa Minnille, että paino nousis?

Nukkuminen on yhä pätkittäistä, nukkuman 23 ja eka syöttö 02 ja siitä sitten 1-2h tunnin välein. Tuntuu että ne "pitkät" unijaksot eli 3-4h öisin, on vähenemään päin. Mut joskus siis 3-4h saa nukkua. Ja päivisin alkaa olla kans 2h maksimi unet vaikka vaunuja pukkelis. Huoh. Tissillä on menty, iltasin olen antanut Nannia, että nukkuis pidempään....musta tuntuu että Niki haluaa tissiä jatkuvasti yötä päivää, hyvin nopeaa imasee ja kohta on taas nälkä.

Me saatiin maailman paras joululahja; Helsingin kaupungilta asunto. Ei voi todeksi uskoa, juuri valmistunut kämppä,parveke ja sauna, 62 neliöö. Saan vihdoinkin pesukoneen! Aivan mahtavalta tuntuu kuulkaa tuon yksiössä asumisen jälkeen, osaa arvostaa jokaista neliötä. Ja parveke, aivan luksusta!! Tullaaan täältä 12 tammikuuta ja sit alkaakin kovat muuttohommat. Eli mä en varmaan ehdi/jaksa tammikuun tapaamiseen.

Ihanaa Joulua ja lepoa teille kaikille! Toivoo Nikin emo ja Niki 2.5kk
 
Huomasin et kirjoitin että "ei viitsi" mennä ulos,,,ei siis VIITSISI, mutta pakko on, kun poika ei nuku muuta kuin vaunuissa. Ja meillä myös imetyksessä haastetta....välillä ok, mut sit riuhtoo ja itkee tissillä, makuuasento käytössä täälläkin.
Kuolaa toi poikanen ihan simona!! En edes tienny että voi hampaita tulla näin nuorena..
Ja omissa oloissaan ei viihdy, sitterissä,lattialla tms...sylissä pitää olla, eikä missään nimessä makuuasennossa, vaan pystyssä, ja siitäkin punkee eteenpäin ja ylös ja vispaa ihan koko ajan johonkin suntaan....mahalleen kun lattialle laittaa, niin koko ylävartalo pystyssä ja jalat sätkii niin pirusti että poikanen liikkuu eteenpäin...täällä on mummo ihmeissään. Istua ei sais paikoillaan, vaan koko ajan pitäs kulkea ja kävellä Nikin kans ees ja taas......saas nähä mitä tästä vielä tulee, kun tässä iässä ollaan noin vaativia??????!
Mutta kaikki on siis hyvin :heart: jaksamista kaikille.
 
Mooi!

Oikein Rattoisaa Joulun aikaa massukoille ja mussukoille ja mussukoitten isukeille!

Meillä meinattiin tosissaan laittaa yö päiväksi ja päivä yöksi alkuviikolla...nyt on taas tasaantumassa et yöllä ei kukuta.
Poitsu rupes tekee kakkaa 3-4 kertaa yössä ja syötön jälkeen meni semmoset 2-4 tuntia ennekuin nukahti uudestaan...mutta onneski saatiin vähän parempaan suuntaan menemään...
eli rytmi menee nyt niin et 21-22 mennään nukkumaan ja herätään 6-9 ja tuossa välissä 2-3 syöttöä ja aina ensimmäinen on 00.30-01.30. Meillähän nukuttiin koko yö ennen 3kk:n ikää niin siksi tää tuntuu itestä niin huonolta vaikka sitä se ei todellakaan ole...en väheksy ollenkaan teitä jotka heräättä useammin...Voimia!
Ja nyt parina päivänä ei oo nukkunu pitkää päikkäriä vaan puolesta tunnista kahteen tuntiin verrattuna aiempaan kun nukuttiin 3-4 tuntia.

Tässä maisteltiin pottua niin olipa hyvä ilme :LOL: irvisteli ja syljeskeli ja pitkän aikaa puistatteli :D ...eikait se niin pahhaa voi olla :D ?

Täällä myös yritetään istumaan kovasti pungertaa...
ja Zucchero: Meilläki hyppyytellään aian ku jaksaa ja poika iihan hihkuu innosta!

Nikin emo: Onnittelut uudesta kodista!

Meillä alkais tammikuussa ryhmäneuvola...saas nähhää kehtaako sinne mennä...muitten kans vertailemaan kakan koostumusta, väriä ja määrää :LOL:

Palaillaan :wave:

Jouluterveisin hille ja poitsu (joka jo 3kk ja vajova 3vko)
 
[/URL][/img]

Pienen pieni enkeli
talven yössä lenteli.
Rinnassaan sydän ja kädessään tähti
rakkautta ja valoa etsimään lähti

Sinun luoksesi löysi
oli pienissä käsissään kultaköysi.
Rakkautta ja valoa sillä toi
joulumieltä ja rauhaa se loi.

Rakkauden ja valon täyttämää Joulua toivottelee:

haikara08 ja Veeti n. 3,5kk
 
Hyvää Joulua Kaikille!

Kuva on toisella koneella ja levytilaa en keksi mistään..
Piiperöinen on ilmeisesti aloittanut painonhallintakauden eikä leiki enää buliumikkoa. Syömässä ei käydä enää kovin usein ja koko ajan haluttais vaan olla hereillä ja huitoa tai olla pystyssä.

Meillä varmaan sitten kun soseita aletaan maistella lähdetään liikkeelle päärynästä. Puhdasta päärynäsosetta löysin kaupasta ja esikkokin aloitti sillä.


 
Me käytiin tänään hakemassa neuvolasta uudet mitat näin joulun kunniaksi, tässäpä nämä (suluissa edellisen käynnin, 17.11, mitat):
paino 7265g (6105g)
pituus 63cm (60,3cm)
pään ympärys 42,5cm (40,8cm)

Ei kuulemma mitään kiirettä vielä kiinteiden alottamisella, sen verran hyvin on poika kasvanu pelkällä tissimaidolla joten sillä varmaan sitten vielä jatketaan =)
Iho on pojalla vähän kuiva joten sitä nyt sitten rasvaillaan perusvoiteella,Aqualania kävin hakemassa apteekista.
Sitten mietiskelin tänään että millonkohan tuo oli kakkinut viimeksi ja kuin äidin mielenrauhan varmistaakseen herra antoi tulla tuutin täydeltä ja oli sen jälkeen napaansa myöden siinä itsessään :p, kiva siivo. Meni koko vaatekerta sitten pesuun...

Mutta rauhallista joulua kaikille!

Niihu ja Kalle 4kk5pv
 
Ihanaa jouluaattoa mussukoille ja äideille!

me mennään tänään mun vanhemmille ja huomenna lähdetään poriin miehen porukoille, kotiin tullaan vasta ens viikolla.Eipä tarvii ainakaan jouluruuista ressata ite :D

väpä josko sen wiin hommais kun pojat vähän kasvaa...nii ehtis sillä jotai tekeenki!

mukava kuulla taas teistäkin jotka harvemmin kirjottelette!

 
Saimme lahjan Piipiltä: hän kääntyi eilen illalla kyljeltä vatsalla ja sen jälkeen selältä vatsalle sängyssämme. Lonkkalasta ei siis suuremmin haitannut kehitystä.

Rauhallisia joulunjatkoja

Hexa ja Piipiäinen, 3 pv päästä 4 kk
 
Jouskarin isommalle "vauvalle" onnittelut!

mä oon poikien kans täällä anoppilassa, ukko lähti juopotteleen.Argh että ottaa pattiin.aatto meni mun vanhemmilla ja ihmiset oli onneks pitäytynyt 1 lahja per pää politiikassa ja suurimmaks osaks tulikin vaatteita.

nyt täytyykin lopetella, eeti heräs vie syömään ja läppäristäkin alkaa akku tyhjetä...

mukavia pyhien jatkoja!!
 

Yhteistyössä