***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Terze "pitkästä" aikaan!!

Viikonloppi meni mökkeillessä ja en oo viittiny kauheesti koneella uhrata aikaani esikon huomionkipeyden ja uhmiksen takia

Hexa Meillä ei oo menny kaulapoimut rikki. Mutta laitoksella jo neuvoivat öljyyn kosteutetulla vanulapulla putsaamaan kaikki poimut ja hyvin on kestäny maidot ja puklut. Toivottavasti saat apua "ryppyjen" kunnossapitoon vaikkapa haikaran neuvoista!

Mikku Täytyy kompata väpää... En ole myöskään kuullut mistään Bpa:sta. Onneks meillä ei myöskään käytetä tuttipulloja. Mutta varmaan pysytään tuttipulloissa mitä kaapista löytyy.

Joululahjoista Oskarille ostin sen leikkisäästöpossun, mistä jo aikasemmin kerroin. Muuta ei ole tarkotus hankkia. Koko perheelle ostetaan karaokelaitteet :LOL: joten niistä voi Oskarikin nauttia kunhan kasvaa vähän :whistle: Kun se Thaimaan matka vie sitte aika paljon rahaa!

Omaa napaa Nyt minä olen Graco-matkarattaiden onnellinen omistaja. Ihan käytetyt on, mutta nyt on mukava kulkea kaupungilla kun voi oskarin siirtä turvakaukalossa vain rattaisiin. Huutiksesta ostin ja maksoin postikuluineen kaikkineen 26,7 :eek: Kangas oli niissä ihan mielettömän hyvässä kunnossa. Kuomu ei mukamas pysy ylhäällä mutta kyllä se ainaki tuossa ku värkkäsin niin pysy... tiedä sitte ku töysyissä "ajelee".
Oskari on nukkunu jopa kokonaisia öitä :eek: :eek: Jopa reissun päällä nukku hyvin... Isoveli pienenä muisti aina reissun päällä valvotta! Maksimissaan kerran yössä syö ja muutama yö on menny ilman tissittelyjä :eek: Eli parhaimmillaan 9-10 tunnin pätkiä on nukkunu. Mä edelleenki odotan että kohta se alkaa valvottamaan :/ Mutta täytyy nauttia tästä hetkestä!

Kiinteiden alottamista en ole miettiny, toki meillä menee tissitellen niin hyvin että tuskin kannattaa edes vielä miettiä. Ja pitää sitä ikääkin olla enemmän. Pidän sormet ja varpaat ristissä että jaksaa taikkulan reissun ajan tissillä, ei tarttis siellä ruveta soseiden tai vellejen kanssa sotkemaan.

Palailen illemalla... tuli kutsuhuuto :wave:
R iikka ja oskari 2kk
 
Hei vaan kaikille!

En ole kirjoitellut saatikka lukenut kuuluisianne sitten vauvan syntymän. Jotenki on vaan päivät ollu tohinaa täynnä, eikä ole tietokoneelle ehtinyt.

Meidän neiti on nyt 2½kk nuori ja painoa viime neuvolassa 5,5kg ja pituutta 59cm. Neitin nimeksi tuli kasteessa Ella.

Päiväunia Ella nukkuu n. 4 kertaa 30-45min päivässä,,, ainoastaan vainujen liikkuessa nukkuu yli tunnin. Yöllä ottaakin sitten univelan pois.. Menee nukkumaan 22-23 ja herää 10-12,,, 3-4 krt pitää yössä syöttää.

Puhtaasti tissillä mennään eteenpäin. soseita annetaan vasta kun oma maito ei enää riitä,,, turha tässä kiirehtiä kun tuolla maidollakin on niin kovasti kasvanut.

Ella ei ole vielä osoittanut kiinnostusta kääntyilyyn, seuraa kyllä esineitä/kasvoja katseellaan ja hymyilee ja ääntelee kun hänen kanssaan juttelee,,, lempiohjelma telkussa on simpsonit.

Mutta nyt tais neiti herätä päivänokosilta... Hauskaa joulua kaikille,,, kun luultavasti pääsen takas kirjoittelemaan taas 2 kk päästä jos tää mun huima kirjoitteluvauhti jatkuu :LOL:
 
huh, ei vielä ainakaan tullut rokotteista mitään reaktioo!3kk neuvola siis oli eilen, herra oli jo 62,5cm (50cm) ja 6250g (3420g).hienosti kasvaa omalla käyrällään vaikka pituuteen verraten paino menee alle 0 käyrää...eipähän ainakaan oo noita poimuhuolia mistä hexa kirjotteli.

Mies oli laittanut kyllä Eetille supon eilen kun olin koulussa kun oli kuulemma vaikuttanut niin kränkkäseltä, tiiä sitten oliko se siitä rokotuksesta vai muuten vaan.
se on taas ihan hullu ton työssäkäynnin suhteen, meni eilen illalla klo 23 töihin ja tulee vasta tänää klo 15...

nyt tarvis pestä kasat pyykkiä ja alkaa pakkaan, lähetään huomenna taas kohti poria.
pääsee taas itekin ottaan vähän päikkäreitä kun isovanhemmat hoitaa esikoista :D

jaksuja :wave:
 
Niki on tänään 2kk:) Kaverin vauva 3kk oli eilen kylässä tai itseasiassa hoidossa mulla. Siinä makoilivat pötkylät lattialla, ohut ja pitkä pötkylä ja paksu ja lyhyt pötkylä:) Eka kertaa katselivat tosi tarkkaan toisiansa ja hymyilivät toisillensa, sit Niki ojensi kätensä ja jätti sen tyttövauvan mahan päälle. Söpöä.
Muutenkin alkanut poikanen tosi tarkkaan katsella kasvoja, oletteko huomanneet samaa? Telkusta jos tulee vaikka Kauniit ja rohkeat(siinä näytetään naamoja tosi läheltä), Niki nauliutuu tuijottamaan, viimeksi Ridgen lärvi lähikuvassa sai aikaan todella leveän hymyn.

Oli huono yö...ilmavaivoja, ei mitään uutta siis....Niki ähisee ja kitisee eikä pysy ollenkaan paikoillaan, kiemurtelee kun ilma ei tule ulos. Vielä näistä mahavaivoista jankutan...onko muilla siis tämmöistä että ilmaa mahassa tosi paljon ja sit vaikeuksia saada pierut/röyhtäisyt tulemaan? on tehny kaikkeni ettei ilmaa menis,mutta....

En osta mitään varsinaisia joululahjoja...mummo varmaan ostaa. Toivoisin myös tulevina jouluina kun poikanen ymmärtää lahjoista, että niitä ei liikaa ostettaisi. Pari mieluisaa lahjaa riittäisi. Mutta mummo on ostohullu, en dikkaa.

Täällä on matkustelevia ihmisiä, osaako joku neuvoa, olemme menossa lentokoneeseen. Jos ottaa turvakaukalon, joutuuko ostaman lipun vauvalle? Miten vauva kannattaisi kuljettaa lentokoneeseen, ihan sylissäkö? Mitään vinkkejä lentokoneeseen?

Miten te muuten koette oman äitinne nyt, kun on vauva? Osaako äiti eli mummo tukea vai ärsyttääkö jotkut neuvot/kommentit?

Mukavaa (harmaata,ainakin Helsingissä) päivää......
 
Nikin emo me mennään tänään neidin kanssa vyöhyketerapiaan, koska on noita samoja ongelmia meillä. Ilma jää vatsaan, röyhtäyttäminen kestää ja vaikka kauheesti välillä piereskelee, niin kitisee ja kiemurtelee usein vatsaansa. Viime aamuyö oli taas tätä, ei saanut millään neiti nukuttua, kun kiemurteli ja valitteli vatsaa, toivon että apua olis täsät tän päivän hoidosta. Oon myös käyttänyt cuplatonia ja rela-tippoja ja kun kakkaakin niin harvoin, niin mallasuute on ollut nyt myös käytössä...mutta silti vaan ähisee ja puhisee, raukka pieni :ashamed:

Niin ja mun äiti on ollut aina kauhee höösäämään ja nyt on vain pahentunut...välillä tosi ärsyttävää, mutta välillä kiva kun haluaa niin hoitaa pientä, niin mä saan rauhassa huilailla siellä :p
 
Nikin emo:
Kun esikon kanssa reissattiin niin meillä ei koskaan ollut kaukaloa mukana. Silloin olis pitänyt olla oma paikka. Tietty jos pitää sitten mennä perillä taksilla tms hotellille niin se kaukalo ois fiksu ellei ole vaunuverkkoa. Meillä siis ratkaistiin kuljetuspulmat kovalla kopalla ja vaunuverkolla monta kertaa. Vannon vauvan kuljettelussa rintarepun nimiin eli sillä olen käynyt esikon kanssa hakemassa iskää lentokentältä.
Kentältä saa rattaita, mutta ne ovat jo istumaan pystyvän lapsen tarpeisiin eli meillä esikko menee sitten niihin rattaisiin. Viime reissulle saatiin ottaa sateenvarjorattaat esikolle koneeseen mukaan koska meillä oli monta terminaalin vaihtoa ja tuo 17-kiloinen ei pysty kävelemään pitkiä matkoja ja olisi ollut mahdotonta mun kantaa joko kaikkia käsimatkatavaroita tai lasta kun se oli viime kevättä, just ennen kuin siihen vuodelepoon jouduin eli vatsa oli jo olemassa.
 
Jesh, uusi pesukone pyörimässä, toivottavasti tekee puhdasta =) ! Tää päiväuniaika pitäis tietty käyttää hyödyllisesti ja tehdä ruoka, siivota jne. jne. , mutta ihan vain äkkiä täällä piipahdan...

Nikin emo, meillä edelleen ilmavaivoja ja juuri tuollaista kipristelyä ja vänkäämistä se pikkumiehellä on. Nykyisin tosin pierukin kulkee hyvin ja osaa jo röyhtäistä miehekkäästi ja kakkakin tulee monta kertaa päivässä, mutta silti välillä mahaa kiprii ja jätkä on tyytymätön. Kovasti ovat kuitenkin vaivat jo helpottamaan päin, joten elän toivossa, että josko sen maagisen kolmen kuukauden rajapyykin jälkeen vatsavaivat helpottaisivat.

Viime aikoina on muuten ollut todella kiva, että poju on pärjännyt isukin kanssa pari - kolme tuntia iltaisin pahimpaan tankkausaikaan ja äippä on päässyt harrastamaan kuten eilenkin sählyyn :D ! Ihan mahtavaa, että pullo kelpaa. Parin kuukauden iässä vielä kovasti huusi tissin perään, mutta nyt jo iskäkin kelpaa paremmin.


Oma äiti soittaa joka päivä ja kyselee Vilhon kuulumisia. Joka viikko on varmaan myös neulonut tai ostanut uusia vaatteita tms. ja junarataakin on jo alkanut kasailla... Kaiken huippu on kuitenkin se, että ovat alkaneet isän kanssa katsella taloja täältä päin, jotta pääsisivät lähemmäksi ja voisivat useammin hoitaa :eek: ! Yllättäen ei ole vielä alkanut ärsyttää. Ollaan jouluna menossa mun porukoille ja odotankin innolla omia lepohetkiä, sillä tuskin tarvitsee edes yhtään vaippaa joulunpyhinä vaihdella =) .

Joululahjoja en aio ihmeempiä Vilholle ostella (muuten kyllä, lahjoja on niin kiva antaa ja kun tuli törkeän paljon veronpalautuksiakin, niin laitetaan siskollekin tänä vuonna extrakallis lahja). Meinasin ostaa ehkä Brion puuauton tai sitten vain rakennuspalikoita tms. Kavereilta olen saanut käytettynä paljon kaikkia kamalia ikäkauteen sopivia muovihökötyksiä, joten niitä ei tarvitse hommata.

Jaaha, josko sitä tekis sitten jotain hyödyllistä ja pumppailis myös illaksi maitoa puteliin, jotta pärjäävät täällä agitreenien ajan.

väpä ja Vilho 12 vkoa + 1 päivä :heart:
 
Hei vaan Taivaannasta, mietinkin tässä mitä sulle kuuluu, sul oli niin kiva nic - et jäi mieleen. Entäpä Aatumaria - hiljaiseloa?

Hexa - kaulapoimuista kyselit, jus tollasia ohejita me ainakin saatiin neuvolasta eli pesu lämpimällä vedellä pehmeällä lapulla esim flanellilla ja talkkia kuivauksen jälkeen, ei kai sitä oikein muuta voi.

Niki emo - me ollaan sit aika lähekkäin kun palaan Treelta "mummon täyshoidosta" Hkiin joskus ens kevätpuolella. Sit olis kiva nähdä, mäkin olen yksin pojan kanssa, koska isä asuu about toisella puolella maapalloa ja ei ainakaan toistaseks ole mahkuja tulla tänne. Ootko sä kokeillut Cuplatonia noihin ilmavaivoihin? Ja relatippoja myös? Joillakin ne kuulemma auttaa ja joillain ei yhtään,mut aina kannattas koklata... ;) Meil on käytös rikkomaan ilmakuplia pienemmäks masussa ja se estää oksennusten lentämistä kaaressa (mulla siis tämä superoksentaja).

Meillä tehtiin ekat uniyöenkat, 8,5h putkeen elikkäs normaalisti vasta 01 sain taltutettua, jossakin vaiheessa 5 ja 7 maissa, jotakin ähinää kuului, mutta vasta 9.30 heräs oikeesti ja halus syödä, jes!!! Et kerrankin oli äiti ennen lastaan pystys ja syöny rauhas aamiaisen, no eipä nyt vielä kannata varmaan tuudittautua... Niin ja siis EI YKÄTTY KERTAAKAAN TUON 8,5 TUNNIN AIKANA... uskomatonta...

Lahjoja en osta sen kummemmin, kun eihän tuo niistä mitään viel tajua, hyvä jos vuodenkaan kuluttua. Mutta TV:tä jätkä kyttäis, apua! Oon huomannut että jos esim on mun ja tv:n välissä leikkimässä selällään jollain mobilella vaikka, niin alkaa herkeämättä tuijottaa uutusankkuria ja voi katsoa siihen urheiluruudunkin päälle! Keskittyy kuvaan ja jopa juttelee näille puhuville päille. Lieneekö äidin ammatti geeniperintönä ;) Vaik yritän kiinnittää huomion itseeni, ei kiinnosta! Olen lukenut et tuo tv:n katselu ei todellakaan ole hyväksi kehittyville vauvan aivoille nopeasti välähtelevien kuvien vuoksi. Joten nyt täytyy tosissaan skarpata, ettei esim jätä tv:tä olkkariin auki ja lasta sen lähelle...
 
Pakko tulla kertoo että meillä naurettii ekaa kertaa ääneen eilen joka kerta kun sisko kiipes veljen parvelle ja alas. eli tätä tehtiin 15min kun se Väinöstä oli superhauskaa... Meillä muilla oli sitten niin hauskaa kun Väinöllä oli hauskaa että naurettiin vedet silmissä mekin...
Halvat huvit täällä siis... :D

sit ku oon niin kehunu näitä Väinön unenlahjoja niin nyt sitä ei nukuta "nuijallakkaan" vaan taistellaan heiluvia käsiä vastaan, ja jopa päivisin vedetään tissiraivareita... nooh kiltti poika se on vieläkin...

nawi ja väinö 9vkoa
 
Meilläkin poitsu kattoo tarkasti telkkaria, yks päivä kattelivat iskän kanssa lentopalloa ja ravejakin on katottu monesti :LOL:. Vissiin siellä on sen verran kirkkaita värejä ja liikettä että kiinnittää huomiota.
Ja peilistä on myös tullu tosi mielenkiintoinen. Mielellään kattelee kuvaansa sieltä.

Tuskinpa tuolle pojalle mitään tulee joululahjaksi ostettua, taitaa sukulaiset pitää huolen siitä osastosta. Itse ajattelin että kun ei jätkä kuitenkaan vielä niistä lahjoista ymmärrä niin miksi niitä pitäis hankkia, saakoon lahjaksi hellyyttä ja huolenpitoa (mitä toki saa tietysti muutenkin). Katellaan sitten ens vuonna sitä "oikeaa" lahjaa.

Kalle on ruvennu kovasti juttelemaan ja seurustelemaan. Aina on juteltava ja herra pitää semmosta hauskaa "kujerrusta" tulee lähinnä kyyhkynen mieleen :heart:
 
jkoo meillä kans klo 4 alkoi viime yönä kiemurtelu...nyt vasta nukkuu Niki ekaa kertaa tuon jälkeen kunnolla, nukkunut koko päivän 10-15min pätkiä....nyt nukkunut 2h.Mä unissakävelin ja pukkelin vaunuja tuossa Töölönlahdella niin että poika saa unta...en ole siis nukkunut 4 jälkeen.
Toiv teillä apua vyöhyketerapiasta, kerroppa miten kävi. Me käytiin osteopaatilla; Nikin paras päivä ikinä oli sen jälk! 3 kakkaa ja naureskeli vaan koko ilan. Sit siitä alko alamäki ja nyt ollaan lähtötilanteessa. uus osteopaatti saatiin vast 16.12. Toi osteopaatti on kalliimpi kuin vyöhyketerapeutti, mut en edes tiedä mitä eroo niillä on...
Hexa kiitos matkustus-asioista...oon miettinytkin reppua...mut mulla on kantoliina(ukkeli ei suostu siihen!), ja sit ERGON reppu. Ergoon saa laittaa vasta 3kk iässä, ja suostuukohan sitten siihenkään. Että en viitsis rintareppua enää ostaa, vaiks se nyt ois tässä kait paras. Mä joudun kait bussilla meneen kentälle..vauva ja matkatavarat,,,,perillä nou prob,auto ja kaukalo noutavat, mut toi meno on mysteeri.
väpä onks meillä sama äiti? :) en ehdi käyttää noita ihania neuloksia....oon saanu hirveesti kaikkee mikä on kivaa. Mut meillä oli niin päin, että yritti painostaa mua muuttaan takas kotiseudulle, että vauva olis häntä lähempänä :eek: ahdistavaa.Oon sanonu että tervetuloa tänne, muttakoot itte, eläkeläiset.Mut ei ne enää tossa iässä viitti vaihtaa maisemaa eivätkä viihdy täällä. Ja nyt kun olivat kylässä, nin jotkut asiat mua vähäsen nyppi, esim että epäili että syötänkö lasta liikaa.hoh hoi, toi poika on ihan laiha paremminkin, eikait se voi liikaa syödä. Sit sen mielestä lapsella on liian vähän vaatetta ulkosalla.Ei ole,hiki paremminkin.... Niin ja rasvata pitäs, vaikka ihossa ei mitään vikaa...ja kaikki vaatteet pitäs silittää. Aiko ostaa joululahjaks uuden silitysraudan mulle. Sanoin että viskaan sen tosta ikkunasta kadulle :kieh: Tämmöst pientä. Nyt sit kohta puoleen meen niille, oon kait 3 viikkoo...puolensa ja puolensa. Ihanaa päästä rauhassa peseytyyn ja syömään ainakin. Teillä kulkee kakka hyvin,,,meillä tulee vain muutaman päivän välein tällä hetkellä.Pierut kulkee päivittäin. Toiv se 3kk raja on helpotus tosiaan, teillä se onkin jo lähellä.
Mitzy Ai säkin olet kaksin vauvan kans? Ootko ollu kuinka kauan siellä evakossa Tampereella? keväälläkö vasta siis tulet? Sä oot kuitenkin siis yhdessä lapsen isän kans, hän on vain muualla nyt toistaiseksiko.?..(ei tartte tietenkään vastata jos et haluu). On tää aika savotta hoidella kaikki yksin! Ja kun se yli-into mummokin on tosiaan satojen kilsojen päässä. Nähdään ihmeessä kun palaat!
Meillä on Cuplatonit käytössä. En osaa arvioida onko niistä apua,mut kyl niitä pieruja tulee.Relatkin oli käytössä, mut jotenkin musta tuntuu että niistä tuli vatsanväänteitä ja pahanhajuista kakkaa, en tiedä.
Niki nukkuu tuolla parvekesimulaattorissa, mut ei enää kauaa, sellanen ähinä kuuluu ja nyt itkuuuuuuu eli se on moi
 
No moi!

En sitte eilen päässykkään koneelle :/

Tukkoiseen vatsaan on meillä auttanu navan ympäriltä kahdella sormella hierominen. Näin tehdään (kuulemma ) myös vanhuksille jos heillä on vatsa tukossa. Eli kahdella sormella jämäkästi ( ei kovaa eikä liian hellästi ) hierotaan navan ympäriltä myötäpäivään. Pari kertaa oon joutunu turvautumaan tähän keinoon ja sitte onki sontaa ollu puoleen selkään asti. Eli meillä on ainakin auttanu, vaikka Oskari ei pahasti ole vatsaansa valittanutkaan. Välillä on hällä kakka vihreää ja sillon pieruakin tulee enemmän!!

Nyt ei taaskaan kerkiä enempää.. tai siis nukkumatti kutsuu =)

R iikka ja Oskari 2kk
 
R iikka totta puhut, vanhuksilla asentohoito (eli riittävä asentojen vaihto ja varsinkin semmonen puolimakuu ja puoli-istuma) ja mahan hieronta suolen myötäisesti usein auttaa ummetukseen, itekin olen noita vauvalla kokeillut ja hyvin on kakka kulkenut :D

eikös muuten jotenkin outoa jutella kakasta ihan tällee kasuaalisti...

Nikin emo sillon kun sain esikoisen mies oli toisella paikkakunnalla töissä viikot ja oli se kyllä jotenkin kurjaa olla yksin vauvan kanssa, ei muuten ollut niin hankalaa mutta juur se ettei rauhassa saanut tehtyä läheskä kaikkee mitä halus.
kyl täytyy hattua nostaa niille jotka hoitaa yksin useempaa lasta!

Äiti-asiaa en viitti enää sen kummemmin puida kun oon siitä jo niin paljon valittanut teille, mutta ei siis tultu toimeen lainkaan ennen kun esikoinen synty (sillonki kun ilmotin raskaudesta äidin kommentti oli "kai sä voit vielä abortin tehdä ettei tarvii elämääs pilata lapsien hankkimisella... " ) mutta lasten myötä ollaan voitu jotain puhua.Aiemmin oli siis totaalinen puhumattomuus ainoa ratkasu meidän väleihin.
Nyt saatetaan joskus jopa soittaa toisillemme mutta puhutaan vaan lapsista, kuitenkin pakko koittaa jotenkin tulla toimeen senkin takia kun ovat isän kanssa vielä saman katon alla ja isä on mulle tositositärkee.
Hävettää oikein välillä kun oon niin isintyttö kun vaan voi.. :ashamed:

Mullakin muuten isä on uhannut muuttaa perässä jos joskus muutetaan täältä kylältä pois, nyt asutaan siis reilun kilometrin päässä toisistamme ja nähään isän kanssa pari kertaa viikossa.Se on kyllä mahtavaa että on aina hoitoapu lähellä (vaikka ei papallekaan tietty aina käy kun on sillä omakin elämä)ja päivisin saan joskus autokuljetusta jos täytyy oikein kauas päästä.

nyt tyhjeni pää ihan totaalisesti!täytyy alkaa pakkaamaan, päästään anopin passattavaks :D Virkistävää viikonloppua siis kaikille!!

d. ja Eeti 3kk
 
Tääkin tulee taas tauon jälkeen tänne huikkaamaan, että täällä taustalla ollaan lueskeltu ja listaa päivitelty =) On vaan ollut jotenkin vetämätön fiilis, ettei oo olevinaan voimat ees kirjoittamiseen riittänyt. :ashamed:

Nemo on edelleen ihana oma itsensä ja ei paljoo kitise, vaan naureskelee ja jokeltelee... pari hyvää yötä oli tossa välissä, mutta viime yönä taas syötiin useemmin ja nyt on alkanut sellainen vaihe, että vieressä nukutaan hyvin ja omassa sängyssä ei oikein uni maittais :whistle:
Ens viikolla ois meilläkin tuo eka rokotus edessä...toivottavasti ei tuu mittään siitä. Ainoo kelle on jotain rokotuksista tullut, niin on tuo meidän neiti, mutta sen jälkeen on toi rokotusohjelmakin mennyt taas uusiks. (hällä nousi yleensä se kuume ja kerran meni ihan jalattomaksi...en ees muista enää mikä rokote tuon aiheutti)

Mutta juu...koittakeehan mammat jaksaa...

Katjuska ja Nemo tänään tasan 3kk :heart:
 
Moikka!

Rauha maassa....siis lapset leikkii keskenään. Ja matilda aamupäiväunilla.
Nyt on taas pari yötä mennyt paremmin kun sitä ennen Matilda huusi suurinpiirtein yötäpäivää putkeen ja olin tosi väsynyt.

Meillä ei annettu vielä rokotusta keskiviikkona vaikka ensi viikolla jo 3kk tulee täyteen. Mitat oli 5800g ja 61,5. Ei kauheasti ota tota painia lisää ja olikin hieman laskusuunnassa. Se maitoallergiaepäily siintelee tuolla takaraivossa, mutta katsotaan nyt vielä.

Meillä äidin kanssa tosi hyvät välit, vaikka ollaankin niiiiin erilaisia. Mun äiti on uranainen ja juoksee maratoneja ympäri maailmaa ja talvisin hiihtää kaikki pirkat ja muut. Soitellaan päivittäin, välimatkaa on noin 60 kilsaa ja nähdään aika harvoin. Erosi mun isästä 4 vuotta sitten ja silloin oli välit jonkun aikaa poikki, kun syytin äitiä, ja olen kanssa aina ollut isän tyttö. Äiti löysi toisen miehen....ihanan miehen kyllä, voin nyt jo sanoa. Iskä vaan on hunningolla, ei pysy pullon korkki kiinni, vaikka oli varmaan 10 vuotta raittiina.......mutta siis hyvät välit molempiin.
Anoppiinkin ok välit. Kukaan ei hössötä mua raivon partaalle. Anoppi aikoinaan puuttui meidän elämään hirveästi ja raivostuttavasti, mutta se on jäänyt, auttaa tuo 60 kilsan välimatkakin siihen.

Joululahjoja olen urakalla miettinyt.......onneksi tuli veronpalautukset. Matildalle ei kylä vielä osteta mitään. Lapset on toivoneet nintendo ds:ää, nukketaloa yms......

Mutta eipä kummempaa, mukavaa päivää....täällä maa valkoinen.

Miia ja Matilda, ensi viikolla 3kk
 
Hyvää perjantaita täältäkin!

Sisu tyytyväisenä jo päikkäreillä ulkona ja äitillä näin "laatuaikaa" koneella... :LOL:

Viime yö oli täällä kans aikamoista ähinää neljän jälkeen ja poikkeuksellisesti jo sitten kasin pintaan ukkeli heräs. Nyt on pari päivää ollut kunnon ruokamaratonia. On tissillä toooosi pitkään verrattuna aikaisempaan. Taitaa olla joku kasvupyrähdys tulossa. Onneks on tota pumpattua maitoa jääkaapissa ja pakkasessa, et voin sillä väliin täydentää, kun ei oo toi maidontuotanto ihan vielä päässyt kysynnän kanssa samalle tasolle.

Meillä noihin masuvaivoihin on auttanut lattialla oleminen. Siellä Sisu pitää hirmuista melskettä, potkii ja huitoo ja kääntyilee selältä molemmille kyljille. Sellasen riehumisen jälkeen yleensä on sitten masukin toiminut. Täälläkin muuten toi kakkaamisvauhti vaihtelee, välillä 6 kertaa päivässä, välillä vaan kerran. Myös tota masuhierontaa oon harrastanut, ´jos on ollut oikein tiukka paikka.

Oma äiti on kyllä aivan vauhkoontunut... :heart: Eikä Sisu ole edes niiden eka lapsenlapsi! Välimatkaa meillä on 40 kilsaa, puolen tunnin ajomatka. Vähintään 3 kertaa viikossa sen pitää nähdä Sisu, muuten tulee kuulema kauhea ikävä. Ja suree jo valmiiks, et miten pärjää helmikuussa kun ovat lähdössä 2 viikoksi etelään! :eek: Joka aamu soittaa ja raportoin miten edellinen ilta ja yö on menneet. Vaatteita tulee kans sitä vauhtia, et hyvä kun ehditään niitä käyttää. Erilaisia hattujakin on herralla tällä hetkellä käytössä joku 7 kappaletta! Mummi on vähän ostanut... |O Joskus ärsyttää mm. se, että pitäisi kuulema olla enemmän vaatetta (vaikka niska ihan lämmin) ja tohottaa nyt jostain syystä sen vellin antamisen kanssa, et oonko miettinyt ja milloin alan antaa sitä. Tietty sen takia, kun Sisu on jotenkin hirmu solakka ja siro, mitä meistä miehen kanssa kumpikaan todellakaan ole. Mut käyrillään kasvaa kuitenkin hyvin. Muuten ei kyllä ärsytä, ennemminkin oon ollu tosi tyytyväinen, et ollaan niin hyvissä väleissä, koska on siitä ollut mullekin paljon apua ja tukea. Anoppia sit taas tuntuu, et ei vois vähempää Sisu kiinnostaa... Tai ei ainakaan soittele eikä käy, vaikka on about sama matka kuin mun äitillä :( Kuitenkin on yksin asuva ihminen, jolla ei juurikaan ystäviä eikä yhtään mitään harrastuksia, niin luulis et olis hänellekin tässä sitten jotain puuhaa päivisin, kun tulis vaikka käymään. Noh, minkäs teet.

Joululahjoja ostetaan varmaan jotain, mut ei mitään kovin suurta.

Telkkari on meillä kans tosi kiinnostava, mut yritän aina kääntää Sisun niin, ettei näkis sitä.

Tarttuuko teidän pikkuiset jo esineisiin?
Sisulla on tollannen Fisher Pricen lelukaari, minkä alla köllöttelee lattialla ja on nyt tällä viikolla innostunut yhdestä lelusta nappaamaan kovasti kiinni, välillä oikein kaksin käsin. Ja tarttui myös tuttiin, kun pitelin sitä tarpeeks lähellä. Eilen illalla "roikkui" myös iskän parrassa kiinni :D Kääntyy myös selältään eka kyljelle ja kovasti yrittää siitä punnertaa itseään masulleen, mut ei ihan vielä onnistu. Masullaan on ihan vaan hetken, kun kierähtää siitä heti selälleen.

Nyt syömään ja pumppailemaan! Hyvää viikonloppua kaikille!

Zucchero + Sisu 11 vkoa
 
Moroloiskis vaan!

Täällä sataa melkein joka päivä lunta.....Tulis jo pakkaset :headwall: ...näimpä näin...ihminen ei oo koskaan tyytyväinen mihinkään...ensin toivoo lunta ja sit ku sitä tulee niin sais jo loppua...ja ootahan vaan ku nyt toivon pakkasia ja sit ku ne tulee niin toivois niittenki jo loppuvan... :headwall:

Hexa: Meillä myös mukavat kaulamakkarat pojalta löytyy...ei ihan rikki ole iho mennyt mut monesti päivässä pitää ne puhistaa...keitetyllä vedellä ja jos on kostea iho niin oon laittanu pottujauhoja...joskus oon laittanu myös bepanthenia....
Nawi: Mää oon muutaman kerrran kuullu ku poitsu oikein käkättää...on se niin villin kuulosta :LOL: ...ei se kuitenkaan monesti vielä oo innostunu käkättelemään...
Joululahjat: Ei tule ostettua varmaankaan mitään.. Yhtä hellistintä oon katellu, mistä lähtee ääni kun sitä painaa, niin jos semmosen laittais...oon kyl kaikille sanonu ettei tarvi mitään olla ku eihän se siitä tajua mittään, mut varmaan vaatetta tulee monilta lahjaksi...
Tv: Kyllä katteltas mut äippä on niiin tylsä ettei oikein anna kattoa...Isukin kanssa joskus kattelevat jääkiekkoa...
Nyrkit menee vilkkaasti suuhun ja etusormella leikitään kielen kanssa :D. Nyt myös katellaan omia käsiä kovasti.
Esineitä kosketellaan, yritetään tarttua mut kyl se käsi on vielä aika lailla nyrkissä.
Oma äiti: välimatkaa meillä on 140km niin ei nähä usien mut soitellaan paljon, äiti on käsityö-ihmisiä niin tekee paljon vaatteita ja kutoo, tämä mein poika on äitille 8 lapsenlapsi nin ei ihan oo hötkyilijä mutta kyl on pojasta kiinnostunu tietenki.

Meillä oli tänään 3 kk neuvola: painoa 6330g (5665g) pituutta 60.0cm (57.6cm) päänympärys 41.2cm (40.4cm) Suluissa 2kk mitat.
Poika sai ekan rokotuksen ja kesti piikin niinkuin mies :LOL: mitä sitä turhia pillittämään...Myös eka Rota-rokotteen sai. Jännityksellä ootellaan iltaa ja yötä kuin menee... B)
Meillä nukutaan edelleen pitkää yötä jotain 7-9h putkeen puolesta yöstä lähtien. Poika menee kyl nukkumaan klo 21-22 mutta tällä viikolla on heränny joka yö klo 23.30 tasan, sitten syödään ja kun pitäs ruveta nukkuu, niin alkaa se huuto ja kiemurtelu ja mikään ei kelpaa...syliin saan sitten rauhottumaan hyssyttämällä ja sit sen jälkeen nukahtaa helposti sänkyyn...Mä niin ihmettelen tuota ihmeellistä huutamista :headwall:, naapurit varmaan tietävät oottaa jo kauhulla aina puolta yötä kun sillloin pikkulinnutki tippuu puusta :D

Juupati juu...täytyy täs lopetella ja ruveta itellä nälän torjuntaan :wave:

Ihanaa rentouttavaa viikonloppua meille ihanaisille ja pikkuisille :xmas:

Talviterkuin Hille ja Jesse joka täyttää sunnuntaina 3kk
 
Nikin emo vyöhyketerapiassa nyt siis käyty ja neiti huusi koko sen tunnin kun toimenpidettä tehtiin, mutta oli väsynyt joten itki selkeesti sitä. Hoidossa hierottiin jalkapohjia, joista on yhteys selän syviin lihaksiin ja paineltiin korvassa olevia akupunktiopisteitä, joilla yhteys mahaan ym. Kun taas osteopaattihan hoitaa jotenkin tuki-ja liikuntaelimistöä..en tiedä miten..?Noihan molemmat ovat hyväksi, toisilla auttaa toinen ja toisilla toinen hoitomuoto. Me päätettiin kokeilla vyöhyketerapiaa, kun oon siitä enemmän kuullut ja jopa neuvolasta suosittelivat sitä. Hoitaja sanoi että jos lapsella on ollut kohdussa huono asento voi selkä ja lantio olla ns. vinossa, ja näin ollen ei kakka ja ilma pääse siltä pois. Sanoin myös siitä kun Nella vetää itseään välillä jännityneesti selkä kaarelle, esim tissillä ja sanoi sen johtuvan juuri selkälihasten kireydestä ja sanoi että tuo hoito voi tuoda myös apua imetysongelmaani kun saadaan neiti "rennommaksi" hoitojen avulla. Yöllähän imetys onnistuu ja kuulemma sen takia kun nukkuessaan vauva on niin rentona. Eilen tulikin sitten hoidon jälkeen heti kakka ja neiti nukkui makeasti ulkona. Yöllä heräsi 2 kertaa syömään ja aamulla ei ollut vatsakitinää, piereskeli kovasti, mutta ilma tuli siis hyvin ulos, eikä aiheuttanut kitinää, joten kai tuosta hoidosta apua oli. En meinaa muista koska olis ollut näin hyvä aamu ;) Koputtaa puuta ja odottaa huomisaamua.... :whistle:
Mutta kannattaahan tuotakin kokeilla, jos teillä ei osteopaatista apua...mutta luulis pian näiden vatsaongelmien olevan muutenkin ohi, koska vauvat alkaa enemmän liikkua ja vatsa ja suolisto toimia paremmin... :)

viikonloppuja kaikille! :heart:

jkoo+ Nella 11vko
 
TV-katsomisesta - kun muistelin, että vauvojen tv:n katsomisesta oli sanottu, että se on haitallista googletin sanoilla baby and tv ja baby and tv watching. Sitten kävin lueskelemassa erinäisiltä sivustoilta, mitä vauvasta ja tv:n katselusta sanottiin ja siihen viittaavaa sanottiin, että pienet aivot saavat liikaa sähköisiä ärsykkeitä tv:n vilahtelevasta kuvasta, mutta että itse kuvan sisältöä vauva ei ehdi käsittää. Kuitenkin juuri välkkyvä kuva herättää tyypillisimmillään noin 3 kk vauvan huomion. TV:n katselua ei pidetty hyvänä myöskään, koska sen on todettu aiheuttavan levottomuutta.


Nikin emo - me lähdettiin Tampereelle suoraan sairaalasta ja ollaan varmaan vielä kevät täällä. Samalla etsiskelen isompaa asuntoa kaksioni tilalle Kumpulasta. Vauvan isän tulo tänne vaatisi niin mielettömän paperisodan ja paljon rahaa tai sitten naimisiin menon, jota en osaa kyllä ajatella... Sillä tavalla siis olemme yhdessä kuin voi tai ei voi olla tällaisessa kaukosuhteessa, lähinnä siis raportoin sinne päin vauvan kuulumisia ja hän ihmettelee, miksi meillä täällä suhtaudutaan niin kuoleman vakavasti ja ollaan huolissaan kaikesta ;) ja ihmettelee ja ei oikein ymmärrä miksi en lähde sinne päin vauvan kanssa kun olen ä-lomalla (hygieniataso, rokotusten puute, n. 30 tunnin lento vaihtoineen ja mieletön tavaramäärä joka pitäis raijata mukana jne. ovat mun mielestä hyviä syitä).

Jee, vauvakuvalla varustetut joulukortit läks postiin nyt!
 
no juu...

Poika on hirveen kipeä rokotuksista :'(
Huutaa vaan, syli auttaa mutta pittää nyyhkytellä :snotty:
Syö kumminkin hyvin ja asettuu sitten nukkumaan helposti. Laitoin supon pyllyyn, toivottavasti pikkusella helpottaa
 
Mitzy Hyvä tietää tuosta tv:stä, mulla ei oo ollenkaan tullu mieleen että ois haitallista :ashamed: . Pitää siis koittaa välttää tv:n katselua ja saada iskällekki selvitettyä että lentopalloa ei Kallen kanssa enää katota
 
Hyvää Itsenäi(päi)syys päivää!

Kylläpä oli supolla vaikutusta poikaan, kun heräsi seuraavan kerran syömään niin oli oma iloinen poika taas :heart: . Onneksi on noinkin pienille olemassa särkylääkkeitä.

Mulla jäis viime kirjoitukseen kehua retostamatta minkä "löydön" tein kirpparilta...
Mää nimittäin löysin Baby Björnin rintarepun ja hintaa oli "vain" 10 euroa...kerrankin olin satuin oikeaan aikaan liikkeelle...

Illalla taas mielenkiinnolla kattellaan linnan juhlia....

terkuin hille + poitsu
 
Itsenäisyyspäivää kaikille :flower: ! Eipä tullut tänäkään vuonna kutsua linnaan, joten joutuu telkusta kyttäämään...

Telkusta täällä olikin ollut puhetta. Uskon, ettei töllön vahtaaminen ole pienelle hyväksi, mutta en aio silti toosaa sulkea. Aika vähän Vilho sitä kuitenkin erehtyy katselemaan, mutta äidille se on tärkeää viihdettä imetyksen lomassa. Että näin törkeä minä olen.

Nikin emo, juu, selvästi meillä on sama äiti :LOL: ! Munkin äitini ihmettelee, että etkö hyvä lapsi silitä vauvan vaatteita ja että kyllä hän aina silitti. Ei sentään ole uutta rautaa ostamassa onneksi =) . Tiedän sitä paitsi, että itsekin hän vihaa silittämistä kotitöistä eniten, joten ei ole siitä sitten enempää jaksanut jaanata, onneksi.

Suppoja pitää minunkin muistaa hommata ennen ensi viikon rokotuksia, jottei pienen tarvitse kivusta kärsiä.

Meillä taisi mennä nyt päivärytmi vähän sekaisin, kun tuli nukuttua yli kahdeksan :whistle: ... Poju onkin vasta nyt aamupäiväunilla, vaikka yleensä jo tähän aikaan tehdään lähtöä lenkille... NO katsotaan mitä vaunuttelusta tänään tulee.

Pikkulinnut muuten lauloivat, että saan joululahjaksia Guitar Heron World Tour -pelin, ou jee :D . Ei malttaisi odottaa, että pääsee kokeilemaan...

väpä ja Vilho 12 vkoa ja 3 päivää :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa.

Lukemaan ehtii mutta kirjoitus vie liikaa aikaa :/ Minni oli 2kk ja 5 pvä neuvolassa 61.5 cm ja 5490 g.
Kaulapoimuista: meilläkin menee pullosta kohtalaisesti ohi tavaraa joten oon laittanu puklu rätin kaulaan sillälailla ettei mitään mee ohi ja näin on kaula p ysyny puhtaana Minni tietää heti ku n rätin laittaa että nyt saa ruokaa suu alkaa napsaa...neiti on punatukkainen joten on myös punatukkaisen iho joka on suht herkkä reagoimaan kaikkeen ja kaula on usein punainen kun sitä pyyhkii. Meillä on käytössä aventin pulloja ja mam merkkiset tuttiosat. Vastike menee nopeesti ja vältytään turhilta raivareilta.
Miksi velliä ja muita saa antaa vasta 4 kk iässä? kertokaa tietämättömälle. Olisi kiva aloittaa jo maissivelli. Meillä on nukuttu kaksi viimeistä yötä niin että ensimmäisen kerran herätään vasta 7 jälkeen..veikkaan et on pikemminkin poikkeus ku sääntö.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Nappisilmä & Minni huomenna 11 vko
 
Hyvää itsenäisyyspäivää tulin toivottamaan!!
Nyt sitte ollaanki lähdössä mun porukoille nauutimaan valmiista ruoasta :p
Joten :wave:

R iikka Oskari 2kk ( joka on tälläviikolla nukkunu yöt läpeensä... )
 

Yhteistyössä