***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Nyt voin sanoa hämmästyväni kasvuvauhdista. Kaivettiin esiin vaatteita ja ne, mitkä esikolla oli päällään 1v juhlissa on nyt pikkuneidille sopivia. Kaikki ihanat 68 vaatteet, joissa esikko konttasi pitää ottaa nyt jo käyttöön.

Olisikoihan pieni allerginen kananmunalle?Jätin sen pois pariks viikoks ja näpyt hävis. Eilen söin ja kakka muuttui vihreäksi.
Mutta nyt esikkoa tarhasta hakemaan!

Noniin, pieni simahti vaunuihin taas ja nyt uus kirjotusyritys.

niin...ristiäisten aikaan oli pahimmillaan yökukkumiset, ja silloin olin tosi väsynyt. vaikka mies hoiti välillä yöt, olin silti väsynyt. mutta vaikka nyt ollaan jouduttu aavistuksen katkonaisempia öitä viettämään jo toista viikkoa jatkuneen nuhan takia, oon edelleen väsyny, mutta jotenkin mieliala ei painu enää ollenkaan niin pohjamutiin. ja jotenkin kestän sen väsymyksen paremmin. mä luulen, että itkujen vähentyminen on vaikuttanu myös tähän asiaan. nyt osaan ihan eri tavalla nauttia vauvasta ja niin todella nyt teenkin. eletään ihanaa arkea :heart:

siinä nyt vähän puolittaista avautumistakin..:)

en oo ehtiny viimeisiä kirjotuksia lukea, mutta nopeesti silmäillen kommentoin joihinkin.

elikkäs vauvauintiin aiotaan. se alkais meillä tammikuun puolen välin jälkeen ja maksaa kans sen 15e kerta. mutta on se niin kivaa puuhaa, että pakko sinne on päästä.

joulu aiotaan viettää ensimmäistä kertaa keskenämme ja ostetaan oikein kinkku ja laatikoitakin, thih! :) mutta pyhien aikana käydään kyllä molempien vanhempien luona myöskin.

ja vaatteista on pikkuhiljaa 62cm jäämässä pieniksi. 10.pv neuvolassa pituutta oli 58cm(49cm), joten nyt on varmaan 60cm paikkeilla. ja painokin on jo 6kilon paremmalla puolella :)

mitenkäs teidän vauvat viihtyy mahallaan? Jouskarin vauva oli muistaakseni jo kääntynytkin, eikö vaan, aika hurjaa! meillä kun ei meinaa vielä edes toi masullaan olo miellyttää, sitä vasta harjotellaan. nyt ollaan pari viikkoa harjoteltu päivittäin pieniä hetkiä ja kyllä pientä kehitystä on näkyvissä. mutta korkeintaan minuutin jaksaa olla, kun ei oo oppinut vielä käsillään tukemaan.

mutta nyt ruuan laittoon! koitan taas joskus päästä kirjottelemaan! Mukavaa viikon jatkoa!

Loppuun vielä kuva meidän jäbästä!

suhveli ja pikkuinen 11vkoa

Meillä tuli tänään 2kk täyteen ja neuvolassakin käytiin. Nyt mitat 5810g/59,7 cm ja meillä käytössä 62 cm vaatteet jotka tosi sopivan tuntuisia.

Nuppu 74: Joo olis tosi kiva tutustua! Tänään tavattiinkin Masu78 kanssa ja oli puhetta että mentäskö ens viikolla tutustumaan Entresseen porukalla? Laitan siulle vielä yksityisviestiä, niin sovitaan tarkemmin. Kiva jos saadaan porukkaa kasaan tästä lähiseudulta :).

Jouluviikko mennään viettämään meidän vanhempien luokse, ollaan molemmat kotoisin samasta kaupungista niin on sitten pojan molemmat isovanhemmat siellä ja kaikki serkutkin. Mietiskelin tässä just et joko saa ottaa joulukoristeet esiin, vaikkei vielä ole edes joulukuu...

Mahallaan ei meidän poika tykkää olla kun hetken aikaa, mutta yritetään joka päivä se hetki viihtyä, että sais selkä ja niska harjoitusta. Neuvolantäti tänään suositteli että minuutin verran useamman kerran päivässä olisi hyvä harjoitella, joten meidänkin pitäisi sitten harjoittelua koittaa lisätä.

Täällä laulellaan mitä milloinkin äiti sattuu jostain laulusta muistamaan. Harmittelin sitä kun en oikein osaa sanoja ja googlasinkin lauluja, nyt pitäis sitten vaan opetella niitä. Tuntus jotenkin fiksummalta se laulaminen jos laulais oikeilla sanoilla eikä ihan mitä sattuu :).

Nyt viikkaamaan pyykit kaappiin ennen kuin poitsu herää päikkäreiltä!

Moikka!
Näiköhän kerkeän kirjoittamaan ennen kuin poika herää.. meillä mies oli eilen työvuorossa (24h) ja tänään lähti risteilylle (24h) ja palailee huomenna, niin ollaan poitsun kanssa oltu kaksisteen. Tänään on ollut joku kiukuttelu päivä, vaikuttaa väsyneeltä kaverilta, mutta ei sitten malta nukkua kuin korkeintaan tunnin kerrallaan. Yön nukkui kuitenkin ihan hyvin.

Vaatekoko: 62-koko alkaa käymään pieneksi (varsinkin masun kohdalta), mutta 68 on hiukan vielä väljä. Nopeesti kyllä pikkuiset kasvaa, laitoin jo pari muovikassillista pieniä vaatteita säilytykseen, josko niitä piakkoin taas tarviaisi ;)

Vauvauinnin hinnat on kyllä täälläkin kohdillaan eli 14,50-19,90 euroa/kerta näyttäisi olevan Vantaan taksat :/

Vatsallaan oleminen: Meillä Veeti viihtyy välillä ihan hyvin vatsallaan ja kannattelee päätä, nojaa kyynärvarsien varaan ja on kääntynyt vatsalta selälleen muutamia kertoja, mutta väsyy vielä aika nopeasti. Joku toinen päivä ei sitten huvita, ei yhtään. Ollaan pidetty poikaa niin sylissä, että joutuu kannattelemaan päätä, eikä sitä juurikaan ole tarvinnut enää tukea.

Vierailut: Vierailut ovat sujuneet tähän asti ihan hyvin, joten olemme vierailleet jonkin verran kavereilla, käyty kahviloissa ja ravintolassa syömässä. Kiukun tullessa tissi auttaa :D

Yöseurustelu: Yleensä meillä herätään klo 3-4 välillä, syödään ja jatketaan unia, mutta nyt parina yönä olen herännyt siihen, kun poitsu potkuttelee ja jokeltelee sängyssä 3-4 välillä ihan kuin olisi päivä.. olen ottanut pojan tissille ja siihen on sitten simahtanut. Nukkumaan mennessä klo 23-24 usein poitsu jää hereille jokeltelemaan, mutta nukahtaa n. 10 minuutin sisällä, kun en kiinnitä siihen huomiota (vaikka vaikeeta se on, kun on niin suloinen) =)

Romi: tervetuloa kirjoittelemaan!
jkoo ja väpä: miulla on pikkujoulut vielä edessä ja nyt jo mietin että miten pärjään sen illan pois kotoa..poika pärjää täällä isänsä kanssa, mutta mites äiti :LOL: No, mutta uskon että välillä tekee ihan hyvää päästä tuulettumaan ja nyt kun kokeilee, niin onpahan sitten kokeiltu..

Masuvaivaisille ja flunssaisille tsemppiä ja voimia :hug:

Ainiin, piti kysellä vielä, että onko täältä palstalta ketään Tikkurilan suunnalta tai jostain tästä lähiympäristöstä?

haikara08 ja Veeti

Heissuliveissuli!
Ja kiva kuulla vuhin ja suhvelinki kuulumisia!

Täällä on viime päivät menny ulkoillessa ja pulkkaillessa esikoisen kanssa,niin ihanaa kun on paljon lunta!Vaan tuskin kestää kovinkaan kauaa tätä ihanuutta :kieh:

Meillä neiti on nyt nukkunut taas semmosta melkeen 8 tunnin pätkää putkeen ja mä niin toivon että alkais vakiintumaan se että pääsis siirtää pikkuisen omaan huoneeseensa.

Sen verran hän unissaan ährää että ei itse siihen heräile mutta meikäläinen kyllä ja sitten nukun semmosta koiran unta...ärsyttävää!

Onkos kukaan muu vielä siirtänyt pientä omaan huoneeseensa???

Tai siirtämässä lähiaikoina??

Mä en missään nimessä arvostele niitä jotka nukkuu samassa huoneessa tai samassa sängyssä vauvan kanssa(varsinki jos syövät vielä yöllä tiheesti)!

Itse vaan kuulun niihin jotka ei kerta kaikkiaan pysty nukkumaan kun vauva on samassa huoneessa samasta sängystä puhumattakaan....

Esikko siirrettiin 2kk ja en sitä kyllä katunut kertaakaan.

Monet on vaan kavereista sanoneet et olis pitänyt siirtää jo vauvana koska myöhemmin on paljon vaikeampaa....parhaan kaverin eskarilainen nukkuu edelleen vanhempiensa makuuhuoneessa ja mies on monta kertaa sanonut että ei oikeen pysty tuota parisuhdettakaan hoitamaan kun on kolmas pyörä mukana.... :whistle:

Mutta toki sitä voipi puuhailla muuallakin ja jos lapsonen on sikeä uninen niin mikäpäs siinä! :D

Mutta kukin tyylillään! =)

Tulevana vkonloppuna pitäis mennä leffaan ja syömään siipan kanssa mutta vieläkin mietityttää tuo vauvan jättäminen syömisen puolesta kun ei se pullohomma oikeen ota onnistuakseen...

Miten teidän jotka pelkällä rintaruokinnalla ni menee toi pullosta syöminen???

Koska kyllä täs pikku hiljaa ois kiva vähän johki päästä ilman vauvaa.... :whistle:

Musiikista kuunnellaan kyllä paljon kotona ja autossa ja aika laidasta laitaan...Esikoinen tykkää Elastisesta ja kun hommasin Fintelligensin uuden levyn juuri ni eiköhän neitikin saa osansa sen kuuntelusta halusi tai ei! ;)

Madonnaa kuunnellaan-vanhaa ja uutta ja kaikkea tanssittavaa.Siinä tanssitetaan sitten molemmat lapset vuoron perään niin että vauhti on välillä aika hurja!

Toivottavasti kukaan ei näe tänne meille sisään-ihmettelis varmaan että mitä siellä tapahtuu!

No ainakin on lapsilla hauskaa-ja äidillä!

Ihan asiasta seinään, minkäikäisiä te muut ootte???
On tuosta alkugallupista jo sen verran aikaa eikä tietty muutenkaan voisi kaikkien ikää muistaa... :D

Kuka on nuorin ja kuka vanhin?

Meikäläinen siis 28v.

Ja Haikaralle olen Tiksin lähistöltä... :whistle: En vaan ole ihan paljastanut mistä jos täällä vaikka joku tuttu palstailee....toisaalta väliäkö sillä!

Nyt ei muuta tältä erää.....terkuin Jousikas ja neiti 2,5kk

:heart:

Kuinka monen vauveli nukkuu yöt läpeensä vieressä? Entäpä päiväunet, issä teillä nukutaan? Mun on kyllä pakko laittaa itekkin nukkumaan kun toi poikanen laittaa, ei se nukahda kuin tissille, siis öisin. ja joskus päivällä joudun hämäämään ja meneen viereen tisseineni ja sit pakenen paikalta kun nukahtaa. Omaan sänkyyn en saa nukkumaan. Musta on iahan nukkuakkin vauvan kans, mut onko kokemusta, että mitä tästä seuraa, saanko ikinä omaan sänkyyn?
ihan Suhvelin pikku-ukko :) osaispa laittaa Nikin kuvan tänne.
Nikiä pidän mahallaan joka päivä, ja öisinkin käännän välillä mahalleen, kun mahaan sattuu, se asento auttaa. meillä viime yönä oli kova puhina ja ähinä taas päällä, ilmavaivat. ja huutoakin on ollut, mutta EHKÄ helpottamaan päin. Vaatteissa on tosi erilaisia mitoituksia, osa 62cm on jo pieniä, pituudesta. Pitää ostaa semmosia jalkaterättömiä. Tänään hain upeet juhlavaatteet Polarn o pyretistä vaimikäseolikaan.
Niin, ja mahaltaan Niki kääntyy selälleen. Ja jaksaa tovin tosi hyvin kannatella päätä ja yläruumista käsien varassa ja kääntää päätä puolelta toiselle mahallaan.
Tykkääkö teijän vauvat kylpeä ja käytättekö jotain pesuainetta?

Onko täällä ketään Kalliosta? Täällä on kyllä vissiin aika vähän vauvoja...
Ai niin, ja oikeesti olen ihan kirjoitustaitoinen...katoin ton ed kirjotuksenkin että näyttää kuin joku ähän vajaa ois kirjotellu....kiire aina ja paska näppis. Hyviä ja pitkiä yöunia kaikille,tsau
niin, ja laulut, laulelen omilla sanoilla....ja sit yritän lastenlauluja, mut en muista sanoja..

Kuinka monen vauveli nukkuu yöt läpeensä vieressä? Entäpä päiväunet, issä teillä nukutaan? Mun on kyllä pakko laittaa itekkin nukkumaan kun toi poikanen laittaa, ei se nukahda kuin tissille, siis öisin. ja joskus päivällä joudun hämäämään ja meneen viereen tisseineni ja sit pakenen paikalta kun nukahtaa. Omaan sänkyyn en saa nukkumaan. Musta on iahan nukkuakkin vauvan kans, mut onko kokemusta, että mitä tästä seuraa, saanko ikinä omaan sänkyyn?
ihan Suhvelin pikku-ukko :) osaispa laittaa Nikin kuvan tänne.
Nikiä pidän mahallaan joka päivä, ja öisinkin käännän välillä mahalleen, kun mahaan sattuu, se asento auttaa. meillä viime yönä oli kova puhina ja ähinä taas päällä, ilmavaivat. ja huutoakin on ollut, mutta EHKÄ helpottamaan päin. Vaatteissa on tosi erilaisia mitoituksia, osa 62cm on jo pieniä, pituudesta. Pitää ostaa semmosia jalkaterättömiä. Tänään hain upeet juhlavaatteet Polarn o pyretistä vaimikäseolikaan.
Niin, ja mahaltaan Niki kääntyy selälleen. Ja jaksaa tovin tosi hyvin kannatella päätä ja yläruumista käsien varassa ja kääntää päätä puolelta toiselle mahallaan.
Tykkääkö teijän vauvat kylpeä ja käytättekö jotain pesuainetta?

Onko täällä ketään Kalliosta? Täällä on kyllä vissiin aika vähän vauvoja...
Ai niin, ja oikeesti olen ihan kirjoitustaitoinen...katoin ton ed kirjotuksenkin että näyttää kuin joku ähän vajaa ois kirjotellu....kiire aina ja paska näppis. Hyviä ja pitkiä yöunia kaikille,tsau
niin, ja laulut, laulelen omilla sanoilla....ja sit yritän lastenlauluja, mut en muista sanoja..

N34 ja Niki 7vk ja...4pv vissiin

Moi Hexa - mihin vaivaan tuo Losec teillä tarkkaan ottaen tuli? Juuri tähän suurpulautteluunko? Jos se ajais saman asian ja ei ole niin vaarallista sydämen kannalta, niin miksköhän sitä ei heti määrättäs? Btw - ei nyt huokasta helpotuksesta ehkä vielä, mutta mutta maidonsakeuttaja Thicken Up tuntuu auttaneen tosi paljon ekan vrk:n aikana, viime yönä unioksenteluja 0! Ja tänään päivällä sellasia isompia vain pari ja 2-5 pikkupulautusta ruuan päälle. Gaviscon ei ole lapsen herkku, sitä annoin vasta kerran, mutta eihän sitä edes tarvita jos ei oksenna. Sehän just neutralisoi sitä ruokatorvea, jonne hapot nousevat kovasti oksenneltaessa.

Lisäks kohotettiin nukkumapaikkaa ja vaunoja vielä ylemmäks. Hoitopöydällä oli ennestään jo yksi tyyny kohottamassa.

Jos tää menee tällä, niin annan kyllä huutia seuraavan kerran neuvolassa, sieltä on tullut niin epämääräsiä ohjeita ja kommentteja, et jälleen kerran tuntuu, että olen jo ite ottanut asiasta selville ja sen vuoksi tiedän enemmän kuin neuvolantäti, vaikka eihän tän pitäs olla super harvinainen ongelma todellakaan.. Ja miksköhän ne ei voi konsoltoida alan erikoislääkäreitä, jos ovat epävarmoja mietin...

Huomenta!

Nyt olen itsekin niin kipeä, että.......saispa saikkua. Pakko painaa vaikka pää kainalossa.

Jouskari, mä siirtäisi heti jos mahdollista. Ollaan kaikki lapset siirrettu heti kun mahdollista. Mä herään kaikkiin ähinöihin. Mutta Mtilda nukkuu vain mun vieressä, muuten on kamalaa huutoa. Omaan sänkyyn saattaa nukahtaa päivällä, mutta ei illalla tai yöllä, kumma juttu. Että mä meen aina sen kans samaan aikaan nukkumaan. Ja se joskus nyppii. Onneksi noi isommat on hyvin nukkuvaa ja nimenomaan omissa sängyissään nukkuvia, kun en sa itse nukuttua jos lapsia pyörii sängyssä.

Kylpemisestä, meillä tykätään kylpeä kovasti. Mutta mitään pesuaineita en vielä käytä.

Ikägallup, täytän maanantaina eli 1. päivä 33 vuotta, taidan olla tämän porukan vanhin.... :ashamed:

Vaatteista meillä menee vielä 62 cm, mutta osa alkaa olla aika nafteja.....ja bodeissa varsinkin on jo jokunen 68 cm käytössä. Liian nopsaan kasvavat.

Miia ja Matilda pian 2kk3vkoa

Nikin emo meillä esikoinen nukkui ekat 6kk aina mun kainalossa.Nyt pikkuvelikin nukkuu koko yön kainalossa, ei kans nukahda ilman tissiä muuta kun vaunuihin.Päikkärit siis nukkuu ulkoilun ajan vaunuissa ja isoveljen kans samaan aikaan mun kainalossa(isoveikka kyllä nukkuu rattaissa parvekkeella) ja iltapäivällä nukkuu päikkärit taas vaunuissa.
Eli aikamoista ulkoilua tuntuu olevan koko ajan mutta minkäs teet kun tuon esikoisenkin on pakko ulos päästä, muuten sitä ei kattele kukaan.
Mutta siis vaikka tuo isompi nukku pitkään meidän sängyssä niin ihan hyvin sai siirrettyä omaan sänkyyn, alotin siinä 8kk paikkeilla siirtämään kun ei enää herännyt ku "vaan" kolme kertaa yössä ja pian se siihen tottuikin.
Meillä herätään 4-7 kertaa yössä joten ei todellakaan vielä läpi yön..

pikkuveli tyllää kyllä kovasti kylpeä, mitään pesuainetta ei kyllä käytetä.Edes isoveli ei joka ilta käytä pesuainetta...ei mun mielestä tarvii kun ei lapset ees sillee hikoo, pari kertaa viikossa taitaa käyttää ja kerran viikossa pestään hiukset.

nuppu jos keksit vinkkiä' heräilyyn nii kerro ihmeessä |O
tuntuu olevan joku valmistusvirhe mun jälkikasvussa...mutta esikoisella alko pikkusen auttaan kun alotettiin muutkin ruuat, ehkäpä sitten pikkuvelikin alkais nukkuu vähän paremmin.

hille meillä ollaan enemmän noihin kirjoihin päin, en tunne luontaiseks alkaa laulaan kun ei oo tota lauluääntäkään siunaantunu.Esikoisen kanssa kyllä joskus tulee lallateltua jos pyytää :D onneks se ei viä välitä miltä se kuulostaa!

suhveli meillä kyllä viihtyy mahallaan ja tosi jäntevästi kannattelee jo päätäänkin, mutta kääntynyt ei ole kun vahingossa.Ihana kuva!

jouskari kyllä mä sinuna jo siirtäisin jos yöt sujuu noin hyvin!kateellinen oon kyllä, pakko myöntää.Me siirrettiin esikoinen joskus lähempänä 1v, sillonkin heräs vielä muutaman kerran yössä.Nythän se tulikin takas kun pikkuveli synty ja alko ne aamuheräilyt...
Aateltiin jättää pojat tonne meidän makkariin ja ite siirtyä pois sit kun Eetikin tajuaa että ei tarvii 2h välein herätä.

meillä pullosta syöminen on kuulemma aika ähräystä, lussuttaa vaan eikä kunnollasyö.mutta sen verran menee mahaan että sen 4h saan oltua koulussa..kannattaa nyt jo koittaa totutella jos vaikka lähtiskin luistaan!

meillä muuten esikoinen on kova Korn-fani!mä aina vitsailen että lapsista tulee varmaan kieroutuneita kun joutuvat kauheeta metallia kuunteleen...mun äidin mukaan ainakin munkin psyyke on ihan vahingoittunut "viha-musiikista" :whistle:

Minä oon 24v, sinne nuorempaan päähän meen siis, mutta en suinkaan nuorin :D

nyt aamupuuhiin, jos vielä tänään uskaltas lähtee pulkalla, aikamoista kuntoilua vaan kun täällä toi auraus tapahtuu niiiiin hitaasti!

d. ja Eeti 2kk ja n.3vko

Ikägalluppiin: Taidan olla vanhin, 38 vielä tällä hetkellä. :D Päihitän siis Miiankin. Tapasin just yhden luokkakaverin, jolla oli puolivuotias lapsi. Hän kertoi toisesta luokkakaverista, jolla on jo kaksi lastenlasta. Ja neljäs lapsi tulossa.

Mizy: Äsh, oikosulku. Se QT aikaa pidentävä lääke (kohta tulee nimi mieleen) saa ruoan kulkemaan nopeammin vatsasta suoleen. Ja suolistossakin. Silloin vatsalaukku ei ole niin täynnä, että pulautuksia tulee mutta sama määrä ruokaa saadaan imeytymään. Amerikoissa se on kokonaan kielletty ja täälläkin vaatii lääkelaitoksen tai mikä se nyt olikaan luvan, että sitä voi antaa. Ennen sen antamista pitää tosiaan todeta, että QT arvot ovat normaalit. Piti luntata, Prepulsid oli se 'huono' lääke. Toiset ovat saaneet siitä helpotusta. Vielä 10v sitten sitä määrättiin ihan automaattisesti, nykyisin tuo Thicken Up on suositeltavaa ja meillä siis jauhevellien tekeminen maitopohjaisena (ja sekaan lactobasilleja) oli sitten helpottava juttu. Losec oli ruokatorven tulehdukseen, tuo jatkuva oksentelu oli saanut hapot tulehduttamaan ruokatorvea ja samoin se neutraloi vatsahappoja. Ruokatorven tulehdus sitten esti karkean ruoan syömisen, 8kk karkeuksinen ruoka lensi kaaressa ulos kun kipu sai oksennuksen aikaan. Karkea ruoka repi taas auki ruokatorven pinnan, jos se oli vähän jo alkanut parantua. Tämä siis varoituksena, vaikka suun motoriikan kannalta pitäisi antaa karkeampaa ruokaa voi pulauttelu tehdä sen karkean ruoan syönnin mahdottomaksi. Harva sitäkään tietää.. Kun sitten 1v iässä Semperin Lasagne alkoi joskus maistua, jouduimme sen vetämään aina sauvasekoittimella tosi hienoksi, että se pysyi sisällä. Muutenhan sitä Nestlen luomu pastaa ja porsasta vaan syötiin. Nähtävästi sitä ei ainakaan lähikaupassa enää ole. Millähän saadaan pikkuneiti syömään soseita? Ai niin, eilen ei tullut oksennusta. Pumppasin aamulla desin maitoa jääkaappiin. Ehkä se oli se desi, joka muuten olis oksennettu.

Musiikista: meillä soitetaan ja laulellaan. Esikoisella on kyllä oma vahva makunsa, äiti ei saa laulaa tai soittaa.. Ilmeisesti hän on hyvin musikaalinen sillä hän pystyy muutaman kuuntelukerran jälkeen laulamaan noitten Disney leffojen tunnusmelodioita yms. Jos meillä on joku musiikki päällä niin se on klassinen musiikki. Olemme miehen kanssa hieman allergisia tälle nykymusiikille. Jos käymme rokkikonserteissa niin tulpat ja luurit on päässä eli tuplasuojaus kuulolle. Ja esikollekin on kuulosuojaimet, joita olemme jopa elokuviin häntä varten raahaneet.

Neiti nukkuu vain nenä kiinni tississä. Olisi se ihanaa, jos joskus saisi käännettyä kylkeä. Tai nukuttua vatsallaan. Hereillä ollessa tulee itku, jos ei näe mun naamaani ellen selitä jotain koko ajan. Eli hän voi istua mun sylissä ja katsoa kuinka kudon jos selitän mitä teen. Sitterissä tulee itku, vaunuissa hän voi just ja just nukkua kun vaunut on liikkeellä.. Nyt kun Piiperö ymmärtää mun lähtevän pois esikon tarpeita tyydyttämään on hän jopa esikollekin vähän nyreissään kun ennen oli suuri esikko-fani.

Hexa ja Piipeys 3kk (huomenna)

Ikägalluppia oli vissiin ollu liikenteessä: 27 vuotta on mulla mittarissa.

Meillä nuo yöheräämiset vähän vaihtelee. Yleensä Kalle herää kerran syömään, muutamana yönä on nukkunut yön läpi ilman syöttöjä, mutta tutti on täytynyt jossain vaiheessa laittaa suuhun kun ähertää ja puhisee. Sen jälkeen on rauhottunu nukkumaan joten taitaa ährätä ilmavaivojaan.
Omassa sängyssään on ukkeli nukkunut ihan pienestä pitäen, syliin yleensä nukahtaa ja sitten vien omaan sänkyynsä. Nukahtais varmaan sänkyynsäkin mutta useimmiten uni yllättää kun odotellaan röyhtäystä syömisen jälkeen. Joskus jäi yösyötöltä kainaloon nukkumaan mutta mies sitten jossain vaiheessa yleensä nosti herran omaan petiin. Ja täytyy tunnustaa että vaikka onkin ihanaa kun pieni tuhisee vieressä niin kyllä mä olen niin mukavuudenhaluinen nykyään että haluan itsekkin nukkua kunnolla ja täytyy päästä välillä vaihtamaan asentoa.

Ainakin yhdet päikkärit pyrin nukuttamaan vaunuissa ulkona.

Mahallaan Kalle on alkanut viihtyä nyt vähän enemmän ja kannattelee päätään jonkin aikaa. Kovin kauaa ei vielä jaksa mutta koko ajan enemmän ja enemmän. Muutaman kerran on meinannut vahingossa kääntyä mahaltaan selälleen mutta ei vielä ole siinä onnistunut. Ja voi sitä ähertämistä kun jätkä koittaa päätään topakkana kannatella :heart:

Kylpeminen on ehkä parasta mitä herra tietää (syömisen lisäksi). Kylvyssä viihtyisi vaikka kuinka kauan ja aina nousee meteli kun otetaan vedestä pois. Mitään pesuaineita ei meilläkään ole vielä käytössä.

Ens viikolla lähetään taas lomailemaan. Mennään viikoksi Katinkultaan rentoutumaan ennen joulua. Tosin uimiset ynnä muut touhut on tietysti vähän rajoitettuja kun toisen täytyy aina jäädä vahtimaan herraa.

Mutta nyt täytyy lähteä tekemään jotain hyödyllistä kun jätkä on unten mailla.
:wave:

Niihu ja Kalle 3kk9pv

Huomenta ja päivää!

Laitoin poitsun parvekkeelle nukkumaan, kun ei tuonne loskaan viitti lähtee vaunujen kanssa taistelemaan :kieh:

Ikägallup: Mie täytän vielä tän vuoden puolella pyöreitä eli 30-v, niin se aika vaan rientää :whistle:

Yöunet meillä nukutaan pinnasängyssä, tosin välillä jätän poitsun aamu-unille meidän viereen ja päiväunet nukutaan parvekevaunuissa tai vaunuissa tai pinnasängyssä. Joskus uni on iskenyt silmään sitterissä, enkä siitä ole toista raaskinut herättää =)

Omaan huoneeseen olisi tarkoitus siirtää pikkuhiljaa sitten kun yöt menee ilman syöttöjä/heräämisiä.. Edelleen meillä kun herätään kerran yössä syömään. Pitäisi varmaan alkaa vaihtelemaan kohtapuoliin vähän järjestystä ja muutenkin tekemään tietsikkahuoneesta lastenhuonetta, maalausta, verhonvaihtoa ym. kivaa..

Kylpeminen on täällä ollut alusta asti mukavaa, paitsi muutaman kerran on itku tullut kylvyssä, liekkö ollut sitten nälkää ja väsymystä.

Pullosta syömistä ollaan täällä harjoiteltu muutaman kerran, herra kun on täysimetyksellä. Yleensä pullosta saatu maito on kelvannut, mutta eilen tää pikkumies kertoi, että ei aio syödä pullosta vaan ainoastaan tissistä :D saas nähdä kuinka käy seuraavan kerran.. :eek: Vettä ei suostu pullosta ottamaan, eikä myöskään ota edelleenkään tuttia suuhun. Ootteko muuten muut antaneet vettä vauvalle?

Niihu: Kivaa reissua Katinkultaan, itsekkin olen siellä ollut ja kesällä olisi tarkoitus mennä uudelleen. Kiva paikka! Joulukuussa lähdetään kahdeksi päiväksi Turun Caribiaan. Tekis kyllä mieli lähteä johonkin lämpöiseen B)

Jouskari: Hakuaisitko lähteä joku kerta vaikka vaunuilemaan, kahville tms.?

Nyt kahvinjuontiin, moi moi :wave:

haikara08 ja Veeti 2kk ja kohta 3vko

Noniin....jospa sitä täl kertaa pääsis alkua pitemmälle....

Mikku ja Romi:Tervetuloa jutustelemaan :wave:

Vuorokausirytmi: Meillä tuntuu muuttuvan aina välillä...nyt nukkuu päivällä ainaki kahdet jos ei kolmannetkin pitemmät päikkärit eli 2-3 tuntia, sit ottaa lyhyitä torkkuja päivän mittaan...nyt onneksi poitsu on tajunnu et vaunuissa on sittenkin ihan kiva nukkua vaikka ne ei liikukkaan :D , mut alkuun täytyy käydä ainaki puolen tunnin lenkki et tyytyy nukkumaan paikallaan.
Ilta on aikamoista tankkaamista...olen joutunut(?!) antamaan myös korviketta lisäksi...kun on vähän väliä tissillä niin ei jaksa imeä, kun maitoa tulee niin hitaasti, vaikka sitä olisi tississä.
Sit nukkumaan mennessä on jonain iltoina vaikeaa nukahtaa...tätä olenkin ihmetellyt...kun on selvästi väsynyt ja valmis nukahtamaan, niin ei ku huutaa vaan ja kiemurtelee ja jos meinaa nukahtaa niin oikein puistelee ittensä taas hereille...kärsivällisyyttä vaatii ja lopulta sitten nukahtaa syliin kippuraan...Jostain luin et vauva olisi niin väsynyt ettei ymmärrä omaa outoa oloaan ja siksi ei uskalla nukahtaa...mene ja tiedä olisiko näin(?).
Niin ja sit kun nukahtaa niin mennään sitten aamuun asti...nyt parina yönä nukkunut 8 tuntia putkeen, välillä kyllä öhissyt, mut jatkanu uniaan...Nukkumaan pyritään pääsemään klo 21-23.
Kakka-asiaa: Kakkaa noin kerran päivässä kunnon jöötit, illalla yleensä...ja monesti vaipassa on pieruviivoja :D
Yöseurustelut: Silloin kun heräsi yöllä syömään, niin pyrin olemaan puhumatta ja hymyilemättä, mut joskus ihan vahingossa ;) tuli vastattua hymyyn...
Vierailut: Ei olla paljon kyläilty, mut ihan ok sujuu...mut poitsu on tarkka unista ja syömisistä, niin se rajottaa kylläl mein liikkumista tällä hetkellä, jospa se kun kasvaa isommaski vauvaksi niin helpottuu...on kiukkunen ku ampiainen illalla, jos päivä menee kovinkin sekasi...
Harrastukset: Entiiä aletaanko mitään harrastelee...JOS täällä järjestetään äiti-vauva jumppa, niin sinne aioin osallistua...mut sen tietää ettei tässä rupukylässä mitään järjestetä :kieh:
Kumpaa vauva muistuttaa: Alkuun oli enimmäkseen minun näköinen, nyt löytyy isänkin piirteitä...Nenä ja korvat ja taitaa olla silmien muotokin minun, alahuuli on isän, kasvot on pyöreät kuín minulla vieläkin...leuassa on vako niinkuin meillä kummallaki...
pojalla on paljon samanlaisia ilmeitä kuin isällä...Kyllä se vaan on ihan ittensä näköinen...toivon vaan ettei poika peri minun punaista tukkaa ja pisamia :D ...silmien värin voisi kyllä multa ottaa...mulla on ruskeat silmät...nyt pojalla muuttuu melkein päivittäin silmien väri...välillä on oikein tummat siniset ja välillä oikein vaalean siniset, nyt on ruskehtavaa joukossa...saa nähä mikä väri voittaa =)
Ikä: 30-vee, teini-iässä vielä :LOL: . Horoskooppi merkki on vaaka.

Snodgrassia ei oo näkyny jutustelemassa piiiitkään aikaan :wave:

Daydreams: Harakatki laulaa kauniimmin kuin minä, mutta onneksi tuo poitsu ei vielä ymmärrä sitä :D, ei se välitä vaikka menee pahasti nuotin vierestä mun hoilailut...onneksi....

Juupati juu...voi mahoton BB:kin loppuu kohta! En jääny kovin koukkuun tänä vuonna, koosteita ei jaksanu aina valvoa, mutta hyvin oon perillä tapahtumista...päivittäin luen bb:n sivuilta mitä siel tapahtuu...

Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua meille ihanaisille :wave:

-hille&kaveri reilu 2,5kk-

Heipsan!!

Hetki vierähtäny edellisestä käynnistä... Kuten corakin jo mietti nettiriippuvuutta, meillä se todettiin ja viikonlopun ajan meillä oli nettikielto. Ihan hyvin pärjättiin, pitäs silti arkistakin käyttöä vähentää :ashamed:

Oma sänky ja huone ollu puheenaiheena. Meillä vauva joutuu siirtymään esikoisen kanssa samaan huoneeseen, sitten kun siirtyy... Eli kunhan vain alkais nukkumaan yöt läpeensä. Esikoiselle ei aikoinaan ollu omaa huonetta joten hän siirty vasta pikkasen ennen vauvan syntymää ja onnistu ihan loistavasti. On toki nukkunut jo kauan ns"omalla puolella". Meillä kun on vintissä kaksi n. 24m2 huonetta ja toiseen tulee portaat. Hän on siis nukkunut portaiden toisella puolella n 6kk ikäsestä asti, joten kai sitä voisi omaksi huoneeksi kutsua.
Vauvan sänky on edelleen meidän sängyssä kiinni ja on siinä kiinni niin kauan kun ei tarvita laitoja, sitte siirretään vähän kauemmaksi kun laidan saa/joutuu laittamaan kiinni. Mutta laiskuuttani en lähde toisesta huoneesta hakemaan tissille.

Laulamisesta Palstamammathan vois osallistua seuraavaan idols kisaan :LOL:
Ei meillä esikoinen tykkää :eek: :D Tai siis tykkää laulaa itse, mutta äiti ei saa laulaa kuin pyydettäessä :xmas: Ekat hymyt sain oskarilta kun laulaa luikauttelin :)
Meillä suurimmaks osaks kuunnellaan radiota joten mitään lempimusiikkia ei ole .

Ikägalluppiin Kaikki 25 vuotta täytin elokuussa :xmas: Taidan silti olla aikas vanhoillinen 25 vuotias, ainakin siltä tuntuu kun vertaan itseäni välillä ikätovereihini. Ystäväpiiriinikin koostuu minua vanhemmista immeisistä. Mulle tulee sitte varmaan järjetön 3-kympin kriisi =)

Nikin emo En usko että sinun kannattaa vielä ottaa harmaita hiuksia vaikka poika nukkuu sun vieressä. Voihan se olla että "vierottaminen" omaan sänkyyn kestä sitte myöhemmin pidempään, mutta päättäväisesti kun sen sinne nukuttaa niin varmasti onnistut siinä. Mutta ei sillä vielä taida olla väliä ja kaikki lapset on niin erillaisia myös nukkumisen kanssa! Päiväunet meillä nukutaan missä milloinki... joskus sylissä, sohvalla, vaunuissa, äiteen vattan päällä, kaukalossa... Kotona, kylässä tai kaupungissa.

Romi :flower: Tervetuloa mein kanssa rustailemaan vauva-elämän ihanuuksista ja ...!

En seurustele vauvan kanssa yöllä, joskus vaihdan pari sanaa poikasen kanssa, mutta en jää rupattelemaan. Vaippa vaihdetaan ja tissille hän sitte nukahtaa, joskin saattaa herätä ärisemään, röyhtäilemään ja rupsuttelemaan. Pää-asiassa nukkuu hyvin yöt läpeensä. Äiti vain tajuais herätä ajoissa antamaan ruokaa, eikä lykäis sitä tuttia vaan suuhun :whistle:

Koiramamma Salme Mujusen agility-radasta meillä on tällähetkellä ainut nolla tulos. Ens vuonna niitä metsästetään sitte tosissaan... siis niitä nollia. Meillä oli viime viikonloppuna Agi-kurssi. Oli todella valaiseva kurssi ja me ei koskaan oo käyty missään ekstra kursseilla, vaikka Ronjan kanssa on harrastettu agilityä jo 5 kohta 6 vuotta. Koirallakin ikää "jo" 8 vuotta. Mutta ens vuosi kisataan täysillä ja katsotaan sitte kuis seuraavana vuonna jatketaan. Toista koiraa pitäs jo pikkuhiljaa "tilailla", että pääsee jatkamaan tätä ihanaa harrastusta :) Ja on se vaan ihana palata omien harrastusten pariin joten tsemppiä kursseihin ja treeneihin :flower:

Tilasin pojista canvas-taulut, mustavalkosista kuvista :heart: Voi että mun lapset on sulosia :saint: . Kasperi on kuvassa 3kk ikänen ja Oskari vajaat 2kk:tta. Mutta voi että tuli nätit taulut. Ainut vaan että mulla iski pihuus ja tilasin vaan pienimmät taulut.

Jälkitarkastus oli tiistaina ja lääkärin sanoin tuskin huomaa että oon synnyttäny :) Eli paikat on palautunu todella hyvin. Oskarilla myös nvla-lääkäri ja painoa 5315g ( 2980 ) ja pituutta 57,3 cm ( 49 ) py 40 ( 34,5 ) Ja meilläkin pikkuhiljaa vaatekoko kasvaa 62:stä 68:iin.

Nyt ei muista enään mitä piti kommentoida, joten :wave:
R iikka ja Oskari vajaat 2kk:tta

yöheräämisistä tai nukkumisista oli puhetta ja meillä Väinö nukkuu jo toista viikkoa 7-10h yöunia, sit herää syömään ja juttelemaan n 30-60min ja jatkaa unia liki puoleen päivään. Sit hereillä taas hetken ja nukkuu. Vasta illalla on hereillä semmosen piiiitkän pätkän.. ihan epänormaalia sanon minä, en kyllä muista että ois toi ykkönen tahi kakkonen nukkunu lähellekkään noin paljoa. Noh pitää kysyä neuvolassa sitten.. ja kirjata vähän ylös, jos vaan tuntuu todella uniselle. Ei muuten itkekkään, oisko alle 10krt kun se ihme on tapahtunut.. outoa.

musiikista ja laulelusta joo täällä ollaan aivan kauheita laulelee, isommat mukulat meinaa seota kun äitiä kokoajan laulattaa(niitä tosin kiusaan vaihtamalla sanoja niin että siellä vilahtaa niitten nimet jne jne..) ja Väinölle laulan myös paljon mm Hyvin hiljaa, Aja hiljaa isi ja kun on oikein pieni.

vaatekoko Väinö oli viime neuvolassa sen 60cm eli 62/68cm on käytössä, kaikki 62ei mee päälle kyllä. on tossa joku 72cm kanssa. (on niin iso kestovaippapaketteja välillä)

Vertasin muuten Väinön neuvolakorttia omaani ja tuon kakkosen (esikko keskonen joten "ei vertailukelponen" ja on kyllä ehdottomasti isoin meistä, hurjan kokoinen jätkä.

hmm mitäs muuta piti vielä...

niin mahallaan olosta ei meillä tykätä ollenkaan, hienosti kyllä kannattelee päätään jos makaa minun päällä mutta auta armias jos laitan tuon leikkimaton päälle niin koko taito katoaa... ;-)

joulua vietämme kotona tänä vuonna. käymme joulupuurolla serkkuni luona jonne koko minun suku kokoontuu ja sitten kotiin. Meille tulee anoppi ja appiukko syömään ja joulupäivänä menemme isälleni ja tapanina sitten äidilleni. mutta ihanaa siis kun saa olla kotona kerrankin joulun...

pullosta meillä mennään täysimetyksellä mutta pari kertaa on poika saanut tuttelia ihan vaan sen takia että suostuu sitten syömään pullosta jos ja kun äiti haluaa joskus lähte johonkin, tammikuun loppuun tosin varasin risteilyn minulle ja isännälle,kun ollaan viimeksi n vuosi sitten mitään tehty kaksin mutta nyt kauhistuttaa pelkkä ajatus jättää Väinöä, ei minulla ollut mitään vaikeuksia jättää noita isompia kun olivat vauvoja kun tiesi että saavat hyvää hoitoa... Kai se on tätä kun tietää että hyvin suurella todennäköisyydellä Väinö on minun viimeinen vauva.(minä kyllä siitä nelosesta haaveilen,olisi Väinöllä kaveri)

nyt Väinö jo seuraa huhuilee joten tässä tämän aamun sepustukset

Nawi ja Väinö 8vkoa

ikä-asiaa mä oon 34vee, joten sieltä häntäpäästä ikähaitaria tässä pinossa kai ollaan myös. :)

omahuone: meillä on tyttö nukkunut kokoajan omassa huoneessaan. Joskus jos uni ei tule omassa sängyssä, nappaan tytön aamusyötöllä viekkuun nukkumaan. Ja yleensä uni tuleekin sitten heti.

yöseurustelu: mä koitan olla seurustelematta kun välillä tuo nukahtaminen muutenkin kestää.

velli: meillä kun mennään pelkällä vastikkeella niin oli pakko eilen aloittaa vellinsyönti. Pikkumäärällä vastikkeeseen sekoitettuna toki. Eipä ole masu onneksi reagoinut mitenkään ja hyvin näyttää maistuvan. Toivottavasti vellin lisäys maitoon auttaa vähän tyttöä saamaan paremmat yöunet. Nyt on ollut aika katkonaista unta.

joulu: ollaan ihan kotosalla. Nautitaan yhdessäolosta ja syödään hyvin. Katsotaan sitten pyhinä miten reissataan. Kummankin meidän vanhemmat asuvat kaukana 200 - 650 km vierailumatkaa. :|

terveiset vaan kaikille!

ps. joku kyseli joskus maatuvista vaipoista. Nyt on kauppaan tullut 60%:sti maatuvia kertakäyttövaippoja. Itse ostin paketin kokeilumielessä mutta en ole ehtinyt testaamaan.

kehäkukka74 + tytteli 2kk ja pian 3vkoa

Kehäkukka74 mitäs vaippoja ne on? kerro äkkiä merkki. niitähän voisin ostaa yövaipoiks ku kestoillaa päivät ja yöt kertiksillä kun ei jaksa yöllä lähtee kakkaa huuhtelee vaipoista... tosin ei niitä oikee enää öisin tuu mut on ilm niin piintyny toi: kertis yöks tapa jo..

ikägalluppiin piti t vielä laittaa että piiiitkän laskennan jälkeen totesin olevani 27v, ja Väinö on siis meidän kolmas lapsi. Meijän poika on sen 8v justiinsa ja tyttö on 6. Ja nyt siis haaveilen Väinölle kaveria (pikkusiskoa, nimi valmiina :D ).

Ja yöjutusteluihin piti kommentoida että kun meillä vielä heräiltiin niin en ikinä höpötellyt, olen niin uninen että tajuissaan pysyin just sen verran että sain tissin lykättyä suuhun ja nukahdin. Sairaalassa ollessani ihmettelin kun huonetoveri laittoi aina täysvalaistuksen kun vauva heräsi,vaihtoi vaipat joka kerta ja jutteli sekä lauleskeli... On siinä sitten vuorokausirytmissä hakemista... luulisin..

nawi taas ja väinö 8vkoa (joka muuten nukkuu taas... )

Nukkumisesta, nyt koputan kylän isointa puuta mutta meillä on ollut pari päivää semmoinen villitys että ollaan nukuttu klo 3-4 tissittelyn ohi :eek: :D jätkä on herännyt vasta puoli kuudelta ekan kerran kun on ruvennut nukkumaan (eli siinä 22-24 välillä ) aamusta sitten enemän ja vähemmän hereillä ja tissillä. Tänään noustiin sängystä sitten klo 12.05 :whistle: :D eli sinne asti torkutaan ja mussutellaan tissiä, ehkä vähän jutellaankin.

Hei kauna pitää olla varovainen kakan kanssa kun n saanut rota-rokotteen? sen ymmärsin että 7 ov annon jälken tarttuu herkimmin mutta koska pitäs olla tartunta vaara ohi. Tottakai käden pestään mutta mua ainakin ahdistaa ruveta syömään vaipan vaihdon jälkeen vaikka kuinka pesis :x

Riikka me saatiin vuosi sitten Salmen toko tuomaroinnista huimat 55p ja jumbosija :LOL: :D mammalta petti hermot ja koira meni ihan sekaisin siitä :whistle: nyt ajattelin että treenaa kunnolla ja niin ettei ole ihan paniikissa että jospa onnistuis paremmin! Sitten vuorossa päivän naurut osio: Meillä yksi kätilö tuli kysymään synnärillä että onkos teillä semmoinen berni? Mä olin ihan että was :eek: ? joo löytyy meiltä, kuinkas niin? Noh kun mä näin ton sun miehes niin mä muistin nähneeni teidät viimevuonna piirin mestaruuskisoissa (eli juuri tuo surkeuden huippu 55p tuli sieltä! ) Niin että jopa synnytys sairaala on tietoinen miten surkea menestys meillä on tällä saralla :LOL: mä kyllä kauhuissani mietin että mitä hemmettiä se ukko on siellä taas laukonu. Kerran näytelmissä puhui Taralle että kato kun ruma kissa kun semmoinen pieni koira räksytti meidän ohi :ashamed: :/ :eek: ja mä häpesin!!! ei oikein ymmärrä olla hiljaa välillä tuo meidän iskä! Mulla olis vaikka kuinka paljon kaikkea kauheeaa ja noloa mitä se on laukonut ihmisille julkisilla paikoilla.

Mä kansa olen miettinyt noita lastenhuoneen kalusteita ja järjestystä. Varmaankin tehdään niin että me muutetaan vierashuoneeseen ja Topi saa meidän makkarin kun se on vähän pienempi ja kummallisen mallinen :D Siirto tapahtunee varmaan kevään mittaan, kunhan jätkä rupeaa vaan kunnolla nukkumaan öitänsä.

Ikää löytyy 23v minulta ja mieheltä 27v, tosin sillä kohta vanhentuminen edessä talvenlapsi kun on. Oma äiti on tehnyt mut vanhoilla päivillään ja vannoin aikanaan että minä kyllä "teen" mukulat nuorena :D Tosin meidän äiti sairastui vakavasti kun olin 6lk ja sitten meillä oli mulla murrosikä samaan aikaan kun toisella vaihdevuodet, ei meinannut oikein elämästä tulla mitään kotosalla!

Mä kannsa laulaa loilotan lähes koko ajan pojalle. Myös mulla on aukkoja muistissa miten kaiken maailman laulut menee ja sitten niitä haetaan youtubesta :D että vink, vink vaan teillekin! Mummolta on pyydetty Ipanapa cd joululahjaksi niin saadaan vähän Topsulle uutta musaa mitä hoilottaa. Meillä tosin lauletaan vähän menevämpää kuin muilla :D apinaorkesteria ja saku sammakkoa ollaan tänään laulettu, niin ja sou-sou-soudettaan tosin mukautetuin sanoin -> jos näet äitisi niin muista kiljua :LOL:

Meillä rakastetaan kylpemistä. Ei edes synnärillä kiljunu kun laitettiin molskimaan! Olen alusta saakka laittanut Natusanin kylpyöljyä sekaan (oli isyyspakkauksessa ) samoin siellä uiskentelee ankkaperhe seassa sekä lämpömittari :whistle: :D kovasti potkii ja naureskelee...

No nii jos sitä vähän tekis koti hommiakin välillä kun tuntuu tällä kertaa tuota unta riittävän!
Voikaa kaikki hyvin ja voima halit :hug:
Koiruus ja Topi 2,5kk

Morjens taasen mammat

Ikägalluppiin ilmoittaa tuttavallisesti hän olevansa jo 30 :eek: . Mihin ihmeeseen se aika oikein on mennyt?!?

Nukkumispaikoista totean sen verran, että aamupäiväunet jätkä vetää omassa sängyssä ensin puoli tuntia - tunnin ja sen jälkeen vielä samanlaisen pätkän sylissä. Iltapäivällä nukahtaa sitten vaunulenkillä ja nukkuu enemmän tai vähemmän heräillen yleensä 3 - 4 tuntia ulkona vaunuissa. Yöunille nukahtaa sitten syliin, josta kannan omaan sänkyyn ja unohdan syötöltä viereen nukkumaan, sillä nukahdan itse heti kun saan pojulle tissin suuhun... Autossa myös nukutaan sujuvasti, mutta olen pyrkinyt ajoittamaan autoilut noihin uniaikoihin, joten ei sikäli ihme, että matkustus sujuu.

Uni on meillä kyllä edelleen niin katkonaista että. Poika ei herää, mutta huutaa unissaan vatsaansa. Syö kyllä tuttia, mutta ei ole vielä kertaakaan lohduttanut noihin huutoihin moinen kapistus. Ainut mikä auttaa on syli :( . Mutta joskushan nuo vatsavaivat sitten loppuvat... eikö niin?!?

Omaan huoneeseen (tai noh, työ-/vieras-/tietokonehuoneeseen) Vilho on tarkoitus siirtää, kunhan nukkuu hieman yhtenäisemmin ja mielellään koko yön eli ei varmaan vielä ihan lähiaikoina. Muutenkin meillä on vielä nukuttu äp-laatikossa, mutta alkaa kyllä jo kasvaa siitä ulos. Onko muuten hyviä ideoita, mihin tuon tietsikan sais lykättyä, kun alkaa huoneet loppua (kolmiossa asutaan)?! Minä oon kyllä sellainen romun kerääjä, että ei se mahdu mihinkään. Pitäis raakata karskilla kädellä tätä tavaraa tai ostaa isompi asunto/talo!

Pullosta syöminen onnistuu kyllä. Eilenkin olivat isännän kanssa hienosti pärjänneet, kun äiti kävi vähän sählyä pelaamassa vieläpä pahimpaan iltatankkausaikaan =) .

Uusille teretulemast mukaan kirjoittelemaan :wave: .

R iikka: Meilläkin jo kovasti agilityssa tähtäimessä kisamenestys, eka nolla on ollut monesti lähellä, mutta kun tuo koira on niin mieletön tykki ja minä niin hidas ja hosuva, että ei ole vielä neljän vuoden ankara treeni tuottanut tulosta. Vanhempi koira meni heittämällä kolmosluokkaan, mutta se onkin maailman helpoin ohjattava ja sitä paitsi aika hidas. Viimeksi kävin viime syksynä Janita Leinosen koulutuksen. Janita sai kyllä koiran toimimaan paremmin kuin minä, että ehkä se menestys on sitten enimmäkseen ohjaajasta kiinni :D ...

Jaahas, nyt ruuanlaittoon. Smetanaista broilerivuokaa ajattelin tehdä. Kokeilkaas joskus, on tosi hyvää :p , vaikka yleensä minä olenkin vähän enemmän peruna ja kastike -ihmisiä.

väpä ja vilho 11 vkoa + 1 päivä :heart:

luontoystävälliset vaipat: merkki on nature babycare. tässä linkki firman sivuille. Näitä saa tavallisista ruokakaupoista siis ja maatuvat 60%. Maksoivatkin melkein normaalivaippapaketin hinnan. Eivät siis juurikaan kalliimpia.
http://www.naty.se/

vau-kirjakerho: saatiin tänään postissa kirjakerhon liittymispaketti. Ihana! sisälsi kaikkea kivaa, eikä maksanut mitään. kerhossa ei ole ostopakkoa -eikä vähimmäisostoa-. Sieltä saa jokaiselle ikäkaudelle valmiiksi tehtyjä kirjapaketteja.

kehäkukka74

Tervehdys taas tähänkin viikkoon!

Kummasti nää päivät vaan vierähtää eikä oikein tunnu ehtivän mitään tekemään.
NYt on onneks ristiäiset takana ja voi palata normaaliin päivärytmiin eikä tarvii stressata leipomisista ja laittamisista.
Ristiäiset meni hyvin, perinteisesti ukkeli huusi kasteen ajan kirkossa ja nukkui vieraiden ollessa meillä :kieh: Poju sai nimekseen Sisu Voitto Jalmari. Toka ja kolmas nimi tulee miehen suvusta, etunimi oli meistä muuten vaan kiva ja onhan tuo ukkeli jo osoittanut olevansa nimensä mittainen sisu-pussi :heart:

Ikägallupiin vastaan, et täällä ikää 34v. Eli vanhimmasta päästä :whistle:

Jouskari kyseli pulloruokinnasta. Meillä menty koko ajan täysimetyksellä, mut joskus oon antanut pullosta pumpattua maitoa, esim. iltaisin jos on ollut niin väsy, et tissillä olo on yhtä huutoa. Meillä ainakin toi pullosta syöminen sujuu melkein paremmin kuin tissittely, johtuen luultavasti siitä Sisun ekojen päivien lastenosastolla olosta, missä syötettiin vain ja ainoastaan pullosta. Alkuun meillä olikin ongelmia ton imetyksen kanssa, kun ei tullutkaan maitoa enää samaan tahtiin kuin pullosta ja välillä vieläkin on hirveitä rinta-raivareita, mut oon vaan sitkeesti jatkanut imetystä.

Vaatteista sen verran, et meillä poju on melko hoikka (toisin kuin vanhempansa :LOL: ) ja vasta nyt ollaan siirrytty muutamiin 62-senttisiin vaatteisiin. Riippuen tietty valmistajasta, kun kokoeroja on niin paljon. Lääkärineuvolassa kuitenkin oltiin sitä mieltä, et kasvu on ihan erinomaista ja menee tasaisesti omalla käyrällään, vaikka muuten on vähän käyrien alapuolella.

Laulua meillä harrastetaan päivittäin. Usein vaan noi lastenlaulut alkaa tosi lupaavasti, mut loppubiisi menee diipadaapa-sanoilla, kun en niitä muista! Sisu myös nukahtaa parhaiten kuunnellessaan radio Rockia :eek: Johtuu ehkä siitä, et raskausaikana asuttiin vanhassa osoitteessa, mistä mulla oli tunnin ajomatka töihin ja kuuntelin aina autossa tota kanavaa.

Harrastuksista on aateltu aloittaa tammikuussa vauvamuskari. Vauvauintikin on harkinnassa, mut katotaan vielä. En ite ole mitenkään innokas uimari ja noi tissitkin valuu aika vuolaasti aina suihkussa ja saunassa, et täytyy vähän tarkkailla tilannetta.

Mahallaan Sisu ei tykkää olla juuri lainkaan. Ehkä pari minsaa menee ennen kuin alkaa huuto. Tai sit hän myös kääntyy mahaltaan kyljelle ja siitä edelleen selälleen! Päätä kannattelee kuitenkin tosi hyvin kun on sylissä.

Ens lauantaina on sitten mummi luvannut ottaa Sisun koko päiväksi hoitoon, että saadaan viettää isännän kanssa kahdenkeskistä aikaa. Alkuun oli suuret suunnitelmat mennä keskustaan syömään hyvin kaikessa rauhassa, mut tällä hetkellä toi rauhassa nukkuminen tuntuu suosituimmalta vaihtoehdolta - säälittävää.. :ashamed: Ehkäpä sitä ehtii sitten kaupungilla humputtelemaan myöhemminkin.

Mukavaa viikon jatkoa mussukoille!

Zucchero + Sisu 2kk 8pvä

Ai joo, piti vielä kommentoida tosta rota-rokotteesta. Meillä otettiin se siis tasan kaks viikkoa sitten. Alkuun oli pari päivää kovasti vatsakipuja, sit pari päivää selvästi uneliaampi kuin normaalisti, sitten taas pari päivää söi normaalia vähemmän. Nyt oikeestaan viimeiset kolme päivää on ollut normaali meininki ja syödään yölläkin yks kerta enemmän kuin ennen rokotetta, eli selvä tankkausvaihe. Mut ei onneks siis tullut mitään sen kummempia vaivoja =)

Vanhuus Olen siis pian 35, eli nuori ja vetreä vielä.
Vesi Kysyin neuvolasta niin ei tartte kuulemma antaa, että voi huuhtoa suta jos puklaa mut ei juottaa tarvi. En ole sitten antanut vettä. Miten te muut?
Rytmi määräytyy täysin mahakipujen mukaan. Yöunille pistetään n 22-23, ja jos maha ei herätä, nukutaan tällä hetkellä jopa 3-4-5 ja syödään. Tämän jälkeen maha herättää 1-2h tunnin välein. Aamupäivällä sit "pitkät" unet eli 1-2h, päivällä avunuissa n 2h, iltapäivä/ilta, torkahteluja, satunnaisesti jopa tunnin unia. oon yrittäny jaksaa mennä vielä toiselle vaunulenkille seittemän maissa illal, että nukkus sen 1-2h. Meillä ei ole parveketta. Eikä meille mahdu pesukonetta (perkle!). Eikä meidän vaunut mahdu hissiin...pieniä arjen iloja joo, voi että kun sais asunnon.
Metalli Me kuunnellaan metallia...ja kaikkee muutakin. Musta tuntuu että kun radiosta tulee räppiä, niin Niki dikkaa. Sit raakun pe iltaisin Tartu Mikkiin ohjelman tahtiin...tsiisus:) Oon maailman huonoin laulaja.
Jälkitarkastus paino oli tippunut 17 kiloa. 10 enää jäljellä |O onko enkat, keräsin siis 27 kiloo raskausaikana. maha on vieläki hirvee, ehkä sektiosta palautuu hitaammin? jouduin kiireelliseen sektioon. hirvee huuuuuuuuto, kakka on taas jumissa. pitääkö mennä taas osteopaatille..

Yhteistyössä