***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

ail Jotenkin kuulostaa tuo painonnousu aika vähältä. Kun meiän pojalle oli tullu 3 vko:ssa tuo kilo lisää. Veisin ehkä jo näytille, pääsisitte selvyyteen asiasta ja poika saa hoitoa vaivaansa jos sellanen löytyy.

Rota-rokotteesta vielä. Pitääkö teidän muiden siis maksaa siitä jotakin? Vai jäikö mulle aiemmasta keskustelusta väärä mielikuva. Kun poika sai tuon rokotteen perjantaina neuvolassa, eikä sitä oikeastaan edes kyselty että otetaanko vaiko ei. Katselin tuossa aiemmin neuvolasta saamaani rokotusohjelmaa ja siinä tuo Rota-rokote oli mainittu. Eli jos aiemmin on ollu ylimääräisenä rokotteena niin onkohan se nyt sitten tullut mukaan normaaliin rokotusohjelmaan.

Sitten vielä kysymys Cerazette(kirjoitusasu?). Eli voiko niiden käytön aloittaa heti vai pitääkö odottaa ensimmäiset kuukautiset? Kun toisaalta käyttöohjeessa sanotaan että voi aloittaa heti mutta sitten siellä oli sellainenkin kohta missä luki että jos ei ole ennen pillereitä syönyt niin pitäisi odottaa nuo kuukautiset. Lääkäri ei mitään erikoisempia ohjeita antanut, kirjoitti vain reseptin. Enkä minä hoksannut kysyä tarkempia ohjeita :ashamed:

Niihu + Kalle 7vko ja 2pv
 
Terve!

Enpä ole paljon käynyt, kun mies ollut isyyslomalla. Mutta menee jo ke töihin, että eiköhän tilanne sitten taas korjaannu :wave:

Ihania nimiä lapsosilla, onnea niistä. Tiniille pitää salaisuuden verhoa hieman raottaa, että jotain tuttua tuossa nimessä, kun miettii meidän typyn tulevaa nimeä.....

Ail, ettei olis allergiaa maidolle...jos ei syö kun sattuu masuun sen syöminen ja vihreä kakka kans viittaa samaan.....mutta en ole mikään asiantuntija.

Dior, meillä on pieniä ikäeroja ja olen tyytyväinen siihen. Mutta meillä ei ole ollut mustasukkaisuutta tai muuta. Onhan se välillä tietty ollut rankkaakin, mutta paras ratkaisu meille. Meillä 1. ja toisen lapsen välillä 1v3kk, samoin 2. ja 3. lapsen välillä 1v3kk. Sitten 3. ja 4. lapsen välillä 2v1kk ja 4. ja 5 lapsen välillä 2v1kk ja sitten tämän vitosen ja kutosen välille tulikin 2v4kk. Olipas sekavaa......
Aina on ollut kerralla kaksi vaippaikäistä.

Ja onnea vauvautuneille, joita en ole vielä onnitellut. Ainakin Tiinuliini jäänyt vielä onnittelematta. Onnea!

Mutta nyt menoksi että tyttö ehtii kerhoon.

Miia ja "Tyyne", tänään jo viisi viikkoa
 
Dior Kainuussa asustellaan.

Mulle sanottiin tuosta vauvan vihreästä kakasta että viittaisi ilmavaivoihin.
Mutta ehkäpä pelkät ilmavaivat ei aiheuta tuommoisia ongelmia kuin ailin pojalla kuulostaa olevan, eli voihan se toki olla merkki jostain vakavammastakin. Mutta sehän selviää varmasti kun vaavin vie tarkempiin tutkimuksiin. Ailille :hug:

Niihu ja Kalle
 
Meillä on nyt sitten flunssa. Pikkuinen hengittää raskaasti ja nenä on tukossa, isommalla nenä vuotaa ja äidille joku on tunkenut kaktuksen kurkkuun. Sipulilla on pärjätty, pikkuniistäjä on hukassa mutta esikoisen vesi-imuletkun kaivoin jo esille, jos sillä sais räkää pikkunenusta pois.

Syöminen tapahtuu ösin enää 4 h välein ja päivälläkin on ollut jo pitkiä taukoja. Pullomaitoa ei mene, vaikka siis samaa tavaraa se on. Jos näyttää nyt kovin huonolta, kaivan esiin luonnokumitutteja ja kokeilen niillä syöttää.

Meillä kaiketi paino nousee sopivasti, noin 1,5 kg 6 vkossa.
 
ikäero täällä pojilla 2v 2kk, isoveikka on ottanut hyvin vastaan ja mielenosoitukset osotettu äidille.kurjin reaktio on ollut tuo aikaisin heräily joka sekin nyt tuntuu helpottavan, ONNEKS!!

vauva heräilee parin tunnin välein ja nyt vielä useemmin kun taitaa kans olla tulossa nuhaan, näköjään sitä liikkeellä...joten äitiä kyllä väsyttää...mut onneks tosiaa toi esikko on nyt nukkunu ees kuuteen.
mutta huono-äitisyndrooma täälläkin kun esikoiselle tulee kiukuteltua ja äyskittyä jos ei meinaa totella.

cora kyseli painosta, mulla kyllä kilot lähti mutta ruokahalu suunnaton!vois syödä koko ajan.

ail mee ihmeessä näytille!vihree kakka tosiaan kertoo mahavaivoista mutta myös muistakin vaivoista.saa ainakin mielenrauhan

ihania nimiä oli vauvat saanu, me ei olla vieläkään päätetty...

onnea vauvaantuneille!!!

täälläkin rota kyllä maksaa, 160e tais olla kokonaishinta.Yäks.

nyt täällä huutaa molemmat äijät joten jatkuu myöhemmin...
 
Myöhäisä huomenta vaan täältäkin :) Joskos nyt pari rivii taas ehtis kirjoitella...

Lasten ikäero Meillä vajaa 1v7kk ja pientä mustasukkaisuutta on ilmassa ollut. Onneks meilläkin enimmäkseen osoitetaan mieltä mulle tai isille, mutta on tuo pari kertaa hyökännyt vauvankin kimppuun ihan yllättäin :/ Eli tarkkana saa olla koko ajan. Myös vauvan tutin nappaa välillä ja tunkee omaan suuhunsa ja vie pieneltä sukat jalasta :kieh: Mutta eiköhän tää tästä tasaannu =)

Ihania nimiä lapsukaiset ovat saaneet :heart: Meillä ne ristiäiset nyt tän viikon lauantaina...

Ail Varmaan näytille kannattaa mennä tosiaan jos syöminen noin on huonontunut. Meilläkään varmaan paljon kiloa enempää painoa oo tullut tuohon 6 viikkoon mennessä, joten en siitä niin huolissani ois, mutta nopiaan se paino alkaa sitte kuitenkin tippua, jos toinen ei syö. halauksia sinne :hug:

Niihu Muistaakseni nuo pillerit voi aloittaa ihan vaikka ei kuukautisia ois tullutkaan vielä. Itsellä ainakin meni silloin viimeks niin. Ne ei vaan sopinu mulle ollenkaan :kieh:

Väsyneille ja flunssaisille paljon voimia ja halauksia :hug:

Meillä tosiaan oli isännällä tossa noi iltavuoro päivät, niin perjantai ja sunnuntai meni ihan hyvin, mutta lauantai oli yhtä hulinaa :kieh: Mutta siis paremmin kuitenkin meni kuin aattelin =)

Viime yönä oli sitten taas tuon isomman pojan show... en tiedä mitä mahtoi huutaa... tuntui siltä, että mitään järkevää syytä ei ainakaan huudolle ollut. Voipi olla, että osoitti vaan mieltäänkin isännälle :whistle:

Vilu jo yrittää ihanasti keskustella :heart: ja on niin ihana pikku tarkkailija. Tillittää vaan ja ei paljoa huutele, kunhan tissin saa suuhun kun haluaa. :D Niitä ilmeitä ja pientä sätkimistä jaksais katsella tuntitolkulla, mutta pakko välillä tehdä noita kotihommiakin. ;)

Nytkin pitäis tehdä vaikka mitä, mutta hieman huonon yön jälkeen ei oikeen löydy virtaa... no ehtii sitä myöhemminkin, kun huomenna kuitenkin pittää vähän siivoilla, kun tulevat kummit tulee kyläilemään keskiviikkona ja perjantaina tulee miehen veli ja hänen emäntänsä yökylään.

Huomenna pitää mennä saamaan hiuksille vähän kohennusta... nää onkin ihan järkyssä kunnossa :x

Katjuska ja Vilpertti 5vko3pvä :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Piti tulla ilmoittautumaan nopeasti, kun sängyn pohjalla on hiljaista ;)
Oon yrittänyt epätoivoisesti ensin lukea kaikki reilun kolmen viikon jutut ja sitten vasta tulla kommentoimaan, mutta aika toivotonta on kun tekstiä tulee joka päivä reilusti lisää!
Omanapaisesti nopeasti kuulumisia:
Pikku-ukko nukkuu aika hyvin yöt, yleensä sellaisia 4-5 tunnin pätkiä, eli periaatteessa yhdellä syötöllä mennään. Tietty välillä vähän tiheämpi tahti. Päivällä taas nukutaan yhdet vähän pidemmät 3 tunnin unet, muuten sit sellaista 1-2 tunnin pätkiä.
Täysimetyksellä ollaan tällä hetkellä, vaikka alkuun oli imetyksen kanssa aikamoisia ongelmia, kun meillähän kaveri oli ekat 3 päivää lastenosastolla, missä pullolla syötettiin 3 tunnin välein isoja määriä. Eli tottui siihen et kun syödään, niin maitoa tulee kun saavista kaatamalla ja sit tulikin raivarit kun piti ihan itse oikeesti tissiä imeä. Mut voiton puolella ollaan ton homman kanssa vaikka välillä itkun kanssa täällä äitikin imetti, kun pikkuinen vaan huusi.
Neuvolassa on käyty jo pariin otteeseen, lähinnä painoa kontrolloidaan. 3 viikon iässä oli syntymäpainoon tullut 190g lisää, mistä neuvolatäti vähän nikotteli, kun pitäisi olla 200g vähintään. Että kymmenestä grammasta oli sitten se homma kiinni. Käski antaa maitoa imettämisen jälkeen vielä pullosta lisää, kun oon siis myös pumppaillut, mut eipä toi kaveri tahdo oikein sen enempää syödä. Posket kyllä on pyöristyneet hyvin ja pirtee veikko on muutenkin, joten ei kai siinä mitään paniikkia.
Mies piti tosiaan vaan sen viikon isyyslomaa, kun on yrittäjä, eli kelalta korvauksia tulee aika heikosti eikä näin asuntovelallisena oikein sitten pidempään voinut töistä olla pois. Mun äiti on ollut lähes joka päivä tukena ja turvana, mistä on ollut kyl tosi paljon apua.

Tässä pikaisesti kuulumisia, yritän ehtiä paremmalla ajalla (siis milloin? :LOL: ) lukemaan aikaisemmat jutut ja jotain kommentoimaankin!

Tsemppiä vauva-arkeen! :hug:

Zucchero + pikku-ukko 21 pv
 
Tervehdys myös täältä!!!

Onnea kaikille omista nyyteistä! Kaikki syysmassukat ovat tainneet omansa jo saada. :flower:

Meille syntyi 20.9.08 klo. 04.33 "pikkuinen" poika. Starttimitat olivat 55cm ja 4690g. päänympärys oli 39cm. Viikkoja oli kasassa tasan 42.

Synnytys ja lähinnä jälkikomplikaatiot ottivat sen verran koville, että vasta nyt olen alkanut toipumaan. Sen vuoksi on jäänyt tämä nettielämä elämättä viimeisen kuukauden ajalta :)
Yritän tässä pikkuhiljaa päästä taas normaaliin elämään kiinni. Onneksi repeämät on jo parantuneet, jotta pääsee taas istumaan normaalisti :LOL:

Onneksi poika on tyytyväinen, hyvin yönsä nukkuva lapsukainen. Meillä nukutaan yleensä 23.00 - 9.00 kahdella syötöllä, josta olen superonnellinen! :)

Tässä olivat nopeat, omanapaiset kuulumiset, mutta pikkuhiljaa aloitan myös normaalin nettielämän :p

Neppis + Napero 3vko 2pv
 
snodgrass
Onnea Neppis! :flower: :heart: Komeat mitat pojalla :D

Katjuska kiva että selvisitte yövuoroista kuitenkin. =) Meilläkin mies lähtee juuri vielä illaksi pois, ja olen jo nyt aika kypsä...

nimet tosi kivoja nimiä on lapsille annettu!

zucchero harmi että teillä oli hankala alku, onneksi nyt vaikuttaa jo paremmalta.

ikäero meillä on aika tasan 3 vuotta. Mustasukkaisuutta on hiukan ollut, mutta ei pahasti, ja esikoinen on aina kohdistanut sen meihin vanhempiin eikä vauvaan. Tällaista ikäeroa ei erityisesti suunniteltu, mutta nyt tuntuu hyvältä se, ettei ole kuin tuo yksi vaipatettava.

Meillä on nyt masuvaivat ollu viikon verran pahempia kuin tähän asti. Joka syötön jälkeen alkaa huuto tai kitinä. Ei se sentään jatku seuraavaan syöttöön asti mutta kuitenkin ihan riittävästi. Viime yönä ekaa kertaa kävi myös niin, että oli pakko nousta kanniskelemaan itkuista neitiä. Onneksi se ei kestänyt kauaa. Saas nähdä, toivoisin et tää olis vaihe joka menis pian ohi.

Meidän kadulla tehdään vesiputkien kunnostustöitä, ja tää on sit niin tätä. Puolitoista viikkoa oli alaovessa lappu, jossa varoitettiin että vedentulo voidaan joutua yllättävästi katkaisemaan. Viime perjantaina lappu kuitenkin otettiin pois - ja sen nyt voi arvata, että tänään sitten tuli jonkin aikaa vaan ihan ruskeeta vettä jota ei voinut käyttää :headwall: Eikä mullakaan enää mitään vettä ollut varalla, kun se varoituslappu kerran oli otettu pois. Onneksi nyt taas vettä tulee, mutta on näitä kuulemma lisää luvassa tällä viikolla, tosi kivaa |O

snodgrass ja vauveli 7 vk
 
Muutama sananen pitkästä aikaa!

Tosiaan onnittelut kaikille lopuillekin vauvansa lunastaneille, nyt ollaan sitten täysin siirrytty tälle puolelle ja täytyy sanoa että haikealta tuntuu kun odotuspino painuu unholaan :| Mulle ainakin on ollut iso henkireikä koko raskauden ajan kun ei ihan lähipiirissä ole samanlaisesa tilanteesa olevia ystäviä.

Rotaa meillekin ollaan ottamaasa ja hinnaksi veikatiin 150e että tosiaan onneksi olkon vain teille jotka sen ilmatteeksi saatte!

Meillä poika kasvaa niin että kohina käy ja ensi viikolla sadaan neuvolassa uusia mittoja, tosiaan ei olla käyty sielläkään kuin vasta kerran. Jotenkin musta tuntuu että teillä muilla on paljon tiheemmin oita käyntejä ja joillekin oli kotiakin asti neuvolatäti tullut käymän, ei meillä vaan. Mä olen yrittänyt opetella imetys juttuja esim. istualteen ja ilman tuota kumia mutta aika räpellystä tuntuu olevan, onko siitä haittaa jos imettää tuolla kumilla? siis vaikuttaako jotenkin maidon tuoon? Kyllä silleen hätättilanteessa ja silloin tällin onnistuu mutta ei niin hyvin kuin ihan mukuulteen kumilla.

Käytiin lauantaina kolmen tunnin reissu kaupungissa ja kauheen hyvin meni! Poikanen nukkui vaunuissa ja kertaalleen heräs. Nyt tulee omaansa kehuttua mutta hyvin veti pullosta tuttelit ilman lämmityksiä tai muuta, hieman ekaksi kurtisti kulmiaan mutta hyvällä halulla veti masun täyteen. Mä en oikeesti halua ainakaan vielä imettää missään "ihmisten ilmoilla" edellä mainituista syistä niin olin onnellinen että jätkälle kelpas pullo ja vielä tuolleen kylmiltään.

Käytiin sitten viemässä maistraatin nimilaputkin postiin ja tulen nimen sitten teille paljastamaan kunhan parin viikon päästä ollaan bileet pidetty. Kysymys: Minkälaista ohjelmaa muilla on nimenantojuhlissa!!??

Nyt on pakko juosta suihkuun!!! Isot :hug: kaikille!!!

Koiruus ja poikanen 1kk (huomenna) :heart:
 
Iltaa!Täällä pikaseen vaikka nytkin pitäisi jo olla nukkumassa...

Meillä täys hässäkkä päällä kun mies on siellä reissun päällä ja vkonloppuna oli ne messut ja synttäreitä ja kaikenmaailman häppeninkiä!

Mulla on hermot riekaleina ton esikoisen takia joka on siis kieltäytynyt Kaikesta yhteistyöstä kanssani... :/ Onneksi huomenna lähtö anoppilaan koko loppuvkoksi joten on pikkasen ylimääräsiä käsiä enempi ja seuraa ym.ym.

Juttua oli taas tullut paljon ja kiitos kommenteista ja tuestanne muutenkin!

Ikäerosta meille tuli siis 3v.8kk ja tarkoituksella koska en itse "halunnut" kahta vaippaikäistä.

Mutta nyt kun tuon jästipään kanssa taistelee niin enpä tiedä onko mikään ikäero oikeasti "hyvä"/sopiva...vaikeuksia tulee silti jonkinlaisia...

Tuo pidempi ikäero on tietysti sillä tavalla helppo että esikoinen jo ymmärtää ja osaa odottaa jos en heti kerkeä jotain juttua tekemään koska en vauvalta kerkeä/pysty mutta toisaalta niin rasittava kun on jo niin näsäviisas ja osaa todella kiukutella ja keksiä kaikenlaista tyhmää.

Nimenantajaisten ohjelmasta ei kait siellä muuta tapahdu kun toivotetaan skoolaten kaikki tervetulleeksi (minä tai mies) ja sit julkistetaan nimi kokonaisuudessaan ja kummit ja kerrotaan miksi juuri tuo nimi valittiin jne.

Oisin halunnu sellasen juhlapuhujan tilata mutta oli sen verran kallis etten raaskinnu.

Musiikkiakin ois kiva esittää mutta musikanttejakaan ei tähän hätään lähipiiristä löydy...

Masuvaivaan eteerisistä öljyistä kamomilla ja laventeli(tippa kumpaakin)sekoitettuna perusöljyyn esim.oliivi tai kehäkukkaöljy.Lämmitetään käsissä ja hierotaan vauvan selkää ja masua muutaman minuutin ajan myötäpäivään sivellen.

Täällä nukuttiin toissa yönä jo eka 5 tunnin rupeama,tosin kesken sen kerran piti käydä vähän selkää taputtamassa mutta jatkoi sitten uniaan.

Vaunuissa nyt kahtena päivänä nukkunut nelisen tuntia ulkona,mutta ainakin kerran pitää käydä hyssyttämässä välillä.

Paino (oma siis) on täällä jämähtänyt 74-75 kg(oon pitkä 170cm) eli kymmenisen kiloa vielä jäljellä melkein lähtöpainoon.

Kymmenen on jo karistettu..katselin jo painonvartijoitten pisteitä kun imettäessäkin saa siellä laihduttaa...mutta ehkä nyt kuitenkin vielä odottelen rauhassa muutaman kk että mitä tapahtuu. :whistle:

Meilläkin nimenantajaiset 26.10. Näkyi olevan aika monella...

Rintakumista itse tarttin sitä esikoisella muutaman pvän alussa mutta nyt en ollenkaan.

Olen ymmärtänyt että pidemmän päälle se saattaa vähentää maidontuloa koska vauvan imuote ei ole ihan niin tehokas kuin ilman sitä(korjatkaa jos olen väärässä ) mutta jos esim.nännit auki tms. ni on hyvä apuväline väliaikaisesti.

Mutta kait jotku imettää sen kanssa pitkäänki-sama kai se jos homma toimii!Jos on vaikka matalat nänninpäät tmv.

Täällä on välillä vihreetä kakkaa ja välillä keltasta-välillä kakkaa kerran pvässä ja välillä 3..

En oo kuitenkaan huomannu et ois paukuttanu tmv. sen enempää oli kakka minkä väristä hyvänsä.

Napa haisi meilläkin ihan kamalalle juuri kun oli irtoamaisillaan.Sitä pitää ihan ronskin ottein desinfiointiaineella putsata ettei tulehdu.

Se on kyllä tosi ällöttävä... :x

Mutta siis koska mä lähden sinne anoppilaan huomenis ni palaan koneen ääreen vasta aikasintaan sunnuntaina joten heissuli vei siihen asti ja hyviä vointeja ja jaksuja kaikille tasapuolisesti!

Ja Onnittelut jok´ ikiselle syysmassukkansa lunastaneelle!!! :flower: :flower: :flower:

Jouskari&Inkkuliini reilu kk :heart:
 
jouskarille hauskaa matkaa!oli kylä itellekin kiva olla tuola anoppilassa kun oli tosiaan esikoiselle viihdyttäjiä.siellä tuo nukkui aamullakin pitempään mutta eipä näköjään jatkunu sama homma kotona...

yhdyn jouskarin kommenttiin rintakumista että saattaa vaikuttaa..mulla oli matalat rinnanpäät kun esikoinen syntyi mutta vaiva ratkesi imettämällä..toki se oli alkuun hankalaa ja nännit vuosi verta mutta jäivät lopulta pysyvästi "ulkoneviksi" eikä enää painunut sisään.mä en uskaltanut rintakumia ees kokeilla kun täti siitä pelotteli että imetys ei sit onnistuis muka lainkaan..
koiramamma toivotaan että alkais sultakin tuo sit sujumaan, ja koita vaan opetella imetystä istualtaankin, helpottaa kummasti!

en tiä kuin meidänki elo onnistuis jos en osais istualtaan imettää, tuo kaveri on semmonen että imetysvälit on mitä vaan vartista pariin tuntiin...tunnin puistokeikallakin saattaa joutua imettään vaikka olis juur kotoa lähtiessä imettänyt.eilenki päästiin juur puistoon kun vauva vaati jo tissiä vaikka juur lähtiessä oli syönyt.

snodgrass toivotaan etä olis pian remontit ohi!

katjuska meilläkin esikoinen nappailee tutteja omaan suuhunsa ja piilottelee puklurättejä |O mutta muuten kans kohdistuu meihin se mustasukkasuus,joskus kyllä osottaa rakkauttaan aika kovakourasesti...

niihu cerazette-pillerit saa alottaa heti.mä söin niitä esikoisen synnytyksen jälkeen ja ei tarvii oottaa menkkoja synnytyksen jälkeen.ne ei kyllä mulle sopinut lainkaan enkä niitä kauaa syönytkään kun alettiin pikkukakkosen tekoon.

monilla oli jo hyvin nukuttuja öitä ja pitkiä syöttävälejä...mua pelottaa että tässä käy niinkun esikoisen kanssa ja yli kahen tunnin unia saa vasta yli 1vuotiaana...nytkin oon niin väsynyt jo.esikoinen heräs puol 5 ja pakko myöntää et väsytti nii paljon et olisin voinut tota vaikka mätkästä jos sillä olisin saanut sen nukkumaan. :ashamed:
hermot vaan jo niin ohuella eikä mitään ratkasua tunnu tähän asiaan tulevan kun muualla nukkuu hyvin seiskaanki asti mutta kotona herää niin saatanan aikasin vaikka rytmit ihan samat jokapuolla.VITTU sanon vaan.no, tää nyt meni taas ihan valitukses joten poistun pyykkien laittoon...

d. ja pikkuveli (Minkä nimee ei vieläkään tiedetä varmaks) 5vko
 
Heippa kaikille!

Pojat keikkuu tuossa sittereissä, joten päätin minäkin kertoilla teille kaksosarjen kuulumisia. Pojat syövät pelkkää tissiä ja painoa tullut puolitoista kiloa viidessä viikossa lisää. Nyt siis jo nelikiloisia palleroita :heart: Yöt sujuu kohtalaisesti, noin kolmen tunnin väleilein imetän ja röyhtäytän pojat vuorotellen. Eli nukkuva herätetään aina, kun toinen on syönyt. Muuten valvoisin koko yön. Yritän pitää tarkkaa rytmiä päällä, jotta itse saan levättyä. Päivällä nukutaan yhdet pitkät päikkärit partsilla. Anoppi ja oma äiti olivat pari eka viikkoa apuna, nyt pärjäilen yksin. Mies tulee päivittäin seitsemän jälkeen kotiin, jonka jälkeen pääsen itse lepäileen. Jaksuja kaikille, pojat kutsuu!
 
Tervehdys!

Onnittelut uusille vanhemmille pikkusista! :flower:

Kiitos myös minulta teille kohtalotovereille odotusajan ajatusten vaihdosta ja keskustelukumppanuudesta...ompa hankalan kuuloinen sana...Olitte tosi ihana tuki näin untuvikolle! :hug: Ja kun omassa tuttavapiirissä ei ollut samassa tilanteessa olevia niin oli aina henkireikä käydä juttelemassa teidän kanssa.
On tosi haikeaa jättää syysmassukoitten ketju unholaan bittiviidakkoon, mutta mielessäni aina pysytte!

Meille ei täällä mitään uutta...masua vaivaa vieläkin...ilmavaivoja kovasti. Ja itelläkin meinaa itkettää kun kaveri itkee masua, mut sitkun saa pierastua niin helpottaa...tuntuu jalkojen jumppaaminen, koukistus masun päälle, helpottavan ja myös masun siveleminen myötäpäivään...
Olen aikeissa nyt käyttää vyöhyketerapiassa...ei se ota jos ei annakkaan...kokeilen kuitenki...
Mieskin on ollu nyt isyyslomalla parisen viikkoa...onhan tuo avuksi, ettei itellä tarvi jatkuvasti olla päähoitajana. Metille se tänä aamuna halusi mennä vaikka ei noita maalintuja kyllä ole tänä syksynä....saapahan kuitenkin liikuntaa kun kävelee monta kilometriä tyhjään "tyhjässä" metässä :D

Daydreamssille lähetän lisä päreitä vakallisen esikoisen hoitamiseen ja kestämiseen ja muillekin saman asian kanssa oleville lohduttava kimppa  :hug:!

Niin ja nättejä nimiä ovat vauvat saaneet!
Meillä ei ole vieläkään mitään varmuutta nimestä...viritelmiä on...mut mikään taas ei tunnu kelpaavan mulle...välillä niin raivostuttaa olla minä! :kieh:

Terveisin hille ja kaveri 5vko+2pv
 
Moro

Minunkin puolestani kaikille tervetuloa tänne puolelle. Ihanaa, että kaikki ovat saaneet mussukkansa ulkoistettua :heart: .

Tutista kyseli muistaakseni Cora, meillä lyötiin tutti jo laitoksella suuhun, sillä kaverilla oli niin kova imemisen tarve. Nykyisin kyllä tutti kelpaa aika harvoin. Ei esimerkiksi nukahda koskaan tutti suussa.

Cora taisi kysellä ulkoiluun pukemisestakin. Vaunulenkeillä käymme joka päivä ja nykäisen sisävaatteiden päälle mummon neuloman villahaalarin, villasukat ja villatumput. Sitten vielä myssy päähän, fleecepeitto päälle ja sujautus makuupussiin. Useimmat kai ovat taipuvaisi pukemaan vauvaa liikaa, voi olla, että minäkin teen niin, mutta näillä varusteilla on kuitenkin menty.

Rintakumista sen verran, että olen imettänyt sillä oikeastaan koko ajan. Minäkin olen kuullut, että voi vaikuttaa maidon määrään, mutta toisaalta hyvä ystäväni imetti menestyksellä kumin kanssa koko imetysajan ja meidän jannun luovuttaessa otteensa tissistä, rintakumi voi olla täynnä maitoa, joten vielä en ainakaan ole huolissani maidon riittävyydestä. Olen sitä pumppaillutkin, jotta ei ihan vielä tarvitsisi korviketta antaa.

Diorin tavoin minäkin otan mielelläni vastaan neuvoja omassa sängyssä nukkumiseen! Tai lähinnä nukahtamiseen. Kyllä meillä pitää jätkä ensin nukuttaa syliin (olkapäälle) ja sitten viedä sänkyyn, jolloin saattaa jäädä sinne nukkumaan tai sitten ei, jolloin täytyy uudelleen toistaa kuvio. Ja yöllä en jaksa röyhtäyttää tai laittaa enää omaan sänkyyn :ashamed: . Onkohan kauhea karhunpalvelus?

Nukkumisesta muuten vielä sen verran, että toivon todella voimia teille, jotka saatte unenne kahden tunnin palasina :hug: ! Minä en sellaista kestäisi, sillä sellaisessa ajassa ehtii vasta juuri nukahtaa ja herää sitten ihan pöhnäisenä, jolloin minun on vaikea (mahdoton) saada itseäni liikkeelle. Tämä kaveri ei edelleenkään nuku oikein päivällä, mutta veti viime yönäkin unta palloon 6,5 tuntia, jolloin jo oikeasti sai itsekin kunnolla levättyä. Oli aivan mahtavaa!

Nimijuhlat meillä on vasta 2.11., mutta nimenhän olen jo täälläkin paljastanut eikä se tule kenellekään kutsutulle yllätyksenä. Kivoja nimiä olitte muutkin antaneet, varsinkin Kalle Valtteri on aivan ihana perusnimi :D !Minä kun olen ammattinikin puolesta hieman "nimivammainen" tai jotain, sillä kohtaan välillä niin ihmeellisiä nimiviritelmiä, että meinaa tulla raivo lapsen puolesta :kieh: . Siksi olenkin sitä mieltä, että suomalaiselle lapselle täytyy antaa nimi, joka kirjoitetaan ja lausutaan samalla tavalla. Turhat c-, w- ja muilla kirjaimilla keikistelyt pois. Erikoisia nimiä löytyy kyllä ilman vieraskirjaimiakin. (sori, tuli taas intouduttua tän nimiasian kanssa, nyt hiljenen :$ )

Jaaha, taidan syöksyä nettipelin pauloihin, koska Vilho kävi päiväunille (kyllä vain, meillä on tavallista nukahtaa päikkäreille iltakuuden aikaan... olen kyllä yrittänyt aikaistaa, mutta ei voi vielä rytmistä puhua). Jaksamista kaikille tasapuolisesti!

väpä ja vilho, huomenna 5 vkoa :heart:
 
ail
Juu näytillä käytiin eilen jorvissa.Labrat kaikki oli ok ja painoakin oli pojalle tullut.Epäilivät nuhaa???Minusta tuolla ei kyllä mitään nuhaa ole.Syöminen edelleen huonoa mutta maanantaina neuvola ja nyt torstaina vielä kontrolli jorvissa.Eipä tuo ainakaan kuivunut ole.Ja maitoallergiaakaan eivät epäilleet.Koitetaan nyt syöttää vaikka niitä 30ml annoksia edes.Huoli on vielä mutta jospa tämä tästä.Kiitos tuestanne taas kerran :flower:
 
kirjoittelen tässä mitä ehdin - tänään meillä on ollut tosi kränäinen päivä. iippo ei oikein nuku tuntia pidempään ja syötyään ei tiedä itsekään miten olisi hyvä... toivotaan ettei yö mene näissä merkeissä!! jotenkin vaikuttaa että poikanen on nyt yliväsynyt kun ei aamullakaan saanut kunnolla nukuttua kun piti neuvolaan herätä. muuten pari viime yötä on mentykin 24-8 yhdellä heräämisellä ja se ollut ihan juhlaa! sitten kun hän söisi tunnin, parin välein päivällä ja yöllä on noin pitkä väli niin rinnat meinaa pakahtua ja iippo saa maitosuihkut naamalleen kun yrittää syödä :D

maitoa kyllä tulee siis ja vauva on kova syömään. tänään neuvolassa oltiin saatu painoa 200g/vko, eli 4200g oli nyt nakupaino. minulta otettiin verikokeet jolla varmistuttiin ettei alapään tikkiviidakossa muhi mitään tulehdusta. kun vaan paranisi haavat niin olo virkenisi kummasti. pääsisi esim itse sohvalta vauvan sylissä. . . onkos täällä muita synnytyksessä repeilleitä kohtalokavereita - miten haavat paranee?

nyt tuli mies. pitänee ottaa iltapalasta kun iippo tuntuu vielä ainakin nukkuvan. peukut pystyyn tulevalle yölle!

Pienpapu ja iippo ilmari melkein 2vko
 
Dior:Sen ryhmän nimi Facebookissa on PullanTuoksuisetMamit.

Vauvan laittaminen omaan sänkyyn syliin nukahtamisen jälkeen....Luin jostaki että vauvoilla voi kestää syvään uneen nukahtaminen jopa 20min, eli sen verran pitäisi sylissä antaa nukkua ennen kuin siirtää omaan sänkyyn.

Mulle on tänään annettu jo monta ihanaa hymyä palkaksi :heart: , voi kun on niin ihanan näköinen hampaaton hymy :saint:
 
No niin... jos tässä bb:n ohella!

Tissittely sujuu hyvin ja maitoa riittää pojan tarpeisiin, pumppu on jääny kaappiin.
Yöllä heräillään 2-3 kertaa ja aika nätisti jatkaa uniaan ruokailun päätteeksi. Nuha oli eilen kadoksissa ja käytiin pikaseen haistelemassa ulkoilmaa... No yöllä oliki nenä räkää täynnä :( Onneksi suolatipoilla, niistäjällä ja höyryllä on taas nuha kadoksissa. Voi olla, että eilinen hoitamattomuus sai nuhan "palamaan". Tuskin se ulkoilu sai nuhaa palamaan, ainaki ilma oli tosi lämmin ja harsokin oli vielä suojana, ettei ulkoilmaa tulis niin voimakkaasti!??
Isoveli on ihana ja riesa välillä. Haluais kovasti hoitaa ja välillä vähän rajummin :/ Täytyy sanoa että onneksi on loppuviikon hoidossa :| Ei vaan tahdo pinna kestää ja päreet on loppu... pitäiskö tilata niitä lisää, oliskohan elloksella tarjousta :D
Valitettavasti vielä pissailee välillä housuun, katotaan kuis huominen hoitopäivä sujuu!?

Omaan sänkyyn meillä nukahdetaan aina välillä, useimmiten tissille. Välillä joutuu taputtelemaan ja tyynnyttelemään omaan sänkyyn, pinnasänky on laitettu ns. "sivuvaunuksi" mein sängyn viereen, helpottaa paljon!

Kastajaiset Vietetään 1.11... Kummit on kysytty ja nimeä pitäis vielä miettiä ja hioa!?!

Ail Onneksi pääsitte näytille ja hyvä että oli painoa tullut... edes jonkin verran. Toivotaan että rupee ruoka maistumaan paremmin :hug:

Taas jää juttu kesken... joten :wave: palaillaan

R iikka ja peikkopoika 2vkoa ja 1vrk
 
tervehdys.

Taas arki pukkaa päälle, kun mies lähti töihin. Tai no eihän tämä nyt ihan arkea ole vaan täyttä hulinaa, kun lapsilla alkoi syysloma. esikoisen vein kyllä eilen jo mummulaan, mutta viisi on kotona. Ja tappelevat mitenkäs muuten.

Eilen oli neuvola ja vauva oli viidessä viikossa kasvanut kovasti. Nyt 4790g ja 56 cm. (syntymä 3910 ja 51)
Mahavaivoja vaan on, nyt täytyy mun ruveta kokeeksi maidottomalle dieetille, kun tuolla vitosella oli se maitoallergia. Soijatuotteita hain eilen.

Noh niin, huuto kuuluu.

 
He kaikille ex-massukoille ja mussukoille.

Meillä on vauva-arki lähtenyt mukavasti käyntiin. Eilen tytöllä taisi olla tiheän imemisen kausi, sillä hän oli rinnalla käytännössä koko päivän. Yö sujui kuitenkin suhteellisen hyvin ja tänään hän on syönyt paljon, mutta ei sentään jatkuvasti.

Ihanaa on ollut, mutta vaikka tiesin, että vauvan kanssa oleminen on vaativaa en osannut kuitenkaan kuvitella kuinka kiinni lapsi on minussa. Varsinkin imetyksen paljous on aiheuttanut lievän shokin :/ Onneksi mies on kotona vielä muutaman viikon. Koiraa käy sääliksi kun sille ei ole aikaa vaikka kuinka yrittäisi. Kuinka muut koiraperheet olette ratkaisseen aikapulman? Meidän koiralla on vielä juoksut juuri nyt joten vapaana olo ja koirapuistot eivät ole tulleet kysymykseen :| .

Terveydenhoitaja kävi kotikäynnillä ja vauva oli jo saanut painoa takaisin, ihan sentään ei vielä syntymäpainossa olla. Muutenkin neiti voi hyvin. Kaikkein hauskinta on katsella hänen ilmeitään ja eleitään. On oman lapsen kanssa oleminen vain niin ihanaa :heart: :heart:

Tiinuliini ja Ellen 6vrk
 
Pikainen ilmoitus, että elossa ollaan :kieh:

Meikällä tulehtu sitten eppari kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen ja elo oli ihan tuskaa, niin että sai oikein itkua vääntää kun piti liikkua milliäkään... en toivo kenellekään. Nyt alkaa elämä voittaa ja antibioottikuuri alkanut vihdoin purra kun ei noista särkylääkkeistäkään ollut MITÄÄN apua! Eniten suretti kun ei pystynyt vauvaa kunnolla hoitamaan ja nauttimaan äitiydestä.. :snotty:
Tulen lukasemaan paremmalla ajalla juttujanne jotta pääsen taas takaisin "kelkkaan" :)

kysymys Te joilla on eppari leikattu, kuinka nopeasti tikit sulivat?

Nyt imettämään :wave:

NIIN JA ONNITTELUT VIHDOIN KAIKILLE MEILLE SYYSMASSUILLE :flower:
 

Yhteistyössä