***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

huomenta!

Huonosti nukuttu yö taas takana |O Tiedä sitten mikä neitiä taas vaivasi.

Meillä ei seksiä ole edes ajateltu...ehkä sitten joskus....tosin en kyllä jaksaisikaan, heti jos vauva nukkuu niin minäkin.

DD, tosi komeasti on poju kasvanut!!!!

Onnea tälläkin puolella kaikille vauvautuneille.....Taitaa olla odotuspuoli jo aikas hyvin tyhjennetty, hyvä niin.

Kamalat kasat pyykkiä odottaisi tossa laittajaansa, kun vaan viitsis. Tänän tulee taas koulun jälkeen lasten kavereita. Teen niille taas valtavan vuoren ranskalaisia ja nakkeja. Meillä kun itsellä noi kuusi lasta ja sitten tänäänkin tulee 2-3 kaveria, niin meillä 8-9 lasta.... :LOL:

Ensi viikolla pitäisi järjestellä neidille 8 kutsut. Sinne tulee 15 tyttö´+ oma väki, toivottavasti ulkona on hyvä keli.

Muta nyt täällä alkaa taas olla sellainen härdelli, että menox.
 
Poika takkutukka 3550g 49cm py 35cm saapui syöksyen maailmaan 03.10.2008 klo 09.19 napanuora tiukasti kaulan ympärillä. Otettiin vähän vauhtia lasten teholta mutta nyt kaikki hyvin ja kotona ollaan.

Kirjoittelen myöh. synnytyskertomusta vaikka taidan kyllä olla aika viimoisia jotka syys(loka)massukoista on jakaantunut.

Onnittelut kaikille muillekin vauvansa syliin saaneille :flower: :flower:

Lyyli
 
oon kyllä lueskellut tekstejä, mutta nyt jotain sentään ehtii-ehtinee?? kirjoittaa.

unenmäärästä : meillä pikkuneiti nukahtaa yöunille 23.30 ja seuraavat syötöt onkin sitte 3.30 ja 6.30...sen jälkeen herätään seurustelemaan =)

rintaruokinta: meillä ei tyttö ruvennut ollenkaan syömään rinnasta, ei kumilla, eikä millään valtakunnan tempulla. nyt sitte lypsetään pulloon ja annetaan korviketta. meinaa vaan tuo maidontulo ehtyä ihan kokonaan ku ei oo lapsi rinnalla. välillä meinaa asiasta painaa huoli, että saako se pieni nyt varmasti tarpeeksi suojaa noista pienistä tilkoista, mitä rinnoista enää maitoa tulee...onko muilla samaa?

äitin ja isukin laatuaika : on mennyt vielä ihan kotosalla koko perheen kera. isovanhemmat asuvat kaikki niin kaukana, että lapsenhoitoapu ei oo heti saatavilla...ehdotuksia tilanteeseen? menojalka ei oo vielä kauheesti vipattanut...ehkä sitten ku arki tasaantuu. iltaisin on niin väsy, ettei tarvi unta kauheesti ootella ku vapautuu pikkuneidistä=hän menee untenmaille.

jälkivuoto: vieläkö muilla on jälkivuotoa? synnytin 11.9 ja jotenki tuntuu, että mistä sitä riittää?? voiko jälkivuodon aikana lemmiskellä? :ashamed: halut ne on kärpäselläki :D


nauttikaahan ihanasta syyspäivästä ja vauvantuhinasta! onnea nyyttinsä saaneille! :heart:


kehäkukka74+pomelo 3vkoa5pvä
 
Onnittelut Maha ja Lyyli pikkuisista kääröistä :heart: :heart: :flower: :flower:

Lyyli Kyllä tuolla vielä eilen oli odotus puolella porukkaa...tänään ollut sitte hiljaista siellä, joten jokohan on loputkin päässeet hommiin :D

Mä oon taas ihan pihalla jutuista. :ashamed: No jotain koitan silti höpistä.

Hormoninäppyjä on meilläkin...tai ovat nyt taas menneet pois, mutta kai niitä uudestaankin voipi tulla, kun joskus oisin kuullut, että 2kk:n iässä ois pahimmillaan, eli just silloin kun ristiäiseiä pidetään ja pitäs olla kauniita ja komeita :D

Jahas...isäntä tuli töistä. :wave:
 
Iltapäivää.. Yritän taas vaihteeks viritellä yhtä konetta, mutta jostain syystä se oikuttelee. Mies vaan nauraa ja sanoo, että mäkki on parempi. Noh, ikuisuusaihe meillä ainakin. Onneks esikko on tyytyväinen mihin tahansa ja pikkukakkosen sivut ainakin toimii tässä koneessa.. Mutta taitaa olla taas niin, etten siihen Vuittonin käsilaukkuun pääse vielä tässäkään kuussa käsiksi. Pesukoneen luukku aukeaa kesken ohjelman (vaikka mies konetta korjaakin, mutta kun siinä ei oo mäkki käyttiksenä..;) ) ja jääkaappi pakastin meni rikki.

Ihania mittoja teillä. Meillä vasta 2kk iässä saadaan tuo pituus. Paino on varmaan jo yli 5 kg, selviää huomenna.
Meillä on pikkuneiti nukkunut nyt ihan hyvin vaunuissa, jopa aamupäiväpäikkärit vaunuissa sisällä. Ihanaa, sain mankeloitua unien aikana! Ja pidempikin kauppareissu onnistuu kun vaan nostelee vaunukoppaa pyörien päälle ja autoon ja takas.
Mutta nyt pitää hakea esikko tarhasta ja viedä webasto huoltoon. Tuntuu, ettei aikaa ole mihinkään! Ja huomenna alkaa Hullut Päivät. Pakko kai sitä on mennä sinne vaunujen kanssa. Jos se pesukonetarjous siellä olis parempi, kuin kodinkoneliikkeistä tänään haetut tarjoukset. Viimeks sieltä lähti mukaan pölynimuri ja leivänpaahdin. Viinikaappia kyllä katselin kans.. Hillokellari olis kyllä mahtava, mutta sellaista tuskin tuolla on tarjolla.
 
Onnea oikein paljon vauvautuneille..

Hei ihan näin mielenkiinnosta ajattelin kysyä että onko kaikki saanu synnäriltä sen pampersin laatikon? Mä sain vaan liberon ja mietin nyt että onko se nykyään niin että saa vaan toisen niistä?

Ja eikö pienpapusta oo vieläkään kuulunu mitään??

Meillä oli muuten neuvolantäti kylässä ja pikkanen on jo nostanu painoa aivan mielettömästi (sit vielä kehtas rutkuttaa että ku syö öisin niin harvoin (2krt)) kun oli jo syntymäpaino ylittyny liki 200g. eli nyt sit jo 4290g .Siitä kyllä usko sit jo että maitoa riittää...

Nawi ja Väinö 1vko :heart: :heart: :heart:

profiilissa kuva väinöstä tänää otettuna,eli ikää 7pvä
 
Täällä taas

Nawi, me ei ainakaan saatu synnäriltä mitään muuta kuin pari brosyyria! Täällä on mennyt niin köyhäksi, ettei jaeta edes ilmaistuotteita...

Nukkumisesta sen verran, että kaveri ei meinaa päivällä oikein nukkua, mutta on nyt viime aikoina nukkunut yöllä aika miehekkäästikin eli pisimmillään yhteen putkeen lähes 7 tuntia :eek: ! Todella ruhtinaallista. Mitään rytmiä meillä ei kylläkään ole, vaan yöunille mennään päivästä riippuen puoli kahdeksan ja puoli yhden välillä. Päiväunia jannu ei tosiaan oikein tahdo nukkua, vaunulenkillä usein nukahtaa, mutta herää pian pysähtymisen jälkeen. En silti valita, niin kauan kuin olen nyt saanut öisin nukuttua! Toivon todella, että muutkin saavat tarpeeksi unta! Ne viisi vuorokautta, jotka meidän jätkä kitisi, olivat helvetillisiä, enkä voi kuvitellakaan mitä sen on, jos moista jatkuu viikko tai kuukausi tolkulla!

Todella komeasti ovat jälkeläisenne kasvaneet :eek: ! Meillä kyllä venytään pituutta, mutta paino laahaa sitten vähän perässä. No, edellisestä neuvolasta on jo se kaksi viikkoa, joten perjantaina tiedän sitten tarkemmin.

Reissuamisesta sen verran, että liityn kerhoon :wave: . Viikonloppuna käytiin mummolassa 200 km:n päässä ja matka meni ihan hienosti. Menomatkan jätkä veteli sikeitä, mutta tullessa raukka vänisi vähän päästä mahaansa. Syönneille ei silti tarvinnut pysähtyä. Mummolassa kaveri sitten vetelikin molempina öinä yli kuusi tuntia unta yhteen putkeen, mikä oli aivan luksusta!

Menojalka todellakin vipattaa. En minä mihinkään baariin olisi menossa, mutta jos pääsisi vaikka lätkäpeliin tai teatteriin tai kavereiden kanssa syömään ja pienimuotoisesti iltaa istumaan :p .

Täytyykö muuten urheilun jatkamiseen odottaa jälkitarkastusta? Koiran treeniryhmä alkais ylihuomenna pyöriä ja kovasti tekisi mieli mukaan. Jälkivuotoa mulla kyllä vielä on (että samassa veneessä ollaan kehäkukka, minä synnytin 10.9.) aina silloin tällöin, mutta muuten paikat tuntuvat mainiolta.

Seksistä on pakko todeta, että EVVK :ashamed: . Mies kyllä on jo yrittänyt lähestyä, mutta ei vain nappaa... No, kai se pitää kohta alotella, vaikka ei niin hotsittaiskaan, ettei vallan unohdu, miten temput tehdään :D ...

Nyt menen levittämään vaipat kuivumaan ja sitten syön lettuja :p ! Jätkä tais nukahtaa päikkäreille, kun ei ole hetkeen öhinää kuulunut. Mainiointa jatkoa kaikille :D !

väpä ja vilho :heart:
 
Ai niin Diorille piti ihaillen kommentoida, että mahtavaa, kun jaksat meikkailla ja huolehtia ulkonäöstäsi! Minä en ole ehtinyt edes kulmakarvoja nyppiä (näytän aivan suursnautserilta :LOL: !) meikkaamisesta puhumattakaan! Kauhukseni olen huomannut, että alan muistuttaa niitä äitejä, jotka vaeltavat ulkona millaisissa rytkyissä sattuu, tukka kampaamatta :ashamed: . Pakko ryhdistäytyä siis!

edelleen väpä
 
snodgrass
kehäkukka ja väpä: mitä siihen jälkivuotoon tulee, niin mä synnytin 25.8. ja nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan ohi, vielä viime viikolla kyllä tuli.

nawi ehdin olla niin pitkään sairaalassa, että sain napattua molemmat pakkaukset. Siellä oli ensin hyllyssä tarjolla pampersia ja muutaman päivän päästä vaihtoivat liberon pakkaukset esille.
 
nawi täällä ei saanut kun liberon pakkauksen ja senkin vaan jos ite tajus hakea sen kahvihuoneesta missä monet äidit ei välttämättä edes käy.

väpä eiköhän urheilla saa sitten kun itsestä siltä tuntuu, ei se jälkivuoto siihen kauheesti vaikuta.

onnea Lyyli81!

Dior mä oon keksinyt hyvän tavan meikata sohvalla vauva sylissä :D

kehäkukka jälkivuodon aikana saa kyllä lemmiskellä jos haluja on.

mä en oikeesti enää tiedä mitä mä tolle esikoiselle tekisin...siis tänäänkin tuli meidän sänkyyn puol 4, annoin jäädä viereen kun oli itkunen (varmaan siis pahaa unta nähny) mutta eihän se mitään nukahtanu vaan lähti olkkariin.No, vein sen sänkyynsä, siellä alko kaamee huuto, ja eihän se sen jälkeen ookaan sit nukkunut :headwall:
millä perkeleellä mä saan sen nukkumaan!!!!
joskus saattaa jopa viiteen nukkua mut sekin on mun mielestä liian aikasin.Tulee jo ihan semmonen olo että mitä mä oikein teen väärin!meillä on kuitenki säännölliset päivärytmit ja iltarutiinit ja silti tuo on tommonen..kekkuli.

no, siinä tän päivän valivalit, viikonloppua ootellessa, jos siellä mummulassa sais ees sit päikkärit..
 
Huomenta! |O Äiti on vähän väsynyt!

Katkonainen yö täällä taas takana... poika kun ei illalla meinannut millään nukahtaa, ähki vain ja just ennen nukahtamistaan sai itkuraivarin, ja aamukuudesta saakka nukkuminen oli pelkkää ähkimistä, jolta mä en saanut nukuttua.. että taidetaan alottaa relat tänään ja katotaan vaikuttaako.. päiväunethan tietenkin menee kuin leikki, ja useita tunteja...

DD paljon tsemppiä sen esikoisen kanssa! Ei kyllä kuulosta kivalta, kun muutenkin on vauvan kanssa raskasta. Toivottavasti löydätte avun ja saatte kaverin nauttimaan pitkään nukkumisesta!

kehäkukka täällä sama homma, poika ei oppinut rinnalle ollenkaan (syynä pieni pehmeän kitalaen halkio yhdistettynä kireään kielijänteseen). Aluksi pumppasin niin, että ekat pari viikkoa ei tarvittu korviketta ollenkaan, mutta maidontulo tyrehty aika vauhtia ja nyt en oo enää pariin päivään pumpannut ollenkaan... tavallaan luovutin sen asian suhteen ja lohduttaudun sillä, että saipahan ekat viikot rintamaitoa... mutta vaikeeta oli pumppaus lopettaa! Huonoa omaatuntoa poden siitä... ja se jälkivuoto, samana päivänä synnytin ja vielä sitä ajoittain tulee...

meikkauksesta mäkin kyllä joka päivä vähän meikkaan. Vaikka se saattaa tuntua joistain turhamaiselta, mutta mulla vaan tulee itelleni parempi ja virkeempi fiilis siitä. Jos en meikkaa, tuntuu että koko päivä menee sitten vähän puoliunessa..:)

jaaha, kai sitä on soitettava seurakunnalle ristiäis-jutskista taas...
 
Moroloiskis!

Onnitteluni Maha2008 ja lyyli81 perheineen vauvoista :flower:

Mitähän piruutta sitä tänään kehittelis....

Mullakin tulee vielä välillä jälkivuotoa, vaikka synnytin 7.9.

Olisi kahen aikoihin soskussa isyyden tunnistus käynti...kuinkahan ne pistää ahtaalle kysymyksineen....?

Ristiäisten pvm:n saatiiin päätettyä..ne on 26.10. Ja nimestä ei oo vieläkään oikein mitään tietoa...joitain viritelmiä on, mutta minä kun olen tällainen pähkäilijä ja päättämätön, niin mielipide voi vaihtua monta kertaa vielä.....ja ukkeli yrittää pysyä mun perässä ja ymmärtää :headwall:

Mahavaivat näyttäisi helpottuneen meiän kaverilla...kyl kovasti vieläki piereskelee, mutta kyllä on kakan tekeminen huomattavasti helpompaa...olikohan ne jekovitit sit meille huonot...ostin nyt sit dee-tippoja ja aloitan niitten antamisen huomenna...jospas ne ei toisi masuvaivoja takaisin...

Viime yönäkin nukuttiin suht hyvin...kaveri ruokaili klo 21.00, 00.00, 4.30 ja 8.30. Minä taas oon ihan pihalla...eipä se mikään yllätys olekaan :D

Mullakin kuuluu meikkaaminen joka aamuisiin aamutoimiin...en kuitenkaan mitään sotameikkejä tee, mut sellanen iisi arkimeikkaus...jäänyt tavaksi...tuntuu ettei osaa olla ilman meikkiä...turhamainenko?

terkuin hille&kaveri 1kk+1pv (että jo 1kk...näin se aika kiitää hurjaa vautia)
 
heippa kaikille pitkästä aikaa...meillä kone teki tiltin eikä oo nyt ollut varaa ostaa uutta niin on täytynyt tyytyä netittömään elämään...onneksi asia korjaantuu alkuviikostya kun saadaan uusi kone..ei oo ollut hulluksi tulo kaukana.
katteellisena luin noita teidän kirjoituksia pitkistä yöunista..meillä ne on vain haave kun meillä ruokaillaan n 2h välein yöllä saattaa mennä 3h putkeen jos hyvä säkä käy.
niin ja meillä ei ole tämä alku todellakaan ollut helppo.. aluksi oltiin siellä vastasyntteitten tarkkailu osastolla toista viikkoa ja sit ehdittiin olemaan kotona joku 1.5vkoa niin viikko siitten suununtaina neiti söi vielä aamupäiväällä ihan normaalisti mut alioitti ruokailun jälkeen sellaisen sydäntä särkevän huudon joka ei loppunut millään, taukosi siksi aikaa kun neiti nukahti ja itkusta kuuli ettei kaikki olllut hyvin. Oltiin edellisenä perjantaina käyty lastentautien päivystyksessä kuumeilun takia ja soitin sinne ja antoivat luvan tulla samalla lähetteellä uudestaan ja niin me sit mentiin. No sairaalassa kohtasi tosi kova järkytys kun lääkäri tutki tytön sanoi lapsen olevan todella kipeän oloinen ja kosketus arka ja sit kun pamautti että epäilee aivokalvontulehdusta ja että neitistä otetaan selkäydinpunktio niin mähän menin ihan sokkiin asiasta enkä pystynyt muutakuin itkemään. No mentiin sit osatolle ja tarvittavat kokeet tehtiin ja laitettiin tippa päähän. Onneksi ei ollut mitään vakavaa, tai en tiedä kun lääkäritkään eivät tienneet mikä neitillä oli 5 päivää sai antibioottia suoraan suoneen. Aluksi ruokittiin nenämahaletkusta mut sitten pikkuhiljaa neiti jakso jo itte syödä. Tosin syömisaestä tuli saiaraala aikana todelle vaikeaa.
meillä oli kanssa eilen neuvola ja paino oli noussut mut pituutta meille ei ollut tullut kuin sentti 2 vkossa mut ei täti siitä ainakaan mitään valittanut päinvastoin kirjoitti korttiin et kasvaa hyvin.
neiti vetäs kolmen tunnin päikkärit söi 140ml ja jatkoi siitten unia. mahanväänteet meillä kovia ja kovasti tyttö paukuttelee..välillä vaippa ihan täynnä kakkaa...antibiootit laiitanut vatsan ihan sekaisin.
onko teillä kokemuksia cuplatoneista..me annettiin niitä ennen sairaalaa..sairaallassa niitä ei saanut antaa,mut meidän "koliikki"huuto loppu siihen paikkaan kun cuplatonit loppu.
sit vielä uteliaisuuttani kysyn et mitä vaippoja käytätte. meillä oli aluksi liberoita mut mun mielestä ne jotenkin tönkköjä ja me vaihdettiin pampersiin.
meilä ristiäioset 26 pvä nimi on jo tiedossa eikä oo ollut mikään salaisuus...
anteeksi tämä omaan napaan tuijottelu mut pakko jonnekkin purkaa asoita.yritän olla aktiivisempi tästä eteenpäin

aatumaria 5vkoa 5pvää
 
Aatumarialle ensinnäkin isot haluakset, mä tiedän että se on ihan kauheeta katsoa kun oma vauva on siellä osastolla ja sinnekään ainakaan täällä ei voi mennä ja olla ihan miten tahtoo vaan aika rajoitettua se oleminen siellä on! Onneksi kuitenkin lopulta kaikki hyvin :hug: Jakselkaahan! Meillä on tällä hetkellä vaipoista noita muumeja. Kaikista muista olen tykännyt (Libero, Daily yms. ) paitsi noista teidän Pamppersseista, mua ärsyttää se "verkko" joka jähmää peppuun kiinni.

DD voi elämä miltä toi teidän esikon heräämisvimma kuulostaa :eek: :eek: :hug: Mä annan kaiken kunnian ja sympatian sulle!!! Moneltas se poju käy nukkumaan? Voisko siitä päästä siirtää myöhäsemmäksi? Taisit jo niitä päiväuniakin lyhentää... Jaksamista myös sinne!

Väpä :LOL: vai että suurnautserilta! Kiitti päivän nauruista...

Nawi meille annettiin vain tuo Liberokassi, tykkäsin! Komia kuva tai siis sen sisältö!!! :D

Suhveli ihanalta kuulosti toi teidän illanvietto, mäkin vähän haaveilen jos pääsis silleen syömään ja ehkä justiinsa hieman viihtymään ihan kaksisten tuon miehen kanssa.

Napa lähti vihdoin ja viimein eilen eli tasan kolme viikkoa, hieman punottaa kun mä vähän avitin kunse roikku enää yhestä reunasta. Toivotan ettei tulehdu tai mitään...

Nimenantojuhlat olis tarkoitus vietää 25. päivä ja etunimi on päätetty, vielä vähän mietitään toista ja kolmatta mutta nekin on ihan hyvällä mallilla. Pitäs vaan lyödä nimi lukkoon ja laittaa paperit vetämään! Eilen kävin viemässä kutsut postiin ja reilu 10 henkeä olis tulossa eli ihan pienet bileet! Mites olette muut ajattelleen nimen paljastaa? Mä olen vähän kaavaillut semmoista "hirsipuu" tsydeemiä iman sitä hirsipuuta :D Siis jokainen vieras vuorollaan nostaisi kirjaimen ja tauluun lisätään ne sitä mukaan...

Meillä ei mitään ihmeitä kuulu, itse asiassa taitaapi poikanen juuri tuolla heräillä joten :wave:

Koiruus ja poikanen 3vko 1pv



 
nawi Sillä Kättärin lapsivuodeosastolla jossa olin, oli jokaisen potilaan sängylle laitettu valmiiksi sekä Pampersin että Liberon lahjapakkaukset. Se olikin mukava homma. :)


Jälkivuoto
on onneks ollut jo useamman päivän ajan laantumaan päin (synnytyksestä 3 vkoa aikaa). Nyt vuoto on semmosta kellertävää limaa. Ja tosiaan paljon vähäisempää. Sais loppua jo kokonaan!

Sänkypuuhat ei vois vähempää kiinnostaa. :/

Libra & Smurffiina 3 vkoa 1 pv
 
Jihuu, käytiin Piiperöisen kanssa Hulluilla Päivillä. Mutta näyttää lama alkaneen, kun siellä oli runsaasti tilaa vaunuilla liikkua. Nyt on muumi-vaipat falskanneet ja puklattu seuraava vaatekerta ja iltatissi-itkut on päällä.

Uskomatonta, että ehditte meikkaamaan. Hyvä, jos ehdin edes joka toinen päivä käymään suihkussa.
 
Iltaa!

Tänään ollaan kotiuduttu pienen prinsessan kanssa. Tyttö syntyi 5.10 klo 21.04 pipo 35 pituus 50cm ja paino 3665g. Synnytys kesti 19h ja ponnistusvaihe 20 min. Epiduraali oli ihana kun sen vihdoin sai ja vaikutti vielä sopivasti ponnistamisen aikana. Kipuja ei ollut lainkaan, mutta ponnistamisen tarve ja tietoisuus säilyi. Eppari leikattiin (hiukan kai varoiksi) ja repeämiä ei tullut.

Sunnuntaina oli kauhee synnyttäjien tulva ja jouduin odottamaan synnytyssaliin pääsyä. Otti hieman päähän kun oli aikoja sitten luvattu, että pääsen saliin ilokaasun, epiduraalin jne. pariin, ja koko ajan lappas sisään semmosia just-nyt-heti synnyttämässä olevia jotka kiilas ohi :LOL: Ja sitten kun pääsin saliin niin meni melkein 2 tuntia ennen kuin kätilö ehti keskittyä muhun. Ilokaasun käytön kävi nopeesti vaan näyttämässä. Ennen kuin sain sen epin niin oli kyllä kaikenlainen hengittely ja rentoutuminen pirun kaukana. Supistusten tullessa vedin semmoiseen kokovartalo kramppiin. Onneksi välit piteni tollon melkein 10 minuuttiin joten homma oli jotenkin kestettävissä.

Tyttö on ihana ja kaunis ja vaikka mitä :D Vielä en oikein osaa sanoa muuta, ollaan koko pieni perhe ihan ihmeissämme ja toljotellaan toisiamme :D

Feli ja pieni 3 pv
 
Libra - kipulääkkeistä, totta kyl mulle tungettiin burana 600 3xpäiväs ja 6 panadolia ja lisäks vielä opiaatteja halutessani sektion jälkeen. Kun kyselin, että saako muka näin vahvoja lääkkeitä ottaa jos imettää, ja lääkäri sekä hoitajat väittivät, että kyllä voi, eivät vaikuta koska alussa maitoa erittyy vasta niin pieniä määriä. Et kai vaan pitää ite vaatimalla vaatia...

Aatumarialle jaksamishaleja!

Nawi- Hkissä kättärillä sekä Libero että Pampers.

Menojalka vipattas sillee lievästi - ehkä lähdetään vähän baariin, kun poika on 2 kk ja on tarkotus mennä hkiin sitä juhlistaan, niin ystäväni ehdotti että hänen miehensä vois hoitaa yhdessä vanhimman tyttärensä kanssa. Ovat nääs lapsenhoitovelassa, kun oon jo 14 vuotta heidän lapsiaan hoidellut ;) Jotenkin vaan mua inhottaa ajatus alkoholin juomisesta ja imettämisestä vaikka tiedänkin et pumppaamalla sen voi poistaa...

Rotan aion antaa ja hormoninäppyjä on esiintynyt pari minikokosta. Kuka siel suosittelikaan rintamaitoa niiden päälle - makes sense - kun sairaalas sanottiin et oma maito on desinfioivaa myös nännien haavoille (ite oon kyl luottanut Lasinoh-voiteeseen, se on mul toiminut hyvin, ei kipeitä nännejä!).

Niin Cora ja muut tervetuloa vihdoin tälle puolelle! Cora kyseli niistä maitokyhmyistä, jep yhdyn edellisiin et mikrossa lämmitettävä kaurapussi, jolla hierot rintoja, oli ekan kuukauden ajan ainakin mulla ehdoton. Ja ilman pumppua en olis pärjänny myöskään. Vaikka mulla maidontulo ei ole ollut edes todellakaan runsasta. Edelleenkin kun pumppaan täydet rinnat saan tulokseksi vain noin 80 ml.

Pakko on sitä hehkuttaa, et viime yönä vaavi nukku 21-1.30 ja 2.30-8.30, et nyt olin mä jo ite pystys venaamassa et heräis kun meinas tissit räjähtää. Näillä unilla eli pitkillä breikeillä muuten varmaan maidon tuotanto alkaa väheneen uskoisin - vai olen väärässä te, joilla on kokemusta?

Meikannut oon kerran 6 viikon sisään kun otettiin poseerauskuvia, muutoin jää päivittäinen itsen hoito sille asteelle, että suihkun jälkeen ihoivoide naamaan, deororanttia kainaloon ja tukka ponnarille. Oon kyl käynyt kampaajalla ja jalka-käsi-kasvohoidossa, jossa lähti myös suursnautserit silmien yläpuolelta ;)

Hierojalla on sen sijaan rampannu 1-2 kert vkossa, eka se leikkauksen jälkeinen liikunnan puute varmaan jumitti selän ja nyt imetys! Nimimerkki ei selkävaivoja raskauden aikana, mutta nyt senkin eestä.

Myös jännetuppitulehdusta pukkaa vasempaan ranteeseen!! Liiasta vauva nostelusta siis, mutta minkäs teet... onko kellään muulla tällasta kokemusta? Muistelen et kerran yhellä ystävälläni tulehtu molemmat ranteet, apuaaa, milläs sit vauvaa hoidat...? Nyt on tiukka ideaaliside vasemmassa ranteessa jo kolmatta päivää ja kerran päivässä oon Voltaren-geeliä siihen hieronut, vaik sekin on imetyksen aikana kai kiellettyä.

Huomenna ehkä myös minä Hexan tapaan hulluttelemaan, mut taidan jättää vaunut kuitenkin kotiin vaikka lama ehkä helpottaakin tunkua ;) tänään vietettiin vaavi, macbook ja mä kesän ilmeisesti vikaa hellepäivää takapihalla, minä t-paidassa ja vauva tuhisten 4 tuntia päiväunilla. Oli nääs lämmin, niin uskals ulkonakin nukkua? Muhun alkaa tarttua nääs-kieli, oon elellyt Mansessa jo kohta 5 viikkoa...

 
Mitzy Ehkä sektion jälkeen saa vähän paremmin noita kipulääkkeitä. Tuntui että mun särkyjä ei otettu oikein tosissaan. Kipu johtui siis välilihan leikkauksesta, jonka takia oli hankalaa (tai alussa jopa mahdotonta) istua.
 
Ranteista Mizylle:
Mulla on 'krooninen' rannevika, josta syystä toinen ranne on leikattu. Esikon kanssa oli tosi huonossa kunnossa ranteet ja nyt pikkasen taas oireilee niin kuin vuos sitten kun ajoin paljon pyörällä. Ergo näppis ja käsivoimien kasvu helpottaa tilannetta, mutta kuitenkin tilanne hitaasti pahenee. Mikään ei sii kunnolla auta, kun leikkauskin on koettu. Tosin leikkauksen jälkeen sain sitten tavarat pysymään käsissä, kun ennen sitä ne oli vaan tippuneet itsestään. Tää oli ennen esikkoa.

Maidosta: vaikka vain kerran yössä pumppasin esikolle, oli päivittäinen pumppausmäärä parhaimmillaan 7 dl / vrk. Ja vaikka sitten en enää öisin pumpannut, niin maidot riitti lapsen tarpeiks kotona ja lypsyn lopetin vasta, kun rinnanpäät alkoi vuotaa verta ja tavallista maitoa meni jo. Eli antaa vauvan vaan nukkua öisin.. Ja aamulla voi pumpulla helpottaa oloaan..
 
Huomentapäivää... täällä nukutaan vihdoin pitkän ja itkuisen yön jäljiltä. Vaavilla on ilmavaivoja (jo nyt) ja nenä ihan tukossa koko ajan, eli toisen on vaikeaa syödä :'( Kokeiltiin keittosuolatippoja, niistäjää, pumpulipuikoilla ronkkimista, mutta mikään ei auta. Neuvoja???

Muuten menee ihan kivasti, vauva on melko tyytyväinen, kunhan vaan saa tissiä koko ajan :D Eli melkein kaikki aika menee tissit paljaana kulkiessa täällä kotona... Öitä on jo nyt oppinut mieskin hieman "pelkäämään", koska päivät sujuu paljon lupsakkaammin.

Ootteko muuten antaneet tuttia minkä ikäsenä? Kun tuntuu, että meille on syntynyt aikamoinen "tissittelijä"...

Neuvolatäti juuri läks. Kaikki hyvin. Meillä ollaan jo lähtöpainossa, eli yli 3600g. Jee, olin aika huojentunut, eli täysimetyksellä mennään ainakin vielä. Mulla kun tissit "tyhjeni" sen maidon nousun jälkeen ihan löröiksi, mutta maitoa tuntuu silti tulevan... Ehdin jo pelästyä.

Omanapaisuutta edelleen, mutta kaikki on vielä niin uutta, että tuntuu mukavalta "purkautua" ja kysyä neuvoja kokeneemmilta.

Juups, mutta nyt lounastouhuihin.

Cora ja tyttöihanuus jo 6 pv :heart:
 
Moikka!

Mies on isyyslomalla, joten kirjoittelu on jäänyt vähän vähemmälle.
On kyllä ihana, kun on toinen aikuinen täällä tätä sirkusta pyörittämässä.

Meillä ei vauvaa tahdo kans saada omaan sänkyyn nukkumaan, sylissä olis paras.
Tutti on meillä ollut käytössä heti kun sairaalasta kotiuduttiin. Kamala imemisvietti ja syö itsensä ihan ähkyyn muuten ja tutti antaa avun.

Meikkaamisesta oli puhetta....mä en meikaa juuri koskaan :ashamed:
Ja jälkivuotoa on edelleen, ei kovin paljoa kuitenkaan enää. Tyttöhän on nyt 4 viikkoa.

Vauvan kanssa menee sis hyvin, mutta huolta ja murhetta noista isommista. Uskokaa pois, sanonta pitää paikkansa, että pieni lapset ja pienet murheet ja suuret lapset suuremmat murheet....

Pojalla kovia kouluvaikeuksia äidinkielessä ja englannissa....on nyt kolmannella....onneksi menee mielellään kouluun, mutta kiinnostusta oppimiseen ei juuri ole......
Ja tytöllä joka on eskarissa samaisessa koulussa. (täällä eskarit ekaluokan joukossa), ei ole kavereita....itkua kun ei ole leikkikaveria koulussa. Ja äitiä itkettää kans......vaikeita asioita.
Sorry, vuodatus, eikä tämä edes oikein kuulu tänne.....

En nyt muista muuta kommentoitavaa, kaipa sitä tartee alkaa tehdä lapsille ruokaa....

Miia ja Tyyne, reilut 4 viikkoa
 
Hups, Corakin siis on täällä! Hyvä nähdä. Kun niin kovasti jännättiin, että mille viikoille päästään.

Mutta siis.. Tuttia meillä ei onneks olla käytetty, esikko oli liian vanha siitä luopuessaan. Iltaisin tankataan läheisyyttä rinnanlutkutuksella sillä lisämaidon antaminen ei ole lopettanut sitä lutkutusta. Ja jos päivä on oltu jossain (vaikka edes neuvolakäynti) niin ilta on hankala.

Dior: Meillä tuo omassa sängyssä nukkuminen ei oikein ole onnistunut. Mutta katsotaan mikä on tilanne 2 viikon päästä kun lastaa ei enää ole, silloinhan vauva jo voi alkaa itsekin liikuttelemaan itseään ja päätään kääntelemään niin että asentoa en joudu hänelle vaihtamaan. Ja silloin voi jo alkaa olla parempi viedä hänet turvaan ylimääräisiltä käsiltä ja jaloilta. Kun tänäkin aamuna esikko oli ihan reporankana meidän välissä (kannettiin siihen herätystä varten) ja välillä joku käsi tai jalka tuli vauvankin päälle. Ja yöllä kääntelen miestäni pois päältäni, vauva nukkuu mun ja oman sänkynsä välissä siitä lähtien kun mies tulee nukkumaan ja alkuyön 'miehenpuolella'.

Nimijuhlista: Oletteko kutsuneet vanhempien lasten kummeja mukaan nuoremman juhliin? Mietin kovasti, että pitäisikö kutsua näitä vanhemman lapsen kummejakin juhliin. Ovathan he perhetuttuja, mutta mutta.. Kun olisi nyt pienemmän lapsen juhlat. Toisaalta meillä pikemminkin juhlitaan molempia lapsia. Mummo kyllä oli sitä mieltä, että hän ei nimijuhliin tule. Hän on eläkkeelle jäänyt pappi ja vastustaa kovasti sitä, että emme kuulu kirkkoon. No, se on hänen oma asiansa. Kyllä sanoin hänelle, että juhlittiinhan me esikoistakin mutta juhlat olivat nimeltään 'Kilojuhlat' ja ne pidettiin sairaalassa (kun paino ylitti kilon). Nyt nämä juhlat ovat sitten 'Nimijuhlat' ja näissä juhlitaan kyllä molempia lapsia. Siksi esikoisenkin kummit tekisi mieli kutsua mutta mahtuuko meille niin paljon ihmisiä? Tuskin kahdessa viikossa saa aikaan ihmettä ja raivattua vuosikausien tavarapinoja pois.

Voi, kun sais kiivettyä varastoon ja etsittyä 60 cm vaatteet esille. Tai 68 cm. Onhan ne vielä isoja, mutta olis kiva katsoa onko siellä mitään 'ihanaa' odottamassa sille ajalle kun ei enää lastaa ole. Nyt mennään viidellä-kuudella bodyllä, kolmella-neljällä trikoohaalarilla ja kolmilla potkareilla. Tietty tässä on siis taustalla se, että esikolta jäi niin paljon vaatetta (yhtään en antanut pois, lainasin vaan) pikkusiskolle ja kaikkea ei pikkusisko edes voi käyttää pulleutensa (ja lastansa) vuoksi. Ehkä pitää jo alkaa tehdä aktiivisesti luopumistyötä vauvahaaveista. Kun kaikki menikin hyvin, on tullut hurja vauvakuume vaikka eihän tuo meitin tyttönen ole kuin 6 viikkoa vanha! Mutta kai ne meidän lapset on nyt tehty. Onhan se rankkaa, jos joutuu 3 lapsen yksinhuoltajaksi puolison kuollessa. Tässä kun miettii, että ei me miehen kanssa kovin nuoria enää olla ja saa nähdä, kuinka vanhoiks me eletään ja missä kunnossa 15 vuoden kuluttua ollaan. Onneks lapsilla on toinen toisensa.
 
Hexa mä en aijo kyllä esikoisen kummeja kutsua ristiäisiin, muutenkin vieraita tulossa yli 20kpl eikä se mitään halpaa oo ku maksaa 23e/naama..joten mahd. pienenä koitetaan lukumäärä pitää.
me ei selvittäis kyllä noin vähillä vaatteilla, nytkin mies puklailee vaatteensa ainakin 2 kertaa päivässä niin märiks että on pakko vaihtaa...

siitä pääseekin tutti-kysymykseen, jos ei tuttia anna niin lussuttaa tissiä niin pitkään että lopputuloksena ei ole kuin kahen litran oksennukset ja sit taas saa itkee nälkää..joten tutti otettiin käyttöön tossa viikon iässä.

miia kurjia murheita teidän lapsilla :( toivotaan että helpottaa ajan myötä.vaikka eihän se nyt lohduta.

Dior sama homma hankala saada sylistä muualle nukkumaan, siks mä kuljenkin täällä aika paljon repun tai liinan kanssa et saa ees jotai leikittyä esikoisenkin kans.

cora niin mulla on ainakin aina käynyt että eka tissit on ku pallot ja sit tuntuu lörpsähtävän, mutta kyllähän se eritys silti pysyy samana.Nyt huomaa kun on koulussa että taas ne pinkeytyy kun ei tyhjennysrytmi ookaan sama.

meillä nukuttiin tää aamu kuuteen asti!!En ees muista koska olis esikoinen nukkunu niin "myöhään"!ilmeisesti isin mörönkarkotus auttoi...hän kun oli jostain saanut päähänsä että huoneessa on mörkö!ilmeisesti muumitkin liian hardcorea tolle herkkikselle.

koiramamma poika menee oma-aloitteisesti nukkuun 20-20.30..ei sitä oikei saa myöhempäänkään valvotettua.terkka oli sitä mieltä että johtuis vaan pikkuveljen tulosta tuo heräily kun papalla nukku seittämään, ja kun ei muuten oo ollut mustis siitä.
mutta josko nyt helppais, kiitos sympatiasta!
mä luulen että meillä nimi paljastuu vasta kun pappi sen sanoo.tai sit aletaan vaan käyttää nimeä kun saadaan päätettyä :D

mitzy tuo maidontulo on niin yksilöllistä, mulla ei pitemmätkään imetystauot vaikuttaneet maidontuloon ainakaan esikoisen kohdalla ja nytkin tosiaan kouluiltoina menee se 5h eikä oo vaikuttanut

jahas, sit pakkaan loput kamat, ukko tulee kohta ja sit lähetään kohti poria.mukavaa viikonloppua tänne ja pitkiä yöunia kaikille!!

d. ja pikkuveli 1kk 1pv
 

Yhteistyössä