Cora ne pahkurat lähtee ajan kanssa kyllä älä huoli-kainaloista siis.
Muuten kannattaa imettää niin paljon kun mahdollista ja pumpata vaan jos ihan pakko.
Lämpimässä suihkussa vaikka mielummin enimmät.
Suosittelen kauratyynyn hankintaa(se siis joka mikrossa lämmitetään) vähän auttaa noihin rinnan pahkuroihin.
Ekat 2-3vkoa on ne tukalimmat sitten helpottaa.
Suojaat vaan rinnat hyvin kun ulkoilet etteivät saa kylmää.
Rinnat on alussa kipeät mulla tuli esikoisesta niitä punaisia länttejäkin mutta ei äitynyt tulehdukseksi asti kuitenkaan.
Rinta voi myös tuntua aralta vaikka vauva olisi sen tyhjentänytkin,se kestää vähän aikaa.
Tsemppiä teille alkuun ja kärsivällisyyttä ja lapsentahtisuutta! =) :heart:
DD saankos udella olikos sulla vielä niitä tikkejä tuol alapäässä ku mulla on ja jälkivuoto alkais olla loppumassa mut jotenki ei viel uskalla pupuilla... :|
Rokotuksista en oo ottanut mitään "ylimääräsiä" esikolle joten en ota tällekkään.
Ja just oltiin kylässä kaverilla joitten lapset oli vesirokossa vaikka ovat rokotettu sitä vastaan...joten tiedä näistä rokotuksista...
Mutta kysymys ei koskenutkaan vesirokko rokotetta mut yleisesti näin meillä.
Hormoninäppyjä löytyy tulevat ja menevät!
Oon niin
kade teille joitten vauvelit nukkuu pidempiä pätkiä!
Luinki tos esikoisen vauvakirjaa et 5vkosena hän nukkui reilun 5 tunnin pätkiä ja 8vkosena siirrettiin omaan huoneeseen ku nukkui jo koko yön heräämättä..
Täällä siis tällä hetkellä kaksi 4 tunnin pätkää nukuttu muutoin se on semmosta 2 1/2 -3 tunnin välein ollut..
Mutta voishan se herätä tunninki välein ja huutaa ja muuta joten ihan tyytyväinen oon.
Rintareppu on tulossa ja se ois tarkotus ottaa käyttöön ku vkonloppuna kauneus&terveys messut messarissa!
Vaunutki täytyy kyllä ottaa varmuuden vuoksi mukaan jos hartiat väsyy ja muutenki en tiedä noista repuista mitään et kuinka kauan yhtäjaksoisesti siinä saa vauvaa ees pitää..
Tietääkö joku??
Esikoisesta yritin kantoliinaa mutta meni mulla hermo ja vauvallaki en osannu sitoa sitä jne.
Ja oli talvi ja muutenki niin iso poika että ei sitä kauaa ois varmaan jaksanu siinä kannella-tiedä sitte!
Mä muuten jätin ruisleivän pariks päiväks ni kyl sen huomas ettei niin paljon paukutellu..
Mutta aion kyllä syödä kaikkea kunhan kohtuudella kun en oo varsinaisesti minkään huomannu aiheuttavan toistaiseksi mitään vaivoja.
Siideristä mä kyllä join yhden puolen litran tölkin tossa vkonloppuna ja imetin melkein heti..neuvolastaki on aina sanottu että 1-2 annosta voi ottaa ja imettää heti.
Niin pieni määrä erittyy äidinmaitoon.
Mutta jos varman päälle haluu ni voihan sitä imettää ekaks ja sit ottaa sen jälkeen heti ja sit jos siin on vaikka 2 tunnin tauko ennen ku syöttää seurv. kerran tai jotain.
Mut ei siit kannata mitään ongelmaa ottaa jos silloin tällöin jotain juo.
Meillä neiti tänään 1kk! :heart: