Huomenta päivää musukat!!!
Topsukka on saatu tainnutettua päikkärit nro 1:lle ja toivon mukaan kerkeen nyt hieman teille kirjoittelemaankin. Tosiaan arki on niin hektistä ja muutenkin kiinni vauvasa että en ole kerennyt ja jaksanut paljoa kirjoitella. Meillä arki alkaa olemaan uomissaan ja rytmiäkin on, tosin mitään kellon tarkkaa ei ole mutta rytmi on sama päivistä toiseen. Lähinnä nukutaan 12 tuntia ja valvotaan pikku torkuilla se toinen 12, että täytyy olla onnellinen että tämä uninen jakso on yöllä noin 23-11...
Aatumarialle isot :hug: teillä on ollut kovin raskasta tämä alku, toivon myös että yhteinen ymmärrys löytyy ja saatte asiat selviteltyä! Helppoa ei varmasti ole mutta luulen että se kannattaa!
Mayah en tiedä muistatko minun synnytys kertomusta mutta voin sen laittaa uudelleen, meidän synnytykset olivat nähtävästi aika samanlaiset, ikävä kyllä! :hug: harmi että sinulle jäi siitä noin ikävä mieli, ei sillä ettei minulle siitä ns. "mitään" jäänyt mutta ei ihan noin pahaa mieltä kuitenkaan. Olen kyllä valmis sun kanssa asiaa käymään läpi ja juttelemaan jos susta tuntuu että se helpottaa jutella lähes saman läpi käyneen kanssa.
Vauvan
luonne on täysi yllätys ollut
siis niin perustyytyväinen jätkä ettei mitään rajaa!! Tissillekin pyytää niin että kerran kuuluu vain "määä" ja sitten tapitetaan silmiin :heart:
Ei oikeestaan itke ollenkaan ja käniseekin vain mahaansa.
Vai mitäs rouvien päästä uudelleen pakertamaan
:x voi ei!!! No toisaalta ei voi olla kuin onnellinen teidän puolesta että kokemus oli noin positiivinen
Mua taas rupee aika usein sairaala sarja hommat itkettää, tulee mieleen se meidän oma aika sairaalassa. Tai ainakin aika paha mieli ja ahdistus...
Voi vitsit
väpä sen käden kanssa :hug: tosi kurjaa!
Mekin juostaan kyllä
kaupat läpi vauvan kanssa, jotenkin en osaa pelätä että sieltä mitään pöpöjä saataisiin kun ei kuitenkaan kukaan vauvaa lääpi tms. muutenkin on ihanaa päästä näistä koti ympyröistä edes hetkeksi ulos. Muutenkin kuin vaunuilla siis..
Me ollaan miettimässä jos lähdettäis toukokuussa reissuun ihan ulkomaille, voi video kun tekin mieli. Ainut mikä mietityttää on se miten pienen (silloin 8kk ) kanssa homma onnistuu. Kohtena olisi Kroatia jota ainakin oppaan mukaan soveltyy erityisesti pienille lapsille. Jos jollain olis kokemusta joko pienten kanssa
matkailusta tai sitten ko. kohteesta niin kokemuksia otetaan ilo mielin vastaan! Muistaakseni joku oli ainakin lähdössä Taikkulaan talvella?!
Neuvolassa käytiin viikko sitten ja jätkä kasvaa niin että kohina käy, painoa oli tullut 5005g (3650g ) ja pituus 55,5cm (52cm ) muutenkin kaikki ihan kunnossa. Rotaan saatiin resepti ja seuraavan kerran eli 2kk neuvola onkin lääkäri, samalla tehdään mulle jälkitarkastus.
Meillä ainakin
Jekovit lisää massu vääntöä, milloinkahan me päästään niihin 5 tippaan. Yksi oli ihan ok mutta kun lisäsin kahteen niin oli ostettava Cuplatonit kun rupes sen verran vääntämään. Kauhulla ajattelin että mitä se elämä on niiden 5 tipan kanssa.
Sitten kysymys:
kuika usien annatte noita Cuplatoneja? ja miten? Mä olen nyt lypsänyt käsin 2ml ruiskuun ja sinne perään kuplamuovit niin kuin meillä sanotaan
ohjeessa neuvotaan että ennen jokaista ruokailua mutta meillä ainakin jätkä asuu illat tissillä eli olen antanut kolmen tunnin välein, muutenhan tuo raukka sais hirveen hevoskuurin tuota. Nyt sitten mietin että auttaako kun saa noin joka toiselle tai kolmannelle tissille sen. Äh kun on vaikeeta!! Auttakaa urpoa!
Hei sitten vielä harrastavat
koiraihmiset, koska olette palanneet treeneihin? Mä tässä mietin että odottaisin neidin juoksut jotka pitäs ens kuussa olla ja sitten baanalle tokoilemaan
meillä on talvella tiedossa sterilisaatio joten muutenkin jää aika rikkonaiseksi koko treenailu. Noh ensi kevättä odotellessa ja hakutreenejä!
Hah, arvatkaa mitä! Tämä mamma lähtee viihtymään 2 viikon päästä, JIHUU!!! Kaverin kanssa vähän humppaamaan ja miehet katsomaan Topia, oi voi, on siitä jo vuosi aikaa kun viimeksi pääs mihinkään! Topi juo hyvin pullosta mitä sinne vaan on keksinyt laittaa ja iskä hoitaa muuten siinä missä äitikin että ei ole huolen häivää!
Mites te jotka lopetitte
tupakoinnin, onko ollut vaikeeta olla polttamatta nyt kun raskausaika on ohi? Mulla on tullut aikatavalla vierotusoireet ja himot takaisin, piru vie. Olen hyvin pysynyt erossa mutta yllätyin kuin voimalla nämä on nyt iskeneet... Kyllä se ihmisen mieli on kummallinen, raskausaikana ei käynyt mielessäkään koko asia sen alkutuskan jälkeen, nyt taas päivittäin mieleen ponnahtaa tuo kirottu asia. Täytyy vaan työstää asiaa ja ola lujana!
Iltapäivällä on lantion
röntgenkuvaus sen synnytyksen pitkittymisen vuoksi. Toivon mukaan se nyt näkyis niistä kuvista jos alakautta ei ole mahdollista synnyttää, ei huvittais enää toistamiseen sitä kolmea päivää tehdä ja sitten päätyä sectioon :/ Noh, ainakin ottivat nyt tosissaan kun sanoin ettei se mahdu tulemaan!! Ärsyttää vaan kun koko kesän asiaa hoin ja vasta nyt kun synnytys on takanapäin (ei niin kovin "kivana" muistona tämän aisan takia ) niin otetaan kuva. Ei voi kuin ajatella että parempi myöhään kuin ei milloinkaan...
No niiin jätkä heräs...haleja kaikille!!! yritin mustata jutut niin voi hyppiä yli jo ei jaksa tätä romaania lukea
Koiruus ja Topi 6vko :heart: