***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Taas tullut niin paljo tekstiä että mahdotonta muistaa kelle piti kommentoida ja mitä.
Ultakuulumisia Oli paljon, sekä hyviä että huonoja. Onnea hyvistä ja ne jotka on saanu huonoja/tulkinnanvaraisia uutisia, tsemppiä teille! Toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin.
Coralla Melko vilskettä ollut, odotus sisältää näköjään äkkikäänteitä. Toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin!
Niinu86 Ihme juttu etteivät ultraa. Onhan se nyt kumma että pitävät toista pelossa, sun pitää nyt vaan kovasti vaatia että se on päästävä katsomaan sinne vatsaan.
Lydia Tsemppiä! Kyllä kaikki varmasti on hyvin ja voit olla ihan rauhallisesti. Nyt sitä on niin herkällä päällä että huolestuu herkästi. Eihän sitä haluaisi menettää tätä onnea. Mutta tosiaan, jos sulla viikkoja on "hädintuskin" 6 niin ei sykettä (todennäköisesti) vielä näy.

Mitähän vielä piti kommentoida..ehkä tuossa jo oli.
Omasta olosta vähän: Oksupäivä takana, heikko olo ja päätä särkee. Mikään ei pysy sisällä, mitään ei tee mieli, mutta pakko syödä. Tämä pahoinvointi vaihtelee: jonain päivinä se menee ohi kun syö, joskus sitä ei ole juuri lainkaan, ja sit näitä päiviä jolloin saa oksentaa vaikka kuin söis.
Tissit on mielettömän kipeät, ei kärsi koskea, ja maha turvoksissa. Yhdetkään farkut ei sovi, tai siis sopii jos pitää vetskarin ja napin auki. :)
syysmama 7+5 :heart:
 
Kiitos Syysmama :hug:
Ihan totta, tässä käy läpi niin hirveesti kaikkia fiiliksiä että on vähän herkkänä...
Niin ja kaipa se lääkäri olisi ultrannut sisäkautta jos olisi pitänyt tilannetta epäselvänä, tai sanonut että nyt kannattaisi olla huolissaan! Ja päinvastoin, senkun onnitteli ja kehoitti varaamaan neuvola-ajan (mikä mulla on kyllä jo varattuna...).

Tsemppiä tuon pahoinvoinnin kanssa, kuulostaa hurjalle! Ymmärrän täysin miltä tuntuu kun tissit ovat järkyttävän kipeät, toivottavasti eivät vie sinulta yöunia! Suosittelen lämpöä: paljon saunomista ja rintojen ympäri käärittyjä kaulaliinoja, auttaa ainakin hetkeksi :)

Lydia ja Nuppu 6+0, kaikesta huolimatta hyvin mielin :)
 
mä varasin tänään neuvola ja sain sen 5.2.2008 np ultra on kuulemma sitten helmikuun lopulla... tosiaan tyttö keksi tänään että kaikille voi sen oksennus taudin ilmoittaa, jopa kaupassa kailotti suureen ääneen... sitten päädyimme mieheni kanssa että kerrotaan tytölle totuus ennemmin nyt sitten huutaa että meille tulee vaava kuin se että kaikki ihmiset luulevat että minä kuljen ympäriinsä oksennus taudissa. Tyttö oli onnesta sekaisin... Loppu ilta jännitettiinkin sitten kun iskä kaatui ulkorapuissa ja jalka murtui... lapsilla oli niin kova ikävä että taisi itku tulla kaikilta, no nyt onneksi kaikki kotona ja mieheni on seuraavat kuusi viikkoa myös meidän seurana.... olipas taas sekavaa tekstiä, mutta tänne on kiva purkautua:)
 
Nyt uskallan tänne ilmoittautua, jos vielä mahtuu mukaan Plussasin tammikuun 9. päivä. Neuvolassa sitkeästi laitettiin laskettu aika menkoista, vaikka tiesin ja sanoin, ettei pidä paikkaansa. Perjantaina olikin sitten jo np-ultra, menkoista laskettuna viikkoja oli siinä jo 13+2. Coran kokemuksista tuli vähän oma käynti mieleen, vaikkei nyt ihan yhtä dramaattinen ollutkaan. Menin siis sinne ultraan, jännitti ihan kamalasti. Sanoin vielä kätilölle ennen kuin alkoi ultraamaan, että toivottavasti siellä nyt näkyy jotain... Sitä ennen olin jo kertonut, että luulen itse viikkoja olevan 6-7. Kätilö alkoi ultraamaan ja totesi melko tylysti, ettei täällä kyllä mitään sikiötä ole. Lähti sitten hakemaan lääkäriä ja jätti mut siihen yksinäni istumaan - ilman housuja :eek: :( Jälkikäteen tilanne tuntuu koomiselle, mutta silloin oli ihan kamala olo. Itku kurkussa istut yksin siellä pienessä kopissa pylly paljaana. Kätilö viipyi ja viipyi ja palasi lopulta ilman lääkäriä. Sanoi, että lääkäri tulee, kunhan synnytyksestä ehtii. Rupesi siinä sitten puhumaan, että tuulimunalle näyttää, kertoi lääkkeistä, joilla saadaan vuoto aikaan ja puhui myös mahdollisesta kaavinnasta! Lopulta nuori ja ihanan energinen naislääkäri pyyhälsi sisälle. Kyseli ensin vähän, sitten alkoi ultraamaan - ja sikiö näkyi heti, sykekin näkyi! Arvatkaa, oliko epätodellinen olo, kun just oli kerrottu, ettei täällä ole mitään ja sitten sikiö löytyikin heti! Viikoiksi arvioivat 6+3, eli laskettu aikakin siirtyi yli kuukaudella. Uusi ultra helmikuun lopulla, jossa siis np-mittaukset ja tarkennetaan viikot.

Eli mut voisi näiden kokemusten jälkeen lisäillä listalle... Toista odotan, la 16.9. ja synnärinä NKL.

:heart: Hyvää vointia kaikille syysmammoille
 
Tervetuloa kamiliya ja onnittelut :heart: :flower: On sullakin sitten ollut kokemus...mistä noita tuollaisia hoitajia tuleekaan :eek: Oma mies on hoitaja ja arvostan kovasti heidän tekemäänsä työtä, mutta joukkoon tuntuu mahtuvan kaikenlaista sakkia. :whistle:

Pitäs jaksaa taas lähteä hakemaan tyttö koulusta...tää okse olo vaan ei tunnu yhtään kivalta, kun aattelen, että bussiin pitää mennä istumaan :x Pelkään aina, että se eka ökä tulee just siellä :whistle:

Ollaan alettu ukon kanssa asuntoja katteleen sillä silmällä ja tänäänkin mennään katsomaan yhtä ja huomenna kans. Tää kaksio vois alkaa käymään ahtaaks jo viidelle :kieh: Nyt ollaan kyllä viel ihan hyvin mahduttu tähän, mutta kyllä tää kämppä aika täynnä roinaa on :whistle:

kai sitä vois hetkeks mennä pötkölleen, jos vaikka olo paranis ees vähän. Voisin hyvin luovuttaa tän olon jollekin joka haluaa huonon olon. :D

katjuska ja vilpertti 8+0 :heart:
 
Mä siirsin sen mun varhaisultran tonne helmikuun 14:ään, eli ystävänpäivään :heart: Sillon on sit varmasti yli 7 vko:a, jos sit kuulis sykkeen jo tuolloin. Voi, menis äkkiä 2 viikkoa :p
Mulla ei pal oireita ole nyt, ni on vieläki nii epätodellinen olo... Olis kiva päästä äkkiä sinne ultraa et vois omin silmin nähdä onkos siellä masussa joku asukki :heart:
 
Ohoh! Onpas täällä taas ollut tapahtumaa. Tsemppiä ja haleja lisää Coralle.
Ja tervetuloa taas uusille, Kamiliyallakin on ollut aika hulabaloota.
Ihmetyksissäni oon täällä lukenut, että miksi oireilevia ei ultrata ja miten niin ei muka näy. Itse, kun olin viime kerralla raskaana, ja kuukautisten piti vasta alkaa seuraavana päivänä, menin lääkärille ja valitin kovaa (siis todella kovaa) vatsakipua, kun halusin tarkistaa, että kaikki on kunnossa, oltiin just seuraavana päivänä lähdössä Rhodokselle matkalle. Terveyskeskuksesta mitattiin välittömästi hcg-arvot, jotka oli selvästi koholla. Ja samantien Tyksiin. Siellä otettiin vielä lisää verikokeita ja pääsin välittömästi tosi hellälle lääkärille ja hoitaja oli vielä mukana rauhoittelemassa ja kertomassa mitä tapahtuu. Ensin epäiltiin ku-raskautta, mutta sitten se ultrasi sisäkautta ja samantien näkyi se pienenpieni millin-kahden papu ja oikeassa kohdassa. Diagnoosi oli vaan kasvukipu. Tarkka seurantakin jatkettiin kuukauden sisään. Matka tosin jäi sillä kertaa välistä, mut selvyys tuli heti, vaikka viikkoja oli niin vähän.
Vaatikaa siis ultraa ja varsinkin alakautta tehtävää, jos on jotain, mikä selkeästi oireilee. Vaikka kuinka rahoja säästetään, ei ihmisiä silti saa turhaan pomputtaa ja pitää huolestuneena.

Sit muihin asioihin. Oliko se täällä, kun joku kysyi matkustamisesta? Me mentiin viimeksi sitten joskus 5-6nnen raskauskuukauden aikaan sinne Rhodokselle. Otettiin ihan löhöilyn kannalta. Rannalla kaivoin kuopan mahaa varten ja ruoasta sai olla aika tarkka. Join vain paljon pullovettä ja jos söin jätskiä, vain paperiversioita, eli ei mitään annoksia. Maitohappobakteereita aloin syömään pari viikkoa ennen ja jatkoin sitten itseasiassa loppuun asti. Matkat oli aika raskaita, mut kyllä ne ihan hyvin meni, kun välillä vähän nousi koneessakin kävelemään. Se oli ihana reissu, varsinkin parisuhteen kannalta! :heart:
Tänä kesänä lähdetään ehkä käymään Itävaltaan miehen serkkujen luokse. Se jännittää ehkä enemmän, kun tällä kertaa viikkoja on toivottavasti sitten enemmän ja meidän pikkumies pääsee ekaa kertaa lentokoneeseen.
No niin, takaisin hommiin. Pidän edelleen näitä kahvitaukoja, vaikka kahvia en juokaan. :)
Hyviä vointeja.
 
Oli aika reissu tosiaan! Muutenkin kun mielialat menee välillä ihan vuoristorataa, niin olin aika puhki perjantaina.

TIEDÄN, ettei tämä ole osto- tai myyntipalsta, mutta pakko kysyä... Katjuska: Millaista asuntoa etsitte ja mistä päin? Ollaan nimittäin myymässä meidän asuntoa! Meillä kolmio hyvällä paikalla Kannelmäessä.
 
Heissan kaikille!
Täällä olisi yksi uusi porukkaan tulija, jos mahtuu!? B)
Eli mä oon 40v ja puolisoni 39 kohta 40.
Asustellaan Salon seudulla. Rivarissa 3h+keittiö ja sauna.(vuokra).
Ennestään mulla on kaksi tyttöä, esikoinen kohta 15v edellisestä avioliitosta ja sitten tämä meidän pikkuneiti on 1v 6kk ens kuun alussa. Meillä on myös yksi iso "bruutus" eli Tanskandoggi ja esikoisella 2 marsua.
Nykyisen miehen kanssa ollaan oltu aviossa pian 3v.
Yritystä tämän "pavun" alkuun saamisen kanssa oli 5kiertoa, hailakan viivan sain 2.1 ja jonkun ajan päästä testailin uudestaan ja viiva oli vahvistunut väriltään, kävin kyllä vielä neuvolassakin tekemässä testin ja sieltäkin tuli plussa joten eiköhän sitä sitten raskaana olla! :heart:
LA olisi netti laskurin mukaan 12.9 ja synnyttämään menen SAS:iin, tai siis mulle tehdään sektio joten tarkan päivän saan selville myöhemmin.
Hmm, olikohan sitä vielä muuta mitä piti ilmoittaa? :whistle:
Oireita on ollut vaihtelevasti, öklöoloa välillä enemmän ja vähemmän, rinnat tosi arat ja turbot, alamahan nippailuja tms, kamalan väsynyt, palelen helposti ja mieliala heittää härän pyllyä, niin ja tosi herkkä (itken helposti).

Huomenna olis varhais ultra aika, vähän alkaa jo jännittää..

Joo, eiköhän tässä ole ens alkuun jo juttua ja tietoja!
Nyt kauppaan.

äittä-67 &"papu" 7+4
 
:wave:

Onko muita joilla kaikki oireet kadonnut täysin??? mulla ei siis mitään,ainoastaan alavatsaa särkee välillä :/ ei oo tissit kipeet taikka kasvanut.. :/ ja vasta 14 päivä seuraava ultra,ei kyllä mitenkään jaksais oottaa

olipas täällä ollut paljon tapahtumia,toivotaan että kaikki menee parhain päin =)

mut mä varmaan palailen paremmin vasta ultran jälkeen,ni tietää ainakin sit jotain
 
Kamiliya...ihan täältä Salosta etitään 4-5 h+k rivaria ollaan aateltu =) mutta mitään ei oo lukkoon lyöty...katsellaan mitä vastaan tulee...

Äittä-67...tervetuloa mukaan ja onnittelut :heart: :flower: Ei tiedä vaikka yhtä aikaa oltais SASissa :D

päivitän listaa myöhemmin...nyt tyttöä hakemaan :wave:
 
:flower: Tervetuloa uusille! =)
Lydia, tosiaan tuota termiä käytetään niin kauan kun ei sydänääniä ole kuultu taikka nähty sykettä ultrassa. Mullahan eka ultra oli jo 6+4, todellisuudessa viikkoja oli sillon jotain 5+6 eikä siellä näkyny kyllä muuta kun musta möykky ja paksut limakalvot. Mutta eile, viikkoja siis 7+5 niin se syke näkyi jo aivan selvästi! :heart: Elä heitä kirvestä kaivoon ennen kun lääkäri 100%varmuudella voi sanoa asiaa mihinkään suuntaan.

Sitten yksi uusista kummallisuuksista, kaikki joita kiinnostaa sikiötutkimukset, niin kannattaa lukea! :|
Eilen tosiaan kävin ultrassa ja terkkari sitten kertoi, että meidän kunta ei tarjoa kun rakenneultran. No tämä olikin tiedossa, että np-ultraan pitää mennä yksityiselle, jos meinaa sen saada. MUTTA kunta tarjoaakin nyt tuon rakenneultran lisäksi verikokeen, mikä vastaa np-ultraa! Eli downin syndromaan viittaavaa voi näkyä verikokeistakin. TARJOAAKO JOKU MUU KUNTA TÄMMÖSTÄ TUTKIMUSTA MUTTA EI ULTRAA? Siis jos siinä verikokeessa löytyy epäilyttävää, niin sitten tietysti kunta maksaa jatkotutkimukset, mutta että esikon aikaan np-ultra oli itsestään selvyys...
Joka tapauksessa sanoin terkkarille, että EN aio mennä np-ultraan, eikä minusta oteta sitä vastaavaa verikoetta, koska vaikka kuinka sieltä löytyis kromosomipoikkeama, niin tätä raskautta ei abortoida sen takia.
(.) Olo ihan jees, mahaa vihloo välillä. Viime yön painajainen oli NIIIN hirvee, etä heräsin omaan itkuuni yöllä... :'(
Tässäpä taas vähän kuulumisia.
Sisu ja toukka 7+6
 
Helou!

Nyt on eka ultrakin sitten takana ja oli se koko rahan arvoista! Siellä se pieni nökötti omassa kolossaan vahvan sykkeen kera :heart: varsinkin iskä oli yhtä hymyä ultran jälkeen :) tässä sen nyt kuitenkin näkee, että niin pilviin jo noustiin, että jos jotain sattuu, niin se on oksat pois...

Nyt kuitenkin päätettiin, että kerrotaan molempien vanhemmille. Me ei olla vielä kellekään kerrottu, itse olen kertonut vain kahdelle parhaalle kaverille. Ostettiin kortit, joissa on vauvan jalat ja liitetään tästä ultrasta saadun kuvan kopiot korttiin ja lähetetään tuleville isovanhemmille. Sitten vain puhelinsoittoa odottamaan :)

Omanapaista taas... :/

Mukavaa päivän jatkoa jokaiselle massukalle!
 
Helsingissä otetaan tuo veriseula sekä np-ultra...
me ollaan kyllä sinne menossa sillä samalla päästään näkemään pikkusemme ensimmäistä kertaa. Täällä noi veriseulat ja ultrat on otettava viimeistään rv12+6 joten piakkoin pitäis jo kutsukin postilaatikkoon kolahtaa..

Sisulle voimia painajaisesta selviämiseen, minulla samanlainen kokemus lauantaina ja vieläkin tulee kauhunväristyksiä kun ajattelenkin asiaa :/

Corallakin oli hurjan hienoja uutisia :heart:

Hassua muuten kun tuolla on jo pino lokamassuillekin joten mehän ollaan jo päästy yhden viestapylvän ohi!


Vauvaliimaa syysmassuille!!!!



Tini+ Nuppu 8+6 (huomenna paukkuu viikot) :heart:
 
Onne ja tervetuloa mukaan kamiliya ja äittä-67 Ja jos muitakin uusia oli, tervetuloa! :)
suhvelilla Ihania ultrakuulumisia! Hyvä että kaikki oli niinku pitääkin.

Piti kirjoittaa enemmänkin, mutta nyt tuli niin paha olo että taidan suunnata kohti vessaa.. :x

syysmama 7+6
 
kamiliya tervetuloa joukkoon!! Olipa sullakin kokemus,mutta onneksi sieltä pieni löytyi =)

äittä-67 tervetuloa joukkoon mukaan myös!! Onkos sulla muutkin syntynyt sektiolla??

suhveli Paljon onnea hyvistä uutisista =)

Täällä ollö oloa,mutta ei kamalasti muuta. Kuin esikoisesta aikaoinaan,huomenna mulla ensimmäinen neuvola =)

Pieni 9+2
 
Katjuska - ei sitten asuta samalla suunnalla ja arvelinkin, että varmaan isompaa etsitte. En sitten enempiä mainosta täällä kuin että jos jotakuta yhtään kiinnostaa, niin kirppari-puolella on ilmoitus.

Joku kyseli oireista - mulla oli eka raskaus lähes oireeton ja aika lailla samanlaista on ollut nytkin. Oksentanut en oo kertaakaan, ehkä ihan pari kertaa on ollut ohimenevä kuvottava olo. Oireita lähinnä väsymys ja mielialan vaihtelut. Massua on kyllä nippaillut nyt aika paljon, en muista tuntuiko ekalla kerralla yhtä paljon. Joku myös valitteli kylkeä, mulla on kanssa välillä kylki jotenkin omituisesti kipeä. Vatsanippailut tuntuu, mutta ei oo kamalan kipeitä. Tuntuvat sillä tavalla hyville, että tietää, että jotain siellä tapahtuu. Aistithan terävöityy raskauden aikana ja pari kertaa olen jotenkin tuntenut parfyymin maun suussa, siis omani. Omituista.
 
Niina22 :wave: Minäkin täällä melkoisen oireeton... Ei huonovointisuutta, väsymystä tms... Alamasun nippailutki oikeestaan ohi :/ Rinnoissa on välillä arkuutta, mut ei mitenkään koko aika. Hajuaisti on kyllä tarkempi ja vahvat hajut ottaa nenään helposti... Mulla kans on ultra vasta 14.2. Millään ei jaksais sinne odottaa :p Toisaalta pitäis vissiin olla tyytyväinen kun voi näin hyvin eikä ainakaa viellä kärsi mistää kauheista oireista :p
 
äippä0806: Joo, mulla on molemmat sektioita ennestään. Esikoisesta tuli lapsivedet ja sit yrittivät käynnistää,en auennut kuin 3cm ja sitten alkoi vauvan sydän äänet heiketä joten tuli hätäsektio. Pikkuneiti oli sen 2vk yli ajan ja meinasivat että yritetään käynnistää mutta minä pyysin sektiota vedoten ekaan kertaan jolloin ei onnistunut. Joten tää on automaattisesti sektio ja samalla saavat laittaa mulle ne klipsut ettei tartte enään mitään ehkäisyjä käyttää jne..

Katjuska: Niin, sitähän ei tosiaan tiiä vaikka oltais! =)
Oletteko ihan paikkakuntalaisia? Vai muuttanut jostain tänne?
Ite olen eksynyt tännepäin miehen perässä aikoinaan.

Kiitos muillekin onnitteluista jne.. :heart:
On tää ihanaa kun on tällainen paikka mihin voi tulla kertomaan omia asioitaan, ja kun kaikki me samojen juttujen kanssa pähkäillään jne..
Olipa sekavaa sepostusta! :whistle:

Joo, neiti nukahti joten taittaapa äitikin mennä toviksi maate! :wave:

äittä-67 &"papu" 7+4
 
Liina81 ompas kiva kuulla että toinen oireeton myös :) Mun mielestä kun ootin tuota meidän pikku neitiä,niin mulla ei ollu kyl sillonkaa pahoinvointia,taisin kerran oksentaa :whistle: onhan se kyl hyvä,mut mua vaan ahdistaa et jos tää onkin tuulimuna raskaus.. Ultrassa kävin viikko sit mut la.meni pari viikkoo eteenpäin,ni oli niin pieni möykky(kylläkin oikeassa paikassa ja muutenkin kaikki hyvin)ettei sydämen pamppailua vielä nähty,ni se jäi vähän stressaamaan :/

Pitää vaan oottaa siihen 14 päivään ni näkee sitten,mut kun siihen on ikuisuuuuuuuus....
 
Niina22 kuin paljon sulla on viikkoja? Miten kaikki tai noh, moni pääsee jo johonki ultraan tosi aikasin näkemään sen "möykyn"? Ei meilläpäi saa mitää varmuutta mihinkää ennen sitä varhaisultraa, mikä seki on yksityisel.... :/ Ja seki sitte viikol 7-8. Ku oon vaa lukenu et kauheen moni on käyny heti jotai viikol 5 jossail ultras...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina81:
Niina22 kuin paljon sulla on viikkoja? Miten kaikki tai noh, moni pääsee jo johonki ultraan tosi aikasin näkemään sen "möykyn"? Ei meilläpäi saa mitää varmuutta mihinkää ennen sitä varhaisultraa, mikä seki on yksityisel.... :/ Ja seki sitte viikol 7-8. Ku oon vaa lukenu et kauheen moni on käyny heti jotai viikol 5 jossail ultras...
aika monet on käyny yksityisellä.Mut mä asun pienessä kunnassa ja soitin vaan neuvolaan ja kysyin et pääsiskö ko mulla oli merkattu eka ultra maaliskuun alkuun,ni se terkkari sano et tuu vaan..Silloin piti olla viikkoja 7+ mut sit selvis et jotain 5 oli vasta ja niin pieni ettei sydäntä näy vielä!

Mut kannattaa sun soittaa neuvolaan ja kysyä,jos vaikka sullakin kävin tuuri :)
Meillä yksityinen ois maksanu yli 100e ni en viittiny ruveta maksamaan
 
Moi!
Paljon oon käyny täällä lukemassa ja nyt varmaan pitää itsekin ilmottautua!
Menkkojen mukaan viikkoja tällä hetkellä 9+5 LA 29.8!
Toista ootellaan, kotona touhuaa kohta 2-vuotias poika =)
Ihan hyvin on menny, paitsi että ny kolmena pvänä tullu pyyhittäessä pikkasen limasta verta paperiin, pönttöön ei oo mitään tullu eikä housuihin!
Eikä joka vessa kerralla!
Täytyy toivoo että kaikki olis hyvin! Mitään kipuja ei oo!
 
Kuinkas te, jotka olette jo olleet ekalla nla-käynnillä, olitteko yksin vai yhdessä isännän kanssa? En muista yhtään esikoisesta, että mennäänkö siihen ensimmäiseen neuvolaan yksin vai yhdessä :| .
Miten ihmeessä saan tän 2 viikkoa kuluun siihen neuvolaan...
 
Juhuu..meitsi oksensi tänään ensimmäisen kerran :kieh: ööö...peiton päälle ja keittiön lattialle..et silleen :LOL: :LOL:
Tuli pikkasen kiire oksennuksen kanssa, vessaan asti en sit kerenny! :whistle:
Muuten on ihan ok olo. Tänään on kyllä ihan hirvee nälkä.
 

Yhteistyössä