***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

Heips,

Täällä puurrellaan taas pääkivuissa..

Eilen käytiin siellä vaunuostoksilla

taino ei ostoksilla kun vasta katseltiin ja vertailtiin..
Ne Borat oli kyllä ainakin minulle aivan liian raskaat enkä tykännyt siitä että kova koppa oli ratasistuimen päällä kuluttamassa sitä..
Mutta kiitos vinkeistä :heart:
Eilen vielä kuvittelin päätyväni johonkin halvempiin versioihin mutta pohdintojen jälkeen taidanpa lähteä emmaljungan tai briojen matkaan..
Halutaan kova koppa ja iso alakori..
Nyt alkoi sitten kova säästäminen :headwall:

Juuri kun pääsin sanomaan etten liikkeitä uskalla edes vielä ajatella niin eilen illalla kun makoilimme sängyssä tunsin kahdesti samassa kohdassa sellaista vähän kun kupla olisi tullut ylöspäin sisältä massusta kohti napaa mutta miltään normaalilta suolistokuplalta ei tuntunut!
Noh odotellaan nyt vain kärsivällisesti josko se Pingumme sieltä pian alkaisi nyrkkeilemään kovempaakin :heart:

Näppyjä on minullakin varsinkin rintojen välissä ja rintakehällä ja hormoninäppyjä kuulemma selvästi, ei niille oikeen mitään varmaan voi tehdäkään..

Mutta juu, taas takaisin töiden pariin! vakoilen kyllä täällä koko aika taustalla ;)


Tini+Pingu rv 14+6
 
Täällä on monet jo vaunuja katselleet ja teidän esimerkkiä seuratan tutkailin eilen netistä eri vaunumalleja. Täytyy kyllä sanoa, että aika hepreaa oli vaunujen erilaiset ominaisuudet, kääntöaisat ja kovat tai pehmeät kopat. Taidan laittaa miehen selvittämään asiaa, hän se on muutenkin kiinnostunut kaikkien vempainten teknisistä ominaisuuksista. Kai ne vaunut menevät siinä samassa :LOL:

Olin pari viikkoa sitten kuumeessa ja kolme päivää poissa töistä. Viime viikolla sinnittelin kovassa kurkkukivussa teinien seurassa ja sunnuntaina alkoi sitten hirveä yskä joka vei myös äänen. Tänään antoivat työterveydessä loppuviikon saikkua ja täydellisen puhekiellon. Kurkunpään tulehdus nimittäin. En yleensä sairasta tällä tavalla ja kun noita opettajavuosiakin alkaa olla useampi takana, niin olen kehittänyt aika hyvän immuniteetin lähes kaikkia sairauksia vastaan. Siksi tämä hiukan kummastuttaa. Voikohan raskaus vaikuttaa immuniteettiin?

En ole ainoa jolla meidän perheessä on yskä. Koira yskii myös niin kovaa, että huomenna on päivällä eläinlääkäri. Toivottavsti silloin jo ääni hiukan kulkee. Olisi hassua selittää oireita kirjoittamalla :D
 
Mikä ihme noita lapsia vetää kaikkiin kuralammikoihin.... :eek: Otettiin just reilu parin tunnin reipas ulkoilu tuon pikkumiehen kanssa ja tuloksena oli kuraa päästä varpaisiin, oli jotenkii onnistunu saamaan sitä niskansakin täyteen... :D

olipas helpottavaa lukea et muillakin on liikkeet tuntunu tosi aikasee, olen jo alkanu miettiä et olenko ihan vainoharhanen kun viikolt 10 on tuntunu samat kuplinnat kun esikolta viikol 20... ennen ultraa kuvittelin jo ties mitä mut siellä varmistu et viikot (nyt 14+0) täsmää ja et yksihän siellä vaan köllöttelee... :D oli tosin kaverilla semmonen vauhti päällä et sinänsä ei mikää ihme et ne liikketkin jo tuntuu... :)
Ultran jälkee uskallettiin kertoa jo tulevalle isoveikallekin ja vastaanotto oli yllättävän positiivinen... pari päivää sitte heitti parhaan kommentin:"äiti, mä en jaksais enää oottaa et koska sä synnytät sen vauvan MULLE!" :LOL: totesin et ehkä täst asiasta joutuu vielä muutamat keskustelut käymään... :whistle:

täytyy varmaan mennä pyykkikonetta täyttämään et pääsee jätkä taas huomenna kuraleikkeihin... :headwall: :LOL:
 
kävin täällä jo jokunen viikko sitten pinoutumassa, mutta en ole paljon uskaltanut hehkutella ennen ultraa.. tänään sitten kävin siellä ja kaikki oli muuten ihan hyvin mutta niskaturvotusta löytyi 2.9. nyt pitäis päättää pikaisesti että uskallanko keskenmenoriskin takia mennä siihen istukkatutkimukseen. riski oli 1:165 :| ei pahimmasta päästä kylläkään, mutta riski on selvästi suurempi.
 
Huomenta ja Janelle ensin lähetellään kovasti voimia :hug: Nuo on niin vaikeita päätöksiä, mutta muista, että isoillakin turvotuksilla on paljon syntynyt terveitä lapsia :heart:

Ja mukavaa kun miukkakin on saanut taas netin toimintaan =)

Taisi taas hyviä ultrakuulumisiakin olla ja neuvolakuulumisia, joten niistä onnittelut :heart:

Mulla tänään kans neuvola taas. Toivottavasti vilpertillä kaikki hyvin tuolla massukassa :heart: Kummasti jännittää, vaikka viimeksikin saatiin äänet kuuluviin. Pojan aikana kävi niin, että poika alkoi leikkiä piilosta ja lääkäri ei ääniä löytänyt vaikka ne aiemmin olivat kuuluneet ja silloinkin oli mulla viel vuotoakin...kauhee paniikki iski päälle ja itkuks meni koko touhu, kunnes ultrassa nähtiin, että kaikki oli ok.
Että kyl nää pienet osaa aiheuttaa huolta ja murhetta ja harmaita hiuksia ihan jo masuaikanakin. :kieh:

Mukavaa päivää kaikille

katjuska ja vilpertti 14+5 (13+6)
 
moikka! minulla ei ole ollut koko raskaudea aikana pahaa oloa kun viikolla 6 muutaman päivän..sen jälkeen välillä ihan pientä ällötystä vain tiettyjä hajuja kohtaan..
aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi on loppunut viikkojen 11 tai 12 aikana kokonaan.
nyt olenkin päässyt vähän helpolla :D mutta yleensähän ne raskausoiret taitaa loppuakkin siinä 12 viikon tuntumassa..muistaakseni.
 
rastinalle tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!
onnee kaikille ihanista ultrakuulumisista ja Katjuskalle tsemppiä neuvolaan!
Jouskari-80 maha ei todellakaan näy vielä, iltasin joskus turvottaa niin että näyttäs vauvamahalta ja saattaapa joku tota mun ihka omaa mahamakkaraakin luulla raskaudesta johtuvaks, mut ei se oo :D
jkoo mulla on tullut ihan rehellisiä finnejä koko otsa täyteen, tosi raivostuttavaa!!Viime raskaudessa tuli kans tollasia sum kuvailemia hormooninäppyjä mut ne katos kyllä sit loppua kohden onneks, toivotaan et sultakin ne kesäks katois!
Tiinuliini raskauden aikana voi tosiaan olla herkempi sairastumaan, ihan oikeilla jäjillä oot!Mäkin olin viime raskauden alussa aika paljon kipeenä, vaikka yleensä en oo koskaan kipeenä!Lääkärikin siihen sano että raskaus voi vaikuttaa että taudit tarttuu herkemmin.
miukka meillä poika 1v9kk kommentoi kun kerrottiin että äidin masussa on sulle sisarus, että EIKÄ!toivotaan ettei toi oo esimakua sisaruskateudesta :) hyvin teillä ainakin sit poika suhtautu, et oikein HÄNELLE vauva :)
jane85 tsemppiä päätöksen tekoon, sanon niinkun katjuskakin että monet lapset silti on ollu täysin terveitä!
dream 83 mulla oli kans tossa viikon verran (just rv13 aikaan)silleen et pahoinvointi hellitti, toivoin et se olis jo luovuttanu mut tuli kyllä sit taas takas!Nyt on taas pari päivää ollu helpompaa ja toivotaan taas jos se nyt jo loppuis...ei varmaan siis sullakaan tarkota et mitään olis huonosti, tollasta aaltoiluahan se voi olla ja voi tietenkin olla et sun kohdalta se olis jo ohi!sehän se mukavaa oliskin :)
täälläkin oottelen huomisaamusta neuvolaa, onneks on tänään koulua niin ei ehi miettiin sen enempää :)
Nyt aamupalalle, jos vaikka pysyis alhaallakin!

Daydreams ja pipana 15+1
 
kiitos ja kyllä me päätettiin miehen kanssa eilen että luultavasti käydään joko istukka tai lapsivesitutkimuksessa..ensin aion neuvotella neuvolassa asiasta kuitenkin ennen kuin menen tekemään mitään lopullisiapäätöksiä..tietoa on asiasta vielä niin vähän ja tietenki se ehkä säikäytti vähän turhaankin kun heti aletaan lappuja lyömään kouraan ja sanotaan että päätös koittaa tehdä mahd. nopeasti et ens viikolla jo pitäis istukkatutkimukseen ruveta..no nyt kun ajattelee asiaa niin ehkä vähän ylireagoin..sanoi se lääkäri myös että suurella todennäköisyydellä syntyy terve lapsi :)
 
:heart:

Ihan hyvä varmaan käydä tarkemmassa tutkimuksessa, saatte sieltä tarkempia tuloksia, toivon mukaan hyviä sellaisia, ja sitä myötä itsellenne toivottavasti mielenrauhan. Kuten Katjuska sanoikin, isoillakin turvotuksilla on syntynyt terveitä lapsia, ja toisaalta täytyy muistaa, ettei "puhtaat paperit" np-ultrassa vielä takaa sitä, että vauva olisi terve. Pidetäänhän kuitenkin kaikki mielessä, että todennäköisempää, että kaikki olisi hyvin, kuin että ei olisi! :heart:

Mitähän kummaa tämä on? Raskauden aikana en ole oksentanut kertaakaan, muutaman kerran on ollut ohimenevän hetken kuvottava olo. Tänään viikkoja 13+1 ja aamulla laatta lensi. Nyt on taas aika normaali olo. Mitä ihmettä, ei kai pahoinvointi nyt voi enää alkaa?! Jos taas olisi joku vatsatauti, niin ei kai se noin nopeasti voisi ohi mennä??
 
Huomenta ja kiitos vastauksista.
jane85 toivottavasti kaikki menee hyvin, noihan on vain riskiin viittaavia lukuja ja yleensähän kaikki menee hyvin!jaksamisia! ;)
dream83 oireet voivat kyllä heitellä aika paljon, itse oksensin joka ilta tossa vkolla 8-9+jotain, sitten se loppui kans yhtäkkiä, nyt sitten taas oksensin muutaman kerran vkolla 11+4 eli paha olo voi tulla vielä takaisin, ei se tarkoita välttämättä että joku olisi huonosti, ole onnellinen että voit hyvin! :)

Ja taas omia huolen aiheita...aamulla kun heräsin oli syke aivan tajuton, siis kuin ois juossut jonkun maratonin, oon lukenut et syke on koholla raskauden aikana, mutta tää oli aivan jäätävää jomotusta, luulin et saan jonkun sydärin..nyt syke rauhottunut, mutta jäi aivan hirvee pääkipu, kamala olla töissä, kun on ihan tööttis olo..mahtaaks toi syke-touhu olla ihan normaalii??kysäsen ekaks täältä, ennen ko soitan neuvolaan kysyäkseni...
:whistle:
 
juu, kiitoksia helpottavista sanoista =) me ei olla vielä kenellekään kerrottu edes koko raskaudesta ja nyt todellakin tekisi mieli soittaa äitille ja vähän vaikka itkeä.. =) vaikkei mitään hätää ookkaan.. :) ne on nämä hormoonit vissiin nyt.. :LOL:
ja mietin tosiaan sitä itsekkin että kun eri paikkakunnilla on eri rajat näissä turvotuksissa..joissakin on jopa 3mm , eli jos asuisin siellä niin kukaan ei olis varmaan edes puhunut lisätutkimuksista..ja tosiaan, eihän tuo ole kuitenkaan paljon koholla..kun joillakin voi riski olla 1:2 ja meillä nyt kuitenkin on se 1:165..haluan uskoa ja toivon että kaikki on hyvin. :) ja kiitos teille jotka jaksatte lohduttaa.. :heart:

minulla syke on kans ollut ihan omissa lukemissaan aina raskauden aikana.. joskus tuntuu että se hakkaa itsensä rinnasta ulos :) enpä oo kyllä neuvolasta itse kysellyt kun olen vain ajatellut sen olevan kai ihan normaalia, voisin ottaa itsekin puheeksi kun soittelen neuvolaanpäin tänään..
 
kamiliya
Meillä on töissä yksi minua kahdeksan viikkoa pidemmällä oleva odottava äippä joka myöskin aloitti oksentelunsa vasta noin viikoilla 12... Eilen juuri puhuttiin siitä ja hän sanoi että tuntuu ihan oksennustaudilta mutta tulee ja menee päivästä toiseen! ihan normaaliksi oli kuulemma hänelle sanottu neuvolassa mutta toivottavasti ei sinulla lähde jatkumaan päivästä toiseen..

jkoo
kannattaa kyllä soitella sinne neuvolaan! Kaikenmaailman rytmihäiriöt yms ovat mahdollisia raskauden aikana joten kannattaa selvittää asia eikä jäädä yksin huolestumaan ja miettimään.

janelle kovasti tsemppiä raskaiden kamppailujen kanssa, ollaan täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä että turvotuksesta huolimatta taimellasi on kaikki hyvin ja terve pikkunen siellä hyörii :heart:


Viikot paukkui taas ja enää viikko niin sitten onkin jo neljä raskauskuukautta täynnä! HUI!
Jaksuja ja hyviä vointeja massukoille :flower:



Tini+Pingu rv 15+0
 
Selvä..kiitos vastauksista, ei se juu ole paha homma soittaa ja kysyä, koska mulle ainakin nää kaikki jutut on niin uusia kun esikoinen kerran tulossa, mutta eihän tollanen jyskytys varmaan normaaliakaan ole..kaikkea kanssa :kieh:

jkoo + pikkuinen 12+4 (ultran mukaan 13+1) :heart:
 
hei taas...soitin neuvolaan ja täti sanoi että tarkkaile tilannetta sykkeen ja pääkivun kanssa..ei ainakaan sanonut mistään hälyttävästä mitään, sanoi että tällaiset heikot olot ns. normaaleja mutta jos jatkuu niin pitäs kävästä lääkärillä, panadol ei ainakaan ole auttanut pääkipuun vielä mitenkään..eli katselen nyt mitä teen.. :/
 
Hui, onpas tänne tullut paljon tekstiä! Ei mitään mahdollisuutta kommentoida kaikille.. :)

Jane85 Tsemppiä sinulle ja toivotaan että vauva on terve, kyllähän nuo aina säikäyttää mutta niinku moni on jo todennut, isoillakin turvotuksilla on syntynyt täysin terveitä lapsia. Joka tapauksessa jaksamista. :hug:

Kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille taas kerran onnittelut!

jkoo Mulla sydän kans välillä innostuu liikaa täysin ilman syytä, useasti kun makoilen esimerkiksi. Olen ajatellut tuon liittyvän raskauteen, kun ei mulla ennen ole tuommoista ollut. Pääkipua mulla ei tuohon liity, mutta se onkin sitten asia erikseen. Eikä panadolit auta mitään.

kamiliya Itselläni oli pahoinvointia suurinpiirtein viikolle 12, sitten hävisi ja nyt aina yhtäkkiä tulee hirvittävän huono olo ja oksennus. Luulenpa että nuo pahoinvoinnit on ihan yksilöllisiä miten ne tulee ja menee, ne ei noudata mitään raskausoppikirjoja.

Täällä vatsa kasvaa ja raskaus näkyy selvästi. Jatkuvasti saa käydä pissalla, ja tässä mietin silloin tällöin että milloin tunnen ensimmäiset liikkeet. Vielä niitä pitää odottaa.

syysmama 14+4 (14+0) :heart:
 
|O Mun pää räjähtää!!! :ashamed: 3. päivää peräkkäin särkee kunnolla päätä, tavallisesti se on meillä miehellä eikä mulla vieraana :saint: Olen kärsiny murrosikäisestä lähtien migreenistä, ja *koputtaa puuta* esikoisen raskauden alusta asti ei ole ollu yhtään ainutta kohtausta, 5. vuoteen. Maanantaina aamuyöllä heräsin tosi kipeeseen, puristavaan pääkipuun, ja aamusta heti kun nousin sängystä, niin alkoi näköhäiriöt... :( Nakkasin 2 panadolia naamaan (en edes tiedä saako kahta ottaa kerralla mutta ei sitä kipua kestä kukaan!! eikä 1 kerrallaan auta mitään!! ) ja sain sillä kipua hellittämään, mutta näköhäiriöt näkyi välillä vielä iltapäivälläkin, ja siitä asti särkeny koko ajan polla-parkaa... :( Onneksi mulla on 15.30 lääkärineuvola, niin kysyn lääkäriltä neuvoja migreenin hoitoon, jos nyt sattuuu kohtaus yllättämään.

Muutenkin tuntuu tällä hetkellä, että pitäiskö hypätä kaivoon. :headwall: Miehen kans sukset ristissa pienimmistäkin asioista, tyttö uhmaa ja kiukuttelee päivä päivältä enemmän, pienemmällä koiralla on maha ihan kuralla, ja se oli sotkenu kodinhoitohuoneen lattian (suljettiin sinne päiväksi, ettei joka paikkaa sotke ), mulla tänään se neuvola, ja siellä tehdään sisätutukimus ja MULLA EI OO LAPSEN LIKKAA (mies 160km päässä töissä) eikä sisätutkimuksen teko ole oikein 4v silmille tarkoitettu mun mielestä :headwall: Kaiken huipuksi esimies aikoo tappaa mut hitaasti mut varmasti työtaakkani alle ennen äitiyslomalle jääntiä, "saan" yhden ylimääräisen hoidettavan loppukuuksi... :headwall: |O :eek:
Anteeksi tämä purkaus! :ashamed: Paska fiilis vaan tällä hetkellä.
Sisu ja toukka 14+0
 
Heih!
Ihan ekaks, Sisulle voimia! Välillä on vaan huonoja päiviä, mutta onneksi huomenna on taas uusi päivä ja uudet kujeet.
Mulla on tänään ihan älyttömän väsynyt olo, en käsitä, mistä tää nyt johtuu. Nukuin jo pari tuntia päikkäreitä ja voisin kevyesti vielä jatkaa, mut nyt on pakko heräillä ja tehdä hommia. Hassua, kun välillä on päiviä, jolloin vois tehdä mitä vaan ja toisina päivinä oon ihan puhki. Onneksi huono olo alkaa olla enää satunnaista, eli aaltoillen tulee ja menee.
Jkoo, mulla kanssa varsinkin illalla rauhoittuessa sydän hyppii ihan kummallisesti, ihan kun yrittäisi liikkua. Neuvolasta käskivät vaan seurailla tilannetta, että meneeko pahemmaksi. Kai se jossain määrin on sitten ihan tavallista.
Jane85, tsemppiä noiden asioiden miettimiseen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.
Liikkeistä... mä en yhtään muista koska mulla viimeksi tuli ekat liiketuntemukset. Sen muistan, että mun mielestä se oli aika ajoissa. Katsoin just mun raskauskirjaa, jossa lukee viikon 15 kohdalla, että jotkut harvat voi jo tuntea ja viikon 18 kohdalla jo useammat... En sitten muista kumpaan kohtaan itse viimeksi ajauduin, jos se kerran oli aikaisin... Nyt ei ole vielä mitään tuntunut, mutta en kyllä kauheesti ole kuulostellutkaan, jos nyt vielä pari viikkoa jaksaisi odottaa.. Mahaa on kyllä jo ihan näkyvissä (sen verran hoikka kuitenkin), kohtu on normaalisti ja istukka takaseinässä, eli voisi tässä pian jo jotain tuntuakin. Potkuja odotellessa! :heart:
Ystävistä on ollut juttua. Mulla ihan selvästi muuttui viime odotusaikana ystäväpiiri. Suurin osa meidän ystäväpariskunnista on lähinnä miehen kavereita ja heidän kanssaan vietetään kaikki suuret juhlat, isossa porukassa. He ovat kyllä pysyneet mukana, mutta ei niitä "arkena näy". Miehen sisarukset taas on jatkaneet bilehilutustaan ja vaikka varsinkin miehen veljen vaimosta oli alussa kovin apua ja tukea, se loppui tosi lyhyeen.. Mun paras ystävä ala-asteelta lähtien kyllä tippui jossain vaiheessa aika kauas. Viime kesänä sanoikin, että kun hän ei halua lapsia eikä ne häntä kiinnosta ei hän osaa mun kanssa mistään puhua. No, mä kyllä tiesin sen jo etukäteen, joten olen yrittänyt olla kärsivällinen ja tehdä aloitteita, nyt taas nähdään useammin ja jutellaan kaikesta mahdollisesta (myös lapsista) ja hän on ollut oikein onnellinen meidän puolesta tästä uudesta tulokkaasta. Eli aina, vaikka tilanne onkin ehkä vaikea, ei heti kannata luovuttaa. No jokatapauksessa piti sanoa, että meidän vanhat kaverit on edelleen niitä, joiden kanssa nähdään tupareissa, rapujuhlissa, uutena vuotena jne. Ja ilman meidän poikaa. Mut arkikavereiksi ja viikonloppujen viettoon on matkan varrella löytynyt muita perheellisiä, jossa vanhemmat suht samanikäisia ja samanhenkisiä kuin me. Mä jopa löysin synnäriltä oikein ihanan sydänystävän, jonka kanssa välillä nähdään, vaikka asuvatkin kaukana. Kovasti ollaan miehen kanssa (kahdestaan) juteltu, että olis kiva, kun tuo muukin osa meidän porukasta "lapseutuisi", helpottuisi huimasti tää yhteydenpito. Mutta kun meidän porukan keski-ikä on vasta 25 saadaan varmaan vielä odottaa kauan, ennen kuin sieltä tulee lapsia, jos siis näihin synnyttäjien keski-ikiin verrataan.
Oho, taas tuli paljon tekstiä. Nyt pitää mennä. Voikaa ihanaisesti!
-kaiza ja kaveri 13+4-
 
snodgrass
Sisulle ja muille päänsäryn kanssa painiville voimia! Mulla on kans sama ongelma, ja oon kyl myös ottanut välillä 2 panadol zappia kerralla. (luin muuten jostain synnytyksen kivunlievityksestä kertovasta lehtijutusta, jossa kätilö sanoi et kotona voi alkuvaiheen suppareihin ottaa peräti 2 panadolia kerralla :eek: Meinasin nauraa ääneen, jos ei auta edes päänsärkyyn, niin eipä niillä paljon supistusten kipuja sammutella :LOL: )
janelle paljon tsemppiä myös! Kaikki toivotaan, et terve lapsi sieltä olis kuitenkin tulossa.

Mulla ei oo tässä raskaudessa sydän oireillut, mutta viimeksi mulla oli sellaisia outoja hypähdyksiä, jotka tulkitsin rytmihäiriöiksi. Mainitsin niistä neuvolassakin, mutta silloinkin lähinnä käskettiin tarkkailla. Eikä niistä sinänsä mitään ongelmaa mulle tullutkaan. On myös ollut välillä muutenkin, jos on kovasti stressiä.

Huomenna neuvola. Saapi nähdä mitä se vaaka näyttää, kun tuntuu et on taas tullut syöpöteltyä. Mut ihanaa jos saa taas kuulla ne sydänäänet. :heart: Viime aikoina on tehnyt tosi paljon suolaista mieli - sorrun kyllä lähiaikoin sipseihin, ihan varmasti... B)

Onnea muuten Tinii viikkojen paukkumisesta! Mullakin ylihuomenna.. Olin ihan hämmästynyt, mutta sinä sen sanoit - tosiaankin jo neljä kuukautta kulunut! Uskomatonta! Vielä viisiviikkoa niin ollaan tasan puolivälissä. Nopsaan menee aika...

Jaksamista kaikille!!
Snodgrass ja neponen 14+5
 
:heart: Neuvolassa kaikki hyvin, ja syke kuului tasaisena. :heart:
Lääkäri oli kovasti sitä mieltä, etä liikkeet voi jo nyt tuntua, ja laittoi äippäkorttiin liikkeiden kohdalle +. Kaikki siis kunnossa!
Päänsärkyyn lupasi ottaa max. 6x500mg panadolia, ja kehotti lepäämään niin paljon kun pystyy.
Sisu ja toukka 14+0 :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa!
jkoo kyseli näpyistä: minä sain niitä otsaan. Pelkäsin että jos alkaa tulla hillittömästi finnejä mutta jos näillä näpyillä selviäisi... (Akneen kuureja syönneenä.)

Minä kanssa migreenipotilas sain tässä kärsiä 2 vrk niin mojovasta päänsärystä ettei ollut tosikaan. Otin 1,5 Panadolia kerrallaan, mutta kun ei viitsisi edes niitä syödä kovin monesti päivässä. Aamulla meni hermot ja nappasin 2 kerralla ja siihen onneksi loppui tällä kertaa. Ikävää, kun itsellä koskee niin että hermot menee mutta kun pelkää vauvan puolesta.

Joku oli myös kysellyt vauvabuumeista: meillä on tulossa tuttavapiiriin 10 vauvaa tämän vuoden puolella! Kaverin tuttavapiiriin toiset 10 eli ihan älyttömästi vauvoja :)

Minä olen odotellut kauheasti että saisi tuntea vauvan liikkeitä. Ollaan nyt 14. viikolla ja tämä on eka niin ei varmaan vielä tartte odotella. Neuvola, jossa sydänäänet kuulisi, on vasta 1.4 joten ihan yhtä odotusta tämä tosiaankin on!

Ja hei auttakaa! Mun tekee ihan sairaasti mieli salmiakkia. Miten paha synti se on? Mikä salmiakissa on se pahin juttu? Verenpaineen nouseminen?? Jos se on se, niin minulla ei kyllä pitäisi olla hätää...

Onneksi ei tän suurempia ongelmia ;)
 
Hui kun olikin tullut paljon tekstiä päivän aikana =) No yritän nyt johonkin muistaa vastaillakin...

Sisulle ensiksikin voimia kovasti ja samaan hengenvetoon onnitteluja hyvistä neuvolakuulumisista :heart:

Jkoo... hyvä kun soittelit sinne neuvolaan kuitenkin...kyllä sitä kuullut on tosiaan, että jollain raskausaikana on noita rytmihäiriöitä. Tiedä sitten mistä moinenkin johtuu....

Dream83...kyllä se ihan normaalia on, että noilla viikoilla se huono olo jo siirtyy sivummalle. Sulla alkaa nyt se seesteinen keskiraskaus. :D Että eiköhän siellä masussa kaikki hyvin ole. =)

Kamiliya taas mietti kun pahoinvointi vasta alkaa noilla viikoilla, niin tietkö mullakin tuli yökkimiset kuvioihin vasta viikko pari sitten. :x Oksentamaan en oo edelleenkään joutunut, mutta yökkinyt oon kovastikin....alussa oli vaan sitä kamalaa öklöä oloa. Että kai tääkin sitte ihan normaalia on. :whistle:

Oma (.) Neuvolassa käytiin ja kaikki oli hyvin. Vilpertti vaan oli niin nopsa, että sydänääniä ei ehditty kuin hetki kuunnella ja sitte toinen katos jo jonnekin tonne masun syövereihin :kieh: Mutta molemmat terkan kanssa kuitenkin kuultiin ne, joten se nyt riittäkööt tällä kertaa. Antaa pikkuisen leikkiä piilosta vielä kun pystyy. :D
Viikoista ei terkkakaan osannut sanoa oikein mitään, että minkä mukaan eletään, eli sitä varmaan katsotaan vielä rakenneultrassa. Menkkojen mukaan se laskettu aika on 3.9 ja sen mukaan terkka elää. Varhaisultran mukaan se olisi ollut 9.9, mutta lääkäri jostain kumman syystä laittoi päiväksi tuon 11.9. ja np-ultran mukaan se laskettu ois ollut 5.9...että tosta on sitte hyvä lähtee arvailemaan :eek: :kieh: No kyllä ne lapset sieltä yleensä ulos on tullut...ainoo mikä huolettaa on se, että jos menee yliajalle, niin mistä se sitte lasketaan. :| Pelottaa se, että jos antavat sitte toisen liian kauan siellä kölliä :/ No pitää toivoa, että rakenne ultrassa tulee sitte selvennystä...

 
terveisiä ultrasta!kaikki oli hyvin ja pienokainen sielä näytti treenaavan vatsalihaksia =)
mullakin on nyt alkanut tuntumaan aina välillä pienet liikkeet,monestihan ne saatttaa jo tuntea hyvin aikasin,jos on aikasemmin synnyttänyt..


pehmis 12+3
 
En tiedä mitä se aamuinen oksuilu oli, mutta nyt olen kyllä muutenkin kipeä: kuumetta, kurkku kipeä, väsyttää. Vatsa ei ole kyllä yhtään sekaisin. Naama on ihan kamalan näköinen ja ohimoilla on sellaisia ihmeellisiä punaisia "täpliä". Ehdin tässä kehittää jo kunnon paniikin ensin listerioosista ja sitten parvorokosta.... Kumpaakaan ei ole varsinaisesti syytä epäillä. Neuvolan täti puhelimessa rauhoitteli. Sain kuitenkin onneksi huomiselle lääkäriajan (työpaikkalääkärille).

Onko teillä muilla jatkuvaa pissahätää? Musta tuntuu, että saisin ravata pissalla jatkuvasti. Pitäisiköhän pyytää lääkäriä ottamaan pissatesti?

Nyt rentouttamaan aivoja ton poikamiehen kanssa.. Taivas tätä myötähäpeän määrää!
 

Yhteistyössä