***SYYSMASSUKAT 2008 lokakuussa...vielä viimeiset pullat uunista ulos***

Onnea Auts!!! :flower:

Feliana: Kiitos huhuilusta, täällä ollaan! :) Meni koko päivä yliaikaiskontrollireissussa ja nyt vasta koneella, ihmeellistä :D Kohdunkaulaa jäljellä 2 cm ja vasta sormelle auki. Jos ei lapsukainen löydä tietään ulos, aloitetaan käynnistely maanantaina klo 8. Saattaa kestää, ku pitää tuota kohdunkaulaakin kypsytellä. Synny pikkuinen... :whistle:

Toivottavasti pääsette kontrolleihin ajallaan Feliana ja Tiinuliini! Raskasta tuommoinen epävarmuus! Kertakaikkiaan... Naikkarilla meitä oli tänään ennätysmäärä samasta syystä, 9 yliaikaiskontrollia! Vissiin muotia... :/

Coralle tsemppiä!!!

Nöpöliini oli saanut kurjaa kohtelua. Tosi epäammattimaista ja törkeää. :hug:

Kiitos supparitoivotuksista jo synnyttäneet massukat! Ihana ku jaksatte meitä vielä tsempata! :hug:

( . ) Nyt saunaan! :)

Jaksuja!

Mayah ja Pikkuinen 41+5 :heart:
 
Onnea Auts pikkuisesta :flower:

Mayah pääsee viimestään maanantaina tositoimiin jännääää....

Vauva nukkuu suurimman osan ajasta ja jos on hereillä, yleensä vain tutkiskelee ja katselee maailmaa =) Ihana pakkaus :heart: Katsotaas jos tänä yönä nukuttais paremmin. Vauvan vatsa tuntuu toimivan parhaiten just yöllä :/

:wave:
R iikka ja peikkopoika 4vrk
 
Onnea Cora :flower: ja isi :flower: .

Itsellä taas huono yö :( . Särkee ja supistelee välillä kovaakin mutta supistukset eivät muutu säännöllisiksi. Mies heräsi valvomaan kanssani klo.4.30. Mukavampaa valvominen oli kahdestaan. Nukuin aamulla vielä tunnin ja nyt taas hereillä :whistle: .

Mayah, maanantai on jo ylihuomenna. Ajattele kuinka vähän aikaa ja näet pienen. Vaikka käynnistyksessä kestäisikin niin kovin monesta päivästä synnytys ei ole enää kiinni.

Feli me taidetaan nyt olla niitä harvoja, jotka pitävät tätä palstaa pystyssä. Miehelle jo eilen ilmoitin, että mulla on sellainen olo, että tulen olemaan viimeinen aktiivinen "syysmassukka" täällä. Ala siis pikkuhiljaa synnyttämään, että pääsen tavoitteeseeni :LOL: .

Tiinuliini ja vauveliini 41+3 (tai todennäköisempänä vaihtoehtona 41+6 :headwall: )
 
:flower: =) Voi coralle ja isille ONNEA!!

Nyt massukat viikko alkaa läheneen loppuaan! Nyt vaan tiukka loppikiri kampanjan onnistumiseksi!!!! :D

Kyllä ne supistukset tiinuliinillakin säännölliseksi kohta muuttuu ;)
 
Onnea Auts ja Cora sekä isi!

Mayahilla ei enää pitkään! Taitaa Tiinuliini olla niin, että me pidetään perää. Tosin voi olla, että sun kannattaa luopua tuosta "viimeinen synnyttäjä" -ajatuksesta sillä saattaa olla että joudut vielä aika pitkään odottamaan mua. Täällä ei nimittäin vieläkään ole mitään tuntemuksia mistään. Ei yhden yhtä supistusta. Ei edes harjoitus -sellaisia. Toivottomalta tuntuu, mutta yritän psyykata itseäni siihen että hiukan yli viikon päästä varmaan viimeistään käynnistys. Että alle kaksi viikkoa enää... Iltaisin on ihan kivasti turvotusta jaloissa ja ketutusta riittäis vaikka muille jakaa. Mutta siinäpä se.

Feli 40+6
 
Autsille ja Coralle perheineen onnittelut tytön tylleröistä :heart: :heart: :flower: :flower:

Ja muille vielä kovasti tsemppiä...jokaisella taas yks päivä ainakin vähemmän odotettavaa =)

Me nukkua potrotettiin Vilpertin kanssa puoli yhteentoista :whistle: Nyt sitte isi meni isomman pojan kanssa päikkäreille ja Vilperttikin taas nukkuu :D Tuntuu olevan hyvät unenlahjat kaverilla ;)
 
Onnea Cora ja isi!!! :flower: Jumbon reissu taisi auttaa sittenkin ;)

Koitetaan Feliana ja Tiinuliini jaksaa vielä! Onhan meitä kolme... Tiedä vaikka päästäis viikonlopun aikaan kaikki synnyttämään :whistle: Kyllä ne supistukset vielä muuttuu säännöllisiksi ja ilmaantuu, jos ei vielä ole ollut lainkaan. Minäkin niin toivon, että tulis lähtö viikonloppuna. Alavatsakipuja on, mutta ei tässä ole merkkejä niistä kuuluisista oikeista supistuksista. Pian näemme vauvan kanssa kuitenkin ja niin näette tekin omat pienokaisenne!!! :heart:

Mayah ja Pikkuinen 41+6 :heart:
 
Tyttö syntyi 1.10 klo 2.37.
Painoa oli 3250g ja pituutta hirmuiset 48cm :D niin ja päänympärys 33,5cm

Eilen illalla tultiin kotiin ja eka yö meni ihan ok(tylllerö halusi olla vieressä,eikä omassa sängyssä =) ) Laittelen synnytyskertomusta,kuhan täs kerkeen.

Jaksuja lopuille syyssmasssuille!!! Kovasti supistuksia ja limoja :D

Axda ja tyyris tyllerö 3vrk
 
snodgrass
Onnea Auts ja cora !! :flower:

Mayah, Feliana ja Tiinuliini paljon tsemppiä!! Ei voi kestää enää kovin kauaa. Me odotellaan teitä tuolla vauvapuolella, siellä onkin kirjoittelu kummasti vilkastunut alkuvaiheesta... Pian teilläkin on nyytit sylissä :heart:

Snodgrass ja vauveli 5vk 6pv
 
Onnea Axda!!! :flower:

Kiitos kannustuksista! :hug: Joskohan mekin täältä päästäis vielä vauvapuolelle! Tuntuu jo epätodelliselta koko vauvan olemassaolo... :eek:

( . ) Kyllä ihmiset jaksaa tuijottaa tätä valtavaa masua! Käytiin Gigantissa ja olihan siellä taas ihmisillä näkemisen arvoiset ilmeet. Tai minä taisin olla se näkemisen arvoinen otus vaappumassa eteenpäin selkää pidellen :LOL: Kohta on sekin historiaa! Ihan omituinen olo. Olemme kertoneet läheisille, että maanantaina mennään sisään osastolle ja siitä se sitten jossain vaiheessa (toivon mukaan) etenee. Itse sitä ei tahdo uskoa millään. Maanantaina ollaan virallisesti sitten yliaikaisia (42+1) ja onhan tässä jo odotettukin, voi hyvänen aika! Olisin NIIN toivonut saavani kokea sen tunteen, että "hei, nyt se alkaa!". Mutta onhan nuo käynnistetytkin lapset tavanneet syntyä :) Tällä hetkellä pelottaa käynnistyksessä, että joutuu olemaan yksin osastolla (siis ilman miestä) ja asiat etenee hitaasti. Niinkuin lääkäritkin sanoivat perjantaina, on käynnistys aina riskialttiimpi synnytystapa verrattuna luonnolliseen. No näinhän se tietysti on. Sitte miettii, mikä mun kehossa on vikana, kun se ei tajua käynnistää synnytystä edes näillä viikoilla. Olenko jotenkin huonompi ku muut... Ääh... Tylsää mietiskellä näitä, ei ainakaan paranna omaa oloa. On vaan niin epätodellinen olo ku tietää maanantaina sen sitten alkavan. Kukaanhan ei voi ennustaa, miten kaikki tulee menemään. Kätilö sanoi, että "Kyllä osa käynnistetyistä synnytyksistä menee aivan hyvin". Niin että OSA??? Joo kiva... :| Anteeksi kauhea valitus! :ashamed: Nyt nautin tästä lauantaipäivästä, joka taitaa oikeasti olla viimeinen sellainen ennen kuin me ollaan virallisesti äiti ja isä :heart:

Ihanaa päivää kaikille ja meille viimeisille paljon supistuksia!!! :whistle:

Mayah ja Pikkuinen 41+6 :heart:
 
Mayah, ihan samoja asioita olen itsekin ajatellut. Luottamus omaan kroppaan ja sen toimintaan on ollut kovilla kun ajattelee, että miksi vauva ei synny silloin kun sen pitäisi syntyä. Suuri ja lämmin :hug: . Täytyy ajatella, että meillä "kantoaika" on jostain syystä vain pidempi kuin muilla.

Ole positiivinen sen suhteen, että käynnistys voi mennä ihan hyvin. Mitä olen netistä lukenut tarinoita niin suurin osa käynnistetyistä synnytyksistä on sujunut mukavasti. Itse olin suunnitellut mahdollisimman luonnonmukaista synnytystä, mutta jos tämä käynnistykseen menee niin siitä suunnitelmasta täytyy valitettavasti luopua :/

Olin tänään miehen kanssa Sellossa pikakäynnillä. Inhotaan molemmat suuria ostoskeskuksia, mutta nyt oli puutetta niin monesta asiasta, että oli järkevää hakea ne yhdestä ja samasta paikasta. Minun mahani ei ole suuren suuri, itse asiassa ihmiset yleensä hämmästyvät kun kuulevat kuinka pitkällä raskaus on. Silti se tuijotuksen määrä on huvittavaa :LOL: . Pikakäynnistä jäi muistoksi kipeät jalat, mutta supistuksia se ei aiheuttanut.

Tiinuliini ja vauva 41+3
 
Iltaa!

Axdalle onnea tytöstä!

Täällä Mayah ja Tiinuliini aivan samanlaisia tuntemuksia. Ostoskeskuksessa pyörittiin lähes koko päivä ja ihmiset kyllä tuijottelevat. Välillä sitä alkaa itekin epäileen, että onkohan mulla vaatteita lainkaan päällä tai mahdollisesti nurinpäin... Ja tuon Mayahin mainitseman tietynlaisen syyllisyyden tunteen tunnistan myös. Miksi lapsi ei halua ulos, miksi en "osaa" saada vauvaa omin avuin pihalle, miten on mahdollista että kehoni ei suostu yhteistyöhön tässä sille suunnitellussa ja suunnatussa tehtävässä. Ja noi "eikö muka yhtään supista" -ihmettelyt ei kyllä paranna oloa yhtään. Kummallista miten äitiys on ladattu ihan alusta asti ihan hirveillä paineilla ja odotuksilla. Eikä varmaan tule helpottamaan nämä paineet, seuraavaksi alkaa sitten imetys-utelut ja muut. Pitäis vaan muistaa rentoutua ja yrittää tajuta, että tämä ei ole kilpailu ja minua ei tarvitse verrata kehenkään. Ja niille ärsyttäville utelijoillekkin vois tietysti ystävällisesti kertoa, että tuntuu ikävälle sillä hyväähän he tarkoittavat...

Feli 40+6 vailla ainuttakaan supistusta
 
Kiitos Tiinuliini! Voima :hug: myös sinulle! :) Ehkä me tosiaan vaan kannetaan lapsukaisiamme pidemmän aikaa... Toivottavasti vauvasi syntyy pian ja koet hyvän synnytyksen. Ikimuistoista se taitaa olla joka tapauksessa! Eiköhän me selvitä :D Pitää yrittää suhtautua positiivisesti tähänkin asiaan ja antaa turhien huolien lentää ikkunasta ulos. Vauvat syntyy ihan pian :heart:

Mayah ja Pikkuinen 41+6 edelleen :heart:
 
Samoin Felille voima :hug: !

Onpa jännä ku niin samoja asioita pohditaan! Ja hyvin sanoit tuon äitiyden olemuksen ikävän puolen, paineet ja odotukset. Imetystä minäkin stressaan jo nyt... Kun se vauva nyt ei vaan ole vielä syntynyt, niin ei ole! Ja kuulen miehen aina sanovan puhelimessa äidilleen, mitä milloinkin teen... "Tuossahan tuo tekee ruokaa jne." Ihan ku mun pitäis jossain supistuskivuissani olla ja minä se vaan touhuan kotihommia. Kuulemma pitäis lenkillä käydä... Onhan tässä kokeiltu kaikenmaailman niksit, ei mitään apua. Jotenki ahdistaa jo valmiiksi se lapsen syntymäki, että antaahan ihmiset sitte rauhassa meidänkin pienen perheen tutustua toisiinsa eikä ala heti "omia" vauvaa... Typerää edes ajatella moista, on vaan paineet kasautunu viime viikkoina. Tietty ihanaa ku on kiinnostuneita ihmisiä ympärillä :)
 
Heissan tytöt!

Onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower: :flower:

Täällä vietetään miehen kanssa hääpäivää aika hillityissä merkeissä :kieh: . Oltaisiin jopa suostuttu siihen, että meidän hääpäivästä tulee pojan syntymäpäivä, mutta poika on eri mieltä. Eilen käytiin kokeilemassa ne sokoksen 3+1-päivät, mutta tuloksetta niin kuin muillakin :LOL:. Ei mitään merkkejä synnytyksestä täällä ja ihan samat ajatukset pyörivät päässä kuin Felillä, Tinuliinilla ja Mayahilla... ...välillä kun oikeen potuttaa niin olen sanonut miehelle, että kivikaudella meille olisi käynyt köpelösti ilman sairaaloita ja käynnistyksiä :(. Vaikka eihän se välttämättä niin ole, ehkä me ollaan tosiaan vaan sitä tyyppiä joka kantaa kauemmin.

Sulla ei mayah ole enää kauan jäljellä! Tsemppiä!

Koitetaan ottaa näistä viimeisistä päivistä ilo irti :kieh: ja pysyä positiivisina!

Siilura ja poika 41+1
 
En ole saanut nukuttua tänä yönä yhtään. Hiukan ennen puolta yötä mentiin petiin ja kerroin miehelle miten väsynyt olen, ja että olen varma että tämä menee käynistykseen ja se pelottaa. Mies lohdutti ja valoi toivoa ja nukahti sitten hiljalleen.

Aika pian tuosta tuli ensimmäinen lievä kivun aalto ja sitä seurasi jonkun ajan kuluttua selkeästi kipeä aalto. Heh nyt taidan tietää miltä ne supistukset tuntuu :D Kello yhden ja kahden välillä kipeitä supistuksia tuli 5 kpl ja kahdesta eteenpäin niitä on tullut 8-4 minuutin välein. Jännää, vaikkakin kivuliasta. Yritin mennä nukkumaan välissä, mutta makuulla kivut on niin isot etten kyllä tahdo yrittää sitä asentoa enää uudelleen. Kaurapussi otti vaan päähän. Taidan mennä suihkua kokeilemaan seuraavaksi.

Feli 41+0 Kerrankin toiveikkaana :attn:
 

Yhteistyössä