***SYYSMASSUKAT 2008 lokakuussa...vielä viimeiset pullat uunista ulos***

Onnittelut Nawille perheineen nyytistä :heart: :flower:
(olikos "väinö" poika?...tiiän vaan listaan laittaa :D )

R iikalle tervetuloa taas linjoille ja kiitos synnytyskertomuksesta :D (sinulta kaipaan listaan tietoa ainakin painosta...vauvan siis...ei sun :whistle: :LOL: )

Tsemppiä taas kovasti massukat...taas on yks päivä vähemmän ainakin =)
 
Päivää

Nawille myöskin onnitteluja hurjasti ja Riikalle kiitos synnytyskertomuksesta.

Toivottavasti Mayah saa vauhtia sieltä Jumbosta, vaikka Coralla se ei nyt auttanutkaan.

Tiinuliini toi väsymys tosiaan vaikuttaa koko fiilikseen, kaikeasta tulee harmaata kun pää on ihan sumussa.

Yhdessä koossa, ei mitään tuntemuksia, ottaa päähän. Mulla on jotenkin niiiiin passiivinen olo ollut jo monta päivää, että varmaan alan kasvattamaan hämähäkinseittiä kohta. Ei kiinnosta, ei jaksa ja mieliala on kohtalaisen synkeä. Makaan vaan jossain puoli-koomassa sohvalla ja sitten siirryn makaamaan puoli-koomassa sänkyyn josta taas aamulla sohvalle. Aargh.

Feli 40+4
 
Kiitos synnytyskertomuksesta R iikka! :)

Onnittelut Nawille! :flower:

Cora: Ei tullu mullekaan muuta ku ihmisten tuijottelua Jumbon reissulla. On se kumma paikka, ku ei toimi käynnistäjänä! :LOL:

Tiinuliinille myötätuntoja väsymyksen kanssa :hug:

Ymmärrän miltä susta Feli tuntuu! Niin tyypillistä! Että mua nauratti nuo hämähäkinseitit! :LOL: Koita jaksaa ja vaikka piristyä, kohta on taas viikonloppu :hug:

( . ) "Menkkakivut" jatkuneet, ei kuitenkaan niitä kuuluisia ja niin odotettuja kipeitä supistuksia :( Höh... Huomenna se yliaikaiskontrolli ja saa ainakin tietää, koska viimeistään mennään sisään Naistenklinikalle eikä tulla ennen synnytystä kotiin :D Tää alkaa olla voiton puolella!

Voimahaleja! :hug:

Mayah ja Pikkuinen 41+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
(olikos "väinö" poika?...tiiän vaan listaan laittaa :D )
Juu poika poika...

Synnytyskertomusta (copy-pastella)

Eli maanantaina piti olla yli-aika kontrollia kättärillä joka peruttiin lääkärin kokouksen vuoksi, käskivät mennä päivystykseen jos huolissaan. Ja sinnehhän marssin aivan kiukuissani. No kaikki tutkittiin ja ronkittiin ja perjantaina olisi aika käynnistykseen.

Maanantai iltana alkoi kuitenkin supistaa 20min välein 23aikaan tihenivät 10 minuuttiin mutta pian taas harvenivat 20min ja olivat todella kivuliaita. Mies vei lapset hoitoon ja meni itse nukkumaan :D. Supistukset jatkuivat 20min välein aina vähän yli viiteen tiistai aamuyöstä jolloin niitä tuli yhtäkkiä 3 10minuuttiin. Karjaisin isännälle että nyt menoks ja kättärillä oltiin 6.30. Synnärillä tutkittiin sitten että auki 5 sormelle ja lapsi alhaalla. Sain spinaalin (joka pistettiin ensin väärään kohtaan ja voin kertoa että se sattui) kalvot puhkaistiin ja olin aivan tolkku pois ja yhtä hymyä 1h jonka jälkeen aloin tuntea joka supistuksella vauvan tulevan alaspäin. Joten ei muuta kuin ponnistamaan, muutamalla äärettömän kipeällä ponistuksella saatiin sitten syntymään tuo meidän komea 4115g 53cm ja 37cm hattukokoinen mies kello 9,38 ja yhtään tikkiä ei tullut ja olo muutenkin mitä mainioin, kipein kohta tällä hetkellä on tuo huti spinaalireikä selässa..(onkohan kuinka haitallista??)

Poika on todella maailman kiltein ei itke kuin yhden rääkäisyn kerrallaan, rauhoittuu kun vain koskettaa ja nukkuu hyvin. Toki tilanne muuttuu tästä vielä, eihän tuo reppana ole kuin 2pvä vanha.

Toivottavasti saa jotain tolkkua kirjotuksesta, en oo nukkunu 3 yöhön kun naapurisänkyjen vaavit eivät olleet yhtä hiljaista sorttia kuin omani...
:D :D :D

Nawi ja väinö 2pvä



Ainakin Riikka näytti jakautuneen sillä aikaa kun minäkin poissa koneelta joten oikein paljon onnea.
 
Täällä taitaa olla lähtö edessä. Supistelee 6 min välein ja sattuu ihan perkuleesti, kun supistaa |O Kädet ja jalat tärisee... Ihan mieletön kipu, ei mitään järkeä. Mies tossa pakkailee sairaalakassia loppuun. Ainakin sattuu ihan hitsisti :x
taitaa meiän tyttö nyt haluta ulos :heart: :heart: :heart:
 
Cora aivan mahtavaa! Voimia rutistukseen. Ilmeisesti ne oikeat supistukset sitten kyllä tunnistaa :D

Pehmis onnea tytöstä!

Mahdankohan mä jäädä tähän pinoon yksistäni :whistle: Katselin Faktalta ohjelmaa jossa pari kävi lapsettomuushoidoissa. Tuli sellainen olo, että valitan kyllä niin turhasta kun tähän asti kumminkin ollaan päästy ja näin helpolla. Että kyllä nää vikat viikot nyt menee, me kumminkin saadaan vauva ihan muutaman päivän sisällä! (mutta huomenna taas todennäköisesti valitan :LOL: )

Feli 40+4
 
Onnea Nawi ja Pehmis pienokaisista :heart: :heart:

Ja Autsille ja Coralle Tsemppiä =) Toivotaan että nyt pääsette tositoimiin!!

Katjuska Kattos, mulla tuli varmaan aivot istukan sijasta :whistle: Siis painoa pienellä pojalla oli 2980g
 
Cora, tsemppiä. Saattoi Jumbossa käymisestä olla jotain hyötyä.

Älä sure Feli, täällä ollaan. Odottelen, että pääsen soittamaan aikaa yliaikakontrolliin. Enpä uskonut, että ihan näin pitkälle jouduttaisiin odotuksessa. Toivottavasti ajan saa maanantaiksi. Muuten menee oikeasti hermot...

Auts, tsemppiä myös. Toivottavasti alkaa tapahtua.

Vauvaonnittelut Nawi, Pehmis ja Riikka.

Minulla on taas täysin rikkinäinen yö takana. Koko tämä viikko ollaan menty 3-6 tunnin yöunilla :| Pelottaa se, mitä tapahtuu jos synnytys alkaa sillä olen jo valmiiksi aivan uupunut. Anteeksi valitus, mutta tämä olotila on tuskainen.

Tänään viimeinen neuvola, ma ylliaikakontrolli ja sitten toivottavasti nopeasti käynnistys. Nyt on nimittäin loppunut täydellisesti usko siihen, että vauva tulisi itsenäisesti ulos.

Väsynyt Tiinuliini ja vauva 41+2
 
Mielenkiintoista. Soitin yliaikakontrollia Kätilöopistolle ja heillä on kaikki ajat täynnä maanantaiksi :headwall: :headwall: . Sanoivat, että pitää mennä maanantaina klo.9 päivystykseen jossa he tekevät yliaikakontrollin sitten kun ehtivät, jos ehtivät. Saattaa myös olla, että antavat päivystyksestä ajan poliklinikalle, jos aikoja on maanantaihin mennessä vapautunut. Eli menen päivystykseen klo.9 ja he saattavat antaa ajan poliklinikalle vaikka klo.14.

On tämä tutkimuksiin ja synnyttämään pääsy näköjään tehty aika vaikeaksi :/ .
 
Moikkelis!

Onnea Pehmis tyttösestä koko perheellle! :flower:

Noniin! Coralle voimia koitokseen, taitaa tää viesti olla jo myöhässä, hällä varmaan jo nyytti sylissä.

Tiinuliini:Mulla tuli valvottua melkein pari vuorokautta putkeen pojan syntymän hetkellä, jos nukuin, niin torkuin koiranunta.
Kyllä sitä jostain vain tulee sitä voimaa kun on pakko ja meiät naiset on varmaan luotu siihen, että kyllä me jaksetaan! :hug:

OIKEITA JA TERÄVIÄ SUPISTUKSIA TASAPUOLISESTI LÄHETÄN MASSUKOILLE!

toivottelee hille&kaveri 3vko+5pv
 
Pehmikselle perheineen onnittelut tyttösestä :heart: :flower:

Toivottavasti Coralla ja Autsilla kans jo nyytit sylissä :heart: :D

Mayah, feliana ja Tiinuliini teille kovasti niitä suppareita ja voimia :hug: Niin ja muillekin vielä kasassa oleville, jos heitä on =)

R iikka ite oon kans välillä todennu, että tais tulla istukan jatkona viel aivotkin multa pihalle, kun välillä tulee tehtyä ja sanottua kaikkee vähemmän järjellistä :whistle: :LOL:
 
Ai niin kättärillä oli muuten sulku toissa yönä. Haikaranpesässä (jonne jostain syystä päädyin??) oli liki mahdotonta saada perhehuone(huonetoverit kertoivat mutta oli näköjään osa onnistunut kuitenkin) ja porukkaa kotiutettiin jotta saatiin lisää sisään... Aikamoista rumbaa oli.

Poika heräs vaan kaks kertaa syömään yöllä ja nyt nukkuu taas jo toista tuntia.. On se niin kiltti. :heart: :heart: :heart:
 
onnea kaikille vauvan saaneille!

Täällä on kestosupistukset päällä. Eilisestä iltapäivästä (14.30) asti supistellut suurimmaksi osaksi kipeästi. Yöstä ei tullut mitään kun piti nousta joka supistuksen aikana ylös sängystä puhkumaan ja puhaltamaan. Tänään käytiin neuvolassa ja saatiin yliaikaiskontrolli vasta viikon päähän elikkä 10.10. Sillon olis menny yli jo 13 päivää...

ai niin, eilen käytiin kans näytillä sairaalassa, mutta meidät naurettiin pihalle! Tosi ikävä kokemus kun ei aluksi otettu tosissaan että supistelee. Sitten kun olin puoli tuntia käyrillä niin kätilö totesi että komeita supistuksia. Paikat oli kummminkin sen verran kiinni, että passittivat kotiin odottamaan tiheämpiä suppareita. No joo, tuli vähän hätiköityä, mutta palvelu synnärillä olis saanut olla vähän kunniottavampaa. Jäi ikävä fiilis :(

Nyt siis kärvistelen kotona niin pitkään kun mahdollista...Ohjeeksi annettiin että sit ku on tullu 2 tunnin ajan 5 minuutin välein supistuksia, niin sitten mennä sinne. Tai vaihtoehtoisesti sitten kun ei enää "pärjää" kotona ja haluaa kivunlievitystä...Saa nähdä kauanko kärvistellään....jos menee useampi päivä niin tämäkin mamma kyllä pimahtaa...

Suppareita meille kaikille
Nöpöliini ja Bebe 40+6
 
Antoivatpa kivat ohjeet. Ja joo niillä olis välillä parantamisen varaa palvelussa mä lähin ite kävelee sieltä ku kakkosta olin menossa punkemaan, mut eipä auttanu ku tulla hetken päästä takas :LOL:

Mulla ei ollu tän kolmosen kaa ku 11h supistuksia jotka tuli 20min välein, sit vasta tuli 3 10 min sisää ja pidempi n 10 min tauko ja sairaalassa taas monta kymmenee minuuttii, ja mä olin 5cm auki kun sinne menin. Et eiköhän se oo yksilöllistä, tosin tämä jo 3 lapsukainen. Ekan kanssa huusin jo toista annosta epiduraalia 7cm kohdalla(ja sain :D )
 
Yhdessä kasassa ja viimeinen neuvola ohi. Hyvä kun sain aamulla revittyä itseni ylös. Nukuin taas niin huonosti. Täti sanoikin ensimmäiseksi, että näytät muuten aika väsyneelle :whistle: Kaikki oli kunnossa ja sain lähetteen sinne yliaikaiskontrolliin. Sieltä kuulemma tulee postissa kutsu alkuviikosta. Eli loppuviikosta varmaan ois sitten vasta toi kontrolli. Täti kyllä pisti siihen, että äidin olo tukala ja väsynyt, jos auttais saamaan aikaa nopeemmin.

Nöpöliini toivonmukaan olet päässyt jo tositoimiin. Ammattilaisilla tuollaiset asenteet on täysin turhia ja loukkaavia. Kyllä toisen huolta ja tuntemuksia pitää kunnioittaa ja ottaa tosissaan. Se nyt ei liene ihan liikaa toivottu.

Tiinuliini onpas kiva sitten mennä sinne kärkkymään yhdeksältä :hug: Toivotaan, että viikonlopun aikana tulee lähtö ja koko päivystyksen saa unohtaa.

Missäs Mayah, kun siitä ei ole tainnut tänään vielä kuulua? Oisko päässy tosi toimiin?

Feli 40+5
 

Yhteistyössä