***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

vuh
Iltaa! Ja kiitos Katjuskalle uudesta pinosta! Kyselit muuten niitä Kelan hoitorahoja ja -lisiä. Et oo ainut, joka on yrittänyt käyttää noita nettilaskureita ilman järkevää lopputulosta. :ashamed: Toivottavasti ne osaa tuolla toimistossa olla tolkullisempia kuin keksimänsä koneet!

Hippos Ei kuulostanut kivalta eka synnytyksesi. Mutta kuten sanoit, toisen ei tosiaankaan tarvii olla samanlainen kuin ensimmäinen. Koeta kestellä siihen asti, kun tulee se pelkopoliaika. :)

Lizard pohti suhdetta tulevaan vauvaan. Mulla esikoinen tuntui ihanan omalta heti kun se laskettiin vatsalle. Mutta jokainen toimii omaan tahtiinsa. Tunnen monia äitejä, jotka ovat kertoneet, että suhde on syntynyt siinä pikkuhiljaa kun on hoivaillut omaa lastaan. Äläkä huoli, suhde syntyy ihan varmasti!

Hille kyseli autosta! Mä en tosiaankaan oo mikään autoihminen - vaikka auto on pelkästään mun vastuulla, kun miehellä ei oo edes ajokorttia. Tänään tilasin ajan kesärenkaiden ja öljynvaihtoon ja kun se huoltsikan täti kysyi auton merkkiä ja vuosimallia, mun piti oikeesti vähän aikaa miettiä ennen kuin muistin!! :D Meillä siis on Opel Vectra vm 98, ei ehkä mikään autohullun unelma!!

(.) Käytiin viikonloppuna meidän pikkumökillä. Kelirikko teki vielä tuhojaan viimeisellä tienpätkällä, joten käveltiin sitten loput 6 km mökille... Poika tuli rattaissa. Jossain vaiheessa tuli mieleen, että kannattaako sitä raskaana tälläytyä tämmösen tiettömän taipaleen taakse - mutta jaksoin lontustaa hyvin perille ja takaisinkin. Ja kannatti! =) Ihanaa kesäkuuta kaikille, hyvät yöt!
 
Heipä hei tänne pitkästä aikaa!!
En oo taas paljoakaan jaksanut kirjoitella, lukenut olen kyllä välillä kun tuolta auringon alta ehdin...on ollut niin upeita päiviä että :)

En nyt muista kaikkien juttuja...mutta ail kyseli pahoinvoinnista..mulle iltapahoinvointi tuli tossa n. viikko sitten takas ja muutamana iltana jouduin ihan laattaamaan, ei kivaa, nyt sitten taas ollut vähän parempi olo, tiedä sitten mistä tuokin johtuu.

Omaa napaa, kun en muiden juttuja muista...selkä ja jalkasäryt ovat alkaneet, ja muutenkin huonoselkäisenä oikein odotan että mitä loppuraskaus tuokaan tullessaan :kieh:
Kelapaperit vein vihdoinkin eilen, kyllä ne siinä keittiön pöydällä sitten makoilikin pari viikkoa, nyt sitten vaan odotellaan pakkausta :p
Mulla alkaa äippäloma 15.8 ja sitä ennen mulla on kesäloma, joten jään heinäkuun puolessavälissä töistä, ihanaaaaa!!! Ei enää montaa viikkoa, on aika kyllä sitten mennyt nopsaa...
Napakoruista oli kanssa puhetta, mä otin pois ultran ajaksi n. kuukausi sitten, enkä oo saanut laitettua takaisin, pitäis kans varmaan tilata sellanen raskauskoru, tai sitten vaan lykkiä välillä omaa korua, ettei reikä mee umpeen..

Kiitoksia muuten uudesta ja taas upeasta pinosta!!!
Hyvää ja aurinkoista päivää kaikille!!!

jkoo + Pikkuinen 24+3
 
Ajattelin teille kertoa, että menetyksestä huolimatta olen hengissä ja joten kuten kunnossa. =) Päivä kerrallaan ollaan eletty eteenpäin, ja Draaman kans toinen tuettu toistamme sähköpostin välityksellä. Uskomatonta, että tulee pian 2kk synnytyksestä, tuntuu, niinkun se kauhun päivä olisi ollu eilen... Olen käyny synnytyksen jälkeen säännöllisesti juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, en selväisi tästä kaisesta yksin! Suru on syvällä ja ikävä valtava... En unohda tätä vauvaa koskaan!

Vauvastamme ei löytyny yhtä selkeää kuolinsyytä, ainut poikkeama patologisessa tutkimuksessa oli kitalakihalkeama, mutta kuolinsyy jää siis ikuiseksi arvoitukseksi. Ja vauva olisi ollu pieni tyttönen... :'(
Positiivisia uutisiakin on: me päästään miehen kans jatkotutkimuksiin tästä keskenmenosta. Mennään heinäkuun alussa geneetikon juttusille, eli jospa sieltä kromosomitutkimuksista sitten selviäisi, että uskaltaako uutta raskautta edes koskaan harkita. Uusi raskaus on mahdollisesti JOSKUS tervetullut, mutta nyt se yrittäminen ei kuulu meidän suunnitelmiin. Nämä haavat on saatava nuolla kunnolla ja rauhassa, ja sitten joskus tulevaisuudessa katsotaan tilannetta uudestaan.

Oikein aurinkoisia kesäpäiviä ja onnellista odotusta kaikille syysmassukoille. Enkeleitä teidän pienokaisille!
:flower: =) Sisu
 
snodgrass
Sisu, kiva kun kävit kertomassa kuulumisia! Hyvä että teidän ei ole tarvinnut jäädä asian kanssa yksin vaan oot voinut jutella sekä ammattilaisen että saman kokeneen kanssa. Ja hienoa että pääsette myös sinne tutkimuksiin.

Paljon voimia vielä ja :hug: ! Aurinkoista kesää ja toivon pilkahduksia! :heart:
 
Sisu mä luinkin tuosta teidän tilanteesta mitäs nyt-palstalta ja haleja silloinkin lähetin ja tässä tulee lisää :hug: :hug: :hug: En uskaltanut tänne niitä sinun kuulumisia tuoda vaan ajattelin että tulet itse kertomaan. Varmasti täällä kaikilla on sinulle ja koko teidän perheelle erityisen lämmin ajatus mielessään! Erityisen hyvä asia on että olet saanut apua suureen suruusi ja pääsette kesällä ammatti avun pariin jotta teidän ei tarvitsisi enää kärsiä jos joskus vielä haluatte yrittää. Kauheasti lämpimiä halauksia ja ajatuksia niin sinulle kuin Draamallekin!!!

R iikka :D Aika hyvin sieltä yritetään pyrkyröidä tämän "tiluksille" :LOL: Hyvin kasvatettu!!! Saas tosiaan nähdä minkälaiset loton oikeat numerot se neukkulatäti tällä viikolla saa mitattua, tiedät katsos omankin tavoitteen samalla! :xmas:

Hille meiltä löytyy Renault Laguna 1.6 farkkumallina -01. Oikein kiva hopeinen pirssi, mitä nyt on ottanut ihan "meidän perheen auton tyylin" ja vähän väliä paikkaaillaan vaikka mistä. Meillä taitaa olla kaiken maailman herkkuloilla tuo mutta olen onnistunut hajottamaan niistä osan :p :whistle: mm. automaatti tihku on ihan sökö kun mamma vähän unohti talvella irrotella sulkia lasista :D Kiva tuolainen kamelin kuljetus kärry koiran kanssa touhutessa. Kauhulla vaan mietin että me ei kauaa tuohon enää mahduta :headwall: :LOL:

Mutta nyt taidan lähteä ruokkimaan koiria, kaverinkin koira on täällä hoidossa :D ei käy aik pitkäksi!

Koiruus ja pentunen rv 25+6 (huomenna paukkuu!!!)
 
Ilmoittaudun mukaan! Eli tyttövauvelia odotetaan saapuvaksi. Laskettuaika 11.9.08 Ensimmäinen lapsi kyseessä.


Alkuraskaus sujui mahtavasti, mutta nyt on ollut säännöllisesti proteiinia 1+, 2+ virtsassa, turvotusta, näköhäiriöitä, verenpaineet välillä korkealla. Verikokeet vielä kuitenkin viitealueiden sisällä. Kovasti epäasiallista kohtelua sain polillä käydessäni, tyyliin mitä tänne tulet.
4D:ssä juuri käyty ja vauvalla kaikki ok, mutta pieni tyttönen on. Itse en mitenkään pieni ole enkä ole itsekään ollut syntyessäni.
Muutaman päivän olen saikulla ja sitten takaisin töihin. Itseään täytyy tarkasti seurata. Omatunto soimaa rankasti sairaslomalla olosta näin aikaisin vaikkakin vain pari päivää. Äitiysloma vasta elokuun alussa.
Vauvan etu on kuitenkin tärkein :) :heart: :heart: =)
 
moikka vaan kaikille :wave:

tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave:

täällä on taas keskusteltu niin monesta aiheesta että en kerkeä kaikkeen kommenttia antamaan :)
pahoinvoinnista joku kyseli, minulla ei ole ollut tosiaan pahoinvointia ollenkaan koko raskauden aikana, eikä ole tullut nyt myöhemminkään..ainoa vaiva on pääkipu joka tulee päivittäin jossain vaiheessa.
tunnesiteistä sen verran että rakkaus on roihahtanut kyllä heti kun vauva on ulos tullut ja rinnalle annettu :heart: mutta raskausaikana ei minulla ole mitään kummempaa rakkauden tunnetta ollut koskaan tulevaan lapseen..vasta kun se oikeasti on siinä sylissä, se tunne "herää" :)
äitiyspakkaus saapui meille jo perjantaina :) ihmeen nopeaa toimintaa kelalta kun paperit laitoin kelaan menemään reilu viikko sitten :eek: no kerrankin näin päin :)
mielestäni oli ihan kivoja vatteita ja väritkin oli hyvät =)

ja nyt ulos aurinkoon B) lämmintä ja aurinkoista päivää kaikille :wave:

jane ja napsu 24+5
 
Dicentra: Tervetuloa mukaan! Kuten muutkin uudet, joita en ole toivotellut. Toivottavasti kaikki menee raskaudessasi hyvin vaikeuksista huolimati!

Sisu: Edelleenkin paljon voimia sinulle ja teille menetyksen johdosta!!! :hug: Tosiaankin hyvä, kun olet saanut juteltua kohtalotoverin sekä ammattiauttajan kanssa!

Aika moni on vastaillut tuohon tunnepuolen kysymykseen, jotta se side on syntynyt vauvan synnyttyä. Jospa minäkin kuulun siihen kastiin, joka tarvitsee sen konkreettisen vauvan siihen rinnalle, jotta saa tunnesiteen aikaiseksi. Luon kuitenkin sillä tavalla aktiivisesti sidettä pikkuiseen, että laulelen aina iltaisin hälle. Ja toki hän on ajatuksissa tavallaan koko ajan. Esimerkiksi töissä olen aina tietoinen arvaamattomien lasten lähellä olosta, jotta olen valmis suojaamaan vatsaa tönäsyn, potkun tahi pään iskun tullessa. Ja ristiriitatilanteet, joissa lasta tarvitsee ottaa syliin, olen jättänyt jo tyystin työkavereille. Onneksi niitä ei usein olekaan.

Töistä puheen ollen, tänään tuli taasen ilmi uusia parvo-tapauksia... Ei tosin omasta ryhmästäni. Vaikka lääkäri silloin minut rauhoittelikin, tympii asia kuitenkin. Yritän pysyä loitolla kyseisen ryhmän lapsista varuksi. Yhden isoveli on tosin ryhmässäni, joten ryömiihän se sitäkin kautta meidän ryhmään, jos niikseen tulee. Ammatin varjopuolia tuommoiset pöpöt.

Eipä muuta tällä erää.

Lizard ja Verneri, tasan 24
 
Moiks :) Hurjasti oli asiaa, kun on pari päivää ollut tässä taustalla...ollut niin kiirusta ja tänäänkin oltiin aamusta pojan kaa taas lääkärissä, kun tulehdus ei sit mennyt sillä ekalla kuurilla ohi :kieh: Tänään sitte korva imettiin ja saatiin uus antibioottikuuri, jonka ainakin testien mukaan pitäis selättää se bakteeri :whistle:

Mutta sitten asiaan eli kommentoimiseen...

Sisulle :hug: ja mukavaa kun tulit uutisia kertomaan ja mukava kuulla, että saatte hyvää apua surun läpikäymiseen... Draamalle myös iso :hug: jos satut täällä piipahtamaan. Mielessä ootte useesti ollut :heart:

Sitten masun silittely Mies ja muksut saa silitellä :heart: muut pysykööt kaukana mun makkaroista :kieh:

Nuppu74 mietti tuota vauvan uni-valverytmiä, niin kyllä se mun mielestä aika hyvin piti paikkaansa heti syntymän jälkeen, että samoihin aikoihin oli sitten hereillä, kun oli masuaikana masussa jammaillut =)

Nennan pikkuiselle paranemisia :hug:

Ninetsu Saa jakaa meillekin sen toffeen ohjeen, jos haluaa :p :ashamed:

Tunneside Jonkinlainen tunneside vauvaan on, mutta kyllä se todellinen iskee sitten kunnolla, kun saa pienen nöpösen siihen syliinsä ja saa silitellä pehmoista poskea ja laske varpaat ja sormet ja ihmetellä sitä kuinka toinen on niin pieni :heart:

Ail ja Jkoo jaksamista sen huonon olon kanssa :hug: Varmasti vaikeeta nautti raskaudesta, kun koko ajan on jotain ei niin mukavaa oiretta :/

Hillelle mukavaa reissua B)

Autogallup Pökötin farmari meillä... sen enempää sitte malleja muista ja vuosimallikin on vähän epävarma 90-luvun alkupuolelta... Juu mulla on ajokortti ja kaikki, mutta jostain syystä en mielellään autoa aja :ashamed: Aina keksin jonkun hyvän syyn miks mun ei tarvii ajaa :whistle: Pitäs kyllä ottaa itseään niskasta kiinni ja opetella uudestaan ajamaan, kun pari vuotta sitten ajoin viel melkein päivittäin. :headwall: Sitä ennen oli samanmoinen jakso ettei mua saanut autonrattiin :$

R iikka mehän ei päästetä sua täältä meidän seurasta pois :kieh: Että voin mä ton päivän tonne listaan vaihtaa, mutta kyllä pikkukaveri sieltä masusta ulos tullee jo syyskuussa vai mitä :D

Dicentralle tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =) ja toivottavasti ois sairaslomasta hyötyä ja arvot normalisoituis...

Täytyy kattoo, että meniskö sitä huomenna kelaan oikein :whistle: no neuvolaan ainakin täytyy mennä lääkärin kronkittavaksi...tuun sitte kertoo taas uutiset sieltä...onneks sen huoneen vaaka on paljon lempeempi :D Ja mun vanhempien luona vaaka on oikeesti mun kaveri, kun sen mukaan ei painoo ois tullut ollenkaan niin paljon ;)

mut nyt :wave:

Katjuska ja Vilpertti 25+5 :heart:
 
Kesäkuuta kaikille!Tervetuloa kaikille uusille ja Sisulle  :hug: !Täytyy yrittää keretä kirjotteleen useemmin kun olen nyt sairaslomalla...supistelut jatkuu ja uutena vaivana tullut unettomuus,siis herään yöllä enkä saa enää nukuttua...onneks nyt helpottanu mut silti väsyttää.Sain viimetorstaina parvokokeeni enkä ole sitä nyt sairastanut vaikka olin siitä ihan varma...huh,huh!Lizard,ymmärrän pelkoasi,toivottavasti vältät tartunnan.Onneks nyt olen saikulla niin ei huolta,olin tässä välissä kiertävänä eri päiväkodeissa ja raskasta oli!Ens viikolla olis neuvolalääkäri ja katotaan jatkanko s-lomalla kesikseen asti!Joku kyseli tunnesiteistä uuteen tulokkaaseen...mulla on tähän kolmoseen jo kiinteä suhde,kuvittelen jo hänen ulkonäköäkin,odotan kovasti kun vaavin saa tuohon rinnan päälle!Iltaisin varsinkin telkkaria katsoessa tulee siveltyä kovasti heiluvaa vatsaa kun masukki rymistelee!Olen muutenkin herkillä,joka asia itkettää... :heart: !Täällä oli joku autogalluppikin,meillä musta Wolksvagen Passat 2.0 jotain...ja vm-08,meillä vaihtuu auto useasti vuodessa kun ukolla työsuhde-auto ja autoalalla!Kohta pitäis tyttöjen kanssa lähtee katsoon Tuttiorkesteria ja eivät meinaa jaksaa oottaa muutamaa tuntia...mutta vointeja kaikille!
Piizu ja masukki 27+0
 
heipparallaa! en oo pariin päivään kirjoitellut kun on ollut kaiken näköstä touhua, enkä oo jaksanut koneellakaan oikein käydä..
Kiitos Katjuskalle uudesta pinosta! :flower:

Tunnesiteestä: Esikoisesta syttyi heti kun sai rinnalle vauvan. Sitä ennen ei oikein osannut ymmärtää, että mahassa tosiaan on pienen pieni oma vauva, jonka puolesta tekee ihan mitä tahansa..

Dicentra: Tervetuloa vaan munkin puolesta!Ja muutkin uudet! Ite oonkin niin "vanha" jo täällä.

Masuun koskemisesta: Mies saa kyllä koskea, mutta puolitutut vois kyllä kysyä ennen kun tulee lääppiin :D

Autosta: meillä farmari. toyota avensis vm. -98. enpä muuta siitä osaa kertokaan. ai niin väri on vihreä. tosi hyvä perheauto. mahtuu paljon tavaraa perään, jos reissuunkin lähdetään...
Onko muilla muuten sellaista, että pelkää nykyään auton kyydissä?! mulla oli viime raskaudessa ja taas. Vaikka mies ajaakin ihan rauhallisesti, niin silti oon ihan paniikissa jos se vaikka ohittaa toisen auton :LOL:

joku kyseli onko mulla ollut napakoru.. on juu ja voi että kun jäi komia arpi :kieh: No eipä tuo maha enää muutenkaan oo sen näköinen, että kehtais julkisella paikalla esitellä.. Arpia niin pirusti :ashamed:

Omaan napaan ei ihmeempiä. Neuvolakin vasta ens viikolla.. Ja vitsi, pojan synttärit. Sekin jo muka vuoden, vaikka ihan vauva vielä...

Mut palaillaan.

Katinka ja väiski 25+1
 
Neuvolassa käyty ja masis iski, vaivoja ku taas on miljuuna!!! :'(
Hengenahistusten syy onki rytmihäiriöt... Ja kohdun korkeus oli ihan liikaa... 23,5 cm! Yläkäyrillä mennään. No, torstaina menen painoarvioon ni näkee sit onko se sulo nyt sit liikaa kasvanu niiden sokeriheittelyjen vuoksi. Nyt on viikon pysyny tosi hyvinä sokeriarvot, jes hyvä minä!!!! Nyt jopa th oli vähän kannustavampi ku viime viikolal siellä käydessäni.
Hemppaki oli noussu 123, joten lopetan nyt ne rautalääkkeet, aiheuttaa hirveet mahavaivat vaikka onki mahaystävällisin rauta mitä söin.
Pissa puhdas
RR 109/69
Liikkeet ++
Sydänäänet 130-140
Painoa tullut kolmessa vkossa 600 g. Eka nlakäynnistä tähän päivään painoa tullut 4 kiloa tasan. (muuten sitä ylimäärästä onki sit IHAN liikaa)

Meillä on autona peugeot 406 farmarimallinen, vuoden 2000 mallia, viininpunainen väriltään (kai...)

Tunnesiteestä: Mulla meni esikon kanssa vähän siten, et ku päästiin kotiin sairaalasta viikon makaamisen jälkeen, aloin rakastumaan tyttööni. Tunsin suuresti huonoa omaatuntoa asiasta, mut jälkeenpäin olen tajunnut, että se on ihan normaalia, ettei ole heti ensinäkemästä "rakastunut" lapseensa. Ehkä paljon vaikutti myös oma vointini, kun olin monta päivää petipotilas synnytyksen jälkeen enkä voinut hoitaa lasta, katsoin vaan vierestä ku mies ja hoitajat hoitivat häntä. Saas nähä miten tämän kans käy.

hippos ja sulo 23+1
 
Sisulle SUURI :hug: ! Hyvä, että olet saanut puhuttua menetyksestä. Voimia sulle!

Tervetuloa uusille minunkin puolestani. :flower: Pahoinvoinnista joku kirjoitti, mulle on myös tullut viime aikoina takaisin oksentelu. Luulen, että syynä on pikkuhiljaa puristuksiin joutuva vatsalaukku. Ei tarvitse kuin kumartua tai tehdä äkkinäinen liike, niin jo on juostava vessaan. Myös vähänkin isommat ruoka/juomamäärät saavat saman aikaan.

Huimausta on myös ollut viime viikkoina. Veri pakenee päästä ykskaks yllättäen, täysin arvaamatta. Toissapäivänä mm. autoa ajaessa alkoi silmissä sumeta ja se säikäytti! Pakko oli ajaa tien sivuun huilimaan. No, ylihuomenna olis nl-lääkäri, joten josko siellä löytyisi asialle syy, tai sitten vaan kuuluu asiaan. Ikävää vaan kun voimat lähtee. Nytkin pitäisi olla ystävän pihajuhlissa mutta heikotus ja väsy ajoi parin tunnin unille...

Autoista joku kyseli. Mä olen niiden suhteen todella pihalla, sen kuitenkin tiedän, että merkki on Toyota Avensis, ja vuosi 2007 (kai?). Väri hopea. Muut nippelit jäävät määrittelemättä. Näppärä auto ja tilava, kuten Katinka jo sanoikin. :)

Nyt takaisin vaakatasoon lepäämään...

Nuppu74 ja Esko 26+3
 
Autosta sen verran että Nissan primera farkku,2.0,vm.oisko 2003...aluvanteet on ja tummennukset,ilmastointi..ihan perus menopeli,tykkään kovasti! B)

Ihanaa pidän huomenna ekstra vapaapvän ja varasin ajan hierojalle ja sit aattelin lööbaa kotosalla ja tehä pihahommia tai olla tekemättä mitään... :D kohta ei tämmösiä hetkiä sitten enää olekkaan...

Enää 6vkoa töitä :eek:
Hirveen nopeasti aika rientää ja tosi vaikeeta hyvästellä kaikki asiakkaat kun ei tiedä millon nähään seuraavan kerran...mulla on ilmennyt terveydellisiä syitä ett en ehkä voi jatkaa ammattiani enää joten tossa kotona ollessa olis sitten tarkotus miettiä tosissaan tulevaisuutta että mitä sitten tekisi....ei oikein olisi varaa opiskeluun mutta en tiedä mihin muuhunkaan tällä tän hetkisellä koulutuksella pääsis töihin noin äkkiseltään...

no se siitä,nyt en sillä päätäni vaivaa.

Mullakin on ollut pari pvää ihmeen huono olo semmonen hengästynyt ja ruoka ei maistu ja tosiaan jos on liian kireet vaatteet tai istuu jossain hassussa asennossa ni tulee huono olo helposti-ilmeisesti veri ei kierrä kunnolla tai jotain.

Ootte puhuneet et monella on "paikat" kuivat-mulla kyllä aivan päin vastoin...on ku niagaran putous konsanaan pikkareita saa vaihtaa parit pvässä kun mä inhoon pikkuhousun suojia...

Onko muuten mitään tietoa voiko loppuun asti uida meressä/järvessä vaikka paikat ois jo vähän auenneet..????Kun kalvot on kuiteski ehjät ni luulis ettei tuo haitanne mitään,tiedä sitte...täällä tyhmiä kyselen... :ashamed:
 
vaihdoin sitten nbimimerkkiä... en uskaltanut enään kirjoittaa kun eräs ihminen tunnisti mut täältä satojen tai tuhansien kirjoittajien joukosta ihan sillä että sanoin hänelle käyväni lukemassa täällä juttuja, en sanonut et millä palstalla ja minkä jutun alla... pitää kyllä olla pientä salapoliisin vikaa tässä ihmisessä. ehkä mä joskus opin pitämään turpani kiinni...kokeillaan siis tätä keinoa... oli lukenut viestit mitä oon kirjoittanut tuolta profiilista.. kauankohan menee et keksii tän nimimerkin. tyhmäsät päästä kärsii :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: voitko katjuska muuttaa nimimerkin tuonne etusivulle?
(nuppu08) aatumaria08+äippyli
 
nyt on pakko kommentoida vaan äkkiä et aatumaria08 miks ihmeessä joku jaksaa vaivautua tonkimaan mitä oot tänne kirjotellu?!sanoko ihan että on sut tunnistanu ja sun jutut lukenu?Ihme touhua, ei mun kavereita tai muita ees kiinnostais mitä mä tänne kirjottelen vaikka tietävät että täällä palstailen.
 
kehäkukka määrättiin sitten sairaslomalle loppuajaksi ennen kesälomaa. pari viikkoa kotona köpöttelyä, koska tuolla päiväkodin pienten nostelu on nyt kuulemma sitte loppu. illat on supistellu ja yöt valvottu ihme kipujen/huononolo tunteiden kanssa. onneksi on kesä, nii aika kuluu paremmin.

synnytyssairaalakin vaihtui naistenklinikasta jorviin. olen pyytänyt päästä jo 2,5 kk sitten pelkopolille, mutta vasta raskausviikolla 30 voi ruveta soittelemaan ko. laitokseen, että koskakohan sinne nyt sitte mahdollisesti pääsisi. tuntuu olevan niin täynnä, että katsoin parhaimmaksi vaihtaa sairaalaa. toivottavasti jorvissa ois nopeampaa toimintaa.

auto-asiaa: kehäkukka kurvaa -05 chevrolet kaloksella ja isämies ajelee -07 farkkumallista skoda octavia diesel Rs:ää.... meinaa kaiken pesänrakentelukuumeilun lisäksi pukata pintaan autokuumettakin. mutta ehkä nyt pärjäilee äippäloman ajan ilman autonvaihdosta. :LOL:
ja varsinkin ku omaan tilaihmeeseen mahtui vaunut (teutonia spirit s3) ja turvakaukalo isofixillä (britax), joten mamma kuulemma pärjää näillä vehkeillä. isämies toki saa uudistaa omiaan! |O *ärrimurri

aijoo, meillä aikoo isämies sitte istuakki synnytyksen ajan kätilöiden kanssa kahvihuoneessa ku mä teen työt. ja varsinki niiden nuorten ja hyvännäköisten. :LOL:

lastenhuoneeseen kivoja sisustusvinkkejä otetaan vastaan, onko kenties kivoja kauppoja esim. netistä, joista löytyisi kivoja juttuja?

kehäkukka+pomelo 26+4
 
snodgrass
MOikka!

Muistankohan kaikki mitä piti...
Piizu, kiva että sait huokasta sen parvorokon kanssa!
Ja mäkin ihmettelen aatumaria sitä sun kaveria.. aika kummallista toimintaa... :eek:
Dior sulla oli söpö masukuva, oma tuntuu jättimäiseltä pallolta.
Jouskari ei mullakaan ole kyllä kuivuus yhtään vaivannut!! En tiedä muistanko väärin, mut mulla olis sellainen mielikuva, et loppuraskaudessa uimista varsinkaan luonnonvesissä ei suositeltais, jos paikat on jo auennut (tulehdusriskin takia). Korjaatkoot viisaammat, jos joku tietää miten tää menee =)
Hippokselle aplodit ja onnittelut sokereiden kuriin saamisesta! :flower: Ja hyvä et neuvolassakin löytyy jo vähän rakentavampaa otetta... =)

Pahoinvointia ei ole onneksi ollut enää, mutta sellainen tuli että bussissa tulee huono olo. Yleensä tykkään lukea bussimatkat, mutta nyt ei oo pystynyt.
Tunnesiteestä : Mäkin lauleskelin esikoista odottaessani hälle aina iltaisin, ja jotain saatoin jutella, mutta olihan se vauva samalla täysi arvoitus. Arvelin etukäteen et tarvisin aikaa tunnesiteen muodostamiseen, mutta kyllä se vaan pärähtikin päälle siinä kun vauva nostettiin omaan syliin :heart: Toivottavasti nytkin kävis niin. Neponen on kyllä omalla tavallaan läsnä jo meidän arjessa, neitikin kyselee joka päivä "mitä se vauva nyt tekee?".

Autoista meillä on Opel Astra 1.6 vm97 farkku ja Skoda Felicia vm99. En oo kyllä mikään autoihminen, viime kesänä töiden alettua piti päästä ajokammosta, ja nyt kyllä ajamiseen onkin ihan tottunut. Toi Skoda on mulle ihan kamala, sellanen rotisko jota on kömpelö ohjata ja siinä on istuin ihan sika matalalla- ei tällainen tappi sieltä mitään nää!

Olin tänään neuvolassakin, virallisella lääkärikäynnillä.
Paineet oli 102/59
painoo tullu 150g/vk (ihme, kun viime viikko herkuteltu mökillä :eek: Olin ihan että phew!)
liikkeet ok
sf-mittaa tai hemppaa ei nyt otettukaan, kun just pari viikkoo sitten ne katottiin. Tällä kertaa lääkäri sai tehdä tosissaan töitä et sai sykkeet kuuluviin. Neponen kävi taas ensitöikseen muksimassa anturia, ja lähti sitten piilosille :LOL:

Öitä!
snodgrass ja neponen 26+5
 
Tervehdys täältäkin!

Olen ollut niinlaiska kirjoittelija viime aikoina, että hävettää.....
Mitään ihmeempää ei kuiteskaan kuulu. Maha kasvaa ja yrjö meinaa lentää joka aamu. Ja tohinaa on kotosalla taas, kun koulut loppui, niin kaikki viisi on tässä koko ajan. Välillä rankkaa. No nyt kolmen viikon ajan on kesäkerho aamupäivisin ja saan sinne neljä lasta, joten on vaan yksi kotosalla. Ihan omituista olla vaan yhden lapsen kanssa =)

Mä sain eilen äitiyspakkauksen ja sitä tietenkin lasten kanssa hypisteltiin. Ihanahan se on, ja uusi siis tuli meille. Vähän turhan valkoista vaan on nuo vaatteet mun makuun, mutta ihania silti. Ja tuosta haalarista ja makuupussista tykkään kovasti ja niistä raitavaatteista.

Helteet hellii. Ja meidän piha on sellainen että koko ajan paistaa arska, eikä tuulenvirettä näy, toiset päivät on tosi rankkoja.

Lapsilla oli koulussa parvorokkoa ja meilläkin yksi sen sairasti, tajusin kyllä sen vasta jälkikäteen ja kun koulusta ope soitti että on parvorokkoa. Kyllä se laittoi huolestumaan, vaikka viikot jo hyvällä mallilla on. Ja kun oma lapsi sen sairasti, niin jouduin sitten menemään sinne parvovasta-ainekokeisiin ja niitä tuloksia tässä sitten odotellaan: Perjantaina pitäisi saada. Jännittää. :/

Mutta mukavia kesäpäiviä kaikille.
 
vuh
Huomenta! Täytyy kyllä peesata muita Aatumaria: en tajua, miten ketään jaksaa noin paljoa kiinnostaa tutun kirjoittelut täällä. Ja vaikka täällä ei mitään supersupersalaisuuksia kirjoitteliskaan, niin ei se oo kiva, jos puolitutut käy varta vasten lukemassa kuulumisia täältä. Tänhän on tarkoitus enemmänkin olla sellasta oman pään selvittelyä ja tuen saamista muilta.

Sisulle :hug: . Tosi hyvä, että olette saaneet ammattiapuakin suruunne.

Jouskari Mullakin on jo jonkin aikaa ollut mielessä alan vaihto ja ajatus, että nyt äippiksellä joku uusi suunta aukeais jostain. Opiskeluun ei mullakaan oo lähivuosina varaa, mutta jos tällä koulutuksella keksis jonkun toisen ammatin, niin olis kiva. Elämme toivossa... =)

Omaan napaan kuuluu vain kasvua ja kasvua. Eilen olin työasioissa tekemisissä ihan vieraan naisen kanssa ja se ihmetteli, että miksen oo jo äitiyslomalla, kun mahakin on noin iso!!! Joopa, piti sitten selventää, että vielä kaks kuukautta olis tarkoitus tehdä töitä ennen lomaa. Millonkohan alkaa ärsyttää nuo mahan isous -kommentit... Sitä ihmetellessä jatkan työntekoa! Moit!
 
Tervetuloa Dicentra!!

Näin oon Katjuska päättäny et syntyy ennen lokakuuta :saint: Eikä kyllä jaksais ruveta uuteen palstapoppooseen tutustumaan enään tässä vaiheessa :| Täällä on sitä paitsi niin hyviä tyyppejä et kuis täältä nyt pois tahtoskaan =) :flower:

Vielä tänään töitä.... sitte alkas loma :p B) B) Supppareita on ihan kivasti taas tullu ku töissä on saanu juosta, mutta enään 11-17 jaksaa painaa!!!

Aatumarialla outo tuttu... Kävis ny sitte nämäki lukemassa ja ottas itteensä!!! Onhan tämä kuiteski sellanen "oma" reviiri. Ja onpa tosi sulosta käydä lueskelemassa ihan tosissaan mitä toinen on kirjotellu. Itelläkin on tuttuja joille oon sanonu palstailevani, mut ei nämä ketään niin paljoa kiinnosta et tulis tänne mun juttuja lueskelemaan :eek:

Dior Isäntä on joskus halunnu sellasta nissania, juu ja just sen takia et kulkee niin pirusti!! Meillä kun nuo autot on ns "egoautoja" Ihan mulle ku mun lasten isällekki!!

Siitä muuten tuli mieleen et ukkokullasta tuli nyt sitte vaan lastenisä, perkele! Purkasin kihaluksen... :LOL: Neljä vuotta sitten on menty kihloihin ja sanoin et se on mulle naimisiin meno lupaus, mut ei oo vielä suostunu!! Tuumasin vaan ettei oo sitte mitään järkee olla kihloissakaan. Raukka ei vaan tajunnu, et sitte KUN se suostuu mun kans naimisiin, joutuu ostaa uudet kihlat :saint: :LOL: :LOL: Mää aattelin haluta sellasen kalevalan sormukset. Jos niitä sitte sais vaikka valkokultasena B) ( kuka ny naimisiin menolla tahtoo kiristää?? ) En vaan halua olla ainut jolla on eri sukunimi, perhe kun ollaan!!

Vihtoori mun piti rustata ja vaikka mitä mut taas aika loppuu kesken!! Illemmalla uusiks!!

R iikka 23. rv
 
Olipa hirmusti lukemista kun en eilen käyny koneella..

Toffee: 1 dl maitoa, 1 dl sokeria, 1 rkl voita, 1 tl vaniljasokeria. Sitä mössöä sitten saa keitellä aika pitkäänkin ennenku muuttuu toffeeksi.. Meillä vaan täytyy tehä ainakin kolminkertasena tuon satsin.

Autogalluppi : VW passat farmari, -98, musta, V6 koneella, tummennukset ja laskusarja löytyy, ilmastointi, aluvanteet 19", jotku erikoisvalot. Ja tämä auto pääasiassa isännän käytössä. Täytyy kyllä myöntää että tuli vkl:na testattua.. Mulla joku ikivanha VW golf tällä hetkellä ja varmaan siitä luovun kunhan ei tarvi enää töihin mennä.

Nyt pitää mennä laittamaan välillä ruokaa..

Ninetsu 24+4

Palasinpa kirjaamaan tähän samaan syssyyn..

Töissä tuli käytyä ja yhtä hel.... oli kyllä ilta. Ensimmäiset pari tuntia meni ihan hyvin, mutta sitten se alko. Ankara jomotus alaselässä ja lantiossa. Ihan sama ili että istuko vai seisoko. Saa nähdä onko pakko aikastaa sitä lääkäriä kun on tuommosta tuskaa. Sitten kun kotiin pääsi ja kävin saunassa niin pikkusen helpotti. Kun aloin nukkumaan niin pelkkä asennon vaihto sattu niin vietävästi. Kahteen kolmeen asti ei kyllä tullu paljoa nukuttua, mutta sitten se alko helpottamaan ja nyt aamusta ei taas oo tuntunu mitään.
Onhan se iltavuoro taas edessä... :(

Hille: Arvelinki sinun olevan kuvauksen perusteella tästä lähimailta.. :)
 
ail
Tohon autogaluppiin pikasesti vastaan miehellä mercedes-benz sprinter ja miulla audi s6 v8 quottro,eli ei miulla kauhean kukkaroystävällinen peli.Lujaa toki pääsee.Taitaa olla autonvaihto edessä mutta ku mie rakastan miun audia
 
Hei pitkästä aikaa massukat! :)

Olen taustaillut jo ihan liian pitkään, kirjoittamaan ei muka ehdi missään välissä. No, olihan tuo toukokuun loppu kieltämättä tosi kiireistä töissä, mutta nyt oonkin lomalla (heti ku on luokka siivottu sijaista varten) :D

Sisulle halauksia! Olipa ihana kuulla susta ja hyvä ku saatte tukea suruunne ja pääsette tutkimuksiin. Ihanaa kesää kaikesta huolimatta! :hug:

Riikka pisti miehen lujille, jospa se nyt tajuais kosia!! =)

Koittakaahan jaksaa töissä ja rohkeesti vaan saikkua, jos olo sitä vaatii. Se on inhottavaa olla pois, mutta vauvan ja oma terveys täytyy olla etusijalla. Voimia!

Luonnonvesissä uimisesta oli puhetta. Mulle neuvolalääkäri sanoi, että luonnonvesissä kyllä saa uida, mutta uimahalleja hän ei suosittele laisinkaan, ku ihmiset menee veteen niin likaisina. Otapa näistäkin sitten selvää :eek:

Autogallupiin vastauksena meillä on Mazda3 vm. 2004 varustettu automaattisella ilmastoinnilla jne. Sport-malli kai se on, madallettu ja aluvanteet ym. Kiva sillä on ajella, mutta maksamisesta voisin luopua :LOL:

(.) Mulla on kauheesti turvotusta. Soittelin neuvolaankin, onneksi huomenna muutenki aika ja näkee kaikki arvot sitte. Vaikuttaako teillä muilla tää kuumuus ja kävely turvotukseen? Mulla oli sisko käymässä ja oltiin tietty kaupungilla tosi paljon ja päivän mittaan tuli käveltyä oikeen reippaasti, sitte aina huomas kyllä turvotuksen vaan lisääntyvän. On mulla kyllä jo aamullakin sitä ja tänään yritin sormuksia laittaa, niin ei puhettakaan enää :ashamed: Mikä teillä auttanut turvotukseen?

Ihanaa kesäpäivää kaikille! :)

Mayah ja pikkuinen 24+3 :heart:
 
Tänään oli neuvola joten alkuun heti kuulumiset sieltä.

Pissa puhdas.
Paino +250g/vko
Hb 129, laskenut 148:sta.
RR 124/68
Sf 28cm, eli aikas paljon taas kasvanut.
Syke 140-150

Kelan paperit sain ja ne on jo toimitettukin Kelaan joten päätöksiä vaan odotellen. Sokerirasitukseen meni lähete ja lääkärikäynti on ens viikon torstaina. Joten siinäpä ne sit olikin.

Autoasiaan. Meillä on Toyota Avensis farmari -06 ja Citroen Berlingo -03. Itse ajelen toyotalla ja mies Berlingolla kun on enemmän ajoo ja on diesel. Hyviä autoja ja etenkin Berlingosta on vain hyvää sanomista, tää on toinen Berlingo meille ja tyytyväisiä ollaan.

Uusille tervetuloa mukaan joukkoon kirjoitteleen!

Upeita ilmoja luvanneet ja hyvältä näyttää, joten nautitaan nyt täysillä!

Nenna ja siskoveli 24+6
 

Yhteistyössä