***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

ONNEA äittä-67, toivotaan että kaikki menee nyt hyvin!!! :heart:

Tervetuloa joukkoomme Flipi!!

Heti omaa napaa.. :ashamed: Mulla oli eilen synttärit ja sain sitten tolta Pikkuiseltakin kunnon lahjan, meinaan tumautti mua ekaa kertaa kunnolla vatsaan, niin ettei enää epäilystäkään siitä etteikö ois liikkeitä!!Antoi sitten hänkin mamille synttärilahjan!! :heart:

Mukavaa kevättä kaikille!
Mäkin haluun jo grillaamaan... :kieh:

jkoo + Pikkuinen 19+1
 
Tere täältä...

Mamitukselta ihana käsky, tämä mamma tottelee heti :D Vetäsinki tossa "aamupalan" päälle heti pari pullaa!! No jos vähän ulkoiluttas koiraa ennen töihin lähtöä.

Kiitokset kaikille tuesta näihin meikäläisten parisuhde asioihin :heart: Nyt jos olis taas sellanen seesteinen aika ettei tarttis riidellä. Kissaloukusta ukko rupes heti möykkään et sitä meillä ei käytetä. Tuumasin sitte et voi itte valita joko naapureiden kissat tai minä :LOL: No voitte arvata kuis kävi... pakkaamaan ei oo tarvinu ruveta :D Jäi muuten eka katti haaviin. Ja kyllä käy sääliksi kissaa :| Eihän se kissan vika oo et sillä on idiootti omistaja, melkeen oon vollottanu täällä sen takia. Rankkuri tulee kaiken lisäks vasta tänään hakemaan sen kuuden jälkeen :kieh: Ja mulle vielä kaupungin el. lääkäri sano että hakee myös viikonloppuna :eek: Oon sitte ruokkinu raukkaa tuolla ja pitäny vedessä... Parisuhteeseen palatakseni, et meillä on poika ollu torstaista asti mummulla ja vaarilla hoidossa, eilen lähtivät extempore mun mummua kattoon Keski-suomeen ku oli joutunu sairaalaan. Onneksi ei mitään suurempaa... Niin kyllä on tässä saatu olla kahdestaan. Eilen oli ukon tädin 60 v. juhlat ja siellä istuttiin ja vietettiin mukavaa iltaa. Mentiin siitä sitte paikalliseen ja sieltä kotio. Isäntä vaan kaikille kehuskeli ku meillä on taas pullat uunissa ( pikku pieruissaan ku oli ) Vähän sai vängätä että suostu lähteen kotia jo yheltä, mut näin aamulla ei ainakaan katunu :LOL:

Lizard pohtii ja odottelee kans niitä liikkeitä... Pulputusta oon minäki tuntenu, välillä sitte tulee ilmavaivojen kanssa ja välillä ei, kai ne niitä liikkeitä on? Joskus taas tuntee ku kaveri möyrii ja vaihtelee asentoja, et kyllä siellä jotain elävää on :) Itselläni on sama juttu onnittelijoiden kanssa. Heti jos joku rupee kyseleen laskettua aikaa jne jne niin sitä rupee epäileväksi "kai se sieltä syyskuun lopulla tulee" tai jotain ympäripyöreetä!!

Rouva Diorille onnittelut!!
Ja tietenkii myös Äittälle Onnittelut!!

Flipi Tervetuloa joukkoomme!! Sun täytyy ryhtyä ystävämetsästykseen :D

Suhvelilla oli ihana vatta =)

Hilbert pääsi ultraan, tosi hyvä... Pääsi huokasemaan helpotuksesta!

Ihon kutisee täällä kans :wave: Varsinki vattasta, täytyy vaan muistaa rasvata paljon! Jkoolla oli joku allerginen reaktio ollu, toi ei varmaankaan oo normaalia, siis jos ei oo jotain allergiaa! Joskus voi vaan tulla ohimeneviä allergiareaktioita :| Kumma juttu!

Kehäkukalta saatin tosi hyvää infoa äippäpakkauksesta JIPII :D Kiva tietää!!

Kaiza näkee painajaisia, kuin myös minä aina välillä. Näin raskaana ollessa unet on muutenki paljon voimakkaampia ja todemman tuntusia. Nyt on kyllä itellä menny pari yötä niin ettei ole tarvinu vessassa käydä ja näin ollen on tullu nukuttua koko yö.

Nyyttimyyllä on kova kiire saada käärö syliin :) maltahan ny vielä :D Sitte jossaki vaiheessa tulee sellanen tunne, etten ole valmis tähän ei vielä tms. Kaikki tuntemukset on normaaleja!!

No mutta vatta kasvaa täällä kans, eiköhän tätä pötsiä uskalla jo vauvavattaks kutsua! Vaikka tota omaa kamaa on tossa kerros päällä. Työkaveri ( vanhempi ) tuli taputteleen mun makkaroita :kieh: Meinasin kiskoo päin näköö, tartte mun ihroja tulla hiplaileen!!
Selkää vihloo niin maan prkleesti. Täytyy käydä käveleen jos se vertys siitä, et pääse töihin. Täytyy sit vaan poistuu aikasemmin jos kipeytyy. Huomasin tuossa muuten sellasen jutun, et alkuraskaudessa vaivannu ummetus on poissa ja rytmihäiriöitä ei oo ollu. Tilalle onki sitte tullu hengitysvaikeudet, eli keuhkot on ahtaalla ja makuu asennosta ei nopeesti nousta. Vanhat "vaivat" poistuu ja uusia tulee tilalle heh!

Nyt pitää lähtee kävelylle ja töihin ( vaikkei taaskaan huvittas )

R iikka 18+6
 
Hei vaan kaikille!

Ei oo meikäläisestä kuulunu pitkään, mutta täälä ollaan ja kakki on hyvin! Huomenna on rakenneuä ja sitä tässä kovasti jännitän.
Kävin tänään myös messuilla, mutta mä kyllä petyin ihan kunnolla. Rattaita/vaunuja oli erittäin vähän esillä ja ei minkäänlaisia mamma vaatteita :ashamed: . Tylsäää....eniten tuolla kaupattiin lapsille vaatteita, mutta niitä saa kaupastakin.

Äippäpakkaus on aivan ihana! Kävin hiplaamassa niitä messuilla ja nyt kyllä täytyy myöntää että esim. bodyt oli laadultaan (mun mielestä) melko huonot...erittäin ohkaset. Mutta ulkohaalari oli kiva!

 
Moikka!"

Joo, tuo äippäpakkaus houkuttais kyllä kovasti, mutta ku siinä on niin paljon sellasta mitä me ei kahta kappaletta tarvita, mm. peitto ja makuupussi. Kestovaippojakaan ei tule käytettyä. Mut täytyy miettiä kovasti vielä, saa nähdä kumpaan kallistutaan... Ei hirveesti väriä ole vaatteissa, mut kuitenki ne houkuttaa, jotenki viehättää kovasti.

Supistelut on loppuneet, onneksi. Kävin lääkärillä keskiviikkona kohdun suun tarkistamassa ja siellä ei onneksi ollu mitään tapahtunu. En ottanu saikkuakaan, ku ei töissä ole häirinny ja nyt ne on tosiaan loppuneet kokonaan.

Nyytin syliin saaminen olis toki jo ihanaa, mutta täytyy malttaa vielä ;)

Mulla on ollu vahva tyttöolo, mutta eilen tuli sellainen olo eka kerran, et mulla ei olekaaan enää mitään hajua siittä kumpi tulee... :/ Kummallista. Olen noita netistä löytyneitä testejä (vai mitä ne nyt onkaan) sukupuolesta tehny, poikia on jokainen testi todennäköisemmin näyttäny. On tää niin kamalaa, ku täytyy miettiä asiaa sukupuolesta, ja on se kyllä ihanaaki, saa leikitellä molemmilla sukupuolilla. :) Sillä, ku ei ole väliä kumpi tulee, molemmat on todella tervetulleita. Tosiaan täytyy tässä ruveta pojalleki nimiä miettimään, ku tytölle olen vaan miettiny juuri tuon tyttöolon vuoksi. :LOL:

Voi ku pääsis itsekin pian rakenneultraan. Toivottavasti kaikki on pienoisella kunnossa. Välillä pyörii kamalia ajatuksia siitä, että lapsella ei olisikaan kaikki kunnossa. Viimeksi odottaessani ei kyllä tällaisia ajatuksia ollu, sitä vaan meni sinne hyvillä mielillä katsomaan pienoista, siis rakenneultraan.

Täytyyki jatkaa töitä... :whistle:

hippos ja sulosäde 18+6
 
Moi kaikille! Testailen, että miten tämä palsta mahtaa toimia... Löysin kyllä tämän jo odotuksen aiemmassa vaiheessa, mutt en viitsinyt liittyä mukaan, koska pikkuisen odotus on ollut epävarmoissa kantimissa istukkabiopsiasta alkaneiden terveysongelmieni vuoksi. Mutta nyt siis taitaa alkaa 21. viikko ja JOS kaikki menee hyvin esikoispojan la on 15.9.

Onko kellään muulla ikäviä kokemuksia istukkabiopsian seurauksista? Itselläni ensimmäinen viikko sen teon jälkeen sujui ongelmitta, mutta sitten alkoivat kovat vuodot, kohdusta löytyi ilmeisti piikin piston aiheuttama hematooma, joka infektoitui ja tulehdusarvot nousivat huippulukemiin. Pilleriantibiootit eivät tehonneet ja vasta viikon makoilu sairaalassa ja antibiootin tiputus suoraan suoneen laski tulehdusarvot niin, ettei väliöntä keskemenovaaraa tai sen raskauden keskeyttämisen pakkoa enää ollut. Silti yhä kerran viikossa tarkkaillaan crp:tä ja itse pitää tarkkailla muita olotiloja, joten kohta 2 kuukautta painittu näissä merkeissä - aika moinen stressikevät...

 
snodgrass
Tervetuloa flipi ja Mitzy! Toivotaan että Mitzylläkin loppuraskaus olis vähän vähemmän stressaava!
Ja kiva että hippoksella oli tilanne rauhoittunut.

Huoh, saisinpa mäkin taas joskus nukkua kokonaisen yön... Oon ollut ihan katkera: eilen aamulla kun oli miehen vuoro nousta lapsen kanssa n.6.30 jolloin neiti heräilee ja minä sain jäädä nukkumaan, olikin sekä mies että lapsi tosi kiukkuisia ja ne vaan tappeli koko aamun - enhän minä sitä kuunnellessa enää mitään unta saanut. No tänään tietty kun oli mun vuoro nousta, tyttö oli kuin ihmisen mieli. Ei siinä mitään vikaa tietty, mutta miksei ollut eilenkin !! |O Ja yölläkin kun heräili pari kertaa, niin oli joku ihme huuto päällä eikä isä kelvannut ollenkaan, joten jouduin valvomaan sekä yöllä että heräämään aikaisin aamulla :headwall: Mistä sais tilata koko yön kestäviä nuijanukutuksia lapselle? :eek:

Snodgrass ja neponen 21+3
 
Huomenta...

Mitzylle vielä näin tätäkin kautta tervetulotoivotukset =) Toivottavasti tosiaan loppuraskaus ois sullakin vähän seesteisempään. Hurjalta kuulosti kertomuksesi ja varmasti ollut pelkoa monenlaista :hug:

Jkoolle Myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Hippos Hyvä, että supistelut loppuneet...jos sitte seuraavan kerran myöhemmillä viikoilla ;)

Snodgrassille voimia esikon ja ukonkin kiukkuihin :whistle: :hug: tuota nuijaa täälläkin usein kaivattu :kieh: nyt kumma kyllä jo kolmas hyvin nukuttu yö :eek: Nyt ongelmat onkin sitten syömisessä :kieh:

Mukavaa alkanutta viikkoa :)

katjuska ja vilpertti 20+4 :heart:
 
Huomenta!

Huonounisuutta täälläkin. Tosin mulla se ei täysin johdu esikosta (nukkuu kuin tukki yöt) tai miehestä, vaan jotenkin heräilen aina yöllä ties mihin naapureiden koirien haukkumiseen tai ulinaan. Kyllä sen vielä päivällä kestää mutta että yölläkin :kieh: Sit on tää nuha joka on ollu jo tammikuun alusta asti, mut ei vaan ota parantuakseen kokonaan. No kunhan ei enää mene poskionteloihin ni oon ihan tyytyväinen kai. Mies pomppas ylös rapistelee yöllä 5 jälkeen ja lähti töihin Järvenpäähän (tulee harvinaista kyllä jo huomenna kotiin). Mä en kyl voi ku ihmetellä et miks vaattei ja sellasii voi pakata valmiiksi illalla et kui ne täytyy rapistaa sillon keskellä yötä ku tietää että oon herkkäuninen. Ja sit se siivos sillon 5 aamuyöllä viel kissanhiekkalaatikonkin (mä kun sitä en saa tehdä nyt raskauden takia). Jotkut ei vaan oo hiljasii ihmisii..

Mitzyn tekstii lukiessa kyllä sympatiat heräs. Toivotaan tosiaan että rauhottuu loppuraskaudeksi ja pääset ihan nauttimaankin raskaudesta.

Taitaa muute meidän murmeli olla samalla tavalla herkkäuninen kaveri ku äitinsä ku tökkiminen alkaa yölläkin ku havahdun ja käännän kylkee. Siin saa sit jonkun aikaa olla vaan ihan rauhassa ja kaveri rauhottuu taas unilleen. Tällasta ollu esikoisesta (tosin siin oli se istukka edessä vaimentamassa, pistän sen piikkiin ku nyt tuntuu kaikki liikkeet niin paljon voimakkaammin).

Meillä rakenneultra on 9.5 ja sitä täällä jo odotellaan ku kuuta nousevaan. Laskin että ei siihen niin montaa päivää enää oo :LOL: ei sais sortuu tähän päivien laskemiseen ja kyttäämiseen ku sit tulee odottavan aika tosi pitkäksi.

Hei toivon kaikille kaunista ja ihanaa päivää, meikä menee nyt lukee rikosoikeutta :)

nyyttimyy ja murmeli 19+6 (ja kohta poksahtaa meilläkin!! :heart: )
 
Uusille kirjoittajille tervetuloa minunkin puolesta :flower: :heart:
Diorille onnittelut myös :flower: :flower:
Tiistait on nuita viikkojen kohokohtia ku viikot poksuu eteenpäin (hitaasti mutta varmasti). :D
Meillä on neitillä tänään eskarissa valokuvaus ja neitinhän piti tälläytyä... :LOL: Oli se niin kiva katella ku eilen vaatteitä ite halusi miettiä ja sovitella. Sitten vaan tulee kysyyn että käykö näin. Nätit vaatteet neiti ite osasi valitaki. Mutta tuo neitin kaappi on nyt sit sen näkönenki että on vaatteita pengottu :kieh: Mutta ei se haittaa ku muutenki se pitä käydä läpi ja pieneksi jääneet vaatteet ottaa pois ku jotenki neiti kasvanut pituutta viime aikoina.
Vai tuntuukohan se vain siltä?
Lauantaina tuli käytyä vetämässä karaokeilta ja nautin todella illasta. Ihmiset oli mukavalla tuulella ja ei ollu mitään ongelmia. Masukki "jammaili" melkein koko ajan ja kotia tullessa rauhoittu vasta.

Mutta nyt kaverin kanssa käymään kahvilla ja kirpparilla. Kivaa päivää kaikille!!
Ninnipo ja masukki 20+6
 
No johan on! Vatsa on ollut tänään taas tosi "painavan" oloinen...kävellessä tuntuu kuin se oikeasti tipahtaisi. :/ onkohan muilla samanlaista oloa? ja tietty kauhee huoli siitä ku pikkusen potkuja ei tunnu. Just viime viikolla tuntui ensimmäiset kunnon potkut ja nyt taas ihan hiljaista. Onneksi neuvolan täti lupasi ottaa huomenna mut nopsaan kuunteluttamaan sydänääniä. onneksi, voi sitten vappuakin paremmalla mielellä viettää.

kehäkukka 21+3
 
kehäkukka74, älä huoli! Hiljasemmat jaksot on kuulemma ihan normaaleja.
Itsellä oli viime viikolla pari päivää kun en tuntenut oikein ollenkaan liikkeitä ja olin aivan varma että jotain oli vialla, sieltä ne potkut sitten taas tuli ja tänäänkin on neiti vetänyt koko päivän kauheeta break dancea :D Tulee isäänsä, joka on kauhia aropupu!


Tänne on tullut lisää hyviä ultrakuulumisia, kovasti onnea niistä :heart:

Itse olen pari päivää ollut kauhea väsynyt mutta onneksi kotona niin on saanut ottaa ihan rennosti...

Oon myös kauheesti jo haikaillut sinne syksyyn ja oman nyytin tuloon, en jaksaisi millään odottaa :headwall: Tätä pientä on odotettu niin kauan että halkean kohta!

Ainiin ja uusiakin oli tullut, sydämmellisesti tervetuloa!!

Jos lähtis kurkkimaan joko makaroonilaatikko ois rdy :)


Tini+Pingu rv 21+5 (huomenna neuvolaan täyttelemään kelan papereita)
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille!

Minäkin olen ollut huolissani, koska en ole tuntenut liikkeitä juuri laisinkaan, enkä edes tiedä miltä ne pitäisivät tuntua. Tiedän, että toisen masuasukin istukka on kohdun etuseinämässä, joten se varmasti vaimentaa liikkeitä. No, huomenna on rakenneultra, jossa toivottavasti selviää vauvojen olotila ja sukupuolet.

Suhvelilla oli tosi söpö pieni maha! Omani on jo sen verran suuri, että askel on jo hidastunut ja välillä maha tuntuu tosi painavalta. Kuinkahan isoksi tässä vielä ehtiikään kasvaa. Neuvolalääkäri totesi viikolla 15, että kohtuni on yhtä suuri kuin yhtä odottavalla raskausviikolla 21! Ei löytynyt neuvolakortista saraketta minun mittojani varten
:LOL:

Kovasti on keskusteltu myös uudesta äitiyspakkauksesta. Me otetaan kaksi pakettia ja yksi rahana. Vaatteita en ole vielä halunnut ostaa, koska sukupuolista ei ole tietoa. Sen sijaan olen innokkaasti huudellut tavaraa huuto.netistä ja monikkoperheiden sivuilta. Pinnasängyt, turvakaukalot ja hoitopöytä on jo hankittuna. Onko kukaan harkinnut tukiliivin ostoa/käyttöä? Minä ajattelin huutaa myös sellaisin, kun tarvetta varmasti kohta on.
Palailen asiaan rakenneultran jälkeen. Mukavaa vapun odotusta!

Masu78+"pojat" rv 19+2
 
Heipä hei!
Taas oli tullut vissiin jotain uusia hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä! :heart:

Lauantaina kun tunsin sen ekan kunnon mojautuksen, niin nyt on sitten mullakin ollut vaan hiljaista...kaipa siellä lepäillään masussa välillä...aion odottaa ens viikon rakenneultraan, niin siellä sitten kuulee onko kaikki ok..toivotaan! =)

Mä kävin tänään sitten lääkärillä näyttääs tätä mun kutisevaa ja nyppyistä ihoani, mulla meni toinen käsi niin pahan näköiseks ja koko kroppa kutisee niin paljon, et oli pakko mennä..ja hyvä et menin, mulla on kädessä joku tulehdus ja sain siihen antibioottikuurin ja jotain voidetta tohon kutinaan, onneks, olisin raapinut itteni pian ihan verille muuten!! :/
Mutta nyt siis iho-ongelmathoidossa....

jkoo + Pikkuinen 19+2
 
Liikkeistä on ollut puhetta. Mä tunnen niitä tosi "hassusti", välillä voi olla parikin päivää, ettei tunnu mitään. Tänään taas on tuntunut tosi voimakkaita töksäyksiä, niin että mieskin tunsi ekan kerran lapsensa liikkeet. Sit tosiaan voi olla pitkään hiljaista. Tottakai se mietityttää, kun välillä ne tuntee tosi kovina ja sitten taas ei ollenkaan.

Mutta sitten isommat uutiset... meille tulee tyttö :heart:
(pisti pasmat sekaisin ja itkin ilosta kuin hullu...) ihanaa, pikku prinsessa.
(tosin varmaan tulee äitiinsä, eli metsissä viihtyvä tuittupää)

mukavaa iltaa kaikille :)
cora ja pikkiriikkinen 18+4 (josta piti tulla Emil tai Elia)
 
Huomenta taas :wave:

Onnitteluja valtavasti ultrakuulumisista :heart: Näköjään se luonto ihanasti hoitaa sen, että tasaisesti tupsahtaa sekä tyttöjä että poikia =)

Ja pitkää pinnaa niille, jotka ultraa vielä odottaa B)

Masu78 Mä ostin viime raskaudessa sen tukiliivin, kun oli selkäsäryt niin hirveät. Nyt en oo vielä tarvinnu, mutta tuolla se kaapissa sitte on valmiina, jos siltä tuntuu, että haluaa taas ottaa käyttöön. Ihana varmasti sun massukka :heart:

Jkoo Hyvä, että sait lääkkeet kutinaan...toivottavasti helpottaa nyt =)


kehäkukka mietti painavaa mahaa, niin mulla ainakin ollut sellaisia päiviä, kun tuntuu, että maha painaa valtavasti. kaipa siihen vaikuttaa vauvan sijaintikin, että missä milloinkin viihtyy.

Täällä ollut kans nyt vähän supisteluja ilmassa. Ei kuitenkaan onneks kovin kivuliaita, mutta ihan kivi kovaksi menee koko massu välillä.
Eilen tunsin niitä liikkeitäkin ihan kivasti taas :heart: Mutta kyllä ne niin hentoisia edelleenkin on...
Ihania ilmoja vapuksi luvattu B) jos pääsis taas grillaamaan :whistle: :p Meillä ainut miinus on, että ukko on iltavuorossa koko tän viikon :| no pitää grillailla päivällä sitten jo =)

katjuska ja vilpertti 20+5 :heart:
 
Liikkeistä oli puhetta. Liikkeeet tuntuvat mukavasti ,vaikka välillä onkin päiviä, että liikkeitä tuntuu vähemmän. Eilen sitten ensimmäistä kertaa näin potkuja vatsanpäältä ja tunsin myös käteen kun kerran muksasi kunnolla. Oli vaan sit ihana tunne!

Mulla kans on välillä tollaista painontunnetta alavatsalla, ihan kun olis viimesillään raskaana. Menee kyl ohitse aika nopeesti mut inhottava tunne on sillon kun oikein painaa.

Uudesta äippäpakkauksesta tykkäsin, vaikka olihan siellä muutama aika vaalea vaate mut kelpaa kyllä. Enemmän tykkäsin tästä kun 06 pakkauksen väreistä, mut oli mitä tahansa niin mielellään otetaan vastaan.

Vappusuunnitelmia on sen verran, että vappupäivänä mennään tampereelle vapputorille. Ensimmäistä kertaa pääsee tyttö katsoon oikeen kunnon hulinaa ja varmaan vappupallo täytyy tytölle ostaa.

Toivottelenkin jo kaikille hyvää vappua, en varmaan ennen vappua enää kirjoittele! Niin, ja puoliväli poksahtaa täällä vappupäivänä, jee!

Nenna ja siskoveli 19+5
 
huomenta! :wave:

uudesta äitiyspakkauksesta: mielestäni oli ihan kivat värit tälläkin kertaa, ehkä enempi itse pidin edellisistä väreistä..mut aion kyllä ottaa tämän uuden pakkauksen..tarpeeseen tulevat kyllä varmasti :)
meillä on näköjään Nenna80 samat viikot menossa. :) puoliväli poksahtaa täälläkin vappupäivänä :D

mekin mennään luultavasti lasten kanssa vapputorille ja ilmapallojen ostoon :) grillinkin voisi tuolta varaston nurkasta raahata ulos ja avata grillikausi..
toivottelenpa nyt jo kaikille OIKEIN HYVÄÄ VAPUN ODOTUSTA!!
palailen asioille taas vapun jälkeen.. B)

jane85 ja rv 19+5
 
Moi taas!

Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin! Molempien painoarviot 320 grammaa ja hillitön meno päällä. Uskomatonta, etten tunne kunnolla liikkeitä, vaikka neljä kättä ja jalkaa viuhtoo kovaa vauhtia. Lääkäri oli asiantunteva, mutta ei kertonut sukupuolia :kieh: Sanoi vain, ettei kuuluu tähän tutkimukseen! Ärsyttävää!!! Mies oli niin raivoissaan kommentista, että laittoi jo palautetta sairaalaan. Saankohan enää mitää hoitoa siellä? Ymmärrän kyllä, ettei rakenneultra ole mikään sukupuolentutkimus, mutta miksi tietoja pitää pantata. Totta kai vanhempia kiinnostaa lapsen sukupuoli! No, uusi mahdollisuus tulee jo kuukauden päästä, toivottavasti silloin on eri lääkäri kuvioissa. Mites muut? Onko sukupuolesta kerrottu teille mielellään?

Masu78+"pojat"
 
Terveisiä saikulta
Olen toista päivää sairaana, huonoa oloa ja oksetusta, mutta huomena on taas töihin lähtö. Pitkä ei siis ole mun työviikko kun to ja pe vapaata :D

Mullakin on maha jo aika iso, mutta tosi monet ihmettelee minun kokonaisvaltaista pienuutta, vaikka näin pitkällä raskaudessa jo ollaan. Tuttavat naureskelee kun mulla vaan on kuulemma jalkapallo paidan alla,mut ei muuta. Ei kuulemma näy naamasta että vauva on tuloillaan... mut eikai sitä nyt jokapaikasta tarttekaan turvota :(

Sit ihmiset kyselee että miten on raskaus menny... nolona myönnän, että väliin aina unohdan salamatkustajan olemassaolon kunnes hän taas monottaa ja muistuttaa, että mamma hidastapas vähän, mieki oon tääl. Liikkeistä viel sen verran, että on se kumma, kun joku pitää kättään masulla, niin vaavi ei tee mitään, mut saman tien ku käsi lähtee tai katse kääntyy, niin alkaa möyrinä... Vaavi osaa jo kiusata vissiin

Oireita ei siis paljoa ole masu kasvaa ja välillä kutisee, liekö ne niitä venymisen merkkejä. ;)

Rakenneultrasta täällä on puhuttu. Meillä tosin oli puolen kuun aikaan ultra, ja mietittiin miehen kanssa, että kysytäänkö sukupuolta, välillä olin varma, että kysytään ja välillä varma, ettei kysytä. No ultrassa kävi sitten niin että lääkäri kysyi, että halutaanko tietää... siitä se ajatus sitten lähti. mut emmepä kerro tietoamme muille... jotain yllätystä pitää ilmassa olla :LOL: lällälläää

Jollain tääl oli ongelmia kissojen kaa... Meillä on rivitaloalueella ongelmia naapureiden kissojen kaa sekä semmoinen iso ongelma, että seinänaapurina asuu mielenterveysongelmista kärsivä naisihminen, joka unohtaa välillä ottaa lääkkeensä... Meillä on siis parhaillaan asunnon haku käynnissä ja muutamme saman tien kun uusi asunto löytyy. Harmillista kyllä tää nykyinen asunto on ihanalla paikalla metsän laidalla,,, mut turvallisuudesta en aijo tinkiä, varsinkin kun vaavi on tulossa. Kissat voi hyppiä vaunuun ja skitso täti tuikata vaunut tuleen tai kaahata autolla päälle... ja tää on valitettavan totta. Viime syksynä takapihalla löntystelyt karhu ja yksinäinen susihukkanen ei tunnu läheskään niin pelottavalta kuin lähinaapurin edesottamukset.(tuo eläinsatukin oli totta) Tylsää ei ole asustella pohjoisen perukoilla =)

Puolen kuun maissa lähetään miehen kanssa rovaniemelle koeajamaan vaunuja ja ostelemaan vähän vauvakamaa... Tästä pienestä kylästä kun ei voi ostaa mitään tietylle sukupuolelle ilmeistä kun heti joku tuttu näkee ja meidän suuri salaisuutemme paljastuu.

Hauskaa vapun odotusta kaikille ja koettakaapa syödä munkki niin ettette nuolaise kertaakaan huulia... MAHDOTON TEHTÄVÄ

Niin ja onnea uusille tulokkaille. Tähän pinoon aina mahtuu :flower:

Taivaannasta ja Möykky
 
vuh
Päivää piiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa kaikille! Oltiin Etelä-Suomessa kaksi viikkoa kavereiden ja sukulaisten luona ja matka oli todellinen viiden tähden loma! Meitä hyysättiin joka paikassa ihan kamalasti, mitään ei tarvinnut itse tehdä, ystävien kanssa vain "piti" siellä jatkuvassa auringonpaisteessa seurustella ja mahaa kasvatella...!

Kaikenlaista on teille tapahtunut, ihania ja surullisia uutisia on tullut. Osanotto pikkuisensa menettäneille. :hug: Uudet, tervetuloa!

Vaikka mistä olette keskustelleet, mutta kysyn nyt ihan omaan napaan liittyvän kysymyksen: onko kenelläkään teistä selkä kipeä?? Minä olen meidän perheessä ainoa, jolla on ajokortti, eikä tuo yli 2000 km:n ajaminen tainnut todellakaan selälle hyvää. Yhtenä iltana poikaa pytylle nostaessa selkä vielä nitkahti jotenkin tosi pahasti. Mitä sille voi tehdä? Täällä lähellä on kuulemma tosi hyvä vyöhyketerapeutti, tekeeköhän se hoitoja raskaana oleville? Pitää soitella ja kysyä. Olisiko kenelläkään mitään muuta ensiapua? Muuten kaikille tosi rauhallista vappua, tarkistakaa simasta prosentit ennen nauttimista :p !

vuh ja potkuri 20 + jotain ehkä???
 
Heips!

Ultraterveisiä. Kaikki oli oikein mainiossa kunnossa, lääkäri/hoitaja luetteli kaikki mahdolliset mitat ja systeemit, joista mä tajusin ehkä puolet! Mut kaveri oli niiiiin vikkelä, että vaikka ultrassa saa kuvan pysäytettyä ja kelattua takaisinkin, niin ei millään meinannut saada mitään tarpeellisia mittoja sieltä. Lääkärikin jo vähän tuskastui, naureskeli vaan, kun toisella oli niin kiire ja sit meni lopulta vähän "istukan taakse" leikkimään piiloa. Olisin halunnut tietää sukupuolen, mutta kun näin kuka mun masua mittaili, tiesin, että turhaa edes kysyä. Ei tuolla liikkumisvauhdilla kyllä olis varmaan saanutkaan tietää! Nyt kuitenkin vähän harmittaa, että olisin edes voinut kysyä, mutta nyt jäi siis arvoitukseksi. Pääasia, että kaikki kuitenkin hyvin. Painoarvio oli jotain 360gr.

Hauskasti törmäsin neuvolassa myös yhteen luokkakaveriini (jonka avokki on myös meidän luokalta) ja sehän valahti kalpeaksi kun näki mut! Ei olleet siis vielä kertoneet kenellekkään! Hiukan naureskeltiin siinä, että nytpäs kärähti. Ihan kiva oli kuitenkin jutella ja sain heti tekstarin, kun hän oli käyny nt-ultrassa.

No juu, ei mulla nyt muuta. Kiirettä pitää.
Ihanaista ja aurinkoista vappua kuitenkin kaikille!
 
Lapsimessuilla käväisin sunnuntaina, huh, huh aikamoista härdelliä, tunti ja äkkiä pois, mutta jäi sieltä joitain messutarjouksia käteenkin, lähinnä tilpehööripuolelta.

Vauvan liikkeet ovat mielestäni vaisuuntuneet (?), pari viikkoa sitten tunsin enemmän. No onneksi en taida olla ainoa jolla vaihtelee, meikäläinen kun tarkkailee ekstrasti näiden terveysongelmiensa vuoksi.

Kivuista ja kolotuksista: Liitoskipuja ja selkäkipuja on meikäläisellä ollut vaihtelevasti parin viikon ajan. Niinpä sijoitin 42 euroa Anita-tukivyöhön. On siitä ehkä ainakin vähän apua. Tuntuu, että parasta olisi, jos voisi hetken istua, sitten kävellä, sitten maata jne. Mutta töissä on istuttava aika lailla jämähtäneenä 8-9 tunnin päivässä, joten päivän päätteeksi tuolista noustessa - AUUUTS! Joillakin nämä kivut häviävät ja joillakin vaan pahentuvat raskauden loppua kohden, kertovat alan oppikirjat.

Ihan oikeasti lukaisin sairaalassa antibioottitiputuksessa maatessani erikoistuville lääkäreille tarkoitetun Yli-Korkala ym. Naistentaudit ja synnytykset -kirjan, jotta olisin hiukan vahvemmilla keskusteluissa lääkärien kanssa. Mun tilanne oli siis se, että ilmeisesti istukkabiopsiasta syntyi kohtuun hematooma, joka infektoitui, mutta hoidon alulle saaminen oli todellinen taistelu NKL:lla. Kun lopulta sain itseni ängettyä KOS:aan oli tilanne jo sellainen, että mulle sanottiin, että vuorokausi aikaa saada tulehdusarvot laskusuuntaan, muuten tehtävä keskeytys , koska yleisinfektiovaara on liian suuri ja mun oma oma henki alkaa olla vaarassa.

Ja nyt siis tulehduksen "häntää" tarkkaillaan edelleen, koska jos arvot vielä lähtevät nousuun, ei kuulemma elimistön oma puolustusjärjestelmä enää toimisi ja keskeytys tehtävä viimeistään 3 vrk:n kuluessa. Tällä hetkellä minua hoitava lääkäri n:ro 11 tuntuu sentään aidosti kiinnostuneelta ja huolissaan olevalta, toisin kuin useat aiemmat. Meikäläinen ei ole vuosiin joutunut turvautumaan julkiseen terveydenhuoltoon ja believe or not pankkilainaa lähtisin näiden kokemusten jälkeen hakemaan, jos Suomessa voisi synnytykset hoitaa yksityisellä puolella tai edes erityismaksuluokassa - eipä vaan voi !

Mulla on lisäksi sellainen tilanne, että ainoastaan sektio tulee kyseeseen, ja sekin on kokeneempien lääkäreiden mukaan vaikea, joten saapa nähdä minkä taistelun sen kunnialla loppuun saattamisen kanssa vielä käyn. Näiden edellisten hoitokokemusten jälkeen kun ei tunnu mahdolliselta vain istua sohvalla kädet ristissä ja toivoa parasta.

No niin ja sitten vähän iloisempiin tunnelmiin,
teille toivon:
SIMAA JA TIPPALEIPIÄ
EHKÄ IHAN VÄHÄN VOIS MAISTAA SILLIÄ?
VAPPUHUISKUJA JA IRTONENIÄ
AINAKIN ILPAPALLOJA JA KAULALLE SERPENTIINIÄ!
:wave:
 
Heipä hei!

han pikaiseen kysyisin sairaslomista..oletteko näillä viikoilla jo paljon tarvinneet ja alkaako jo tuntumaan, että kohta tarvii enemmänkin? Ite kävin tänään ylimääräisellä lääkärikäynnillä supistusten takia. Paikat oli kiinni ja jämäkät, eli kaikki ok. Joten ei kai tarvettakaan siis saikulle. Mutta olen koko ajan niin väsynyt ja töissä käynti on pakko-pullaa, että harmittaa, etten päässyt saikulle... tosin en maininnut asiasta... mutta kannattaako tollasesta syystä edes yrittää saada saikkua? kuulostaa varmaan hämärältä, kun yks täällä toivoisi saavansa saikkua, mutta kun lepo ois tarpeen! niin ja käyttekö sairaslomaa "anomassa" työterveyden kautta vai äitiysneuvolan. Tänään olin siis äippäneuvolassa...

Me muutetaan miehen työn perässä takaisin pohjanmaalle, mistä ollaan kotoisinkin. muutto tapahtuu tällä tietoa kesäkuun lopussa. täten myös synnäri vaihtuu vaasan keskussairaalaksi. kivaa päästä takaisin "kotiin"! :)

Hauskaa vappua kaikille!
 
Suhveli Terveisiä vaan lähes sairasvuoteelta...
:(
Varasin tänään huomiseksi neuvolalääkärin, sillä tänään oli ihan kaamea päivä töissä.
En meinannut millään pystyä tekemään hommia, otti meinaan niin lujaa häpyliitokseen.
Polvilleen meinasin pudota monta kertaa, oli se niin ärhäkkä viilto, joka yllätti, eikä mennyt ohi ennenkuin pääsin kotona lepoon pariksi tunniksi.
Muutenkin hävettää olla töissä toisten "tiellä" kun ei pysty supisteluiden takia enää nostamaan mitään painavaa ja mun työ kun on oikeastaan pelkkää nostelua.
Supistuksia on ollut jonkin verran ja ne on olleet kipeitä.
Katsotaan mitä tohtori sanoo.
Onhan se tietysti vähän noloa jäädä "jo nyt" saikulle, jos tohtori näin päättää, mutta vauvan etu ennen kaikkea!
Ja meillä kaikilla on mitä todennäköisimmin monia vuosia vielä sitä auvoista työelämää jäljellä, joten jospa nyt tehdään tämä jälkikasvu kunnialla kuitenkin... :)

Mamitus2 ja Nappula 21+2
 

Yhteistyössä