***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

Syyskuun 2008 mammat




29.8
Mimeso..........................(toinen)....................TAYS
Karolius.........................(Toinen)
Jouskari-80...................(toinen).....................JS
Seela-matilda...............(esikoinen).................K-SKS

30.8
Ihqli.............................(esikoinen)................K-SKS
Taivaannasta..............(esikoinen).................LKS

1.9
Piizu..............................(kolmas)....................NKL
Vape............................(esikoinen)

2.9
Migrantti.......................(kolmas)....................PHKS
Liisukka82....................(esikoinen)................KAKS
Daydreams...................(toinen).....................K-HKS
Marja80.......................(esikoinen)
Tyyne...........................(toinen).....................TAYS

3.9
Tinii...............................(esikoinen)................KÄT/H tai LUS
Tuuli-.............................(toinen)....................K-HKS
Ilona G..........................
Väpä.............................(esikoinen)................PHKS

4.9
Miss Eagle.....................(esikoinen)................K-SKS

5.9
Matarena......................(esikoinen).................TAYS
Ail..................................(neljäs)......................JS
Amk..............................(esikoinen)..................OYS
Hilbert...........................(toinen).....................TAYS
Snodgrass.....................(toinen).....................TAYS
Orlando.........................(toinen).....................TAYS
Kehäkukka74................

6.9
Tuhina Tyttö.................(toinen)......................K-SKS
Tytteli74.......................(toinen).....................L-PKS
Eikku80........................(esikoinen)
Neppis08......................(esikoinen)................TAYS
Nuppu08......................(toinen).....................TAYS

7.9
Maariankämmekkä.......(viides).......................OAS
Mamitus2.....................(toinen)......................TYKS
Eitsa.............................(toinen).......................RAS

8.9
Tiinuri..........................(toinen)......................TAYS
Dior..............................(esikoinen).................KOKS

9.9
Miukka........................(toinen).......................EKKS
Ninnipo77...................(kolmas)......................L-PKS
Enkelipojat.................(esikoinen)..................K-HKS

10.9
Suhveli........................(esikoinen)..................VKS
Syysmama..................(esikoinen)...................OYS
Kenguruliina................(neljäs).......................EKKS
Miia.............................(kuudes).....................VALS/TAYS
Äippäskä81.................(neljäs).......................L-PKS
Koiramamma...............(esikoinen).................K-SKS

11.9
Rastinalle...................(toinen)......................TAYS
Katjuska-78...............(kolmas)......................SAS

12.9
Syysmami..................(kolmas).......................TYKS

13.9
Nellukka79.................(toinen).......................TAYS
Kaiza80......................(toinen).......................TYKS

14.9
Vuh.............................(toinen).......................LKS
Laura80......................(esikoinen)..................KÄT

15.9
Nauruprinsessa..........(esikoinen)
Hennuska04...............(toinen)......................SATKS
Helinä84.....................(esikoinen)
Minnili.........................(kolmas)......................KOKS
Mitzy..........................(esikoinen)..................KOS/NKL

16.9
Kamiliya......................(toinen).......................NKL
Pienpapu...................(esikoinen)
Nyyttimyy...................(toinen)......................TYKS

17.9
Rouvaliini...................(toinen)........................PKKS
My-h..........................(esikoinen)...................PKKS

18.9
Trine..........................(kolmas)
Nawi..........................(kolmas).....................KÄT tai PS
Nenna80....................(toinen)......................TAYS
Jane85......................(kolmas)......................OYS

19.9
Jkoo...........................(esikoinen)
Saaramanta...............(kolmas).....................TAYS

20.9
Friesia........................(toinen)
Meripihka...................(esikoinen)
Pehmis......................(kolmas)......................JS

21.9
Mayah........................(esikoinen).................NKL
R iikka........................(toinen)......................K-PKS
Pesupähkinä..............(kolmas).....................LAS

22.9
Dream83...................(esikoinen)..................KÄT
Sporttityttö...............(esikoinen)
Masu78.....................(tuplat 1&2)
Hippos......................(toinen).......................LKS

23.9
Hiuko.........................(kolmas).....................HYKS tai ulkomailla

24.9
Siru81........................(esikoinen).................PKKS
Lizard.........................(esikoinen).................K-HKS
Unensieppaaja..........(kolmas).....................K-SKS
Wendie......................(tuplat 5&6)
Tiinuliini....................(esikoinen)...................KÄT

25.9
Habanero.................
Juuliai........................(esikoinen)

27.9
Angemil......................(toinen).....................LKS
Cora85......................

28.9
Icefairy......................
Feliana......................(esikoinen).................TAYS
Auts...........................(toinen)

29.9
SadButTrue...............

30.9
Winix..........................(esikoinen)
Liisa...........................(kuudes)

1.10
Liina81.......................(kolmas)
Flipi............................(esikoinen).................JS

2.10
Adett e......................(esikoinen).................SEKS

4.10
Cristiina....................(esikoinen).................K-HKS


Ei tarkkaa laskettua aikaa
Niina23.......................
mamma4x...................(viides)
Ittuli...........................(toinen)......................TYKS
Kastehelmi78.............(viides)
Snubble.....................(esikoinen)
Manta84....................(esikoinen)
Valkovuokko1............(esikoinen)



Voimia menetyksen kokeneille :hug:

Hipsuli
Neilikka77
Sävy
Luminella
Niinu86
Äittä-67
Tofu
Millimenninkäinen
Lydia
Niina22
Meritähti
Äippä0806
Lemontree
Fleur05
Sazu81
Juhlamokka
Moonlight-80
Sisu
Draama




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Linkit vanhoihin pinoihin:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t930808,850#m9700458

http://kaksplus.fi/keskustelu/t956235,675

http://kaksplus.fi/keskustelu/t985964,425#m10447582
 
UIh pääsen korkkaamaan uuden pinon B)
Keep up the good work Katjuska :)


Täällä Pingunen taas möyrii masussa heti aamusta lähtien!
Aika pirtee olo tänään ja ainakaan toistaiseksi ei vielä ole päänsärystä tietoakaan, toisaalta vasta tulin töhin joten kyllä se vielä ehtii paikalle pitkän päivän aikana...
Ihana auringon paiste ulkona, kevät tulee :heart:

Huomenna pyörähtää käyntiin taas uusi viikkoa, todella nopsasti menee tämä toinen kolmannes!
Olen koko illan jännäillyt että mitä siellä äippäpolilla tulee tapahtumaan kun en vielä haluaisi töistä pois jäädä, ihan vaan taloudellisen tilanteen takia... Sais hankittua kaikki isommat jutut vauvalle ja maksettua digiboxit yms pois niin sitten vois rauhassa jäädä... Lopulta kuitenkin tärkeintä on vauvan hyvinvointi, olkoon vaikka kuinka tiukkaa rahallisesti!

Lähen jatkamaan töitä.. Oottelen jo lounasaikaa kun päätin hakea keväisen päivän kunniaksi jädeä ekaa kertaa *SLURP*


Hyviä vointeja mammoille ja massukoille :heart:


Tini+Pingu rv 17+6


*muoks* Taivaannasta oli huolissaan kun joku oli sanonut että liikkeitä pitäisi jo tuntua rv 18 mutta älä nyt ollenkaan huolehdi, on tosi yleistä että varsinkin esikkoa odottaessa liikkeet tuntuu vasta rv 20 jälkeen! Kaikki on varmastis ilti hyvin :heart:
 
jeps jeps...huomenta vaan täältäkin. Aattelin tulla aamusta heti väsäämään uutta pinoa ettei vaan unohdu :) Jotenkin eilinen päivä tuntui ihan älyttömän kaoottiselta, etten saanut mitään aikaiseksi :kieh: No tänään koetan pitää asiat paremmin omissa käsissä, niin jos tästä päivästä vaikka tulis jotain :whistle:

mä oon ihan pihalla teidän jutuista, joten käyn lukemassa vielä vanhemmasta pinosta ne ennen kuin pidemmin jaarittelen...eilen ne nopeesti illalla luin väsyneenä, niin nyt en muista mitään sitten :kieh:

Mutta Taivaannastalle tosiaan, että liikkeet saattavat tuntua vasta tuon viikon 20 jälkeen, kuten tinii tuossa kertoi ja jos istukka on vielä edessä, niin se vaimentaa niitä liikkeitä, joten rauhassa vaan :heart: juu helpommin sanottu kuin tehty :whistle: :D itse nyt ehkä taas oon jotain tuntenut...edelleenkään en oo ihan varma. ;)

katjuska ja vilpertti 17+6 :heart:
 
Täällä yksi laiska kirjoittaja... Kuulumiset käyn kyllä lukemassa joka päivä - tai itse asiassa moneenkin kertaan, kun on jotenkin tuo työmotivaatio vähän lopahtanut... :LOL:

Joko olette kertoneet töissä? Itse onnistuin lopultakin kertomaan pomolle - eikä sitä kauaa enää olisi voinutkaan pimittää, massu alkaa puskea esiin jopa läskien alta. Pomo suhtautui onneksi aika hyvin ja sanoi, että sehän on kiva asia. Tiedän kyllä, että päänvaivaa siitä tuli, koska hyvä sijainen pitäisi löytää nyt aika nopeasti. Muutama muukin työkaveri tietää, joten eiköhän asia kohta leviä..

Ketkäs kaikki ovat jo tunteneet liikkeitä? Minusta tuntuu, kuin välillä olisi tuntunut jotain, mutta en voi olla varma ovatko ne olleet vauvan liikkeitä vai ei.. Nyt toivoisin ihan älyttömästi, että tuntuisi jotain - tietäisi, että pikkuinen on kunnossa!

Onko teillä ruokahimoja? Kateellisena luen, kuinka jotkut himoitsevat ruisleipää tai omenoita... Mun himot kohdistuu lähinnä vaaleaan leipään ja muuhun epäterveelliseen... Yhtenä päivänä rupesi tekemään niin paljon mieli grillattua kanaa, ranskanperunoita ja perunasalaattia, että lähdin varta vasten kaupasti hakemaan!

Vakuutuksista oli ollut puhetta. Esikoiselle ei otettu mitään vakuutusta. Ne harvat kerrat, kun ollaan lekurilla käyty, on sitten maksettu omasta pussista. Mutta tuohan on sellainen asia, että vaikea tietää etukäteen.. Jos onkin vaikka joku vaikea allergia tms. niin varmasti maksaa itsensä takaisin. Tuskin kuitenkaan tälle kakkosellekaan otetaan.

Aiotteko muuten ottaa äitiyspakkauksen vai rahat? Otan luultavasti nyt kakkoselle rahat, vaikka toisaalta pakkauskin houkuttaisi. Esikoiselle ostettiin aikoinaan käytetty turvakaukalo, jonka olen antanut eteenpäin, joten ainakin se tulisi nyt hankkia. Vaatteita on aika kivasti ja niitä tulee kuitenkin ostettua...

Aurinkoista päivää!
 
No niin..nyt on ainakin jotain taas mielessä, kun käväsin uudestaan lukemassa ;)

Kamiliyalle kans vastauksia...eli täällä kans ehkä tunnetaan liikkeitä tai sitten ei... Ruokahimot mulla vaihtelee kauheesti. Aika usein tekee mieli jotain ei niin terveellistä :kieh: Täällä vielä mietinnässä tuo pakkaus vai raha. Kauheesti mulla kaikkea vauvalle täällä on ja ne tuplarattaatkin vaatis rahoitusta, mutta silti en tiedä, jos kuiteski tekis mieli ottaa se pakkaus :whistle: No onneks saa vielä hetken punnita asiaa =)

Ailtoivotaan, että saat nestettä menemään paremmin...itse oon kans välillä tosi huono juomaan ja mulle ei ees tuu huonoa oloa siitä, että joisin :ashamed:

Jkoo kyseli töihin menosta äippäloman jälkeen. Mulla ei työpaikkaa oo odottamassa, mutta pitää miettiä, jos jotain sellaista eteen tulee, niin sitten voi miettiä sitä työasiaakin. Mulla painaa vaakakupissa aika paljon myös se, että pitäs sitte kaks muksua laittaa hoitoon, jos töihin meen ja ne hoitomaksut kun ei oo kovin edullisia :kieh: että sit pitää laskee mikä kannattaa...meillä kun kunta maksaa sitä kuntalisääkin, kun hoitaa lasta kotona =) Eli seurailen tilanetta ihan rauhassa :)

R iikalle voimia niiden pääkipujen kanssa :hug:

Ja toivottavasti Snodgrass saa mielenrauhan tänään neuvolan jälkeen. Mulla kans tulee sitä valkovuotoa ihan hirveästi ja koostumus vaihtelee :whistle: Mulla on aina synnytys käynnistynyt sillä, että lapsivettä on alkanut tihkumaan ja se on ollut aina sellaista tosi liukasta ja hieman öljymäistä ja hailakan vaaleanpunertavaa ja tuoksunut oikeastaan spermalta...joten siitä oon erottanut, että onko kyseessä lapsivesi vai valkovuoto =)

Iita28 Toivotaan, että supistelut siitä rauhoittuvat. Haluatko tietosi tuohon listaan?, kun silmäilin, enkä sinua siitä vielä löytänyt, mutta tervetuloa kirjoittelemaan vaan...

liikunnasta kans oli kyselty...mulla se jää tähän kävelyyn ja lastenhoitoon :xmas:
 
Huomenta! Ja hauskaa aprillipäivää.. :)
R iikka, joo, pitää kattoa sit äippäloman jälkeen et mitä sit haluu työn suhteen tehdä, voihan se mieli juu muuttua, mutta uutta paikkaa aion varmaankin hakea.
Tietääkö joku muuten että saako äippäloman tai hoitovapaan aikana irtisanoutua ihan normaalisti??
kamiliya harmittelee ruokahimojaan, mulla sama ongelma!Oon aina ennen ollut ruisleivän ystävä, mutta nyt ei mee alas kuin vaaleet leuvät, oon pitkään täs popsinut pelkkää paahtoleipää. Samoin tekee mieli myös koko ajan karkkia ja muita herkkuja, vaikka ennen en oo ollut mikään karkin ystävä, outoja nää himot. Ainoa terveellinen mitä välil tekee mieli on omena, ennen en ole voinut sietää omenaa, mut nyt sitä tekee välillä oikeen pakottavasti mieli :kieh:
Äitiyspakkauksestakin kyselit, mä meinaan ottaa pakkauksen, koska esikoinen tulossa. :)

Omaa...jännäilen täällä neuvolaa, mulla on tos päivällä aika..oon ihan paniikissa, jollei sydänääniä kuulukkaan, iiks..mut tuun kyllä laittaa tietoa tänne sit et miten meni! :p

jkoo + Pikkuinen 16+0
 
Hienoa, uusi pino! Kiitos Katjuska jälleen. :flower:

Pienen liikkeet on erittäin hentoina alkanu tuntumaan, onpas aika jännää..

kamiliya kyseli onko raskaudesta kerrottu töissä, ruokahimoista ja äitiyspakkauksesta.
Olen kertonut töissä ja erittäin positiivisesti suhtautuivat. Ruokahimoja löytyy: pinaattikeitto, jäätelöt (erityisesti mehujäät) , salmiakki, appelsiinituoremehu, meetwursti, limukat, pakastetut mansikat tehosekoittimella surautettuna jääkylmänä mössönä, ym.
Äitiyspakkausta en ota missään nimessä, sen tiesin jo alussa: en voi kestää sitä et kaikilla on niitä samoja vaatteita, vaikka ihan sieviä vaatteita ovatkin. Kuitenkin ymmärrän tietysti erittäin hyvin jos äitiyspakkauksen ottaa, siitä ei ole kysymys! :)
Teen suurimman osan lapsen vaatteista itse, paljon ostan myöskin kirppareilta ja sitten ihan kaupasta.. Kankaita olen jo etsiskellyt ja sormet syyhyää päästä ompeleen pieniä vaatteita. Helpottaisi vain huomattavasti jos tietäisi kumpi on tulossa! Tässä siis vappuaaton rakenneultraa odotellessa..

Mukavaa ja aurinkoista tiistaita kaikille!

syysmama 17+3 :heart: (meen nyt näillä viikoilla vaikka profiilissa eri viikot, ne on menkkojen mukaan lasketut ja nämä neuvolassa käytetyt ultran mukaiset viikot)
 
snodgrass
Huomenta!
Ja terveisiä sieltä neuvolasta. Kaikki oli onneksi ihan hyvin, sydänäänet kuuluivat (tosin en sitä epäillytkään kun juuri ennen lähtöä tukkaa harjatessa sain niin mojovasti monosta että huudahdin ääneen!) eikä kohdukaulakanavassa ollut tapahtunut muutoksia. Sain kuitenkin lähetteen labraan, katsotaan ettei ole hiivaa tai bakteeritulehdusta. Sain myös loppuviikon saikkua, mikä on ihan jees kun on tämä kamala flunssakin tässä päällä. Ylimääräinen vapaa viikonloppu on kyllä ihanaa luksusta! :D

Äitiyspakkausta me ei varmaan oteta, kun edellisestä on kuitenkin suht lyhyt aika. Sen sijaan meillä on erittäin vanha ja käytetty turvakaukalo, joten oon suostutellu miestä, et käytettäis se raha uuteen turvakaukaloon.

Mielitekoja ei nyt kovin vahvoja oo ollu. Kirsikkatomaatteja tekee mieli, ja fetasalaattia oli pakko saada viikonloppuna. Välillä on ollu pakko saada jotain rasvaista ja suolaista, ja makeaakin kyllä maistuu - joten eipä kovin terveelliset ole meikäläisenkään himot :/

Ai niin, katjuska , viikonloppuna haistelin kans varovasti ja totesin et kyl tää ihan valkovuodolle haisee :LOL:

Hauskaa päivää! Taidan parkkeerata tuohon sohvalle ja katsella jotain kivaa...
Snodgrass ja neponen 17+5
 
Kamiliya Töissä, kerroin juu pomolle. Onnitteli ja oli ilonen meidä puolesta, MUTTA piti sitte seki ilo pilata sillä kommentilla et olisin voinu kertoa aikasemmin :kieh: :eek: Omille vanhemmille kerroin ed. viikonloppuna, kuvitteleeko se nainen että sille kerrotaan ensimmäisenä :eek:
Meni fiilis pilalle, vaikka hän niin ilonen oliki. Sano vaan että ku yks työntekijä on elokuussa lomalla ja lomittajat lähtee niin ajoissa pois niin on hankalaa saada siihen ketään PRKL. Kyllä olis pitäny kertoa vasta kesäkuussa, siinäpähän olis kärvistelly. Työpaikka on mahtava ja työstäni nautin ettei tämä valittaminen siitä johdu. Pari hyvää kavveria töissä tietää, mut asia ei ole mitenkään julkinen vielä. Saavat arvailla niin kauan että tulee suoraan kysymään.
Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, vaikka esikoinen onkin vasta 2,5 vuotta, se raha on kuiteskii niin onneton.
Ruokahimoista oli kans puhetta. Juu löytyy ja on aina löytyny :D Siitä johtuen tämä lievä ylipaino :kieh: En kyllä huomaa suurta muutosta mut kun mulla normaalisti myös tekee aina yks kaks mieli jotain täytekakkua tai herkullisia voileipiä :whistle:

Ja sitte pientä purkautumista :kieh: Oltiin lähdössä ruokakauppaan ja laittaan toinen auto vakutuksiin, niin poika piru päätti että hän haluaa sadetakin päälle, eikä sitä uutta siistiä takkia minkä äiti on hankkinu juuri niitä kauppareissuja ajatellen... Voihan helvata mikä riita, nyt sitte pojalla on ulkoilukielto ku riehaantu niin kivasti ja äitikään ei sitte pääse mihinkään, ei edes kauppaan. Kaapissa on kaikki valo ja sinappi ja ketsuppi, tietty jotain ruokaakin pitäs laittaa. Jos vaan nakkais matota pihalle ja alottas suursiivousta :/ Nyt olis kyllä fiilistä ja pää ei oo kipeenä. Joten nyt mä alotan verhojen vaihdolla ja nakkaan matot ulos ja ja ja

Nyt pitää mennä MOI :wave:

R iikka 15+1
 
moikka syysmassukat! :wave:

täällä myös ollut päänsärkyä jo useampana päivänä... :( joka päiväpitänyt ottaa ainakin yksi panadol..eipä siitäkän hyötyä ole ollut enää parina päivänä joten apuja ei siihen enää olekaan..

äitiyspakkauksen aion ottaa kolmannen kerran.. :) jotenki tuntuu et se on ollu tarpellisempi meille kun se raha..ja viime pakkauksesta jonka sain, oli unohtunut ilmeisesti kynsisakset :kieh: nyt odotan saavani ne :LOL:

Mielihaluista on ollut puhe..minulla ei aiemmissa raskauksissa ole ollut mitään erityistä mielihalua..
tässä raskaudessa sitten aika outona mielihaluna on tullut vihreä tabasco... :D sitä on vaan aika hankala syödä vaikka mieli tekee koko ajan ihan älyttömästi.. :LOL:
laitan sitä sitten leivän päälle samanlaisen kerroksen kuin voitakin ja vetelen naamaan sen samalla kun muut tuijottaa minua kun jotain hullua.. :whistle: :D

nyt täytyy mennä :wave: mukavaa aprillipäivää!!

jane85 ja rv 15+5 (16+4)
 
ail
Päätä särkee täälläkin jo monetta päivää.Tosin saattaa johtua nestehukasta.Eilen oikein yrittämällä yritin juoda ja pah,sain alas 8dl ja oksensin osan ulos.heikottaa joka päivä ihan kamalasti ja ihon nihkeys on inhottavaa.Päänsärkyyn alkaa jo tottua :kieh: Kun ei siihen panadol auta.Tänään juonut 4dl mutta onneksi tässä on vielä aikaa.En todellakaan tiedä mikä avuksi.Vesi ei tipu ollenkaan.Sen kun maistaakin niin oksu tulee.

ail ja Pipsa 17+4
 
Heips!
Pikaiset terkut täältäkin. Lukemassa käyn joka päivä, mutta kirjoitusintoa ei kauheasti jostain syystä löydy.
Tänään oli neuvola, viikkoja nyt 16+3 ja painoa on tullut n. 2,5kg. Normikäyrillä siis mennään, enkä vielä ole huolissani, kun viimeksikin tuli kunnioitettavat 20kg! Pikkukaverimme veti semmosta vauhtia edestakaisin ja kuperkeikkoja, ettei harjoittelijaraukka osannut ollenkaan etsiä sydämensykettä. Aina välillä sitten vaan sanoin, että nyt meni toiselle puolelle.. :LOL: Mulla siis tuntuu noi suuret liikkeet aika hyvin jo ja välillä jotain potkujakin. 145 oli kuitenkin se sydämensyke. Mä huomasin jo viime raskaudessa, että sekä tää dobbler (onko sillä mitään tekemistä ultran kanssa?) ja ultra hermostuttaa sikiötä, joten en oikein tykkää, että niitä turhan usein mittaillaan tai liian kauaa...
Ail:le paljon voimia. Mulle onneksi maistuu ihan juomat, välillä liiankin kanssa ja vessassa saa rampata kokoajan. Mä olen nyt laittanut jääkaappiin kannuun vettä ja sitruunanviipaleita ja se maistuu tosi paljon paremmalta kuin pelkkä vesi. Samoin basilikavesi on mun mielestä hyvää, ihme tapa, jonka oon oppinut äidiltä.
Päänsärky vaivaa täälläkin, mut raikas ilma, taukojumppa, venyttelyt ja terveellinen ruoka auttaa. Onneksi. Kyllä panadolia silti välillä menee ja käyn kerran viikossa fysioterapiassa. Niskakipuihin auttaa myös kaurapussi, joka on muuten ihana supistuksissakin, siis sitten loppumetreillä.
Supistelustakin on ollut juttua, täällä myös supistelee välillä. Rajujen liikkeiden, poitsun nostamisen tai orgasmin jälkeen. Sama juttu oli viimeksi, ja kun eivät satu tai kestä kauaa, niin en vielä huolestu. Tsemppiä niille, joilla vuodelepo jo uhkaa! Kannattaa tosissaan ottaa varovasti. Meillä mies joutuu jo hoitamaan rattaiden työnnön, jos poitsu on kyydissä, varsinkin ylämäet ottaa oudosti vatsaan. Tätä ongelmaa ei viimeksi tietty ollu.
Himoja mulla ei ole oikein ollut. Olen kyllä muutenkin aika kulinaristi, joten kunnon fetasalaatit (siis oikeasta fetasta), juustot, viinit, eksoottiset ruoat jne houkuttelee ja perusruoka ei maitstu. No täytyy yrittää vähän muutella osan resepteistä raskauteen sopiviksi. Ja niin, kukas se oli kun suositteli sitä yhtä kuivaa alkoholitonta siideriä. KIIIIIIIIIITOS, se oli hyvää!
Äitiyspakkauksesta en vielä tiedä. Toisaalta mun mielestä se on ihana kun sitä tehdään, mut toisaalta meillä on vielä kaikki jäljellä, joten en tiedä tarvitaanko me kahta kappaletta makuupusseja, haalareita jne. Pitää vielä miettiä. Ehkä ostan sillä rahalla mielummin vaikka kestovaippatarvikkeita lisää.
Töistä piti vielä sanoa, että kun nyt valmistun niin jään äityslomalle/hoitovapaalle niin kauaksi aikaa kun tuntuu sitten sopivalta. Vielä en ota stressiä asiasta. Todennäköisesti mietin kuitnekin jossain vaiheessa vielä jatkokoulutusta tai sitten etsin rauhassa oman alan töitä.
Juuh. Nyt pitää ruveta muihin hommiin. Tuli taas romaani, vaikka ihan pikaisesti vaan ajattelin kirjoittaa.
Voikaa hyvin! Ja potkuja pian kaikille! :LOL:
Kaiza ja kaveri 16+3
 
Ail Jos nesteet eivät uppoa juotavina, oletko kokeillut kiinteänä ruokana nestettä.. Esim. saatko alas kurkkua tai vesimeloneja, keittoja jne? Voimia kovasti joka tapauksessa.. :heart:

Mielihaluista: Mulla maistuu ihan tavallinen ruoka.. Ei vielä mitään vihreän Tabascon himoja.. :D Pääsiäisenä olin ihan himona mämmiin, kirsikkatomaatit on hirmu hyviä, karkkia ja makeeta menee myös.. Yhtenä päivänä en oikein saanut päätettyä mitä tekee mieli, jotain hapanta kuitenkin. Mietin kaikkea sorbetin ja kermaviilin väliltä. Lopulta kun sain sen päähäni (omenamehu), mies tuli jo kaupasta jäätelöpaketin kanssa. B)

Me luultavasti otetaan rahana tuo äippäavustus, kun pojan (1v.) pakkaus vielä hyvässä kuosissa ja osa käyttämättömiäkin vaatteita. Raha laitetaan tuplarattaisiin.

Vointi itsellä mitä mahtavin, suurimman osan ajasta en tiedosta olevani raskaana. Aikakin lentää edelleen. Perjantaina onkin sitten rakenneultra, jonne saan suunnata yksin, mies ei saa töistä vapaata. :/ Liikeet tuntuu päivä päivältä voimakkaammilta.. Saa nähdä kuinka pian alkavat tuntua ulos päin.

Kohta alkaakin sitten työharjoittelu 6 viikkoa joista kaksi viimeistä olen ensiapupolilla.. Se vähän jännittää kuinka osaan raskaana olevana opiskelijana mahdollisesti välttää eteen tulevia mahdollisesti päihtyneitä ja agressiivisia potilaita. Olen vielä sellainen luonne, että olen aina työntämässä nenääni joka väliin. :ashamed: Saan kuitenkin luvan sovitella työvuoroja aamuihin ja arkipäiviin niin vältän ehkä osan epäilyttävimmistä potilaista. :| Tällaista murehdintaa tänne suuntaan..

Tyyne ja "Sylvi" 19+0
 
Heippa!
Tulin vaan kertomaan neuvolakäynnistäni...pikku-tyyppi leikki hetken piilosta, mutta loppujenlopuksi saatiin ne sydänäänet kuulumaan, jee, nyt taas olo helpottui ja taas tuli todistettua että elämää siellä on! :p
 
Heippa vaan kaikille.
PÄÄTÄ SÄRKEE!!! Mies jo valitti, että ainako mulla jomottaa päätä... Mutta näkyyhän tuosta muutkin valittavan, etten ole ainut.
Kamiliya kyseli ruokahimoista... :ashamed: Tämä nyt on jo noloa, mutta mä en ole koskaan ollu mikän suuri lenkki-, ja grillimakkarioiden ystävä. Ja tässä joku aika sitten yks perjantai-ilta piti mies pistää asioikseen kauppaan hakemaan HK:n sinistä lenkkiä, että mamma sai syödä sitä ohuina siivuina leivän päällä... :ashamed: Mies istu pöydän toisella puolella ja katso kun mä hyvällä halulla vedin sitä kysrää... :snotty: Totesi vaan, että tämä on ikimuistoinen hetki! :LOL: Mulla himottaa kamalasti suklaata :whistle: :whistle: Ja se kyllä näkyy...
Äitiyspakkauksesta oli kans puhetta, että aikooko kuinka moni ottaa sen vai rahana. Meinasin ensin, että otan rahana kun vaatetta riittää tytön jäljiltä jo niin paljon, mutta se raha on vaan 140 euroa! :headwall: Sama kun taivaan tuuliin heittäis sen! Että taidan kuitenkin kallistua sen pakkauksen puoleen...
Ja liikkeistäkin joku kyseli... Täällä papunen liikkuu kyllä, mutta harvakseltaan tuntuu vielä, että täällä sit välillä hermostuksissa kuullostellaan, että onko se enää elossakaan...
Ja joku tuskaili, ettei vielä tunne liikkeitä? Ei kannata hätääntyä, kyllä ne alkaa tuntua ajallaan, toisilla ennemmin, toisilla myöhemmin!
Supistuksista: mulla on nyt viikon verran menny maha kovaksi välillä kyykkyyn mennessä. Ja tänään tuli eka oikea, kipeä supistus. No joo, tälleenhän ne alkoi esikoisenkin aikaan, rv 20 asti sit oltiinkin loppuun asti saikulla, muutama päivä vaan töissä kokeilemassa, että onnistuuko... Pikkausen huolettaa nyt tämä, mutta ens viikolla neuvola, niin pääsen meidän ihanalle terkkarille purkaa sydäntä :|
No joo, koirat odottaa ulos pääsyä jalat ristiss, ja sauna lämmittäjää, joten pitänee kammeta tästä ylös ja lähteä hommille.
Sisu ja Maisa (= tyttö keksi tekonimen ) 16+6 :heart: (huomenna kuuluu taas poks poks :D )
 
Neuvolaterveisiä!
Täti oli vaihtunut ja uusi täti oli... hmm.. tiukka ja vähäsanainen.
Sääli, sillä pidin oikein kovasti siitä aikaisemmasta tädistä!

Pikkuinen oli villillä tuulella, kuten muutamana iltana tässä aiemminkin, mutta sykkeet saatiin.
Siellä oli elämää, vaikka pelkäsin ettei ääniä kuulu.
Mikä kumma se ajaa tuollaisia juttuja ajattelemaankin...

Rakenneultraa odotellaan ja sinne 21.4. asti pitäisi jaksaa odottaa.
Liikkeitä onneksi jo tuntuu tai oikeammin muljuntaa ja voltteja, ei siis niitä ihania perhosen siiven hipaisuja...
Niiden voimalla mennään eteenpäin.

Joku kyseli äippäpakkauksesta.. Otetaan, sillä esikko niin vanha jo, että mitään ei ole tallessa!
Tää meidän 6v. lupasi lainata vauvalle omia nukenvaatteita, eli siis niitä joita silloin oli hänen pakkauksessaan.
Ihana tyttö!

Potkuja muillekkin syysmasuille!

Mamitus2 ja Nappula 17+3
 
Moikka ja hyvää aprillipäivän iltaa! :D

Ail: Voimia tuohon juomisasiaan. Tosi ikävä juttu. Jos se kiinteämmässä muodossa oleva neste auttais, siis just vesimeloni ja tuorekurkku, mitä joku ehdotti. :hug:

:hug: Kaikille pääkivun kanssa kamppaileville! Se on raivostuttavaa!

Ihanaa ku monella jo tuntuu liikkeet, oi että! :) Minä olen ollut tuntevinani pieniä liikkeitä sunnuntaista asti. Ei ne voi muutakaan olla, ainakin tuntuu siltä! Jokohan ne on ees mahdollista tuntea...?

Mayah rv 15+2
 
Mayah kyllä mä tunsin liïkkeitä kakkosesta jo ihan selvästi 15+ viikolla.. :) ykkösestä taas joskus 18+ viikon tietämissä.. ja tästä kolmosesta tuntunut jo noin viikon verran eli viikkoja minullakin 15+5... hyvinkin voi jo tuntua liikkeet sinullakin :)

ja voimia täältäkin kovasti Ail varmaan tosi inhottava kun ei mene juomat alas. kokeile tosiaan tuorekurkkua tms. jos saat pysymään sen edes sisällä.

jane85 ja rv 15+5
 
ruokahimoista mun tekee mieli vaan ranskalaisia. Ei oikeen muuta, no vettä on toinen. Mut jos vertaa siihen että joku ei saa juotuu juuri mitään päivänaikana ni oon kyllä tyytyväinen ku juoksen pissillä usein, mä nimittäin juon ku kameli keitaalla.

äippäpakkauksesta mä olin vielä aamulla ihan varma että otan pakkauksen, mut nyt oon tullu illalla miettineeksi teidän kommentteja lukiessa että niin enhän mä esikoisenkaan kohdalla juurikaan niitä vaatteita käyttäny. Käytössä oli lähinnä vaan toppis, kevyt-toppis, peitto, makuupussi ja lakanat. Mut ku mietin ni kai se on kuitenkin niin paljon arvokkaampi ku se 140 euroo ku siitä sais et kai se tulee otettuu taas kuitenkin. Pitää miettii viel. Esikoinen on edelleen niin kiintyny makuupussiinsa että tuskin hevillä luopuis siitä pikkusisarukselle :LOL: ja se on ainakin tosi näppärä. Mut pitää nyt viel sit miettii ja kattoo sitä hommaa. Onhan se ihanaa ku se tulee ja pääsee hypistelee niit vaattei ja tavaroi.
Niin viimevuonnahan pakkaus on vaihtunu vasta viikolla 21 ja jos sen saa tilattuu aikasintaan ku raskausviikkoi on se 22 takana ni saattaa olla siskot niin että saamme sen viimevuonna olleen pakkauksen. Se on kyllä aika suloinen että en pahaksi panisi sitäkään. Hitto et tulee taas tekstii.

(.) Massussa on tuntunu muutaman kerran pieni töytäisy, mut ei tänään kertaakaan eikä muistaakseni eilenkään. Eilen kyllä sattui masu 12-18 ja oli tosi kurja olo. Sattui niin ettei kyenny istuu eikä seisoo suorassa. Olo oli ok ku makas tai puol makas. Onneks helpotti ja tänään ei oo enää sattunu. Se oli sellanen pistemmäinen kipu alamasussa, mut en tiiä miksi sitä sitten sanoisi.

Kuin helposti teille tulee itku asioissa? Mä oon tänään pillahtanu ku en päässy saunalahden asiakaspalveluun läpi ja kiukutti sekin niin että hoh hoh. Ja luoja, jos ruoka on pahaa ni siitä tulee itku! :LOL: mä mikään kovin perso hyvälle ruualle oo. :ashamed:

NO joo, jos sitä kävis viel suihkussa ja menis nukkumaan.

Nyyttimyy ja murmeli 16 tasan
 
Himoista: Mulla ei mitään erityisempää,,, kasviksia ja hedelmiä on saatava JOKAPÄIVÄ!! Ihan pakko. Uutena himona on lakritsijäätelö (yleensä in syö jätskiä ku ehkä parikertaa vuodessa, nyt on menny paketti poikineen)

Äippäpakkaus: Uutena mammana tietysti se otetaan. Ihana päästä hipistelemään pakkauksen vaatteita ja ompelutaitoisena saan tylsistäkin vaatteista pian persoonallisen näköisiä. Jännää vaan se, että millaisen pakkauksen sieltä loppupeleissä saa.

Mulla ei mitään mielialahommeleita ole ollu, niin, siis en ainakaan ite ole huomannu. Asiaa täytyis varmaan kysellä mun mieheltä ;)

Hips,,, mutta nyt täytyy kiiruhtaa töihin,,mui mui massukat
Taivaannasta ja Möykky
 

Yhteistyössä