***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

ONNEA NIIHU JA SNODGRASS!!! :flower: :flower:


Täälläkin valvottu yö takana.. Mikään asento ei ollut hyvä, supisteli, oksensin kerran ja vatsa tyhjeni. Aamun puolella olo rauhottui. Edelleen vatsa toimii, mutta on ollut löysällä jo muutaman viikon. Proteiinia oli tosiaan pissassa viime viikon torstaina neuvolassa, turvotus lisääntynyt ja viikonloppuna päänsärkyä. Kävin eilen sitten pojan kanssa neuvolassa ja tällä kertaa pissa oli puhdas mutta paineet noussut edellisestä ja painoa tullut neljän päivän aikana kilo. Joten sen johdosta terkka määräsi lepoa, eli sain syyn viedä pojan hoitoon ja tilannetta seurataan. Tänään pissa edelleen puhdas ja paineet hyvät. Torstaina taas käynti. Vähän vihjaili että saattaisi tämä turvotus ja muut viitata lähestyvään synnytykseenkin. Myrkytystä se ei ainakaan vielä ole.

Tyyne ja Sylvi 39+0 riks raks poks
 
Jos nyt kerkeis vähän kommentoida!

Pahoinvoinnista kärsiville :hug:

Daydreams Teki mulle tuon saman tempun, päivä kaks takaperin :/ Tekniikan ihmeellinen maailma!?!

Hilbert Hyvä että riita selvis, meillä on ukkokulta kans ollu aika ärhäkkä välillä!! Mää tahtoo kans suklaata |O Cittarissako sellanen tarjous :p ???

Koiramamma Voipi olla että oli vatsanväänteitä...? Mulla kans koko vattaan sattuu ku on sekasin :x
Ehkäpä koirallesi tarjoama herkku on kiellettyjen ruokien listalla :LOL:

Nvla kuulumiset... RV:t siis 34+4 ( väärin aikasemmissa viesteissä )
RR 128/60
Painoa tullu yhteensä 17 kg :ashamed: nyt 1kg/viikko
hemppa 125
Sf-mitta 33,5 ( tippunu sentin verran, vatta-apina laskeutunut )
Sykkeet 135-147 liikkeet ++
Tänään otettiin verensokeri tunti ruokailusta -arvo ja se oli OK 6,2 ( yläraja 7,7 )
Mutta pissassa sokerti olikin sitte kahdella plussalla :eek:
Muuten pissa puhdas...
Eli siis torstaina menen paastopissan ja arvon tarkistuttamaan :/
Pyllystä nämä meitin sokeriarvot, ku ne noin hyppii... Kumma juttu, kai niiden olis pitäny näkyä veriarvossa??

Alapäässä vihloo ku nousee kyykystä ja harjotussupparit on aika jämeriä, mutta tuskin edelleenkään on mitään aikaseks saanu tuolla alapäässä. Joku mulle sano yhdessä vaiheessa, että stressihormooni saattaa estää synnytyshormooneja toimimasta?!? Tiedä sitte kuis pitää paikkansa?!?
Eilen oli työpaikan työvirepäivä ja mukavaa oli. Saunottiin ja mentiin syömään. Söin hyvin... tietenki. Jälkkäriäkin piti ottaa. Aamulla söin sitte leivän jälkeen parit keksit, olisko vaikuttanu sokeriarvoihin!? Voi kun keksis mitä ruokaa laittas... olisko se chiliconcarnea vai tonnikalalasangea?? Auttekee!!

R iikka
 
Riikka mun valinta olis toi lasagne!!! :p

Täällä nyt nähtävästi on jotain tekeillä tai sitten ei... :whistle: semmoisia kirvelu/kipusupistuksia tulee ehkä kerran tunnissa, edellinen väli oli 45min sitä ennen 1,5h että katsotaan miin tämä tilanne tästä etenee. Pyysin jo miestäkin kotia hetki sitten kun on jotenkin semmoinen olo että ei ole kovin kiva olla yksin, olis se sieltä kuitenkin varmaan tunnin sisään lähteny.

Meillä sain kerjätä 2 kk synnytystapa arvioo että aika paikkakunta kohtasta tuokin. Hah! Meillä vaan meno paranee... me ei päästä edes tutustumaan synnäriin! Siis suomeksi sanottuna voi vittu mitä toimintaa täällä :kieh: :headwall: noh, onneksi käytiin sillon torstaina äitipolilla että tietää että mihin kerrokseen edes hakeutuu kun synnytys käynnistyy. Tää on ihan uskomatonta! mulla ainakin olisi auttanut valmistautumaan synnytykseen kun olis käynyt katsomassa paikan päällä osastoa jne. jotenkin lisää kauheesti epävarmuutta kun ei edes tiedä miltä koko pulju äyttää... puhumattakaan stressitasosta kun ei tiedä missä se paikka edes on!

koiruus jälleen...
 
Koiramammalle tsemppiä suppareiden kanssa!!! Jännää, toivottavasti ei lopahda kesken tai ainakin saisi jotain vauhtia tulevaan..

Riikka mulla ainakin ekaa odottaessa tuli sokerit tosi herkästi pissassa läpi loppuvaiheessa vaikka kaikki oli muuten kunnossa! Esim jos jugurtin tai puuroa tms oli ehtinyt syömään ennen neuvolaa niin varmasti oli plussalla. Eli nyt ne stressihormonit matalalle, että pääsee oikeet hormonitt vaikuttamaan! :D
 
Coralle toivottavasti pelkopoli käynnistä hyötyä tuohon sun pelkoon :hug: Itsellä kans joskus asia mielessä pyörinyt, mutta oon sen sitte saanut sieltä pois onneks. :)

Ällöä oloa ja suolen tyhjenemistä tuntuu olevan melkein kaikilla, joten pakko kai todeta, että se on ihan normaalia näin loppuraskaudessa. :whistle: Mutta :hug: kaikille pahoinvoinnista ja mahakivuista kärsiville.

Meripihka Täällä tuo synnytystapa-arvio kuuluu automaattisesti ensisynnyttäjille. Kakkosesta ja tästä kolmosesta ei oo tehty... Mutta tosiaan suuria eroja taitaa olla paikkakunnittain. Koiramamma on kyllä ainakin saanut tästä eriarvoisuudesta kuntien kesken kärsiä aivan liikaa, kun hulluks pitää leimautuu ennen kuin sen arvion sai :kieh:

Ja Nupulla on kans joku ihme lääkäri osunut vastaan :kieh: Jos kerta hänen ois kuulunut kantansa asiaan sanoa, niin ei hän sitten voi tuollaista suustaan päästää. :eek: Täällä kyllä tuo arvio on aina polilla tehty gynen toimesta...että en sitte tiedä osaako nuo neuvolalääkärit ees arvioida sellaista sitte...

Daydreams Oisko ollut eilen kun tää palsta kettuili mulle samalla tavalla :kieh:

R iikkaa en nyt osaa ruoan kanssa auttaa, kun just on maha täynnä, niin silloin ei tee mieli mitään... pitäs jostain nyt nälkä saada aikaseks, niin sitte osaisin auttaa....

Koiramamma toivottavasti tilanne kehkeytyy siihen oikeaan suuntaan :kieh: :D
 
Moikka taas :) Ihanaa ihanaa - vauvoja, vauvoja! Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Mulla on niin ikään ollut tänään huonovointisuutta ja tavallista vilkkaampaa suolen toimintaa... tosi jännä ensin ihmetellä omaa oloaan ja tulla sitten tänne vaan huomaamaan, että muut kärsii samoista ongelmista. Myös minä olen saanut sukkapuikkotökkäisyjä, vauva ehken ruvennut harrastamaan ristipistotöitä ? :LOL: ja yöheräilyt: viime yönä 5 pissireissua, että juupa, on kivaa ... lisäksi selkä niin kipeä ristiselästä että nukkuminen on yhtä ähkymistä.

Ja Riikka: Mulla oli kanssa joku viikko sitten sokerit koholla aamupalan jäljiltä, mutta mitään ei ollut sitten seuraavan aamun paastonäytteessä. Menee jotenkin helpommin sokerit läpi näin loppuraskaudessa.

Minäkin voisi jo haluta tämän vauvan syliini, mutta ei pitäisi ruveta vielä turhia odottelemaan, ihan hyvin voi mennä vielä kuukausikin, ennen kuin päästään vaippoja vaihtamaan. Mutta silti. :p
 
ail
Aaaaaaaaaaaaaaargh kirjoitin äsken huippupitkäs syynytystarinan ja miehen pa*ka kone ei laittanut sitä tänne vaan sammutti netin.Ukko saa tulla kirjoittamaan sen uudelleen ja mie vaa sanelen.Onnea jakautuneille ja maltti+jaksua muille


ail ja PipsaPoika2vrk
 
Paljon onnea kaikille synnyttäneille!

Olen vihreä kateudesta, voisin jo itsekkin siihen puuhaan lähteä..Tänään oli neuvola ja eihän siellä mitään uutta tullut. Vauva todella alhaalla, mutta ei täällä kyllä ole merkkejä jakautumisesta. Muutaman päivän olen ollut todella kipeä, selkää ja vatsaa särkee, mutta selkeitä supistuksia ei ihmemmin ole. Supistukset loppuivat siihen, kun lääkäri sanoi, että tervetuloa synnyttämään.
Kaikki kikat on käytetty ja pakastinkin on täynnä leipomuksia ja ruokia. Koti kiiltää puhtauttaan. Mitähän sitä seuraavaksi keksisi?

Vape ja Kerttu 39+1
 
Onnea Niihulle ja Snodgrassille!

Netti meni poikki lähes heti viime postaukseni jälkeen ja saatiin se pystyyn vasta nyt. Toivon mukaan nyt pelittää. Menee meinaan muuten hermo :kieh: Oli muuten aikamoinen homma lukea neljän (vain neljän) päivän postaukset. Ahkeraa porukkaa.

Plääh pitää päästää mies koneelle. Jatkan siis joskus myöhemmin.

Feli 35+2
 
onnea vaavin saaneille :flower:

mielenkiintoista,että muitakin on jotka oksentanut!ite muutama päivä sitten yht,äkkiä avoimessapäiväkodissa ollessa tunsin et nytten tulee,juoksin salamana vessaan ja kerkesin avata vaan oven,kun jo lensi :x ei ollut kuitenkaan mitään pahoinvointia..
taitaa kuulua raskauteen,vaikken aiemmissa raskauksissa näin loppusuoralla enään todellakaan ole oksentanut.

täällä on joka päivä supistuksia pienempiä ja kovempia,muttei kuitenkaan niin että tuntuisi että synnytys olisi lähellä.olen varmaan viimesiä täällä!

pehmis 36+jotai..
 
Kiitoksia kaikille tsempittelijöille! Eiköhän se siitä...

Koiramamma, kuulostaa lupaavalta. Mulla tosin ollut sellaista muuten vaan kirvelyä ja polttelua tuolla vasemmalla puolella, ja kun koskee sinne, niin auuuu... Mitä lie. En jaksa stressata. Mutta tsemppiä, jos ja kun lähtö tulee!

Voihan itku, katseltiin tänään siskopuolen kaa sen synnytyskuvia, niin tuli sellainen fiilis, että "eiii en halua". Mä pelkään pelkän tipan laittoa. Sattuuko se enemmän kuin verikoe muuten? Vauva siinä rinnalla jälkeen päin oli kyllä niin ihana ryttynaama, mutta se veren määrä hirvitti. Kaipa se se auttaa, kun tietää tekevänsä jotain vauvan eteen ja tiet. hieman itsensäkin.

Täällähän on monella ollut vatsa sekaisin! :eek: Mä olen toisaalta onnellinen, kun oon ollut niin tukossa koko raskauden. Mutta se ripuliolo ei oo kivaa. Oksettanu ei oo vielä onneksi. Onko teillä muilla muuten sellainen pms-olo? Mulla on ketutusväsymysolo ja koko ajan sellaista pientä juilintaa reisissä. No joo, ei tää oireiden listaaminen mitään auta, on vaan elettävä... Mutta lohduttavaa kuulla, että muutkin täällä kärsii ihan samoista jutuista... :hug:

Pienpapu, täällä tosiaan myös tuota alapään juilimista. Sen kyllä kestää... Välillä oikein pelästyn kun vihloo niin alhaalta ja kokonaisvaltaisesti :LOL: , että vauva on jo puoliksi ulkona...Noh, ehkä siinä on sitten muitakin tuntemuksia.

Herkuttelusta oli puhetta. Mä olen yrittänyt kovasti keventää ruokavalioa. Olen lounaaksi syönyt Knorrin kasvissosekeittoja ja illalla jotain kevyttä, esim. salaattia. No ei se paljoa auta, kun välissä syö suklaapatukoita ( Tuplaa....), sipsiä ja juo Spritea. :whistle: Ja mulla on järkyttävä himo pelkästä vehnästä valmistettuihin uunipatonkeihin... Nytkin pyysin mietsä tuomaan Arnoldsin donitsin, pitää tosin kuulemma tyytyä kaupan viineriin. Ja ruoka-annokset on melkoisen kokoisia :D
Mä olen aina ollut tällainen mielialaruokailija, nyt on eka kerta vain, kun se syöminen näkyy kropassa.

Nyt yritän rauhotella vauvaa, että se jättäis mun kylkiluut ja nahan hieman pienemmälle vauriolle!

jaksuja kaikille ja onnea mahdollisille synnyttäjille!

Cora ja tyttö 35+5

 
:flower: onnea vauvaantuneille =) :flower:

Ollu niin väsy tässä että oo kerenny kunnolla lukee kenenkään juttuja. Käyny jokapäivä kyttäämässä vaan että kuinkamoni on jo jakautunu ja ketä on lähellä :) Itellä tänään oli neuvola ja kaikki edelleen hyvin, mitä nyt oli 4 päivässä tullu kilo lisää painoo. Tähän kyllä terkkari totes että johtuu siitä kun mun maha ei oo toiminu tässä. Syön, mutta mitään ei tuu ulos :( olo siksi melko kurja. Sain seuraavan ajan ens maanantaille ja ihanaa mä pääsen sinne yksin! Ei tarvii ottaa esikoista siihen mukaan sättäämään :) Tänään meinas ihan käpy palaa ku neiti oli kokoajan menossa seuraavaan juttuun ja huusi päälle kokoajan kaikkee omaa juttuaan. Koita siinä sit jutella ja kuunnella mitä terkkari sanoo.

Saa nähä pääsenkä mä ens viikon torstaina sit synnyttää ku oon sopinu sille päivälle tentin ja vielä erityis järjestelyillä. Saan suorittaa tentin yksin omassa huoneessa omalla valvojalla! Noo oon kyllä varottanu niitä että mul sit on se laskettuaika 16. päivä että voi olla että jos mua ei sillon 4. päivä näy ni oon sit etuaikasena TYKSissä. :) Noo sen näkee sitten.

Sori omanapaisuus..

Nyyttimyy ja murmeli POKS 37 (jotenkin nyt vaan sellanen olo että vasta heh)
 
Kiitos kaikille jotka kommentoitte synnytystapa-arviota! Pitää kysyä huomenna neuvolassa onko se sit silloin vikalla lääkärikäynnillä. Mulla se lääkäri on silloin ihan uusi, eli ei tietoakaan kokemuksesta/iästä. Edellinen oli sellanen 30:nen typy, mutta oikein pätevän ja topakan olonen. Toivotaan, että olis hyvä lekuri!

koiramamma :hug: typerää kun siellä ei pääse tutustumaan synnäriin etukäteen!! Kyllä meinaan helpottaisi tietää mihin sitä sit pitää mennä kun aika koittaa!

cora mä lukeudun myös noihin neulakammoisiin, ja oon ihan myös miettiny tota tipan laittoa onko kuin kivuliasta. Pelkään että se irtoo/repee mun kädestä irti ja verta suihkuaa joka paikkaan :x sorry :ashamed:

Kuinkahan kauan noissa isyysrahapäätöksissä menee sitten kun ne synnytyksen jälkeen laittaa menemään? Meillä ei tulevan isän firma maksa siltä ajalta palkkaa, mietin vaan että miten kaikkien lainanlyhennysten kanssa sit joudutaan toimimaan.

Nyt meen kattoo telkkua ja kohta paistan lettuja :wave:

Meripihka ja Apa 35+6 (huomenna poksuu) :heart:
 

Snodgrass & perheelle Oikein Paljon Onnea pienen tyttösen syntymän johdosta! :heart: :flower:

Missäshän vaiheessa Ninnipo on? Jokos käärö tuhisee kainalossa?

Koiramamma: Koita jaksaa suppareiden ja kipujen kanssa, varmasti saavat jotain aikaan!

Mulle ei mitään uutta, en oo joutunu pöntöllekään juoksemaan niinkuin useammat teistä!
Tässä vähän, siis vähän sattuu kun kaveri pyörittää päätänsä tuolla, niin juilasee makiasti nivusiin ja alaselkään.

Ootteko kovin kipuherkkiä?
Itse en kyllä ole, kipukynnys on mulla melko korkealla.
 
Riikka niin sen varmaan täytyi olla, olimpa hölmö. Onneksi tuommoinen kuorteella täytetty pyörittelylelu oli mieluinen :D meillä sitä tosin viskotaan pitkin seiniä!

Kipukynnyksestä sen verran että musta tuntuu että nykyään ei esim. finnien puristaminen satu niin paljon kun ennen? Liekö ihan hatusta repästyä mutta olen pannut merkille, mieskin on tähän huomannut.

Tipanlaitto ei satu verikoetta enempää. Ainut millon tuntui pahalta oli kun mut eka kuivutettiin päivystyksessä kasaan ja sitten klo 4 yöllä niille tuli mieleen että tippa olis pitänyt laittaa kun nestettä ei saanut nauttia (leikkausvalmius ) Ja mää kuulkaa luulen että sitten kun siinä synnytys kivuissa on maanut muutamia tunteja ei yks neula siellä sun täällä enää tunnu missään :hug: :D lohduttiko? ei varmaan...

Suklaaseen mäkin sitten tänään sorruin. Oli tullut tämmöistä Omar sulkaata ja hyvää oli... :p Lisäksi ostin Baby Blues sarjis pokkarin synnärikassiin itseni/ miehen viihdykkeeksi!

Enää ei oikeestaan ole tuota kipua ollut kuin kerran illan aikana. Taitaa vaan pentunen kiusata, tai sitten mä nukuin onneni ohi kun tuli vetästyä 2 tunnin päikkärit. Jotenkin on vaan ihan kumma olo, liekö sitten muuten vaan. Sukkapuikko tuikkasuja on niin emätimessä ja suolessa ah niin tasen tapavasti että oikein silmissä soi...


koiruus palstaterronina
 
Täällä toinen palsta terrori!

Kipukynnyksestä sen verran että luulen että mulla on aika normaali/korkea ts.en yleensä kovin "pienistä" hetkahda.

Kuitenkin nyt nää tuntemukset on nii erilaisia ja uusia mulle ku ekaa odottaessa ei ollut mitään.

ja tääkin on must aika hyvin ku vast vikalla vkolla jotain ylipäätään ilmenee...

Musta ois myös ihanaa jos pystyis synnyttää ilman kivunlievitystä mutta tuskin siihen pystyn kuitenkaan.
 
Piti viel kertaalleen tulla käväseen... tossa just vedin napaani aimo annoksen suklaavanukasta :p Prismassa kun on myynnissä sellainen 750 g purkki tuota alta kahden euron... en vaan päässyt millään sen ohi ja oisin pystynyt sen syömään kerralla, mutta ajattelin kuitenkin huomiseksikin vähän jättää. :whistle: :ashamed: Mut puolustukseksi...siin on vaan 2% rasvaa :D ja juu hiilareita varmaan senkin edestä :ashamed:

Tippa Mä kans inhoon sen laittamista, kun mulla nuo suonet muutenkin karkailee, mutta eipä se tosin sen kivuliaampaa oo kuin verikoe, joka mulla on useesti jouduttu ottaa ihan ihme paikasta, kun normi kohdasta ei oo saatu. :kieh:

Kipukynnys Vaikea sanoo onko korkea vai ei... joskus kun satutan itseeni, niin itkun sijaan alkaakin naurattaa vaan. :xmas: Mutta ei mua synnytyksessä oo kertaakaan sentään naurattanut, että kaipa siinä jokin raja sentään on mikä on jo sen verran tuntuvaa, että hymy hyytyy. :whistle: Tässä vaan mietin, että toivottavasti ei tuu sitä kipua uhmattua liika ja tule oltua kotona liian kauan kärvistelemässä kun tosi on kyseessä. Viimeks kuitenkin se synnytys oli jo aika nopea kun kunnon kivut alkoivat...

Hyvä se on hemmotella itseään vaikka sillä suklaalla, kun kyllä siinä synnytyksen aikanakin kaloreita palaa ihan kivasti... :whistle: Ja pakkohan sitä on jatkaa synnytyksen jälkeenkin tuota omaa hemmoittelua, jotta jaksaa valvomisen ja imettämisen. :saint:

Meripihkan kanssa mietiskelen tuota samaa asiaa, että tekeeköhän kela päätöksensä kuinka nopeesti, kun lainakin ois kiva maksaa :whistle:

Ihan väsy olo taas..eilenkin mentiin ihan hurjan aikaisin nukkumaan. tai no paremminkin pyörimään sinne sänkyyn...
 
voi luoja, mä en voi lukee teidän juttuja ku kirjotatte suklaista ja herkuista. :S mul kun on sellanen pelko että massuasukki kasvaa yli 4 kiloseksi ni en uskalla syödä mitään mis on paljon hiilihydraattia eli ainakaan mitään missä on sokeria. Tulee hirvee himo ku luen teidän juttuja kaikista herkuista. :p

 
ail
Ensimmäinen cytotec:in murusen sain nopesti klo 12.30. Seuraava muru/kotnrolli piti olla n.17 aikoihin, mutta lääkäri ei koskaan tullut. Kätilö kävi kyllä illan mittaa muutamaan otteeseen ja sanoi ettei enää tänään tulekkaan. Lauantai aamuna kätilö ilmoitti että siirrytään synnytys saliin kalvojen puhkaisuun. Synnytys salissa toinen lääkäri totesi että, kohdun suu täysin epäkypsä ja vauvan pää niin takana ettei edes yllä kalvoihin, auki vain sormen verran ja kaulaa jäljellä 3 cm. Lääkäri laittoi tutkimuksen jälkeen uuden murusen ja siirryttiin käyrän jälkeen takaisin osastolle supistelmaan. Seuraava sisätutkimus oli n.14 aikoihin tilanne aika sama ja uutta murua pesään. Supistelut jatkuivat ja seuraava sisätutkimus olikin vasta 19 aikoihin, lääkäri totesi paikkojen kypsyvän ja että aamulla siirrytään kalvojen puhkaisuun jälleen.... Sunnuntai aamuna 3 aikoihin alkoi voimakkaat supistukset ja 5.20 sain kipupiikin joka vei huiput pois ja sain hetken vielä nukuttua. Aamulla siirryttiin suoraan alas kun sali vapautui. Kalvot puhkaistiin n.12.30 jonka jälkeen alkoi voimakkaat supistukset, Ilokaasusta tuli paras ystäväni. Kätilö teki sisätutkimukset, kohdun kaula hävinnyt ja paikat ruvenneet aukeamaan. Minua rupesi ponnistuttamaan ja olinkin jo taas sen perinteeksi osoittuneen 5cm auki. Anestesija lääkäri tilattiin helpottomaan oloa. Aikaisemmissa 3 synnytyksessä en ole uskaltanut ottaa muiden puheiden takia. Lääke vaikutti nopeasti ja 1h tunti 15min puudutuksesta poika olikin jo ulkona vain 7 min ponnistuksen jälkeen.

Näemmä kipua lieventäviä puheita on turha pelätä ja uskoa kaupunki legendoihin.

Synnytyksen jälkeen oli vielä kalvon palasten metsästystä ym. mutta ei siitä nyt enempää. Kaikki lopulta kuitenkin hyvin.

Kiitoksia onnitteluista! Jatketaan juttua toisella palstalla!

 
cora ja meripihka ei tipan laitto satu sen enempää kun tavallinen verikoe.ja uskokaa tai älkää niin ei se siitä mihinkään repeydy tms ja se on kuiteski tosi lyhyt aika mitä sitä joudutte pitämään jos kaikki vaan menee hyvin :)

hille mullakin on aika korkea kipukynnys, itse en asiaa ole edes tajunnut ennen kun lääkäri kommentoi sitä...ilmeisesti isältäni periytynyt, hän on niitä "perus-suomalaisia" miehiä jotka repivät hampaansakin itse pois ettei vaan joudu hammaslääkäriin rahaa laittaan...
koskaan ei kipua eikä särkyä valita.

Jouskari mullakin haaveissa tuo luomu-synnytys mutta saa nähä kuin käy...aattelin kun viimekskään ei epiduraali ehtinyt vaikuttaan kun vikat 2h jotta jos nyt sen ajan vaan kärvistelis...mutta sithän sen vasta taas osaa sanoa kun synnytys alkaa.

ail kiitokset synnytystarinasta!on kyllä kuin pikkuinen kopio isästään :D

bb-fanit ootteko jo käyneet kattomas uudet asukkaat!?aika sekalaisen näköstä sakkia, ite meen juur tutkaileen tarkemmin...

yöllä suppaili aika napakasti, suoli tyhjeni 3 kertaa, hikoilin kun sika ja aattelin että nytkö se alkaa, ei käy kun huomenna täytyy päästä kouluun!
onneks kaveri vaan peläytteli, tai sitten tajus itekin että hetkinen, nyt ei sovikaan tulla kun äidin täytyy päästä kouluun :D
meillä on tänään pisto-harjotuksia enkä halua niitä joutua myöhemmin harjoitteleen jonkun tuntemattoman kans (pistetään toisiamme mm. takamukseen) vaan tutun ja turvallisen kaverin.
tän illan jälkeen saa sit tullakin :D

nyt bb-huumaan...täytyy laittaa digiboksikin tallentaan joka ilta ettei sit vaan missaa mitään jonkun synnytyksen takia :LOL:

d. ja pipana 39+1 (38+3)
 
Huomenia!

Ihana poitsu Ail:lla, onnea kovasti!
Mulla taas matala kipukynnys, inhoon ja pelkään kipua.

daydreams, mä kävin kans just vahtaamassa uudet bb asukkaat, katsoo nyt minkälaista ohjelmaa niistä saadaan aikaiseksi.

Mä nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Tiedä sitten mistä johtui. Että ei seoksentaminen ainakaan ollut merkki alakavasta synnytyksestä.

Olen päättänyt tänään siivota vaatehuoneen ja pestä vessan ja pari koneellista pyykkiä. Että onhan siinä tälle päivälle. Huomenna vien lapset illalla kylpylään.

Hitto nuo kaksi tuolla huutaa ja tappelee, pakko mennä katsomaan.

Miia ja masu tasan 38
 
Keskiviikko-päivää!

Pahoinvoiville ja kipuilijoille :hug:

Suolen tyhjennystä ei oo tapahtunut kuin viime yönä unessa - kiva! :kieh: Rautakuurin kaverina oon kohta viikon lusikoinut Levolacia, joka tuntuu vähän jotain auttavan.

Viimeisin iso hankinta, pinnasänky, on nyt hommattu! Sain onneks kyllä äidiltäni vajaa 90 vuotta sitten tehdyn kehdon käyttöön, jossa oon itsekin vauvana nukkunut. Sillä pärjätään onneks alkuun. Täytyy vaan patja hankkia. :heart:

Samat fiilikset täällä kuin monilla muillakin: toisaalta odotan innolla että pikkuinen saataisiin maailmaan, toisaalta iskee paniikki kaikesta ja toivois et sais olla vielä kuukausitolkulla nämä potkut mahassaan.. :ashamed:

Tämä tenava on ilmeisesti täysin suklaalla kasvatettu :eek: En oo oikeesti eläissäni syönyt niin paljon suklaata kuin nyt. Kuten muillakin, levy menee vähän kuin näkkäriä rouskuttelis, käsilaukusta ja takin taskuista löytyy aina joku jemma-patukka ettei tarvii kauaa olla ilman... :whistle: Ja kaikki muut herkut sitten! Eilen ostin tuoreen ranskanleivän(!) ja vetäsin siitä sitten noin puolet yhdeltä istumalta lauantaimakkaran kera - herkullista! :p Ja ko. leipä ei toud kuulu millään tavalla mun normi-ruokavalioon.. Kumma juttu ettei sitten tällä ruokavaliolla vatsa toimi ja naamakin kukkii... :whistle: :ashamed:

Mistä tulikin mieleen, et varasin kasvohoidon huomiseksi. Ihanaa hemmottelua! :heart: :D Ja ens viikolla jos menis vielä kampaajalle, niin johan sitä olis säteilevänä synnytyksessä :LOL:

Olin alunperin muuten sitä mieltä, et sairaalakassin ehdin pakata hyvin siinä supistusten lomassa, mut perun puheeni. Äitini sai eilen kauhutarinoillaan verisestä/vihreästä lapsivedestä ja muista vakuutettua mut, että kassi kannattaa pakata kuitenkin etukäteen. Ja tottahan se on. Eihän sitä voi tietää kuinka kiire lähtö tulee. Joten ei muuta kuin hommiin!

Tsemppiä päivään ja koitetaan jaksaa kipuilujen ja pahoinvointien kanssa! :heart:

Zucchero 37+1
 

Yhteistyössä