***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Apuapapua :eek: :eek:

Kertokaa mulle, miten kuiten saan sormukset pois sormista... viimeisen neuvolakäynnin aikana oli painoa tullut viikossa kaksi kiloa ja neuvolatätikin sanoi, että se on varmaan suurimmaksi osaksi nestettä kun niin äkäseen on tullut. Nyt on vaan ongelma, että sormukset on jämähtäny sormiin, eikä ne lähe pois millään. olen nyt yrittäny syödä paljon ananasta ja juoda vettä, jotta nestettä poistuis, mutta onko mitään muita keinoja??

Nakkimakkarasormi ja möykky 38+2
 
Ihana kuulla et muutkin on alkanu sortua herkkuihin :heart: ( nyt voikin sitte sortua ihan hyvällä omalla tunnolla :whistle: )

Snodgrass Ihana masu... Tuo on just sellanen irrotettava malli, siis näyttää siltä niinku sen vois vaan siirtää yöpöydälle unien ajaks :D

Katjuska Mä en saa nukuttua jos poika tulee mein väliin, tästä syystä se onki sitte viety joka kerta takas omaan sänkyyn. Joskus saattaa salaa livahtaa, jos satun nukkumaan tosi sikeesti. Se vaan on sellanen hyrrä... Tuo yöunille meno on vaan sellanen mikä meillä pitäs saada kuntoon. Tuo mun rakas tuore aviomies ei vaan tahdo olla samoilla linjoilla mun kanssa et kui sen saa nukutettua hyvin :kieh: Eilenki nukahti vasta puol yhentoista jälkeen, ja ysiltä oli kuiteski sängyssä :kieh:

Daydreams On se sitte hyvä ettei poikia kotona pelota =)
On ne niin ihania nuo lapsoset kun ne on oma-alotteisia ja kovia tekeen käsillään nimim. pari kertaa työkalujen jälkiä paikkaillu :/

Nyt alkaa joku roikkuun niskassa huomiota
Moi :wave:

R iikka ( joka laittaa mitä sattuu viikkoja ) 33+3
 
Yhdyn muiden mielipiteeseesn snodgrassin masusta, kiva on. Mie en kehtaa mihinkään niitä julkasta, ku ei ole mitenkään kaunis näky, arpeineen... :(

Niin tässä sit eilen tais tulla limatulppaa aika reilustikin... Seurataanpa nyt sit, et täytyykö täss kohta lähteä vai odotetaanko vielä monta viikkoa. Toivottavasti pari viikkoa vielä menis. Niinkuin oon maininnutkin esikoisesta tulppa irtosi kahta päivää ennen lapsiveden menoa.

Uniongelmia... ei meinaa millään saada unta. Viime yönäki taisin katsoa kelloa vimpan kerran puol kolmen maissa. Ja aamulla aikasin tässä on herätty. Rassaa, ku ei saa nukuttua, on nniiin väsyny sit.

Tänään aattelin lähteä kaupunkiin. Pakko käydä ostamassa imetysliivit ja -paitoja. Eihän tässä tosiaan tiedä koska lähtö on edessä. Olen ollu tähän asti sitä mieltä, et ei vielä pitkään aikaan vaikka onkin noita ongelmia ollu, mut tosiaan sen eilisen tulpan bongauksen jälkeen olen vähän alkanu mietttiin, et ehkä olis parempi varautua kuin olla varautumatta.

daydreams meilä on vielä tuplat parkissa anoppilassa, olisivat meillä vielä tiellä, ku eivät mahtuneet tonne makuuhuoneeseen, liian kapea oviaukko. Täytyy sit hakea, ku se on ajankohtaistal. Lapset on aina niin kivoja, ku ne kerkee vahinkoa tekemään, vaikkei tarkoituksella sitä tee. Toivottavasti se siimasysteemi pelaa.

Herkut pannassa täälläkin. Insuhoidon takia. Vitsit, ku mä oon jakautunu ja kotiutunu ni tää tyttö pitää kunnon mässyillan ihan varppina! Ei ole onneks hirveen vaikee ollu olla ilman mitään hyvää, mut välillä tekee mieli.

Tyynyjä
sängyssä mulla on kolme. Yks/kaks pään alla ja yks kainalossa. Välillä yks tyyny on jalkojen välissä.

Synnytyspelko
on vähän laantunu, ku tää pienonen on jo laskeutunu vähän. Esikoinenhan ei laskeutunu missään vaiheessa. Katsotaan sitten taas ku tulee se tosiasia vastaan, et nyt lähetään synnyttään, alkaako pelottaan.

hippos ja sulo tasan 35!!!
 
Taivaannasta
Koita jumpata sormia... 'Nyrkkiin, suoraks!! Itse sain sillä pienen turvotuksen pois ja äkkiä sen jälkeen sormukset pois!! Turvotus oli kyllä pientä, mut toivottavasti saat ne pois, ikävä jos ne kiristää.
 
Jahas... Hippoksella merkkejä ilmassa :whistle:

Taivaannasta yritä saada ne irti saippualla tai jollain rasvalla tai vaikka ruokaöljyllä...
itsellä viel just ja just irtoaa :kieh:

R iikka Kyllä mullakin aika hankala on ollut nukkua, kun poika viereen tulee, mutta minkäs teet, kun laiskuus iskee viedä takaisin omaan sänkyyn :ashamed: Tuo kun niin suloisesti tuhisee siinä vieressä ja omaan sänkyyn jos vie, niin saa viedä sit sen tuhannen kertaa tai istua jököttää sängynreunalla niin kauan, että varmasti nukkuu:kieh:
Juu ja varmasti saa myöhemmin omaa laiskuuttaan katua :whistle: :ashamed:
 
snodgrass
Huomenta!

Ja kiitos kommenteista =) Oliskin kätevää jos sen sais yöunien ajaksi irti... :LOL:

Taivaannasta jos saat turvotusta jollain hiukan laskemaan, niin mulla auttoi irrotusvaiheesa kun piti kylmän veden alla ja sit laittoi saippuaa.

tyynyjä mulla on pään alla kaksi ja jalkojen välissä peitto mytättynä.

daydreams muakin se hiiva vaivaa, mut en oo silti pystyny oleen ilman karkkia... :ashamed:

rintapumpusta vielä, et vaikea tosiaan tietää etukäteen tarviiko. Mulla oli aventin käsikäyttöinen, ja se oli kovassa käytössä. Aluksi tarvin sitä ihan siksi, että piti aina lypsää vähän päällimmäisiä pois ennen imetystä että vauva sais hyvän otteen rinnasta. Sittemmin lypsin pakkaseen että pääsi aina välillä käymään jossain. Mulla toimi hyvin sellanen valokuva, joka on otettu synnärillä heti kun oon saanu vauvan syliin - sitä kun katselin, niin johan alkoi maito virrata lypsäessäkin (monethan totee et imettäessä kyllä tulee mut lypsäessä ei), niin kannattaa etsiä joku tarpeeksi vahva vauvaan ja äitiyteen liittyvä juttu kuten sopiva valokuva, se voi auttaa.

Nyt takaisin serranojen ääreen... Ja pitäisköhän hakee joku keksi tai jotain..
snodgrass ja neponen 37+4
 
vuh
Huomenta kaikille! Koiramamma Minkä helevetin takia ne ovat lopettaneet sen ilokaasun synnäriltä?? Ihan käsittämätöntä. Tulee taas mieleen, että jos miehet synnyttäisivät, niin ei varmasti lopetettaisi ilokaasua, vaan synnytysolosuhteita vaan parannettaisiin ja parannettaisiin koko ajan... :kieh: Ärsyttää täysillä sun puolesta.

Cora Mä oon täällä ennenkin kiitellyt tota käsikäyttöistä Ainu-rintapumppua. Mulle ainakin sopi hyvin, kun maitoa tuli paljon eikä tarvinnut sitä tuolta erityisesti nyhtää! Mun mielestä se sairaalan sähkökone oli ihan outo ja hassu: tosiaan oli olo kuin olisi ollut kiinni lehmienlypsykoneessa! (Vaikka en oo ikinä ollut sellaisessa oikeasti kiinni. HEH-HEH-HEH!)

Palstariidoista Tätä on pitänytkin sanoa monta kertaa, että musta on ihanaa, kun täällä ei ole riidelty mistään asioista! :flower: Olette kyllä mukavia naisia. Kun esim. tuolla Mitäs nyt -puolella ei varmasti ole sellaista ketjua ollutkaan, jossa ei riitaa saataisi aikaan!

Tyynyt Mä nukun nykyään myttääntyneenä kahteen peittoon ja kahteen tyynyyn! Tuntuu tosi mukavalta ja tukevalta!

Itselle kuuluu tänne hyvää. Eilen vain elettiin täällä muutamat kauhunhetket: kun vein aamulla koiranpenikoita ulkoaitaukseen, lukitsin itseni ulos ja pojan sisään! :headwall: Vara-avain ei ollut omalla paikallaan, kun se on ollut keittiöremppamiesten käytössä, naapurit joilla on toinen vara-avain olivat reissussa eikä kännykkää tietenkään ollut mukana. Pika-analyysin jälkeen juoksin läheiselle poliisiasemalle!! Sieltä tuli meille sitten kaksi poliisia, joista toinen teki puhelinkortista ihme vemputtimen, jolla nyki lukon auki. (Eläköön murtovarma asuntomme?!) Poika oli ehtinyt jo vähän itkeä täällä sisällä, mutta onneksi ei paljon. Ja varmasti naapurin juoruakalla on nyt kertomista, kun näkee mustanmaijan kaahaavan viikonloppuna meidän pihaan...! Mutta mahassa kaikki yhä rauhallista ja hyvin! Kaikille voimia tähän päivään! t. vuh ja mahanen :flower:
 
Huomenta ja ilmoittaudun aamunimenhuutoon.
Illalla taas suppaili ja melkein lähdettiin sairaalaan, onneksi kuuma kylpy lievitti taas tilannetta. Mutta.. meillä on pieni ongelma tuon esikon nukuttamisessa. Hän seisoo päällään klo 23 ja ilmoittaa, ettei häntä nukuta ja aamulla klo 07 ei saada millään ylös. Tuskin tilanne ainakaan paremmaksi menee ja kun päikkärit jäävät välistä pois vähenee yöuni entisestäänkin eli hyvä, jos 7,5 h lapsi nukkuu. Entä sitten, kun pikkusisko syntyy? Kuinka vähällä yöunella hän aikoo oikein selvitä? Hoidossakin esikko ilmoittaa, ettei häntä nukuta ja skippaa päikkärit. Klo 21 laitetaan iltaisin petiin mutta päikkäripäivinä uni tulee klo 22 ja muulloin siis klo 23. Tai puoli tuntia myöhemmin. Kuulostaako tämä tutulta, Riikka?

Snodgrassilla oli ihana masu!

Rintapumpuista. Niin, esikkohan sai pumpattua rintamaitoa yli vuoden ikään asti. Ja ilman sähköpumppua ei oltais tultu toimeen. Pakastemaidot ei hänelle kyllä kelvanneet, mutta onneksi tuoremaitoa siis oli riittävästi tarjolla, siihen tehtiin vellitkin. Keskosten ruokkiminen kyllä on vähän toisenlaista, kuin täysiaikaisten sillä nesterajoitus on aika tiukka. Valo- ja videokuvat oli ehdottomia maidon nostamiseksi. Pumppausaika oli 20 min / kerta ja homma oli helppoa, kun oli kaksi sähköpumppua. 4-6 kertaa vuorokaudessa tuli pumpattua. Rintatulehduksia tuli pari, vedosta johtuen. Käsikäyttöisestä pumpusta ei ole kokemuksia, sillä niin kuin jo aikaisemmin kerroin ranteet oli tosi huonossa kunnossa eikä tullut edes mieleen kokeilla muuta, kuin sähköpumppua. 7 dl tais tulla maitoa parhaina päivinä ja säätelemällä pumppausaikaa ja kertoja sai kulutuksen ja tarjonnan kohtuudella kohtaamaan. Onkohan meidän lapsi sitten pullolapsi vai imetetty? =) Korviketta hän ei saanut kertaakaan ja valmisvellejä 2kk ajan sairaalassa, osan ajasta vellit olivat rintamaitopohjaisia. Kotona siis kaikki vellit rintamaitopohjaisia. Jossain vaiheessa alkoi tuntua harmilliselta kun esikko halusi maitonsa kylmänä. Pumppaa maito, jäähdytä se jääkaapissa ja vasta sen jälkeen syötä. Reissussakin olis ollut niin kätsyä, jos olis voinut suoraan pumpatun maidon antaa lapselle. Alkuunhan imuteho oli niin olematon, että edes tavallisesta tuttipullosta ei häntä voitu syöttää vaan luonnonkumitutilla annettiin maidot pehmeästä pullosta, josta saatiin puristettua maitoa hänelle suuhun. Sen jälkeen muistettiin nuo kertakäyttöpullojen pussit ja saatiin niistä pusseista valutettua maidot. Vasta lähemmäs vuoden ikää oli imutehoa niin paljon, että nokkamukistakin alettiin saada juotua ja vellit voitiin antaa kovista pulloista.

Mistä tuli mieleen, että pitäiskö varmuuden vuoksi keittää noi tuttipullot jo valmiiksi? Eipä se haittaa, vaikka ne steriloiskin jo tässä vaiheessa.
Ehkä sen sairaalakassinkin voisi jo pakata. Sinne kun tarvitaan miehellekin tarvikkeita. Olisi sitten kaikki valmiina kun h-hetki koittaa. Vaikka se olisikin se kahden viikon päästä oleva kuun ensimmäinen päivä.

Hesarissa oli muuten tänään tosi hyvä juttu taaperoiden temppuradasta. Voi kun tuollaisen idean olis saanut esikon ollessa pieni! Siinä oli ihan vain laitettu maton alle palloja, jolloin konttaava lapsi joutui tasapainoilemaan ja keksimään miten kontata maton poikki. Samoin matosta oli kierretty rulla ja sen päällä joutui kävelemään. Ihania pieniä oivalluksia, jolla saadaan pienen liikunnallisuutta tuettua. Tosin nämä meidän pienet jo varmaan pääsevät ensi keväänä konttaamaan ihan ulkonakin ja siellä on sitä hiekkalaatikon reunaa ja muuta mukavaa maastonmuotoa. Meillä keskospuolella oli sitten erilaisia tilaisuuksia, joissa teemoina mm liikunnallisuuden kehittäminen ja siellä oli ihania satupolkuja ja muita ideoita, miten antaa pienelle liikestimulaatiota ja innostaa liikkumaan.

Hexa ja pikkusisko, 37+2
 
nukkuminen :
kyllä on jo unet vähissä. puolentoista tunnin välein hereille ja vessaan. nyt ollaan taas jo valmiiks silmät ristissä.
ikeasta saa sellaisia pitkiä tyynyjä sänkyyn ja hintakin oli vain vajaa 10?. noi muut imetystyynyt on ollut ihan törky kalliita 50-80? riippuen merkistä.
närästykseen on nukkuessa helpottanut vasemmalla kyljellä nukkuminen. jostain luin, että olisi muutenkin paras asento sisuskaluja ajatellen. eivät kuulemma paina niin kuin esim. oikealla kyljellä nukkuessa...

nyt on joka ilta nukkumaan mennessä ruvennut jännittämään, että onkohan tänä yönä lähtö laitokselle, vaikkei mitään isoja merkkejä h-hetkestä olisi ollutkaan. sitte meinaaki iskeä taas tuttu paniikki.

perhehuoneruuhkista :
Naistenklinikalla ainakin kätilö tuumasi, että syksyllä on paremmat mahdollisuudet saada perhehuoneen, koska silloin ei yleensä ole mitään ruuhkia. kesäaika kuulemma hankalin.

neuvolakäynti:
Masun ympärysmitta miehekäs 114cm, sf-mitta huitelee jo 36cm:ssä. |O
hb 126 (neukkutätiä sai taas anella mittaamaan sen vaikka rautaa on joutunut syömään...)
oma paino ei tällä kertaa ollu noussu. -huh-

herkuttelusta:
antaa mennä vaan! kyllä ne herkut sitte sulaa ku vauva on punnerrettu. itelläkin tuli ihan hirmunen makeanhimo kun olin kaupassa. piti ottaa ostoskoriin vähän lakua, mansikkapullaa ja maxi-tupla. *mussun, mussun*.... Vahvasti uskon/toivon/luotan siihen, että kun masu on poissa niin liikkuminen on taas nannaa kun nyt ei yhtään innosta. mutta ei tätä massamäärää kyllä huvita kantaakaan. eli odotellen taas lenkkiaikoja.

facebook : pääkaupunkiseudun masut tapaavat ke 20.8 klo 16 sanomatalon kahvilassa, joten tapaamiseen tulijat, vahvistakaa tulonne toisillenne naamakirjan kautta. mukana taisi olla myös lokamasuja, joten tätä kautta ei kannata varmistaa tuloa.

lämmintä maanantaipäivää!

kehäkukka74+ pomelo 37+3
 
Huomenta!
Täällä ollaan ja yhtenä kappaleena. Olin viikonlopun yksikseni, kun mies oli maalla. Päässähän alkoi liikkua vaikka mitä :LOL: Kävin kaupungilla ja hemmottelin itseäni. Ihanaa..Olen lakannut nukkumasta, viimeyönä nukahdin vasta neljän aikoihin. Missähän kohtaa sitä putoaa? Ei luulisi ihmisen voivan valvoa viikko tolkulla..
Tänään oli sitten taas neuvola ja siellä ei mitään uutta. Torstaina olisi sitten taas aika kättärille, katsovat kuinka päin pienokainen siellä on. Voisin jo aivan hyvin lähteä synnyttämään..

Vape ja Kerttu 38
 
Huomentapäivää massukat!

Isäntä on kotiutunut vikalta mökkirellestys-reissulta ja tulikin ihmeen aikasin eilen kotiin =)
Oli se jotenkin helpottavaa nähdä taas oma kulta kotona, jos vaikka olisi jo lähtenyt synnyttelemään!

Tänäänhän oikeen paistaa aurinko!! Eilen oli ainakin Espoossa niin nihkeä ja hiostava sää etten muista milloin olisi ollut. Hikoilu oli taas huipussaan, varsinkin kun tuli käytyä kaupoilla anopin kanssa :D

rintapumppu Mä ajattelin hommata Aventin käsikäyttösen pumpun. Siitä olen kuullut vaan pelkkää hyvää ja niitä Aventin pullojakin on jo hankittuna muutamia.

Kauheasti himottaisi jo pakata sairaalakamat valmiiksi, mutta en ole saanut aikaiseksi. Pitää varmaan miehellekin pakata vaatetta jos vaikka saisi sen perhehuoneen.. Saatiin hommattua koirallekin tänne kotiin kaveri meidän sairaalassaolon ajaksi :heart: Tänään mennään ottamaan koirukselle se 1v-rokotus!

herkkuja tulee täälläkin mussutettua. Tosin joskus saatan ostaa jotain namia ja sitten ei enää teekään mieli hetken päästä. Onneksi ne ei mene huonoksi :LOL:

Jahas jos sitten menisi viettämään miehen kanssa hänen viimeistä lomaviikkoa :wave:
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa!

Heti alkuun onnittelut jakautuneille! :heart: :heart: Hurjaa...

Hirmuisesti viikonlopun aikana tullut tekstiä! Vaikka olinkin viikonloppu-leskenä, oli hommaa kemujen järkkäämisessä sen verran, että ei paljoa muuta ehtinyt.

Perjantai-ilta ja la-päivä menivät sujuvasti lauantaisia vauvakutsuja järkkäillessä ja välillä tietty huilatessa. Kemut oli ainakin itsestäni tosi kivat. Ihana nähdä kaikkia ystäviä ja tietty sitä synnytysaiheista juttua sitten riitti. :D En onneks ota mitään paniikkia kaikista kauhukokemuksistakaan, joten oli tosi kiva kuulla hyviä vinkkejä. Lauantai-ilta ja eilinen päivä menikin sitten pinkeetä masua voivotellessa - ihan niinkuin ei olis arvannut et niin tulee kaiken touhuumisen jälkeen käymään.. :headwall: Kivoja lahjoja tuli myös: tutteja, satukirjoja, vaatteita, leluja, jne. :heart:

Herkkujen syömisestä sen verran, et viime yönä taas heräsin joskus kolmen jälkeen valvomaan pari tuntia. Ja mikäs sen parempaa yöpalaa kuin lauantailta jäänyttä valkosuklaa-mustikkamoussekakkua - nam! :kieh: Muutenkin tulee kyllä päivittäin syötyä suklaata + kaikkea muuta. Kumma juttu, et toi painokin nousee.... :whistle: :headwall:

Tyynyjä on käytössä kolme, kaksi pään alla ja yksi jalkojen välissä. Ja tuntuu et lisää tarttis vielä tunkea... Selällään on aivan turha yrittää nukkua. Kuorsaan kuulema niin tajuttomasti ja heräänkin usein siihen, et tuntuu kuin tukehtuisin. :x Eli jommalla kummalla kyljellä.

Selvästi joku herkistely-kausi taas menossa. Aloin itkemään eilen kun katsoin olympia-lähetyksestä koostetta melojien maaliintulosta ja palkintojenjaosta.. :ashamed: Ja melonta ei lajina ole mitenkään erityisen lähellä sydäntäni... ;)

Rintapumppu-asiaa oon kans miettynyt, kannattaako hommata etukäteen. Kättärin valmennuksen jälkeen tulin kuitenkin siihen tulokseen, et katotaan siihen saakka kun maito ylipäätään nousee. Ja eiköhän toi mieskin osaa sen sitten tarvittaessa käydä ostamassa. Tai ihan yhtä paljon meillä molemmilla tällä hetkellä on kokemusta asiasta. :LOL:

Sairaalakassia en oo vielä pakannut. Jotenkin oon sellaisessa kuvitelmassa, et sen ehtis pakata siinä sairaalaan lähtöä odotellessa. Onkohan ihan virhe-arviointi?

Viikonlopun aikana tuli muuten uudenlaista kipua tonne alapäähän. Siis lähes kosketusarka koko värkki. Vähän samantuntuista kuin jos olis harrastanut oikein rajua maraton-seksiä - mitä ei siis ole tapahtunut, kun olin yksin kotona :( Vessassa käydessä saa olla tosi helläkätinen.. Outoa.

Nyt lähden tsekkaamaan Lastentarvikkeen pinnis-alen. Mukavaa päivän jatketta masun kantajille! :heart:

Zucchero 35+6
 
Taivaannasta oli saanutkin jo vinkkejä sormusten lähdättämiseksi..
Eli mun vinkki: käsi niin kylmään veteen, kun saattaa vain pitää, ja sitten hyvin vaahtoavalla ja liukkaalla saippualla nitkutat sormukset pois.

Vai joko onnistuit????
Oon vaan kuullut kamalia kokemuksia noista kapistuksista, kun jäävät sormeen....

Täällä neuvolaan menoa odotellessa...
Mamitus2 ja Nappula 37+1
 
Terve!

Mulla on sormukset jääneet sormeen, kikkakolmoset eivät ole auttaneet.

Ja tyynyjä ja peittoja on monta, pään ala, jalkojen välissä mahan alla yms.

Ja täälläkin herkkuja kuluu vaikka ei päitäisi.......

Diorin ja Tiniin kuulumisia kovasti odotellaan.

Täällä ei merkin merkkiä synntyksestä....perjantaina menen taas neuvolaan ruikuttamaan tätä olotilaa, vaikka mitäpä se auttaa.

Viime yönä oli täällä hervoton ukonilma ja satoi ihan järkyttävästi. No nyt paistaa aurinko ja on tosi hiostava ilma.
Yöt menee kyllä muutenkin valvoessa ja pyöriessä, uni ei vaan tule. Ja viime yönä tyttö 4 vee näki painajaisia, no eipä katkennut uni kun sitä ei ollut lainkaan.

Mutta jos nyt vähän siivoilis tätä pommilla räjäytettyä huushollia.

Miia ja masu rv 36+5
 
Ohhoh, tänne on tullut 10 sivua juttua siitä kun kävin torstaina ! Ja vauvoja syntynyt !!! :)

Ensin pitää vastata Diorille tuonne kauas taakse päin siitä veriryhmäkontrollista, että minulla todettiin olevan harvinainen AB rh- veriryhmä ja sen takia joudun käymään nyt tällä viikolla 3. verikokeessa. Negatiivinen äiti saattaa jossain tapauksissa ruveta hylkimään veriryhmältään positiivista vauvaa tai jotakin. On kuulemma harvinaista ekassa raskaudessa ja synnytyksen yhteydessä tehdään ns. verenvaihto seuraavia raskauksia varten.

Mulle tuli ihan järkyttävä mustasukkaisuuskohtaus miehestäni viikonloppuna :ashamed: Tuommoisesta on aikaa, joten tuntui ihan hurjan nololta ja nöyryyttävältä yrittää kertoa omista tuntemuksistaan, kun toinen oli vielä ihan pihalla... Ja vaikka herkkänahkaisuuden itsekin aavistaa johtuvan raskaudesta, niin silti ärsyttää, kun tietää toisen kanssa ajattelevan niin - ikään kuin painavan asian vaan villaisella. Ihan kuin sitä nyt ei tarttis ottaa niin vakavasti.

Voi herkut... Me jo tehtiin miehen kanssa viikko sitten sopimusta siitä, että vähennetään herkuttelua, mutta mä en pysty! Onneksi olen vielä pystynyt sentään liikkumaan marjassakäynnin verran, muuten paisuisin ihan kauheasti. Kissa on ruvennut huomauttelemaan mun mahasta, kun yrittää tulla syliin ja siihen ei mahdukaan niin mukavasti. Se etsii ja etsii asentoa, sitten viimein pyörähtää puoliksi kainaloon. Eilen vauva monotti viiksekästä niin kovasti, että sain katilta mulkaisuja: "Voitko lopettaa??". Ja äsken se vaan alkoi puremaan minua, koska ärsyyntyi siitä, että sylistä valuu pois kun maha on tiellä :LOL:

Eipä nyt oikein muuta tällä erää. Paitsi: Vaikkei merkkiäkään siihen suuntaan niin silti:

Minä haluaisin jo sen vauvan ! |O
 
Huomenta! Paikalla ollaan...

Eilen tunnin sisään tuli 3-4kipeää supistusta, jee!! Loppui kun menin suihkuttelemaan, tai siis kivut häipy supailut jatkui vielä tunti tolkulla. Lähtö siis lähenee ja keskiviikkoa odotellessa :LOL: Eilen kummitytön synttäreillä naureskelinkin kun mietin ääneen että sittenhän nähdään kumpi on itsepäisempi...

Taivaannastalle juo paljon vettä sitten päälle mansikat ja ananakset. Lopuksi veri kiertämään jumpalla ja lopulta kylmään veteen (siis niin kylmään kuin vaan kykenet ) ja lopuksi saippuaa tai rasvaa ja kauhea nitkuttelu päälle. Jos olet jo kauan rasannut niin se turvottaa entisestään. Toivotan nyt että saat ne omin nokkines pois ettei tarvitse katkoa :hug:

Paljon kaikille vaivasille :hug: ja sympatiaa... Tosi monella näin viime metreillä olo on jo kurja. Kohta se helpottaa!!! Nukkumiseen olen ottanut kaksi tyynyä ja peiton. Nykyään vaan lonkat meinää tehdä kuolemaa kun täytyy koko ajan kylellän röhnätä ja alkaa tuota massaakin olemaan aika hyvin :/

Ilokaasu poistettiin työturvallisuuden takia Keski-Suomesta ja oliko jostain toisestakin sairaalasta mutta etelämpää? mutta siis työntekijät jotenkin kärsivät siitä. Mun täytyy myös myöntää että olen todella onnellinen että täällä saa niin paljon tukea ja lohdutusta oli se asia iso tai pieni, kiitos tästä massukat!!! Kyllä mä luotan sairaalaan henkilökuntaan ja ammatitaitoon, vain tämä kun kaikki palvelut on ajettu alas niin se lähinnä nostaa raivon pintaan ja koen että olen eriarvoisessa asemassa muun maan odottajiin. Sehän nyt ei todellakaan ole kenenkään teidän vika mutta musta on todella ihanaa että niin moni täällä on "pitämässä puolia"...toivon mukaan asiaan saadaan nyt laki uudistuksen myötä uudistusta!

Vuh onneksi sait virkavallan apuun, mä olen kanssa niin hajamielinen että avaimet tuppaa jäämään kotia. Onneksi olen usein myös niin hajamielinen että välillä ovetkin on lukitsematta että pääsen kyllä takaisin sisään... mitäs pikkuset tuumas pihailusta? olikos se eka kerta? musta olis niin ihana seurata niitä mönkäisiä ja sitä miten kukin reagoi esim. just pihalle viemisiin.

Nyt katsomaan josko postipate olisi toimittanut meidän hääkuvat, sais tämän sateisen iltapäivän kulumaan hyvin niitä laitellessa. Muuten jatkan täällä notkumista :D

Koiruus ja pentunen rv 36+5
 
Rintapumpusta Ostin ihan sellasen käsikäyttösen esikoisesta ja maailman surkein kapistus oli, itse lypsäen sain paremmin maidon pulloon =)
Maaliskuisissa On kyl järkkyy riitaa, onneks täällä ei oo osaamme ainakin olla hienotunteisii eikä syyllistetä ketään mistää jokanen saa odottaa miten haluu:) Olette ihania :heart:
snodgrass Toivotaan ettei me kummiska jättiläisii saada=) Sulla on ihana töttörö massu ja tosi iso itelläni on nii pirun pieni tuntuu et viikkoi olis ehkä 25 eikä kohta 38...=)
Kokis :p :p :p Nam nam nam siis aivan tajuton heikkous!!!!!!
taivaannastaKylmää vettä saippuaa ja rasvaa huuteloo täältä tääki mamma. Toivotaan et saat omin nokkines pois ettei jouduta katkoo!!!
Hippos Jaahas sitä on sitten jakautumisen merkkejä ilmassa! Ihanaa lisää vaavei :heart:
Ja sit neuvola kuulumisii
Paino: +567g/viikko
Turvotus:+
Paineet: 122/86 ja 126/78 joko vaikuttaa edellis yö ja valvominen tai sit on synnytys lähellä!!!!IIIIIKKKK!!!! :D
Hemppa:117 ja rautakuurille, aika pitkälle selvisin ilman mitään...
SF:33 Keski käyrää mennään hienosti.
RT
Syke 148
Liikkeet ++
Sitä alkaa si se synnytys läheneen vääjäämättä viimeistään neljän viikon päästä voi olla meilläkin jo pikkuinen maailmassa. Saapi nähdä koska sitten saapuu!
Nyt jatkaan leipomuksia!
elohiiri ja masu 37+5 :heart:
 
vuh ukkokin juur paljasti että joskus viime syksynä kun olin ollut koulussa niin oli mennyt takapihalle tupakalle (asuttiin sillon vielä rivarissa) ja ovi olikin mennyt lukkoon, ei avaimia ja poika sisällä!Onneksi toisessa päädyssä asuva vuokran-antaja oli kotona, mullakaan ei meinaan ollut avaimia.Kysyin että koska olit aatellut kertoa kun nyt vasta mainitsi niin sanoi että hävetti niin paljon ettei meinannut koskaan kertoa :D

koiramamma lohduttaisko jos sanon että ilokaasu on ihan hyödytöntä :) no, jotkut tietysti siitä saa apua mutta muhun se ei jotenkin toimi, hammaslääkärissä sitä joskus tarjottiin.
kurjaa kyllä että kaikesta vaan supistetaan!!

Zucchero en mäkään pakkaa kassia etukäteen.Tai no, molemmilla kerroilla laukkuun valmiiksi oon laittanut liivinsuojat+liivit ja ristikko-lehtiä ja muut kamat kaappaan vasta lähtiessä.Viimeks ainakin ihan hyvin sain pakattua siinäkin vaiheessa.Ja mua häirii kun ei etukäteen tiedä mikä kellon aika lähtö tulee niin ei voi senkään puolesta pakata esikoiselle mitään.
alapään herkkyys kertoo mulla hiivasta, voisko olla?mulla ei lainkaan hiiva kutise eikä tuu semmosta paksua vuotoa vaan juur semmonen tosi herkkä alapää ja hiukan enemmän valkovuotoo mitä normaalisti.
siinä taas ällöä osastoa!

snodgrass aika tekopyhää tää karkittomuus mullakin kun suklaata kumminki syön :D

katjuska mä yleensä vien pojan takas sänkyynsä, mut ihan vaan sen takia et nukun ite paremmin ja poikakin nukkuu paremmin, se kun on nii herkkäuninen et herää jos vähän liikahtaa tms.toki jos ukko on lähteny jo töihin niin saatetaan nukkua molemmat ihan hyvinkin kun ei tarvii kylkikyljessä maata.Mieskin juur naureskeli et mitäs sit kun tulee 2 sängynvaltaajaa, kai se oon minä joka heitetään sohvalle :kieh:

mä oonkin täällä näköjään taas ihan jatkuvasti......
 
Heipatus!
en ole tähän ketjuun kirjoittanutkaan alkuraskauden jälkeen :ashamed:
Vieläkö huolitaan tässä loppumetreillä mukaan? Nyt kun on jo äippäloma niin olisi aikaa taas rupatella netissäkin ihmisten kanssa :)
Pikkunen esittely lienee paikallaan, eli Helsingistä olen, ikää 31 ja esikoista odotellaan. Laskettu aika on 3.9.2008. Perheeseen kuuluu lisäksi kaksi koiraa. Kovasti jo odotellaan pikkunyyttiä saapuvaksi, alkaa olemaan kaikki valmiina vauvaa varten, enää vauva puuttuu!
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä....
Hemppa 116
RR 111/67
Syke 147
Liikkeet ++
Pissa puhdas
Sf mittaa ei mitattu koska masukki niin laskeutunut että pää ei liikkunut enään ollenkaan...
Supistelujen takia soitti synnärille ja sieltä käskettiin tulla jos supistelut vaivaa liikaa ja yöunet menee.Sano että siinä tapauksessa aletaan käynistelyä miettimään... Tuossa just nousin sohvan pohjalta lepäilemästä...Ukko tuossa sanoki että mennä vain synnärille jos siltä tuntuu...(taitaa olla kyllästynyt mun marinaan väsymyksestä ja suppailuista :LOL: :kieh: )
Esikoinen on ihan tohkeissaan jos joudutaan synnärille....Odottaa jo niin kovasti tulokasta... :D :D

Nyt näin pikaiseen....Ens kerralla enemmän
Ninnipo ja :heart: masukki 36+6 :heart:
 
:flower: Tervetuloa kotiin Dior :flower:

Kirahvi Tänne mahtuu, vaikka isoja ollaanki :D

Hexa Kuullostaa just niin tutulta, meilläkään ei vaikuta mitään vaikka jättäis päikkärit välistä :( Tulee pissahätää, kakkahätää, janottaa ja ties mitä kaikkee. Ja kaikki nämä ainakin kymmenen kertaa.

Koiramamma Tais itsellekkin ilokaasu olla vain sellanen henkinen tuki, en kyllä osaa sanoa auttoiko okeasti mitään... Ja josko se lähtö alkais sullakin läheneen =)

Zucchero ja daydreams Minä kans sitte suppareitten kourissa pakkailen, jos jostakin syystä tulee "äkkilähtö" niin ei sinne tarvi mukaan ottaa ku neuvolakortti. Näin tein esikoiseltakin. Toki matkaa on kaikki pari kolme kilsaa synnärille, eri asia jos asuis kaukana/ kauempana... Tietty vois kaupasta ostaa vähän luettavaa ja shampoot ja saippuat!!
Mies saa sitte kattoa vaattet pikkuselle, kun tulee hakemaan kotia!

(.) EDISTYSTÄ... Ostelin tuttipulloon tutteja ja yhden tutin, sitte lähti matkaan kosteuspyyhkeet ja vaippapaketti JES!!
Hierojalla ( serkullani ) kävin... voi HELVATA |O Hiero jalat ja persauksen ja hartiat :kieh:
Löyty syy jalkojen puutumiselle, aivan tukossa. Hartiat ei niinkään ollu mut jalat oli ihan jumissa. Varattiin heti uus aika ens viikolle. Pakko saada vähän parempaan kuntoon, ennenku on ihan rampa :| Torstaina olis synnytystapa-arvio, vai mikä ny sitte lienee. Polin kutsussa luki vaan vastaanotto.
Nyt täytyy rientää ruoanlaittoon :wave: :wave: josko sitte vasta huomenna uudestaan :ashamed:
R iikka
 
Iltaa =) mäkään taas montaa kertaa viel tänään oo käyny täällä :whistle:

Vuh Onneks sait ne poliisisetät murtautumaan teille :D Varmasti kauhee paniikki iskee tollasessa tilanteessa... :|

Hexa mä oon kans jo miettinyt pullojen keittoa...saa sitte kattoo milloin saa toteutettua :whistle:

Huono unisille (eli vissiin melkein kaikille :kieh: ) halauksia :hug:

Zucchero Mukavaa, että vauvakutsut meni mukavasti =)

Kirahvi tervetuloa vaan mukaan porukkaan B)

Diorin perhe ihana kuulla teidän kuulumisia :heart:

Ninnipo Hyvin sie voisit jo lähtee synnyttämään niin me muut saadaan jännätä sitte ja olla kateellisia :whistle: ;) :D

R iikkahan on oikeen kunnostautunut noissa hankinnoissa :D Multa puuttuu vieläkin vaiks mitä :ashamed: kuten vaipat ja pullotutit ja tutit ja jotain muuta pientä... rattaiden sadesuojakin pitäs hakee...

Kateellisena täällä hieronnasta :kieh:
 
Kyllä huomaa meidän syysmammojen ketjusta, että kaikki ovat enemmän tai vähemmän äippälomalla, sen verta tiuhaan tahtiin tulee kirjoitusta ;)

Täällon kanssa kaikki valmiina vauvaa varten, tai melkein.. vaipat ja kaikki on hommattu. Ainut on, mitä en ole tehnyt, on tosiaan noiden kassien pakkaaminen ja tutin peseminen. Eiköhän ne kaikki ehdi kuitenkin tehdä, sitten kun lähdön aika oikeasti koittaa. Suppareitakin pitää tulla jonnin aikaa, ennenkuin ne synnärille huolii.

Tuo keskiviikko olisi niin bueno syntymäpäivä; 20.08.2008, mutta haaveeksi se taitaa jäädä, kun ei edes limatulppaa ole vielä irronnut. On vähän samanlaiset fiilikset, kun silloin, kun menkojen piti alkaa, eikä sitten alkaneetkaan, kun aina katsoi vessaan mennessä, tuleeko verta vai ei. No, nyt sitten tutkailee limoja :LOL:
 
Täälläkin käyty tänään 1 1/2 tunnin selkä ja hartia hieronnassa ja en muistanutkaan kertoa että viime vkolla kävin kasvo- ja jalkahoidossa kosmetologilla!

Pakko jotenki nyt hemmotella itseään kun ei tiedä millon taas pääsee! :kieh:

Lisäksi oon saunonut melkein joka pvä ja löyly ei tee yhtään huonoo päin vastoin.

Oon tehny kotitekosia hius ja kasvonaamioita ja kuorintoja(hunajasta ja sokerista saa muuten oivallisen ja edullisen kasvo ja vartalokuorinnan)

Ainut on tuo alapään karvoitus että se saa nyt luvan rehottaa :kieh:

Kyselin brassivahauksen hintoja ni oli ehkäpä liian kallista kuitenkin...säästelen sitten vaikka ku pääsee ukon kanssa vkonloppu lomalle sitten joskus ni käyn ennen sitä.. :whistle:

Ja ukkoa en kyl.tod.päästä tuonne alapäähän enää tässä vaiheessa.. :x

Ihan aikaa kuluttaakseni galluppia nikeistänne jos haluatte kertoa...

On muuten hauska kun mulla on ihan tietty "kuva" siitä miltä te mahd.muka näytätte...vaikka ei oikeesti tiedä yhtään :D

Meikäläisen nikki on helppo arvata että mistä se kertoo.. =)

38+3
 
Ehkäpä tässä voi kohta olla lähtö. Alkanu supisteleen taas. Monta päivää olinki rauhassa niistä. Limatulppa se sitten enteili sitä. No ei tässä sentäs ihan just olla lähössä, mut aikas kipeää on alkanu käymään, ku supistaa. Täytys alkaa kellottaaki vähän niitä suppareita, et tietäs vähän missä mennään. Pieni toivo mulla on, et ei vielä lähtöä tulis synnärille. Kattellaan.

Mut kaupungilla käyty ja sain ostettua imetyspaidan ja -liivit. sit ostin vielä 50 senttisii vaatteita vauvalle. Niitä ei vielä yhtään ole. Jos se syntyy nyt ni se on alle 50 senttii vielä. Tai voihan se olla jo vaikka kuinka pitkä :) Esikolle ostin myös vaatetta vähän.

ninnipo täällä jännitetään sun puolesta myös. Tulee ihan pakkomielteeksi tää foorumi, ku kuuleeki vihjausta sinne päin, et tässä on kohta joku llähdössä synnyttään, täytyy joka välissä käydä vilasemas onko jo kuulunu mitään. :LOL:

JOuskarilla ollu kyllä kunnon hemmottelupäivä. Ihanalle kuulostaa!

nikkigallup: en mä oikeestaan tiedä mistä tuo mun nikki tulee kai oon vaan päästäni jonku tempassu.

Taas täytyy mennä vatsan tyhjennykselle... (varmaan kiinnostaa)

 

Yhteistyössä