Syyslomalle; KOS/ ROHDOS/MALLORCA vai onko mentävä Kanarialla , jos haluaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiniMatkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MiniMatkaaja

Vieras
lämpöä ja uintia? Matkassa 3 koululaista ja 1 päiväkotilainen. Itse olisin halukas Kreikkaan tai Mallorcalle , mutta epäilen onko siellä lokakuussa enää lämmintä vettä ja ilmastoa....Kokemuksia? Mielipiteitä? Vinkkejä hotellista?Kaikki otetaan vastaan.

[QUOTE="siis";24653296]Kreikkahan on ihana lokakuussa. Suomen kesäsää (+20), mutta Välimeri todella lämmin. Pahin turistikausi on ohi ja palvelut kuitenkin toimii vielä.[/QUOTE]

Ja sijainnin takia lämpöisintä lokakuussa on Kossilla/Rohdoksella vai Kreetalla?

Mallorcalla voi lokakuussa sataa, viime vuonna marraskuussa satoi unta Mallorcalla.
Oletan että Rohdoksella ihan lämmintä lokakuussa.
Itse menisin Kosille, mutten ole käynyt joten en säästä osaa sanoa mitään.

googlaa. Kreetahan noista on eteläisin, mutta tuskin mitään jättieroja on. Itse olen ollut syys-loka kuussa Kreetalla, jossa noin +25 ja lokakuussa Kosilla, jossa noin +22-23. Merihän on lämmin pitkäänkin, ihanat uimakelit oli:)

Oletettavasti lämpötilan takia kaikki menee kanarialle syyslomien aikana. Muualla taitaa olla epävakaata säätä.Kanarialla on takuu varmasti lämmintä keliä tuolloin.

Jos saan ehdottaa jotain vaihtoehtojen ulkopuolelta, niin Sisiliassa ainakin on vielä lämmin. Alkukuusta helposti +28 astetta loppukuusta sitten +20 astetta. Merivesi vielä +25 astetta.

[QUOTE="siis";24653383]googlaa. Kreetahan noista on eteläisin, mutta tuskin mitään jättieroja on. Itse olen ollut syys-loka kuussa Kreetalla, jossa noin +25 ja lokakuussa Kosilla, jossa noin +22-23. Merihän on lämmin pitkäänkin, ihanat uimakelit oli:)[/QUOTE]

Minusta syksyisin vedet on lämpimämmät kuin keväällä, koska ne on olleet koko kesän lämpimänä. Ilmat taas on riippuvaisia koko vuodesta ja kuten olemme huomanneet niitä ei osaa kukaan ennustaa.

[QUOTE="siis";24653383]googlaa. Kreetahan noista on eteläisin, mutta tuskin mitään jättieroja on. Itse olen ollut syys-loka kuussa Kreetalla, jossa noin +25 ja lokakuussa Kosilla, jossa noin +22-23. Merihän on lämmin pitkäänkin, ihanat uimakelit oli:)[/QUOTE]

Onko Kreeta nuorison suosima paikka?Kannattaako sinne lapsiperheen lähteä? Olen kuullut että nuoriso suosii sitä , koska siellä paljon opiskelijoita.

[QUOTE="Miia";24653420]Onko Kreeta nuorison suosima paikka?Kannattaako sinne lapsiperheen lähteä? Olen kuullut että nuoriso suosii sitä , koska siellä paljon opiskelijoita.[/QUOTE]

Sopii myös lapsiperheelle. Hersonissos ja Malia ovat nuorten suosimia paikkoja, mutta lapsiperheille sopii hyvin esimerkiksi Rethymnon tai Hania. Rethymnonissa on Kreetan yliopisto eli siellä toki asuu paljon nuorta väkeä, mutta siis ei ole mikään "bilepaikka". Rethymnonissa on ihana hiekkaranta ihan keskustan vieressä ja kaupungissa on myös kaunis vanhakaupunki. Hania on isompi ja siellä on vielä kauniimpi vanhakaupunki, mutta rantoja ei ole aivan keskustassa ja usein matkailijat majoittuvat Hanian lomakyliin, jotka sijaitsevat noin 5-15 kilometrin päässä keskustasta. Nämä lomakylät ovat niitä turistikyliä ja osa voi olla jo osittain "kiinni" lokakuun lopussa.

Ilmasto Kreetalla on vielä miellyttävän lämmin lokakuussa ja merivesi on tosiaan kesän jäljiltä lämmennyttä. Ilma voi olla välillä epävakainen, voi sataa, olla tuulista, mutta yleensä kuitenkin ihan lämmintä, noin 25 astetta päiväaikaan. Yöt alkavat olla jo vähän viileitä.

Itse menisin Kosille tai Mallorcalle, välttäisin kanariaa, mutta lämpimästä ilmasta ei tietoa, koska talouteni on huonompi kuin kreikan ja siksi en voi matkustaa mihinkään.

Kreikkaan en matkaa varaisi, koska siellä taloustilanne on niin jäätävä että millä hetkellä tahansa alkaa olla kaduilla mellakoita yms. On ihan mahdollista että syysloman aikaan valuuttana on siellä jo joku muu kuin Euro. Maan pitäisi tehdä tosi dramaattisia säästötoimia ja valtionvelan korot ovat sitä luokkaa ettei niitä pysty maksamaan, vaikka tekisi mitä. Ei varmasti mene kauaa kun siellä vaihtuu valtiojohto.

[QUOTE="vieras";24654077]Kreikkaan en matkaa varaisi, koska siellä taloustilanne on niin jäätävä että millä hetkellä tahansa alkaa olla kaduilla mellakoita yms. On ihan mahdollista että syysloman aikaan valuuttana on siellä jo joku muu kuin Euro. Maan pitäisi tehdä tosi dramaattisia säästötoimia ja valtionvelan korot ovat sitä luokkaa ettei niitä pysty maksamaan, vaikka tekisi mitä. Ei varmasti mene kauaa kun siellä vaihtuu valtiojohto.[/QUOTE]

Espanjassa on myös huono taloustilanne mm. lääkeitä ei toimiteta valtion sairaaloihin, koska laskut maksamatta. samaa ennustetaan pian Italiaan,joten perinteiset syysloma kohteet on tuolla perusteella kaikki pois suljettuja. Thaimaassa voi taas tulla tsunami ja Usaan voi iskeä terrorismi, joten suuntaisin tuolla perusteella lappiin.

[QUOTE="vieras";24654077]Kreikkaan en matkaa varaisi, koska siellä taloustilanne on niin jäätävä että millä hetkellä tahansa alkaa olla kaduilla mellakoita yms. On ihan mahdollista että syysloman aikaan valuuttana on siellä jo joku muu kuin Euro. Maan pitäisi tehdä tosi dramaattisia säästötoimia ja valtionvelan korot ovat sitä luokkaa ettei niitä pysty maksamaan, vaikka tekisi mitä. Ei varmasti mene kauaa kun siellä vaihtuu valtiojohto.[/QUOTE]

Eli mitä tapahtuu turistipaikoissa?
Mellkat ymmärrän atenaan ja mantereelle, mutten turistipaikoille, koska silloin loppuu viimeinenkin elinkeino Kreikkalisilta.

[QUOTE="Bea";24654205]Eli mitä tapahtuu turistipaikoissa?
Mellkat ymmärrän atenaan ja mantereelle, mutten turistipaikoille, koska silloin loppuu viimeinenkin elinkeino Kreikkalisilta.[/QUOTE]

Ei tapahdu mitään, mikä turistien olemassa oloon vaikuttaa.
Paikallisilla tapahtuu paljon ja nimenomaan mantereella, ei niinkään saaristossa, koska saaristo elää lähes90% turismista.

Yhteistyössä