Syyskuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
Helinä
Osaanottoni ja jaksamisia multakin tintitykselle!

Mulla oli tänään nt-ultra ja kaikki niinkuin pitääkin. Niskaturvotusta oli 0,9mm, joten oikein hyvä ja nenäluu ja sormien luut näkyi (kaikki viisi). Muutnekin kaikki rakenteet niinkuin pitääkin. Laskettua aikaa ei muuteta kun silloin varhaisultrassa sai muutaman päivän vähemmän mittaa kun kuukautisista laskettuna, muta tänään mitta vastasi jo päivän/ kahden isompaakin. Eli silloin 6.2 oli 22mm ja tänään oli 58mm. Saatin katsella vaavia siellä pikkuisen reilu puoli tuntia, kun ei millään meinannut saada mitattua. Minuakin käskettiin menemään rakko täynnä, mutta kävikin niin,e ttä puolen tunnin yrityksen jälkeen sain käydä tyhjentämässä rakon ja sen jälkeen heti onnistu. Ilmeisesti rakko oli niin täynnä, että painoi kohtua, joka vaikeutti mittaamista.

Helinä rv 12+1

Sammis
poistuu tältä listalta.
lääkäri ei nähny sykettä enää tänään.
maanantaina tyhjennys.
onnea kaikille muille.minä paimennan tätä yhtä tervettä poikaa joka onneks on siunaantunu.

Suurimmat pahoitteluni ja osanottoni!! Samassa tilanteessa kolmesti olleena voin vain tarjota virtuaalista olkapäätäni ja antaa itkeä kaikkea vihaa, katkeruutta, turhautumista ja pettymystä. Vain aika tulee helpottamaan tuskaa mutta koskaan se ei unohdu (täällä mä kyynelehdin omille muistoilleni). Älä edes ajattele uutta raskautta ennen kuin tunnet olevasi valmis! Kuten jo aikaisemmassa kirjoituksessani totesin, tää maailma on ihan hiton epäreilu paikka! Voimia huomiseen, pidemmälle ei kannata aluksi katsoakaan...

Viimeksi muokattu:
Syysmiss-
Onpas kurjat fiilikset tintityksen vuoksi.. :-( Vaikeaa olla ajattelematta, että entä jos näin käy minullekin. Ens viikolla vasta ultra, sinne asti täytyy yrittää pitää mieli positiivisena.

Minulla on pahoinvointi väistynyt, enää oikeastaan iltaisin saattaa tulla vähäisen etova olo. Ja kun ei tarvitse jatkuvasti syödä, myös turvotus on tasaantunut eikä ole jatkuvasti ähky olo. Väsymys iskee iltapäivisin ja olisi melkein pakko päästä vähäksi aikaa vaakatasoon. Vähän vaikeaa vaan täällä töissä. Muuten olo on oikeastaan aika hyvä!
Pinna on kyllä edelleen harmillisen kireä, ja meinaa mennä hermot esikoisen kanssa. Harmittaa sitten aina ihan hirveesti kun olen äyskähtänyt. Eilenkin itkeskelin illalla kun esikoinen oli nukahtanut. Pojallakin on kunnon uhma päällä, eikä auta tässä tilanteessa yhtään.

Hyvää viikkoa kaikille!

Syysmiss 10+1

Sammis
Kyllä on taas usko koetuksella...
Masu ei vielä tunnu, liikkeet ei vielä tunnu, oireita ei enää ole... Tässä sitä vaan kerätään uskon ja toivon riekaleita asiaan, joka on jo kolmesti pettänyt. Täytyykö tästä vielä lääkäriin paukkasta tsekkauttamaan, että kaikki on kunnossa *huokaus*. Neuvolakin vasta ens viikolla...

Mulla oli niin kamala olo koko eilisen illan tuon Tintityksen kohtalon takia. Mieleen tulvi niin elävästi oma musta hetkeni, kun miehen kanssa mentiin innosta puhkuen np-ultraan ja siellä se veitikka sitten pötkötteli - kuolleena. Siitä eteenpäin kaikki oli vaan sumua ja tuskaa. Pari viikkoa myöhemmin iski kamala katkeruus, turhautuminen ja viha omaa sinisilmäisyyttä kohtaan. Miten helkutti sitä oli esikon kanssa niin naivi, että uskoi sen plussan jälkeen vaan itsestäänselvästi saavansa se punaposkisen palleron! Eipä sitä tiennyt pahasta maailmasta mitään... Ajatus, ettei mulle tapahdu näin, mureni kolisemalla.
Sittemmin olen oppinut suhtautumaan näihin riskilukuihin yms. kyynisesti. Jos mahdollisuus on olemassa, on se myös omalla kohdalla. Ei ole olemassa vaihtoehtoa, että sais vaan 10% keskenmenon, vaan joka 10. saa 100% keskenmenon. Tuntuu selvältä ajatella noin nyt, kun kaikki on kolahtanut omaan nilkkaan. Ja se, että alle 1% naisista saa toistuvia keskenmenoja, tarkoittaa oikeasti sitä, että jokainen meistä voi kuulua tuohon joukkoon. Valitettavasti.

Sorry tätä avautumista taas, pakko saada purkaa tätä pahaa oloa johonkin...

Eikö tuo lumen tulo lopu ikinä!?! Meillä ei näy enää ikkunoista pihalle kun on niin isot kinokset...

Jenni83 ei kirj.
Paljon haleja ja jaksamista tintitykselle :(

Tuntuu pahalta kirjoittaa nyt, mutta kävin tosiaan siellä ultrassa tänään ja kaikki näytti hyvältä! Yksi vauva matkassa, niskaturvotusta oli 0,71, vauva oli päästä peppuun 6,6cm ja olenkin viikon pidemmällä, kuin kuukautisten mukaan. Eli nyt ollaan 13+0, laskettu aika muuttui 6.9.
Eli oikeassa oli lääkäri, kun kokeilli vkolla 9, että kohtu tuntuu vähän isommalta.
Hyvä fiilis jäi ja seuraava ultra sitten huhtikuussa!

Muutenkin olo alkaa oleen hyvä. Ruoka maistuu, unikin maistuu, mutta kaikin puolin hyvä olo.
Ihokin on jo hieman parempi, tai finnejä ei nyt viikkoon ole pukannu samaan tahtiin, kun alussa.

Jaksamista kaikille!!

Jenni83 ei kirj
orvokki: ensimmäinen lapsi, inssien välinen "luomuihme", 36v, la 27.8.
vivi: toinen (poika 05), 34v, pirkanmaa, la 4.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 26v, pirkanmaa, la 6.9.
Tiiko: Ensimmäiset lapset, clomivauvat, 27v, satakunta, la 6.9
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, la 10.9
Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Syysmasu: Kolmas lapsi (tytöt, -03, -05), Keski-Pohjanmaa, la 15.9
Varpu: Toinen tuplana, clomit+pregnyl (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 20.9.
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki, la21.9
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Etelä-Karjala, La 26.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9.
tintitys:toinen(poika 09),etelä-savolaista luomua,25v,la 26.9
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 26.9.
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, la 27.9.
Nanna2010/Ensimmäinen lapsi/luomu/25 v/Itä-Uusimaa/la 27.9.
Angsteri: Toinen (tyttö 08), luomu, 31v, la 28.9

Päivitin omalta osaltani listaa!

Nanna2010
Nanna2010: Ensimmäinen lapsi, luomu, 25 v, Itä-Uusimaa, la 19.9.
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 26.9.

Minäkin muutin la omalta osaltani, tämän päivän UÄ-tutkimuksen mukaan la olisi 21.9. mutta eivät muuttaneet neuvolan antama la 19.9. kun oli vain 2 päivää eroa.
Kaikki näytti olevan pikkuisella (3,9 cm) hyvin, siellähän se potkii mahassani :) Oli kyllä mahtava tunne nähdä sitä, niin miehenkin mielestä. Kun käveltiin ulos huoneesta äitini käveli sattumalta (?! hän on siis kyllä sairaalassa töissä mutta kuitenkin, ei kuulemma edes tiennyt koska meillä on aika sinne) ohi ja sai nähdä UÄ-kuvat.

rv 11+1

Helinä
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvolalääkäri ja se meni hyvin ja kivuttomasti. Epämukavaahan se aina on kun ronkitaan, mut lääkäri oli kiva ja jäi hyvä mieli. Sydänäänetkin kuunteli ja hyvältä kuulosti nekin :) Vaikka vasta perjnataina kateltiin ultrassa reilu puol tunia masuun ni siltikkin oli kiva kuulla ne äänet, seuraavava neuvola onki sit 29.3.
Kuinka moni meinas mennä vielä yksityiselle kattomaan 4d-ultraa rakenneultran lisäks? Mä aattelin et jos ei rakenneultrassa suostu levittelemään haarojaan niin sitten ehottomasti menen, muuten koitan malttaa mieleni ja olla menemättä, mutta jos en malta niin annan itselleni periksi.
Tuntuu vähän epämukavalle laittaa iloisia viestejä synkkien suru-uutisten jälkeen, mutta toivotaan että kaikki nyt pysyy matkassa ja saavat nauttia raskaudesta.

Helinä rv 12+3

vivi
Jenni83, katotaan vaan niin me puuskutetaan samaan aikaan TAYS:ssa =)

NP ultrassa sanoivat että mulla on istukka etuseinässä ja kattelin tuossa että ensimmäisessä raskaudessa se on ollut takaseinässä. Tietääkö kukaan mikä merkitys sillä on missä istukka sijaitsee??

Kävin eilen naapurissa kylässä ja yllätys oli suuri kun talon rouva ilmoitti olevansa raskaana. Hänen la on kuukauden päästä kun omani joten mammaseuraa on sitten mukavan lähellä. Ensimmäisen raskauden aikaan miehen sisko asui naapurissa ja heille syntyi lapsi 2kk meidän lapsen jälkeen. Oli mukavaa kun oli joku kenen luokse mennä jos kotona alkoi ahdistamaan. Joku joka oli samassa elämäntilanteessa. Jännä juttu että historia toistaa itseään.

Naapurin maha oli paljon isompi kun minulla vaikka eroa on 1 kk. Olen ihan tyytyväinen että masua ei ole tullut ja painokin tuntuu jotenkin pysyvän kurissa. Mutta kyllä tuo mahan koko tosiaan on yksilöllistä. Mun mahasta ei arvaa vielä mitään mutta naapurista kyllä näki jo selvästi.

Enää ei väsytä, kuvottaa vähän. Ja närästys on valtavaa! Mikään ruoka ei närästyksen takia houkuttele =( Sama oli esikoista odottaessa, tosin silloin ruoka maittoi enemmän kun nyt. Ja vaikka väsymys on vähän väistynytkin niin mikään ei huvita. En saa oikein mitään aikaiseksi. Vinkkejä millä tästä piristyisi??

Twiggy
NP ultrassa sanoivat että mulla on istukka etuseinässä ja kattelin tuossa että ensimmäisessä raskaudessa se on ollut takaseinässä. Tietääkö kukaan mikä merkitys sillä on missä istukka sijaitsee??

No ainakin se vaikuttaa siihen, voiko ottaa istukkanäytteen. Mulla on takaseinässä ja siksi näytteen ottaminen ei onnistunut. Muuten en tiedä vaikuttaako mihinkään.

Kävin tänään neuvolalääkärissä ja hän kysyi miksi olen menossa neuvolakorttiin merkattuun lapsivesitutkimukseen (?!), luulisi neuvolalääkärin tietävän miksi sinne mennään? No, kerroin että meillä oli seulannassa kohonnut riski 1:140, johon lääkäri totesi aika tylysti, että "mun tyttärellä oli 1:250 ja se oli sitten sellainen downi"

Tulipa oikein hyvä mieli...ehdotan pakollisiksi lääkäriopinnoiksi myös kanssakäymistaitoja.

Viimeksi muokattu:
Syysmiss.
No huh huh, olipa Twiggyllä ajattelematon lääkäri! Ei tollasta sanota ääneen toiselle, joka ei vielä tiedä lopputulosta!!
Mulla jäi eka neuvolalääkärikäynti väliin, kun kävin siellä yksityisellä varhaisultrassa ja lääkäri siinä samalla suoritti sisätutkimuksen. Seuraava lääkärihän on vasta joskus puolessa välissä raskautta.

Mulla myös kiva tilanne, hyvä ystäväni joka asuu ihan naapurissa on myös raskaana. Hänellä la kaksi viikkoa ennen minua. Ja samassa taloyhtiössä muutama muukin, joille syntyy nyt kevään ja kesän aikana vauvat. Kivaa kun on seuraa. Esikoisen kanssa olin aika yksin.

Syyspaketti
Myös täällä istukka on etuseinässä. Huomasin lääkärin sanovan asian erilaisella äänenpainolla kuin muut asiat. Siksi aloin kysellä, onko sillä merkitystä, missä istukka on. On sillä merkitystä, missä kohtaa se on, lääkäri vastasi. Sikiön sydänäänet kuuluvat myöhemmin ja päältä on hankala saada ultratuksi, kun istukka on esteenä. Ultraukset joutuu tekemään sisäkautta ainakin alussa. Itselläni päältä ultratessa näkyi istukka ja sikiötä oli vaikea mitata. Alakautta sai sitten jonkinlaisen kuvan.

Istukan sijainti etuseinässä vaikuttaa myös mahdolliseen keisarinleikkaukseen. Toisaalta, jos istukka on alhaalla etuseinässä, se voi haitata synnyttämistä alateitse. Istukka ei saa irrota tai revetä ennen kuin vauva on tullut ulos. Istukan sijaintia seurataan ja se kai liikkuu kohdun kasvamisen mukana. Tarkemmin en tiedä. Jokainen tapaus pitää tutkia yksilökohtaisesti, joten istukasta huolissaan olevien kannattaa kysyä asiasta omalta lääkäriltä. Asiasta ei kannata panikoida, koska ultralla näkee etukäteen, missä istukka on ja sen mukaan tehdään sitten synnyttämispäätökset ja annetaan muut toimintaohjeet.

Mai82
vivi: Mulla oli eka raskaudessa istukka etuseinämässä ja neuvolantäti muisti aina mainita että sydänääniä saattaa olla hankalampi löytää istukan "takaa". Että ainaskin näin myös vaikuttaa. Ja olen myös kuullut että vauvamaha saattaa näkyä aiemmin ja kasvaa suuremman oloiseksi.

Onko kellään muulla ollut rytmihäiriöitä?
Mulla oli toissapäivänä ihan koko päivän aamusta iltaan, tauotta!! Oli todella ärsyttävää ja hieman pelottavaakin vaikka sitä sanotaankin että on alkuraskaudessa tavallisia ja vaarattomia.. Seuraavana päivänä ei rytmihäiriöitä enää ollu, mutta olo oli muuten todella huono ja voimaton. Toivottavasti ei toistu.
Pahoinvointi ei ole mulla vielä väistyny mihinkään, viimeksi tänä aamuna tuli aamiaismurot ylös.

Entä onko teillä muilla vielä repäisykipuja? Tarkotan siis niitä ihania vihlaisuja joita tulee kun esim. aivastaa tai tekee äkkinäisen liikkeen.. Mulla on näitäkin vielä ja mietin vaan että kuinkahan pitkälle ne normaalisti kestää.

Mai rv 10+4

Mai82
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 24.9.

Mun tiedot olikin näköjään hypänneet takaisin vanhoiksi joten päivitän taas omani.
Kun päivitetään listaa ni kopioidaanko mielellään aina se uusin versio ettei tarvii moneen kertaan tietoja muokkailla.

vivi
Surullisin mielin poistan tintityksen listalta =(

Twiggy
Lisäsin itseni listaan:

Twiggy: ensimmäinen lapsi, luomu, 33 v., Varsinais-Suomi, la 1.9.
Angsteri: Toinen (tyttö 08), luomu, 31v, la 28.9[/QUOTE]

Mai: mulla on vieläkin repäisykipuja ja viikkoja 13+6 ja muitakin ikävähköjä, mutta suht lieviä
tuntemuksia vatsassa silloin tällöin; pistelyä, jomotusta. Olen ymmärtänyt että ne johtuvat kohdun kasvamisesta.

Jenni83 ei kirj.
Moikka!

Mulla myös jotain "repäisykipuja" , mutta mulla esimerkiksi jos nopeasti vaihdan illalla sängyssä asentoa niin saattaa mahaan sattua muutamia sekuntteja. Tuntuu kun maha menisi "kovaksi", mutta ei sillain, että se olisi supistelua, mutta jotain ihmeellistä.
Viime raskaudessa mulla oli tosi kovia liitoskipuja (siksikö niitä nyt sanottiin??) jotka tuntui sitten tuolla alapään tykönä, nivusissa (vaikea selittää) mutta esim jos yritin nousta sängystä en saanut jalkoja nostettua jne...mutta tää oli lähinnä loppuraskauden vaiva.

vivi, syntyikös sun poikas ennen laskettua vai jälkeen?
Mulla tyttö syntyi melkein 2 viikkoa etuajassa, laskettuaika oli 18.4 ja tyttö näki päivänvalon 7.4.
Oon vähän sillä mielellä (voi tietty kostautua myöhemmin...) että tämäkin syntyisi etuajassa.
Mutta eihän sitä tietenkään tiedä, raskaudet on kuitenkin erilaisia...
Mietin vaan kanssa, että jos ollaan sitten yhdessä puskemassa vauvoja maailmaan :)
Siihen tähdätään!!!

Sain muuten riskiseulassa 1:85 000, lukuhan on tosi hyvä, mutta eikös se ole vähän epätarkka alle 30 vuotiailla?
Ihmettelen vain miten siihen lukuun voivat vaikuttaa paino ja tupakointi??!! (saatan olla siis tyhmäkin...)
Tiedättekö miten ne verikoe tulokset vaikuttavat, millaisia lukemia niistä te ootte saanu?
Mun s-hCG-B-V oli: 30 ug/l
s-PAPPA oli: 1605 mU/l
Kauheesti kaikkia lukemia ja arvoja joista tämä mamma ei ymmärrä mitään!

rv: 13+1

Syysmiss.
Mulla kanssa repäisykipuja, välillä tosi kovia. Äsken juuri lounas tauolla aivastin, ja melkein kiljaisin kivusta kun repäsi oikein kunnolla alavatsaa. Samoin käy jos teen äkkinäisiä liikkeitä tms.

Rytmihäiriöitä (vaarattomia sellaisia) mulla on ollu koko iän. En ole huomannut, että ne olisivat raskauden myötä lisääntyneet. Mutta välillä on tosiaan sellaisia päiviä, että tuntuu koko ajan hakkaavan.

Mulla tais vähän selkä vinksahtaa tuossa viimeviikolla lumitöitä tehdessä. Alaselkää on vihlonut ilkeästi muutamana päivänä, ja tuntuu että toinen puoli on vähän jumissa. Täytyy muistaa venytellä taas illalla.

Twiggy
Sain muuten riskiseulassa 1:85 000, lukuhan on tosi hyvä, mutta eikös se ole vähän epätarkka alle 30 vuotiailla? Ihmettelen vain miten siihen lukuun voivat vaikuttaa paino ja tupakointi??!! (saatan olla siis tyhmäkin...) Tiedättekö miten ne verikoe tulokset vaikuttavat, millaisia lukemia niistä te ootte saanu Mun s-hCG-B-V oli: 30 ug/l
s-PAPPA oli: 1605 mU/l Kauheesti kaikkia lukemia ja arvoja joista tämä mamma ei ymmärrä mitään!
rv: 13+1

En oikein ymmärrä mitä tarkoitat epätarkalla, koska ainahan se on "vain" riskiluku eikä mikään varma tuomio eli sinänsä epätarkka niin kauan, kunnes lukema 1:1....eikö? Mutta toi sun luku on todella hyvä, joten turha sitä on sen enempää miettiä. Jos sulle ei sanottu mitään verikoetulosten yhteydessä, niin silloin nekin ovat ok, eivätkä siis "vaikuta mitenkään".

Iloitse vaan siitä että kaikki on hyvin ja nauti odotuksesta ;)

Viimeksi muokattu:
annikki27
Nopeasti tulin kysymään vaan, että annettiinko teille jotain ohjeita ennen veriseulaa (vai miksi sitä nyt kutsutaan), esim. ettei saisi syödä sitä ennen tai jotain muuta? Olen menossa verikokeeseen maanantaina ja vähän pihalla pitääkö ottaa huomioon jotain. Täti jolta varasin aikaan ei oikein ollut englannin kielen taitoinen...​

Annikki27, 10+2​

Jenni83 ei kirj.
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat epätarkalla, koska ainahan se on "vain" riskiluku eikä mikään varma tuomio eli sinänsä epätarkka niin kauan, kunnes lukema 1:1....eikö? Mutta toi sun luku on todella hyvä, joten turha sitä on sen enempää miettiä. Jos sulle ei sanottu mitään verikoetulosten yhteydessä, niin silloin nekin ovat ok, eivätkä siis "vaikuta mitenkään".

Iloitse vaan siitä että kaikki on hyvin ja nauti odotuksesta ;)

En nyt tiedä mitä itekkään ajoin tällä takaa, mutta siis, en muista sanoiko joku mulle vai luinko jostain, mutta kuitenkin...siis, että tällä tutkimuksella on todettu olevan enemmän hyötyä yli 30 vuotiailla. Voi tietty olla, että jauhan puuta heinää.
Mutta, että en sokeasti lähtisi uskomaan mitään tuloksia oli sitten suhde 1:10 tai 1:10 000, ikä mikä tahansa jne... Että ei mikään hyväkään tulos takaa sitä tervettä vauvaa.
Mutta kun olen alle 30vee niin tulos on kai automaattisesti parempi, kun samanlaiset tulokset kaikista veriseulaan tarvittavista arvoista saanut yli 30vee.
Olen myös super negatiivinen ihminen, esikoista odottaessa ei mitattu kuin tuo niskaturvotus ja sen tulos oli silloin 1,7mm ja nyt tätä odottaessa se oli yli puolet parempi 0,71mm, mutta silti sekään ei merkitse mitään...Ja musta tuntuu, että nyt kun tutkitaan kaikkea enemmän, pelko lisääntyy sen mukana!
Eli mulle vois periaatteessa laittaa nenän eteen millasia lukemia vain, mutta en niistä siltikään ymmärtäisi mitään :D Ja en siltikään voisi olla täysin varma, että vauva mahassani olisi terve!
Tää menee taas siihen äitiyden pelko juttuihin, jotka jo tässä raskaus aikana ravistelee mielen terveyttä. Ja huoli vain kasvaa, kun vauva on turvallisesti käsivarsilla.

Mutta joo, koitetaan nauttiau raskaudesta...tuppaan vain ajatteleen "liikaa" (jos näillä aivoilla sitä voi...) :)

rv: 13+2

Viimeksi muokattu:
Sammis
Että sekin nyt vielä... Mulla myös etuseinäistukka ja kysellyt paljon omalta gyneltäni asiasta. Liikkeet ei välttämättä tunnu kunnolla ennen kuin vauva on jo iso ja et istukan paikan muuttumista kohdun kasvaessa seurataan rv 30 jotain asti synnytystapa-arviointia varten. Mutta noista sydänäänistä tai ultran näkymisestä hän ei puhunut mitään... Np-ultrassa saatiin tosi hyvät kuvat sekä alakautta että masun päältä.
Pitäisköhän nyt kuitenkin käydä siellä gynellä (taas) tarkistuttamassa et kaikki on ok..? Pelottaa koko ajan niin vietävästi... Jos ens vkon neuvolassa meinaan ei sydänäänet kuulu kunnolla, mä sekoan! Näköjään on suurtakin vaihtelua neuvoloiden varustelussa. Monissa tuntuu olevan ultrat ja systeemit, meillä vaan jotkut antiikin aikaset dopplerit, jotka tuntuu olevan vähän väliä "vähän rikki"... Ja lääkärintarkastuksetkin yhtä tyhjän kanssa (ainakin esikoista odottaessa) joten nyt meinaan käydä omalla gynellä.

Nyt on sitten se väsymys iskenyt. Mikään uni ei tunnu riittävän ja jos/kun ei tarpeeksi saa unta, särkee päätä. Ei mitenkään miellyttävää, kun työskentelee metelöivien lasten kanssa. Tekis mieli hakee saikkua ei sais vaan nukkua :-/

Ja niitä rytmihäiriöitä on ihan riesaksi asti. Välillä louskuttaa niin et meinaa taju lähteä. Pitäis kuulemma alkaa helpottaa kun elimistö tottuu raskauteen - eli milloin..?

Sammis 13+4
*kunpa aika kuluis nopeaan*

Yhteistyössä