Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Estelle :hug: :hug: Voimia!

Lahopä-Liisa sopii oikein hyvin, että otat uuden pinon hoitaaksesi, mä en ainakaan osais :ashamed:

Täällä mennään aika lailla oireettomana, joka kyllä vähän huolestuttaa, mutta en aio stressata etukäteen, tiistaina näen (ehkä ), mikä on tilanne, kun on lääkäri! Sellerin haju tosin etoo (8kk soseissa on yllättävän monissa sitä ), mutta se saattaisi kyllä etoa ihan "normaaliolotilassakin".

Meidän vauvauutinen on jo levinnyt aika hyvin, kun anoppi oli päättänyt sitä vähän levittää! Eihän se tietenkään haittaa, jos kaikki menee hyvin, mutta kun siitä ei vielä ole varmuutta tässä vaiheessa... Mutta eiköhän kaikki osaa olla niin tahdikkaita, etteivät tule kyselemään vauvasta, jos tämä menisikin kesken. Ja kyllähän aikuiset ihmiset tietää elämän realiteetit, ettei kaikki aina mene putkeen, varsinkaan raskauksissa. Mutta sormet ja varpaat on täällä ristissä, että pienen sydän löisi niinkuin pitääkin :heart:

Jännää peli-iltaa ja mukavaa viikonloppua kaikille lätkän seuraajille ja kaikille muillekin! =)

-dask 10+1
 
moi!
voi että tekee pahaa saada näitä ikäviä uutisia.:( valitettavan yleisiä nuo keskenmenot! toivon kaikille km:n kokeneille ihan kamalasti voimia!

täällä ei sinänsä mitään uutta. pahoinvointi on muuttunut enää vain iltapäivä- ja iltapainotteiseksi, mutta sitä kuitenkin vielä on. väsymys on pohjatonta ja kuukahdan sohvalle siinä 20-21 maissa joka ilta. iltaisin alkaa mahakin näkyä tosi paljon. uutena oireena myös aivan pohjaton jano! onko muilla ollut sellaista? huh, ihanaa tää raskaus.;) odottelen kovasti energisempiä ja hyvävointisempia aikoja.

mulla np vasta 10.3. jännittää jo vähän.:)

hyvää viikonloppua ja muistakaa lepäillä paljon!
solete + pikkukaveri 10+0 (poks!)
 
En enää pysy kärryillä tässä keskustelussa kun käyn niin harvoin lukemassa ja sitten tekstiä onkin kertynyt huima määrä :)

Huomasin ettei minua ole lisätty tuohon etusivun listaan, mutta kenellehän siitä pitäisi ilmoittaa? Ilmeisesti kohta lähtee muutenkin uusi ketju käyntiin?

Minä kävin ultrassa keskiviikkona, kaikki hyvin. Siellä se pieni heilui, nyt vaan sitten odottelen verikokeiden tuloksia. Np arvo oli 0,5, eli sen perusteella ainakin kaikki hyvin, mutta suhteuttavat kai vielä aina noihin veritestien tuloksiin..sitä jännittäessä!

Mukavaa viikonloppua kaikille!! =)

Kazzie + pumpum 11+4
 
Heipä hei kaikille! :wave:
Pahoittelut estelle ja paljon voimia :hug: Olikos teillä ennestään yhtään lasta? Jos yhtään lohduttaa niin me mieheni kanssa kärsimme ennen esikoista kolme vuotta lapsettomuudesta.Vuosi aina ootettiin et tulin uudelleen raskaaksi ja kaksi ensimmäistä raskautta päättyi keskenmenoon ja kohdunulkoiseen.Kun esikosen saimme niin pelkäsin että muidenkin lasten saanti olisi yhtä vaikeaa,mutta toisin kävi =) Hedlemällisyyteni muuttui ja tulin parin kierron aikana raskaaksi ja sen jälkeen nämä kaski raskautta ovat alkaneet ensi yrittämällä eikä keskenmenojakaan ole enään tullut.Eli lapsettomuuden jälkeen voi myös käydä näin =)

Täällä on nyt viimein kerrottu raskaudesta myös appivanhemmille ja miehen siskolle ja ihmettelen todella heidän käytöstään.Anopille tyttö kertoi puhelimessa ja kun otin sen jälkeen puhelimen tytöltä niin anoppi vaan kysyi että olenko ollut huonovointinen.Ei minkäänlaisia onnitteluja eikä iloisia tuuletuksia.Tuli vähän paha mieli mutta pahempi tuli miehen siskosta.Mies oli kertonu sille jo aijemmin puhelimessa mutta ei muka muista mitä siskonsa sanoi.Mulle ei oo tullu siskolta minkäänlaisia onnitteluja,no päätin et laitan hälle viestiä raskaudesta ja vauvantulosta ja perheemme kuulumisia muutenkin.Laitoin pitkän viestin ja hältä tuli lyhyt vastaus muuhun mutta ei maininnu sanallakaan vauvaa tai raskautta.Tuntuu tosi pahalle ja oudolle et mikä syy tuohon tylyyn reagointiin :'(

Ärsyttää niin paljo et harmittaa että edes kerroimme heille.Mun puolelta on kuitenkin ollut iloinen vastaanotto kaikilta vaik ei kaikilla niin paljon ilosta ääni hehkunutkaan mitä oisin toivonut,mut iloisia kuitenkin olivat ja onnellisia meidän puolesta.Muummultani joka on mulle kyllä äitiänikin läheisempi sain kaikista ihanimman onnittelun.Niin vilpittömän onnellisen :heart: Samoin yhdeltä ystävältäni.

Raskaus on sujunut hyvin.Välillä on huonoa oloa ja väsynyt oon iltaisin jo aikasten,yöllä saa rampata ainaki kerran vessassa ja hemoglobiini on huono jonka takia välillä aika heikko olo..ei oikein jaksa tehä mitään ja jos kävelen pitkästi saatan oksentaa kotiin päästyä.

Kurkistusluukku mahaan ois oikein hyvä,ku vauvan vointi välillä huolettaa.Varsinki ku lukee nuita todella ikäviä juttuja.Välillä taas tuntuu että kyllä kaikki jo menee hyvin.

Lapsille on myös kerrottu ja oottavat sisarustaan älyttömästi =)

Mukavaa odotusta ja viikonloppua kaikille!
 
Heissulivei vaan kaikille! Ja heti alkuun onnittelut hyvistä uutisista!

Ja estellelle voimia roppakaupalla! Jos lohduttaa laisinkaan, veljeni vaimonsa kanssa yrittivät lasta seitsemän vuotta - taakse jäi yli 20 keskenmenoa. Nykyisin heillä on kuitenkin ihana tyttölapsonen. Eli ei kannata menettää toivoaan..

Miekin täältä kirjoittelen, vielä viimeisen kerran vähään aikaan.
Lähdetään miehen kanssa lauantaina lomailemaan Pekingiin ja tullaan takaisin vasta 11.3.
Sitten vasta pääsen takaisin kirjoittelemaan kuulumisia.
Toivottavasti olo olisi hyvä myös koko reissun ajan..

Miulla olotila on pysynyt edelleen kohtuullisen hyvänä. Syön kyllä kuin hullu, sillä KOKO ajan on kiljuva nälkä ja jos ruokailuajat venyvät yli 3 tuntiin, niin iskee järjettömän huono olo. Väsyttää kyllä edelleen aivan järkyttävän paljon. Nukun öisin reilut 10 tuntia ja saatan lisäksi ottaa tunnin päiväunetkin. Silti olen kuolemanväsynyt aina iltaisin. :/

Vatsa täälläkin on kasvanut tai oikeastaan noussut ylöspäin. Tällä hetkellä näyttää epäilyttävästi myös siltä, että pömppis alkaa katoamaan ja "ylävatsa" alkaa turvota.. Saa nähdä miten nopeasti tuo tuosta kehittyy.. Töissä "pitäisi" pystyä pitämään salassa ainakin kuukausi. :/


Ja mie kanssa huomasin, että puutun tuosta etusivun listasta. Jos mahdollista, niin voisiko joku lisätä miut vaikka tuohon ensi kuun listaan? Tässä vielä tiedot:


Valkoinenhetero 20v,, ensimmäinen lapsi, (synnytyssairaala jyväskylä tai tod.näk TAYS)



Muttah, ei muuta kuin hyviä vointeja teille kaikille! Yrittäkää pitää masut ja nenät pystyssä!
Tämä flikka lähtee myyrän kanssa lomailemaan. :)

vh + myyrä 12+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kazzie:
Huomasin ettei minua ole lisätty tuohon etusivun listaan, mutta kenellehän siitä pitäisi ilmoittaa? Ilmeisesti kohta lähtee muutenkin uusi ketju käyntiin?
Laita tiedot mulle yksärinä niin päivitän!
On sitten uuden päivittäjän helppo tehdä uus pino.

Täällä ei mitään erikoista...
Paha olo jatkuu ja masu jo vähän pömpöttää. :)

Voimia estelle, harmillista, kun niin moni tippunut. :(

Lara- ja nallekarkki rv9+3
 
estelle :hug: voimahalit ja osanotot :'(

solete kyseli janosta, ja mulla on koko aika tajuton jano myös!

Pahoinvointi jatkuu.. liian aikasin taisin iloita :| no ehkä se tästä pikkuhiljaa. Väsymys on edelleen aikamoista, eikä asiaa auta esikoisen huonot yöt. Ruokaa onneksi uppoaa jo paremmin eikä niin moni haju saa oksetusta aikaan. Ruokakaupat on aika pahoja, siellä joutuu aina yökkäilemään!
Sain tilattua itselle hammaslääkärin, ja edellisestä käynnistä onkin jo aikaa useampi vuosi! Saas nähdä mitä sanovat siellä. Vihaan hammaslääkäriä yli kaiken. Pitää toivoa ettei silloin enää ole etovaa oloa.

Mies lähti naapuriin saunomaan ja peliä katsomaan, mä sain esikoisen unille niin taidankin mennä tekemään hieman iltapalaa ja käpertyä sohvalle filtin alle :wave:

Meripihka ja kirppunen 12+1
 
:hug: Taas kerran kaikille ikäviä uutisia saaneille! Eipä sitä voi muuta kuin toivoa että jatkossa kaikki sujuisi hyvin.

Itse yritän olla mentaliteetilla, että tulee mitä on tullakseen, mutta se onnistuu vain harvoina hetkinä, useimmiten sitä aina pelkää jotain raskauden aikana.

Omaa napaa, vähäksi aikaa saa taas huokaista, np-ultrassa käyty ja kaikki näytti hyvältä, kädet ja jalat liikku ja sydän jumpsutti tasaista tahtia, turvotusta 0,7. Päiviä nyt siis 10+4, ultran mukaan 11+0.
Hieman kyllä ärsyttää ettei nykyään tule kromosomiseulasta mitään ilmoitusta jos kaikki hyvin, vaan joutuu kolme viikkoa jänskättää soittaako lekuri. Plääh, mutta yritän toistaiseksi unohtaa sen.

Hassuli08 ja 10+4

Hyviä odotuksia kaikille!
 
Estelle, onpa ikävää :'( Onneksi sinulla tuntuu olevan hyvä asenne tähän. Toivottavasti plussaat taas pian! :hug:

Lahopää-Liisa, eiköhän siitä ihan hyvä pino tuu, kiitos aktiivisuudesta. Mustakin ois joskus kiva pitää pinoa yllä, mut valitettavasti nyt on elämä liian hektistä siihen, ei tiedä kerkiääkö täällä miten usein käydä. Ja pinon nimestä, ei kai sitä tarviis muuttaa... Tai siis mehän kaikki ootetaan niitä syyskuun tulokkaita :D

Vatsan koosta
, mulla ei ole pariin viikkoon ollu kovinkaan suurta kasvua. Rv 10 pelkäsin, että tänhän huomaa jo ihan kohta, mut kai se sitten oli vaan turvotusta. Ostin myös entistä vähän väljemmän hupparin, joten masun muoto ei paljasta vielä mitään, näytän vain normisti lihonneelta :/ :LOL: Vain harvoja vanhoja paitoja voi kyllä enää käyttää, kun tahtovat jo jäädä lyhkäisiksi, ja sit paleltaa koko ajan. Mut edelleen on yhet housut, jotka mahtuu jalkaan! (Ois kyllä kiva pestä välillä...)

Hyvää ja vähä-oksuista viikonloppua kaikille,
toivottelevat Shuri ja Onni-Ilona 12+5 =)
 
Moikka kaikille!! Ja paljon haleja ikäviä uutisia saaneille!!

On: täällä np-ultrassa eilen käyty ja kaikki oli hyvin! Niska turvotusta oli vähän ja veriseula ok!!kädet ja jalat liikkui ja kova oli vauhti!
Hassua oli se että kirppu näkyi mahan päältä paremmin kuin alakautta :) ultraaja sanoi että kohdun asento vaikuttaa tähän ja tiedän että mulla se eteenpäin on!!! Näin myös pienestä 4d kuvaa :) se oli ihana yllätys!!

Viikot pompsahti takaisin kuukautisista laskettuun eli hyvä niin!!!

Tyyty ja kirppu 12+3
 
Kerrostalokyttäjä
riemu
Mousse
Tähtirata
Indrina

Onko LA varmistunut?

Päivittelin ja pinossa kauheasti porukkaa, joista kukaan ei kirjottele...
Saa pyytää poistamaan, jos ei aijo olla mukana!
Yritin saada tiedoista selkeämpiä uudelle päivittäjälle. :)

Tyyty85: Ihania uutisia, onnea :heart:
 
Moikka! Mukana ollaan edelleen, käyn melkein joka päivä lukemassa mut ei vaan oo tullu kirjoteltuu mitään.. vieläkään ei jotenkaan ole tajunnut kunnolla että raskaana ollaan, vaikka ultrassakin kävin viimeviikolla ja kaikki näytti hyvältä =) siellä se pikkunen heilu ja olin ihan ihmeissäni kun näkyi jo kädet ja jalat. Olo on ollu ihan hyvä ja alun väsymyskin taitaa ruveta hellittämään.. jospa se nyt tällä kertaa menisi kaikki hyvin ja pääsisi kunnolla nauttimaan tästä raskaudesta.

Nyt oon jo uskaltanu kertookki sukulaisille ja muutama kaveri tietää. Pomolleki piti kertoo, ku meillä tehdään jo kesälomajonoja, hyvällä tuurilla pääsen lomalle jo juhannuksen aikoihin, jos saan pidettyy kaikki vuosilomat pois ennen äippälomaa :D vähän ois huippuu, sais lomailla melkein koko kesän ja jäis kunnolla aikaa laitella paikkoja kuntoon ja kerkeis mökkeilläkin kunnolla.

Nuo km uutiset on aina ikäviä, itsekkin viime keväänä sellaisen kokeneena. Toivottavasti tulette pian uudelleen tälle puolelle :hug: Minulla olisi ollut marraskuussa la ja jotenkin oli kauheaa, kun ei ollut vielä siihen mennessä uudelleen raskautunut, mutta kyllähän toisilla kestää pidempäänkin ja olen onnellinen että nyt taas odotellaan.

Tsemppiä kaikille, kohta on monella jo viikkoja sen verran kasassa että uskaltaa vähän huokaista!

ElbA & Aarne 13+1
 
Hassua tuolla on jo marraskuisten pino :LOL: Aika menee nopeasti.
:hug: kaikille jotka ovat saaneet ikäviä uutisia.
Mulla olo on normaali ihanaa. Tää on aina raskauden parasta aikaa kun oireet lähtee ja odottelee vaan mahan kasvamista. Pientä turvotusta on alamahalla havaittavissa mutta enempi näyttää siltä kun olis ylimääräinen rasva varanto eikä vauva masu :LOL:
Huomenna poksuu 14 rikki.
terkuin cinnamo ja pikkuinen 13+6 (pitäisi keksiä työ nimi)
 
Lara- Mun la muuttui ekassa neuvolassa ja on virallisesti 23.9. Ei tarvii kuitenkaan vielä turhaan päivitellä, jos sulla on kiireitä, kun se voi vieläkin muuttua ultrassa 12.3. Laitan vaikka sitten maaliskuun pinon päivittäjälle viestiä ultran jälkeen.

Tänä aamuna huono olo kävi taas, mutta se meni onneksi aamupalan myötä pois. Masu on jo aika iso, mutta osasin odottakin sitä, kun esikoisestakin maha tuli tosi äkkiä huomattavaksi. Keskiviikkona sitten on vihdoin se lääkäri, niin näkee tai kuulee toivottavasti pienen sykkeen ja näkee onko siellä ylipäänsä ketään. Toisena päivänä olen varma, että kaikki on hyvin ja toisena päivänä olen ihan huolissani. Onneksi pienen varmuuden nyt saan sitten ke.

Ollaan saatu esikoinen irti tutista ja tuttipullosta, jee! Tutista luopuminen meni tosi helposti, kun päivisin se oli ihan leluna vaan, ei poju sitä juurikaan tarvinnut. Nukkuessa hänellä vielä on tutti. Ja saa ollakin vielä, eihän tuo ole kun 11kk vasta. Tuttipullon jätin pois nyt, kun korvikkeet loppu ja päätin, etten enää osta lisää, vaan siirryttiin jo kokonaan lehmänmaitoon. Olin siis jo melkeen kuukauden sekotellut korviketta ja maitoa. Siitä tuli pieni protesti, mutta nyt maito menee jo sujuvasti tavallisesta mukista tai "learn-to-drink"-mukista, joka on siis tuttipulloa vähän leveämpi, kahvaton nokkamuki. Siinä käsien ote on samanlainen kuin tavallisessa mukissa. Vielä jossain vaiheessa ennen vauvan syntymää poika siirretään nukkumaan lasten sänkyyn, että vauva pääsee sitten pinnikseen. Mutta tämä vasta sitten kesän lopulla, lähempänä 1,5v synttäreitä.

-dask 10+2
 
Nukuin todella huonosti, kun masua särki ihan pimeesti!
Tuntu et menkat alkaa tai jotain, ihan hirveetä.
Sit kävin kahesti vessas ja nousin syömään puol kuus. ;(
Maha särkee vieläkin ja tuntuu repeävän liitoksistaan.

Tuntuu, että maha kasvais? Mulla on oma alotus siitä...
Ei pitäis kai olla mahdollista näillä viikoilla?
Koska teidän esikoismaha on näkynyt?

Lara- ja nallekarkki rv 9+4
 
Huh..ollaan oltu koko sakki oksennustaudissa. Tänä aamulla alkoi vielä miehen vuoro. Minä ja tytöt ollaan jo toipumaan päin. Jouduin perjantai np-ultrankin siirtään maanataille.

Keskiviikon lääkärineuvolassa oli kaikki hyvin. Ihana pieni ihminen masussa köllötti ja jopa liikkui. Pää, vartalo, kädet, jalat, sormet, varmaat, silmät jo erottui. Mun raskaan työn ja aikaisempien hankalien raskauksien johdosta aloitettiin sairasloma jo nyt. Jospa nyt pysyisi edes siinä kunnossa, että voisi normaalisti kävellä.

Vauvamasusta. Mulla on masu tullut kaikissa raskauksissa esiin melko varhain. Nytkään ei enää normihousut mene kiinni.

Nyt kokeileen jos saisimme jo normiruokaa alas.
-Poni 11+4
 
Poniolle tsemppiä vatsataudin lomaan. Meillä taitaa olla samat lasketut päivät.
Mullakin normi housut pikkuhiljaa kiristää. Huonovointisuus sillointällöin nostaa päätään. Aikaa lievää ollut. Kaupassa tulee usein semmoinen väsy/huonovointisuus/huimaus olo. Tämä tuttu ekasta raskaudesta. Töissä olen kuitenkin jaksanut käydä ja pomolle kerroin nyt melko aikaisin. Ajattelin että ihan sama kun on vakituinen työ ja jos km iskee niin täytyy kuitenkin kertoa kun pitää sairaslomalla silloin. No nyt toivotaan parasta. Sain np ultraan ajan 2.3 eli ei montaa päivää enää odotusta. Kuulin että niillä on uudet 4D vehkeet että pitäis olla hyää kuvaa. Voi kun ois jo tiistai.
:heart: Sanzibar ja sintti 11+4
 
Moikka kaikille.
Olen ollut pois koneen ääreltä lomailemassa. Kävimme ultrassa maanantaina. Hirveä riekkuminen oli vauvalla käynnissä ja sinkoili ja sätki kovasti. Mies oli ihan sanaton, kait se hänelle konkretisoitui koko vauva vasta kun näki ruudulta.
Kieltämättä oli itsellekin huojennus nähdä, että siellä todella on jotain, koska olen ollut niin hyvävointinen.
Masu on ihan mahdoton jo, äitiysfarkut jouduin ottamaan käyttöön tällä viikolla.

Menen ensi viikolla töihin ja ajattelin ainakin lähimmälle työkaverille kertoa, ehkäpä jo pomolle jos on hyvällä tuulella :D

Laskettu aika pysyi samana eli 8.9. , mutta rv päivät muuttui kolmella eteenpäin.

Mousse 12+6
 
Täällä on kerrottu aika pitkälti kaikille sukulaisille ja lähipiirille :) Nyt on pakko alkaa pikkuhiljaa iloitsemaan raskaudesta ja olla huoleti :)

Maha on aika iso mun mielestä jo! Iiks tulee varmaan jättikokoinen massu :eek:

Sit taas jotain syömään :wave:

Meripihka kirppunen 12+2
 
Minäpä tänään sitten värkkään meille pinon, kiitos Lara- kun päivitit listan valmiiksi! :flower:

Me ei olla kerrottu vielä isovanhemmille, ainoastaan mun veli ja hänen vaimonsa tietää. Kerrotaan sitten np-ultran jälkeen. Sekin on perjantaina, jännittää onko kaikki hyvin. Aika monella taisi olla se ultra ensi perjantaina?:)

Ärsyttää kun ostettiin perjantaina miehelle ja mulle sukset, eilen aamulla oisin halunu mennä hiihtämään, mutta lunta tullut niin paljon että ladut ihan tukossa. Ja lisää vain tulee.
:kieh: Mutta josko tänään tai edes huomenna pääsisi, kivaahan tuo on että on lunta.:D

Lahopää ja Tuhto 11+0

 
Lara- :ashamed: Olen ollut hiukan saamaton kirjoittelun suhteen. Päivittäin luen kyllä. La on mulla 12.9 näillä näkymin. Ens keskiviikkona on ultra, niin sitten ehkä voi vielä muuttua. En osaa sanoa että onko musta kovin ahkeraksi kirjoittelijaksi, joten saa poistaa jos ei halua satunnaisia skriivailuja. =)

Hyviä vointeja kaikille. Itselläni on ollut nyt kolme oksentamatonta päivää. Ihanaa. Jos tää tästä iloksi alkaisi muuttumaan. =)

riemu ja ykä 12 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja riemu:
Lara- :ashamed: Olen ollut hiukan saamaton kirjoittelun suhteen. Päivittäin luen kyllä. La on mulla 12.9 näillä näkymin. Ens keskiviikkona on ultra, niin sitten ehkä voi vielä muuttua. En osaa sanoa että onko musta kovin ahkeraksi kirjoittelijaksi, joten saa poistaa jos ei halua satunnaisia skriivailuja. =)

Hyviä vointeja kaikille. Itselläni on ollut nyt kolme oksentamatonta päivää. Ihanaa. Jos tää tästä iloksi alkaisi muuttumaan. =)

riemu ja ykä 12 tasan
Siis voi ei, en mä tarkottanu et vaan aktiivit saa olla listoilla! :ashamed:
Vaan ihan sitä, että jos tulee vaan ilmottautumas listaan ja ei enää edes tule kaksplussan sivuille, niin onhan se hölmöä et on listalla...
Varsinki sit syksyllä, kun ruvetaan synnyttämään :D
Ja sit sellaset kel ei oo mitään tietoi, ni haluuko ne ylpäätänsä olla listalla...
Varmaan ymmärsitte nyt paremmin mun sepustukset :D

(.): Kauheita kohdunkasvukipuja! Mutta tänään paha olo hieman vähentyny.

Lara- ja nallekarkki rv9+5
 
Täällä kanssa tuntuu, että paikat venyy ja paukkuu...
Eipä muuta kummempaa oikein olekaan...Sukuloimassa oltiin ja äitini oli kutonut vauvalle villatakin , -housut, -tumput, -sukat ja pipon...Eilen kaupungilla olisi ostanut vaikka kuun taivaalta. Onhan se hyvä, että isovanhemmat on innoissaan mukana odotuksessa.

MaybeSomeday ja Onni 13+2
 

Yhteistyössä