Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

MaybeSomeday siis sulla on jo arpia, apua! Mulla tuli arpia viimeks rv 39 vasta, ei sitä ennen yhtään! Toivottavasti sulla ei tuu niitä tota vauhtia koko raskautta... :/

Sannimarja Toi runo on mun mielestä tosi hyvä! Liian lällystä en tiedä, kun en tunne isääsi, mutta eihän toi mikään kovin lälly runo ole! Kyllä varmaan isäs tykkää =)

-dask 9+6
 
Tervetuloa munkin puolesta uusille!

Ja onnittelut hyviä uutiisa saaneille, toivotaan ettei enää pahoja uutisia tulisi.

Sannimarja mun mielestä ei oo olleenkaan liian lässy, vaan ihana ajatus =)

Mullakin nälkä on suuri ja alkaa mahakin pyöristymään hiljalleen, mennään viikonloppuna työporukan kanssa uimaan niin pitäsi rueta kattoo mikä ois paras uimaasu tälle masulle. Mun tekis kyl mieli herkkuja ja roskaruokaa, mut kyllä ihan oikeetakin ruokaa, suurin kompastuskivi on mulla makeet herkut. Koitan rajoittaa ne viikossa lauantaihin ja sunnutaina jos käy kylässä, mutta ratkesin tällä viikolla jo eilen vähäsen kun töissä oli tarjolla.

Perjantaina nt-ultra, odotan jo niiin innolla.

Felessa+kääpiö rv 11+5
 
Heissan pitkästä aikaa!

Tervetuloa taas kaikille uusille :flower:

Tosi ihanaa, kun on monilla hyviä uutisia tullut ultrista! Ja tosiaan, ei enää kyllä yhtään huonoa uutista huolisi kuulla. Onkos tässä meidän syyskuisissa tavallista enemmän huonoja uutisia vai tuntuuko se vaan siltä?

Itselläni se ultra ensiviikolla. Tosi monella muullakin taisi olla ultra 5.päivä. Jännittää kyllä aika kovasti, kun ei yhtään tiedä, mitä tuolta masusta löytyy :/ Varhaisultrassa ei tullut käytyä ja sydänääniä ei olla kuunneltu, että kyllä mietityttää vauvan vointi.

Poni Hyvä, että matka sujui hyvin. Ihanan lämmintä siellä ollut. Ois kelvannut mullekin :D

Sannimarja Mun mielestä toi runojuttu oli tosi ihana idea. Mutta eikös niitä mukejakin varmasti saa jostakin? Netistä luulisi löytyvän.
Ja sit mitä tuli mieleen, että vois olla suloinen lahja antaa vauvan body, jossa lukee esim. vaarin kulta. Noita saa ainenkin netistä tilattua.

Maybesomeday No kylläpäs sulla aikaisin alkaa arvet näkymään. Toivottavasti, ei koko raskausajan tule samaa tahtia, on meinaan aika viiruinen masu loppupuolella ;)
Mä yritän omaa vatsaani nyt tän raskauden ajan rasvailla aamuin illoin, jospa nyt välttyis pahemmilta arvilta. Toi esikoinen jätti niitä nimittäin ihan tarpeeksi.

Mulla vatsa ottanut nyt jonkun ihme kasvuspurtin. Alkaa jo pelottaa, ettei vaan ole kaksoset vatsassa kasvamassa. Voihan tuo toisaalta johtua siitä, kun viime raskaudesta kumminkin aika vähän aikaa, Jokos muilla on vatsa huomattavissa?

Pakko lähteä nukkumaan, että jaksaa tytön kanssa aamulla herätä.

Aplo ja Pikkutyyppi 10+1
 
onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille..
poni kyl melkein kateeks käy ku saitte nauttia lämmöstä ja säästyitte näilt ihanilta lumimyräköiltä..
Sannimarja ihana runo ,ei lässy.
arvista juu toisille tulee vaik ei oo raskaanakaan ja toisille ei ollenkaan..
vatsan pyöristymisistä..mulla maha alkaa olemaan tosi iso..mut onhan mulla 7 muksua ja 3 keskenmenoa , joten onhan se maha saanu aika monta kertaa venyä.. :D ..mut sehän on maallista :LOL:
onnea kaikille ultraan suuntaaville..

nirzu 13+1
 
Päivitin.

Öklöpöklö olo.
Mikään kunnon ruoka ei tee kauppaansa.
Kohta vois huolestua kaikesta tästä roskaruoasta ja herkuista.
Pakko vaan syödä sellasta ku maistuu...

Mulla raskausarpia (kasvuarpia...) jo tullu murkkuna... Nyt ne on lähteny vähän uudestaan venymään! Toivottavasti en ole ihan arpinen lopuks
:ashamed:

Lara- ja nallekarkki rv9+2
 
Pitää pitkästä aikaa tänneki kommentoida...
Paha olo ei oo kadonnu, vaikka toivoinki... Mulla oli jo neljä oksentamatonta päivää mut eilen sit lensi laatta oikein urakalla ja tänään on kans öklö olo koko ajan :(
Tänään oli ensimmäinen neuvola, ja saatiin sydänäänetki kuulumaan :heart:
Pakko lähteä taas makoileen, jos olo helpottas.. tää koneella istuminen ei tee hyvää.. pitäis olla kannettava :D

Hyväsetti ja Pöpö 9+6
 
masusta minullakin alkaa jo vähän olla kasvua nähtävissä, lapsi on siis toinen. Aika innoissaan odottaa että masua olisi jo enemmänkin, vaikka tietäähän sen, että saa sen kanssa sitten olla ihan tarpeeksi kun se on :)

sannimarja Ihana tapa kertoa! Teet varmaan yhdestä miehestä todella onnellisen!

12 viikon raja alkaa olla hiljalleen rikki, jihuu!
 
Mulla on taas migreeni.. :( Oli pakko perua työvuoro tältä päivältä, kun tiedän, etten ole työkunnossa illallakaan. Tästä tulee sellanen hömelö olo koko päiväks.. ja kun vedin vielä panacodiakin niin jeah! Nukuin jo kaks tuntia.. se vei onneks näköhäiriöt pois, mutta päähän sattuu vieläkin.
Toivon, että nämä alkaa mennä ohi seuraavien viikkojen aikana. Onko muilla?
Lääkäri puhui että voidaan miettiä estolääkitystä, jos jatkuu. En kyl turhaan halua syödä, jos nää menee nyt ohi kun päästää toiselle kolmannekselle.

Tuntuu, että töissä ei uskottu, kun sanoin, että on migreeni ja en pysty töihin illallakaan.. no ihan sama.. ne keillä on pahaa migreeniä, niin tietää kyllä että tää lamaannuttaa.

Mulla on pömppis kasvanu.. tuntuu et se on pelkkää rasvaa eikä mikään vauvamasu. Mulla on aina ollu pömppis, mutta tuntuu, että nyt se on vaa kasvanu..

 
Huomenna np-ultra, kyllä jännittää. Neuvolakoritn mukaan päiviä 10+4, mutta ultraajat ilmoittivat heillä olevan minulle päiviä siellä jo 11+3, tämä siksi kun au-ultran mukaan olisin ollut jopa viikonkin pidemmällä. No, toivottavasti saavat mitattua kaiken tarpeellisen ja toivottavasti pääsen huomenna tänne iloisin uutisin...
Jännittävä Hassuli09 10+3?
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut hyviä ultra- tms. uutisia saaneille :heart:

Minäkin pääsin tänään neuvolan tädin juttusille, kun jäi niin paska fiilis siitä neuvolalääkärireissusta. Kuunneltiin sit sydänääniä, ja nehän saatiin kuuluviin heti :heart: Itku pääsi, oli se niin liikuttava hetki. Nyt voi hyvällä mielellä ja rauhallisena odotella ensi viikon ultraa =)

Tarrasukkia ja hyviä vointeja kaikille!


Endotar 11+3
 
Heipsan taas kaikille! :wave: Tervetuloa uudet :flower:

Sannimarja, toi sun runo oli ihan loistava! Saanko lainata sitä? Isälleni olen kyllä jo uutisesta kertonut, mut sillä on toukokuussa synttärit, ja vois tehdä sille itse sellaisen mukin, johon yhdelle sivulle kirjoittais "ukki" ja toiselle ton runon... =)

Näyttää olevan sellainen päivä, ettei mitään saa aikaiseksi. Onneksi huominen tentti menee läpi lukemattakin... vaikka kyllähän sitä taas tentin jälkeen itteänsä sättii, ku ois ollu kerranki mahkuja ihan hyväänki numeroon. Mut minkäs teet, kun päässä pyörii vain lastenvaunut ja pinnasängyt ja kestovaipat... :D

Ymmärrän kyllä kaikkia teitä, jotka haluatte talven jo loppuvan, mut toivokaa sentään kevääksi hyviä ja pitkiä hankisia! Voi, jospa mulla olo paranis ja pääsis hiihtää! =)

Shuri ja Onni-Ilona 12+4
 
Kaikille kiitos kaunis kivoista kommenteista runoon liittyen!

Shuri, kyllä saat lainata, kiva vaan, jos mun hengentuotoksesta :D on iloa muillekin.

Aplo, kyllä niitä mukeja löytyis varmaan netistä ja toi bodykin oli ihana idea mutta me mennään jo viikonlopuksi iskälle ni vähän lyhyt varoitusaika. Ois voinut kysellä ideoita jo aiemmin mutta nyt sain itekin vasta aikaseks alkaa miettiä asiaa.

lätäkkö, mullakin on vaan pömppis kasvanut isommaksi pömppikseksi :D Hyvällä tahdolla sitä voisi väittää vauvamahan aluksi mutta oikeastaan näytän vain siltä, että oon reippaasti lihonut vatsan kohdalta :) Mutta ehdottomasti se on isompi kuin mun tavispömppis ikinä. Kai se siitä vielä oikeaksi vauvamahaksikin parin kuukauden päästä muuttuu. Tosin oon mä onnellinen tuosta pömpöstäkin, yhtenä iltana miehen kanssa kumpikin taputeltiin mahaa ihan innoissamme ja naurettiin sitten, että tässäpä sitä ilmaa ja läskiä läiskytetään :D

Oma olo on helpottunut jonkin verran, saatan edelleen oksentaa aamuisin mutta yleensä olo helpottuu aika lailla heti oksentamisen jälkeen ja oon ihan toimintakykyinenkin. Huono olokin vaivaa ajoittain eikä edelleenkään pysty syömään kuin tiettyjä juttuja mutta parempaan päin mennään. Oon jo alkanut vaihtaa terveellisempiin ruoka-aineksiin suklaavanukkaiden sijaan. Kyllä tää tästä, päivä kerrallaan.

Hyvää vointia kaikille ja kivaa viikonloppua!

Sannimarja ja Nöpö 10+3
 
Huonoja uutisia. Meikäläinen tippu nyt sitten pois syyskuisista. :(

Np-ultrassa selvisi, että alkio ei ollut kasvanut viime ultran jälkeen kauaakaan, vastasi viikkoa 9+jotain, eikä sydän enää lyönyt. Viimisin ultra ennen tätä oli rv9+2. Joudun keskeytykseen, ihan kauheeta. Oon kerran lääkkeellisen keskeytyksen tehnyt ja se oli elämäni ikävin kokemus, fyyfisesti siis. Tosi huono tuuri mulla ja voi olla että tää vuosien lapsettomuus ei koskaan päätykään... Mutta ei voi mitään. Onneksi mulla on paljon muita positivisia asioita elämässä!

Minä ainakin toivon plussaavani mahdollisimman pian, en jää rypemään keskenmenooni.

Hyvää loppuraskautta teille muille! Tilastojen mukaan keskenmenoja vaan tulee ensikolmanneksella aika paljon. Jos täältä ei porukkaa tippuisi, niin se olisi ihme. Mutta ajatellaan näin, että teillä jäljelle jääneillä alkaa olla jo tosi hyvät todennäköisyydet onnistuneeseen raskauteen.

Estelle
 
Voi ei! Eikö nää huonot uutiset lopu koskaan. Inhottavaa kun vieläkin tulee tämmösiä uutisia. Tottahan se on kyllä, että niitä alkuraskaudessa tulee paljonkin, mutta ei sitä silti kelleen kyllä toivoisi. Tsemppiä Estelle ja uusia plussatuulia vaan!

Mulla on ihan sama kun jotkut kirjottelivatkin tosta mahasta. Maha on ihan järkky kooltaan, mutta ei se vielä ihan varsinaiselta vauvamassulta näytä! Läskikerros sen kun näyttää lisääntyneen:D. Tänään kyl kävin jneuvolassa ja paino oli pudonnut puoltoist kiloo, ei paljoo mutta kuiteski taitaa se vauva sitä mahaa kuitenki sen läskin sijaan sitä mahaa kasvattaa. ;)

Täällä vieläkin väsymystä ja pahoinvointia. Mun pitää sitä sokerirasitustakin siirtää kun ei siitä mitään tulisi jos oksennan ne litkut vaan pois. Neuvolassa sanottii, että ei se haittaa vaikka meniskin sinne 17-18 viikoille. Varaan aikaa sitten ku alkaa pahat olot helpottaa. Voi että mä toivonkin että sais alkaa loppuu nää oksentelut ja kakomiset! Ja huusholli on hirveen näkönen edelleenkin kun ei saa oikeesti mitää aikasiks!

primrose 13+1
 
Estelle, olen tosi pahoillani! :hug: :'(
Kovasti voimia sinulle ja miehellesi, toivottavasti pääset pian ilmoittelemaan meille uudesta plussasta. Sulla kuulostaa kyllä olevan optimistinen asenne ja hyvä niin, kyllä ne positiiviset asiat elämässä kannattelee pitkälle varsinkin silloin kun on muuten tosi vaikeaa (vaikka usein niitä positiivisia asioita on niin vaikeeta löytää kun elämä potkii päähän). Hali ja rutistus!

Sannimarja, minustakin runosi oli tosi kiva :)
 
Paljon jaksamisia estellelle!

Mulla on kanssa ollut paljon enemmän migreeniä kuin ikinä ennen. Aikasemmin on ehkä noin viisi kertaa koko elämäni aikana, mutta nyt on jo viimeisen kuukauden aikana ollut kolme tai neljä kertaa. Uskoisin sen kyllä ehkä ennimäkseen johtuvan niskojen kireydestä. Viime aikoina noi kohtaukset on kyl ollu aika lieviä, näkö menee ja kestää noin 15-30min sitte jomottaa päähän noin 12 tuntuia sen jälkeen. Se jomotus on semmosta kuin olisi itkenyt kauhean paljon.

Huomenna nt-ultra, jee!

Felessa ja kääpiö rv 11+6
 
estelle :hug: ja voimia!
Tuntuu kyllä tulevan näitä huonoja uutisia kovasti tähän pinoon. Mutta onhan se ensimmäinen kolmannes aina sellainen, että mitä vaan voi sattua. Hyvä, että kuitenkin niin moni on pysynyt joukossa mukana, ja voi hyvin!

Täällä ei oikeastaan ole tapahtunut mitään ihmeitä, alavatsa alkaa työntää itseään esille, ja jos ei päiväunia ehdi ottaa, niin on kahdeksan aikaan ihan kuitti. Lisäksi ihan uus juttu mulle on tää ummetuksen poikanen. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia vatsan kanssa, ja nyt tuntuu, että välillä on pötsi ihan seis. No, jospa se siitä vähän helpottaisi, jos ei, niin sitten se on kestettävä, tai haettava laksatiivit käyttöön :)

Ei millään malttais odotella ensi perjantain ultraan. Vaikka nopeasti nämä päivät juoksee, kun yrittää olla miettimättä jatkuvasti mitä masussa tapahtuu, vai tapahtuuko mitään. Minä lainasin kaverilta doppleria, ja on ollut kyllä verraton mielenrauhan tuoja, pari kertaa viikossa voi tarkistaa, että onhan se vielä siellä, onhan :D Ja hienosti on kyllä löytynyt, sykkeet on 160 ja 170 välissä, ja mielellään tulee moikkaamaan äitiä ja isää :heart: Antaa uskoa siihen, että jospa tuo kyydissä pysyisikin!

No mutta nyt täytyy jatkaa työntekoa, ettei tule sanomista, kaikkea lorvailua ei taideta hyväksyä, vaikka raskaana oliskin :p

Mukavaa perjantaita kaikille, ja tarrasukkia pienokaisille!

Katrin ja mini 12 POKS!
 
Täällä on ollut tosi paljon huonoja uutisia :'( Kaikille keskenmenon kokeneille paaaljon jaksamisia, ja toivotaan, että uusi plussa tulee pian!

Ihan uskomatonta, että tästä pinosta on tippunut jo noin paljon porukkaa pois - ja jotenkin sitä alkaa itsekin pelkäämään, saadaanko mekin huonoja uutisia ensi viikon nt-ultrassa. Oma olo on väsynyt ja pahoinvoiva. Oksentaa ei ole montaa kertaa tarvinut, lähinnä se on ellotusta ja kakomista.. Yöks. Mahaa turvottaa, varsinkin iltaisin, ja tuntuu, ettei tätä kyllä pitkään voi salata. Esikoisesta maha alkoi näkymään vasta rv 22->, eikä työkaveritkaan aavistaneet mitään sitä ennen. Nyt miusta tuntuu, että maha on samassa kokoluokassa jo ihan muutaman viikon sisään :D

Nt-ultra on tosiaan tiistaina. Samalla pitäisi myös keskustella, missä vaiheessa haluan sinne pelkopolille. Itse olen ajatellut, että jos kaikki hyvin menee, niin vasta rakenneultran jälkeen voisi olla hyvä aika. Nyt en osaa ajatella vielä synnytystä, kun ei ole edes tietoa, onko masussa kaikki hyvin vai ei.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jonspe ja Lilliputti 11+0
 
estelle halaukset ja pahoittelut myös täältä.... kamalinta varmasti kun näin myöhäisessä vaiheessa viellä tulee tuollaisia uutisia, ihan alkuraskauden keskenmenot on varmasti helpompia omalla tavallaan. Kovasti voimia!
 
Niin ja minulla myös poksahtaisi tänään se maaginen 12 viikkoa täyteen viimekertaisen ultran mukaan-päivä sinne tai tänne, mutta jokatapauksessa tänään tai huomenna vihdoin:
Kiskii ja pikku kisskiss 12 vkoa :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille odottajille!
 
Huomenta kaikille!

eilen oli np-ultra, ja masussa kaikki hyvin! Koon mukaan vastaa viikkoja, eli nyt on 12+4. Niskaturvotusta oli 1.5, eli kaikki hyvin. Siellä se köllötteli ja heristeli nyrkkiä :) Jännä oli nähdä, että vaikka on vielä niin pieni niin silti kaikki kädet ja jalat näkyi ihan selvästi! Mieskin ihan innoissaan kyseli kätilöltä kaikkea mahdollista, ja oli ihan tohkeissaan koko illan :)
Mulla on vatsa jo todella iso. Kätilö sanoikin heti kun menin, että ohhoh, onkohan sulla viikot ihan oikein kun vatsa on jo niin iso. Mutta meillä tosiaan suvussa iso vatsa joka alkaa näkyä tosi aikasin :D vielä kun alkaa ihan kunnolla pyöristyä heti tuosta rintojen alapuolelta, ettei ole pelkkää läskiä niin näyttää siltä että olisin jo tosi pitkällä :D

Kiira & masuasukki 12+4
 
Tervetuloa uusille!:) :flower:

Estellelle pahoitteluni ja kaikkea hyvää tulevaan! :hug:

Mie tässä mietin, että voisin yrittää väsätä maaliskuun pinon jos se vaan sopii kaikille? En tiedä osaanko, mutta tahtoisin yrittää.:D Kai sitä aina jonkinlaisen saa tehtyä.:)

Lahopää ja Tuhto 10+5
 
Lahopää-Liisa jos maaliskuun pinoa väsäilet niin voiskohan tuota otsikkoa vähän muuttaa.. kun eihän me kukaan enää tulokkaita olla... :) Mietin vain... jos se ei ketään haittaa...

Mun pitäis vielä ultraa ootella parikolme viikkoa kun ollaan reissuun lähössä.. Mutta onneks eilen saatiin sydänäänet tosiaan kuulumaan, niin ei oo hätää :) Ja terveydenhoitaja vielä sano et sydänääniähän me ei tässä vaiheessa vielä kuunnella, kun ne ei välttämättä kuulu ja sit äitit hermostuu.. Mä sanoin et jos lupaan olla hermostumatta niin kuunneltasko... :D Ja onneks kuulu :heart:

Hyväsetti ja Pöpö 10+0
 

Yhteistyössä