Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Ei ole pahoinvointi hellittänyt vielä minullakaan. On kyllä tosi vaikeeta löytää syömistä. Nyt kun on vielä antibioottikuuri, pitää juoda piimää ja syödä vatsaystävällisiä ruokia.

Minä oon hankkimassa käytetyt vaunut, kun löysin ihan kivat. Vähän kyllä pelottaa, jos jotain sattuukin, mutta toisaalta, taytyy voida myös luottaa. Parempi tehdä hankintoja kuitenkin pikku hiljaa, kun rahaa vähän käytössä. Mulla ei siis ole edellisten lasten jäljiltä juuri mitään tallella, muutama vauvanvaate vain.

Olen myös innostunut lukemisesta, kun ei jaksa paljon muutakaan. Enni Mustosen Järjen ja tunteen tarinoita on tosi mukaansatempaava sarja. Olympialaisiakin olen seurannut, vaikka yleensä en sellaiseen viitsi aikaani tuhlata :)
 
Meidän pitää ne tuplat hankkia, mutta oikeestaan mitään muuta ei ole tarvis. Kaukalo saatetaan ostaa käytettynä kaverilta kun se on niin paljon helppokäyttöisempi kuin tuo meidän esikon vanha. Tuplatkin hankitaan sitten kyllä käytettynä, mutta pikkasen myöhemmin vasta.

Täällä kanssa syödään hedelmää, rahkaa, salaattia ja kumotaan vettä monta kuppia päivässä. Pahaan oloon ei auta syöminen, pikemminkin tuntuu että se vaan kiihdyttää sitä. Eilen ei tarvinut oksentaa, mutta tänään etominen on jo alkanut aikaisemmin kun yleensä päivän aikana.

Minä meen nyt päikkäreille, on veto veks :wave:

Meripihka ja kirppu 11+0 poks!!! :heart:
 
siivouspäivä blääh..
aamulla kaivoin esille laatikonperukoilta angel sound laitteen..kyllä oli ihanaa kun miehen kanssa kuunneltiin sitten yhdessä sydänääniä..on se jotenkin niin lohduttavaa ja rauhoittavaa, kun ei kerran mitään liikkeitä ole jota seurata että onko mahassa kaikki hyvin vai ei...
hankinnoista ollut jo puhetta...minä tossa syksyllä kävin läpi meidän hirveetä vaate/tavarapaljoutta, kun on jo 7 lasta niin sitä tavaraa on...osan tavaroita jo ilosesti kerkesin myydä ja nyt onkin sitten kaivettava koko laatikkopinot uudestaan läpi että mitäpä haluan säästä ja ottaa itse käyttöön. minä kun en viime kesäisen keskenmenon jälkeen enää uskonut että meillä vauvaa enää tulee...no elämä on yllätyksiä täynnä.
'
hei mulla yhdet tuplatkin myynnissä ... ja paljon muuta =)..kannattaa kysellä y:nä jos kiinnostaa..hinnat ei tosissaan päätähuimaavia...

nyt jatkamaan siivousta ja sitten hepostelemaan...perjantainjatkoja
nirzu 12+2
 
Kaunis kiitos kaikille myötäelämisestä!

Eilinen oli rankkaakin rankempi päivä, mutta ei siitä sen enempää. Hengissä ollaan ,toivottavasti toipuminen olisi nopeaa ilman mitään jälkijuttuja ja suru hieman helpottaisi ajan kanssa...
 
:hug: Mairolle
Minullahan oli vastaava raskaus kuin sinulla ennen tuota 08 vuonna syntynyttä tyttöä. Muistan kuinka olin katkera siitä että kaikki oireet jatkuivat vaikka vaavi olikin ollut jo n.3 viikkoa kuolleena masussa. Enpä voi muuta sanoa kuin että ajan kanssa se helpottaa. Heti kun vain siltä tuntuu niin uutta raskautta. Nyytti kainalossa helpottaa kovasti ikäviin muistoihin.
 
Minun lapseni on jo niin vanha että tavarat on annettu pois jo aikoja sitten-kaikki siis tulee varmaan ostettua tai saatua sukulaisilta! Jo tekisi mieli hypistellä vauvantavaroita, mutta mitään ei silti uskalla ostaa..

Dopplerin olen sentään ostanut, mutta kuunnella en ole yrittänyt viellä. Varmaan tässä parin päivän sisällä kuitenkin, en ehkä malta odottaa sitä että 12 vkoa on täynnä :)

Täälläkin on nyt sitten 11 viikkoa täynnä, ihanaa :heart: Vaikka tässä ollaan sairaslomalla ja on se hematooma jne niin silti sitä viikkoa 12 odottaa ihan älyttömästi-yksi iso merkkipaalu takana!

Talvi on ihana, mutta kevät saisi jo tulla..sormet syyhyää jo että pääsisi kasvimaalle ja viettämään aikaa ulkona!
Hyvää viimapäivää kaikille!

Kisskii ja pikku kisskiss
 
On vierähtänyt reilu viikko siitä kun viimeksi kävin täällä... Raskaus jatkuu, ja kaiken pitäisi olla hyvin. Rv 11+3 oli ultra, ja sikiö pomppi siellä oikein eloisasti! :) Opiskelun suhteen otin itseäni niskasta kiinni, ja nyt kun on päässyt jonkinlaiseen lukurytmiin, niin stressikin helpottaa. Päivät on kiireisiä, mutta kyllä tän kestää.

Mairolle jaksamista :hug: Muuten olen kyllä ihan pihalla, mitä teille kaikille kuuluu. Toivottavasti hyvää! :heart:

Shuri ja Onni-Ilona 11+6
 
Palaan vielä ottamaan osaa myös Fanttomin, Krizzen ja Mairon suruun! :hug: Voimia teille toipumiseen ja erityisesti Krizzelle, sulla ei muistaakseni ollut ensimmäinen kerta :'( Toivottavasti saadaan vielä kaikki joskus ne rakkaat pienokaiset.

Mulla oli maanantaina se kätilöopiston käynti ja ei tosiaan ollut enää kohdussa elämää. Sain mukaan tyhjennyslääkkeet ja vihdoin torstaina alkoi vuoto. Nyt on tosi tyhjä olo ja toivon, että kaikki on tullut ulos eikä kaavintaa enää tarvis. Raskaushormonin pitäis laskea kai 3-4viikossa. Pahoittelut vielä muille saman kokeneille!

Cappuccino
 
pikaiset kuulumiset täältä vielä. eilen kävin ensiavussa km:n takia saatuani selville, että menee vakuutuksen piikkiin. siellä tekivät sisätutkimuksen, ultrasivat ja ottivat verta. Kuulemma kaikki näyttää hyvältä ja pitäisi mennä loppuun asti omalla painollaan. sain kuitenkin piikin kun saivat selville että mun veriryhmä on O-(itsellekin ylläri). helpottunut olo nyt kun joku vahvisti ettei siellä enää mitään juurikaan ole eli kipujen tullessa voi ihan rauhassa lääkkeitä ottaa. jokainen päivä on vähän edellistä helpompi, joten kyllä täältä suosta vielä noustaan ;)

jaksuja vielä muille samassa tilanteessa oleville ja kiitokset muille tsempeistä :hug:
 
:hug: Krizzelle
Itselläkin taas olo ettei tuolla masussa enää ketään olisi, miten sitä jaksaakin näin stressata asiasta, huokaus.
Raivostuttaa kun on kovin väsynyt ja silti nukun todella huonosti. Välillä ei tuu uni millään ja vaikka tulisikin, niin heräilen tosi monta kertaa yössä ja aamuisin on olo kuin olisi jyrän alle jäänyt. Nykyään alkaa ollla tosi ärtynyt olo koko ajan. Lisäksi vielä herätessä usein molemmat kädet puutunéet ja yhtenä aamuna toinen jalkakin, mistäköhän tuoin johtuu?
 
Puutumisesta, mulla puutu viime raskaudessa varsinkin loppuajasta vasemman käden kolme sormea niin, etten tuntenut niitä ehkä viimeiseen kahteen kuukauteen ollenkaan. Lisäksi aina herätessä oli joku paikka puutunut. Nytkin on jo käsien puutumista ollut öisin. En tiedä mistä johtuu, mutta erittäin ärsyttävää se on! Sormien puutumisen liitin silloin turvotukseen, mutta en tiedä liittyikö ne toisiinsa.

-dask 9+3
 
Kiskii: Kävin viime viikolla kontrollissa ton hematooman takia ja se oli jotain 4x1,5cm, et aika iso. Sitä kontrolloidaan nyt muutaman viikon välein. Kyl se koko ajan pyörii mielessä ja toi vuoto alkaa jo väsyttää, kun sitä on jatkunut jo 4 vkoa. Sairaslomalla en oo ollu, mut liikuntakiellossa kyllä. Ilmeisesti monet hematoomatapaukset on vaarattomia, mut kyllähän se huolestuttaa. Minkä kokonen toi sun hematooma on? Ja kauanko sulla on ollu vuotoja? Pitää vaan toivoo, että nää pian loppuis... Sehän voi vuotaa useita kuukausiakin, zzz.

Oon ollu ihan hiljaiselossa, kun väsy ja pahoinvointi on niin vahvasti läsnä koko ajan. Töissäkin vaan tuijottelen ruutua enkä saa oikeen mitään tehtyä ja illat makaan sohvalla. Välipaloina oon syöny hedelmiä, leipää, karjalanpiirakoita, rusinoita, myslipatukoita, jugurttia ym. Tuntuu, et koko ajan saa olla syömässä, myös keskellä yötä. Painoa mulle on tähän mennessä tullu n. 1 kg. Vähän löysämakkaraolo kyl, kun ei saa harrastaa liikuntaa.

Voimia kaikille!

Väsynein tunnelmin,
Solete ja pikkukaveri 9+3
 
Hyvät maanantait mahankasvattajat =)

Solete ja Kiskii Tosi ikävää kun joudutte huolehtimaan tuosta hematoomajutusta. Toivottavasti on tosiaan ihan harmitonta!

Painonnoususta Mulla ei onneksi ole tullut painoa vielä yhtään ylimääräistä. Toivon, että alkaa nousta vasta moonien viikkojen päästä. Viime raskaudessa olin vasta rv 18 ylittänyt lähtöpainoni.

Uskaltauduin käydä laittamassa oman masukuvani tuonne masukuvapinoon. Aika kivasti on jo mielestäni kasvanut viikkoihin nähden.

Aplo ja Pikkutyyppi 9+6
 
Mut voi poistaa tältä palstalta. Pienen sydänääniä ei löytynyt ultrassa, pieni oli
kuollut rv 6-7. :'( :'( Hematooman vuoksi epäilivät alkion menehtyneeen. Huomenna äitipolille. Tää kaikki tuntuu niin raskaalle....Toivon teille muille onnellista raskausaikaa.
 
Pahoittelut wandalle :hug: ! Omasta kokemuksesta (3xkm) muistan, kuinka raskaalta koko elämä tuntui keskenmenojen aikaan. Ei siihen oikein mikään auta, vaikka tietäisi että muutaman viikon päästä kaikki on toisin, ja mieli taas toivoa täynnä uudesta raskaudesta.
 
Kysta on nyt puolet pienempi ja kyytiläinen kolme päivää vanhempi :D

Haleja kaikille sitä tarvitseville, palailen päivittelemään ja lukemaan hirmuiset pitkät sivut täältä taas paremmalla ajallla. :wave:

Lara- ja nallekarkki rv8+6 (huomenna poksuu :heart: taas )
(LA nyt 28.9.-1.10. ;) )
 
Täällä on ultrassa käyty. Tänään oli siis menkkojen mukaan viikkoja 12+1 mutta ultrassa selvisikin että niitähän onkin vasta 9+2. Ei se mitään, laskettu aika siirtyy vähän myöhemmäksi. Mutta ihana oli nähdä ja kuulla sydämen sykkeet ja liikettäkin sieltä löyty. Käsien ja jalkojen alutkin jo oli nähtävissä. Hassua miten sitä aina herkistyy siinä tilanteessa. NT-ultra mulla onkin siis vasta myöhemmin, kun nuo viikot nyt heittikin.

Onkos muilla muuten tämmöstä järkyttävää palelua ? Täällä ihan vuorokauden ympäri hytistään. Vaatetta on vaikka kuin ja koitan lämpöstä juua ja peittoihin kääriytyä mut ei auta. Tuntuu että se vilu on jossain niin syvällä ettei se häviä saunassakaan. Ihan kun koko ajan ois kuume nousussa, vaikka ei kyllä ylimäärästä lämmönnousua ole mittarin mukaan ollu. Tosi rasittavaa. Ja toinen vaiva on tämä ummetus. Alkaa välillä kyllä jo hermo oikeasti kiristyä näiden kahden vaivan kanssa. Ellotus on onneks hieman helpottanu kun syön melkeinpä jatkuvasti jotain pientä. Keksin tossa että marjasoppa on ihan huippua. Sitä on helppo syödä eikä mua ainakaan ällötä. Nytkin parhaillaan sitä tässä syön. :)

No tämmöset ultrakuulumiset täälläpäin.

Lynien ja nana 9+2
 
jaksamis halit wandalle...

pitää päästä hehkuttamaan..mä sain äsken kirjeen hus laboratoriosta ja veriseulassa ei ollut mitään kromosonihäiriötä..voi kuinka se helpotti...siis jippii..mä oon niin häppi....nyt tallille ratsastamaan vielä se aurinko paistaa..

nirzu 12+5
 
Hei
Tulisin mielelläni vielä mukaan jännäämään. Minulla yksi km takana ja alkuraskaus mennytkin jännittäessä. Nyt uskaltaudun mukaan kun ekassa neuvolatarkastuksessa syke kuului ja varhaisuä:ssä kaikki oli hyvin. Mullakin oireena ollut järkyttävä kylmetys, usein kolme lämmintä paitaa sisällä, yölläkin on peiton ja yöpaidan lisäksi pitänyt olla lämmin paita välissä. Viime raskaudesta, esikoisesta muistan vain kuumuuden loppuajasta! Meillä uusia hankintoja tulossa vain pinnasänky kun ostettiin esikoiselle vanha ja se oli jo niin kulunut että laitettiin polttopuiksi.

Voimia Wandalle ja Krizzelle Toivotaan että palaatte pian odottajiin.

LA 14.9 ja anopin häät 25.9 toisessa maassa, uups, ainakin hyvä syy olla menemättä.

Sanzibar ja pikkuinen 10+6
 
:hug: Wandalle.
Täällä on niin paljon ikäviä uutisia, että itselle tulee tosi paha mieli, elämä on epäreilua :ashamed: . Voimia kaikille ikäviä uutisia saaneille.

Täällä kaikki on hyvin. Muutaman päivän päästä olisi seuraava neuvola, ja sitä tässä ootellaan, pääsee taas kuuntelemaan vauvan sydänääniä. Tällä kertaa pääsee ukkokin mukaan :) Mulla on sellainen olo, että olisin aistinut jo muutamia vauvan liikkeitä, en tiiä, onko se edes vielä mahdollista. Nukkuminen on täälläkin ollut huonoa, mutta väsymys on pikkuhiljaa väistymässä. En muuten muistanut kertoa, että viime viikon NP-ultrassa nähtiin jo vauvan sukupuoli. Lääkäri tosin sanoi, että voi olla kumpi vaan, että tyttövauvoilla saattaa olla tuohon aikaan isot häpyhuulet, mutta mielestäni se oli ihan selvästi SE ;),.. noh, ei sillä väliä, ja asia varmistuu viimeistään alkusyksystä :)

 
Wanda, voi ei!!! :hug: Jaksamista toivottelen...

Onnittelut Laralle kystan pienenemisen johdosta :)

Aplo
, olis kiva jos paino nousis noin kun sulla... Tullut ennen plussaa-ajasta ehkä jo pari kiloa!

Ennen plussaa olin just päässyt sopivasti hoikkumaan ja tuntuu, että sit kun taas alkoi syödä "normaalisti" eli kun en oo vahdannut syömisiä, niin helposti se paino palautuu... Syön normaalisti todella terveellisesi, eli paljon proteiinia, kasviksia ja hedelmiä. Harvoin herkkuja, vaikka niistä kovasti pidänkin. Mutta nyt olen todella usein joutunut tankkaamaan lisähiilihydraatteja matalan verensokerin takia. Raskaus on todellakin alkanut jo vaikuttaa sokereihin aiheutaen nopeampia laskuja. Ehkä viikolta 9+ lähtien näin olen huomannut tapahtuvan. :(

Krizze :hug: , hyvä asia on edes se, että tyhjennystä ei sitten varmaan tarvita... laiha lohtu, mut silti. Plussaonnea sinne jatkossa!

NP-ultraan olen menossa mieheni kanssa torstaina ja se jännittää kovasti. Kunpa kaikki olisi hyvin meidän pienellä! Te, jotka olette jo saaneet hyviä tuloksia, olette tosi onnekkaita! :)

Olen flunssassa kolmatta päivää. Tosi ikävä olo kyllä, kun koko ajan nenä vuotaa ja tukkeutuu. Onneksi sentään se on hyvä puoli, että tänään Tukholman joukkoliikenne oli lähes totaalisessa stopissa ja ulkona lähes -20°C, eli ois ollut aikamoista seistä esim. puoli tuntia ulkona.

T.Estelle rv 11+2
 
On ihan liikaa huonoja uutisia ja vastoinkäymisiä kyllä meidän pinossa :'(

wandallekin vielä lämmin halaus ja osanotto.

(.) huomenna olis se kauan odotettu np-ultra! jännittää aivan kamalasti ja pelottaa ettei kaikki ole niin kuin pitää. aikaisempi varmuus raskauden etenemisestä on siis kaikonnut taivaan tuuliin näitä uutisia täällä lukiessa :(

Nyt lepäämään, tulen sitten huomenna kertomaan uutiset.

Meripihka ja kirppu 11+3 :heart:
 
Pahoittelut ja paljon jaksamisia kaikille keskenmenon saaneille!

On väsyttäny ja väsyttää edelleen niin, ettei ole jaksanut kirjoitella, lukemassa olen kyllä käynyt.

Perjantain ultraa kovasti odotellessa.

Kaikille hyviä vointeja!

Felessa ja kääpiö rv 11+3
 

Yhteistyössä