Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Tervehdys kaikille!!Tässä olis uus tulokas teille.Olen 40-vuotias uusperheellinen.Minulla on kaks tytärtä edellisestä avioliitosta!!He ovat 9V ja 6V.Muutetaan heinäkuussa Turun saaristoon asumaan ihan pysyvästi!! =) Tässä vähän tietoja: Miita1969- - kolmas-40V- TYKS- Poikalupaus.

Miita1969 ( la.23.9 )

Terv.Miita1969 & Walter 21+4

Miialle voimia, toivottavasti ei tule enää tuommoisia pelottavia hetkiä :| .

Ahdistaako ketään muuta tämä kuumuus? Itsellä paha koivuallergia (ja lisäksi olen lievästi allerginen myös kaikelle muullekin siitepölylle), johon kyllä lääkitys mutta silti tällaisina tunkkaisina hellepäivinä tuntuu välillä tosi tukkoiselta. Kunpa edes jonkinmoinen sadekuuro tulisi tänään, niin olo helpottaisi. Olen kesäihmisiä, mutta nyt tämä kasvava masu yhdistettynä noihin allergioihin... ahdistaa :( . Sitä on jotenkin kamalasti väsyneempikin nyt, nukuin viime viikollakin useimpina päivinä kahden-neljän tunnin päiväunet.
Saisivat vedet lämmitä nopeasti, niin pääsisi järveen lillumaan :p .

Niin ja Miita, tervetuloa mukaan höpöttelemään!

menninkäistyttö & pojan rääpäle 22+2

miia kamalaa! Toivottavasti kaikki on nyt hyvin, ja jatkuukin hyvin! :hug:

avee mäkin ensin ajattelin noita Carenan tuplia, mutta päädyin kuitenkin Emmaljunga twin nitroihin, vaikka hintaeroa jonkun verran onkin... Emmaljunga on kuitenkin mun luottomerkki, ja noissa tuplissa saa lapset itseä kohti, joka on mulle tärkeää!

Imetyksestä ja painosta Imetys kuluttaa energiaa n.500kcal/vrk, joten jos äidillä ei ole "vararavintoa" tätä varten, pitää syödä tosi paljon, että maidontuotanto pysyy yllä.

Tervetuloa miita :flower:

menninkäistyttö mä olen ainakin toistaiseksi nauttinut helteestä =) Ja mun koivuallergiakin on kadonnut raskauden myötä? Tai siis tämä kevät on mennyt ilman mitään allergiaoireita! =) Koira-allergia mulla sitten pahenikin viime raskaudessa ja on jatkunut pahempana, niin on ihan kiva, että toinen sitten helpottaa =)

Käytiin eilen esikoisen kanssa biitsillä =) Mun hartiat vähän paloi :ashamed: Poika oli ihmeen rauhallinen ja istui pääosin varjossa rattaissa ja katseli meininkiä =) Yleensä se ei viihdy paikallaan olevissa rattaissa, mutta eilen jostain syystä viihtyi, ja hyvä niin!
Ihmeen paljon on riittänyt asiakkaita kirpparillekin, mun pöydästä on mennyt ihan kivasti tavaraa =) Toivottavasti tulis vähän voittoakin, että sais vähän kesärahaa =) Ja ne tuplarattaat odottaa ostamista...

Aurinkoista viikon alkua kaikille! =)

-dask ja typy

Tervetuloa miita1969!

Tsemppiä ja lepoa miialle!

Mua on ahdistanut kuumuus lähinnä öisin, muuten oonkin aika tiukkaan ollut sisätiloissa kiitos tän flunssan ja meillä on sisällä aika viileää, paitsi öisin. Nyt on jotenkin ahdistava ilma kyllä, taitaa tehdä ukkosta.

Neuvolassa kävin tänään, viimeistä kertaa Jyväskylän puolella. Haikein mielin, oon tykännyt neuvolastani ja tuntuu ikävältä, että joutuu vaihtamaan. Ihan huonoon aikaan muutetaan :) Painonnousuni oli huikeet 400 grammaa, nyt tullut siis yhteensä lisää tasan kuus kiloa raskauden alusta. Viikottainen painonnousu 68 grammaa tällä kertaa. Tädin ilme oli aika ovela, kun se kysyi, että syönkö mä ja muistutti, etten saa vahtia painoa enkä tarkkailla syömisiä. Vakuutin, etten tarkkaile liikaa ja syön vaan mahdollisimman terveellisesti (plus kasoittain jäätelöä) mut olin kyllä ite mielissäni siitä, etten ollut paisunut toista reilua viittä kiloa. Eiköhän toi kokonaismäärä kuus kiloa oo silti aika paljon ja ihan tarpeeksi, etenkin kun on ylipainoa jo valmiiksi.

Kohdunpohjan korkeus oli 17,5 cm, vauvan sykkeet 155, pissa puhdas ja hemoglobiinikin vielä sentäs 121. Saan itse päättää, aloitanko raudan syömisen vai en. Mies oli mukana neuvolakäynnillä, kun halusi kokea senkin "ihmeen" ja pääsi vastailemaan mm. tiukkoihin kysymyksiin siitä, miltä isäksi tulo tuntuu ja se vastasi tietysti omaan tapaansa, ettei se oikein tiedä, ihan kivalta :D

Sokerirasitus häämöttää, samoin eka lääkärineuvola. Kumpikin vähän jännittää.

Sannimarja ja nöpö 22+1

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Kiitos dask tiedosta... Syön sitten hyvällä omalla tunnolla jätskiä koko kesän :LOL:
Jos viittaat tohon mun imetyksen kulutus -tietoon, niin se kyllä pitää paikkansa =) Toki yksilöllisiä eroja varmasti on ton kalorimäärän kanssa, mutta paljon se kuluttaa! Mä laihduin esikoisen syntymän jälkeen kolmessa kuukaudessa n.25kg :whistle: Oli mulla kyllä turvotustakin, joka poistui vasta synnytyksen jälkeen ja tiputti painoa. Mutta tarkkailin syömisiäni ja imetin, niin paino vaan humpsahti pois. Ehkä liiankin nopeasti, koska 2kk alkaen jouduin antamaan lisämaitoa iltaisin :(

Kesäistä päivää!

Riemuko se oli joka kertoi että istukka on kohdunsuun päällä - otahan rennosti,älä rehki ettei vaan käy mitään!!!

Imetyksestä jäi esikon ajalta mieleen että tosiaan kuluttaa sen noin 500kaloria, mut sekin vaikuttaa mitä syö. Eli jos syö leipää, jogurttia yms ns. ei kunnon ruokaa ni ei sitä maitoakaan heru (ei ainakaan meikäläisellä), mut sit ku söi kunnon ateriat ja välipalat ni maitoakin herui. Minusta äidin oma paino ei kyllä vaikuta siihen imetykseen millään tavalla, mulla on monta langanlaihaa äippäkamua mitkä on täysimettänyt sen 6kk ihan helposti. Luulen että avainsana on ruuan hyvä laatu! Ja juoda pitää muistaa!

Omaa napaa: rakenneultra takana, kätilö möläytti et kumpi on tulossa vaikkei ois haluttu tietää. No eihän se aina 100varmaa ole, mutta... sujuvasti ollaan sitten kaikille sanottu että ei olla kysytty kumpi tulossa. :D
Kärsin turvotuksesta ja suonikohjuista... harkitsin jo sairaslomalle jäämistä kun seisomatyössä olen... Mutta katsotaan nyt. Kesäloman jälkeen meinasin kyllä kotiin jo jäädä. Sokerirasitus ois myös edessä kesäkuun alussa. Mulla oli hemoglobiini 112 ja suositteli että aloittelisin jonku monivitamiinivalmisteen mikä sisältäis vähän rautaa. Mulla ainakin pelkkä rauta sotkee mahan ihan kokonaan että täytyy tässä lisätä vitamiini+ punanen liha, salaatit ja täysjyvätuotteet ruokalistalle.

Kaikille aivan loistavaa viikonalkua, voikaa hyvin ja nauttikaa kelistä (vaikka tukalaa onkin!)

ansku 23+0

Mörritin: Täällä kanssa seisomatyössä ja ihan järkyttävä jalkojen turvotus. Eilen oikeastaan oli eka kerran tilanne näin paha, ne oli ihan järkyttävän muodottomat ja niinku ois vesi-ilmapallojen päällä kävelly. Yön aikana oli sitten laskenut mutta nyt taas alkaa turpoamaan. Onneksi on vapaapäivä niin voin mennä pötkölleen heti kun haluan. Lisäksi jalkoja pakottaa ihan kamalasti. Itsekin joudun varmaan miettimään sairauslomaa, töitä olisi kuitenkin vielä kuusi viikkoa ja jos tämä kipuilu/turvotus jatkuu...

Huomenna sokerirasitukseen, pitäis muistaa olla syömättä klo 19 jälkeen...Se saattaa olla hankalaa... :|

MaybeSomeday ja Onni 24+3

Ihanat ilmat tosiaan! Mutta ainakin täällä tää hikoilukin on aika mukavasti tullu mukaan kuvioihin ;)..mitähän sitten loppukesästä :D...

Mä taas tänään oksentelin pari kertaa aamulla kun en syönyt aamapalaks tarpeeksi, niin hetihän tuo kostaantui.. Vois jo loppua tosiaan.. On tää onneks helpottanu paljonkin, mutta silloin tällöin aina oksettaa kuitenki :(.. Mites muilla, onko kellään muulla enää näillä viikoilla sama ongelmaa?

Mun pitäis kanssa varata uusi sokerirasitusaika..huoh.. no, jospa kesäkuun alussa kävis siinä. NYt alkaa huomata, että arvot alkaa pomppia miten sattuu syömisten mukaan. Nyt täytyy koittaa olla tosi tarkkana. Tosi helppoo kun ruoka maittaa ;)..varsinki herkut :)..ja paino senkun nousee..:( Ei taida sama painonnousu (7 kg) nyt onnistuu ku esikoisen aikana....

primrose 24+5

primrose Mulla on nyt ollu 5 päivää ettei oo tarvinu oksentaa.. mutta uskon kyllä, että vielä tulee niitä päiviä et oksennan :( Onhan tää paljon helpompaa kun alussa, mut ois ollu kiva ettei yhessä raskaudessa ois tarvinu oksentaa kovin pitkään.. :/

Tervetuloa uusille.. :)

On ihanaa, että on lämmintä. Mutta kyllähän se vähän olossa tuntuu.. Sormet mulla on jatkuvasti turvonnu.. Onneks jakat ei vielä hirveesti.
Mutta tuntuu, että vauva on vallannu itelleen jo liikaa tilaa mun sisuksista... torstaina näkee kohdunpohjan korkeudesta missä se on jo menossa... Viikolla 18 se oli jo 21 |O

Yks ilta meinasin soittaa äippäpolille, kun alavatta oli nii kipee etten voinu istua enkä seisoa enkä tehä mitään muutakaan.. Johtu ehkä liiasta haravoinnista tai vauvan asennosta. Mutta onneks helpotti yön aikana...

Hyväsetti ja Pöpö 21+6

Heippa!

Raaskii tulla koneelle vasta nyt kun on ulkona ollut niin hyvät ilmat :D

Tervetuloa uudet :flower:

avee kyseli siitä äippäloman aloituksesta, ja mä aion aloittaa "normaalisti" 30 pv ennen. Kelan paperitkin on jo laitettu, ainoastaan pitää se todistus raskaudesta vielä lisätä.

ultria on espoo/k-nummi alueella 2, molemmat äippäpolilla ja maksaa n. 27? per käynti. Seuraavan kerran vauvelia näkee siis vasta syyskuussa jos ei tule jotain erikoista eteen raskaudessa.

miialle :hug: oli hurjan kuuloinen reissu sulla! Nyt vaan koitat levätä, vaikkei se varmastikaan ole helppoa kun on kuitenkin suurperhe sinulla siellä!

Minäkin oksensin pari päivää sitten! Ihan yllättäen tuli kun on muuten ollut ihan hyvä olo jo. En tiedä olisko johtunu kuumuudesta vaan kun koko päivän pihalla olin auringossa. Supistuksia tulee päivittäin, mutta eivät ole kivuliaita olleet.

imetyksestäkin oli puhetta ja mulla ei kilot kylläkään karisseet kovinkaan nopsaa tahtia. Kroppa piti tiukasti kiinni rasvavarastoista. Melkein vuoden imetyksen jälkeen oli vielä 3 kiloa lähtöpainoon. Maitoa riitti ihan tosi hyvin, mutta alkuvaiheessa hieman takkusi kunnes aloin enempi kiinnittää huomiota syömiseen. Lähinnä siihen että muistin syödä ihan kunnon ruokaa. Nälkä oli kyllä aika kova, ja yölläkin saatoin ottaa jotain syömistä kun olin imettänyt.

Nyt on pakko mennä nukkumaan, illat tuppaa venymään liiaksi :ashamed:

mp ja kirppunen 23+4 :heart:

Tänään ois viimein se rakenneultra! Pientä jännitystä on, mutta enimmäkseen kiva päästä kurkkaamaan mitä Pikkikselle kuuluu. Kerron kyllä ultrakuulumiset sit heti palattua. :)

Imettämisestä on ollut puhetta. Itse lihoin esikkoa imettäessä takaisin ne kilot, jotka synnärille jätin... :( Oli vaan niin mieletön nälkä koko ajan ja herkut maistui. Pikkumies oli kyllä niin kova syömään, että ois luullu sillä tahdilla äidinkin hoikistuvan, mutta ei. Kai siinä jotain perinnöllistä on, äitini sanoi jo silloin kun esikoista odotin, että häntä imetys aina lihotti ja nyt sisko on huomannut ihan saman. Tasan ei käy onnen lahjat siis... Ja tietenkään en ehtinyt niitä kiloja pois laihduttaa ennen tätä seuraavaa raskautta, imetyksen lopettamisen ja raskautumisen väliin jäi 2 viikkoa aikaa :whistle:

Papupata + Pikkarainen

uuuh ja aah,kyllä on tukalat yöt!!! :/ :( en saa nukuttua ,en juuri yhtään,kuumottaa jalkoja ja koko kroppaa,tulee tunne että meinaan tukehtua.joka yö olen herännyt/noussut parvekkeelle istumaan,monta kertaa,se pikkasen helpottaa,mutta vain hetkeksi. :| mulla on pussit silmien alla,ja väsy aivan mieletön..mikä neuvoksi?
nyt perjantaina menen taas sairaalalle,mittaavat sitä kohdun kaulaa..luulen että kun alkoivat sorkkimaan sitä ja tutkimaan,se kohtu hermostui,vain ja ainoastaan siitä,ja silloin myös ongelmat alkoivat :( minä olen aivan puhki,koetan käydä levolle,josko uni tulisi.
jos kenellä vinkkejä tähän tukalaan olotilaani,kertokaa! :) :flower:
unelias ja typy 25+1 :heart:

|O |O |O

Heippa taas kaikille ja tervetuloa uusille mukaan :)

miialle tsemppiä, hurjat uutiset, mutta toivottavasti helpottaa ja kaikki menee hienosti.

on: tänään kävin neuvolassa, kelan lappuset sain kouraan, ja ajattelinkin niitä alkaa pikaisestu täyttelemään, kun uusi äitiyspakkauskin on jo jaossa. Muuten kaikki oli kohdallaan, painonnousua lähdöstä nyt 4,5kg. Tosin tuntuu, että kaikki nuo kilot ovat menneet vain vatsaan ja tisseihin, muuten ei sitä kyllä huomaa, omat vaatteet mahtuu päälle vielä ihan hyvin..
SF mitta mulla oli tänään 25cm, eli yläkäyrän yläpuolella mennään. Terkkarin mukaan kuuluu asiaan, koska vauvakin on viikon verran suurempi, kuin mitä omat rv:t.
Sokerirasitukseen varattiin aika, ja siihen ensimmäiseen lääkärineuvolaankin vihdoin ja viimein. Tosin sekin on vasta kuukauden päästä, eli viikkoja silloin on jo 28+.. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Synnytysvalmennuskin olisi elokuun alussa vasta, onhan sinnekin aikaa, ja voipi olla aika hankalaa jo niin lähellä laskettua aikaa olla koko päivä "opiskelemassa". Mutta varmaan kuitenkin mennään, kun on ensimmäinen tulossa :)

Kiva, kun tänään ei ole ihan niin kuuma. Minusta on mukavaa, kun on lämmin, mutta paahtavaa kuumuutta ja auringonpaistetta en ole koskaan kestänyt kauhean hyvin. Onneksi olo on mitä mainioin, eikä mistään turvotuksista eikä muista vaivoista ole tietoakaan! Toisaalta kun voi vähän liiankin hyvin, niin en aina muista, ettei paranis rehkiä kauheasti, ja liikaa tulee touhuttua liian raskaita hommia. Se kostautuu sitten supisteluna, ja aina sillä hetkellä muistaa että pitäisi rauhoittua, mutta seuraavana päivänä unohtuu taas..

Nyt täytyy jatkaa töitä, enää kolme kokonaista viikkoa kesälomaan :heart:

Katrin ja mini 23+4

Pitkästä aikaa taas minäkin kirjoittelen tänne. Tänään olisi neuvola iltapäivällä ja kelan laput olisi nyt tarkoitus sieltä saada.

Muuten vointi on ollut hyvä ja nautin tästä lämmöstä, kun olen niin herkästi palevaa sorttia, niin kiva kun kerrankin ei tarvitse palella. B) Vatsa pyöristyy päivä päivältä ja itse asiassa nyt näyttää aika kauniilta. Mieskin piti eilen näkemästään kun tulin töistä ja minulla oli päällä istuva t-paita ja hame, jossa vatsa korostui kauniisti. =) Nyt ehkä ymmärrän mitä tarkoitetaan, kun sanotaan että raskaana oleva nainen voi tuntea itsensä viehättäväksi ja kauniiksi. Itsellä ainakin on tällä hetkellä juuri tuollainen olo.:)

Miinuksena on ainoastaan tällä hetkellä, että jos joudun istumaan pitkiä aikoja niin häntäluun seutu alkaa juilia sekä jalat puutuu. Mutta jos vain voi touhuta koko ajan niin mitään vaivoja ei ole. Nytkin viikonloppu meni talon ulkovuorausta maalaillessa ja rakennustelineillä kiipeillessä.

Vauva liikkuu kovin mahassa ja välillä potkut näkyvät ulospäinkin, mutta siitä huolimatta minulla on epätodellinen olo koko asian suhteen. Ei tunnu kovin todelliselta vieläkään, että muutaman kuukauden päästä syntyy vauva...

Joku kyseli jossain vaiheessa kesälomista... Itse en ajatellut pitää kesälomaa tänä vuonna vaan siirrän sen ensi vuoteen. Siellä se on minulle ainakin paljon tarpeellisempi kuin jos sen nyt pitäisin. Toiseksi en voi kuitenkaan tietää etukäteen pystynkö olemaan töissä loppuun asti vai pitääkö jäädä sairaslomalla aikaisemmin. Minulla kun on yli tunnin työmatka yhteen suuntaan, joten aika paljon autossa istumista sekä siihen sitten vielä työpäivä päälle.

ennie ja myrmy

Osaisiko joku neuvoa tuon Kelan paperin kanssa? Kun siinä on kohta 10 työssä poissaolo, niin kuuluuko siihen merkata kesäloma? Olen siis 4 viikkoa kesälomalla ennen mammalomaa.
Mitä se niitä kiinnostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mousse:
Osaisiko joku neuvoa tuon Kelan paperin kanssa? Kun siinä on kohta 10 työssä poissaolo, niin kuuluuko siihen merkata kesäloma? Olen siis 4 viikkoa kesälomalla ennen mammalomaa.
Mitä se niitä kiinnostaa?
En mie ainakaan oo koskaan merkannu siihen mitään ja oon ollu samalla tavalla lomailemassa aina ennen äippäloman alkua.
Ymmärtäisin tuon niin että jos on kesälomalla sillon vanhempainrahakaudella niin pitää merkkailla jotain.

Hyviä ultrakuulumisia: kaikki niin kuin pitääkin. Painoarvio 425 g, viikot siis 21+2. Kovasti liikuskeli ja vilkutteli masukki :) Nyt vaan kesän yli kasvetaan, sanoi kätilö. Hienosti sai näkyviin mm.sydämen kammioineen. Sukupuolta ei kysytty, eikä osata itse sanoa kumpi siellä kuvissa köllötteli.

Tervetuloa uusille, onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä miialle!

Mullakin alkaa jo tauti pikkuhiljaa helpottaa (poskiontelotulehdus), öisinkin saa jo nukuttua paremmin kun henki kulkee eikä tarvii niistää ihan koko ajan. Muutenkin on hyvä mieli, nyt on turvakaukalo ja lipasto vauvan vaatteille ym. tavaroille hankittu ja vaunut tilattu! B) Vielä puuttuis pinnasänky ja sit kaikkea pienempää tarviketta ja vaatteita ym.. Varmaan joku jo jossain vaiheessa kyselikin vaunuista - me päädyttiin tilaamaan Saksasta Teutonia Spirit S3 -yhdistelmävaunut. Turvakaukalo on Britax Baby Safe Plus, jonka saa näppärästi adapterilla napsautettua vaunun runkoon kiinni.

Neuvolassakin tuli käytyä maanantaina, kaikki kunnossa ja painokin noussut suht´ maltillisesti (5kg tullut koko raskauden aikana). Sokerirasitustestiin pitäis mennä ens viikolla. Seuraava käynti onkin sit neuvolalääkärillä, toivottavasti sillä olis tällä kertaa vähän parempi päivä kuin sillon ekalla kerralla :kieh: Meinasin jo sanoa neuvolan th:lle että meen ennemmin yksityiselle, mut annetaanpa nyt kuitenkin mahdollisuus. Tällä kertaa kyllä annan palautetta päin naamaa sille lekurille jos se ei osaa käyttäytyä asiallisesti.

Kesälomista kyseltiin - aion pitää kolme viikkoa ennen äitiysloman alkua, eli samaan aikaan kun miehelläkin alkaa kesäloma. Aikooko muitten miehet pitää isäkuukauden? Ainakin meillä se sattuu just passelisti seuraavalle kesälle, suunnilleen kesäkuun alusta heinäkuun puoleen väliin asti, ja siihen päälle vielä vuosiloma niin meikäläisen mies on koko seuraavan kesän vapaalla, aika luksusta. :D

Tsemppiä kaikille vieläkin pahoinvoiville ja hyviä vointeja muillekin! :heart:

Endotar & poitsu 23+1

Hyvää kesän alkua kaikille! On tosi ihanaa, kun ulkona on vihreää ja lämmintä.

Ennie, oli ihan pakko kirjautua ja kirjoittaa, kun luin tuosta sinun työmatkastasi. En ole siis ainut, joka käy vähän kauempana töissä. Itse ajan myös päivittäin noin tunnin yhteen suuntaan työmatkaa. Vielä ei ole ollut ongelmia, mutta vähän kyllä pelkään, etten jaksa heinäkuun puoliväliin saakka tuota tehdä. Silloin vasta alkaa kesäloma, joten saattaa olla, et saikkua taitaa joutua pyytämään.

Vatsa on kasvanut omasta mielestäni todella paljon ja olo on jo nyt "paksu" :LOL: Vauveli pitää kovasti potkuharjoituksia ja tuntuu pyörivän masussa kuin hyrrä.

Mielenkiinnolla odotan loppukesää, kun nyt jo ensimmäisillä lämpimillä päivillä jalat turpoo aikas paljon... Tätä ongelmaa ei ollu esikon odotusaikana lainkaan. Onko joku kärsinyt samasta vaivasta? Ja olisko mitään vinkkiä, joka auttais tähän?

Mä olen myös huomannut nyt helteillä, että lievää turvotusta on kyllä. Pitäis muistaa enempi juoda, sen pitäisi auttaa.

isäkuukauden tai sen 6 viikkoa joka nykyään on, meinasi mies kyllä pitää. Näillä näkymin me kyllä se siirretään eikä pidetä heti vanhempainvapaan päätteeksi. Esikoinen on myös syyskuussa syntynyt ja hänestä isäkuukausi pidettiin vasta marraskuussa kun esikko oli 1v2kk. Ne joilla mies pitää isäkuukauden, niin meinaatteko itse mennä silloin töihin? Tai pitää pois kertyneitä lomia? Vai olla ihan ilman tukia vaan kotona?

Nyt letunpaistoon :wave:

Moikka pitkästä aikaa!

avee, mulla ei ole käynyt mielessäkään että voisin aloittaa äippäloma jo 50 päivää ennen la:ta. Kiitos vinkistä. =) Oon siis hoitovapaalla, ja rahat tiukassa, joten tuo olisi hyvä keino saada rahaa loppukesästä enemmän käteen vaikka tietysti se äippäloma lyhenee sit sieltä loppupäästä. Tosin oon kyllä jo sopinut pomon kanssa että pidän kesäloman ennen äippäloman alkua, mutta sitten voisin ottaa kesäloman rahana. Täytyykin pohdiskella asiaa.

Kuumuus ei ole mua vaivannut, päinvastoin. B) Nautin kun on lämmintä, eikä mulla ole missään raskaudessa ollut turvotusta muualla kun sormissa, ja sekään ei haittaa muuten kun ettei voi pitää sormuksia. :(

Isäkuukauden mies pitää. Tottakai kun sellainen mahdollisuus on. On pitänyt esikoisesta sekä kakkosestakin, joten nytkin pitää. Ja tällä kertaa se menee aika kivaan aikaankin, kun voi pitää sen kesällä, eli käytännössä katsoen mies voi olla koko kesän 2011 kotona, kun ensin pitää kesäloman ja siihen perään isäkuukauden. =)

Rakenneultrassa käytiin tänään. :heart: Kaikki oli hyvin, pikkuinen heilutteli, ja mutristi suutaan söpösti, mutta köllötteli selällään koko ajan. Ultraaja laittoi mut pienelle kävelylle, että saatiin vauvaan liikettä. :LOL: Kaikki rakenteet sai sitten hyvin näkyviin ja painoarvio oli 363 g ja viikkoja siis 20+4. Sukupuolta ei kysytty, mutta jostain syystä itselle tuli tyttöolo. :heart:

Nyt meen kattoon Suomen peliä. =)

marza ja onnianni rv 20+4

Ollaan oltu perjantaista asti nettipimennossa, kun ukkonen aiheutti häiriötä yhteyksissä. Pikaiseen luin kirjoituksia läpi, joten anteeksi jos jää jotai huomioimatta.

miialle tsemppiä paranemiseen ja jaksuja lepäilyyn

isäkuukaudesta Meillä mies pitää vain tavallisen isyysloman sen 18 pv. Mun on parempi pitää itse koko vanhempainraha kausi, koska sille ajalle saan lomittajan yritykseeni.

Imetyksestä Eihän se paino mitenkään imetykseen vaikuta, mutta imetys kuluttaa tehokkaasti. Itse olen imettänyt esikoista 1v5kk ja kakkosta 1v3kk. Molemmissa raskauksissa kertynyt 20 kg painoa, jotka ovat olleet hyvä vararavinto imetysaikana. Mulla imetys vie kiloja hyvin tehokkaasti pois, vaikka syön terveellisesti ja hyvin. Nytkin on ihan hyvä, että kiloja tulee, ettei heti ole ihan "kuivana", kun imetys alkaa.

Minustakaan tämä helle ei ihan herkkua ole. Ulkona tulee paha olo ja jalat rasittuu. Vettä pitää muistaa juoda saavi kaupalla. Kahden elovauvan äitinä kuitenkin aina itse tuumaan, että helpompi mahan kanssa helteessä kuin vastasyntyneen :) .

Oma vointi ihan ok. Suppareita ja liitoskipuja tasaiseen tahtiin, mutta pärjäillään ja lepäillään. Meillä eletään jänniä aikoja, kun yhden tamman pitäisi varsoa ihan näinä päivinä. Onneksi saatiin ostettua nyt valvontakamera niin ei tarvi tallissa öitä päivystää niin kuin ennen:) .
-Poni 23+0 poks

Isäkuukaudesta on ollut täällä nyt juttua... Meillä mies on yrittäjä joten ei ole mitään mahdolllisuuksia pitää tuota isäkuukautta. Mutta ei se nyt oikeastaan edes minua haittaa. Lomaakaan hän ei varsinaisesti pidä, viime elokuussa kun oltiin häämätkalla niin hän piti ensimmäisen lomansa moneen vuoteen. Mutta toisaalta firmalle se oli aika kallis loma kun piti laittaa firma viikoksi kiinni. :( Talvella kun on yrityksen kannalta hiljaisempaa niin silloin hän sitten saattaa olla kotona muutamia päiviä.

Pikkuvintiön äippä ei nuo pitkät työmatkat tosiaan kovin paljon houkuttele. Ja itse en ainakaan aio sitten enää ajella yhtään kun se ei tunnu mitenkään mukavalta. Kyllä tänäänkin taas oikea jalka puutui ihan kiitettävästi tuosta istumisesta. No ensi kuun alussa olisi neuvolassa lääkäriaika, joten katsotaan mikä silloin on tilanne. Siihen asti tässä nyt koitan ainakin sinnitellä. :|

Kuusi kiloa on mulla tullut painoa lisää raskauden aikana, aika sopivasti varmaankin, kun aikalailla se näyttää olevan kaikki tuossa vatsan kohdalla ja rinnoissa. Joten minua ei ainakaan painoni vielä huoleta.

Meillä ei ole muuten vielä tehty yhtään mitään hankintoja vauvan suhteen. Taitaa jäädä kaikki sitten ihan viime tippaan, mutta toisaalta en kyllä mitään kovin paljoa etukäteen haluakaan hankkia. Varmaankin elokuussa tehdään sitten kaikki hankinnta mitä tarvitsee hankkia.

ennie ja myrmy 23+4

Yhteistyössä