SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

seawind Onnittelut plussasta ja tervetuloa :heart: :flower: Jospa tuo tuhruilu loppuis.Mun ystävällä tuli alkuraskaudessa veristä vuotoo mut silti koko raskaus meni hyvin.Sen ystävällä taas vuoti pitkälle raskuden puoliväliin saakka ja silti tuli terve vaavi
 
Täällä on ensimmäinen raskaustesti tehty 1.1 joka oli hieman haaleampi kontrolliviivaa ja nyt eilen 4.1 tein testin jossa kaksi tasavahvaa punaista viivaa :heart: testiviiva vähän jopa tummempi kontrollia =) Eli todella jänniä aikoja monine kysymyksineen eletään, onneksi on vertaistukea kuten te! LA on laskureiden mukaan 10.9.10

Minun tiedot
pilpa.............esikoinen.............25..............Kätilöopisto
Avomieheni on 27 v ja ollaan 4v seurusteltu.

ON: ennen testiä mulla oli jo aivan armotonta palelua iltaisin ja se jatkuu yhä, nyt on tullut välillä yökkökohtauksia, jotka tulevat vatsan ollessa tyhjä, mutta tosi lieviä ovat toistaiseksi. Tissit mulla välillä muistuttaa jo ilmapalloja :LOL: josta mies on enemmän kun tyytyväinen :p ne myös aristaa ajottain hyvinkin paljon. Muita oireita odotellessa..

Jokunen taisi kysellä liikunnasta... minä käyn aktiivisesti salilla ja spinning/crossing tunneilla ja aion kyllä jatkaa ainakin kuntosalia ja liikkuvia tunteja pienemmillä sykkeillä. Sain varattua sopivasti omaohjaaja ajan salilta nyt perjantaille. Ohjaajalle tietenkin kerron raskaudesta ja suunnitellaan siihen turvallinen ja tehokas ohjelma. Jes!

Kertomisesta: Minä olen kertonut yhdelle työkaverilleni joka on läheinen ystävä muutenkin ja ammatiltaan kätilö (voin jakaa huoleni) mutta muille ei ole kerrottu eikä kerrota ennen varhaisultraa. Tänään sain soitettua neuvolaan ja sain ajan 26.1, kunpa malttaisi odottaa. Varhaisultraan menemme Femedaan, mutta sieltä en ole vielä varannut aikaa koska työvuorot eivät vielä ole tiedossa.

Sikapiikin olen ottanut työni puolesta silloin ensimmäisten joukossa koska kuulun hoitohenkilökuntaan. Työni on fyysisesti erittäin raskasta, potilaamme ovat kaikki liikuntarajotteisia ja nostoja on päivittäin runsaasti, toki meillä on käytössä henkilönostimet, huh. Saa nähdä tuleeko paljon ssairaslomaa ja kuinka pitkälle jaksaa olla näin raskaassa työssä.

Miten teidän muiden työt? oletteko millä aloilla/opiskelijoita?

pilpa 4+4
 
hip kaikille. tänään tuli postissa se digitesti ja siihen tuli sitten "raskaana 2-3" joten kaiippa ne hormooonit ainakin jonkin verran on nousussa..ja sitten, oon hoitoalalla ja viim. keskenmenon yhteydessä sillo kävin niissä ekoissa veriseuloissa (km selvis sen jälkeen) ni tänään töissä kun soitin labraan työasioissa se täti ihmetteli miten mä olen vielä töissä ja kyselipä samaan et jokos kohta jään lomalle!!!!! :eek: ei vissiin keskenmenosta tienny ku ne kaikki kontrollit yms on ollu KYS:llä...silti TÖRKEETÄ ..ahistaa välillä tää pikkukunnan meininki...uteliaita ovat eu auta ei, kai mulla sentään joku yksityisyys saa olla... :| täällä kun ei ole ees mitään yksityistä..ois melkein 80 km lähimpään...mutta siis, raskaana kai tässä ainakin vielä ollaan ja neuvolaankin kai vois soitella sitten to, jos sinne alkuraskauden ultraan sais aikaa....rv nyt 5+2 ilmeisimmin...tarrasukkia kaikille ja tervetuloa uusille =)
 
Tänään muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen plussa! =)

Tosin toinen viiva oli haalea, mutta nyt on vasta sama päivä kun menkat olisi pitänyt alkaa. Parin päivän päästä vielä varmistus.

Minun tiedot ovat siis
laskettu aika 14.9.2010
gisela..........esikoinen..............30...........OYS

Raskauslaskurin mukaan tänään siis päättyy 4. raskausviikko, eli onko se nyt sitten rv 3+7 vai 4+0 vai 4+7...? Ihan en oo tälleen ensikertalaisena perillä miten tuo menee... :p
 
pilpa ja gisella olette listalla, ja tervetuloa tänne höpöttelemään. gisella 4+0 on mun käsittääkseni se oikea, eli huomenna on sulla 4+1.
Edelleen uudet tulokkaat laittakaa omat tiedot, jos tahdotte listalle, mun on helpompi niitä sitten lisätä :)

sain sitten tietää eilen, että eräs sukulaisenikin odottelee vaavia, syyskuun lopulla on La. On eräille sukulaisille aika shokki, meidän kun ei pitänyt enään...(pojat -95&-98) on hetki aikaa edellisistä,iltatähti kuume kuitenkin iski kolmenkympin kriisissä meille :heart: Sukulaisellani on jo 4 lasta ja nyt siis viides :LOL:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/716/716940zk95uqdz1g.gif[/img][/url]
 
Tein eilen testin ja se näytti plussaa!Viimeset menkat alko 6.12.09.En oo ihan varma lasketusta ajasta vielä.Kierto noin 28 päivää.Eli sen mukaan 12.9.10 laskettu aika.Kolmas lapsi tuloillaan.Poika 04/07 ja tyttö 03/09.Oon 29 v. ja mies 27 v.Ollaan oltu reilu 4 ja puol vuotta yhessä ja 8.12 mentiin naimisiin viime vuonna.Kätilöopistolle ajattelin mennä synnyttämään jos sinne asti päästään.Siellä oon synnyttäny kaksi ekaakin.

Pilpa ootko mistäpäin ku oot kans kättärille menossa synnyttämään.
 
Angelico: Femedassa hinta riippuu lääkäristä joka sen tekee, mutta noin 65-100 e kela korvauksen jälkeen. En tietenkään ennen ole käynyt varhaisultrassa kun tämä on esikoinen, mutta näin olen ystävältä kuullut. Oletko ajatellut myös Femedaa? Olen käynyt siellä gynellä ja ollut erittäin tyytyväinen, suosittelen! :)

ON:heräsin juuri päikkäreiltä ja herätessä aivan kaamea pakottava pissahätä ja etova olo :x äkkiä nyt syömään jotain.

Ja nyt tulee vielä ällövaroitus!
onko kenelläkään vastaavaa?... Kun käyn pissalla ja olen pyyhkinyt ja nousen pytyltä, niin vielä valuu pissaa. Kokoajan täytyy olla vaihtamas pikkarit kun ovat märät ja haisee ällöltä. Tämän takia olen menossa nyt ylihuomenna jättämään pissatestin neuvolaan vti:n poissulkemiseksi. Tosi inha vaiva! :kieh:

pilpa 4+4
 
http://www.pregnancy.org/fetaldevelopment

Tuota löytyy ihan kivoja kuvia vauvan kehityksestä...Sivut on enkuksi mutta helppohan tuosta on valita kuvat eri viikoille.

Meninkin eilen kirjoittamaan, että toivon pahaa oloa, että tietäis jotain tapahtuvan...No, valvoin aamuyöllä neljästä eteenpäin kun oli niin järkky olo...Työpäivä oli sitten tuskaa.

Voi taivas, että mä haluan huutaa tämän odotukseni kaikille. Mulla oli tänään monta kertaa jo suu auki, että kerron hyvälle työkaverille mutta en sitten...Jos odottaisin sinne ekaan ultraan nyt ainakin. Olen kyllä itse ajatellut asian niin, että muutamalle hyvälle ystävälle asian voisikin kertoa silloin, koska jos jotain sattuisi, kertoisin kuitenkin viimeistään sitten mitä on tapahtunut, joten...Olis vaan niin ihana rupatella jonkun kanssa asiasta... No, enää kaksi ja puoli viikkoa ekaan ultraan. :heart:

MaybeSomeday ja Onni 5+3
 
Mulla on kans hirveä hinku kertoa tästä kokomaailmalle, mutta onneksi olen pitänyt suuni kiinni, toivottavasti mies myös :) kiva kun mun äiti soitti tänäänkin ja kyseli että kuuluuko mitään uutta, "noooo eei, ihan hyvin kaikki". Yrittää siinä sitten pitää pokkaa. Mut niin mäkin sen koen että voisin kohta puoliin (varhaisultran jälkeen) kertoa niille ihmisille, jotka ajattelen tukena mahdollisessa surussa.

Lisäsin ton raskauslaskurin tohon alas, et saas nähä toimiiko :whistle:

Kamala et oon tainnu jäädä koukkuun tähän keskusteluun. Nyt tekemään jotain ihan muuta.



pilpa

 
Hei taas kaikille!

Eilen valittelin oireettomuutta ja se tais kostautua sitten... Minusta taitaa tulla oikeen hormoonihirviö tässä raskaudessa. Tämä päivä on ollut aivan vuoristorataa tunteiden kanssa. Töissäkin piti itkut tirauttaa, tosi kiva! Työkaverit pitävät varmaan mua ihan sekopäänä :LOL:

Seawind: mun kaverilla on kahdessa raskaudessa ollut alussa vuotoa, mut molemmat lapset syntyneet terveinä, joten pidetään peukkuja! Kaveri oli myös käynyt molemmilla kerroilla päivystyksessä tarkastuttamas tilanteen. En tosin muista, mitä hänellä oli silloin viikkoja, kun siitä on jo aikaa.
 
Heippa! Minäkin voisin liittyä seuraan iloiseen. Vai uskaltaakohan vielä? Jotenkin tuntuu ihan uskomattomalta, että tämä ihan oikeeeeesti ois totta!! :heart:

Uutena Vuotena aamulla tein negatiivisen testin ja illalla sit vatsaa kipristi oikeen kunnolla, kun menin kotiin tuli ihan vähän veristä vuotoa/tuhrua ja ajattelin, noh tässä se nyt on tältä kuulta taas.... MUTTA, menkat ei sit alkaneetkaan ja lauantaina ostin cittarista testin. Tein sen sunnutaiaamuna, mutta minulla oli aika kiire ja enpä sit tihrustellut sitä kauheen tarkasti. Totesin vaan että negahan tuo. Ku katoin sitä sit myöhemmin niin selkeä viivahan siinä oli!!

En kuitenkaan uskaltanut luottaa siihen, koska testejähän ei saa katsella enää testiajan umpeuduttua ja ostin uuden testin maanantaina (eilen)apteekista . No siihen tuli sit haalea viiva ja pitipä sit painella TAAAAS uudestaan testiosoksille :LOL: Ostin Prismasta yhden testin ja sit Apteekista Clearbluen. Prisman testi ei näyttänyt eilen illalla mitään, mutta Clearblue tänäaamuna ihan selkeää viivaa ja ku menkat on edelleen poissa, tissit silti vähän kipeät, pissattaa ja paleltaa ihan koko ajan niiii kai tässä on nyt uskottava pikkuhiljaa!!

Me ollaan miehen kanssa yritetty yli vuoden ja olin jo pikkuhiljaa luopunut toivosta että luomusti raskaudutaan, mutta niinpä vaan plussa paukahti! =) Toivotaan nyt että pysyis matkassa loppuun asti.

Minä oon siis 28 vuotta (synttärit on 23.1. tosin, joten pian 29) ja mies on 30. Meille molemille ensimmäinen lapsi. Viimeiset menkat oli 1.12. ja oviksen bongasin 19.12. paikkeilla. Laskureiden mukaan LA ois 11.9. Mut sitä en muuten ymmärtänyt, ku muutamissa laskureissa minulla oli nyt rv 5+0 (joka omasta mielestäni on oikein), mut sit aika monessa oli rv 4+3...miksi ihmeessä??

Oireita ei siis ole muutaku nuo yllä luettelemani...ja ehkä vähän näläntunnetta jatkuvasti, mut niinhän minulla aina muutenkin :LOL: Äidille kerroin tänään ja yksi parhaista ystävistäni tietää...miehen lisäksi. Muille en vielä kerro.

Pilpa Mistä sinä noin hienon laskurin oot löytänyt??

Paljon haleja kaikille ja jaksuja huonoon oloon :hug:

-Moumou 5+0
 
Tervetuloa kaikki uudet!:)
MaybeSomeday: Mulla oli kans tänään todella lähellä,etten kaverille kertonu lenkillä, mutta sainkun sainkin vielä pidäteltyä. Tässä vaiheessa sitä vaan toivoo totisesti,et aika kuluis nopsaan:). Tässä vaiheessa tuntuu,että täällä tulee notkuttua ihan luvattomankin paljon.Mutta on se vaan niin mukava vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa:).
Varovaisin mielin tässä edetään, mutta nyt olen tosi ilonen siitä,että oon ohittanut yhden rajapyykin(keskenmeno 5+3) ja nyt ollaan sitten pari päivää siitä yli. Tää onneks tuntuu nyt muutenkin erilaiselta.Viimeks mulla tuli keskenmenneessä raskaudessa kokoajan tuhrua siihen asti sitten kun tuli kunnon verenä ulos.Nyt ei ole onneks tullu mitään verta. Mutta voitte arvata kuinka säikkynä sitä on joka vessakäynnillä! Ei kun tarrasukkia meille kaikille vaan paljon!
 
viirupylly: hehhe ekana huvitti sun nicki, ihana! Olen vantaalta ja en ole vielä sata varma et kättärille mennään mut näin luulen. Mistäs päin sinä? :)

moumou:kun klikkaat tuosta minun laskurista niin pääset sinne sivuille B) siellä ei muistaakseni tartte kun eka valita laskurin ja matkalaisen tyyli ja sit täyttää laskettu aika ja siihen tulee sitten "your ticker" ni täytyy valita kohta "PseudoHTML, UBBCode and BB Code". Saat sen linkin ja kopsaat sen vaan tänne. Mut sitä en tiedä että miten sen saisi profiiliin kiinni, vai joutuuko sen jokakerta erikseen tohon laittaa?

Niin ja tervetuloa uusille odottajille!

pilpa :hug:
 
Pilpa-- En tiiä meenkö femedaan, mutta oon kuullu siitä kans hyvää. Tuttavani on ollu sielä rv 20-30 viikoilla 3D rakenneultrassa. Ja suosittelee kovasti. Sieltä saa Dvd-levyn mukaan jossa on vauvan liikeet ym tallennettuna sinulle ikuisesti! :) Täytyy pohdiskella..

Moumou-- Onnea plussauksesta! Meillä täysin samat kuviot. Mulla kans viimeset menkat 1.12. Mut täälä laskettu aika 7.9. Minkä pitunen kierto sul on? Mul 28. Ja tänään on 5+0.

Ja hei muuten mua on nyt illalla oksettanu koko ajan! Ei tunnu kivalta, mut tää on sen arvosta!! :heart:
 
Pilpa Kiitos, täytyypä yrittää =)

Angelico Mulla on 28-32 ja tällä kertaa ku olin bongailevinani sen oviksen kp18 ja laskeskelin siihen 14 päivää päälle niin arvelin että kp ois ollut tässä kierrossa sen 32.

Mä oon ihan täpinöissäni. Yritän kauheesti hillitä itteäni, mutku en voi mitään. Mun pitäis nytkin kirjottaa sellasta alustavaa johdantoa graduun ku pitää palauttaa se torstaina, mut täällä sivuilla vaan pompin koko ajan ja muilla raskaussivuilla kans :D
 
Taas tullu kauheesti uusia :D Onnittelut uusille plussista ja tervetuloa syyskuisiin :heart: Täälläkin vähän kaduttaa kun tuli kaipoailtua niitä oireita.Nyt nimittäin näyttää siltä että oksentelu alkaa justiin :p Tämän päivän ollu aivan ällö olo ja ruokaa ku söin piti jo miettii mitä sanon lapsille syyksi jos kohta juoksen oksentaan,mutta onneksi sain pidäteltyä :x Hajut ottaa tosissaan nokkaan.Anoppila lemahti mun mielestä yhä lasten yöpuvuista ku jo toisen kerran pesin ne kyläilyn jäljiltä :LOL: Ja edelleen tiedoksi että siellä ei yleensä haise mikään paha.Nyt mun nenä vaan näköjään ylireagoi :D Täytys kai mennä nukkuun ku voihan tuo huono olo johtuu siitäki ku joutunu sairastelujen takia valvoskeleen ja päivätki vaan sisällä öllöttään.Viime yönä kyllä oli huono olo ja hankalakin olla ku yritin nukkuu.Nyt tuntuu et taas samanlainen ällötys yö tulossa.Toisaalta oon nyt onnellinen..saimpahan oireita enempi.Nyt nää sitte riittääki.Toivottavasti ei ala se oksentelu ja väsy.En tajua muuten et kuka hoitaa nuo kolme muksuamme sillon ku mies töissä.Siitä ultrasta: olin jo soittamassa sinne ku tajusin että mullehhan tulee rahaa vasta loppukuusta joten ei ennen sitä ois varaakaan sinne mennä.Ja loppukuustahan mulla on jo se neuvolakin jossa saatetaan myös ultrata.Päätin sitten et ootan neuvolan ja jos sydänäänet ei kuulu vielä sillon eikä ultrata niin sit varaan yksityiseltä ultra ajan.
rakkaudesta äiti ja aarre 6+0
 
Hei vaan kaikki uudet tulokkaat! :wave Mua kyllä alkanut hirvittämään nuo keskenmenot, mistäs se voi tietää, kun aina ei välttämättä sitä vuotoakaan tule... Teillä joilla on kokemusta keskenmenosta, missä vaiheessa se on tullut? Onko se aina alkanut vuodolla? Onko teillä ollut silloin raskausoireita? Pelottaa jos oireita ei tule, että varhaisultrassa ei löydykään elämää... Miten silloin oireiden kanssa, jos vasta varhaisultrassa on todettu, että on mennyt kesken mutta ei ole tullut ulos? Anteeksi kun kaivelen ikäviä asioita, mua vaan itseäni pelottaa, kun en uskalla vielä täysin luottaa tähän raskauteen... :ashamed: On mulla kyllä ollut väsymystä aika lailla, mietin voiko tosiaan jo näin varhain. Esikoisesta muistelen oireita tulleen vasta viikolla 8. Tosin laskettuaika siirtyi viikolla, joten olisiko sitten ollutkin jo viikolla 7...kohta siis pitäisi varmaan alkaa tapahtumaan. Toivon mukaan, olisi ainakin jokin merkki... Toivottavasti meillä kaikkilla menee raskaus hyvin loppuun asti!!

Sikapiikistä, itse sain sen parisen kuukautta sitten työn puolesta. Silloin mietin, mitä tekisin jos olisinkin raskaana, mutta ajattelin, että varmaan ottaisin joka tapauksessa. Eihän sitä tiedä mitä se tauti tekee, jos kunnolla päälle iskee. Jos kuume nousee korkealle ja täytyisi itseään lääkitä kuumetta alentavilla, niin ei kai niitä varsinaisesti suositella raskaana oleville... Saati, mitä se pelkkä korkea kuume voi tehdä. Musta tuntuu, että se piikki on pienempi paha, mutta mistäs sen sitten varmasti koskaan tietää... :x
 
Vivianna-08: Mulla oli keskenmeno lokakuun alussa.Tai oikeestaan en nyt ole ihan varma,et millon se tapahtui tarkalleen, mutta mulla ainakin oli semmosta pientä tuhruvuotoa kaiken aikaa. Kerkesin raskausoireina huomata repäsykivut ja kauhean väsymyksen.Muuta ei kerennyt tullakaan, kun ihan viikolla 5 kesken jo. Tuhrun lisäksi mulla tuli silloin kun menkat olisi kuulunut alkaa päivän kestävä vuoto. Tämän jälkeen tein positiivisen raskaustestin. Viikon päästä kun olin plussannut alkoi menkkamainen vuoto,joka kesti noin 5 päivää. Hassuinta kuitenkin on,että taas sen jälkeen jatkui tuhrulla ja sitten alkoikin ne valtavat mahakivut! Aivan hirveitä mahakramppeja,tuskanhikeä ja missään ei ollut hyvä olla. Muutamana päivänä nuo, kivut tulivat tasaisin väliajoin päälle.sitten loppuivat kuin seinään. Siinä vaiheessa kun viimiset krampit tulivat,niin oltiin just todettu,että kohtu on tyhjä. Että näin mulla. Mutta ei ne vuodotkaan aina pahaa merkitse.Mulla vain sattui näin menemään ja onnistuneessa raskaudessa ei ollu minkäännäkösiä vuotoja. Pitäs vaan osata olla stressaamatta , mutta kokemuksesta tiedän,että nyt vielä ns. säikympi ton asian suhteen. Mutta päivä kerrallaan:)
 
Huomenta kaikille! Oli ihan hirveen levoton yö, uni ei meinannut tulla alkuunsakkaan,ja sitten nukuin jonkilaisia pätkiä.Viiden aikaa oli älytön pissahätä, ja kävin lirauttamassa.#¤%## Eihän Se Uni meinannu tulla enään sen jälkeen! Eilen söin itseni aikamoiseen ähkyyn, ja otin puolen tunnin nokoset,herättyäni ihme asennosta pisti oikealta puolelta keuhkosta sisään hengittäessä. Kamala tunne, mutta meni ohi.Hetken jälkeenpäin iski tosi ällö olotila, mietin pitäskö suosiolla mennä oksulle.

Vivianna-08 En tahdo pelotella, mutta mulla huomattiin vasta ekassa ultrassa 11+2, että sydän ei sykkinyt,koko oli n.8+jotain.Hirvittävä olo, kun siellä oli joku harjoittelija, ja se ei "muka" saanut monitoria toimimaan, räpläs kauan aikaa, ja meni sitten hakemaan toisen ihmisen siihen, joka kertoi,ettei monitorissa ole mitään vikaa, ja meille etei sydän enään syki,on pahoillaan. mitä siinä tekee, muuta kuin itkee, ja tuskaa lisäsi mieheni lasittunut katse, jonnekkin kaukaisuuteen... Mulla ei ollut mitään oireita keskenmenoon liittyen, raskausoireet pysyi siihen asti kun lääkkeillä sitten hoidettiin pois
:headwall:
Myöhemmin kun muistelin aikaa noin 8+ mulla oli parina päivänä huippauskohtauksia, eli silmissä pimeni.En sitten tiedä johtuiko km:stä vai verenpaineesta, joka mulla tahtoo olla kovin alhainen, ja raskauden aikana yleensä on tullut noita huippausoloja.
Koitan olla asiaa enään miettimättä, päivä kerrallaan ja nautin tästä raskaudesta niin kauan kuin vaan voin. Murehtiminen ei ainakaan auta asiaan millään tavalla. :heart:

Tuo sikapiikki mietityttää kyllä, meidän perheestä vain nuorin lapseni tahtoi sen ottaa marraskuussa, vanhin poikani oli ehdottomasti sitä vastaan.(omat syynsä)
Mieheni kanssa päätettiin vain,ettemme moista ota.Jos tulee niin tulee, ja kun se possutauti käväisi meidän perheessä, vanhimmalla tais olla ne pahimmat flunssat,muilla tosi lievät.(siis jo ennen kuin rokotukselle edes pääsi)
Nyt on vastustuskyky saatu sille, mutta tulevasta taudista ei sitten tiedä. Hirvittää! Pitääkö ne neuvolan tädit mua ihan kamalana äitinä, jos en siihen piikkiin suostu?

Mamma1976 & Iltatähti

Ps.Tänä aamuna sitten uskalsin testailla, vaikka olinkin varma tuloksesta.


 

Yhteistyössä