SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Ilmoittaudun varovaisena... Miehen kanssa ollaan vuosimallia -76, entuudestaan on 14 ja 11 vuotiaat pojat. Lukumäärä piti jäädä tuohon kahteen, mutta kun 30 ja risat tuli täyteen, iski molemmille iltatähti- vauvakuume :)
Testiä en ole vielä tehnyt, mutta oireet on ihan sitä luokkaa. Pahoinvointi vatsan tyhjetessä, painontunne/nipistely,rinnat on arat ja tätiä ei ole näkynyt.(yli viikon myöhässä) Mulla oli Km. kesäkuussa, ja nyt kyllä pelottaa...siksi matalaa profiilia.

Kuten jotkut muutkin, meilläkin on kaikki edessä.Mitään ei olla säästelty, vaan laitettu joko kiertoon tai myyty pois.
Laskujen mukaan nyt olis 5+1, mutta se jää nähtäväksi, kun kierto km:n jälkeen heitteli (25-28) Testailen tällä viikolla :wave:
 
Mä olen kans jo pähkäillyt tuota sikainfluessarokotta. Tosi kakspiippunen juttu. Toisaalt ei uskaltais olla ottamatta, mutta sit se ottaminenkin pelottaa...Mulla varsinkin kun kaikenmaailman flunssat aina tarttuu niin helposti.Esikoista odottaessa mulla oli neljä kertaa flunssa.Ilmeisesti ainakin silloin oli raskausaikana herkempi saamaan flunssan :| . Tietty aikastahan sitäkin on jo pohtia, mutta mielessäänhän sitä menee kuitenkin jo pidemmälle.
Minuukin hieman kans jännittää noi kommentit. Meillä nimittäin tulee tosi pieni ikäero lapsille, jos onnistuu( vuosi ja kolme kk).Niin varmaanhan siitä tulee sitten kommentteja,että kyllä tulee olemaan rankkaa yms. Mutta itsepähän on päätös tehty,että näin:).
Mä oon muuten huomannut uuden raskausoireen..Mua väsyttäis kaiken aikaa. Olen nyt muutamana päiväny vedelly päiväunet lapsen kaa yhessä.Kevyesti menee se par tuntia:)! No, hyvähän se on hyödyntää kun voipi.
Niin ja tervetuloa vaan Mamma1976 mukaan.Pidetään peukkuja,että plussaa näyttää:)
 
Mamma1976 Tervetuloa :flower: hyvälle kuulostaa nuo oireet ja kun kuukautisiakaan ei kuulu =)
primrose minä olen taas raskausaikoina pysynyt aika terveenä, mutta en kyllä muutenkaan sairasta usein.Mun yks ystävä joka rokotutti lapsensa ja muistaakseni itsensäkkin loppuraskaudessa oli ehdottomasti rokotuksen kannalla,mutta vasta sanoi minule että elä vaan sit ota sitä rokotetta.Oli kuullut että (muistaakseni)Norjassa on tulossa oikeusjuttu kun niin monta raskautta on mennyt kesken heti miten ton rokotteen jälkeen.Mää oon kans yheltä palstalta lukenu nuista keskenmenoista ja muitaki kauheita juttuja miten kipeeks rokote on tehny,mut siinäpä sitä sitten miettii mikä noista pitää paikkaansa :eek: Ja myös sitä oisko nuo ihmiset saaneet ilman rokotettakin keskenmenon.Joka tapauksessa en ota nyt rokotetta,mut kauheessa pelossa saa sitten elää jos se influenssa taas alkaa riehumaan.Jos en ois raskaana niin ei niin paljo huolettas ku tuo influenssahan ei kuulemma oo sen pahempi ku normaali kausi influenssakaan.Niin ja muistaakseni Saksassa oli tosi pieni määrä ihmisiä ottanu rokotteen enkä oo kyllä kuullut että siellä ois ihmisiä kuollu poikkeuksellisen paljoa.Ois ihanaa kun sais nauttia vaan tästä raskaudesta eikä tarvis olla huolissaan vielä tollasestakin.
Voi kauhee ku mulla haluttaa lakuja.Sain joluna englannin lakritsa laatikon ja normaalisti oisin ahminu sen heti,mut nyt se on yhä melko täys,mutta silti melkeen joka päivä käyn sieltä pari napsiin :ashamed: Onkohan siitä haittaa.Verenpaine mulla ei oo koskaan ollu koholla,mut joskus joku neuvolantäti muka väitti et noista voi tulla jotain kehitysvammaa?!?! Mutta jälkeenpäin jokainen neuvolantäti on kumonnut tuon tiedon.Päässähän kaikki silti pyörii ja pelottaa et ite aiheuttaa jotain pienelle joka vasta kehittyy
 
Heips!

Liittyisin mukaan hulinaan.
Viime viikolla sain moneen raskaustestiin plussan.
Olen siis 22-vuotias ja mieheni 26-vuotias. Esikoista odotamme.
Lasketun ajan pitäis olla 7.9.
Oireita --> Tissit tosi arat, vessassa täytyy käydä useemmin, röyhtäilen, hieman ehkä väsyneempi, koko ajan nälkän ja vatsaa turvottaa kamalasti!
Nyt vaan peukut pystyssä eteen päin!

Angelico 4+6
 
Terve kaikki :wave:

Voisin kans ilmottautua, vaikka en ole vielä uskaltanut iloita tästä raskaudesta.. Esikoisista haaveleviin silloin joskus kirjottelin, mutta oon pitäny vähän palstataukoa. Taustaa: ensimmäinen toiveissa, yritys aloitettu 8/08, tähän mennessä tuloksena yksi km 4/09 eli jonkin aikaa ollaan saatu jo yrittää. Ensimmäisen raskauden LA ois ollu marraskuussa. Varsinaisiin hoitoihin en ollut vielä menossa, mutta kesällä minulta leikattiin munasarjoista dermoidikystat, ne saattavat tukkia munasarjat kokonaan.. (kasvaimet löytyivät km yhteydessä ja silloinkin vasta kolmannessa ultrassa kokenut lääkäri löysi ne, vaikka olivat kanamunan kokoiset!)

Yrityskertoja ja kierronpäiviä en ole enää jaksanut laskea, mutta viime kuukautiset alkoivat 25 tai 26.11 joten la on suunnilleen 2.9

Tosiaan on ollut näitä mutkia, joten ajattelin käydä varhaisultrassa ennen kuin varaan neuvolaa tai kerron vielä ihmisille. Oon kyllä tosi onnellinen, mutta eletään nyt varovaisin tuntein näin alkuun :)
 
täällä tilattu vielä digitesti kun pelottaa kun oireita ei ole juuri lainkaan..johan sen pitäs antaa se "raskaana 2-3" teksti kun oviskin 15.12 ollut, siis JOS kaikki on hyvin...viimeks siis varhaisultrasa todettiin keskeytynyt keskenmeno.. :( ja mie oon niin säikkynä, ei oikein uskalla vielä ees oikein iloitakkaan saati kertoa kenellekkään...tarrasukkia meille kaikille, tervetuloa uusille ja :hug: sitä tarvitseville. ja anteeksi omanapainen kirjoitus...
 
Anceligo ja elbA onnittelut plussasta :heart: ja tervetuloa syyskuisiin.Mullakin muuten ollut tuota röyhtäilyä muissa raskauksissa mut tässä ei oo ainakaan vielä alkanut :x
elbA toivotaan että nyt kaikki menee paremmin kuin viimeksi!
Neila minäkään en oikeen osaa vielä heittäytyä tähän raskauteen ku toisena hetkenä tuntuu etä kaikki menee hyvin ja toisena taas pelottaa ku pahoinvointi ei voimistu,et onko se joku huono merkki.No viikon päästä jos yhä oon raskaana niin oon jo levollisemmin mielin ku sit jo kuitenki rv7 ja mun keskenmeno ja kohdunulkoinen havaittu rv6 joten jotenki tuntuu et kuhan tuon raskausviikon 6 yli pääsee niin paremmalla puolella jo ollaan =)
 
SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl7.glitter-graphics.net/pub/749/749287ockxrdo3y2.jpg[/img][/url]
Nimimerkki.....Mones tulossa.....Ikä.....Synnytyssairaala

31.8
pikku3nen..................kolmas..........32v....KSKS
rakkaudesta äiti.........neljäs...........29v....OYS
Feenikslintunen.........kuudes..........???....???

1.9
Rimpsu........................??????.........???....????
Lauren-78...................toinen.........???.....????

2.9
cinnamo......................neljäs..........???.....????
primrose.....................toinen..........27v.....KOKS
Pipopi.........................??????.........???.....????
LauraAnnika...............?????...........???....????
ElbA ....................ensimmäinen.....???........??

3.9
Vivianna-08................toinen..........27v......KSKS
pikkuvintiön äippä......toinen..........32v.....SeKS
Neila..........................neljäs...........28v........KYS

4.9
MaybeSomeday......esikoinen........23v.......OYS

5.9
mirkkuli...................neljäs.............30v......KYLAKS

6.9
Unikeiju-79............neljäs................31v........PS
Mamma1976.........kolmas.............34v........K-PKS

7.9
Angelico ..............ensimmäinen...22v........?

10.9
miia.......................seitsemäs.........34v.........VAS
mustikka-78..........toinen...............31v.........NKL
pilpa.....................esikoinen......... .25v.......Kätilöopisto

11.9
Olivia.......................toinen...........26v.........KSKS

13.9
vaahteranlehti.......toinen............25v.........????

14.9
gisela.....................esikoinen.......30v.........OYS

15.9
poni............................kolmas.......35v.......K-PKS


Kerrostalokyttäjä......kolmas........???............????
riemu........................viides..........32v............????


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/183/183136mlh5fvy45y.gif[/img][/url]


Edelliset:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1603746

 
Vau, meitä on jo tosi paljon! Ollut pieni tauko täällä käynneissä, kun vuodenvaihde meni vieraiden ja perheen kans touhutessa. Nyt on sit taas arki alkanut, niin ehtii tännekin kirjoittelemaan :LOL:

Joku pohti sitä sikarokotetta. Minullekin sitä neuvolasta suositeltiin, tänään ois jo päässyt sen hakemaan, jos ois halunnut. Mut tosiaan, ei oikein osaa päättää, et uskaltaako sen ottaa ja toisaalta, uskaltaako olla ottamatta.

Vähän ihmettelen, kun raskausoireita ei liiemmin ole. Edellisessä raskaudessa rinnat oli jo tässä vaiheessa tosi arat ja mun oli nälkä koko ajan, mut nyt ei... Väsymystä on hieman, ja sit mua paleltaa ihan koko ajan. Onko jollakin myös tuota palelua, voiko sen lukea oireeks?

Joku tuolla aiemmin sanoi, et haluais kuuluttaa kaikille, et on raskaana, mulla on sama! Onneks oon saanut kuitenkin vielä pidäteltyä itseäni ja ainoat, ketkä tietää pikku kyytiläisestä, on mun vanhemmat. Voi tätä odotuksen onnea ja jännitystä!
 
Mä oon kans osittain murehtinut tuota oireettomuutta,mutta olen koittanut itselleni myös muistuttaa,että esikoista odottaessa pahoinvointikin tuli vasta rv7+ ja kyllä se kerkesi ihan riittävästi kiusaamaan:D. Ja silloin oli, myös rinnat todella arat.Nyt ei juuri lainkaan. Mietinkin tossa,et voisko vaikuttaa,et ei ole ensimmäistä kertaa raskaana. Kertokaas, kellä useempia raskauksia takana,kuinka teillä?
 
Ensimmäisestä pojasta mulla ei oikeestaan ollut muita oireita, kuin tuo ällötys mahan tyhjetessä, ja sardiinin haju pisti kerran oksentamaan. Toisesta pojasta tuli muutoman kerran yökötys olo, mutta se siittä. Nyt olen aivan jäässä, nukuin viime yön 2 peittoa päällekkäin ja villasukat jalassa. Yökötys oloja tulee vatsan tyhjetessä, mutta mulla on kyllä koko ajan pikkunälkä. Rinnat on ollut tosi arat, ensimmäisten päivien aikana jopa niin kipeät,että en kyennyt nukkumaan vatsallani/kyljelläni. En millään muista oliko mulla rinnat kipeät pojista, on jo niin monta vuotta aikaa. Väsymys on ollut jokaisesta ja sellainen "ei jaksa/huvita nyt tehdä mitään"-olo
Hyvä syy siirtää siivouspäivää, vai mitä? :whistle:
 
Elba-- Kovia oot kokenu. Toivotan onnea! :heart:

Pikkuvintiön äippä-- Mä oon kans palellu.. Mut en tiiä johtuuko raskaudesta vai mistä lie.. Onhan pakkasetkin kiristynyt ! ;) Kyllä sen mun mielestä voi laskea oireeksi koska jotkuthan myös hieman lämpöilee silloin on myös palelua/vilun väreilyä.

Mun tekis kans mieli huutaa kaikille että-- Meille tulee vauva! =)

Onkos teillä muodostunu masuasukkaille nimiä??
Meillä on Nuppu vähä niinku KullanNuppu! :heart:

 
Ilmottaudunpa minäkin tänne mukaan. :) Tänään tein uudestaan raskaustestin ja selkeä plussahan se on :) Pari päivää sitten sain haamun.
Nyt kasassa 4+5 ja laskettuaika 8.9. Toivottavasti ei nyt tulisi keskenmenoa. Edellinen oli syyskuussa. Yritystä takana puoli vuotta. Ja toinen lapsi kyseessä.

Oireita: väsymystä ja väsymystä. Alaselkä kipeä. VÄhän päänsärkyä ja tosi runsasta valkovuotoa. Niin ja turvotusta lähinnä iltaisin. Ei oikeastaan muuta. Sitä vähän ihmettelenkin. Mutta ei kai näillä viikoilla vielä muuta voi ollakaan... vai mitä mieltä olette?
Mulla lisäksi aina jokaisessa alkuraskaudessa tulleet jalat kipeiksi... Yllä häiritsee. Viime yönäkin heräsin klo 3 ottamaan särkylääkettä.
 
tänään kp 31/32...teen testin vasta viikonloppuna...alaselkää hiukkasen jomottaa. kuitenkin tulee aina fiilis että, ne menkat alkaa. tänäänkin otin töihin buranat ja siteitä mukaan jos ne vaikka alkaisi :| "yritetty" 8kk ja alkaa tuntua että itsessä on vikaa ja se miehelle kertominen "menkat alkoi taas" tuntuu niin vietävän pahalta ja tuntee itsensä niin epäonnistuneeksi. :/

rinnat eivät ole minulla olleet kipeinä...yleensä ennen menkkoja on. tänään töissä nostin yhtä painavaa laatikkoa ja siinä tuli hitusen heikko olo ja alkoi huipata.
eilen nukuin 5h päiväunet ja lisäksi 8h yöunet

miten teillä muilla oireet/oireettomuudet?
tytöstäni muistelisin että, oli ruokahaluttomuutta ja vain kylmä maistui, rinnatkin oli tosi kipeät ja söin kaikkea kirpeää... B)

tietenkään en halua alkaa katsomaan oireita suurennuslasin alla koska se ei ole vielä varmaa!
nimimerkkikin nyt korjattu eli vaahteran lehti, 2.lapsi, 25v.
 
Moikka kaikille
On tää jännää aikaa....Onks kukaan muu yhtä hölmö, että testailee vaiks selkee plussa on jo hetken aikaa ollut vakiotulos? Mä just tänään taas ostin prisman liuskoja (joihin tosin en ollu aikaisemmin saanu edes kunnon haamua, vaikka CB näyttäny selkeetä plussaa jo monta päivää). Menny ihan kivasti jo rahaakin tähän "hupiin"....Tätä raskautta yritettiin jotain 5-6 kk, joten tulipa noita testejä (ovis ja raskaus) jokunen käytettyä. Eka muksu lähti ekasta yrityksestä, eli tässä meinas jo hihat palaa. Mutta nyt on siis helppo muistella noita aikoja =)
Oireita mäkin kaipailen. Eka oli lähes oireeton, mutta silti sellanen olo, että tulis ees jotain. Muakin palelee, lähinnä iltaisin. Ja meidän asunnossa on sen verran kuuma, että tää on todellakin "outoa". Mahas nippaili viel pari päivää sitten, mut nyt ollu ihan hiljaista. Tissitkään ei oo reagoinu kuten ekasta; sillon turpos ja nännit kasvoi ja tummeni melko heti. Ehkäpä ne oireet sieltä tulee....
Oon kans pohtinu possuflunssarokotetta....Oon täysin vastaan tollasta turhaa rokottelua, mutta nyt kun on raskaana niin on vähän eri juttu. Kai se on otettava. Kamu, joka on pari kuukautta pidemmällä raskaana, otti sen ja sille ei tullu ainakaan mitään.
Kiva muuten, että tässä ryhmässä on kaikenlaista jengiä; vanhoja ja nuoria, ekaa odottavia ja useempilapsisia jne. Ja näköjään maantieteellinen sijaintikin on laidasta laitaan. Eiköhän me saada kivat yhdeksän kuukautta aikaseks!
 
Jeps. Taas päivitetty. Jos joku, esim. Mamma1976 haluaa päivittää, koska näkyy osavaan laittaa kuviakin, luovun mielelläni päivittäjän duunistani... :)

Aamuyöllä oli tosi huono olo mutta tänään ei muuten ole ollut sitten oikein mitään....Sitähän ihan huolestuu jos ei koko ajan kolota jostain...No, oikeastaan toivon, että huomenaamuna olis taas paha olo, niin tietäis, että jotain ehkä tapahtuu...Kateltiin tänään miehen kanssa netistä kuvia vauvan kehityksestä, miehen kommentti viidennen viikon kuvaan oli, että sehän näyttää ihan oravalta....
Joten ehkä meidän tulokkaan projektinimi on Onni Orava... :/

MaybeSomeday ja Onni Orava 5+2
 
Varovaisesti kurkkaan tänne ketjuun :wave:

Eilen tuli selkeä tulos Clearbluen digitaaliseen raskaustestiin, joten kaipa se on uskottava. Tarkkaa laskettua aikaa en osaa sanoa, sillä esikoisen jäljiltä on ollut yhdet 3 päivää kestäneet menkat joulukuun alussa, mutta veikkaisin, että kierto oli yli 30 päivää, eli LA saattaisi asettua 10.9. tienoille. Tarkka aika määritetään sitten varmaan alkuraskauden ultrassa, johon ajattelin varata ajan ensi viikolla, jos vain kaikki menee hyvin sinne asti.

Meijän perheestä löytyy siis 26-vuotias äippä, 31-vuotias iskä ja 1v4kk tytsy. Jos kaikki menee hyvin, niin ikäeroa lapsille tulisi noin 2v1kk. Oon aina ollut vähän pessimistinen ihminen, joten kovin paljon en uskalla vielä iloita :| Varsinkin, kun viikko sitten saatiin kuulla yhden läheisen tuttavapariskunnan keskenmenosta :(

Sitten niihin oireisiin: huono olo alkoi jo ennen joulua, joten siinä vaiheessa epäilykset heräsivät. Esikoisestakin alkoi ihmeelliset röyhtäilyt ja huonovointisuus jo reilusti ennen plussatestiä. Lisäksi uudenvuoden tienoilla oli mahassa pientä nippailua, jolloin ajattelin, että nyt ne menkat alkaa. Viikonloppuna alkoi rintoja aristella (imetyksen lopettamisesta lähes 3kk, joten oli vähän outoa, kun välillä tuntui kuin maito nousisi). Eilen sitten hain apteekista testin ja tein sen iltapäivällä ja tulos oli RASKAANA :eek:

Ensi viikolla varmaan soittelen neuvolaan ja varailen ultra-aikaa, jolloin saadaan tietää vähän tarkemmin, missä mennään.

Jonspe ja Lilliputti rv 4+?

Muoks. Miut voi lisäillä tuonne listaan mielellään vasta sitten, kun tilanne varmistuu muutaman viikon päästä.
 
MaybeSomeday: Voin minäkin päivitellä, mutta jos ei kuulu mitään, niin saa toki joku muukin sen tehdä.
Mulla vain joskus tylsyys iskee, ja tykkään testailla uusia juttuja. Kävi tuuri,että osasin nuo kuvat liittää :LOL:

Tervetuloa vain uudetkin sekalaiseen seurakuntaan. Jonspe ja muut jotka jossakin vaiheessa tahtovat listaan, olisi helpompi lisätä...jos vaikka laitatte viestiin selkeesti nuo tiedot, ja pyynnön lisäisitkö ;)
 
Mulla toi vessassa käynti vaan lisääntyy ja lisääntyy..
Herään joka yö kolmelta ja kuudelta pissalle, normaalisti en käy
yön aikana ollenkaan vessassa!
Kun se on jo tässä vaiheessa tämmöstä ravailua mitäköhän se
on sitten loppuvaiheessa! :D

Angelico 5+0
 
Toi on tosiaan jännä juttu toi vessassa ramppaaminen. Mun täytyy kans käydä huomattavasti useennin.Viimeks oli ihan sama juttu.Mut ihan kun se ois sitte tasottunu raskauden edetessä(tai siihen tottui):). Sen oon nyt kans huomannut, että mie oon ihan älyttömän kiukkunen ja räjähdysherkkä. Mies parka saa kyllä kuulla kunniansa, jos erehtyy jonkin poikkipuolisen sanan sanomaan:D. Ja nyt vast muistin,et viimekskin olin kiukkunen ja jossain vaiheessa itku oli tosi herkässä.Nyt ei ole vielä tuota itkusuutta ollut, pelkkää kiukkusuutta.Niin ,että itteekin jo rasittaa:D
 
JIPPII tänään tuli täyteen rv.6 :heart: Oon niin iloinen kun viikot ja päivät kuluu ja kaikki on ainakin vielä hyvin =) (mahan sisälle en tietenkään nää,mut oletan olevan hyvin kun ei oo kesken menny eikä tullu mitään kovia kipuja) Eilen katsoin ohjelman joka kertoi jollain tavalla vammaisista lapsista ja siinä sitä ohjelmaa katsoessa kävin kyllä läpi monenlaisia tunteita.Ensinnäkin olin niin onnellinen näistä kolmesta terveestä lapsestani!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: Mutta sitten iski huoli että onkohan tämä vauva jota odotan varmasti terve :/ Ohjelmaa katsoessa näki kuinka ihania ne ohjelman lapsetkin olivat mutta niillä perheillä oli aivan älyttömän rankaa.Yksi perhe jopa oli jo suunnitellut missä heidän pieni lapsensa viettää viimeiset päivät :'( Näitä asioita on niin vaikea miettiä että mieluummin ei mieti jos ei oo pakko.Tulee vaan mieleen yksi alkuraskuden ultra reissuni kun odotin käytävällä omaa vuoroani pelokkaana ja toiveikkaana sit huoneesta tuli aivan surkeana itkien yksi äiti :'( Sitähän miettii yhä että saiko hän tiedon ehkä vammautuneesta lapsesta vai tiedon ettei vauvaa ole tai hän on kuollut.Tuo vaan tuntu niin pahalle ja alko omakin ultran tulos pelottaa,mutta mullahan oli kaikki hyvin :heart: Taas oon kahden vaiheilla että soitanko tuohon alkuraskauden ultraan ajan kun lukee nuita surullisia juttuja,niin haluttas saada varmistus onko tuolla kohdussa joku ettei tosiaan luule niin eka ultraan asti(11-13viikolle) ja sit putois kyllä korkeelta,jos kaikki ei oiskaan hyvin.
PIKKUVINTIÖN ÄIPPÄ mulla ainakin on tota palelua ja se alko jo ennen raskaustestin tekoa.kahden untuva peiton alla nukuin ja lämpö seilas välillä 37asteessakin.
PRIMROSE mulla on joka raskaudessa ollut helpompi tuo pahoinvointi,mut silti oon aina oksennellut.Paitsi nyt joka mua ihmetyttääkin.Mutta toisaalta muistelen että tytöiltäkin alko se oksentelu vasta jossain näillä main ja pojasta myöhemmin ku eka luulin ettei sitä tuukkaan.
ANGELIKO minä olen alkanut ajatella aarteena tätä vauvaa,mutta yleisesti ei sillä nimellä puhutella(muutakuin tällä palstalla).Aarteitahan nuo kaikki lapseni ovat minulle :heart:
ANNMARI-76 onnittelut plussasta :heart: ja tervetuloa mukaan :flower: toivottavasti nyt menee kaikki hyvin.Jännä se sun jalkakipu(paitsi varmasti inhottava).Mistäköhän se johtuu?! Mulla jalat kipeytyy vasta loppuraskaudessa suonikohjujen takia ja sit tulee öisin suonenvetoa joka on karmivan inhottavaa |O Nuista oireista mullahan alko tässä raskaudessa ne jo pian ovulaation jälkeen,mut muissa alkanu varmaan jossain kuudennen viikon tietämillä..tai ainakaan ei enään muista.Jotain oireitahan on varmaan ollut ennen raskaustestin tekoa kun aina on aavistanut odottavansa.Ainiin pojalta tuli autossa paha olo kun en ollut vielä tehnyt testiä mut menkat oli jo myöhässä.
VAAHTERANLEHTI tiedän tunteen ku kertoo miehelle menkkojen taas alkaneen.Mehän yritettiin esikoista noin kolmisen vuotta,mut lapsettomuus tutkimuksissa ei kuitenkaan löytyny vikaa kummastakaan.Luulen kuitenki että vika oli mum hormoonitoiminnassa jonka eka raskaus jotenki tasapainotti kun nää kolme raskautta onkin sitten alkanut kuin kosketuksesta :D Mut eihän vikaa tosiaan tarvi olla kummassakaan kun joskus se vaan kestää ennenkuin tärppää.Siihen pitää niin moni asia sattua kohilleen.Mutta ihanaa kun oot nyt raskaana ja toivotaan et kaikki menee meillä kaikilla hyvin!
MUSTIKKA -78 minähän tein 3 plussa testiä ennenkuin lopetin :LOL: Kolmas kelpas kun se oli yhtä tumma kuin tarkistusviiva.
Näkeekö muut painajaisia tai tosi todentutusia unia?Minä näin viime yönäkin rasittavaa unta ja sit ne pyörii vaan päivän mielessä.Lapsista yks sairastanu nyt muutaman päivän niin oon nukkunu tosi huonosti ja eilen siot olikin jo aika oksettava olo.Samoin nyt on ällötys olo.Vaikuttanu ennenki raskausaikoina se jos ei oo saanu nukuttua niin tulee pahempi olo.Sitä älyöntä väsysmystä ei oo vielä tullut ja toivottavasti ei kovin älytöntä tuukkaan ku mulla ei oo mahollisuutta nukkua päivällä.Jos kovin väsynyt olo tulee niin täytyy painua nukkumaan miehen tullessa kotia.On muuten aivan ihania nuo kuvat vauvamahoista odotuspalstalla.Jospa sinne sais pian omankin liittää =)
MAYBESOMEDAY mistä te löysitte kuvia vauvan kehityksestä?Oliko suomen kielisiä sivustoja?
JONSPE Onnittelut plussasta :heart: ja tervetuloa :flower: Ihnaa kun koko ajan tulee lisää uusia plussanneita!
rakkaudesta äiti ja aarre 6+0
 
Plussa tuli viime viikon lopulla, mutta nyt on tullut rusehtavaa vuotoa :/ .
Saa siis nähdä, miten pitkä taipaleeni on tällä palstalla. Tein tänään vielä testin ja viiva on kyllä komiasti tummunut, mutta tuo tuhruilu häiritsee.
Neljä onnellisesti loppuun saakka sujunutta raskautta takana ja niissä ei ollut mitään vuotoja koskaan. Yhdestä km:sta on kokemusta, mutta sillon vuoto oli heti runsasta ja kirkasta.
Noo, katsellaan.... :heart:
 

Yhteistyössä