Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Lennilokinpojalle Onnea huomiselle! Eikö ole ihanaa tietää piinan päättyvän huomenna!

Mulla ei tänään mitään oireita, ei suppareita. Oon vaan onnellinen, et tääkin päivämäärä on vihdoin saavutettu. Kyllä nää päivät tästä yksitellen vaan menee... Ajatelkaa mikä mieletön matka on kuljettu, voitte kaikki onnitella itseänne, on tää raskaus sellanen urakka! Meilläkin alkoi oikeastaan jo melkein kaksi vuotta sitten tammikuussa, kun rupesimme yrittämään, tulin raskaaksi ja meni kesken viikolla 11 huhtikuussa. Että on tässä todella odotettu!!!

Voimia vikoihin päiviin!

Liisa & Liisa 40+0 !!!!!!
 
Tulin pikaiseen ilmoittamaan, että meille syntyi 17.9. klo 02:51 pulleaposkinen pojan pallero. Pituutta miehenalulla 51 cm, painoa 3600 ja pipo 35,5. Aikamoista hulinaa tämä on, vaikka isosisko on toistaiseksi suhtautunut hienosti ja poikakin nukkunut melko paljon. Synnytys oli suht helppo, tosin avaavat supistukset oli kipeempiä kuin muistinkaan, ja samoin ponnistuksen tuska oli kyllä sittenkin unohtunut... Mutta en valita, koska synnytyksen kokonaiskestoksi merkattiin n. 10 h, josta ponnistusta 6 min. Eli helpolla taisin päästä.

Tsemppiä kaikille vielä yhdessä kasassa kärvisteleville, lähtö saattaa tulla ihan yllättäen... :D Onnea myös muille vauvaantuneille!

Vetku, isosisko 1v 7kk ja poikavauva 2 vrk
 
Onnea taas kaikille jotka ovat vauvansa saaneet syliin!:)

Täälläkin la tänään, eikä mitään merkkejä mistään.:headwall:
Hermoja kiristää ja alkaapa tuntua siltä että minäkin vielä lokakuun puolella täällä pyörin.:kieh: Olen myös huomannut joidenkin muiden tapaan, että parempi kun tämän loppuajan viihdyn ihan itsekseni, ei tule vahingossa sanottua ilkeästi ystäville ja muille, jotka utelevat jatkuvasti "eikövieläkään, jokonyt, koskasesyntyy?".:whistle: On niillä rankkaa kun he eivät kuulemma millään jaksa odottaa enää!:mad:

Paljon tsemppiä kaikille teille joilla supistuksia oli jo reippaammin tullut, onnea matkaan kaikille!:)

(Erittäin hyväntuulinen) Lahopää & Tuhto 40+0 (TuleulostuleulosTULEULOS!!!!!!!!!!)
 
KIITOS KOVASTI kaikille TSEMPEISTÄ....eiköhän se siitä ja jännitys kaiketi normaalia:D!!!
Tulen siis seuraavan kerran kertomaan vauva uutisia ja toivon että täällä ois muutkin sinä aikana päässeet tositoimiin!TSEMPPIÄ SIIS KAIKILLE JA SUPPAREITA!!!!!!:wave:

lennilokinpoika 39+2
 
Paljon onnea vetku ja koko perhe:flower::flower:

LENNILOKINPOJALLE paljon tsemppiä huomiseen:attn:

Ninnananna ja Sintti 39+3 (LA 23.9 eli tulevana torstaina)
 
Kävin tänään sit lenkillä... ja nyt on supistellu välillä 10 minuutin välein jo aika kipeääki... Toivottavasti ei tarvi yöllä silti lähteä... on pimeää ja matkalla hirveesti poroja... Mutta huomenna päivällä voisin kyllä lähtee :)

Nyt vaan pikasesti omaa napaa.. huomenna lisää jos täällä ollaan..

Hyväsetti 39+4
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower:

Päivän mittaan on ollut muutamia epäsäännöllisiä supistuksia, alaselkää juilii ja alapäässä paineentunnetta. Eiköhän ne säännölliset supistukset taas aamuyöstä viimeistään tuu kuvioihin. En kyllä tiedä kuinka tosissaan ne sitten otan kun tänään tekivät tuollaisen tempun. Eikä anoppia viittis joka yö/päivä tänne turhaan pyytää.

Toivottavasti teillä muilla hommat etenee paremmin :)

-eeva- ja pikkutyyppi joka ei halunnut syntyä laskettuun aikaan mennessä
 
Avee olen myös miettinyt, että missä vaiheessa alan oikeasti hälyttämään äitiäni paikalle esikoista hoitamaan. Matkaa kuitenkin 100km ja aikaa menee vähintään puolitoista tuntia. Varsinkin yöllä kynnys herättää ja pyytää tulemaan on kyllä suuri. Olisikin hyvä jos synnytys käynnistyisi lapsivesien menolla. Tietäisi ainakin, että lähiaikoina tulee tapahtumaan varmasti. Toisaalta nyt vai toivon, että syntyisi jotenkin ja mieluiten vaikka tänä yönä :D

Tiinuliini ja Vompatti 39+6
 
Onnea Vetkulle[/B ja perheelle]!

Täällä ollaan, ei saa nukuttua, ei supistele, ei mitään oireita! Muistan kyllä ed kerrasta, kun meni 40+6, et oli elämäni pisimmät päivät! Koitan vaan nyt hitaasti kitua... Onneks toi ajankulu ei ole mun fiiliksestä kiinni, pysähtyis varmaan koko kello:kieh: (löyty tollanenkin hymiö...)

Nää päivät kyllä muistaakseni unohtu sillä hetkellä, ku vauva synty, jos yhtään ketään lohduttaa:)

Liisa&Liisa 40+1 (huomenna neuvola,kypsääääääää)
 
Täällä jälleen noustu ennen neljää. Sain tosin nukuttua jostain yhdestätoista puoli neljään ilman ainuttakaan heräämistä eli ei parane valittaa. Yleensä, kun noihin neljän tunnin yöuniin sisältyy ainakin yksi vessakäynti plus muutama muu herääminen muuten vaan epämukavaan oloon. Eli tämä oli nykyisessä nukkumisen mittakaavassa jopa ihan loistava yö.

Tänään olis sitten tää "suuri päivä", 40+0, ja mulla on taas sellainen fiilis, että yli mennään niin että heilahtaa ja että mä olen täällä vielä lokakuun alussakin kärvistelemässä. Menkkatyyliset jomotukset alavatsalla jatkuu kovina ja illalla bongasin lisää keltaista limatulppaa pöksyistä, mutta supparit on kyllä ihan kateissa. Huoh. V*ttu, että kypsyttää tää olotila ja mahan kanniskelu. :headwall: Kahdeksalta neuvolaan saamaan yliaikaislähete ja toivon, että kutsu tulisi suht pian, kun vauvan paino tosiaan huolestuttaa.

mt & kapinallinen poika, joka ensin tahtoi pihalle liikaa etuajassa ja nyt ei taida haluta pihalle ollenkaan 40+0 (Toivottavasti viimeinen poksuminen!)
 
Viimeksi muokattu:
Viime yönä klo 23.10 syntyi mustahiuksinen tyttö, 3825g, 51,5cm ja py 34 cm.:heart: Tytär voi hyvin, mutta äiti vähän heikommin.

Synnytyksestä jäi kokonaisuudessaan ihan hyvä kuva, kesto oli noin 8 tuntia ja ponnistusvaihe kymmenen minuuttia.

Tässä hiukan synnytyskertomusta:

Lähdettiin eilen puolen päivän maissa sairaalaan kun supistuksia tuli noin 6-8 minuutin välein. Mutta sairaalaa lähestyttäessä supistuksen harvenivat ja päätin että mennäänkin vielä takaisin kotiin. No oltiin kotona parisen tuntia kun supistukset voimistuivat ja napakoituvat, niinpä lähdettiin uudestaan sairaalaan.

Siellä pääsin sitten käyrälle, supistuksia ei kuitenkaan tullut vielä riittävästi niinpä mietittiin, että lähdetäänkö kuitenkin takaisin kotia. Oltiin jo lähdössä kotiin kun supistukset napakoituvat niin että multa valui vain vedet silmistä. Siinä vaiheessa olin kuitenkin vain parisen senttiä auki.

Päästiin perhehuoneeseen ja kaurapussin avulla koitin kestää niitä supistuksia. Supistukset olivat kuitenkin niin napakoita, että oksennutti koko ajan, mutta mitään ei kuitenkaan tullut. Puoli seitsemältä pääsin ammeeseen, joka helpotti hiukan oloa ja sai paikat aukenemaan yhden sentin lisää. Eli siinä vaiheessa olin vasta kolmisen senttiä auki. Puolisen tuntia jaksoin ammeessa lillua, jonka jälkeen pääsin saliin.

Salissa minulle ehdotettiin ilokaasua, jota sitten kokeilin, mutta se sai vain hirveän oksennusrefleksin aikaiseksi. Joten ei siis sopinut minulle. Vähän ennen kahdeksaa lääkäri puhkaisi kalvot. Lapsivettä oli niukasti vaikka neuvolassa oli sanottu aina että sitä on normaali määrä. Kahdeksalta sain sitten epiduraalin, joka oli oikea valinta minulle. Yhtään supistuskipua en nimittäin olisi enää kestänyt. Epiduraalin kanssa supistukset olivat siedettäviä. Niin ja koska omat supistukset olivat vaikutukseltaan aika heikkoja niin sain tippaan supistuksia voimistavaa lääkettä. Mikä oli minusta ihan hyvä ratkaisu, koska omien supistusten vaikutusten kanssa avautuminen olisi saattanut kestää vielä paljon kauemmin.

Klo 21.30 olin sitten jo kahdeksan senttiä auki, vauvan pää kuitenkin vielä aika ylhäällä niinpä yritin seisoskella, jotta se laskeutuisi. Tunti kaksikymmentä minuuttia siitä eteenpäin olinkin sitten jo 10 senttiä auki. Vielä kymmenen aikaa sain lisäannoksen epiduraalia, koska kivut olivat taas voimistuneet.

Klo 23 sain sitten luvan alkaa ponnistamaan. Huolestuttavaa oli että vauvan sykkeet olivat laskussa. Paikalle pyydettiin ylilääkäri arvioimaan tilannetta. Sain ponnistaa pari supistusta jonka jälkeen päättivät, että käytetään imukuppia, jotta vauva saadaan nopeasti ulos. Itse ponnistusvaihe ei sattunut ja osasin ponnistaa oikeaan suuntaan. Väliliha leikattiin, kun vauva piti saada nopeasti ulos. Sitä en tiedä monta tikkiä sain. Kuitenkin tämä samainen ylilääkäri ompeli minut sitten kasaan. Mitään muita ruhjeita ei tullut.

Vauvalla on tällä hetkellä kaikki hyvin ja synnytyksen jälkeen alkoi heti imeä ja viihtyi rinnalla melkein puolitoista tuntia syöden.:)

Itsellä olo on aika heikko. Suihkuun mennessä meinasin pyörtyä, niinpä käväsin siellä vain pikaisesti. Pissaaminen ei sujunut, niinpä katedroitiin litran verran oli virtsarakosta tavaraa, eikä edes tuntunut että siellä olisi mitään. Osastolle minut vietiin sängyssä, koska pyörätuoliin olisin varmaan pyörtynyt.

Kolmen maissa pääsin nukkumaan osastolle ja neljän maissa heräsin pissahätään. Soitin hoitajalle joka saattoi minut vessaan, koska yksin olisin varmaan pyörtynyt matkalle. Sain hiukan pissattua, mutta paine jäi edelleen niinpä katedroitiin uudestaa ja puolitoista litraa sieltä tuli vielä pissaa! Hoitaja oli sitä mieltä että laitetaan kestokatedri jotta saadaan virtsarakko supistumaan. Huomiseen asti pitää sitten pitää sitä.

Vaikka olo on vielä heikko, niin siitä huolimatta jäi synnytyksestä positiivinen kuva ja henkilökunta toimi minusta erittäin hyvin ja asiantuntevasti. Henkilökunta oli myös mukavia.

Unet ovat vain jääneet kahtena viime yönä vähiin ja nytkään ei nukuta, varmaan kroppa käy vielä niin kierroksilla. Niinpä ajattelin teille synnytyskertomukseni nyt kirjoittaa.

Supistuksia kaikille niitä tarvitseville:whistle:

ennie ja 7,5h vanha myrmy:heart:
 
Paljon onnea, Ennie! Ja nostan hattua, että olet jaksanut näin nopeasti kertoa synnytyksestä.

Täällä myös yksi uneton.. Nukkumaan kävin yhdentoista pintaan ja heräsin 5.20 - krooh! Ei vaan nukuttanut enää sen jälkeen. Mieskin lähti jo töihin, kun noustiin sitten kuudelta ylös (esikoinen onneksi vasta 6.30).

Onneksi on heti aamusta neuvola, niin pääsen sen jälkeen pötköttelemään esikoisen kanssa.

Jonspe ja Lilliputti 40+6
 
Onnittelut ennie tytön tylleröstä! :heart:

Meidän tyttö on vielä masussa, viime yönä ei tapahtunut yhtään mitään synnytystä edistävää. Toisaalta hyvä koska esikoiselle iski illalla räkätauti ja sen takia oli levoton yö. Ei siinä ois jaksanut toista paijata ja supistuksia kellottaa ja ois ollut tosi inhottava lähteä laitokselle kun toinen halusi nukkua äidin kainalossa.

Tiinuliini tuo on oikeasti vaikeaa arvioda, että koska on aika tarttua siihen luuriin ja soittaa lapsenvahti paikalle. Meillä on tosiaan nyt tuo yksi turha hälytys tehty ja ei kuulemma haittaa vaikka vielä monta kertaa turhan takia anopille yöllä soitetaan :) Ensi yöksi ollaa jo sovittu, että anoppi tulee tänne koska mies lähtee yövuoroon töihin jos ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta iltapäivään mennessä ole. Tietenkin jos haluis varmistaa, että ensi yönä tapahtuu niin silloinhan mun pitäisi olla täällä tytön kanssa kahdestaan, mutta en vain uskalla jos oikeasti tapahtuu jotain.

-eeva- ja pikkutyyppi 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Mulla tuli illalla kunnon vihlasuja kohdunsuulle, kun seisoin tai kävelin. Supistelikin jonkun verran, mutta yöllä taas rauhottui ja sain nukuttua. Nyt taas toivotan kyllä kaikki supistukset ja kivut tervetulleiksi, haluisin niin kovasti jo tästä mahasta eroon!! Meijän neiti on vaan varmaan perus nainen, joka ei osaa päättää tullako vaiko eikö; ensin yrittää tulla rv33 ja sitten mennään tietysti yliaikaiskäynnistykseen asti :headwall: Tänään olis miehen veljen (esikoisen kummisetä) synttärit, vois hyvin syntyä tänään ja saada samat synttärit :) Joo, toiveessa on hyvä elää :LOL:

Tsemppiä ja supistuksia kaikille! Mä liityn kanssa siihen lokakuussa täällä hengailevien joukkoon.... :whistle:

-dask ja typy 39+4, la torstaina
 
Neuvolassa käyty. Kaikki hyvin ja yliaikaislähete lähti Tayssiin. Neuvolantäti sanoi että viikoilla 41+5 yleensä käynnistetään, mutta mun kohdallani se sattuu olemaan lauantaipäivä ja noita käynnistyksiähän ei viikonloppuisin aloitella, niin mikäli tää poika nyt ei oma-aloitteisesti halua pihalle tulla, niin todennäköisesti maanantaina 4.10. sitten aletaan käynnistellä. Mutta eiköhän se synnytys tässä itsekseen ala, ainakin kaikki oireet viittaisi siihen. Tosin mä en kyllä itse jaksaisi enää uskoa ja luottaa yhteenkään synnytystä ennakoivaan merkkiin. :kieh: Kyllä niitä on tässä ollut jo useamman viikon vaikka mitä ja edelleen ollaan tiukasti yhdessä kasassa.

Muoks: Niin tosiaan piti noista oireista laittaa, että mulle oli painoa tullut yli kilo viime torstaista eli turvotus on lisääntynyt huimasti. Kroppa kuulemma alkaa kerätä nestettä ennen synnytystä. Musta tuntuukin, että koko ajan olis jano. Ja vauvan syke oli hieman rauhallisempi ku aiemmin ja sekin kuulemma enteilee synnytystä.

mt & poika 40+0
 
Viimeksi muokattu:
:heart: Paljon onnea Katrin, Vetku ja ennie! :heart:


Toivottavasti Hyväsetti on päässyt matkaan nyt aamusta! b :) d

Tulen menninkäistytön vanavedessä "hehkuttamaan" neljääkymmentä viikkoa.
Melkeinpä olisi voinut olla minun kynästäni tuo sun "oireiden" kuvaus, tosin mulla ei ole mitään limojakaan näkynyt. :headwall: On se kumma, että ensin pelkää ennenaikojaan synnytystä kuin ruttoa ja kun pääsee näille viikoille, ei malttaisi enää millään odottaa. Ikinä ei siis ole tyytyväinen. Ja minä sentään kahden keskosen äitinä vannoin ja vakuutin, että jos täysiaikaisen lapsen joskus saan, en valita vaikka menisi kuukauden yli lasketun ajan. :whistle: :ashamed: :D

Mä olen myös varustautunut siihen, että 4.10. viimeistään huolivat käynnistykseen. Tosin en sitten tiedä, miten edes voidaan käynnistää, kun on yksi sektio lähimenneisyydessä... :confused: Mulla on huomenna viimeinen neuvola ja sieltä lähtee sitten lähetettä yliaikaiskontrolliin. Olen suunnitellut tälle viikolle kaikenlaista puuhaa ja tällä hetkellä usko pikaiseen jakautumiseen on kohtalaisen heikko. Mutta mikäs tässä odotellessa. :p



Epeti rv40+0 eli D-Day (viimeistä poksua toivottavasti viedään!)
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!

Yhdessä koossa edellleen. Suppareita tulee kymmenen minuutin välein jo neljättä päivää, mutta eivät ole kovinkaan kivuliaita. Tää o todella ärsyttävää. Pojista kun supparit alkoi niin heti tiesi että nyt alkaa tapahtua, mut nyt ei todellakaan. Varsinkin iltaisin miettii että joko nyt. Eilen illalla pikkunen sitten riehaantu ihan tosissaan, on koko raskauden liikkunut todella paljon, mut eilen sillä oli menossa jokin jumppa vissiin. Joka puolelle sattui ja vihloi tosi kovin. Eikä sen pitäs paljon enää päästä liikkumaan kun pää on niin alhaalla. Mitä muuten pojilla ei ollut. Ne laskeutui vasta synnärillä. Joten hiukan helpottaa oloa kun miettii että ehkä tämä sitten kuitenkin tulee lopussa nopeammin. Molempien poikien ponnistusajat olleet melkein tunnin.

Tosta painonnoususta. Mulla on sitten taas kaikissa kolmessa raskaudessa paino tippunut lopussa. Turvotusta ei ole ollut ollenkaan niiden kovien helteiden jälkeen. Olo suht hyvä, mitä nyt eilisen jumpan läljiltä paikat vähän hellinä. Alan olla melko masentunut, eilen en saanut aikaiseksi mitään ja mihinkään ei tee mieli lähteä kun heti on joku kyselemessä että JOKO? aikaisemmin en malttanut kotona pysyä vaan koko ajan piti olla menossa. Tää on uskomatonta, vaikka kuinka yrittäis itelleen uskotella että enää max. viikko niin silti meinaa kärsivällisyys loppua. Eilen olin taas niin pahalla päällä että harmittaa miehen ja lasten puolesta. Piti oikein lähteä ulos rauhoittumaan ja kyllä se siitä sitten helpottikin. Nytkin vauvaa riehuu jotain omiaan ja kylkiin sattuu niin vietävästi. Haluaa ilmeisesti pois, muttei tiedä mistä tulis.

ONNEA KAIKILLE LOPPURASKAUKSIIN, KOITETAAN JAKSAA VIELÄ VÄHÄN!

VicHo 40+5
 
Hurjasti taas onnea kaikille vauvan saaneille!!!:flower:

Lennilokinpojalle kovasti tsemppiä tälle päivälle,vaikka taitaa sulla olla jo vauva kainalossa.:hug:

Mulle laitto terkka perjantaina lähetteen äippäpolille,kun on proteiinia pissassa,turvotuksia ja olo hankala,vaikka paineet onkin vielä ok.Tänään soittikin sitten sieltä jo hoitaja ja huomiselle ois aika.Ans kattoo,mitä siellä sanovat.
Eilen tuli supistuksia 5 minuutin aikana 3 ja tunnin päästä 10 minuutin aikana 4 ja sitten loppuivat.Tää on kummallista,kun tosiaan mullakin pojista tiesi heti,että nyt on tosi kyseessä ja nyt ne sit kuitenkin aina loppuu.Toisaalta laskettuaika on vasta sunnuntaina,tosin pojat on syntyny etukäteen,joten tänkin sois niin tekevän.
Tsemppiä kaikille!!:hug:

Heppuli ja Kerttu 39+1
 
Onnea Ennielle vauvasta! Vuositko paljon, kun on noin heikko olo?

Täällä kökitään! Nukuin viime yönä varmaan 10 minuuttia... ei vaan saanut unta, ja sitten alko taas närästää, söin kolme Gavisconia yön aikana, taitaa taas paketti loppua. Lisäksi nenä on ruvennut menemään uudelleen tukkoon. Mulla on turvotukset selvästi lisääntyneet käsissä ja jaloissa ja myös kasvoissa ja leuan alla. Jokuhan kirjoittikin, että kasvojen muoto muuttuu lähellä synnytystä, on kyllä naama palloutunut. Onko muille tullut sitä, että ääni muuttuu paksummaksi, ihan kuin peruna kurkussa? Mä laitan senkin turvotuksen piikkiin. Valmista kauraa siis ollaan... Aamuyöllä tuli ehkä kaksi yksittäistä napakampaa supistusta, ja huvittavaa, miten sitä heti suunnittelee, että tytöt pääsee sitten illalla katsomaan jo vauvaa. Ei nyt ole tietoakaan sellaisesta. Ikeassa olen taas rampannut ja Ikean säilytyslaatikoihin järjestelen aikani kuluksi kaikkia kodin esineitä ja lasten leluja, siistiä on:)

Yritän pitää kärsimättömyyden aisoissa, on niin sietämätön tunne. Vkonloppuna ulvoin kuin vesiputous, kyyneleitä valui kuin hanasta pelkästä väsymyksestä, nyt taas toiveikkaampi olo!

Tsemppiä, tsemppiä kaikille!

Liisa&Liisa 40+1
 
Moikka ja hurjasti onnea vauvan saaneille!!

Ja ennielle kitokset synnytyskertomuksesta. Pikaista toipumista. :)

Lennilokinpoikasella taitaa olla jo nyytti sylissä, mutta silti tsemppiä. :)

Täällä meni viikonloppu taas raksalla. Mahdan olla aika näky mahani kanssa siellä hommissa. :D Eilen käytiin myös osteleen viimeisiä tarvikkeita, hanoja, suihkut, listoja yms., ja kyllä oli rankkaa kierrellä rautakaupassa. Illalla olikin sitten ekaa kertaa tämän raskauden aikana todella heikko olo. Pyörrytti, särki pääti ja olo muutenkin ihmellinen fiilis. Muutamia suppareitakin tuli, mutta ei mitään kivuliaita. ölläkin heräsin pariin kertaan sipistuksiin ja nyt aamusta on vihlonut taas alapäätä julmetusti. Valkkari on muuttunut tosi limaiseksi ja sitä tulee paljon, mutta limatulppaa en ole vielä bongannut. Elättelen toiveita että tässä pääsis pian tositoimiin, mutta toisaaltan tiedosta hyvin että saattaa mennä vielä lähes kuukausi ennen kun vauva on sylissä. Esikoinen syntyi rv 42+2, joten tiedän että se loppuraskauden odottaminen on hermoja raastavaa. Kakkonen syntyi 39+6, ja se taas antaa toivoa että jospa tämäkin osaisi tulla ennen la:ta. :LOL:

marza ja onnianni rv 38+3
 
onnea vauvaantuneille taas!:) tosi erilaisia synnytyksiä kyllä on mutta kaikkia tarinoita on ollut kiva lukea.

toivottavasti lennilokinpojalla on kaikki mennyt hyvin!

mä kans taidan liittyä lokakuulaisiin. ei mitään uutta täällä.. suppailee kyllä mut ei kipeesti. ja tosiaan välillä vaikee erottaa, mikä on vauvan liikettä ja mikä supistelua. viime yön nukuin jo aika kohtalaisesti ja olin siitä aamulla tosi ilonen, kunnes vessassa käynnin jälkeen pukamat alkoivat koskea ja vuotaa. :(:(:( mua oikeesti ei nyt ees huvittais synnyttää, kun noi pukamat on niin kipeet, vaikka muuten oon jo niiiiiin malttamaton.

mihinkään ei oikeen jaksa keskittyä mut pitää yrittää jaksella vielä, kun voi tosiaan olla melkein 3 vkoakin tätä edessä. mulla yliaikaiskontrolli on 8.10, jos ei ennen sitä mitään tapahdu.

tylsää.

kärsivällisyyttä kohtalotovereille!
- solete 39+2 (la 25.9)
 
Onnea vauvansaaneille :)

Ennie mieki mietin että vuositko paljon, kun oot heikossa kunnossa?
Ite yritin esikoisen syntymän jälkeen lähteä kävelemään suihkuun ja huoneeseen, mutta jalat ei kantanu yhtään. En tiiä johtuko se sillon epiduraalista.. Toisesta en edes yrittäny lähteä kävelemään enkä suihkuun yksin. Mutta toivottavasti voimat palautuu pian sulle :hug:

Ei tarvinu yöllä lähteä... Mutta ei aamullakaan... Nukuin yön tosi huonosti, oksetti ja vihlo alapäätä . No jotain hyvääki, alkaa itestäki vihdoin tuntumaan, että vauva alkaa olla lähtöasemissa..
Nukuin sitten taas aamulla 11 asti. Ja nyt vois alkaa taas suppaileen :)
Tää on vähän huono juttu, kun ite nukkuu huonosti.. Kun sitten sen minkä nukun, kuorsaan, ja mies ei raski herättää, ja sit se on ihan väsyny : / Miehän se tietenki synnytän, mutta kyllähän senki pitäis hereillä pysyä :)

Suppareita meille kaikille....

Hyväsetti 39+5 (la ylihuomenna )
 
Tulin ilmoittamaan että meille syntyi pieni tyttö 12.9 (40+5) klo 00.26 painoa oli 3360g ja pituutta 48cm py 33,5cm!!! tytöllä paljon mustaa tukkaa... <3 synnytys nopea ja kokemuksena hyvä :) kirjoitain kertomuksen myöhemmin :)

tyyty ja prinsessa 8vrk <3

onnea kaikille vauvan saaneille ja niitä vielä odottaville :)
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower:

Ja paljon jaksamisia ja kärsivällisyyttä mahaa vielä kantaville :hug:

Me päästiin perjantaina pojan kanssa kotiin kun saatiin vauvan sokerit hyvälle tasolle. Oma vointi on tosi hyvä sektion jälkeen. Olisin ollut täysin valmis lähtemään jo torstaina kotiin, mutta vauvan voinnin takia piti jäädä vielä päiväksi. Olin leikkauksen jälkeisenä päivä jo heittämässä lenkkiä osaston käytävällä. Haava ei ole juurikaan yhtään kipeä. Kipulääkettäkään en osastolla ollessa syönyt paljoakaan. Leikkaus oli itsessään aika kamala kokemus. Voin tosi huonosti koko leikkauksen ajan. Pulssi ja verenpaine laski pari kertaa niin matalalle, että tuli aivan kamala olo ja lääkkeillä niitä jouduttiin nostamaan. Alimmillaan pulssi käväisi 30!!! Lääkäri joutui tehdä tosissaan töitä, että sai pojan ulos vatsasta. Oli jostain syystä tosi jumissa, ei vissiin olisi vielä tahtonut syntyä :D
Arki on lähtenyt hyvin rullaamaan kahden pienen lapsen kanssa. Vauva lähinnä vaan nukkuu ja syö. Tosi "helpon" oloinen tapaus niinkuin siskonsakin.
Huomenna mies lähtee kouluun ja jäädään ekaa kertaa kolmestaan päiväksi. : /

Aplo ja Einari 6vrk
 

Yhteistyössä