Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)

Täällä on melkein kaikki tainnu jo käy ultrassa :)
Me ollaan lomailtu, tosin vain etelä-Suomessa.. Pelotti aika paljon automatka, mut tulomatka tänne meni tosi hyvin, ja sen jälkeenki oli monta hyvää päivää.. Nyt oon taas oksentanu monta päivää ja kauhulla oottelen huomista kotimatkaa... 1000 km autossa huonon olon kans |O Toivottavasti selvitään kotiin....

Sikapiikistä... ite luultavasti sairastin sen syksyllä enkä aio ottaa rokotetta.. ei olla rokotettu muutakaan perhettä... Monet rokotetuista tutuista on ollu tosi kipeitä rokotuksen jälkeen. Ja miehen siskon lapsen luokalla oli monet tytöt saanu rokotuksen jälkeen pahan virtsatien tulehuksen. Kellään niistä ei aikasemmin ollu sitä ollu, että melko varmasti tuli rokotteesta..

Mulla on np-ultra ens tiistaina :) sitä odotellessa..

Hyväsetti ja Pöpö 12+1
 
Heippa!
Ulsteri: Meidän poika 1v 2kk paino syntyessään vähän päälle 4 kiloa ja oli 52 cm pitkä. Raskaus käynnistettiin rv 38+4 ja silti oli niin iso, kätilö sanoi että jos sen olisi rauhassa annettu kasvaa masussa loppuun asti painoa olisi ollut sielä viiden kilon kieppeissä. Vaikka olen 173cm pitkä ja muutenkin roteva niin silti vauva jouduttiin auttamaan imukupilla maailmaan. Että loppujen lopuksi olen onnellinen että raskaus silloin käynnistettiin, käynnistys johtui sappikivuistani. Nyt tässä raskaudessa joudun automaattisesti kokoarvioon rv 32-35, ettei vaan isompaa tulisi.

JA IHANAA... perjantaina oli nt-ultra! Sielä se Rosinarusina ensin nukkui rauhassa ja sitten kun kätilö ultrasi ja häiriköi, se rupesi pyörimään ja mylläämään ihan kunnolla. Nt oli 0,6 ja pituutta Rosinarusinalla oli huimat 5cm. :D Samalla saatiin verikokeen tulokset ja downin syndrooma suhdeluku oli 1/96 000 ja ne kaksi muuta trisomiaa oli 1/ 100 000. Eli suurella todennäköisyydellä masussa on terve asukki! :heart:
Meille varattiin samalla aika rakenneultraan ja se ois sitten 11.5.

Niin ja Lahopää-Liisa voit päivittää mun tietoihin lasketuksi ajaksi 25.9.

minä ja Rosinarusina 12+0 eli vasta tänään oikeesti poksahti! :p

 
Tänään on juostu lääkärissä.
Koko viikon ollu epämäärästä alavatsa kipuja.. Aamulla oli sit enemmän kun aiemmin.. Pakkohan se oli lähteä lääkäriin.
Kaikki oli ok,eikä lääkärikään tienny kipujen syytä.. Maanataihin on odotettava et pääsee np-ultraan.Täytyy vaan toivoa et kaikki ok.. Kaikki on kyllä tänää pyöriny mielessä..aina keskenmenosta kaksosiin.
 
Heips kaikille!

Sikarokotteesta: mä luultavasti meinaan sen kuitenkin ottaa, vaikka olenkin joka kantilta asiaa pyöritellyt..Yks suuri syy tähän on se, että esikoista odottaessani tunnuin vetävän kaikki flunssatt puoleeni, joten en kyllä uskalla luottaa etten sikatautia saisi... Mutta onhan se jokatapauksessa hieman pelottava asia, mutta onhan tosiaan paljon niitäkin joille ei ole aiheuttanut minkäänlaista ja terveitä vauvoja syntynyt. Varsinkin kun keskenmenoja sattuu jokatapauksessa, ikävä kyllä...

Mäkin jo olin sen np-ultran jälkeen jo hetken varmemmalla mielellä tän raskauden onnistumisen kanssa, mutta jotenkin nyt kun kuuli kaverilta ikäviä uutisia, niin veti oman mielenkin apeaksi sekä toisen puolesta, että huolesta muutenkin. Meillä oli neljä päivää lasketuis ajoissa eroa ja nyt sitten vauva oli vaan kuollu kohtuun viikolla 14 :( . Tiedän, ettei saisi vaikuttaa, mutta kyllä sitä vaan miettii , että miksi itse olisi niin etuoikeutettu saamaan sen vauvan syliin, ja vieläpä terveenä... Sori, kun mä tämmösii surullisempia ajatuksia täällä tuon esiin, mutta jotenki se kai kuuluu tähän raskauteen miettii vähän liikaakin kaikkea....

Olen ollut huomaavinani, että jospa pahoinvointi alkaisi sittenkin vähän hellittää! Tänä aamuna yökkäsin vaan "lievästi" ja sain sen oksennuksenkin vältettyy...

JanJadelle tsemppiä! Kyllä siellä varmasti kaikki hyvin on..Jospa sieltä sit löytys ne kaksoset, jos ei niitä viel täs meijän pinossa olekaan! :)

Vauvan koostakin oli puhetta. Mä en tiedä lasketaanko meijän neiti viel niihin isoihin vauvoihin, mutta painoa oli 4005 g ja 53 cm. Ja syntyi 39+4. Voi olla, että meikäläinenkin joutuu erityissyyniin ton vauvan painon kanssa..eikös sitä sanota, että toisesta tulee viel helpommin isompi ku ensimmäisestä.

Mulla muuten tuntuu, että mahan kasvu stopannu ihan. Sama läskikerros vaa tossa roikkuu, eikä minusta viel tunnu oikein pyöristyneen vauvamahakskaan..Ensin tuntu, et pyöristyy hurjaa vauhtia, mutta ei näköjää :D. Jotenkin vaan hassu kun ylävatsa tuntuu vaan ihan turvonneelta kokoajan...No, kerkeehän sitä vauvamassuukin katella kyl, mut jotenki tää välivaihe on inhottava ku tuntuu, ettei mitkää vaatteet istu...

primrose 15+3 (?)
 
JanJade :hug: kaikki on varmasti ihan hyvin!

rakenneultra varattiin np-ultran yhteydessä ja se on 20+4 viikolla mulla. Huhtikuun lopussa siis.

rautaa ei ole tarvinnut toistaiseksi syödä, katsotaan mitä neuvolan jälkeen sanovat arvoista.

Oliskohan sitten aika mennä nukkumaan! Haukotus |O
 
Täällä valvotaan toisten unta, olo on vähän ällö. Onneks kuiteskin kohta alkaa olemaan voiton puolella.

Lueskelin Keskisuomalaisen nettisivuilta, että sikainfluenssan toista aaltoa ei odoteta tulevan kevääksi vaan ehkä vasta syksyksi. Tällä hetkellä ei myöskään oo yhtään sikainfluenssa-tapausta Suomessa. Tiedoksi vaan, oli mulle ainakin yllätys, kun oon edelleenkin luullut, että kevääksi on povattu toisen aallon tulemista mutta ei nyt sit vissiinkään.

Rakenneultra tosiaan meilläkin varattiin np-ultran yhteydessä, menee toukokuun alkuun. Eipähän sinnekään oo enää kovin kauaa aikaa :)

JanJadelle tsemppiä

primrose noi surullisemmat ajatukset on varmasti aika tuttuja monelle meistä, mulle ainakin. Kyllä mä mietin silloin, kun tästäkin ketjusta moni tippui, että miksi mä olisin ns. parempi pitämään vauvani kuin muut ja vieläkin jos kuuluu huonoja uutisia, tulee pohdittua, että seuraava voin olla minä. En mä nyt mitenkään asiaa kauheasti mieti mutta tuleepa aina välillä mieleen. Mietin mä sitäkin, kun eräs ystäväpariskunta yritti lasta viisi vuotta ja sitten tärppäsi ja meillä heti eka kierrosta, että hullua jotenkin tämä elämä, tasan ei vaan mene, ei millään. No tasoituksen vuoksi selkeesti ystävän raskausaika on ollut tosi helppoa ja mä taas oon joutunut kärsimään viheliäisestä raskauspahoinvoinnista ja ties vielä mistä :D

On kyllä nyt huono olo, tietty väsymys aiheuttaa lisää pahoinvointia mutta minkäs teet. Valvoa täytyy ja jaksaa jotenkin. Onneks ei oo kuin yks yö enää tän jälkeen ja sit saa huilia monta päivää.

Jaksamista meille kaikille!

Sannimarja ja Nöpö 13+0, miten hienolta tuo kuulostaakaan :D
 
Mäkin olen miettinyt tuota kun tässä veljelleni ja sen vaimolle kerrotaan tänään ja tiedän heidän haluavan lasta ja yrittävätkin koko ajan.. sit ite meen sinne, että raskaana ollaan! No mutta se on NIIN yksilöllistä, että ei sitä oikeastaan pitäisi edes miettiä.. Minkäs mä sille voin, että heti tärppäs :) Oon tosi onnellinen vaan!

Mä inhoon kuulla noita ikäviä uutisia, vaikka ei niltä voi välttyäkään. Vaik oon muuten rauhallinen raskauden kanssa ja uskon, että kaikki menee hyvin, niin kun jotain huonoja juttuja kuulee, niin hetkeksi pelko valtaa mielen..

Kysymys seksistä
Käytättekö kukaan hieromasauvoja seksin yhteydessä tai muuten vaan omaks iloks? :)
Me aina välillä käytetään piristyksenä, niin eilen aloin miettii kun käytettiin, että onkohan se kauheen viisasta.. voiko se vaikuttaa vauvaan se tärinä? Luin tuolta jostain palstoilta, ja yllättäen jotkut sanoo ei ja jotkut kyllä. Mua alko jopa vähän pelottaa, koska kun sain orgasmin niin alavatsa meni ihan kivikovaksi, eli supisti kohtua :eek: ja vau.fi sivuilla sanotaan, että hieromasauvoja pitäs käyttää vaan klitoriksen stimuloimiseen, koska sen tärinän vaikutuksesta kohdun kaulaan tiedetään vain vähän.. MIKSI MÄ EN LUKENUT TOTA AIKASEMMIN!! :ashamed: Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin! Ke on neuvola, niin eikö siellä nyt ekan ultran jälkeen aina kuunnella sydänäänet? Pakko saada kuulla.. Ja täytyy kysyä neuvolan tädiltä tätä samaa.. Inhottava tunne.

Lätäkkö ja pikkuruinen 13+1
 
Ulsteri täällä on yksi ison vauvan saanut. Meidän esikoinen oli himppasen vajaa 5,5kg ja 55cm pitkä. Alakautta en päässyt luojan kiitos synnyttämään. Mua aina huvittaa toi ison vauvan käsite, kun se riippuu niin siitä mihin vertaa. Mun käsitteen mukaan yli 4,5 kiloiset on isoja vaikka onhan 4kiloisetkin isoja verrattuna kolme kiloiseen.

Uusillle vielä tähänkin väliin suljetusta palstasta, jossa kirjoitellaan omilla nimillä ja suurella osalla on kuvakin. Porukkaa mahtuu vielä lisää. Lisätietoja saa laittamalla spostia syysmasut2010@gmail.com tai laittamalla yksäriä.

Naksuvarvas ja kakkonen 14+
 
Heissan pitkästä aikaa!

Myö miehen kanssa kotiuduttiin pari päivää sitten Kiinan reissulta!
Oli aivan mahtava reissu, kun pitkästä sai vaan nyhjätä miehen kainalossa ja rentoutua.
Pahoinvointia ei onneksi reissun kohdalla ollut kuin menomatkalla lentokoneessa. (Oli pitkästä aikaa elämäni kurjimmat kahdeksan tuntia..) Mutta koko loppureissu 11pv meni mitä parhaiten. Harmillisesti iski vain flunssa heti reissun jälkeen, mies kuumeessa ja miulla kurkku kipiänä..

Raskaus sujunut tähän mennessä hyvin, parin viikon päästä olisi taas neuvola-aika ja toivottavasti silloinkin myyrällä kaikki hyvin. :)

Nyt takaisin parantelemaan, kirjustelen kun jaksan paremmin. Onnea kaikille kuitenkin hyvistä uutisista!!

rakkaudella valkoinenhetero & myyrä TASAN 15! Wuhuu!
 
LÄTÄKKÖ: me käytettiin yks päivä ja kieltämättä heti mietin et vaikuttaako tärinä vauvaan/raskauteen.Jäi itellekki aika inhottava olo sen jälkeen ku mietti et tuliko siitä jotain vahinkoo.Neuvola/lääkäri oli sen jälkeen ja kaikki näytti olevan pienellä hyvin.Enää loppuraskaudessa en aijo tota käyttää
 
Nyt ollaan mieheni kanssa kerrottu raskuadestani minun isälle sekä hänen isälle. Kummaltakaan ei saatu onnitteluja :| . Minun isäni oli kyllä todella yllättynyt uutisesta, mutta mieheni isä taas ei ollut jotenkaan yllättynyt vaan koin hänen olevan enemmänkin "harmissaan". No tämä tietenkin saattaa olla vain minun kuvitelmaa. Mutta ainoa sukulainen ketä on ollut aidosti iloinen on ollut minun tätini :heart: . Silloin kauan aikaa sitten kun oma äitini kuoli, niin tätini sanoi silloin että hän on myös mummi minun lapsilleni =) .

No toisaalta ei minua murehduta se mitä muut ajattelevat, vaan pääasia on se että minä ja mieheni olemme asiasta onnellisia. Tänään aamulla kävimme jo nimi keskustelujakin:)

ennie ja myrmy 13+5
 
toivomus3
Toivottavasti tämä ei tuota huonoa onnea...
Olen pidemmän aikaa jo lueskellut tekstejänne, mutta viime syksyinen keskenmeno jarruttaa minua kaikessa tässä raskaudessa. Se oli henkisesti todella raskas, koska olin jo suht pitkällä. Yritän löytää sen positiivisen minäni vielä, mutta juuri nyt on kriittiset ajat menossa. Eli siis nyt menossa rv 12+6 ja kuinka yllättävää että ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana minulta tuli eilen aamulla wc:ssä pyyhkiessä vähän ihan ihan vaaleanrusehtavaa paperiin kuten myös tänä aamuna. En tiedä huolestuakko vaiko eikö? Viime syksyinen keskenmeno oli noin vkoilla 12-14 eli pessimistisyyteni kestää varmaan muutaman viikon vielä. Toisaalta minua kiusaa nämä hiivatulehdukset ja runsas valkovuoto, joten voisko pieni rusehtavuus johtua vaikka hiivasta/Canesten rasvasta? Onko muilla kokemusta?
Mutta muuten tässä menty rv 6:sta aika taistellen, milloin oksentelen 5 krt päivässä ja milloin en ollenkaan, mutta kuvottava olo on aika jatkuvaa. Nyt ehkä vähän helpottamaan päin.
Masu on aamuisin aika pieni mutta illalla jo aikast iso, tiedä sitten mistä se johtuu.

Niin ja kolmas lapsi siis tuloillaan :).

-toivomus3 toivottavasti kera masuasukin


 
toivomus3 Mulla on ollut myös nyt eilisestä et on silloin tällöin tullut vaalenpunaista valkovuoto,ei siis koko ajan vaan välillä vaan on valkovuodon seassa ollu vähän vaaleanpunertavaa.. ei mitään isoa määrää.Eilen kävin lääkärissä ja tilanne oli rauhallinen,ei ultrattu ,koska ultra on huomenna.
Alamaha kipua on ollut myös jonkin verran.
Ei tässä auta kun toivoa parasta ja et kaikki on ok.Huomenna sen sit näkee et onko asiat ok.
 
Huh, naksuvarvas veti kyllä pidemmän korren vauvan koossa :D Tuollasta en varmasti minäkään kyllä alateitse sais ulos..! Mun synnytys alkoi 40+4 ja vauva oli arvioitu päivänä jolloin oli la kilon pienemmäksi! Vaikka mun eka synnytys meni kait ihan aika normaalisti (14 h/48 min) ottaen varsinkin huomioon vauvan koon (vajaa 4,7 kg). Eikä repeämiä tullut kuin pari pientä eikä välilihaa tarttenu leikata.
Ultrassa sanoi nyt, että helposti synnyttäisin viisikilosenkin vielä alakautta. Ei kyllä tommonen ajatus oikein kiinnosta, joten kovasti toivon että toinen lapsi ei olis ainakaan ensimmäistä isompi..! Vaikka luotan kyllä siihen, että kokoarviossa sit osataan kattoa mahtuuko se vielä alakautta tulemaan. Ei mua sillä tavalla seuraavakaan synnytys kauhistuta, eiköhän se mene niinkun luonto on ajatellu..
toivomus3, kyllä mullakin on tullu sellasta tuhrua joskus sillon tällön. Ja olen huomannu, että esim seksin jälkeen saattaa seuraavana päivänä tulla, kerran tuli semmosta veristäkin vuotoa. Se kait johtuu paikkojen uudistumisesta jne. Kai jos keskenmeno olis tulossa, niin vuotoa (ja kipua) alkais tulla aika runsaasti? Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta mitä olen lähipiiristä kuullut. Toivottavasti kuitenkin kaikki on okei!! =)
 
Tervetuloa, toivomus3 :wave: Minulla on raskauden aikana ollut melko paljon verisiä vuotoja, nyt onneksi noin viikko jo kulunut edellisestä. Ja siis ovat olleet ihan kunnon verisiä, eikä vain mitään vaaleanpunaisia. Kahdessa ultrassa olen käynyt, niissä on kaikki ollut kohdallaan. Tosin jälkimmäisen ultrankin jälkeen vielä vuotoja on ollut, eli välillä pyörii ikävät epäilykset mielessä... Mut mun masu näyttää kasvavan, enkä halua uskoa, että kohtu ihan tyhjän takia venyis =) Eikä siis ole läskistä kyse, kun tämänaamuisen punnitsemisen mukaan painoa vain 200g enemmän ku ennen raskautta.

Lätäkkö, en ollut kuullut tuota varoitusta hieromasauvoista, mut hyvä tietää... Minä olen joskus käyttänyt ei-tärisevää mallia, mut tällä viikolla käytin Canesten kuurin, ja ohjeessa luki, et raskauden aikana ei sais käyttää asetinta. Jotenki en sit uskaltais enää käyttää tota sauvaakaan. Vaikka vähän hassultahan se tuntuu, kun kaikissa oppaissa sanotaan, et ainakaan tavallinen seksi ei ole yhtään vaarallista sikiön kehitykselle. Ja tuli vielä mieleen sekin, et jos noista hieromasauvoista se varoitus koskee nimenomaan sitä täriään ja sen vaikutusta kaulakanavaan, niin kyllähän sieltä pitäis verta sit vuotaa, jos se kaulakanava sen takia aukias. Näin maalaisjärjellä päättelisin...

Vauvan koosta. Pienellä kauhulla olen lueskellut, kuinka suuria vauvoja osa täällä on saanut. Itse kun olen melko piskuinen ihminen, alle 160cm pitkä. Mies ja hänen siskonsa ovat kaikki olleet syntyessään alle 3 kg, vaikka ihan normaaliin aikaan kaikki syntyneet. Mun perheessä me lapset ollaan oltu sellaisia perus 3,5 kg, paitsi minä itse suunnilleen tasan 3kg... Voinen toivoa, että synnytän itsekin pienen vauvan..? Haluaisin normaalin synnytyksen. Sektio tuntuu musta paljon pelottavammalta.

Shuri ja Onni-Ilona 15 tasan =) Huih ja jesh, kylläpä aika rientää :D :D
 
Tänne on tullut tekstiä vaikka millä mitalla. Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Possupiikin ajattelin ottaa, ja meen varmaan vajaan parin viikon päästä piikitettäväksi, kun meijän äiskä tulee vahtimaan neitiä. Sitä "toista aaltoa" on povattu ensi syksyksi, ja tuo piikkihän suojaisi myös vauvaa ekat 6kk. Itse näen hyödyt suuremmiksi kuin riskit, mutta ekalla kolmanneksella en uskaltanut tuota piikkiä itsekään ottaa.

Vauvan koosta oli puhetta. Miä teen pieniä vauvoja :D Neuvolalääkäri povasi esikoisesta isoa vauvaa, mutta lopputuloksena oli rv 41+5 3175g/52cm neitokainen. Neiti on kasvanut koko pienen ikänsä -20 painokäyrällä (pituutta kyllä löytyy, mutta painoa siis vähän hintsummin), enkä jaksa uskoa, että tämä toinen olisi sen suurempi. Tai voinhan miä vielä yllättyä. Miun suku on pitkää ja romuluista, kun taas miehen suku on lyhyttä ja siroa mallia :D

Miulla on tiistaina eka neuvolalääkäri. Vähän jänskättää, onko masussa kaikki hyvin. Pientä kipuilua on ollut, varsinkin kohdun sivuilla, eli oiskohan kohdunkannatinlihakset venymässä? Harmittaa, kun ei muista enää näitä odotusjuttuja esikoisen ajoilta.

Jonspe ja Lilliputti 13+5
 
Uusille tervetuloa :flower:

JanJade Toivottavasti olosi on jo parempi :hug:

Vauvan koosta Meidän esikoinen oli 2520g/45cm, mutta koosta huolimatta pitkä eppari leikattii ja repesin niin, että tunnin lääkäri kursi kokoon synnytyksen jälkeen. Tämä johtui syöksysynnytyksestä. Paikat eivät kerinneet valmistua. Kakkonen oli 3510/50cm ja muutamalla tikillä selvisin, vaikka nopea synnytys myös.

Täällä alkamassa taas yh-viikko. Mies toisen viikon työkeikalla. Touhua riittää. Lisäksi muksut ikävöi tietty isää ja takertuvat minuun sekä nukkuvat huonosti. Raskauden suhteen onneksi niin tasaista.
-Poni 13+5
 
Tämä lähinnä jo ainakin kerran äidiksi tulleille.

Minkä verran niitä vaippoja kuluu vuorokaudessa ihan pienen vauvan kanssa? Onko täällä kestovaippailijoita, ja millaiset kestovaipat olette kokeneet parhaiksi? Kävin kyllä jo lukemassa kestovaippa-infon sivustolla juttuja pari päivää sitten, mut tuli niin paljon asiaa kerralla, että puolet on jo unohtunut...

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Shuri ja Onni-Ilona 15+0
 
Hei kaikille,
olen lukenut kirjoituksianne koko alkuvuoden, mutta uskaltaudun mukaan vasta nyt :wave:

Odotan toista lasta, tällä hetkellä menossa 12+5, LA on 21.9. Esikoiseni LA aika oli 24.9.08, mutta tyttö syntyi vasta yliaikakäynnistyksellä 9.10. Toivoa sopii, että tämä uusi tulokas olisi täsmällisempi LA:nsa suhteen ;)

Shuri, pienellä vauvalla vaippoja menee aika paljon, sillä kakka on täysin löysää maitokakkaa. Itse olemme osakestoilleet ja käyttäneet Fuzzi Bunz vaippoja joita tilasin Englannista esikoisen osotusaikana todella halvalla punnan kurssin vuoksi. Olen pitänyt niistä, koska sopivat hoikalle ja pitkälle tytölleni niin hyvin. Hiukan pullukkaampi kummipoikani taas viihtyy Myllymuksujen vaipoissa. Jos täyskestoilet niin varaa ainakin 20 vaippaa, sillä pääset alkuun.

Shuri kyselit myös vauvan koosta. Minulle sanottiin Kättärillä, että äidin oma syntymäpaino korreloi usein vauvan syntymäpainon kanssa. Itse olen syntynyt 3kg painoisena ja yliaikainen tyttöni painoi 3390g. Silti minulle jouduttiin leikkaamaan eppari sillä olemme valitettavasti isopäistä sukua ja sen lisäksi tyttö syntyi käsi poskella :/

Kuinka usein teillä muilla on neuvoloita ? Helsingissä säästetään ja ensimmäisen neuvolakäynnin (minulla vk 8) jälkeen seuraava käynti on vk 22 :eek: Ultrat kuulemme korvaavat kaupungin mielestä neuvolakäynnit. Olisi ihan mukavaa kuulla ultrien välillä sydänäänet, mutta näin mennään jos mitään suurta tarvetta neuvolakäynnille ei tule.

Laitan tähän vielä tietoni,
Tiinuliini , toinen lapsi, LA 21.9., KÄT (ja toivottavasti tällä kertaa Haikranpesä johon viimeksi emme päässeet) ja ikää minulla 31.

t. Tiinuliini ja vompatti 12+5
 
sikapiikistä kannattais itse kenenkin käydä lukemassa Antti Heikkilän sivuilta,tosi asiaa siellä. siskoni oli aivan alussa 8 tai 9 vkoilla,kun otti piikin. itse sairastin sen possuflunssan ja voin sanoa että A-viirus oli pahempi.mutta käykääs lukemassa Heikkilän sivuilta :attn: :)

nyt me ootellaan 16.3 kun mennään taas ultraan


16+0 =)
 
Tervetuloa uusille joukkoon mukaan!

ennie, onpa ikävää, että teidän iloinen uutinen otettiin nuivasti vastaan eikä edes onniteltu! Kyllä mun mielestä hyviin tapoihin kuuluu onnitella, vaikkei itse niin iloinen olisikaan. No, ehkä suhtautuminen vielä muuttuu, kun asiaa saa sulatella. Onneks tätis kuitenkin on asiasta iloinen!

Tiinuliini Jyväskylässä mun käsittääkseni säästetään neuvoloissa myös. Täällä ei oo ollenkaan alkuraskauden lääkärineuvolaa ja myös nuo ultrat korvaa neuvolakäynnit. Mulla on siis seuraava neuvola huhtikuussa, kun eka oli helmikuussa, koska tossa välissä oli np-ultra maaliskuussa ja epäilen, että toukokuun neuvolan korvais rakenneultra. Täällä kyllä kuitenkin pääsee neuvolaan helposti tarvittaessa, ainakin mä pääsin, kun oli huoli pienestä tai sit mun neuvolantäti on vaan erityisen ihana :)

Täällä takana kamala yövuoron jälkeinen päivä, koin elämäni hirveimpiä hetkiä aamulla lähtiessäni töistä, kun jouduin yrjöilemään pitkin tien poskia. Luojan kiitos oli sunnuntaiaamu ja kello vähän yli seitsemän ni ei ollu kovin montaa todistajaa yrjöilylleni. Kuljin aina pari metriä ja yrjösin ja sit taas eteenpäin ja yrjösin. Laatoitin siis tieni kotiin, ei siinä vaiheessa paljon naurattanut, nyt huvittaa ehkä vähän. Pakko tähän suhtautua huumorilla, on joutunut muuttamaan tosi paljon omia käsityksiään kaikesta. Ennen en halunnut oksentaa, jos joku oli kuulemassa, nyt sitä' vaan yrjötään puskiin tarvittaessa. Koko päivänhän tuo sitten pilasi, kun oli epämääräisen huono olo unien jälkeen eikä mikään ruoka maistunut ja se taas teki sen, että yrjötti vielä enemmän. Nyt täytyy toivoa, että huominen olis helpompi.

Ylipäänsä täytyy toivoa, että tää huonovointisuus, yrjöäminen ja paha olo joskus loppuis. Oon niin onnellinen, että oon päässyt näin pitkälle mutta vielä onnellisempi olisin, jos voisin viettää yrjövapaata elämää.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, toivotaan, että uus viikko uudet kujeet ;)

Sannimarja ja Nöpö 13+0
 
Vaipoista vaan pikaisesti.. Meillä ainakin tyttö oli vastasyntyneenä aikamoinen sinappitehdas, joten niitä vaippoja kului paljon! Sitten kun tasottui ja ruvettiin syömään kiinteitä niin aloin osittain käyttämään kestovaippoja. Meillä ei ole kuin 5 kestovaippaa, joten ei ihan pyöritetä pelkästään niillä, mutta onhan niitä kiva käyttää välillä. Kotona lähinnä. Jotenkin tavallinen vaippa kuitenkin luotettavampi, mikäli joskus joutuukin olemaan samassa vaipassa hieman kauemmin. Yöllä meillä on aina ollut tavallinen vaippa. Vaikka kyllä mun yks kaveri sanoi käyttävänsä kestoja yölläkin pojallaan. Meillä on kanssa fuzzi bunzit käytössä. Mä olen mielestäni kokenut ne helpoiksi, kun laittaa vaan sen verran imua sisään kun haluaa. Ja riisipaperinhan voi laittaa väliin, jotta kakan saa helposti otettua pois.

primrose 15+5
 
Emmäkään aio enää hieromasauvaa käyttää. Onneks ke on neuvola niin kuunnellaan sydänäänet..

Mulla on motivaatio työn tekoon aivan nollassa. Mua ei KIINNOSTA yhtään. Jotenkin nyt on niin paljon kaikkea muuta. Ahistaa kun on pakko.
No kyl se tästä..


Eilen kerrottiin mun perheelle ja ottivat uutiset ilolla vastaan! :) Faija itki ja nauro yhtäaikaa :D En ois uskonut et se noin "sekoo" :D Broidi ja sen vaimokin oli aidosti tosi ilosia vaikka niillä ei vielä olekaan tärpännyt.. vuoden ne on nyt yrittäny. Äiti alko heti suunnittelemaan yhen ylimääräsen huoneen sisustusta, koska mummulassa pitää olla lapsenlapselle oma huone missä voi nukkua ja pitää leluja jne :) :heart:

Nyt vielä työpaikoillani pitää jakaa nämä uutiset.. :p

Mä oon niin hermoheikko,että tulen käyttämään pelkkiä kertisvaippoja. En jaksa leikkiä kestoilla. Mutta kukin tyylillään ja miten parhaaksi näkee :)

Oukhei, taas on aika rientää päivän hommiin.. kouluun ja töihin :/ Jaksamisia kaikille!! Ja toivotaan että huonovointisten pahaolo helpottais jo pikkuhiljaa.. =)
 
Kestovaipoista kyseltiin. Meillä oli NB-kokoa (3-6kg) n.20kpl, jolloin riittivät yleensä kahdelle päivälle ja yksi-kaksi saattoi jäädä kolmannen päivän aamulle, kun muut kuivuivat narulla. Meillä oli Imse Vimsejä lähinnä, ja ne toimi meillä tosi hyvin! Nyt isommalla on jo kaiken merkkisiä ja oma tekemiäkin. Nyt vaan osakestoillaan, kun raskauden myötä en ole jaksanut ommella isompia vaippoja kuin pari ja edelliset jäi pieniksi :ashamed: Onneksi kohta on kestovaippayhdistyksen vaippahulinat, josta meinasin ostaa sitten käytettyjä vaippoja, jos osuu sopivia kohdalle. Niissä on yleensä hinnatkin paremmin kohdillaan kuin huuto.netissä... Kestovaippainfon sivuilla on myös myyntipalsta, sieltä kannattaa vilkaista, jos haluaa käytettyjä ostaa...

Meille on iskenyt flunssa, joka tarkoittaa katkonaisia öitä ja kiukkuista poikaa |O Nyt onneksi touhuilee tossa itekseen, mutta aamu meni kiukutessa, eikä puurokaan maistunut. Toivottavasti tämä menee helposti ohi, eikä nosta kuumetta tai tuo mitään tulehduksia tullessaan...

Mukavaa keväistä (vaikkakin kylmää ) viikon alkua kaikille! :)

-dask ja nro2 12+4
 
Meillä esikoinen syntyi 38+3 ja oli pitkä hoikka poika= 51,5 cm, 3115 g. Silti sain kymmenkunta tikkiä, kun ukko tykkäsi tulla käsi poskella. Mietittiin siskon kanssa, että taitaa olla käsi poskella syntyminen meidän pojilla oikein tapana. Hänen tammikuussa syntynyt pikkuisensa teki saman tempun :LOL: Ponnistusvaihe oli molemmilla pitkä, 58 min. Johtui varmaan siitä kun käsi koukussa sieltä tultiin. Nyt kakkosen kohdalla "jännittää", että josko tällä kertaa tulis hieman nopeammin....

Farkut on alkanu kiristää ja niitä ei tee mieli laittaa jalkaan. En kyllä näytä raskaana olevalta, lihavalta vain, kun en ehtinyt saada esikoisesta tulleita kiloja pois.... :/

Mutta nyt muskariin!

Mukavaa viikkoa!

Papupata ja Pikkarainen 12+1
 

Yhteistyössä